ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Tuesday, July 17, 2012

>
-ဒါ႐ိုက္တာေမာင္ဝါဝါ၏ ကမၻာ့အဆင့္မီ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲစစ္စစ္ ျဖစ္ေလ၏-

အိုပါး၊ အိုနီး၊ အာဂ်ီးရွိ၊ အာဂ်ီးမား၊ ဆားဒါးငဲ၊ မီးအားနည္း စသည့္ အေခၚအေဝၚ မ်ားမွစ ဂင္ဘတ္၊ ကင္မ္ခ်ီ၊ ထမင္းလိပ္၊ပဲေခါက္ဆြဲ စသည့္ အစားအစာ မ်ားအလယ္ ထား၍ ေနာက္ပိုး မိန္းမ၊ ႏွိပ္စက္ေသာ ေယာကၡမ၊ ေသြးကင္ဆာဆိုသည့္အျဖစ္အပ်က္အမ်ားအဆံုး ေမာင္ဝါဝါတုိ႔ အားလံုးကို အတုန္းအ႐ုန္း ျဖစ္ေလာက္ေအာင္၊ တီဗီေရွ႕မွ မခြဲႏုိင္ မခြာရက္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲငင္အား ေကာင္းလွေသာ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲ မ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ရႈၿပီး သကာလ ေမာင္ဝါဝါတစ္ေယာက္ စဥ္းစား ပူပန္ မိသည္မွာ ထိုေသာ ကိုရီးယား ကားမ်ား၊ ဇာတ္လမ္းတြဲ မ်ားႏွင့္သာ မကြာမေသြ မခြဲဘဲႏွစ္ျဖာဂေဟ တြဲ၍ ဒီအတိုင္း သြားမည္ ဆိုလွ်င္ လာလတၱံ႕ေသာ သိပ္မၾကာခင္ အခ်ိန္ကာလ မ်ားတြင္ ေမာင္ဝါဝါတုိ႔ပရိသတ္မ်ား ျမန္မာ စကားမွ ေျပာတတ္ ပါေတာ့မလား၊ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းေတြမွ ၾကည့္ၾက ပါေတာ့မလား ဟူ၍ျဖစ္ေလရာ ထိုကိစၥကို အျမန္မၾကာ ေျဖရွင္း ကိုင္တြယ္ရန္ အႀကံအစည္ ထုတ္မိ ေလေတာ့သည္။ ထိုေသာ ကိုရီးယား လိႈင္းလံုးႀကီးကို တြန္းလွန္ ဖယ္ရွားရန္ ႀကိဳးစား ေတြးေတာ မိသည္တြင္ ေလွေျမာလွ်င္ ေလွႏွင့္လိုက္၊အဆိပ္ကို အဆိပ္ႏွင့္ေျဖ ဟူေသာ သေဘာတရား ကိုပင္ ကိုင္စြဲ၍ ၄င္း ကိုရီးယား ကားမ်ားထက္ ပိုမို အစြမ္းထက္ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိေသာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ကို ထုတ္လုပ္ ႐ိုက္ကူး ျပသ ႏုိင္မွသာလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းတြဲခ်စ္ ပရိသတ္ မ်ား၏ စိတ္အာ႐ံု အလံုးစံုကို ကိုရီးယား မ်ားထံမွ ေကာင္း ေကာင္းႀကီး ဖယ္ခြာ ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု အႀကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းမ်ား ရ႐ွိသည္ ျဖစ္ေလရာ အဆိုပါ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲ မ်ားထက္ မနိမ့္က်လွေသာ ကမၻာ့ အဆင့္မီ၊ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ႀကီးကို အပိုင္းေပါင္း သံုးေထာင့္ ေျခာက္ရာ တိတိခြဲ၍႐ိုက္ကူး ျပသရန္ အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါ တစ္ေယာက္ ႀကိဳးစား ပမ္းစား စတင္ စီစဥ္ ေလေတာ့သည္ ဟူ၏။ ေမာင္ဝါဝါ၏ အပိုင္းေပါင္း သံုးေထာင့္ ေျခာက္ရာ တိတိ ပါဝင္ေသာ ကမၻာ့ အဆင့္ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲစစ္စစ္ႀကီး အေၾကာင္းကို ၾကားသိ သတင္းရ ကုန္ေသာ ျပည္တြင္း မီဒီယာ မ်ားမွာလည္း ေမာင္ဝါဝါ တစ္ေယာက္ မည္သို႔မည္ပံု ႐ိုက္ကူး ျပသမည္ကို စိတ္ဝင္တစား ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ ၾကကုန္သည္ ျဖစ္ေလ၏။ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ၫႊန္းဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါမွာ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကမၻာ့ အဆင့္မီ ဟူ၍ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေလွ်ာက္ေျပာ ထားမိသျဖင့္ ဇာတ္လမ္းတြဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ တို႔မွာ ျမန္မာ ျပည္ဖြား သ႐ုပ္ေဆာင္ အစစ္မ်ားျဖစ္ရမည္ ဆိုေသာ္ျငား ကိုရီးယား သာမက ယေန႔ ကမၻာတဝွမ္း ေခတ္စား၍ ေနေသာ ယဥ္ေက်းမႈ စ႐ိုက္ေပါင္းစံုကိုထည့္သြင္း ႐ိုက္ကူး ျပသရန္ ဇာတ္လမ္းကို ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပန္း ႀကီးစြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ ရသည္ ျဖစ္ေလ၏။ မ်ားမၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း မွာပင္ ဇာတ္လမ္းတြဲ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါ၏ ကမၻာ့ အဆင့္မီ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ဇာတ္လမ္းတြဲ ႀကီးကို ေရးသား ၿပီးစီး သြား၍ ထုတ္လႊင့္ ျပသေလရာ အလြန္အမင္း ေအာင္ျမင္သည္ ျဖစ္သျဖင့္ ကမၻာတလႊား လိုက္လံ ျပသရသည္ ျဖစ္ေပေတာ့ရာ ထို ကမၻာ့အဆင့္မီ ျပည္တြင္းျဖစ္ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ႀကီး၏ ဇာတ္လမ္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ ဤသို႔ ဤပံု အလံုးစံု ျဖစ္ေလ ေတာ့သတည္း။ ြ အဖြြင့္ စစခ်င္းတြင္ ၄င္းဇာတ္လမ္းႏွင့္ မည္သို႔မွ် မသက္ဆိုင္ ေသာ္လည္း ကမၻာ့ အဆင့္မီ ျဖစ္ေစရန္ အတြက္ ယခု ကမၻာ့နာမည္ေက်ာ္ အဆိုေတာ္ ေလဒီဂါဂါ၏ ပါပါရာဇီ သီခ်င္းႏွင့္ ရွာကီရာ၏ ဝါကာ ဝါကာ ကမၻာ့ဖလား သီခ်င္းတို႔ကိုေရာေမႊ၍ ရီမစ္ လုပ္ထားေသာ သီခ်င္းျဖင့္ ဇာတ္လမ္းတြဲကို စတင္ ဖြင့္လွစ္ လိုက္ေလ၏။ ၿပီးေနာက္ ဤဇာတ္လမ္းတြဲ၏ မင္းသား ျဖစ္သူက ဇာတ္လမ္း စတင္ တည္ေနရာ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ ရနံ႔အသက္ စစ္စစ္ ပါဝင္သည့္ အညာေဒသေနပူပူ ဖုန္ထူထူ ေအာက္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္ ေနပံုႏွင့္ ဇာတ္လမ္းကို စတင္၍ အသက္ဝင္ ေစေလ၏။ မင္းသားမွာေအးျမေသာ ရာသီဥတု ရွိသည့္ ကိုရီးယား ဇာတ္ကား မ်ားထဲမွ မင္းသားမ်ား အက်ီ ၤလက္ရွည္ ဝတ္ဆင္မႈကို အတုယူကာအက်ီ ၤ လက္ရွည္ႀကီး တကားကားျဖင့္ အညာ ေနပူပူ ေအာက္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္၍ စတိုင္ထုတ္ ေနေလရာသိပ္မၾကာခင္ အခ်ိန္မွာပင္ ေခၽြးထြက္လြန္၍ အသက္ရွဴ ၾကပ္ကာ သတိလစ္ လဲက် သြားေလ၏။ ထိုအခါ မည္သို႔ မည္ပံုမည္သည့္ ေနရာမွ ေပၚလာမွန္း မသိေသာ မင္းသမီးမွာ အျမွဳပ္တစီစီျဖင့္ သတိလစ္ လဲက် ေနေသာ မင္းသားအားေျပး၍ ေပြ႕ဖက္ကာ “ဟယ္လို .. ဟိုင္း .. မိုင္ဘ႐ို … တာေကာ … အိုပါး … ဘိုလိုဖစ္တြားတာလဲဟင္” ဟူ၍ မပီကလာ ပီကလာ ညဳတုတုျဖင့္စိုးရိမ္တႀကီး ေမးျမန္း ျပဳစု၍ ေနရေလ ေတာ့၏။ ထိုအခါ သတိလစ္ လဲက် ေနေသာ မင္းသားမွာ ႐ုတ္တရက္ သတိရလာၿပီးလွ်င္ မင္းသမီးႏွင့္ တြဲဖက္၍ အိႏၵိယ ေဘာလီးဝုဒ္ ဇာတ္ကားမ်ား ထဲက အတိုင္း သီခ်င္းမ်ား ဆိုကာကေလေတာ့သည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ တေမ့တေမာ ကခုန္ ေနရာသို႔ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္လာမွန္း မသိေသာလူသံုးဆယ္ ခန္႔လည္း ေရာက္လာကာ သူတို႔ ႏွစ္ဦးႏွင့္ အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႀကီး ကခုန္ ေနၾက ေလေတာ့သည္ ဟူ၏။ ကမၻာ့ အဆင့္မီ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ပါဝင္ ေစရန္ အတြက္ ထို ဇာတ္ဝင္ခန္းကို ေမာင္ဝါဝါမွာ သံုးမိနစ္ခြဲခန္႔ ပင္ပန္းႀကီးစြာေရးသား ခဲ့ရေလသည္။ ကခုန္၍ အၿပီးတြင္ မင္းသမီးမွာ မင္းသားအား အညဳ အခရာပိုေသာ မ်က္လံုး႐ြဲ ႀကီးမ်ားျဖင့္စိုက္ၾကည့္ကာ ရည္းစား စကား အတင္း ေျပာေလေတာ့ရာ မင္းသားမွာ ေခါင္းပင္ မေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ ရွက္႐ြံ႕၍ သြားသျဖင့္အေယာင္ေယာင္ အမွားမွား ခလုပ္မ်ားပင္ တိုက္ေသာ ဟူေပ၏။ ထို႔ေနာက္ မင္းသားမွာ သူႏွင့္ မင္းသမီး၏ ေတြ႕ပံု ေရစက္ အထူးကို စံုစမ္း ေတြးေတာ မိေလရာ လက္စသတ္ ေတာ့သူတို႔ ႏွစ္ဦးသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ဘဝေပါင္း မ်ားစြာ ျဖစ္ေသာ “ပိုးမင္းသား၏ သိုင္းဝိဥာဥ္” ႐ုပ္ရွင္ကား ထဲမွ ကိုယ္ရံေတာ္တပ္မွဴးေလး က်န္ေက်ာင္းႏွင့္ ေမေျခာက္ဖုန္ ဟူသည့္ အလြန္႔ အလြန္ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာ ခဲ့ၾကေသာ ခ်စ္သူ ႏွစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ကာ မင္းသားကို တစ္ဖက္သတ္ ခ်စ္ႀကိဳက္ ေနသည့္ အြန္ေစာ၏ ၾကားဝင္ ေႏွာင့္ယွက္ မႈေၾကာင့္ ထိုဘဝတြင္ မေပါင္းဖက္ ရဘဲ ကြဲကြာခဲ့ၿပီး ယခု ဘဝတြင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ၏ အတင္း ဇာတ္လမ္းဆင္ ေတြ႕ေပးမႈေၾကာင့္ ျပန္လည္ဆံုစည္း ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရာဇဝင္ အူေပါက္ ျပန္လည္ သိရွိရ ေလေတာ့သည္ ဆိုေလ၏။
ထိုသို႔ ေ႐ွးေ႐ွး ဘဝမ်ားကကြဲကြာ ခဲ့သည္ကို ႏွစ္ဦးသား ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပ အတိုးခ် အလြမ္းသယ္၍ ေနစဥ္ အခ်ိန္မွာပင္ ယခင္ ဘဝက သူတို႔ႏွစ္ဦးအား ခြဲခဲ့သည့္ အြန္ေစာ ျပန္ဝင္စားေသာ လူ႐ိုင္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ေရာက္လာကာ “ဟိတ္ .. ဒီေလာက္ ေကာင္းတဲ့ဟာကို ဒီလို လြယ္လြယ္နဲ႔ ယူေျပးလို႔ေတာ့ ဘယ္ရမလဲကြ .. ငွဲ ငွဲ ငွဲ” ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ရန္ရွာ ေလေတာ့ရာ မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီးမွာ ကေသာကေမ်ာ ထြက္ေျပးရ ျပန္ေလ၏။ ထိုသို႔ ထြက္ေျပးရာတြင္ ဘယ္ကို ေျပးရင္ ေကာင္းမလဲဟု ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါ စဥ္းစားရာ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ ကားမ်ားထဲမွ မင္းသား မင္းသမီးမ်ား ကဒီးကဒီး သြားၾကသည့္ ေခ်ာင္းသာ ကမ္းေျခသို႔ပင္ ထြက္ေျပး ခိုင္းလွ်င္ ပို၍သင့္ေတာ္မည္ဟု ေတြးမိေလ၏။ ေခ်ာင္းသာ ကမ္းေျခ ေရာက္သည္တြင္ ကိုရီးယား ဇာတ္ဝင္ခန္း မ်ားထဲက အတိုင္းမင္းသားက မင္းသမီးကို ဆိုင္ဆုိင္ မဆိုင္ဆိုင္ ကုန္းပိုး၍ လမ္းေလွ်ာက္ ခိုင္းရန္ စဥ္းစား မိေသာ္လည္း ျမန္မာ့မူျမန္မာ့ဟန္ ဇာတ္လမ္းတြဲ ျဖစ္ရမည္ ဆိုသျဖင့္ ေမာင္ဝါဝါမွာ ဇာတ္ဝင္ခန္းကို အနည္းငယ္ ေျပာင္းျပန္ လွန္ကာမင္းသမီးက မင္းသား၏ ကိုယ္လံုးႀကီးကို ရင္ခြင္ပိုက္ ေပြ႕ခ်ီ၍ ေခ်ာင္းသာ ကမ္းေျခ တေလ်ာက္ ဒုန္းစိုင္း ေျပးသည့္ဇာတ္ဝင္ခန္းကို အစားထိုး ႐ိုက္ကူး လိုက္ေလ၏။ ထိုသို႔ ေျပးေနရင္း တန္းလန္းမွာပင္ မင္းသမီး၏ လက္ကိုင္ဖုန္းမွာ အသံျမည္ လာေလရာ မင္းသားကို ေပြ႕ထားရာမွ ေျမႀကီးေပၚ ပစ္ခ်၍ မင္းသမီးမွာ “ဟယ္လို .. ၾကားလား၊ဟယ္လို ၾကားလား” ဟု ဆယ့္သံုးခါခန္႔ ေအာ္ၿပီးေနာက္ “ဘာ ….” ဟု အသံက်ယ္ ႀကီးျဖင့္ ျမည္တမ္းကာ လက္ထဲမွဖုန္းလြတ္က်၍ အနီးတြင္ ႐ွိေသာ မင္းသားအား “နင့္ကိုငါ ေသေလာက္ေအာင္ မုန္းတယ္” ဟု တစ္ခြန္းတည္း ေျပာကာ“ေျဖာင္း”ခနဲ ေနေအာင္ ပါးခ်၍ ရန္ကုန္သို႔ ခ်က္ခ်င္း ျပန္သြား ေလေတာ့ရာ ခုေလးတင္ လဗ္ဆင္းန္ ႐ိုက္ကာ ၾကည္ႏူးေနရာမွ ခ်က္ခ်င္း အေျခအေန ေျပာင္းလဲ သြားၿပီး ဘာမဆိုင္ ညာမဆိုင္ ပါးအ႐ိုက္ ခံရသည့္ မင္းသားမွာ ပါးကေလးပြတ္၍ အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖင့္ အသည္းကြဲ က်န္ခဲ့ေလ၏။ အသည္းကြဲ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား ထံုးစံအတိုင္း ညဖက္ ေရာက္ေသာ္ မင္းသားမွာ အရက္မ်ား မူးေအာင္ ေသာက္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ရွိသမွ် ကုန္းေက်ာ္ တံတား မ်ားေပၚ တက္၍ ယိုင္တိ ယိုင္တိုင္ လမ္းေလွ်ာက္ကာ အေဆြးခန္းကို ႐ိုက္ကူးရေလရာ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါမွာ ေခတ္မီ ဇာတ္ဝင္ခန္း ျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ခံ ပေလးဘက္ အေနျဖင့္ “ဒံုး ဒ ဒံုးဒံုး ဒံုးဒံုးပ်ံ”သီခ်င္းအား ဖြင့္ေပး ထားေလ၏။ ဇာတ္လမ္း၏ အထြဋ္အထိပ္ အရွိန္ အျမင့္ဆံုး ျဖစ္ေန ခ်ိန္တြင္ပင္ ေမာင္ဝါဝါမွာ ပို၍ဇာတ္နာေအာင္ လုပ္ေလ၏။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ မင္းသမီးမွာ ကိုရီးယား ကားတို႔၏ ထံုးစံအတိုင္း ေသြးကင္ဆာ ျဖစ္ေနၿပီဟူေသာ သတင္းကို မင္းသား ၾကားေလရာ မင္းသမီးႏွင့္ ေတြ႕ခြင့္ ရရန္ ႀကိဳးစား ေလေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲႏွင့္ မတူခ်င္ေသာ ေမာင္ဝါဝါမွာ ဇာတ္ၫႊန္းကို ထပ္မံ ေျပာင္းလဲ လိုက္ေလရာ ေနာက္တစ္ခန္းတြင္မင္းသား ႏွင့္ မင္းသမီး ျပန္လည္ ဆံုေတြ႕ၿပီး တကယ္တမ္း မင္းသမီးမွာ ေသြးကင္ဆာ မဟုတ္ဘဲ ေသြးစုနာ ေပါက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း မင္းသား သိရွိ သြားသည္တြင္ (ဘယ္က ဘယ္လို ျပန္ အဆင္ေျပ သြားမွန္းလည္း မသိ) မင္းသမီးႏွင့္ ျပန္လည္၍ ႏွစ္ကိုယ္တူ ခ်စ္ရည္မွ်ကာ (ဘယ္တုန္းက ဘာေၾကာင့္ သေဘာမတူမွန္းလည္း မသိ) သူ၏ သမီးႏွင့္မင္းသား အား သေဘာမတူေသာ ေယာကၡမႀကီးႏွင့္ မင္းသမီး၏ တစ္ေဆြလံုး တစ္မ်ိဳးလံုး အပါအဝင္ သူတို႔ ႏွစ္ဦးကိုေရွးဘဝ ကတည္းက လိုက္လံ ေႏွာင့္ယွက္ေသာ အြန္ေစာ လူဝင္စား လူ႐ိုင္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီးႏွင့္ လူမိုက္ အေပါင္းတို႔မွာ“ပုလိပ္ ကူးစက္ေရာဂါ” မ်ားျဖင့္ အကုန္လံုး ေသဆံုး သြားၾကၿပီးေနာက္ (တကယ္ေတာ့ ေမာင္ဝါဝါမွာ ကိုယ့္ဇာတ္ကိုယ္မႏုိင္ေတာ့ သျဖင့္ ေပါက္ကရ လုပ္ခ် လိုက္ျခင္း) မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီး ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေပါင္းဖက္ ၾကရပံုျဖင့္ ဇာတ္သိမ္းလိုက္ေလ သည္တြင္ ေမာင္ဝါဝါ၏ ကမၻာ့အဆင့္မီ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ႀကီး ဆံုးခန္း တိုင္ေလသည္ျဖစ္ေလေခ်ေတာ့ သတည္း။ 

 **သူရႆဝါ **
 ၁၆ - ဇူလိုင္ - ၂၀၁၂ Techspace Journal Volume (1), Issue (17) http://www.mmcfamily.org/profiles/blog/show?id=3003595%3ABlogPost%3A1645671&xgs=1&xg_source=msg_share_post မွ ..... -

- Posted By Blogger လူဗိုလ္

-ဒါ႐ိုက္တာေမာင္ဝါဝါ၏ ကမၻာ့အဆင့္မီ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲစစ္စစ္ ျဖစ္ေလ၏-

အိုပါး၊ အိုနီး၊ အာဂ်ီးရွိ၊ အာဂ်ီးမား၊ ဆားဒါးငဲ၊ မီးအားနည္း စသည့္ အေခၚအေဝၚ မ်ားမွစ ဂင္ဘတ္၊ ကင္မ္ခ်ီ၊ ထမင္းလိပ္၊ပဲေခါက္ဆြဲ စသည့္ အစားအစာ မ်ားအလယ္ ထား၍ ေနာက္ပိုး မိန္းမ၊ ႏွိပ္စက္ေသာ ေယာကၡမ၊ ေသြးကင္ဆာဆိုသည့္အျဖစ္အပ်က္အမ်ားအဆံုး ေမာင္ဝါဝါတုိ႔ အားလံုးကို အတုန္းအ႐ုန္း ျဖစ္ေလာက္ေအာင္၊ တီဗီေရွ႕မွ မခြဲႏုိင္ မခြာရက္ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲငင္အား ေကာင္းလွေသာ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲ မ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ရႈၿပီး သကာလ ေမာင္ဝါဝါတစ္ေယာက္ စဥ္းစား ပူပန္ မိသည္မွာ ထိုေသာ ကိုရီးယား ကားမ်ား၊ ဇာတ္လမ္းတြဲ မ်ားႏွင့္သာ မကြာမေသြ မခြဲဘဲႏွစ္ျဖာဂေဟ တြဲ၍ ဒီအတိုင္း သြားမည္ ဆိုလွ်င္ လာလတၱံ႕ေသာ သိပ္မၾကာခင္ အခ်ိန္ကာလ မ်ားတြင္ ေမာင္ဝါဝါတုိ႔ပရိသတ္မ်ား ျမန္မာ စကားမွ ေျပာတတ္ ပါေတာ့မလား၊ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းေတြမွ ၾကည့္ၾက ပါေတာ့မလား ဟူ၍ျဖစ္ေလရာ ထိုကိစၥကို အျမန္မၾကာ ေျဖရွင္း ကိုင္တြယ္ရန္ အႀကံအစည္ ထုတ္မိ ေလေတာ့သည္။ ထိုေသာ ကိုရီးယား လိႈင္းလံုးႀကီးကို တြန္းလွန္ ဖယ္ရွားရန္ ႀကိဳးစား ေတြးေတာ မိသည္တြင္ ေလွေျမာလွ်င္ ေလွႏွင့္လိုက္၊အဆိပ္ကို အဆိပ္ႏွင့္ေျဖ ဟူေသာ သေဘာတရား ကိုပင္ ကိုင္စြဲ၍ ၄င္း ကိုရီးယား ကားမ်ားထက္ ပိုမို အစြမ္းထက္ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိေသာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ကို ထုတ္လုပ္ ႐ိုက္ကူး ျပသ ႏုိင္မွသာလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းတြဲခ်စ္ ပရိသတ္ မ်ား၏ စိတ္အာ႐ံု အလံုးစံုကို ကိုရီးယား မ်ားထံမွ ေကာင္း ေကာင္းႀကီး ဖယ္ခြာ ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု အႀကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းမ်ား ရ႐ွိသည္ ျဖစ္ေလရာ အဆိုပါ ကိုရီးယား ဇာတ္လမ္းတြဲ မ်ားထက္ မနိမ့္က်လွေသာ ကမၻာ့ အဆင့္မီ၊ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ႀကီးကို အပိုင္းေပါင္း သံုးေထာင့္ ေျခာက္ရာ တိတိခြဲ၍႐ိုက္ကူး ျပသရန္ အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါ တစ္ေယာက္ ႀကိဳးစား ပမ္းစား စတင္ စီစဥ္ ေလေတာ့သည္ ဟူ၏။ ေမာင္ဝါဝါ၏ အပိုင္းေပါင္း သံုးေထာင့္ ေျခာက္ရာ တိတိ ပါဝင္ေသာ ကမၻာ့ အဆင့္ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲစစ္စစ္ႀကီး အေၾကာင္းကို ၾကားသိ သတင္းရ ကုန္ေသာ ျပည္တြင္း မီဒီယာ မ်ားမွာလည္း ေမာင္ဝါဝါ တစ္ေယာက္ မည္သို႔မည္ပံု ႐ိုက္ကူး ျပသမည္ကို စိတ္ဝင္တစား ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ ၾကကုန္သည္ ျဖစ္ေလ၏။ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ၫႊန္းဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါမွာ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကမၻာ့ အဆင့္မီ ဟူ၍ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေလွ်ာက္ေျပာ ထားမိသျဖင့္ ဇာတ္လမ္းတြဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ တို႔မွာ ျမန္မာ ျပည္ဖြား သ႐ုပ္ေဆာင္ အစစ္မ်ားျဖစ္ရမည္ ဆိုေသာ္ျငား ကိုရီးယား သာမက ယေန႔ ကမၻာတဝွမ္း ေခတ္စား၍ ေနေသာ ယဥ္ေက်းမႈ စ႐ိုက္ေပါင္းစံုကိုထည့္သြင္း ႐ိုက္ကူး ျပသရန္ ဇာတ္လမ္းကို ခက္ခက္ခဲခဲ ပင္ပန္း ႀကီးစြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ ရသည္ ျဖစ္ေလ၏။ မ်ားမၾကာမီ အခ်ိန္အတြင္း မွာပင္ ဇာတ္လမ္းတြဲ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါ၏ ကမၻာ့ အဆင့္မီ ျမန္မာ ျပည္တြင္းျဖစ္ဇာတ္လမ္းတြဲ ႀကီးကို ေရးသား ၿပီးစီး သြား၍ ထုတ္လႊင့္ ျပသေလရာ အလြန္အမင္း ေအာင္ျမင္သည္ ျဖစ္သျဖင့္ ကမၻာတလႊား လိုက္လံ ျပသရသည္ ျဖစ္ေပေတာ့ရာ ထို ကမၻာ့အဆင့္မီ ျပည္တြင္းျဖစ္ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ႀကီး၏ ဇာတ္လမ္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ ဤသို႔ ဤပံု အလံုးစံု ျဖစ္ေလ ေတာ့သတည္း။ ြ အဖြြင့္ စစခ်င္းတြင္ ၄င္းဇာတ္လမ္းႏွင့္ မည္သို႔မွ် မသက္ဆိုင္ ေသာ္လည္း ကမၻာ့ အဆင့္မီ ျဖစ္ေစရန္ အတြက္ ယခု ကမၻာ့နာမည္ေက်ာ္ အဆိုေတာ္ ေလဒီဂါဂါ၏ ပါပါရာဇီ သီခ်င္းႏွင့္ ရွာကီရာ၏ ဝါကာ ဝါကာ ကမၻာ့ဖလား သီခ်င္းတို႔ကိုေရာေမႊ၍ ရီမစ္ လုပ္ထားေသာ သီခ်င္းျဖင့္ ဇာတ္လမ္းတြဲကို စတင္ ဖြင့္လွစ္ လိုက္ေလ၏။ ၿပီးေနာက္ ဤဇာတ္လမ္းတြဲ၏ မင္းသား ျဖစ္သူက ဇာတ္လမ္း စတင္ တည္ေနရာ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ ရနံ႔အသက္ စစ္စစ္ ပါဝင္သည့္ အညာေဒသေနပူပူ ဖုန္ထူထူ ေအာက္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္ ေနပံုႏွင့္ ဇာတ္လမ္းကို စတင္၍ အသက္ဝင္ ေစေလ၏။ မင္းသားမွာေအးျမေသာ ရာသီဥတု ရွိသည့္ ကိုရီးယား ဇာတ္ကား မ်ားထဲမွ မင္းသားမ်ား အက်ီ ၤလက္ရွည္ ဝတ္ဆင္မႈကို အတုယူကာအက်ီ ၤ လက္ရွည္ႀကီး တကားကားျဖင့္ အညာ ေနပူပူ ေအာက္တြင္ လမ္းေလွ်ာက္၍ စတိုင္ထုတ္ ေနေလရာသိပ္မၾကာခင္ အခ်ိန္မွာပင္ ေခၽြးထြက္လြန္၍ အသက္ရွဴ ၾကပ္ကာ သတိလစ္ လဲက် သြားေလ၏။ ထိုအခါ မည္သို႔ မည္ပံုမည္သည့္ ေနရာမွ ေပၚလာမွန္း မသိေသာ မင္းသမီးမွာ အျမွဳပ္တစီစီျဖင့္ သတိလစ္ လဲက် ေနေသာ မင္းသားအားေျပး၍ ေပြ႕ဖက္ကာ “ဟယ္လို .. ဟိုင္း .. မိုင္ဘ႐ို … တာေကာ … အိုပါး … ဘိုလိုဖစ္တြားတာလဲဟင္” ဟူ၍ မပီကလာ ပီကလာ ညဳတုတုျဖင့္စိုးရိမ္တႀကီး ေမးျမန္း ျပဳစု၍ ေနရေလ ေတာ့၏။ ထိုအခါ သတိလစ္ လဲက် ေနေသာ မင္းသားမွာ ႐ုတ္တရက္ သတိရလာၿပီးလွ်င္ မင္းသမီးႏွင့္ တြဲဖက္၍ အိႏၵိယ ေဘာလီးဝုဒ္ ဇာတ္ကားမ်ား ထဲက အတိုင္း သီခ်င္းမ်ား ဆိုကာကေလေတာ့သည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ တေမ့တေမာ ကခုန္ ေနရာသို႔ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္လာမွန္း မသိေသာလူသံုးဆယ္ ခန္႔လည္း ေရာက္လာကာ သူတို႔ ႏွစ္ဦးႏွင့္ အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႀကီး ကခုန္ ေနၾက ေလေတာ့သည္ ဟူ၏။ ကမၻာ့ အဆင့္မီ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ပါဝင္ ေစရန္ အတြက္ ထို ဇာတ္ဝင္ခန္းကို ေမာင္ဝါဝါမွာ သံုးမိနစ္ခြဲခန္႔ ပင္ပန္းႀကီးစြာေရးသား ခဲ့ရေလသည္။ ကခုန္၍ အၿပီးတြင္ မင္းသမီးမွာ မင္းသားအား အညဳ အခရာပိုေသာ မ်က္လံုး႐ြဲ ႀကီးမ်ားျဖင့္စိုက္ၾကည့္ကာ ရည္းစား စကား အတင္း ေျပာေလေတာ့ရာ မင္းသားမွာ ေခါင္းပင္ မေဖာ္ႏိုင္ေအာင္ ရွက္႐ြံ႕၍ သြားသျဖင့္အေယာင္ေယာင္ အမွားမွား ခလုပ္မ်ားပင္ တိုက္ေသာ ဟူေပ၏။ ထို႔ေနာက္ မင္းသားမွာ သူႏွင့္ မင္းသမီး၏ ေတြ႕ပံု ေရစက္ အထူးကို စံုစမ္း ေတြးေတာ မိေလရာ လက္စသတ္ ေတာ့သူတို႔ ႏွစ္ဦးသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ဘဝေပါင္း မ်ားစြာ ျဖစ္ေသာ “ပိုးမင္းသား၏ သိုင္းဝိဥာဥ္” ႐ုပ္ရွင္ကား ထဲမွ ကိုယ္ရံေတာ္တပ္မွဴးေလး က်န္ေက်ာင္းႏွင့္ ေမေျခာက္ဖုန္ ဟူသည့္ အလြန္႔ အလြန္ ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာ ခဲ့ၾကေသာ ခ်စ္သူ ႏွစ္ဦးျဖစ္ခဲ့ကာ မင္းသားကို တစ္ဖက္သတ္ ခ်စ္ႀကိဳက္ ေနသည့္ အြန္ေစာ၏ ၾကားဝင္ ေႏွာင့္ယွက္ မႈေၾကာင့္ ထိုဘဝတြင္ မေပါင္းဖက္ ရဘဲ ကြဲကြာခဲ့ၿပီး ယခု ဘဝတြင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ၏ အတင္း ဇာတ္လမ္းဆင္ ေတြ႕ေပးမႈေၾကာင့္ ျပန္လည္ဆံုစည္း ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရာဇဝင္ အူေပါက္ ျပန္လည္ သိရွိရ ေလေတာ့သည္ ဆိုေလ၏။
ထိုသို႔ ေ႐ွးေ႐ွး ဘဝမ်ားကကြဲကြာ ခဲ့သည္ကို ႏွစ္ဦးသား ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပ အတိုးခ် အလြမ္းသယ္၍ ေနစဥ္ အခ်ိန္မွာပင္ ယခင္ ဘဝက သူတို႔ႏွစ္ဦးအား ခြဲခဲ့သည့္ အြန္ေစာ ျပန္ဝင္စားေသာ လူ႐ိုင္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ေရာက္လာကာ “ဟိတ္ .. ဒီေလာက္ ေကာင္းတဲ့ဟာကို ဒီလို လြယ္လြယ္နဲ႔ ယူေျပးလို႔ေတာ့ ဘယ္ရမလဲကြ .. ငွဲ ငွဲ ငွဲ” ဟု ၿခိမ္းေျခာက္ ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ရန္ရွာ ေလေတာ့ရာ မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီးမွာ ကေသာကေမ်ာ ထြက္ေျပးရ ျပန္ေလ၏။ ထိုသို႔ ထြက္ေျပးရာတြင္ ဘယ္ကို ေျပးရင္ ေကာင္းမလဲဟု ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါ စဥ္းစားရာ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ ကားမ်ားထဲမွ မင္းသား မင္းသမီးမ်ား ကဒီးကဒီး သြားၾကသည့္ ေခ်ာင္းသာ ကမ္းေျခသို႔ပင္ ထြက္ေျပး ခိုင္းလွ်င္ ပို၍သင့္ေတာ္မည္ဟု ေတြးမိေလ၏။ ေခ်ာင္းသာ ကမ္းေျခ ေရာက္သည္တြင္ ကိုရီးယား ဇာတ္ဝင္ခန္း မ်ားထဲက အတိုင္းမင္းသားက မင္းသမီးကို ဆိုင္ဆုိင္ မဆိုင္ဆိုင္ ကုန္းပိုး၍ လမ္းေလွ်ာက္ ခိုင္းရန္ စဥ္းစား မိေသာ္လည္း ျမန္မာ့မူျမန္မာ့ဟန္ ဇာတ္လမ္းတြဲ ျဖစ္ရမည္ ဆိုသျဖင့္ ေမာင္ဝါဝါမွာ ဇာတ္ဝင္ခန္းကို အနည္းငယ္ ေျပာင္းျပန္ လွန္ကာမင္းသမီးက မင္းသား၏ ကိုယ္လံုးႀကီးကို ရင္ခြင္ပိုက္ ေပြ႕ခ်ီ၍ ေခ်ာင္းသာ ကမ္းေျခ တေလ်ာက္ ဒုန္းစိုင္း ေျပးသည့္ဇာတ္ဝင္ခန္းကို အစားထိုး ႐ိုက္ကူး လိုက္ေလ၏။ ထိုသို႔ ေျပးေနရင္း တန္းလန္းမွာပင္ မင္းသမီး၏ လက္ကိုင္ဖုန္းမွာ အသံျမည္ လာေလရာ မင္းသားကို ေပြ႕ထားရာမွ ေျမႀကီးေပၚ ပစ္ခ်၍ မင္းသမီးမွာ “ဟယ္လို .. ၾကားလား၊ဟယ္လို ၾကားလား” ဟု ဆယ့္သံုးခါခန္႔ ေအာ္ၿပီးေနာက္ “ဘာ ….” ဟု အသံက်ယ္ ႀကီးျဖင့္ ျမည္တမ္းကာ လက္ထဲမွဖုန္းလြတ္က်၍ အနီးတြင္ ႐ွိေသာ မင္းသားအား “နင့္ကိုငါ ေသေလာက္ေအာင္ မုန္းတယ္” ဟု တစ္ခြန္းတည္း ေျပာကာ“ေျဖာင္း”ခနဲ ေနေအာင္ ပါးခ်၍ ရန္ကုန္သို႔ ခ်က္ခ်င္း ျပန္သြား ေလေတာ့ရာ ခုေလးတင္ လဗ္ဆင္းန္ ႐ိုက္ကာ ၾကည္ႏူးေနရာမွ ခ်က္ခ်င္း အေျခအေန ေျပာင္းလဲ သြားၿပီး ဘာမဆိုင္ ညာမဆိုင္ ပါးအ႐ိုက္ ခံရသည့္ မင္းသားမွာ ပါးကေလးပြတ္၍ အူေၾကာင္ေၾကာင္ျဖင့္ အသည္းကြဲ က်န္ခဲ့ေလ၏။ အသည္းကြဲ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ား ထံုးစံအတိုင္း ညဖက္ ေရာက္ေသာ္ မင္းသားမွာ အရက္မ်ား မူးေအာင္ ေသာက္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ရွိသမွ် ကုန္းေက်ာ္ တံတား မ်ားေပၚ တက္၍ ယိုင္တိ ယိုင္တိုင္ လမ္းေလွ်ာက္ကာ အေဆြးခန္းကို ႐ိုက္ကူးရေလရာ ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္ဝါဝါမွာ ေခတ္မီ ဇာတ္ဝင္ခန္း ျဖစ္ေအာင္ ေနာက္ခံ ပေလးဘက္ အေနျဖင့္ “ဒံုး ဒ ဒံုးဒံုး ဒံုးဒံုးပ်ံ”သီခ်င္းအား ဖြင့္ေပး ထားေလ၏။ ဇာတ္လမ္း၏ အထြဋ္အထိပ္ အရွိန္ အျမင့္ဆံုး ျဖစ္ေန ခ်ိန္တြင္ပင္ ေမာင္ဝါဝါမွာ ပို၍ဇာတ္နာေအာင္ လုပ္ေလ၏။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ မင္းသမီးမွာ ကိုရီးယား ကားတို႔၏ ထံုးစံအတိုင္း ေသြးကင္ဆာ ျဖစ္ေနၿပီဟူေသာ သတင္းကို မင္းသား ၾကားေလရာ မင္းသမီးႏွင့္ ေတြ႕ခြင့္ ရရန္ ႀကိဳးစား ေလေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲႏွင့္ မတူခ်င္ေသာ ေမာင္ဝါဝါမွာ ဇာတ္ၫႊန္းကို ထပ္မံ ေျပာင္းလဲ လိုက္ေလရာ ေနာက္တစ္ခန္းတြင္မင္းသား ႏွင့္ မင္းသမီး ျပန္လည္ ဆံုေတြ႕ၿပီး တကယ္တမ္း မင္းသမီးမွာ ေသြးကင္ဆာ မဟုတ္ဘဲ ေသြးစုနာ ေပါက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း မင္းသား သိရွိ သြားသည္တြင္ (ဘယ္က ဘယ္လို ျပန္ အဆင္ေျပ သြားမွန္းလည္း မသိ) မင္းသမီးႏွင့္ ျပန္လည္၍ ႏွစ္ကိုယ္တူ ခ်စ္ရည္မွ်ကာ (ဘယ္တုန္းက ဘာေၾကာင့္ သေဘာမတူမွန္းလည္း မသိ) သူ၏ သမီးႏွင့္မင္းသား အား သေဘာမတူေသာ ေယာကၡမႀကီးႏွင့္ မင္းသမီး၏ တစ္ေဆြလံုး တစ္မ်ိဳးလံုး အပါအဝင္ သူတို႔ ႏွစ္ဦးကိုေရွးဘဝ ကတည္းက လိုက္လံ ေႏွာင့္ယွက္ေသာ အြန္ေစာ လူဝင္စား လူ႐ိုင္း ေခါင္းေဆာင္ႀကီးႏွင့္ လူမိုက္ အေပါင္းတို႔မွာ“ပုလိပ္ ကူးစက္ေရာဂါ” မ်ားျဖင့္ အကုန္လံုး ေသဆံုး သြားၾကၿပီးေနာက္ (တကယ္ေတာ့ ေမာင္ဝါဝါမွာ ကိုယ့္ဇာတ္ကိုယ္မႏုိင္ေတာ့ သျဖင့္ ေပါက္ကရ လုပ္ခ် လိုက္ျခင္း) မင္းသားႏွင့္ မင္းသမီး ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ ေပါင္းဖက္ ၾကရပံုျဖင့္ ဇာတ္သိမ္းလိုက္ေလ သည္တြင္ ေမာင္ဝါဝါ၏ ကမၻာ့အဆင့္မီ ျမန္မာ ဇာတ္လမ္းတြဲ စစ္စစ္ႀကီး ဆံုးခန္း တိုင္ေလသည္ျဖစ္ေလေခ်ေတာ့ သတည္း။ 

 **သူရႆဝါ **
 ၁၆ - ဇူလိုင္ - ၂၀၁၂ Techspace Journal Volume (1), Issue (17) http://www.mmcfamily.org/profiles/blog/show?id=3003595%3ABlogPost%3A1645671&xgs=1&xg_source=msg_share_post မွ ..... -

- Posted By Blogger လူဗိုလ္

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)