က်ေနာ္တို ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးေခတ္အဆက္ဆက္မွာ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးၾကဳိးပမ္းမႈေတြရွိခဲ့ပါတယ္၊ ဒီလႈပ္ ရွားမႈမ်ားႏွင့္အတူ လူထုေတးသံေတြကေန လူထုတိုက္ပဲြ၀င္ကဗ်ာေလးေတြအျဖစ္ သံုးေၾကာင္းကဗ်ာေလးေတြ ဟာ အျပဳိင္းအရိုင္းဖူးပြင့္ေ၀ဆာခဲ့ပါတယ္။ လူထုရင္ကို ထိရွေစခဲ့သလို ကဗ်ာေနရာတခုကိုလည္းတည္ေဆာက္ ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီစာတမ္းငယ္ေလးကို တင္ျပခြင့္ရတဲ့အတြက္ စာေပရဲေဘာ္အေပါင္းကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စာအုပ္စာတမ္း မလံုေလာက္တာရယ္၊ အခ်ိန္မေပးႏိုင္တာရယ္၊ေေပးတဲ့အခ်ိန္နဲ ့ တေျပးညီျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုခဲ့ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဖက္ဖက္က ျပည့္စံုတဲ့ စာတမ္းတေစာင္ အေထာက္အထားျပဳစရာ၊က်မ္းကိုးစရာ၊ စာတမ္းငယ္တခုလို ့ မမွတ္ယူေစလိုပါ၊ ခံစားဆင္ျခင္စရာ ကဗ်ာေလးေတြအျဖစ္ လက္လွမ္းမီသမွ် တူးးဆြေဖာ္ထုတ္ ခံစားေစလိုတဲ့ ေစတနာ အေၾကာင္္းရင္းကအဓိကပါ။
က်ေနာ္တို ့ ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာကဗ်ာဖဲြ ့ထံုးနဲ ့ကဗ်ာေရေသာက္ျမစ္။ ကဗ်ာေရစီးေၾကာင္း လူထုေတးသံေတြက ဆင္းသက္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ညႊြန္းလိုတာပါ။
ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ ့ေခတ္က ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈိင္းရဲ ့ ကဗ်ာနဲ ့ စတင္မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဆရာၾကီးက နယ္ခ်ဲ ့ရဲ ့ ဥပေဒအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဖိႏွိပ္ကန္႔ သတ္မႈေတြကို ခုလို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္ ့က်င္ျပခဲ့ပါတယ္။
``ဥပေဒ ေနာက္ထပ္မတိုးလိုက္ပါနဲ ့
တို ့တေတြ ေၾကာက္တတ္တဲ့အမ်ဳိးေပမို ့
သူ ့အေမရိုး…..´´
နယ္ခ်ဲ ့ေတာ္လွန္ေရးပဲျဖစ္ျဖစ္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ျဖစ္။ အာဏာရွင္ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ကို ဆရာေမာင္သာရက အခုလို အဘိဓမၼာ ဖြင့္ဆိုပါတယ္၊
ေတာ္လွန္ေရး တဲ့။
``ဆူးစူး၍ပင္
အပ္နဲ ့ထြင္သည္
အသင္ ဘာေျပာခ်င္သနည္း၊….´´ေတာ္လွန္ေရးဆိုတဲ့ကဗ်ာေလးပါ။
ဆရာၾကီးဦးတင္မိုးရဲ ့ ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့။ အေတြးေတြ အမ်ားၾကီးေပးတဲ့အဓိပၼၚယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး
ဖြင့္ဆိုၾကတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ကို ခံစားေစလိုပါတယ္။
ကဗ်ာနာမည္က(ဧည့္သည္ၾကီး)တဲ့။
``ေဆးလိပ္လည္းတိို
ေနလည္းညိွျပီ
ငါ့ကို အိမ္ျပန္ပို ့ပါေလ……´´
အဲဒီေနာက္အေရွ ့ အေနာက္ ျပင္းထန္တဲ့ တိုက္ပဲြကာလေတြမွာ လည္း ျမန္မာကဗ်ာေလာကကိုလည္း လက္၀ဲအယူအဆလႊမ္းမိုးခဲ့ပါတယ္။
အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူေတြဘက္က ရပ္တည္ဖဲြ ့သီခဲ့တဲ့့ ကဗ်ာေလး ႏွစ္ပုဒ္နဲ႔ ဆရာေမာင္ယဥ္မြန္တို ့ ဆရာေအာင္ဇင္မင္းတို ့က ေခတ္ကို မီးေမာင္းထိုးျပခဲ့ပါတယ္။
(သူခိုးဖမ္းပြဲ)
``သူခိုးဖမ္းပါ
လမ္းၾကားမွာလား
ပန္ကာေအာက္မွာ ထိုင္ေနသည္၊၊´´
(တရားခံ)
``ေခြးသည္အိပ္ငိုက္
အိမ္ေစရႈိိက္သည္
လူကိုက္တာပဲ ျဖစ္မွာပါ။´´
စစ္အာဏာာရွင္စနစ္ေအာက္မွ မြန္းက်ပ္ပိတ္ေလွာင္ေနတဲ့ လူငယ္ကဗ်ာသမားေတြရဲ ့ ေပါက္ကဲြမႈ ရင္ခုန္သံစည္းခ်က္ကို ဆရာ ျဖဳိးထိန္က ခုလိုတုန္ဟီးေစခဲ့ပါတယ္။
``ျျဖဳိးထိန္ဆိုတဲ့ေကာင္္ဟာ
ဆာေလာင္ရင္ လက္ဘက္ရည္ေသာက္လို ့
ေပါက္ကဲြရင္ကဗ်ာေရးတယ္´´္ တဲ့ ။
ရွစ္ေလးလံုးလူထုအေရးေတာ္ပံုၾကီးကို စစ္တပ္က လက္နက္္နဲ ့ အၾကမ္းဖက္ျဖဳိခြင္းျပီး ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ ့ အာဏာာအရပ္ရပ္ကို သိမ္းပိုက္လုယက္ျပီးေနာက္မွာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ထူေထာင္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို ေရြးျခယ္ခဲ့ၾကတယ္။ စစ္တပ္ကလည္းစစ္တပ္အေရာက္။ ျပည္သူေတြ ေက်ာင္းသားေတြလည္း ျပည္သူေတြ ေက်ာင္းသားေတြအေရာက္ ကိုယ္ေရြးျခယ္တဲ့ လမ္းစဥ္။ မူ သေဘာထားေတြနဲ ့ ခ်ီတက္ေလာက္လွမ္းခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ဒီအခင္းအက်င္းကို ဆရာေမာင္ေဆးရိုး (မံုရြာ) က ခုလိုခံစားၾကည့္ပံုရပါတယ္၊
(ေလွဆိပ)္ တဲ့့
``တင္တဲ့ကုန္
ျမင္ရံုနဲ ့
အစုန္လား အဆန္လား သိခဲ့ျပီ။´´
လက္ရွိက်ေနာ္တို ့ႏိုင္ငံရဲ ့ စီးပြားေရး က်ဆင္းနိမ့္က်ေနမႈေတြကိုေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ကိုခင္မိႈိင္း (ေခ်ာက္) က ခုလို မခ်ိတင္ကဲ ေရးဖဲြ ့ခဲ့ပါတယ္။
(မိုးေခါင္ေစ်း )လို ့ အမည္ရပါတယ္။
``လာဘ္ေကာင္ရွိလ်က္
ေငြတြင္းနက္
ဇီးကြက္ရုပ္သည္ မ်က္ႏွာပ်က္။´´ မိုးေခါင္ေစ်းပါ။
ဒီေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမဘက္က ေရးဖဲြ ့ၾကတဲ့ သံုးေၾကာင္း ကဗ်ာေလးေတြထဲက ေမာင္လြမ္းဏီရဲ ့ ကဗ်ာအခ်ဳိ ့ကိုလည္း ငွေ၀ခ်င္ပါတယ္။
ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးၾကီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခ်ိန္ ငါးေရာင္ျခယ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာနဲ ့ သံဃာေတာ္ေတြနဲ ့အတူ ခ်ီတက္ေလွ်ာာက္လွမ္းခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆိုရင္ မမွားပါဘူး၊
(ငါးေရာင္ျခယ္)
`ျျပည့္၀မ္းမီးေတာက္
သံဃာေလွ်ာက္သည္္
အံ့ေလာက္ပါေသာ တို ့တိုင္းျပည္။´´
မၾကာပါဘူး၊ က်ေနာ္တို ့ႏိုင္ငံရဲ ့စပါးက်ီလို ့ တင္စားၾကတဲ့ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚကို နာဂစ္မုန္တိုင္းၾကီးက ရက္ရက္စက္စက္ ျဖဳိလွဲ ဖ်က္စီးခဲ့ရျပီး ျပည္သူေတြဟာ မတ္ရပ္ကေန သူေတာင္းစားဘ၀ ခ်က္ခ်င္းက်ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ကယ္သူကူသူမဲ့ေနတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ ့ က်ယ္ေလာင္တဲ့အသံေတြကို ပဲ့တင္ထပ္ေစတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ေမာင္လြမ္းဏီ ကေရးဖဲြ ့ျျပန္ပါတယ္၊
(ပဲ့တင္သံမ်ား)ကဗ်ာပါ။
``ကယ္ပါကူပါ
တစာစာနဲ ့
ျမဳိ ့ရြာပ်က္က ေသတမ္းစာ…။´´
ကဗ်ာဆရာေမာင္လြမ္္းဏီဟာ ကဗ်ာဆရာလည္းျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ရဲေဘာ္တဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူက သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲ႔ သမိုင္းကို သံုးေၾကာင္းထဲနဲ ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ တဲ့၊
``ေတာ္လွန္ေရးသစၥာာ
ႏို၀င္ဘာ ၁
အႏွစ္ ၂၀ ။´´
ဆက္လက္ျပီး စာေပရဲေဘာ္ေတြကို ေ၀မွ်လိုတဲ့ စာပိုဒ္ေလးေတြကို တင္ျပ
ခ်င္ပါတယ္၊ ရုရွားစာေရးဆရာဇာဆလပ္စကီး ကို ဆရာျမသန္းတင့္က က်ေနာ္္ ဓါတ္ပံုဆရာ ဆိုတဲ့အမည္နဲ ့ ဘာသာျပန္ဆိုခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ၀တၳဳေေလးထဲက စာပိုဒ္ေလးေတြပါ။
``က်ေနာ္. ပါရီ ဟူေသာ ဓာတ္ပံုစာအုပ္အေၾကာင္းကို က်ေနာ္ေျပာေနျခင္းမွာ က်ေနာ္ ဓာတ္ပံုဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္းကို ေျပာလုိျခင္းမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ့္အေၾကာင္းကို က်ေနာ္ေျပာလို ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ တုန္းက က်ေနာ္ရိုက္ခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ျပန္
ၾကည့္သည့္အခါတြင္ က်ေနာ့္အသက္ေမြးလုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ စာေပလုပ္ငန္းအေၾကာင္းကို ေတြးမိ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊ က်ေနာ့္ဓာတ္ပံုစာအုပ္ကေလးသည္ ျမင္ကြင္းအားျဖင့္ က်ဥ္းပါ လိမ့္မည္၊ ပါရီတျမိဳ ့လံုး ကို ရုိက္ထားျခင္းမဟုတ္ပါ။ထုိေခတ္က က်ေနာ္. ပါရီကို ရိုက္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ပါရီျမိဳ ့မ်ားစြာရွိပါသည္၊ စာေရးရသည္ထက္ ခလုတ္ကေလး ႏွိပ္လုိက္ရသည္က ပို လြယ္ပါသည္။ထိုစဥ္က က်ေနာ္သည္ ျမင္ျမင္သမွ်ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ႏိုင္ပါသည္။ သို ့ရာတြင္ က်ေနာ္သည္ က်ေနာ္.အေတြးမ်ားႏွင့္ ခံစားခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပသည့္ ပံုမ်ားကိုသာ ရိုက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္သည္ က်ေနာ့္အတြက္ သူစိမ္းမဆန္ေသာ ျမိဳ ့ၾကီးကိုသာ ရိုက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။တကယ့္ဘ၀ကို အစားထုိးေပးသည့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္တဦး. အျမင္ျဖင့္ ရိုက္ခဲ့ ျခင္းမဟုတ္ပါ၊ က်ေနာ္ဓာတ္ပံုရိုက္ခဲ့ေသာ လမ္းမ်ား။ ခံုတန္းမ်ားႏွင့္ လူမ်ားအားလံုးကို က်ေနာ္ အလြတ္သိပါသည္။´´
ဇာဆလပ္စကီးက အာရင္ဘတ္. စာအုပ္သည္ ပါရီကို ဖြင့္ျပသည္ မွန္ပါ.၊ သို ့ရာတြင္ အာရင္ဘတ္ကိုလည္း ဖြင့္လွစ္ျပသေပသည္။ အာရင္ဘတ္သည္ ေနာက္ေဖးတလင္းျပင္မ်ားကို ေတာ္ ေတာ္ စိတ္၀င္စားဟန္တူသည္ဟု ေရးခဲ့သည္။
က်ေနာ့္ဓာတ္ပံုမ်ားကိုၾကည့္ျပီး အခ်ဳိ ့ျပင္သစ္မိတ္ေဆြမ်ားက က်ေနာ္သည္ ဘက္လိုက္ သည္ဟု ေျပာပါသည္။ က်ေနာ္ကလည္း အျခားေသာ ပါရီကိုရိုက္ျပထားသည့္ အေတြ႔ြ အၾကံဳ ရွိေသာ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ား. စာအုပ္ေတြ ရွိျပီးျဖစ္သည့္အတြက္ အျခားဘက္တဖက္ကို ရုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေျပာရပါသည္၊
ဤေေနရာတြင္ ေျပာခဲ့သည့္စကားမ်ားသည္ ဓာတ္ပံုပညာႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည္ မဟုတ္။ စာေပႏွင့္ပါ သက္ဆုိင္သည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္၊ ပါရီတျမိဳ ့တည္းႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ သည္မဟုတ္။ အျခားေသာ ျမိဳ ့ၾကီးမ်ားႏွင့္လည္း သက္ဆုိင္သည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။ က်ေနာ့္ အတြက္မူ ရွင္းေနပါသည္။ သို ့ရာတြင္ က်ေနာ္သည္ ရာစုႏွစ္ သက္တမ္းတ၀က္ေလာက္ စာေတြ ေရးလာသည့္အခါတြင္ ပါရီတုန္းက ဓာတ္ပံုဆရာဘ၀ကို ျပန္ သတိရကာ ထိုစဥ္က ေ၀ဖန္ခ်က္ မ်ားကို ၾကားေယာင္ေနပါသည္၊
``ရဲေဘာ္….. ရဲေဘာ္ဟာ ဓာတ္ပံုရုိက္သင့္တဲ့အရာကို ရိုက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ လက္၀ဲဘက္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ၊ အေကာင္းဆံုးအျပံဳးကို ျပံဳးထားတဲ့။ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ကိုယ္ဟန္ျပမယ္ကို ေတြ ့ပါလိမ့္မယ္…..´´
အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
(မဲေဆာက္လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားျမန္မာသတင္းသမဂၢညီလာခ ံ(ဘီအမ္စီ) ံတြင္ ဖတ္-ၾကားေသာ စာတမ္းငယ္)
မွတ္ခ်က္။ ။
ဤစာတမ္းငယ္ကို ၂၃၊၂၊၂၀၀၉ ေန ့က(ဘီအမ္စီ)ညီလာခံအတြင္းကဗ်ာဆရာ
ေမာင္လြမ္းဏီမွစာတမ္းပါအခ်က္အလက္မ်ားကိုတင္ျပေျပာဆို၍ျမန္မာျပည္သားစာ
ေစာင္ႏွင့္ဘေလာ့ဂ္မွအယ္ဒီတာျဖစ္သူ-ဆန္တာကေလာ့ွစ္မွစာတမ္းပါကဗ်ာမ်ားကို
ရြတ္ဆိုဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါသည္။
+++အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးကာလမ်ားမွသံုးေၾကာင္းကဗ်ာမ်ား ျဖတ္သန္းမႈ
က်ေနာ္တို ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးေခတ္အဆက္ဆက္မွာ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးၾကဳိးပမ္းမႈေတြရွိခဲ့ပါတယ္၊ ဒီလႈပ္ ရွားမႈမ်ားႏွင့္အတူ လူထုေတးသံေတြကေန လူထုတိုက္ပဲြ၀င္ကဗ်ာေလးေတြအျဖစ္ သံုးေၾကာင္းကဗ်ာေလးေတြ ဟာ အျပဳိင္းအရိုင္းဖူးပြင့္ေ၀ဆာခဲ့ပါတယ္။ လူထုရင္ကို ထိရွေစခဲ့သလို ကဗ်ာေနရာတခုကိုလည္းတည္ေဆာက္ ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီစာတမ္းငယ္ေလးကို တင္ျပခြင့္ရတဲ့အတြက္ စာေပရဲေဘာ္အေပါင္းကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စာအုပ္စာတမ္း မလံုေလာက္တာရယ္၊ အခ်ိန္မေပးႏိုင္တာရယ္၊ေေပးတဲ့အခ်ိန္နဲ ့ တေျပးညီျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုခဲ့ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဖက္ဖက္က ျပည့္စံုတဲ့ စာတမ္းတေစာင္ အေထာက္အထားျပဳစရာ၊က်မ္းကိုးစရာ၊ စာတမ္းငယ္တခုလို ့ မမွတ္ယူေစလိုပါ၊ ခံစားဆင္ျခင္စရာ ကဗ်ာေလးေတြအျဖစ္ လက္လွမ္းမီသမွ် တူးးဆြေဖာ္ထုတ္ ခံစားေစလိုတဲ့ ေစတနာ အေၾကာင္္းရင္းကအဓိကပါ။
က်ေနာ္တို ့ ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာကဗ်ာဖဲြ ့ထံုးနဲ ့ကဗ်ာေရေသာက္ျမစ္။ ကဗ်ာေရစီးေၾကာင္း လူထုေတးသံေတြက ဆင္းသက္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေဖာ္ညႊြန္းလိုတာပါ။
ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ ့ေခတ္က ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈိင္းရဲ ့ ကဗ်ာနဲ ့ စတင္မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဆရာၾကီးက နယ္ခ်ဲ ့ရဲ ့ ဥပေဒအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဖိႏွိပ္ကန္႔ သတ္မႈေတြကို ခုလို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန္ ့က်င္ျပခဲ့ပါတယ္။
``ဥပေဒ ေနာက္ထပ္မတိုးလိုက္ပါနဲ ့
တို ့တေတြ ေၾကာက္တတ္တဲ့အမ်ဳိးေပမို ့
သူ ့အေမရိုး…..´´
နယ္ခ်ဲ ့ေတာ္လွန္ေရးပဲျဖစ္ျဖစ္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ျဖစ္။ အာဏာရွင္ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ျဖစ္ ေတာ္လွန္ေရးတရပ္ကို ဆရာေမာင္သာရက အခုလို အဘိဓမၼာ ဖြင့္ဆိုပါတယ္၊
ေတာ္လွန္ေရး တဲ့။
``ဆူးစူး၍ပင္
အပ္နဲ ့ထြင္သည္
အသင္ ဘာေျပာခ်င္သနည္း၊….´´ေတာ္လွန္ေရးဆိုတဲ့ကဗ်ာေလးပါ။
ဆရာၾကီးဦးတင္မိုးရဲ ့ ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့။ အေတြးေတြ အမ်ားၾကီးေပးတဲ့အဓိပၼၚယ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး
ဖြင့္ဆိုၾကတဲ့ ကဗ်ာေလးတပုဒ္ကို ခံစားေစလိုပါတယ္။
ကဗ်ာနာမည္က(ဧည့္သည္ၾကီး)တဲ့။
``ေဆးလိပ္လည္းတိို
ေနလည္းညိွျပီ
ငါ့ကို အိမ္ျပန္ပို ့ပါေလ……´´
အဲဒီေနာက္အေရွ ့ အေနာက္ ျပင္းထန္တဲ့ တိုက္ပဲြကာလေတြမွာ လည္း ျမန္မာကဗ်ာေလာကကိုလည္း လက္၀ဲအယူအဆလႊမ္းမိုးခဲ့ပါတယ္။
အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူေတြဘက္က ရပ္တည္ဖဲြ ့သီခဲ့တဲ့့ ကဗ်ာေလး ႏွစ္ပုဒ္နဲ႔ ဆရာေမာင္ယဥ္မြန္တို ့ ဆရာေအာင္ဇင္မင္းတို ့က ေခတ္ကို မီးေမာင္းထိုးျပခဲ့ပါတယ္။
(သူခိုးဖမ္းပြဲ)
``သူခိုးဖမ္းပါ
လမ္းၾကားမွာလား
ပန္ကာေအာက္မွာ ထိုင္ေနသည္၊၊´´
(တရားခံ)
``ေခြးသည္အိပ္ငိုက္
အိမ္ေစရႈိိက္သည္
လူကိုက္တာပဲ ျဖစ္မွာပါ။´´
စစ္အာဏာာရွင္စနစ္ေအာက္မွ မြန္းက်ပ္ပိတ္ေလွာင္ေနတဲ့ လူငယ္ကဗ်ာသမားေတြရဲ ့ ေပါက္ကဲြမႈ ရင္ခုန္သံစည္းခ်က္ကို ဆရာ ျဖဳိးထိန္က ခုလိုတုန္ဟီးေစခဲ့ပါတယ္။
``ျျဖဳိးထိန္ဆိုတဲ့ေကာင္္ဟာ
ဆာေလာင္ရင္ လက္ဘက္ရည္ေသာက္လို ့
ေပါက္ကဲြရင္ကဗ်ာေရးတယ္´´္ တဲ့ ။
ရွစ္ေလးလံုးလူထုအေရးေတာ္ပံုၾကီးကို စစ္တပ္က လက္နက္္နဲ ့ အၾကမ္းဖက္ျဖဳိခြင္းျပီး ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ ့ အာဏာာအရပ္ရပ္ကို သိမ္းပိုက္လုယက္ျပီးေနာက္မွာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းတယ္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ ထူေထာင္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို ေရြးျခယ္ခဲ့ၾကတယ္။ စစ္တပ္ကလည္းစစ္တပ္အေရာက္။ ျပည္သူေတြ ေက်ာင္းသားေတြလည္း ျပည္သူေတြ ေက်ာင္းသားေတြအေရာက္ ကိုယ္ေရြးျခယ္တဲ့ လမ္းစဥ္။ မူ သေဘာထားေတြနဲ ့ ခ်ီတက္ေလာက္လွမ္းခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ဒီအခင္းအက်င္းကို ဆရာေမာင္ေဆးရိုး (မံုရြာ) က ခုလိုခံစားၾကည့္ပံုရပါတယ္၊
(ေလွဆိပ)္ တဲ့့
``တင္တဲ့ကုန္
ျမင္ရံုနဲ ့
အစုန္လား အဆန္လား သိခဲ့ျပီ။´´
လက္ရွိက်ေနာ္တို ့ႏိုင္ငံရဲ ့ စီးပြားေရး က်ဆင္းနိမ့္က်ေနမႈေတြကိုေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ကိုခင္မိႈိင္း (ေခ်ာက္) က ခုလို မခ်ိတင္ကဲ ေရးဖဲြ ့ခဲ့ပါတယ္။
(မိုးေခါင္ေစ်း )လို ့ အမည္ရပါတယ္။
``လာဘ္ေကာင္ရွိလ်က္
ေငြတြင္းနက္
ဇီးကြက္ရုပ္သည္ မ်က္ႏွာပ်က္။´´ မိုးေခါင္ေစ်းပါ။
ဒီေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမဘက္က ေရးဖဲြ ့ၾကတဲ့ သံုးေၾကာင္း ကဗ်ာေလးေတြထဲက ေမာင္လြမ္းဏီရဲ ့ ကဗ်ာအခ်ဳိ ့ကိုလည္း ငွေ၀ခ်င္ပါတယ္။
ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးၾကီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အခ်ိန္ ငါးေရာင္ျခယ္ဆိုတဲ့ ကဗ်ာနဲ ့ သံဃာေတာ္ေတြနဲ ့အတူ ခ်ီတက္ေလွ်ာာက္လွမ္းခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆိုရင္ မမွားပါဘူး၊
(ငါးေရာင္ျခယ္)
`ျျပည့္၀မ္းမီးေတာက္
သံဃာေလွ်ာက္သည္္
အံ့ေလာက္ပါေသာ တို ့တိုင္းျပည္။´´
မၾကာပါဘူး၊ က်ေနာ္တို ့ႏိုင္ငံရဲ ့စပါးက်ီလို ့ တင္စားၾကတဲ့ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚကို နာဂစ္မုန္တိုင္းၾကီးက ရက္ရက္စက္စက္ ျဖဳိလွဲ ဖ်က္စီးခဲ့ရျပီး ျပည္သူေတြဟာ မတ္ရပ္ကေန သူေတာင္းစားဘ၀ ခ်က္ခ်င္းက်ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ကယ္သူကူသူမဲ့ေနတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ ့ က်ယ္ေလာင္တဲ့အသံေတြကို ပဲ့တင္ထပ္ေစတဲ့ ကဗ်ာတပုဒ္ကို ေမာင္လြမ္းဏီ ကေရးဖဲြ ့ျျပန္ပါတယ္၊
(ပဲ့တင္သံမ်ား)ကဗ်ာပါ။
``ကယ္ပါကူပါ
တစာစာနဲ ့
ျမဳိ ့ရြာပ်က္က ေသတမ္းစာ…။´´
ကဗ်ာဆရာေမာင္လြမ္္းဏီဟာ ကဗ်ာဆရာလည္းျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ ရဲေဘာ္တဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူက သူခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲ႔ သမိုင္းကို သံုးေၾကာင္းထဲနဲ ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ တဲ့၊
``ေတာ္လွန္ေရးသစၥာာ
ႏို၀င္ဘာ ၁
အႏွစ္ ၂၀ ။´´
ဆက္လက္ျပီး စာေပရဲေဘာ္ေတြကို ေ၀မွ်လိုတဲ့ စာပိုဒ္ေလးေတြကို တင္ျပ
ခ်င္ပါတယ္၊ ရုရွားစာေရးဆရာဇာဆလပ္စကီး ကို ဆရာျမသန္းတင့္က က်ေနာ္္ ဓါတ္ပံုဆရာ ဆိုတဲ့အမည္နဲ ့ ဘာသာျပန္ဆိုခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ၀တၳဳေေလးထဲက စာပိုဒ္ေလးေတြပါ။
``က်ေနာ္. ပါရီ ဟူေသာ ဓာတ္ပံုစာအုပ္အေၾကာင္းကို က်ေနာ္ေျပာေနျခင္းမွာ က်ေနာ္ ဓာတ္ပံုဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္းကို ေျပာလုိျခင္းမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ့္အေၾကာင္းကို က်ေနာ္ေျပာလို ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ တုန္းက က်ေနာ္ရိုက္ခဲ့သည့္ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ျပန္
ၾကည့္သည့္အခါတြင္ က်ေနာ့္အသက္ေမြးလုပ္ငန္းျဖစ္ေသာ စာေပလုပ္ငန္းအေၾကာင္းကို ေတြးမိ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္၊ က်ေနာ့္ဓာတ္ပံုစာအုပ္ကေလးသည္ ျမင္ကြင္းအားျဖင့္ က်ဥ္းပါ လိမ့္မည္၊ ပါရီတျမိဳ ့လံုး ကို ရုိက္ထားျခင္းမဟုတ္ပါ။ထုိေခတ္က က်ေနာ္. ပါရီကို ရိုက္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ပါရီျမိဳ ့မ်ားစြာရွိပါသည္၊ စာေရးရသည္ထက္ ခလုတ္ကေလး ႏွိပ္လုိက္ရသည္က ပို လြယ္ပါသည္။ထိုစဥ္က က်ေနာ္သည္ ျမင္ျမင္သမွ်ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ႏိုင္ပါသည္။ သို ့ရာတြင္ က်ေနာ္သည္ က်ေနာ္.အေတြးမ်ားႏွင့္ ခံစားခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပသည့္ ပံုမ်ားကိုသာ ရိုက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္သည္ က်ေနာ့္အတြက္ သူစိမ္းမဆန္ေသာ ျမိဳ ့ၾကီးကိုသာ ရိုက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။တကယ့္ဘ၀ကို အစားထုိးေပးသည့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္တဦး. အျမင္ျဖင့္ ရိုက္ခဲ့ ျခင္းမဟုတ္ပါ၊ က်ေနာ္ဓာတ္ပံုရိုက္ခဲ့ေသာ လမ္းမ်ား။ ခံုတန္းမ်ားႏွင့္ လူမ်ားအားလံုးကို က်ေနာ္ အလြတ္သိပါသည္။´´
ဇာဆလပ္စကီးက အာရင္ဘတ္. စာအုပ္သည္ ပါရီကို ဖြင့္ျပသည္ မွန္ပါ.၊ သို ့ရာတြင္ အာရင္ဘတ္ကိုလည္း ဖြင့္လွစ္ျပသေပသည္။ အာရင္ဘတ္သည္ ေနာက္ေဖးတလင္းျပင္မ်ားကို ေတာ္ ေတာ္ စိတ္၀င္စားဟန္တူသည္ဟု ေရးခဲ့သည္။
က်ေနာ့္ဓာတ္ပံုမ်ားကိုၾကည့္ျပီး အခ်ဳိ ့ျပင္သစ္မိတ္ေဆြမ်ားက က်ေနာ္သည္ ဘက္လိုက္ သည္ဟု ေျပာပါသည္။ က်ေနာ္ကလည္း အျခားေသာ ပါရီကိုရိုက္ျပထားသည့္ အေတြ႔ြ အၾကံဳ ရွိေသာ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ား. စာအုပ္ေတြ ရွိျပီးျဖစ္သည့္အတြက္ အျခားဘက္တဖက္ကို ရုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေျပာရပါသည္၊
ဤေေနရာတြင္ ေျပာခဲ့သည့္စကားမ်ားသည္ ဓာတ္ပံုပညာႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည္ မဟုတ္။ စာေပႏွင့္ပါ သက္ဆုိင္သည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္၊ ပါရီတျမိဳ ့တည္းႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ သည္မဟုတ္။ အျခားေသာ ျမိဳ ့ၾကီးမ်ားႏွင့္လည္း သက္ဆုိင္သည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။ က်ေနာ့္ အတြက္မူ ရွင္းေနပါသည္။ သို ့ရာတြင္ က်ေနာ္သည္ ရာစုႏွစ္ သက္တမ္းတ၀က္ေလာက္ စာေတြ ေရးလာသည့္အခါတြင္ ပါရီတုန္းက ဓာတ္ပံုဆရာဘ၀ကို ျပန္ သတိရကာ ထိုစဥ္က ေ၀ဖန္ခ်က္ မ်ားကို ၾကားေယာင္ေနပါသည္၊
``ရဲေဘာ္….. ရဲေဘာ္ဟာ ဓာတ္ပံုရုိက္သင့္တဲ့အရာကို ရိုက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ လက္၀ဲဘက္ကို လွည့္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ၊ အေကာင္းဆံုးအျပံဳးကို ျပံဳးထားတဲ့။ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ကိုယ္ဟန္ျပမယ္ကို ေတြ ့ပါလိမ့္မယ္…..´´
အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
(မဲေဆာက္လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားျမန္မာသတင္းသမဂၢညီလာခ ံ(ဘီအမ္စီ) ံတြင္ ဖတ္-ၾကားေသာ စာတမ္းငယ္)
မွတ္ခ်က္။ ။
ဤစာတမ္းငယ္ကို ၂၃၊၂၊၂၀၀၉ ေန ့က(ဘီအမ္စီ)ညီလာခံအတြင္းကဗ်ာဆရာ
ေမာင္လြမ္းဏီမွစာတမ္းပါအခ်က္အလက္မ်ားကိုတင္ျပေျပာဆို၍ျမန္မာျပည္သားစာ
ေစာင္ႏွင့္ဘေလာ့ဂ္မွအယ္ဒီတာျဖစ္သူ-ဆန္တာကေလာ့ွစ္မွစာတမ္းပါကဗ်ာမ်ားကို
ရြတ္ဆိုဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါသည္။
No comments:
Post a Comment