ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က စြယ္စံုပံုျပင္ ဆရာႀကီးလည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး စစ္ကိုင္းေခ်ာင္တြင္ သီတင္းသံုးစဥ္ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းတြင္ ေတာထြက္ဦးပဥၥင္းႀကီးတစ္ပါး ရွိေလသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ထိုဦးပဥၥင္းႀကီးသည္ ေက်ာင္းသားငယ္တစ္ဦးအား ေငါက္ငမ္းေနသည္ကို ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကိုယ္တုိင္ၾကားေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးပဥၥင္းကို ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူေလသည္။
“ငါ့ရွင္ ခင္ႀကီး၊ သကၤန္း၀တ္ထားပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ ဆဲေရးတုိင္းထြာေနရသလဲ။ ရဟန္းဆိုတာ ခုလို ညစ္ညမ္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲတာမဆိုထားနဲ႔ ဆဲေရးျခင္းဆယ္ပါးတြင္ တစ္ခုခုပါ၀င္တာနဲ႔ အျပစ္အာပတ္သင့္ေပတယ္ ငါ့ရွင္”
**မွတ္ခ်က္။ ။ ဆဲေရးျခင္း ဆယ္ပါး**
၁။ ။ ဇာတိ- - သာကီယမ်ဳိး၊ စ႑ာလမ်ဳိး စသည္ျဖင့္ ဇာတ္ကို ထိပါး၍ ဆဲေရးျခင္း။
၂။ ။ နာမ- - အမည္နာမတို႔ျဖင့္ ထီပါးဆဲေရးျခင္း၊ (ဦးမ်ဳိးယုတ္၊ ဦးဥာဏ္ျပဴး စသည္)
၃။ ။ ေဂါတၱ- - ေနမ်ဳိးႏြယ္ ပုဂံျပည္သဗညဳဆက္၊ ေရႊစည္းခံုႏြယ္စသည္ျဖင့္ အႏြယ္ကို ခုိက္၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၄။ ။ ကမၼ- - အလုပ္အကိုင္ကို ခြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၅။ ။ သိပၸ- - အတတ္ပညာကို ခြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၆။ ။ အာဗာဓ- - ေရာဂါအနာကို ထိခုိက္၍ ဆဲေရးျခင္း၊ (မီးယပ္ပိန္ မီးယပ္ေျခာက္၊ ဖိုးၾကာ၊ ရႈိက္ကုန္း စသည္)
၇။ ။ လိဂၤ- - အသြင္ကို စြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊ (ဂ်ပု၊ လန္ဘား၊ ဂြတို စသည္)
၈။ ။ ကိေလသ- - ကိေလသာတစ္ပါးပါးအမည္ကို စြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊ (တဏွာအိုး၊ ေဒါသကုမၼာ၊ ဏွာဘူး စသည္)
၉။ ။ အာပတၱိ- - အာပတ္အမည္ကို စြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၁၀။ ။ အေကၠာသ- - နင့္အေမႏွင့္ ႏွမ၊ ေခြးမသား စသည္ျဖင့္ ဆဲေရးျခင္း၊ (အယုတ္အျမတ္အားျဖင့္ ၂- ပါးစီရွိသည္။ မေဟာ္သဓာ ဘုရားေလာင္းစသည္ျဖင့္ မတန္မရာႏႈိင္းျခင္းသည္လည္း ထိပါးျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။
၂။ ။ အာပတ္- - အာပတ္ ၇- ပံု ရွိသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ၀ိနည္းပညတ္ခ်က္လာ အေျခခံဥပေဒႀကီး ၇-ပံု ရွိသည္။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။
“သည္းခံေတာ္မူပါဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မွာ ရဟန္းေဘာင္၀င္တာမၾကားေသးတဲ့အတြက္ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀တုန္းကလိုပဲ ဆဲေရးမိတာပါဘုရား။ ရဟန္းဆိုတာ သတိရေတာ့မွပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ကိုယ္ဆံုးမရပါေတာ့မယ္ ဘုရား”
“ဦးပဥၥင္းႀကီး ခုေျပာတာက ထန္းေတာရြာက ဇာတ္ဆရာေမာင္ဟိန္း ဘီလူးႀကိမ္းမွားသလို ျဖစ္ေနျပန္ပါၿပီ”
“ေမာင္ဟိန္းအေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဦး ဘုရား”
အပါးရွိ ရဟန္းအေပါင္းတို႔က ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
“ထန္းေတာရြာမွာ ေမာင္ဟိန္းဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ရုပ္ေသးဇာတ္ေထာင္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳတယ္။ အခန္းအားလံုးက်ရာ ေသတၱာေမွာက္ကတတ္တယ္ေပါ့ကြယ္”
ဆရာေတာ္ႀကီးက ရုပ္ေသးဇာတ္ဆရာေမာင္ဟိန္းအေၾကာင္းကို ေဟာၾကားေလသည္။
ေမာင္ဟိန္းသည္ ဇာတ္ဆရာလည္း ျဖစ္သည္။ က်ရာဇာတ္ရုပ္ကို ကျပနုိင္သူ ေသတၱာေမွာက္လည္းျဖစ္သည္။ တစ္ည အညာရြာတစ္ရြာတြင္ ဇာတ္ကခုိက္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုညက ၀ိဇယဇာတ္ထုပ္ကို ခင္းသည္။
ဇာတ္ဆရာ ေမာင္ဟိန္းလည္း ၄င္းအလွည့္မတုိင္ေသးသျဖင့္ မွိန္းစက္အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။ သန္းေခါင္သို႔ေရာက္ေလၿပီ။ ဘီလူးမင္းႀကီး ထြက္ခန္းေရာက္ေလၿပီ။
“ဆရာႀကီး၊ ထ- ထ ဘီလူးမင္းႀကီး ထြက္ခန္းေရာက္ပါၿပီ။”
တပည့္မ်ားက ႏႈိးသည္။
ေမာင္ဟိန္းလည္း အိပ္ရာမွထသည္။ အိပ္မႈန္စံုမႊားႏွင့္ သိၾကားရုပ္ကို ဘီလူးရုပ္ ထင္မွတ္ကာ ကိုင္ဆြဲ၍ ထြက္သည္။
“ငါဟဲ့ ေယာကၤ်ား၊ ယကၡဒီပအစိုးငယ္ရသည့္…”
ေမာင္ဟိန္းက ႀကိဳးဆြဲရာကေန ဘီလူးႀကိမ္းႀကိမ္းေလသည္။
“အလို- ဆြဲတာက သိၾကားရုပ္၊ ႀကိမ္းတာက ဘီလူးႀကိမ္းပါလား။ ဇာတ္ဆရာ ဆရာဟိန္းေတာ့ လြဲၿပီ”
ေအာက္မွ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္၏ ေ၀ဖန္သံက ေပၚထြက္လာသည္။ ဤတြင္မွ ဇာတ္ဆရာက အရုပ္ကို ငဲ့ၾကည့္လုိက္သည္။ သိၾကားရုပ္မွန္းသိသည္။
“သယ္- ငါဟဲ့ ေယာကၤ်ား သိၾကားဘီဘူးအမည္ထူးနဲ႔…”
အရုပ္နွင့္ကိုက္ေအာင္ ခ်က္ခ်င္း ျပင္ရြတ္ေလသည္။
“အင္း- ဦးပဥၥင္းႀကီးလဲ ေရွးလူျဖစ္စဥ္ကလို မွတ္ၿပီး ဇာတ္ဆရာေမာ္ဟိန္းလို ဘီလူးႀကိမ္းလြဲပံုရတယ္။”
ဆရာေတာ္၏ စကားအဆံုးတြင္ အားလံုးပင္ ရႊင္ၿပံဳးစြာ ရယ္ေမာၾကေလသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ားမွ)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က စြယ္စံုပံုျပင္ ဆရာႀကီးလည္း ျဖစ္ေတာ္မူေပသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး စစ္ကိုင္းေခ်ာင္တြင္ သီတင္းသံုးစဥ္ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းတြင္ ေတာထြက္ဦးပဥၥင္းႀကီးတစ္ပါး ရွိေလသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ထိုဦးပဥၥင္းႀကီးသည္ ေက်ာင္းသားငယ္တစ္ဦးအား ေငါက္ငမ္းေနသည္ကို ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ကိုယ္တုိင္ၾကားေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးပဥၥင္းကို ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူေလသည္။
“ငါ့ရွင္ ခင္ႀကီး၊ သကၤန္း၀တ္ထားပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ ဆဲေရးတုိင္းထြာေနရသလဲ။ ရဟန္းဆိုတာ ခုလို ညစ္ညမ္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲတာမဆိုထားနဲ႔ ဆဲေရးျခင္းဆယ္ပါးတြင္ တစ္ခုခုပါ၀င္တာနဲ႔ အျပစ္အာပတ္သင့္ေပတယ္ ငါ့ရွင္”
**မွတ္ခ်က္။ ။ ဆဲေရးျခင္း ဆယ္ပါး**
၁။ ။ ဇာတိ- - သာကီယမ်ဳိး၊ စ႑ာလမ်ဳိး စသည္ျဖင့္ ဇာတ္ကို ထိပါး၍ ဆဲေရးျခင္း။
၂။ ။ နာမ- - အမည္နာမတို႔ျဖင့္ ထီပါးဆဲေရးျခင္း၊ (ဦးမ်ဳိးယုတ္၊ ဦးဥာဏ္ျပဴး စသည္)
၃။ ။ ေဂါတၱ- - ေနမ်ဳိးႏြယ္ ပုဂံျပည္သဗညဳဆက္၊ ေရႊစည္းခံုႏြယ္စသည္ျဖင့္ အႏြယ္ကို ခုိက္၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၄။ ။ ကမၼ- - အလုပ္အကိုင္ကို ခြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၅။ ။ သိပၸ- - အတတ္ပညာကို ခြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၆။ ။ အာဗာဓ- - ေရာဂါအနာကို ထိခုိက္၍ ဆဲေရးျခင္း၊ (မီးယပ္ပိန္ မီးယပ္ေျခာက္၊ ဖိုးၾကာ၊ ရႈိက္ကုန္း စသည္)
၇။ ။ လိဂၤ- - အသြင္ကို စြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊ (ဂ်ပု၊ လန္ဘား၊ ဂြတို စသည္)
၈။ ။ ကိေလသ- - ကိေလသာတစ္ပါးပါးအမည္ကို စြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊ (တဏွာအိုး၊ ေဒါသကုမၼာ၊ ဏွာဘူး စသည္)
၉။ ။ အာပတၱိ- - အာပတ္အမည္ကို စြဲ၍ ဆဲေရးျခင္း၊
၁၀။ ။ အေကၠာသ- - နင့္အေမႏွင့္ ႏွမ၊ ေခြးမသား စသည္ျဖင့္ ဆဲေရးျခင္း၊ (အယုတ္အျမတ္အားျဖင့္ ၂- ပါးစီရွိသည္။ မေဟာ္သဓာ ဘုရားေလာင္းစသည္ျဖင့္ မတန္မရာႏႈိင္းျခင္းသည္လည္း ထိပါးျခင္းတစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။
၂။ ။ အာပတ္- - အာပတ္ ၇- ပံု ရွိသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ ၀ိနည္းပညတ္ခ်က္လာ အေျခခံဥပေဒႀကီး ၇-ပံု ရွိသည္။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။
“သည္းခံေတာ္မူပါဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မွာ ရဟန္းေဘာင္၀င္တာမၾကားေသးတဲ့အတြက္ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀တုန္းကလိုပဲ ဆဲေရးမိတာပါဘုရား။ ရဟန္းဆိုတာ သတိရေတာ့မွပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ကိုယ္ဆံုးမရပါေတာ့မယ္ ဘုရား”
“ဦးပဥၥင္းႀကီး ခုေျပာတာက ထန္းေတာရြာက ဇာတ္ဆရာေမာင္ဟိန္း ဘီလူးႀကိမ္းမွားသလို ျဖစ္ေနျပန္ပါၿပီ”
“ေမာင္ဟိန္းအေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဦး ဘုရား”
အပါးရွိ ရဟန္းအေပါင္းတို႔က ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားၾကသည္။
“ထန္းေတာရြာမွာ ေမာင္ဟိန္းဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ရုပ္ေသးဇာတ္ေထာင္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳတယ္။ အခန္းအားလံုးက်ရာ ေသတၱာေမွာက္ကတတ္တယ္ေပါ့ကြယ္”
ဆရာေတာ္ႀကီးက ရုပ္ေသးဇာတ္ဆရာေမာင္ဟိန္းအေၾကာင္းကို ေဟာၾကားေလသည္။
ေမာင္ဟိန္းသည္ ဇာတ္ဆရာလည္း ျဖစ္သည္။ က်ရာဇာတ္ရုပ္ကို ကျပနုိင္သူ ေသတၱာေမွာက္လည္းျဖစ္သည္။ တစ္ည အညာရြာတစ္ရြာတြင္ ဇာတ္ကခုိက္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုညက ၀ိဇယဇာတ္ထုပ္ကို ခင္းသည္။
ဇာတ္ဆရာ ေမာင္ဟိန္းလည္း ၄င္းအလွည့္မတုိင္ေသးသျဖင့္ မွိန္းစက္အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။ သန္းေခါင္သို႔ေရာက္ေလၿပီ။ ဘီလူးမင္းႀကီး ထြက္ခန္းေရာက္ေလၿပီ။
“ဆရာႀကီး၊ ထ- ထ ဘီလူးမင္းႀကီး ထြက္ခန္းေရာက္ပါၿပီ။”
တပည့္မ်ားက ႏႈိးသည္။
ေမာင္ဟိန္းလည္း အိပ္ရာမွထသည္။ အိပ္မႈန္စံုမႊားႏွင့္ သိၾကားရုပ္ကို ဘီလူးရုပ္ ထင္မွတ္ကာ ကိုင္ဆြဲ၍ ထြက္သည္။
“ငါဟဲ့ ေယာကၤ်ား၊ ယကၡဒီပအစိုးငယ္ရသည့္…”
ေမာင္ဟိန္းက ႀကိဳးဆြဲရာကေန ဘီလူးႀကိမ္းႀကိမ္းေလသည္။
“အလို- ဆြဲတာက သိၾကားရုပ္၊ ႀကိမ္းတာက ဘီလူးႀကိမ္းပါလား။ ဇာတ္ဆရာ ဆရာဟိန္းေတာ့ လြဲၿပီ”
ေအာက္မွ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္၏ ေ၀ဖန္သံက ေပၚထြက္လာသည္။ ဤတြင္မွ ဇာတ္ဆရာက အရုပ္ကို ငဲ့ၾကည့္လုိက္သည္။ သိၾကားရုပ္မွန္းသိသည္။
“သယ္- ငါဟဲ့ ေယာကၤ်ား သိၾကားဘီဘူးအမည္ထူးနဲ႔…”
အရုပ္နွင့္ကိုက္ေအာင္ ခ်က္ခ်င္း ျပင္ရြတ္ေလသည္။
“အင္း- ဦးပဥၥင္းႀကီးလဲ ေရွးလူျဖစ္စဥ္ကလို မွတ္ၿပီး ဇာတ္ဆရာေမာ္ဟိန္းလို ဘီလူးႀကိမ္းလြဲပံုရတယ္။”
ဆရာေတာ္၏ စကားအဆံုးတြင္ အားလံုးပင္ ရႊင္ၿပံဳးစြာ ရယ္ေမာၾကေလသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ားမွ)
No comments:
Post a Comment