ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းေတာရ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းတြင္ အသက္ႀကီးမွ ရဟန္းျပဳေသာ ဦးပဥၥင္းႀကီးတစ္ပါး ရွိသည္။ လူအမည္ ေမာင္ဘဲ ျဖစ္သည္။ ဦးပဥၥင္းဦးဘဲဟုပင္ ေခၚၾကသည္။ နံနက္ဘုရား၀တ္တက္တုိင္း ဦးပဥၥင္းဦးဘဲက ဆယ္ပါးသီလ ေပးရသည္။ ဦးဘဲသည္ အကၡရာ၊ ပုဒ္ပါဠ္၊ က်နေအာင္ နားမလည္ေခ်၊ ထို႔ေၾကာင့္….
`တိသရဏဂမနသီလံ ပရိပုဏၰ´ဟု ရြတ္ဆိုရမည္ကို `တိသယဏ ဂမနသီလပယိပုဏၰံ´ဟု ရြတ္ဆိုေလ့ရွိသည္။ (ယ)ငယ္ႏွင့္ (ရ)ႀကီး အသံထြက္ခ်င္း မတူပံုကို သတိမထားေခ်။
`အကၡရာမွန္မွ ပုဒ္မွန္တယ္။ ပုဒ္မွန္မွ အနက္မွန္တယ္။ အနက္မွန္မွ အဓိပၸာယ္မွန္တယ္။ အဓိပၸာယ္မွန္မွ အက်င့္မွန္တယ္။ အက်င့္မွန္မွ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္နုိင္တယ္။´
ဆရာေတာ္ဘုရားက ေခၚယူဆံုးမသည္။ ပဲ့ျပင္သင္ၾကားေပးသည္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ႀကီးမွွ ရဟန္းျပဳေသာ ေတာထြက္ႀကီးတစ္ပါးအေၾကာင္းလည္း ပံုေဆာင္၍ မိန္႔သည္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးတစ္ပါးသည္။ ျမတ္စြာဘုရားထံက ကမၼဠာန္းေတာင္းသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းကို ျပတတ္ေသာ (ဥဒယဗၺယ)ကမၼဠာန္းကို ေပးသည္။
ထိုဦးပဥၥင္းႀကီးသည္ ဟိမ၀ႏၱာအန၀တတ္အိုင္အနီး အင္ၾကင္းပင္ႀကီးအရင္းတြင္ ထုိင္လ်က္ ေရဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ဥဒယဗၺယကမၼဠာန္းကို ရြတ္သည္။ ထိုစဥ္ ေရ၌ က်က္စားေသာ ဗ်ိဳင္းကိုျမင္သည္။ ဤတြင္ ထိုဦးပဥၥင္းႀကီးလည္း (ဥဒယဗယ)ဟူ၍ ရြတ္မိေလသည္။
ထိုအခါ အကၡရာမွားသည္ကို သိ၍ ျမတ္စြာဘုရားက ေခၚယူဆံုးမဖူးေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ဆရာေတာ္က နည္းျပဆံုးမေသာ္လည္း ဦးဘဲမွာ မွားေလ့သာ ရွိေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က စာခ်ဳိးေလေတာ့သည္။
`တိသရဏံ၊ သယလို႔ သကဆို၊
ႏုဂိုက၊ ဟုတ္ပါပဲ။
မနက္ထ တေၾကာ္ေၾကာ္ႏွင့္၊
ေက်ာင္းေပၚမွာ အခံခက္ တယ္၊
ေတာထြက္ေမာင္ဘဲ´
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကား ဧကန္ပင္ စာခ်ဳိးအေက်ာ္ျဖစ္ပါသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
** စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား **
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စစ္ကိုင္းေတာရ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူသည္။ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းတြင္ အသက္ႀကီးမွ ရဟန္းျပဳေသာ ဦးပဥၥင္းႀကီးတစ္ပါး ရွိသည္။ လူအမည္ ေမာင္ဘဲ ျဖစ္သည္။ ဦးပဥၥင္းဦးဘဲဟုပင္ ေခၚၾကသည္။ နံနက္ဘုရား၀တ္တက္တုိင္း ဦးပဥၥင္းဦးဘဲက ဆယ္ပါးသီလ ေပးရသည္။ ဦးဘဲသည္ အကၡရာ၊ ပုဒ္ပါဠ္၊ က်နေအာင္ နားမလည္ေခ်၊ ထို႔ေၾကာင့္….
`တိသရဏဂမနသီလံ ပရိပုဏၰ´ဟု ရြတ္ဆိုရမည္ကို `တိသယဏ ဂမနသီလပယိပုဏၰံ´ဟု ရြတ္ဆိုေလ့ရွိသည္။ (ယ)ငယ္ႏွင့္ (ရ)ႀကီး အသံထြက္ခ်င္း မတူပံုကို သတိမထားေခ်။
`အကၡရာမွန္မွ ပုဒ္မွန္တယ္။ ပုဒ္မွန္မွ အနက္မွန္တယ္။ အနက္မွန္မွ အဓိပၸာယ္မွန္တယ္။ အဓိပၸာယ္မွန္မွ အက်င့္မွန္တယ္။ အက်င့္မွန္မွ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္နုိင္တယ္။´
ဆရာေတာ္ဘုရားက ေခၚယူဆံုးမသည္။ ပဲ့ျပင္သင္ၾကားေပးသည္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ႀကီးမွွ ရဟန္းျပဳေသာ ေတာထြက္ႀကီးတစ္ပါးအေၾကာင္းလည္း ပံုေဆာင္၍ မိန္႔သည္။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးတစ္ပါးသည္။ ျမတ္စြာဘုရားထံက ကမၼဠာန္းေတာင္းသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းကို ျပတတ္ေသာ (ဥဒယဗၺယ)ကမၼဠာန္းကို ေပးသည္။
ထိုဦးပဥၥင္းႀကီးသည္ ဟိမ၀ႏၱာအန၀တတ္အိုင္အနီး အင္ၾကင္းပင္ႀကီးအရင္းတြင္ ထုိင္လ်က္ ေရဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူကာ ဥဒယဗၺယကမၼဠာန္းကို ရြတ္သည္။ ထိုစဥ္ ေရ၌ က်က္စားေသာ ဗ်ိဳင္းကိုျမင္သည္။ ဤတြင္ ထိုဦးပဥၥင္းႀကီးလည္း (ဥဒယဗယ)ဟူ၍ ရြတ္မိေလသည္။
ထိုအခါ အကၡရာမွားသည္ကို သိ၍ ျမတ္စြာဘုရားက ေခၚယူဆံုးမဖူးေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ဆရာေတာ္က နည္းျပဆံုးမေသာ္လည္း ဦးဘဲမွာ မွားေလ့သာ ရွိေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က စာခ်ဳိးေလေတာ့သည္။
`တိသရဏံ၊ သယလို႔ သကဆို၊
ႏုဂိုက၊ ဟုတ္ပါပဲ။
မနက္ထ တေၾကာ္ေၾကာ္ႏွင့္၊
ေက်ာင္းေပၚမွာ အခံခက္ တယ္၊
ေတာထြက္ေမာင္ဘဲ´
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကား ဧကန္ပင္ စာခ်ဳိးအေက်ာ္ျဖစ္ပါသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment