ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကား စြယ္စံုပညာရွင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္၏ စာ၊ ဆရာေတာ္၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရႈေလ့လာလွ်င္ ဆရာေတာ္သည္ လူ႔သေဘာ လူ႔သဘာ၀ကို မည္မွ် ႏွံ႔စပ္ကၽြမ္းက်င္ေၾကာင္း သိနုိင္ပါသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တုိက္အုပ္၊ စာခ်ကိုယ္ေတာ္ စသည့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ႏွင့္ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ေခတၱနားေနစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တပည့္စာသင္သားကိုယ္ေတာ္တို႔အေၾကာင္း စကားစပ္လ်ဥ္းေဆြးေႏြးမိၾကပါသည္။
ဘယ္ေက်ာင္းသားက စာေတာ္သည္။ ဘယ္ေက်ာင္းသားက အေဆာ့သန္သည္၊ ဘယ္ဦးပဥၥင္းက ၀ီရိယေကာင္းသည္။ ဘယ္ဦးပဥၥင္းက ဥာဏ္မေကာင္း၊ ေနျပည္ေတာ္မွ ေရာက္လာေသာဦးပဥၥင္းငယ္တစ္ပါးသည္ ၀ီရိယနည္းသည္။ သို႔ေသာ္ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေနသည္စသည္ျဖင့္ စာခ်ကိုယ္ေတာ္တို႔က အမ်ဳိးမ်ဳိးေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိယ္တုိင္ စာ၀ါပို႔ခ်သည္။ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေနတတ္ပါသည္ဆိုေသာ ဦးပဥၥင္းကိုလည္း သတိထားအကဲခတ္သည္။ ထိုအခါ အႏွီး ဦးပဥၥင္းမွာ ေက်ာင္းတိုင္ကိုမွီ၍ အိပ္ငိုက္ေနေၾကာင္း သတိျပဳမိသည္။ သို႔ႏွင့္ ထိုဦးပဥၥင္းကို ေရွ႕သို႔ ေခၚကာ ဆံုးမေလသည္။
“တစ္ေန႔ကပဲ ငါ့ရွင္ရဲ႕ ဆရာက ငါ့ရွင္ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေနတတ္ေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ခု ဆရာေတာ္ျမင္တာ ေတာၾကက္ကုပ္ကို ၾကက္ေကာင္းမွတ္သလို ျဖစ္ေနပါေရာ့လား။”
ဆရာေတာ္နိဒါန္းပ်ဳိးလွ်င္ ေနာက္ဆက္တြဲသာဓက၊ ပံုျပင္၊ စာခ်ဳိးပါလာတတ္ေၾကာင္း စာသင္သားမ်ားသာမက စာခ်ကိုယ္ေတာ္မ်ားကပါ သိရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အားလံုးပင္ တိတ္တိတ္ေနကာ နားစြင့္ၾကသည္။
“ေရွးက အညာရြာတစ္ရြာမွာ တုိက္ၾကက္မ်ဳိးေကာင္းေဖာက္ၿပီးေရာင္းစားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူက ၾကက္ေတြကို ေဖာက္၊ မတမ္းအရြယ္ေလာက္ေရာက္တာနဲ႔ ေရာင္းစားေလ့ရွိတယ္။ အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ လက္ထဲမွာ မထားဘူး။”
ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ကို အားလံုးကပင္ စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ဆံုးလွ်င္ မွတ္စရာ၊ နည္းယူစရာ၊ သင္ခနး္စာ၊ ဆင္ျခင္စရာ တစ္ခုခု ပါစၿမဲ ျဖစ္ေပသည္မဟုတ္ေလာ။
“တစ္ခါေတာ့ တိုက္ၾကက္မတစ္ေကာင္က ၾကက္ကေလးေတြ ေပါက္လာတယ္”
ဆရာေတာ္က ဇာတ္လမ္းကို ဆက္သည္။
ၾကက္ကေလးဆယ္ေကာင္ ေပါက္တယ္။ ထိုဆယ္ေကာင္ထဲတြင္ ထူးျခားေသာ ၾကက္ကေလးတစ္ေကာင္ ပါလာသည္။ ထိုၾကက္ကေလးသည္ အျခားၾကက္မ်ားႏွင့္ မေရာ၊ မေဆာ့၊ ရိုးကုပ္စြာ ေနေလသည္။ ဤထူးျခားခ်က္ကို ၾကက္ရွင္က ေကာင္းစြာ သတိထားမိသည္။
ၿမီးေကာင္ေပါက္အရြယ္တြင္ ၾကက္ရွင္က ၾကက္မ်ားကို ေရာင္းပစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၾကက္ကုပ္ကေလးကိုမူ ခ်န္ထားသည္။ အထူးဂရုစိုက္၍ ေမြးသည္။
ၾကက္ဖကေလးအရြယ္ေရာက္လာသည္တြင္ အတက္ကေလးထြက္လာသည္။ ေနပံုမွာ ယခင္အတုိင္း ကုပ္ကုပ္ကေလးပင္ျဖစ္သည္။ ႀကီးလွ်င္ အစြမ္းျပမည့္လကၡဏာဟု ၾကက္ရွင္က ေတြးဆထင္ျမင္သည္။
“က်ဳပ္ၾကက္ဖေလးက အေနကုပ္ေပမယ့္ အစြမ္းျပမွာ ေသခ်ာတယ္။ အစားကလဲ ေကာင္းသမွ်၊ ေနပံုကလဲ- တည္တယ္၊ ကုပ္တယ္။”
ၾကက္ရွင္က သူ၏ ၾကက္ဖေလးအေၾကာင္း ႀကံဳတုိင္းၾကြားေလ့ရွိသည္။ တစ္ေန႔တြင္မူ သူ၏ ၾကက္ဖေလးကို ပြဲထုတ္ရန္ စီစဥ္ေလသည္။
“မင္းၾကက္ကုပ္ကို ခြပ္လက္လဲ မခ်ဘဲနဲ႔ ျဖစ္ပါ့မလား၊ ဒီအတုိင္းတုိက္ရင္ ရံႈးမွာေပါ့”
အေပါင္းအသင္းၾကက္သမားေတြက သတိေပးသည္။
“ငါ့ၾကက္ဖက ခြပ္လက္ခ်စရာမလိုပါဘူးကြာ က်ိန္းေသေပါက္နုိင္မွာပါ”
ၾကက္ရွင္က သူ႔ၾကက္ကို သူယံုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွိသမွ် ပံုေအာၿပီး ေလာင္းေၾကးထပ္သည္။
ၾကက္ပြဲစၿပီ။
ပြဲစကတည္းက တစ္ဖက္ၾကက္က မနားတမ္းခြပ္သည္။ ၾကက္ကုပ္ကေလးကမူ ကုပ္ကုပ္ပင္၊ ၾကက္ရွင္ကမူ သူ႔ၾကက္ကို အထင္ႀကီးဆဲ။ တစ္ခ်က္ေကာင္း ခြပ္မည့္ေကာင္ဟု ထင္သည္။ တစ္ဖက္ၾကက္က ဆက္တုိက္ခြပ္သည္။ ၾကက္ကုပ္ကမူမခြပ္။ ကုပ္ကုပ္ပင္၊ တစ္ခ်က္ေကာင္းအကြက္ေခ်ာင္းသည္ဟု ၾကက္ရွင္က ထင္သည္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ဖက္ၾကက္၏ ခြပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ကြင္းထဲတြင္ပင္ ဆန္႔ငင္ဆန္႔ငင္ႏွင့္ ေသေလေတာ့သည္။
“ဒီလိုပဲ တပည့္တို႔၊ တပည့္တို႔ကို တကယ့္ကိုပဲ ၾကက္ေကာင္းျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ၾကက္ကုပ္လို အထင္မွားတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး အျဖစ္မခံနုိင္၊ အေရာက္မခံနုိင္ဘူး တပည့္တို႔”
ဆရာေတာ္က ပံုျပင္အဆံုးတြင္ ေစတာနာ ဆႏၵကိုပါမိန္႔ၾကားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုပ္တုိင္းမေကာင္းဟု တပည့္တို႔က ရယ္ေမာေျပာဆိုၾကသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ားမွ)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကား စြယ္စံုပညာရွင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္၏ စာ၊ ဆရာေတာ္၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရႈေလ့လာလွ်င္ ဆရာေတာ္သည္ လူ႔သေဘာ လူ႔သဘာ၀ကို မည္မွ် ႏွံ႔စပ္ကၽြမ္းက်င္ေၾကာင္း သိနုိင္ပါသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တုိက္အုပ္၊ စာခ်ကိုယ္ေတာ္ စသည့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ႏွင့္ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ေခတၱနားေနစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ တပည့္စာသင္သားကိုယ္ေတာ္တို႔အေၾကာင္း စကားစပ္လ်ဥ္းေဆြးေႏြးမိၾကပါသည္။
ဘယ္ေက်ာင္းသားက စာေတာ္သည္။ ဘယ္ေက်ာင္းသားက အေဆာ့သန္သည္၊ ဘယ္ဦးပဥၥင္းက ၀ီရိယေကာင္းသည္။ ဘယ္ဦးပဥၥင္းက ဥာဏ္မေကာင္း၊ ေနျပည္ေတာ္မွ ေရာက္လာေသာဦးပဥၥင္းငယ္တစ္ပါးသည္ ၀ီရိယနည္းသည္။ သို႔ေသာ္ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေနသည္စသည္ျဖင့္ စာခ်ကိုယ္ေတာ္တို႔က အမ်ဳိးမ်ဳိးေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိယ္တုိင္ စာ၀ါပို႔ခ်သည္။ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေနတတ္ပါသည္ဆိုေသာ ဦးပဥၥင္းကိုလည္း သတိထားအကဲခတ္သည္။ ထိုအခါ အႏွီး ဦးပဥၥင္းမွာ ေက်ာင္းတိုင္ကိုမွီ၍ အိပ္ငိုက္ေနေၾကာင္း သတိျပဳမိသည္။ သို႔ႏွင့္ ထိုဦးပဥၥင္းကို ေရွ႕သို႔ ေခၚကာ ဆံုးမေလသည္။
“တစ္ေန႔ကပဲ ငါ့ရွင္ရဲ႕ ဆရာက ငါ့ရွင္ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေနတတ္ေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ခု ဆရာေတာ္ျမင္တာ ေတာၾကက္ကုပ္ကို ၾကက္ေကာင္းမွတ္သလို ျဖစ္ေနပါေရာ့လား။”
ဆရာေတာ္နိဒါန္းပ်ဳိးလွ်င္ ေနာက္ဆက္တြဲသာဓက၊ ပံုျပင္၊ စာခ်ဳိးပါလာတတ္ေၾကာင္း စာသင္သားမ်ားသာမက စာခ်ကိုယ္ေတာ္မ်ားကပါ သိရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အားလံုးပင္ တိတ္တိတ္ေနကာ နားစြင့္ၾကသည္။
“ေရွးက အညာရြာတစ္ရြာမွာ တုိက္ၾကက္မ်ဳိးေကာင္းေဖာက္ၿပီးေရာင္းစားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူက ၾကက္ေတြကို ေဖာက္၊ မတမ္းအရြယ္ေလာက္ေရာက္တာနဲ႔ ေရာင္းစားေလ့ရွိတယ္။ အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ လက္ထဲမွာ မထားဘူး။”
ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ကို အားလံုးကပင္ စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ဆံုးလွ်င္ မွတ္စရာ၊ နည္းယူစရာ၊ သင္ခနး္စာ၊ ဆင္ျခင္စရာ တစ္ခုခု ပါစၿမဲ ျဖစ္ေပသည္မဟုတ္ေလာ။
“တစ္ခါေတာ့ တိုက္ၾကက္မတစ္ေကာင္က ၾကက္ကေလးေတြ ေပါက္လာတယ္”
ဆရာေတာ္က ဇာတ္လမ္းကို ဆက္သည္။
ၾကက္ကေလးဆယ္ေကာင္ ေပါက္တယ္။ ထိုဆယ္ေကာင္ထဲတြင္ ထူးျခားေသာ ၾကက္ကေလးတစ္ေကာင္ ပါလာသည္။ ထိုၾကက္ကေလးသည္ အျခားၾကက္မ်ားႏွင့္ မေရာ၊ မေဆာ့၊ ရိုးကုပ္စြာ ေနေလသည္။ ဤထူးျခားခ်က္ကို ၾကက္ရွင္က ေကာင္းစြာ သတိထားမိသည္။
ၿမီးေကာင္ေပါက္အရြယ္တြင္ ၾကက္ရွင္က ၾကက္မ်ားကို ေရာင္းပစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၾကက္ကုပ္ကေလးကိုမူ ခ်န္ထားသည္။ အထူးဂရုစိုက္၍ ေမြးသည္။
ၾကက္ဖကေလးအရြယ္ေရာက္လာသည္တြင္ အတက္ကေလးထြက္လာသည္။ ေနပံုမွာ ယခင္အတုိင္း ကုပ္ကုပ္ကေလးပင္ျဖစ္သည္။ ႀကီးလွ်င္ အစြမ္းျပမည့္လကၡဏာဟု ၾကက္ရွင္က ေတြးဆထင္ျမင္သည္။
“က်ဳပ္ၾကက္ဖေလးက အေနကုပ္ေပမယ့္ အစြမ္းျပမွာ ေသခ်ာတယ္။ အစားကလဲ ေကာင္းသမွ်၊ ေနပံုကလဲ- တည္တယ္၊ ကုပ္တယ္။”
ၾကက္ရွင္က သူ၏ ၾကက္ဖေလးအေၾကာင္း ႀကံဳတုိင္းၾကြားေလ့ရွိသည္။ တစ္ေန႔တြင္မူ သူ၏ ၾကက္ဖေလးကို ပြဲထုတ္ရန္ စီစဥ္ေလသည္။
“မင္းၾကက္ကုပ္ကို ခြပ္လက္လဲ မခ်ဘဲနဲ႔ ျဖစ္ပါ့မလား၊ ဒီအတုိင္းတုိက္ရင္ ရံႈးမွာေပါ့”
အေပါင္းအသင္းၾကက္သမားေတြက သတိေပးသည္။
“ငါ့ၾကက္ဖက ခြပ္လက္ခ်စရာမလိုပါဘူးကြာ က်ိန္းေသေပါက္နုိင္မွာပါ”
ၾကက္ရွင္က သူ႔ၾကက္ကို သူယံုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွိသမွ် ပံုေအာၿပီး ေလာင္းေၾကးထပ္သည္။
ၾကက္ပြဲစၿပီ။
ပြဲစကတည္းက တစ္ဖက္ၾကက္က မနားတမ္းခြပ္သည္။ ၾကက္ကုပ္ကေလးကမူ ကုပ္ကုပ္ပင္၊ ၾကက္ရွင္ကမူ သူ႔ၾကက္ကို အထင္ႀကီးဆဲ။ တစ္ခ်က္ေကာင္း ခြပ္မည့္ေကာင္ဟု ထင္သည္။ တစ္ဖက္ၾကက္က ဆက္တုိက္ခြပ္သည္။ ၾကက္ကုပ္ကမူမခြပ္။ ကုပ္ကုပ္ပင္၊ တစ္ခ်က္ေကာင္းအကြက္ေခ်ာင္းသည္ဟု ၾကက္ရွင္က ထင္သည္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ဖက္ၾကက္၏ ခြပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ကြင္းထဲတြင္ပင္ ဆန္႔ငင္ဆန္႔ငင္ႏွင့္ ေသေလေတာ့သည္။
“ဒီလိုပဲ တပည့္တို႔၊ တပည့္တို႔ကို တကယ့္ကိုပဲ ၾကက္ေကာင္းျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ၾကက္ကုပ္လို အထင္မွားတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး အျဖစ္မခံနုိင္၊ အေရာက္မခံနုိင္ဘူး တပည့္တို႔”
ဆရာေတာ္က ပံုျပင္အဆံုးတြင္ ေစတာနာ ဆႏၵကိုပါမိန္႔ၾကားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုပ္တုိင္းမေကာင္းဟု တပည့္တို႔က ရယ္ေမာေျပာဆိုၾကသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ားမွ)
No comments:
Post a Comment