*သိပၸံပညာသည္ အမွန္တရားကို မေတြ႕ျခင္း၌ – ေလာကုတၱရာကို စြန္႕ပယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံပညာရွင္သည္ အစစ္အမွန္ကို မေတြ႕ျခင္း၌ – ဘာသာေရးမ်ားကို ပယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ အမွန္တရားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ မေတြ႕ျခင္း၌ – ဗုဒၶဘာသာကို မေလ့လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ အမွန္တရား၏ အနက္႐ိႈင္းဆံုးအရာကို မေတြ႕သည္မွာ – နိဗၺာန္ကို မဝင္စားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*လူသား၏အမွန္တရားမွာ – နိဗၺာန္ကို ဝင္စားမွသာ သိႏိုင္သည္။
*နိဗၺာန္ကို သိေသာအခါ – လူအသိပညာ၏ အထြတ္အထိပ္ကိုရသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ ထိုအသိပညာကို ရသျဖင့္ စိတ္ရင္းေစတနာ ေကာင္းမြန္စြာ ကမၻာကို တင္ျပေပးလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစခန္းကို ဖြင့္ရျခင္းျဖစ္သည္။
မိမိသည္ အသက္ရွင္ေနေသးသျဖင့္ အခ်ိန္မေရြး စစ္ေဆးႏိုင္သည္၊ စမ္းသပ္ႏိုင္သည္၊ ေဆြးေႏြးႏိုင္သည္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဖလွယ္တင္ျပႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ႐ိုးသားသူမ်ားအတြက္သာ တံခါးဖြင့္ထားပါလိမ့္မည္။ မလိုတမာ မ႐ိုးသားသူမ်ားအတြက္မူ တံခါးသည္ ပြင့္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိသည္ အခ်ိန္ကုန္ မခံႏိုင္ေခ်။ ႐ိုးသားေသာ အမွန္တရားလိုသူမ်ားအတြက္ တံခါးဖြင့္လိုက္ေၾကာင္း ေၾကျငာလိုက္ပါသည္။
တာဝန္ယူမႈ ။ ။ ဤသို႔အမွန္တရားကို ေတြ႕ရွိၿပီဟု ေၾကျငာရာ၌ မိမိကိုယ္တိုင္သည္ မိမိကိုယ္တိုင္အတြက္သာ တာဝန္ယူသည္၊ မည္သူ႕အတြက္မွ တာဝန္မယူႏိုင္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အျခားသူအတြက္ တာဝန္ယူလွ်င္ မခိုင္မာ မစစ္မွန္ပါက မိမိ၌ ဝန္ေလးမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူသည္။ မိမိမေသမီ ဤတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္သြားလိုသည္၊ အမွန္တရားကို ေတြ႕ရွိၿပီျဖစ္သည္၊ လူ႕အသိပညာ၏ အထြတ္အထိပ္ကို ရၿပီျဖစ္သည္၊ နိဗၺာန္ကို ျမင္ဖူးၿပီျဖစ္သည္၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္းလည္း ေရေရလည္လည္ ေျပာတတ္ ေဟာတတ္ ပါသည္၊ တင္ျပ ေဆြေႏြးႏိုင္ပါသည္။ ေနာင္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအတြက္ အထူး နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို မွန္ကန္တိက်စြာ ျမတ္စြာဘုရား အလိုေတာ္က်၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အလိုေတာ္က် ရွင္းလင္းေဖာ္ျပမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္း ပါးအပ္ပါသည္။
ဤကိစၥ၌ မိမိ၏ အယူအဆ အေျပာအဆို တင္ျပခ်က္ သေဘာတရားမ်ားအတြက္သာ မိမိတာဝန္ ယူႏိုင္သည္၊ အျခား မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ တာဝန္ကိုမွ မယူႏိုင္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မစစ္မွန္ပါက မိမိ၌ ဝန္ေလးဖြယ္ရာရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တိုင္သိေသာ တရားကို မိမိအေနနွင့္ တစ္ဦးတည္းသာ တာဝန္ယူေၾကာင္း အထူး ေျပာၾကားလိုပါသည္။ သာမာန္အားျဖင့္ သူလည္း အတူတူပဲ ကိုယ္လည္း အတူတူပဲ ဟူေသာသေဘာထားမ်ား ေပၚထြန္းလာပါက ၄င္းတို႔သည္ မိမိကိုတုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ေနလွ်င္ မိမိသည္ ဝန္ေလးႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတစ္ဦးတည္းအတြက္သာ မိမိ တာဝန္ယူေၾကာင္း ႐ိုးသားစြာႏွင့္ မွန္ကန္စြာ၊ တိက်စြာ၊ ထက္ျမက္စြာ၊ ပြင့္လင္းစြာ၊ ရဲရင့္စြာ၊ ေၾကျငာ အပ္ပါသည္။
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မယံုၾကည္က မယံုပိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိေတြ႕ရွိထားေသာ အမွန္တရားအတြက္ ေသာ့ခ်က္မ်ားကုိ သိနားလည္ႏိုင္စြမ္း ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ မိမိေတြ႕ရွိထားေသာ အသိပညာကိုမူ မိမိကို ယံုမွသာလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သတင္းေကာင္း ပါးအပ္ပါသည္။ တျခား အမွန္တရားေတြ႕သူမ်ား ရွိပါကလည္း ၄င္းတို႔အေနႏွင့္ သီးျခားသီးျခား ေတြ႕သည္ကို မိမိအေနႏွင့္ ဘာမွ အထူးမေျပာလိုေသာ္လည္း၊ မိမိေတြ႕ရွိေသာ အမွန္တရားမွာမူ အက်ိဳးအေၾကာင္း Logically, Reasonably, Scientifically ေျဖရွင္းႏိုင္ေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ အာမခံခ်က္ ေပးလိုက္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိေျပာေသာစကားကို မိမိတာဝန္ယူသည္ အျခားမည္သူအတြက္မွ တာဝန္မယူႏိုင္ပါ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အျခားသူမ်ားသည္ အျခားေသာစိတ္ကူးမ်ားႏွင့္ အျခားေျပာေဟာခ်က္ မ်ားသည္ မိမိႏွင့္သက္ဆိုင္သည္ဟု မယူဆလိုပါ။ မိမိသည္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သီးသီးသန္႔သန္႔တာဝန္ ယူလိုသည္။ တာဝန္မယူႏိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားအတြက္လည္း တာဝန္မယူႏိုင္ပါ၊ ယခုေလာေလာဆယ္ မိမိအတြက္မူ မိမိတာဝန္ယူႏိုင္သည္၊ မိမိေျပာေသာ စကားအတြက္မူ မိမိတာဝန္ယူႏိုင္သည္ – အခ်ိန္မေရြး ဤ Web Site မွ ရွင္းလင္းႏိုင္သည္၊ တင္ျပႏိုင္သည္၊ ေျဖရွင္းႏိုင္သည္။ ေနာင္ေသာအခါ အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ပါ ဆက္လက္၍ တင္ျပပါဦးမည္။ ယခုအခါ ျမန္မာျဖစ္၍ မိမိကြၽမ္းက်င္ႏိုင္နင္းေသာ ျမန္မာဘာသာႏွင့္ စတင္ေဖာ္ထုတ္မည္။ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ နက္နဲခက္ခဲလွေလရာ ျမန္မာ ဘာသာႏွင့္သာ ေရွးဦးစြာ ေဖာ္ျပေဆြးေႏြးလိုသည္။
ေၾကာင္းအရာမွာ ေလာကုတၱရာ၊ ေလာကုတၱရာ ဆိုသည္မွာ – ေလာကလြန္ရာျဖစ္သည္။ သိပၸံသည္ ေကာင္းပါသည္၊ သို႔ေသာ္ သူသည္ ေလာကအတြက္ အမွန္တရားမွ်သာ ျဖစ္သည္၊ သူသည္ေလာကုတၱရာကုိ မခ်ဥ္းကပ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အထြတ္အထိပ္က်ေသာ အသိပညာမ်ားကို မရႏိုင္ေခ်။
*သိပၸံသိေသာ အသိပညာမ်ားသည္ ေလာကီအသိပညာမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံကိုယ္တိုင္ ကလည္း ေလာကုတၱရာကို လိုက္စားလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
*သိပၸံကိုယ္တိုင္ကလည္း ဘာသာေရးမ်ားကို ေလ့လာလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
*သိပၸံကိုယ္တိုင္ကလည္း နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို လက္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
*နိဗၺာန္၏ အမွန္တရားကို သိပၸံသည္ျငင္းဖ်က္ ခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤေနရာ၌ သိပၸံ၏ေလာကီအမွန္ကို ေလးစားေသာ္လည္း ေလာကုတၱရာႏွင့္ မပတ္သက္ေၾကာင္း မိမိနားလည္ပါသည္။ သိပၸံသည္ ကရိယာအား လြန္စြာအားကုိးရာ၊ သီလ သမာဓိ ပညာတည္ေဆာက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ေဝးပါသည္။ သိပၸံသည္ လူသားမ်ား၏ ဓမၼဓိ႒ာန္က်ႏိုင္ေသာ အရိယာျဖစ္ျခင္းကို ေထာက္ခံျခင္းမျပဳရာ သစၥာကို သိေသာ၊ နိဗၺာန္ကို နားလည္ႏိုင္ေသာ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ႏွင့္ မနီးစပ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကီကိစၥအား သိပၸံကိုေပး၍၊ ေလာကုတၱရာကိစၥကိုမူ မိမိကိုယ္တိုင္ ဗုဒၶဘာသာနည္းက် ရွင္းျပရန္ ကမၻာသို႔ဖြင့္အံ လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။
မိမိသည္ သိပၸံပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒါက္တာဘြဲ႕ ရခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သိပၸံသည္ ေလာကုတၱရာကို မေလ့လာပါ၊ ဘာသာေရးကို ေက်ာခိုင္းပါသည္၊ ဗုဒၶဘာသာကို ျငင္းဖ်က္၍ နိဗၺာန္၏ တည္ရွိျခင္းကို အသိအမွတ္မျပဳပါ။ ထိုအခါ ဤေလာကုတၱရာ အမွန္တရား၊ သစၥာအမွန္တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ သိပၸံကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာေကာင္းစြာ ခ်န္ထားခဲ့ရပါသည္။ သိပၸံကို စိတ္ဝင္စားမႈ မျပဳဘဲမူ သီလ သမာဓိ ပညာ တည္ေဆာက္အပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာမွ မိမိေတြ႕ရွိ သိျမင္ေသာ လူ႕အသိပညာ၏ အထြတ္အထိပ္ကို ဤ Web Site ေလ့လာသူမ်ားအား ရွင္းလင္းတင္ျပပါေတာ့မည္ … မိမိသည္ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ရဲရင့္စြာျဖင့္
***ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)***
M.A, Ph.D (Doctor of Philosophy in Religious Sciences) London.
ျမန္မာႏိုင္ငံ။
လူသည္ အမွန္သိရန္လိုသည္၊ သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ အမွန္ကိုရွာသည္ဟုေတာ့ ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အမွန္သစၥာသည္ ေလာကီ၌မရွိ ေလာကုတၱရာ၌သာ နက္နဲစြာ ကိန္းေအာင္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာကို မလိုက္စားေသာ သိပၸံသည္ အမွန္ကိုမေတြ႕ႏိုင္၊ ၄င္းတို႔ေတြ႕ေသာအမွန္တရား ဆိုသည္မွာ သာမည အေပၚယံအမွန္တရားမွ်သာ ျဖစ္သည္။ အႏွစ္သာရ အတြင္းသေဘာ အမွန္တရားမွာ ဗုဒၶဘာသာ၌သာ ရွိသည္။ မိမိသည္ ဗုဒၶဘာသာက်င့္ရာ အမွန္တရားကိုေတြ႕ၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားအားလံုးအတြက္ သတင္းေကာင္းကို ေပးလိုက္ၿပီ၊ သတင္းမွန္ကို ေပးလိုက္ၿပီ၊ အက်ိဳးရွိေသာ သတင္းကို ေပးလိုက္ၿပီ၊ ဗုဒၶဘာသာ၏ နိဗၺာန္ရွိျခင္းကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေတြ႕ရၿပီ၊ လြန္စြာ အံၾသဖြယ္ရာေကာင္းသည္။ ၄င္းကိစၥကို လူသားမ်ား သိနားလည္ႏိုင္ေစရန္ မိမိကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစား၍ ေဖာ္ျပရွင္းလင္းမည္။ စိတ္ဝင္စားသူ မည္သူမဆို မိမိအား ေမးျမန္းႏိုင္သည္။ ႐ိုးသားစြာေမးလွ်င္ ႐ိုးသားစြာျပန္မည္၊ မ႐ိုးသားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္မူ မဆက္ဆံလိုပါ။
*သိပၸံပညာသည္ အမွန္တရားကို မေတြ႕ျခင္း၌ – ေလာကုတၱရာကို စြန္႕ပယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံပညာရွင္သည္ အစစ္အမွန္ကို မေတြ႕ျခင္း၌ – ဘာသာေရးမ်ားကို ပယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ အမွန္တရားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ မေတြ႕ျခင္း၌ – ဗုဒၶဘာသာကို မေလ့လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ အမွန္တရား၏ အနက္႐ိႈင္းဆံုးအရာကို မေတြ႕သည္မွာ – နိဗၺာန္ကို မဝင္စားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
*လူသား၏အမွန္တရားမွာ – နိဗၺာန္ကို ဝင္စားမွသာ သိႏိုင္သည္။
*နိဗၺာန္ကို သိေသာအခါ – လူအသိပညာ၏ အထြတ္အထိပ္ကိုရသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ ထိုအသိပညာကို ရသျဖင့္ စိတ္ရင္းေစတနာ ေကာင္းမြန္စြာ ကမၻာကို တင္ျပေပးလိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤစခန္းကို ဖြင့္ရျခင္းျဖစ္သည္။
မိမိသည္ အသက္ရွင္ေနေသးသျဖင့္ အခ်ိန္မေရြး စစ္ေဆးႏိုင္သည္၊ စမ္းသပ္ႏိုင္သည္၊ ေဆြးေႏြးႏိုင္သည္၊ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဖလွယ္တင္ျပႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ႐ိုးသားသူမ်ားအတြက္သာ တံခါးဖြင့္ထားပါလိမ့္မည္။ မလိုတမာ မ႐ိုးသားသူမ်ားအတြက္မူ တံခါးသည္ ပြင့္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မိမိသည္ အခ်ိန္ကုန္ မခံႏိုင္ေခ်။ ႐ိုးသားေသာ အမွန္တရားလိုသူမ်ားအတြက္ တံခါးဖြင့္လိုက္ေၾကာင္း ေၾကျငာလိုက္ပါသည္။
တာဝန္ယူမႈ ။ ။ ဤသို႔အမွန္တရားကို ေတြ႕ရွိၿပီဟု ေၾကျငာရာ၌ မိမိကိုယ္တိုင္သည္ မိမိကိုယ္တိုင္အတြက္သာ တာဝန္ယူသည္၊ မည္သူ႕အတြက္မွ တာဝန္မယူႏိုင္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အျခားသူအတြက္ တာဝန္ယူလွ်င္ မခိုင္မာ မစစ္မွန္ပါက မိမိ၌ ဝန္ေလးမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူသည္။ မိမိမေသမီ ဤတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္သြားလိုသည္၊ အမွန္တရားကို ေတြ႕ရွိၿပီျဖစ္သည္၊ လူ႕အသိပညာ၏ အထြတ္အထိပ္ကို ရၿပီျဖစ္သည္၊ နိဗၺာန္ကို ျမင္ဖူးၿပီျဖစ္သည္၊ နိဗၺာန္အေၾကာင္းလည္း ေရေရလည္လည္ ေျပာတတ္ ေဟာတတ္ ပါသည္၊ တင္ျပ ေဆြေႏြးႏိုင္ပါသည္။ ေနာင္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအတြက္ အထူး နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို မွန္ကန္တိက်စြာ ျမတ္စြာဘုရား အလိုေတာ္က်၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အလိုေတာ္က် ရွင္းလင္းေဖာ္ျပမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္း ပါးအပ္ပါသည္။
ဤကိစၥ၌ မိမိ၏ အယူအဆ အေျပာအဆို တင္ျပခ်က္ သေဘာတရားမ်ားအတြက္သာ မိမိတာဝန္ ယူႏိုင္သည္၊ အျခား မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ တာဝန္ကိုမွ မယူႏိုင္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ မစစ္မွန္ပါက မိမိ၌ ဝန္ေလးဖြယ္ရာရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္တိုင္သိေသာ တရားကို မိမိအေနနွင့္ တစ္ဦးတည္းသာ တာဝန္ယူေၾကာင္း အထူး ေျပာၾကားလိုပါသည္။ သာမာန္အားျဖင့္ သူလည္း အတူတူပဲ ကိုယ္လည္း အတူတူပဲ ဟူေသာသေဘာထားမ်ား ေပၚထြန္းလာပါက ၄င္းတို႔သည္ မိမိကိုတုေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ေနလွ်င္ မိမိသည္ ဝန္ေလးႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိတစ္ဦးတည္းအတြက္သာ မိမိ တာဝန္ယူေၾကာင္း ႐ိုးသားစြာႏွင့္ မွန္ကန္စြာ၊ တိက်စြာ၊ ထက္ျမက္စြာ၊ ပြင့္လင္းစြာ၊ ရဲရင့္စြာ၊ ေၾကျငာ အပ္ပါသည္။
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မယံုၾကည္က မယံုပိုင္ခြင့္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိေတြ႕ရွိထားေသာ အမွန္တရားအတြက္ ေသာ့ခ်က္မ်ားကုိ သိနားလည္ႏိုင္စြမ္း ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ မိမိေတြ႕ရွိထားေသာ အသိပညာကိုမူ မိမိကို ယံုမွသာလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သတင္းေကာင္း ပါးအပ္ပါသည္။ တျခား အမွန္တရားေတြ႕သူမ်ား ရွိပါကလည္း ၄င္းတို႔အေနႏွင့္ သီးျခားသီးျခား ေတြ႕သည္ကို မိမိအေနႏွင့္ ဘာမွ အထူးမေျပာလိုေသာ္လည္း၊ မိမိေတြ႕ရွိေသာ အမွန္တရားမွာမူ အက်ိဳးအေၾကာင္း Logically, Reasonably, Scientifically ေျဖရွင္းႏိုင္ေၾကာင္း ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ အာမခံခ်က္ ေပးလိုက္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိေျပာေသာစကားကို မိမိတာဝန္ယူသည္ အျခားမည္သူအတြက္မွ တာဝန္မယူႏိုင္ပါ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အျခားသူမ်ားသည္ အျခားေသာစိတ္ကူးမ်ားႏွင့္ အျခားေျပာေဟာခ်က္ မ်ားသည္ မိမိႏွင့္သက္ဆိုင္သည္ဟု မယူဆလိုပါ။ မိမိသည္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သီးသီးသန္႔သန္႔တာဝန္ ယူလိုသည္။ တာဝန္မယူႏိုင္ေသာ ကိစၥမ်ားအတြက္လည္း တာဝန္မယူႏိုင္ပါ၊ ယခုေလာေလာဆယ္ မိမိအတြက္မူ မိမိတာဝန္ယူႏိုင္သည္၊ မိမိေျပာေသာ စကားအတြက္မူ မိမိတာဝန္ယူႏိုင္သည္ – အခ်ိန္မေရြး ဤ Web Site မွ ရွင္းလင္းႏိုင္သည္၊ တင္ျပႏိုင္သည္၊ ေျဖရွင္းႏိုင္သည္။ ေနာင္ေသာအခါ အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ပါ ဆက္လက္၍ တင္ျပပါဦးမည္။ ယခုအခါ ျမန္မာျဖစ္၍ မိမိကြၽမ္းက်င္ႏိုင္နင္းေသာ ျမန္မာဘာသာႏွင့္ စတင္ေဖာ္ထုတ္မည္။ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ နက္နဲခက္ခဲလွေလရာ ျမန္မာ ဘာသာႏွင့္သာ ေရွးဦးစြာ ေဖာ္ျပေဆြးေႏြးလိုသည္။
ေၾကာင္းအရာမွာ ေလာကုတၱရာ၊ ေလာကုတၱရာ ဆိုသည္မွာ – ေလာကလြန္ရာျဖစ္သည္။ သိပၸံသည္ ေကာင္းပါသည္၊ သို႔ေသာ္ သူသည္ ေလာကအတြက္ အမွန္တရားမွ်သာ ျဖစ္သည္၊ သူသည္ေလာကုတၱရာကုိ မခ်ဥ္းကပ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အထြတ္အထိပ္က်ေသာ အသိပညာမ်ားကို မရႏိုင္ေခ်။
*သိပၸံသိေသာ အသိပညာမ်ားသည္ ေလာကီအသိပညာမ်ားသာ ျဖစ္သည္။
*သိပၸံကိုယ္တိုင္ ကလည္း ေလာကုတၱရာကို လိုက္စားလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
*သိပၸံကိုယ္တိုင္ကလည္း ဘာသာေရးမ်ားကို ေလ့လာလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
*သိပၸံကိုယ္တိုင္ကလည္း နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို လက္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
*နိဗၺာန္၏ အမွန္တရားကို သိပၸံသည္ျငင္းဖ်က္ ခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤေနရာ၌ သိပၸံ၏ေလာကီအမွန္ကို ေလးစားေသာ္လည္း ေလာကုတၱရာႏွင့္ မပတ္သက္ေၾကာင္း မိမိနားလည္ပါသည္။ သိပၸံသည္ ကရိယာအား လြန္စြာအားကုိးရာ၊ သီလ သမာဓိ ပညာတည္ေဆာက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ေဝးပါသည္။ သိပၸံသည္ လူသားမ်ား၏ ဓမၼဓိ႒ာန္က်ႏိုင္ေသာ အရိယာျဖစ္ျခင္းကို ေထာက္ခံျခင္းမျပဳရာ သစၥာကို သိေသာ၊ နိဗၺာန္ကို နားလည္ႏိုင္ေသာ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ႏွင့္ မနီးစပ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကီကိစၥအား သိပၸံကိုေပး၍၊ ေလာကုတၱရာကိစၥကိုမူ မိမိကိုယ္တိုင္ ဗုဒၶဘာသာနည္းက် ရွင္းျပရန္ ကမၻာသို႔ဖြင့္အံ လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။
မိမိသည္ သိပၸံပညာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒါက္တာဘြဲ႕ ရခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သိပၸံသည္ ေလာကုတၱရာကို မေလ့လာပါ၊ ဘာသာေရးကို ေက်ာခိုင္းပါသည္၊ ဗုဒၶဘာသာကို ျငင္းဖ်က္၍ နိဗၺာန္၏ တည္ရွိျခင္းကို အသိအမွတ္မျပဳပါ။ ထိုအခါ ဤေလာကုတၱရာ အမွန္တရား၊ သစၥာအမွန္တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ သိပၸံကို ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာေကာင္းစြာ ခ်န္ထားခဲ့ရပါသည္။ သိပၸံကို စိတ္ဝင္စားမႈ မျပဳဘဲမူ သီလ သမာဓိ ပညာ တည္ေဆာက္အပ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာမွ မိမိေတြ႕ရွိ သိျမင္ေသာ လူ႕အသိပညာ၏ အထြတ္အထိပ္ကို ဤ Web Site ေလ့လာသူမ်ားအား ရွင္းလင္းတင္ျပပါေတာ့မည္ … မိမိသည္ ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ရဲရင့္စြာျဖင့္
***ေဒါက္တာခ်စ္ငယ္(ဒႆန)***
M.A, Ph.D (Doctor of Philosophy in Religious Sciences) London.
ျမန္မာႏိုင္ငံ။
No comments:
Post a Comment