သို႔
ေလးစားအပ္ပါေသာ ထိုင္းနိုင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ခင္ဗ်ား / ရွင့္.....
ထိုင္းနိုင္ငံတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ျမန္မာ၊ ကေမၻာဒီးယားႏွင့္ လာအိုနုိင္ငံသား (၂)သန္းေက်ာ္သည္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၈)ရက္ (၂၀၁၀)ခုႏွစ္အတြင္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ သက္တမ္းႏွင့္ နုိင္ငံသားစီစစ္မႈလုပ္ငန္းမလုပ္နုိင္ပါက မိမိတို႔ နိုင္္ငံမ်ားသို႔ ျပန္ပို႔ခံရမည့္အေရးနွင့္ ႀကံဳေနရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားစုစုေပါင္း၏ (၈၀-ရာခုိင္ႏႈန္း)ေက်ာ္ရွိသည့္ ျမန္မာျပည္သားမ်ားသည္ စစ္အစိုးရ၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္၌ ပဋိပကၡမ်ားႏွင့္ မိခင္နိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးယိုယြင္းလာမႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေနရပါသည္။
ထိုင္းနိုင္ငံ အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံမ်ားမွ ၀င္ေရာက္လာေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားအမ်ားစုမွာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားမရွိေသာ္လည္း ထိုင္းအစိုးရ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ယာယီအလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳထားသည္။ ၄င္းယာယီခြင့္ျပဳခ်က္သည္ ႏွစ္စဥ္သက္တမ္းတိုးေပးသည့္စနစ္ျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ အေရးပါသည့္ လစ္ဟာေနေသာ ထိုင္းနိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို ေတာင့္တင္းခုိင္မာေစသည္ကို အသိအမွတ္ျပဳသည္။
ဇန္န၀ါရီလ (၁၉)ရက္ေန႔ (၂၀၁၀)ခုႏွစ္တြင္ ထိုင္းနိုင္ငံ၏ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႔မွ နိုင္ငံသားစီစစ္ေရးစနစ္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ခြင့္သက္တမ္းမ်ားကို တိုးျမွင့္ေပးရန္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ (၂၀၀၉)ခုနွစ္၌ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ရရွိထားသည့္ (၁.၃)သန္းေက်ာ္ရွိေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို ၄င္းတို႔ နုိင္ငံအစိုးရထံသို႔ (၂၀၁၀)ေဖေဖာ္၀ါရီလ ေနာက္ဆံုးထားတင္သြင္းၿပီး သူတို႔မွာ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလအထိ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ဆက္လက္ရရွိၾကမွာျဖစ္ၿပီး နိုင္ငံသားစီစစ္ေရးမွာလည္း ၿပီးဆံုးမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးမလုပ္ေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားနွင့္ စာရြက္စာတမ္းမရွိေသာ (၁-သန္း)ခန္႔မွာ မိမိနိုင္ငံသို႔ ျပန္ပို႔ခံရနုိင္ဖြယ္ရွိသည္။
ထိုင္းအစိုးရ၏ အေရးႀကီးေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမူ၀ါဒကို က်ေနာ္တို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း နုိင္ငံမ်ားအၾကားနည္းလမ္းမက်ေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာေနမႈအဟုန္အၾကား နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးျပဳလုပ္ေပးသည့္ အစီအစဥ္ကိုအားေပး ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔သည္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရးကိုကာကြယ္ရန္ ေရႊ႕ေျပာင္းမႈဆိုင္ရာ မူ၀ါဒကို ပိုမို၍ အေလးထားစီစဥ္ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အစိုးရအဖြဲ႔မွ ဇန္န၀ါရီလ ၁၉-ရက္ေန႔တြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည့္ အေပၚတြင္ ထိုင္းနိုင္ငံရွိ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအတြက္ လက္ေတြ႔က်မႈမရွိျခင္းႏွင့္ သင့္တင့္ေလ်ာ္ကန္မႈ မရွိသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စာနာစြာျဖင့္ ျပန္လည္သံုးသပ္စဥ္းစားေပးပါရန္ အေရးတႀကီး ေတာင္းဆိုလုိက္ပါသည္။
နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္း ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ရက္၊ လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ နုိင္ငံမွ ႏွင္ထုတ္ျခင္း….
* ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ (ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၈-ရက္ေန႔ ၂၀၁၀)ခုႏွစ္တြင္ သက္မွတ္ထားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအုလပ္သမားမ်ား နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္း ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအား ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည့္ ၄င္းတို႔၏ နုိင္ငံဥို႔ ျပန္ပို႔ျခင္းမ်ားအား ခ်က္ခ်င္း ရပ္စဲေပးပါရန္။
အလုပ္သမားမ်ားလိုက္နာလုပ္ေဆာင္ရမည့္ ေရာက္လုနီးေနသည့္ ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ရက္ႏွင့္ ျမန္မာနုိင္ငံမွ အလုပ္သမားမ်ား ရင္ဆုိင္ေနရေသာ အခက္အခဲအေျခအေနမ်ားကို လ်စ္လွဴရႈလ်က္နုိင္ငံသို႔ ျပန္ပို႔ခံရမည့္ အစီအစဥ္တို႔မွာ အလုပ္သမားမ်ားအား ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္။ အလုပ္သမား အမ်ားအျပားကို ျပန္ပို႔ျခင္းျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၌ တည္မွီေနေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို သာထိခိုက္နစ္နာေစမည္ျဖစ္သည္။ ဤေနာက္ဆံုး သတ္မွတ္ရက္သည္ အလုပ္သမားမ်ား (သို႔)အလုပ္ရွင္မ်ားကို ဤနုိင္ငံသားစီစစ္ေရး အစီအစဥ္အားပါ၀ါင္လုပ္ေဆာင္ေစလိမ့္မည္မဟုတ္သကဲ့သို႔ နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းႏွင့္ ၄င္း၏ ရရွိမည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို အသိေပးႏႈိးေဆာ္ရန္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံရရွိေသာ အစီရင္ခံစာမ်ားအရ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ဤအစီအစဥ္အေပၚ ရႈပ္ေထြးမႈရွိၿပီး ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ရက္အတြက္လည္း စိုးရိမ္မႈရွိေနပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အခ်ဳိ႕အလုပ္သမားမ်ားမွာ ထိုင္းနိုင္ငံ၌ ဆက္လက္ေနထိုင္းနုိင္ရန္ နုိင္ငံသားစီစစ္မႈ၏ ျဖည့္စြက္ရန္ပံုစံတြင္ မွားယြင္းေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္၍ ဤလုပ္ေဆာင္မႈအစီအစဥ္အား ေအာင္ျမင္မႈရွိေစရန္ ညွိႏႈိင္းရပါမည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားမွာ နိုင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို ေရွာင္လြဲနုိင္ရန္ ေမွာင္ခိုစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၀င္ေရာက္ရန္ျပင္ဆင္လ်က္ရွိပါသည္။
* ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ပြဲစားမ်ား၊ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ားအတြက္ နုိ္င္ငံသားစီစစ္ေရးလုပ္ေဆာင္ေပးေနမႈမ်ားကို ထိန္းညွိေပးသင့္ပါသည္။
နိုင္ငံသားစီစစ္ျခင္း လုပ္ေပးေသာ ပြဲစားမ်ားအား မထိန္းညွိေပးနုိင္ပါက မသမာေသာ ပြဲစားလုပ္ငန္းနွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအား နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးအတြက္ ကုန္က်မႈမ်ားကို ပံုမွန္ထက္ပို၍ ကုန္က်ျခင္း ေခါင္းပံုျဖတ္အျမတ္ထုတ္ခံရျခင္းတို႔ကို ထြက္ေပၚလာေစလိမ့္မည္။ ပြဲစားမ်ားလက္ရွိ ေတာင္းခံေသာ ကုန္က်စရိတ္မ်ားထက္ သိသိသာသာေလ်ာ့နည္းသည့္ ကုန္က်ေငြကို ေတာင္းဆိုေစရန္ ခ်ဳပ္ကိုင္ေပးျခင္း၊ ထုိင္းအစိုးရအေနျဖင့္ နုိင္ငံသားစီစစ္မႈပြဲစားလုပ္ငန္းအား အလုပ္သမားေရးဌာနတြင္ မွတ္ပံုတင္ရန္အတြက္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ားသည္ နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို လံုၿခံဳမႈရွိၿပီး ကိုယ္တုိင္လုပ္ေဆာင္ရန္ ထိေရာက္ေသာ လမ္းညြန္မႈေပးျခင္းသို႔မဟုတ္ ေစ်းႏႈန္းအၿပိဳင္အဆိုင္ျဖင့္ ပြဲစားလုပ္ငန္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္နုိ္င္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ပါသည္။
* ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ညွိႏႈိုင္းၿပီး နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို ထိုင္းနိုင္ငံအတြင္း၌သာ လုပ္ေဆာင္နိုင္ရန္…
နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းလုပ္ငန္းအား ပိုမိုလြယ္ကူရွင္းလင္းရန္ႏွင့္ ျမန္ဆန္ေစရန္၊ မလိုလားအပ္ေသာ ကုန္က်မႈမ်ားသက္သာေစရန္၊ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈႏွင့္ အျခားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအားလည္း ဤအစီအစဥ္တြင္ပါ၀င္ရန္ တြန္းအားေပးနုိင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ထိုင္းနုိင္ငံတြင္း၌သာ နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါသည္။
* အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနမွ တုိင္းရင္းသား ဘာသာစကားေပါင္းစံုျဖင့္ နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးကိစၥအေၾကာင္းနွင့္ အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ားကို အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမားမ်ားသိေအာင္ ေရးသားျဖန္႔ျဖဴးသင့္ပါသည္။ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားနွင့္ ဆက္စပ္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အကူအညီ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားယူသင့္ပါသည္။
ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမွတ္ပံုတင္ျခင္း….
* ထိုင္းအစိုးရမွ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားအားလံုး ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား မွတ္ပံုတင္နုိင္ရန္ အခြင့္ထပ္မံေပးေစလိုပါသည္။
မွတ္ပံုတင္မလုပ္ရေသးသည့္ အလုပ္သမားမွတ္ပံုတင္ထားသူ၏ မိသားစုမ်ားအေရအတြက္ (၁)သန္းေက်ာ္ရွိသည့္အတြက္ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ အသစ္ကို စီစဥ္ေပးလိုပါသည္။ ၄င္းေနာက္ ထိုသူမ်ားအားလံုး နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ၀င္ခြင့္ျပဳေစလိုပါသည္။
အဓမၼ အလုပ္ခုိင္းေစျခင္း….
* အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္သူ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားကို လြတ္လပ္စြာအလုပ္ရွင္ေျပာင္းေရႊ႕ခြင့္ေပးျခင္းျဖင့္ ဖိႏွိပ္ခံရျခင္းႏွင့္ အဓမၼအလုပ္ခိုင္းေစခံရျခင္းတို႔မွ ကာကြယ္ေပးသင့္ပါသည္။
၀န္ႀကီးအဖြဲ၏ ေနာက္ဆံုးထုတ္ျပန္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တြင္ အလုပ္ရွင္ေျပာင္းခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားသျဖင့္ ဖိႏွိပ္မႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚနုိင္ပါသည္။ အလုပ္သမားတို႔၏ လူေနမႈနိမ့္က်ေစနုိင္ၿပီး အဓမၼအလုပ္ခိုင္းေစျခင္းေဘာင္အတြင္း ၀င္သြားနုိင္ပါသည္။ ထိုင္းအစိုးရမွ နုိင္ငံတကာ လူအခြင့္အေရးႏွင့္ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးျဖစ္သည့္ `လြတ္လပ္စြာ အလုပ္ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္´ကို ခ်ဳိးေဖာက္လာၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုင္းနုိ္င္ငံအတြင္း ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားစီမံခန္႔ခြဲေရးတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားတို႔၏ အေျခခံအခြင့္အေရးကို အေလးထား၍ ေဆာင္ရြက္ေစလိုပါသည္။ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားဆုိင္ရာ ေပၚလစီမ်ားကို မွန္ကန္သဘာ၀က်သည့္ စီးပြားေရးအေျခအေနႏွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားတို႔၏ လုပ္အားလိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ စဥ္းစားေပးေစလိုပါသည္။
ေလးစားစြာျဖင့္
လက္မွတ္ ……………………………………………..
အမည္ …………………………………………………
မိတၱဴကို -
ဥကၠဌ၊ နုိင္ငံျခားလုပ္သားစီမံမႈေကာ္မတီ
အတြင္းေရးမွဴး၊ အမ်ဳိးသားလံုၿခံဳေရးေကာင္စီ
ဥကၠဌ၊ အမ်ဳိးသား လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္
အလုပ္သမား၀န္ႀကီး
ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး
နိုင္ငံျခားေရးရာ၀န္ႀကီး
စက္မႈ၀န္ႀကီး
လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးရံုးဦးစီးအရာရွိခ်ဳပ္
ဥကၠဌ၊ အထက္လြတ္ေတာ္ အလုပ္သမားနွင့္ လူမႈဖူလံုေရးရာဆပ္ေကာ္မတီ
ဥကၠဌ၊ ေအာက္လြတ္ေတာ္ အလုပ္သမားေရးရာ ဆပ္ေကာ္မတီ
ဥကၠဌ၊ အမ်ဳိးသားစီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးအႀကံျပဳေကာ္မတီ
ပါ၀င္လက္မွတ္ထိုးသည့္ အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႔မ်ား (Support Signatories)
(1) The Human Rights and Development Foundation, Thailand (HRDF)
(2) Human Rights Watch, New York
(3) American Center for International Labor Solidarity
(4) Action Network for Migrants, Thailand
(5) Migrant Working Group, Thailand
*** အတိုခ်ဳပ္ ဘာသာျပန္- FTUB***
***(အတိုခ်ဳပ္ ဘာသာျပန္ျခင္း)***
သို႔
ေလးစားအပ္ပါေသာ ထိုင္းနိုင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ခင္ဗ်ား / ရွင့္.....
ထိုင္းနိုင္ငံတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ျမန္မာ၊ ကေမၻာဒီးယားႏွင့္ လာအိုနုိင္ငံသား (၂)သန္းေက်ာ္သည္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ (၂၈)ရက္ (၂၀၁၀)ခုႏွစ္အတြင္း အလုပ္လုပ္ခြင့္ သက္တမ္းႏွင့္ နုိင္ငံသားစီစစ္မႈလုပ္ငန္းမလုပ္နုိင္ပါက မိမိတို႔ နိုင္္ငံမ်ားသို႔ ျပန္ပို႔ခံရမည့္အေရးနွင့္ ႀကံဳေနရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားစုစုေပါင္း၏ (၈၀-ရာခုိင္ႏႈန္း)ေက်ာ္ရွိသည့္ ျမန္မာျပည္သားမ်ားသည္ စစ္အစိုးရ၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္၌ ပဋိပကၡမ်ားႏွင့္ မိခင္နိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးယိုယြင္းလာမႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေနရပါသည္။
ထိုင္းနိုင္ငံ အိမ္နီးခ်င္းနိုင္ငံမ်ားမွ ၀င္ေရာက္လာေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားအမ်ားစုမွာ စာရြက္စာတမ္းမ်ားမရွိေသာ္လည္း ထိုင္းအစိုးရ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ယာယီအလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳထားသည္။ ၄င္းယာယီခြင့္ျပဳခ်က္သည္ ႏွစ္စဥ္သက္တမ္းတိုးေပးသည့္စနစ္ျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ အေရးပါသည့္ လစ္ဟာေနေသာ ထိုင္းနိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို ေတာင့္တင္းခုိင္မာေစသည္ကို အသိအမွတ္ျပဳသည္။
ဇန္န၀ါရီလ (၁၉)ရက္ေန႔ (၂၀၁၀)ခုႏွစ္တြင္ ထိုင္းနိုင္ငံ၏ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႔မွ နိုင္ငံသားစီစစ္ေရးစနစ္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ခြင့္သက္တမ္းမ်ားကို တိုးျမွင့္ေပးရန္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ (၂၀၀၉)ခုနွစ္၌ အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ရရွိထားသည့္ (၁.၃)သန္းေက်ာ္ရွိေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားသည္ ၄င္းတို႔၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို ၄င္းတို႔ နုိင္ငံအစိုးရထံသို႔ (၂၀၁၀)ေဖေဖာ္၀ါရီလ ေနာက္ဆံုးထားတင္သြင္းၿပီး သူတို႔မွာ (၂၀၁၂)ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလအထိ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ဆက္လက္ရရွိၾကမွာျဖစ္ၿပီး နိုင္ငံသားစီစစ္ေရးမွာလည္း ၿပီးဆံုးမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးမလုပ္ေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားနွင့္ စာရြက္စာတမ္းမရွိေသာ (၁-သန္း)ခန္႔မွာ မိမိနိုင္ငံသို႔ ျပန္ပို႔ခံရနုိင္ဖြယ္ရွိသည္။
ထိုင္းအစိုးရ၏ အေရးႀကီးေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမူ၀ါဒကို က်ေနာ္တို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း နုိင္ငံမ်ားအၾကားနည္းလမ္းမက်ေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာေနမႈအဟုန္အၾကား နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးျပဳလုပ္ေပးသည့္ အစီအစဥ္ကိုအားေပး ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔သည္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရးကိုကာကြယ္ရန္ ေရႊ႕ေျပာင္းမႈဆိုင္ရာ မူ၀ါဒကို ပိုမို၍ အေလးထားစီစဥ္ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အစိုးရအဖြဲ႔မွ ဇန္န၀ါရီလ ၁၉-ရက္ေန႔တြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့သည့္ အေပၚတြင္ ထိုင္းနိုင္ငံရွိ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအတြက္ လက္ေတြ႔က်မႈမရွိျခင္းႏွင့္ သင့္တင့္ေလ်ာ္ကန္မႈ မရွိသည္ကိုေတြ႔ရပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စာနာစြာျဖင့္ ျပန္လည္သံုးသပ္စဥ္းစားေပးပါရန္ အေရးတႀကီး ေတာင္းဆိုလုိက္ပါသည္။
နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္း ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ရက္၊ လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ နုိင္ငံမွ ႏွင္ထုတ္ျခင္း….
* ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ (ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၈-ရက္ေန႔ ၂၀၁၀)ခုႏွစ္တြင္ သက္မွတ္ထားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအုလပ္သမားမ်ား နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္း ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားအား ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည့္ ၄င္းတို႔၏ နုိင္ငံဥို႔ ျပန္ပို႔ျခင္းမ်ားအား ခ်က္ခ်င္း ရပ္စဲေပးပါရန္။
အလုပ္သမားမ်ားလိုက္နာလုပ္ေဆာင္ရမည့္ ေရာက္လုနီးေနသည့္ ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ရက္ႏွင့္ ျမန္မာနုိင္ငံမွ အလုပ္သမားမ်ား ရင္ဆုိင္ေနရေသာ အခက္အခဲအေျခအေနမ်ားကို လ်စ္လွဴရႈလ်က္နုိင္ငံသို႔ ျပန္ပို႔ခံရမည့္ အစီအစဥ္တို႔မွာ အလုပ္သမားမ်ားအား ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္။ အလုပ္သမား အမ်ားအျပားကို ျပန္ပို႔ျခင္းျဖင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၌ တည္မွီေနေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို သာထိခိုက္နစ္နာေစမည္ျဖစ္သည္။ ဤေနာက္ဆံုး သတ္မွတ္ရက္သည္ အလုပ္သမားမ်ား (သို႔)အလုပ္ရွင္မ်ားကို ဤနုိင္ငံသားစီစစ္ေရး အစီအစဥ္အားပါ၀ါင္လုပ္ေဆာင္ေစလိမ့္မည္မဟုတ္သကဲ့သို႔ နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းႏွင့္ ၄င္း၏ ရရွိမည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကို အသိေပးႏႈိးေဆာ္ရန္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုမဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံရရွိေသာ အစီရင္ခံစာမ်ားအရ အလုပ္သမားမ်ားသည္ ဤအစီအစဥ္အေပၚ ရႈပ္ေထြးမႈရွိၿပီး ေနာက္ဆံုးသတ္မွတ္ရက္အတြက္လည္း စိုးရိမ္မႈရွိေနပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အခ်ဳိ႕အလုပ္သမားမ်ားမွာ ထိုင္းနိုင္ငံ၌ ဆက္လက္ေနထိုင္းနုိင္ရန္ နုိင္ငံသားစီစစ္မႈ၏ ျဖည့္စြက္ရန္ပံုစံတြင္ မွားယြင္းေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္၍ ဤလုပ္ေဆာင္မႈအစီအစဥ္အား ေအာင္ျမင္မႈရွိေစရန္ ညွိႏႈိင္းရပါမည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားမွာ နိုင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို ေရွာင္လြဲနုိင္ရန္ ေမွာင္ခိုစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၀င္ေရာက္ရန္ျပင္ဆင္လ်က္ရွိပါသည္။
* ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ပြဲစားမ်ား၊ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ားအတြက္ နုိ္င္ငံသားစီစစ္ေရးလုပ္ေဆာင္ေပးေနမႈမ်ားကို ထိန္းညွိေပးသင့္ပါသည္။
နိုင္ငံသားစီစစ္ျခင္း လုပ္ေပးေသာ ပြဲစားမ်ားအား မထိန္းညွိေပးနုိင္ပါက မသမာေသာ ပြဲစားလုပ္ငန္းနွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအား နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးအတြက္ ကုန္က်မႈမ်ားကို ပံုမွန္ထက္ပို၍ ကုန္က်ျခင္း ေခါင္းပံုျဖတ္အျမတ္ထုတ္ခံရျခင္းတို႔ကို ထြက္ေပၚလာေစလိမ့္မည္။ ပြဲစားမ်ားလက္ရွိ ေတာင္းခံေသာ ကုန္က်စရိတ္မ်ားထက္ သိသိသာသာေလ်ာ့နည္းသည့္ ကုန္က်ေငြကို ေတာင္းဆိုေစရန္ ခ်ဳပ္ကိုင္ေပးျခင္း၊ ထုိင္းအစိုးရအေနျဖင့္ နုိင္ငံသားစီစစ္မႈပြဲစားလုပ္ငန္းအား အလုပ္သမားေရးဌာနတြင္ မွတ္ပံုတင္ရန္အတြက္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ အလုပ္ရွင္မ်ားသည္ နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို လံုၿခံဳမႈရွိၿပီး ကိုယ္တုိင္လုပ္ေဆာင္ရန္ ထိေရာက္ေသာ လမ္းညြန္မႈေပးျခင္းသို႔မဟုတ္ ေစ်းႏႈန္းအၿပိဳင္အဆိုင္ျဖင့္ ပြဲစားလုပ္ငန္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္နုိ္င္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ပါသည္။
* ထိုင္းအစိုးရအေနျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ညွိႏႈိုင္းၿပီး နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို ထိုင္းနိုင္ငံအတြင္း၌သာ လုပ္ေဆာင္နိုင္ရန္…
နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းလုပ္ငန္းအား ပိုမိုလြယ္ကူရွင္းလင္းရန္ႏွင့္ ျမန္ဆန္ေစရန္၊ မလိုလားအပ္ေသာ ကုန္က်မႈမ်ားသက္သာေစရန္၊ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈႏွင့္ အျခားေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားအားလည္း ဤအစီအစဥ္တြင္ပါ၀င္ရန္ တြန္းအားေပးနုိင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ထိုင္းနုိင္ငံတြင္း၌သာ နုိင္ငံသားစီစစ္ျခင္းကို ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါသည္။
* အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနမွ တုိင္းရင္းသား ဘာသာစကားေပါင္းစံုျဖင့္ နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးကိစၥအေၾကာင္းနွင့္ အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ားကို အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမားမ်ားသိေအာင္ ေရးသားျဖန္႔ျဖဴးသင့္ပါသည္။ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားနွင့္ ဆက္စပ္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အကူအညီ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားယူသင့္ပါသည္။
ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမွတ္ပံုတင္ျခင္း….
* ထိုင္းအစိုးရမွ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားအားလံုး ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား မွတ္ပံုတင္နုိင္ရန္ အခြင့္ထပ္မံေပးေစလိုပါသည္။
မွတ္ပံုတင္မလုပ္ရေသးသည့္ အလုပ္သမားမွတ္ပံုတင္ထားသူ၏ မိသားစုမ်ားအေရအတြက္ (၁)သန္းေက်ာ္ရွိသည့္အတြက္ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ အသစ္ကို စီစဥ္ေပးလိုပါသည္။ ၄င္းေနာက္ ထိုသူမ်ားအားလံုး နုိင္ငံသားစီစစ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ၀င္ခြင့္ျပဳေစလိုပါသည္။
အဓမၼ အလုပ္ခုိင္းေစျခင္း….
* အလုပ္လုပ္ခြင့္လက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္သူ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားမ်ားကို လြတ္လပ္စြာအလုပ္ရွင္ေျပာင္းေရႊ႕ခြင့္ေပးျခင္းျဖင့္ ဖိႏွိပ္ခံရျခင္းႏွင့္ အဓမၼအလုပ္ခိုင္းေစခံရျခင္းတို႔မွ ကာကြယ္ေပးသင့္ပါသည္။
၀န္ႀကီးအဖြဲ၏ ေနာက္ဆံုးထုတ္ျပန္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တြင္ အလုပ္ရွင္ေျပာင္းခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားသျဖင့္ ဖိႏွိပ္မႈႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚနုိင္ပါသည္။ အလုပ္သမားတို႔၏ လူေနမႈနိမ့္က်ေစနုိင္ၿပီး အဓမၼအလုပ္ခိုင္းေစျခင္းေဘာင္အတြင္း ၀င္သြားနုိင္ပါသည္။ ထိုင္းအစိုးရမွ နုိင္ငံတကာ လူအခြင့္အေရးႏွင့္ အလုပ္သမားအခြင့္အေရးျဖစ္သည့္ `လြတ္လပ္စြာ အလုပ္ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္´ကို ခ်ဳိးေဖာက္လာၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထိုင္းနုိ္င္ငံအတြင္း ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားစီမံခန္႔ခြဲေရးတြင္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားတို႔၏ အေျခခံအခြင့္အေရးကို အေလးထား၍ ေဆာင္ရြက္ေစလိုပါသည္။ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားဆုိင္ရာ ေပၚလစီမ်ားကို မွန္ကန္သဘာ၀က်သည့္ စီးပြားေရးအေျခအေနႏွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားတို႔၏ လုပ္အားလိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ စဥ္းစားေပးေစလိုပါသည္။
ေလးစားစြာျဖင့္
လက္မွတ္ ……………………………………………..
အမည္ …………………………………………………
မိတၱဴကို -
ဥကၠဌ၊ နုိင္ငံျခားလုပ္သားစီမံမႈေကာ္မတီ
အတြင္းေရးမွဴး၊ အမ်ဳိးသားလံုၿခံဳေရးေကာင္စီ
ဥကၠဌ၊ အမ်ဳိးသား လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္
အလုပ္သမား၀န္ႀကီး
ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး
နိုင္ငံျခားေရးရာ၀န္ႀကီး
စက္မႈ၀န္ႀကီး
လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးရံုးဦးစီးအရာရွိခ်ဳပ္
ဥကၠဌ၊ အထက္လြတ္ေတာ္ အလုပ္သမားနွင့္ လူမႈဖူလံုေရးရာဆပ္ေကာ္မတီ
ဥကၠဌ၊ ေအာက္လြတ္ေတာ္ အလုပ္သမားေရးရာ ဆပ္ေကာ္မတီ
ဥကၠဌ၊ အမ်ဳိးသားစီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးအႀကံျပဳေကာ္မတီ
ပါ၀င္လက္မွတ္ထိုးသည့္ အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႔မ်ား (Support Signatories)
(1) The Human Rights and Development Foundation, Thailand (HRDF)
(2) Human Rights Watch, New York
(3) American Center for International Labor Solidarity
(4) Action Network for Migrants, Thailand
(5) Migrant Working Group, Thailand
*** အတိုခ်ဳပ္ ဘာသာျပန္- FTUB***
No comments:
Post a Comment