မိရိုးဖလာ ယံုၾကည္မႈ၊ စြဲလမ္းမႈဆိုတာ လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ ရွိတတ္ၾကစျမဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာလည္း ဘိုးေဘဘီဘင္လက္ထက္ကတည္းက ယံုၾကည္စြဲျမဲမႈေတြအရ ဒီေန႔ ဒီကာလအထိ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရတဲ့ ယံုၾကည္စြဲလမ္းမႈေတြ(ဝါ) အယူသီးမႈ ရွိေနၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေန႔စဥ္ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ လူမႈေရးကိစၥနဲ႔ တကုိယ္ေရသန္႔ရွင္းေရးဆိုင္ရာ ကိစၥမွာေတာင္ စြဲစြဲျမဲျမဲ လို္က္နာေလ့ရွိတာကေတာ့ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမြးေန႔ ေသာၾကာ တနလၤာ ေကသာဆံျဖတ္ မျပဳအပ္-တဲ့ ။
ဒါေၾကာင့္ အယူသီးသူတခ်ိဳ႔အေနနဲ႔ မိမိေမြးေန႔ရယ္၊ ေသာၾကာေန႔ရယ္၊ တနလၤာေန႔ရယ္ကို ဆံပင္ညႇပ္တဲ့အလုပ္ မလုပ္မိဖို႔ ေရွာင္ၾကပါတယ္။ ဒီအဆိုနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာျပန္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔က ဒါဟာ လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္ပါ။ တနဂၤေႏြသားသမီးအတြက္သာ ျဖစ္ပါသတဲ့။
တနဂၤေႏြသားသမီးအတြက္ မိမိေမြးေန႔ျဖစ္တဲ့ တနဂၤေႏြေန႔ရယ္၊ မိမိေမြးေန႔ရဲ႔ ဆပြတ္ျဖစ္တဲ့ ေသာၾကာေန႔ရယ္၊ မိမိေမြးေန႔ရဲ႔ အညြန္႔ျဖစ္တဲ့ တနလၤာေန႔ရယ္ကို အေရွာင္ခိုင္းတာလို႔ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားက ဆိုပါတယ္။
ဒီနည္းအတိုင္းဆိုရင္ တနလၤာသားသမီးအတြက္ ေမြးေန႔ရယ္၊ ဆပြတ္ျဖစ္တဲ့ စေနေန႔ရယ္၊ အညြန္႔ျဖစ္တဲ့ အဂၤါေန႔ရယ္ကို ဆံပင္ညႇပ္ျခင္း ျဖတ္ျဖင္း ေရွာင္ရပါလိမ့္မယ္။ လြယ္လြယ္ေျပာၾကစို႔ဆိုရင္ ေမြးေန႔ရယ္၊ ေမြးေန႔ရဲ႔ ႏွစ္ခုေျမာက္ေန႔ရယ္၊ ေမြးေန႔ရဲ႔ ေျခာက္ခုေျမာက္ေန႔ရယ္ကို ဆံပင္ညႇပ္ျခင္း၊ ျဖတ္ျခင္း မျပဳရပါဘူး။ ဒါက ေဝဒပညာရွင္ေတြရဲ႔ အလိုျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ိဳ႔ ဘာသာေရးနဲ႔ႏြယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ေမြးဖြားေတာ္မူတဲ့ ေသာၾကာေန႔-နဲ႔ ဆံေတာ္ကိုပယ္တဲ့ တနလၤာေန႔ကို ဘုရားရွင္ယွဥ္ျပိဳင္ျပီး မလုပ္ေကာင္းတဲ့အတြက္ ဆံပင္ညႇပ္ဖို႔ တားျမစ္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မီတယ္ဆိုသူေတြ၊ ဆ့ေကသာနဲ႔ အလွအပျပဳျပင္ေရး ပညာရွင္ေတြကေတာ့ ဒီအယူအဆကိုယ္ပယ္ျပီး ေမြးေန႔ ေသာၾကာ တနလၤာ၊ ေကသာဆံေဟာင္း ျဖတ္မွေကာင္း-လို႔ သေရာ္တဲ့ ေလသံနဲ႔ ျပင္ဆိုၾကေလရဲ႔။
တေက်ာင္းတဂါထာ တရြာတပုဒ္ဆန္း ဆိုတဲ့စကားနဲ႔အညီ သူ႔ႏိုင္ငံ၊ သူ႔ဓေလ့အရ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အယူသီးၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြလည္း ရွိေနၾကပါတယ္။
ျဗိတ္သွ်ကၽြန္းဆြယ္က အဂၤလန္၊ စေကာ့တလန္၊ ေဝလနယ္နဲ႔ အိုင္ယာလန္ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ဆံပင္နျ႔ပတ္သက္တဲ့ အယူသီးမႈေတြ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႔ အယူအဆမွာလည္း ေသာၾကာေန႔ကို ဆံပင္မညႇပ္ရ၊ ညႇပ္ရင္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်တတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဂၤလန္ျပည္ အလယ္ပိုင္းေဒသ တခ်ိဳ႔မွာေတာ့ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာ၊ စေနေန႔ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ဆံပင္မညႇပ္ေကာင္းဘူးလို႔ အယူရွိၾကျပန္တယ္။ အဲဒီေန႔ ေလးေန႔မွာ ဆံပင္ညႇပ္ရင္ လာဘ္ပိတ္တတ္တယ္။ စီးပြားမျဖစ္ထြန္းဘဲ ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ပင္လယ္ျပင္မွာ ခရီးထြက္ေနတဲ့ သေဘၤာသားေတြအေနနဲ႔လည္း လႈိင္းေလျငိမ္သက္ေနဆဲမွာ ဆံပင္ညႇပ္မိရင္ ေလမုန္တိုင္း က်ေရာက္တတ္တယ္လို႔ အယူသီးၾကျပန္ပါသတဲ့။
တခ်ိဳ႔လည္း ဆံပင္ညႇပ္ျပီး ပစ္လိုက္ရမယ့္ ဆံပင္အျပတ္စေတြကို ငွက္ေတြနဲ႔ ေအာက္လမ္းဆရာေတြ မေတြ႔ေအာင္ မီးရႈိ႔ပစ္ၾကပါတယ္။ တကယ္လို႔ အဲဒီဆံပင္ညႇပ္စ၊ ျဖတ္စေတြကို ငွက္ေတြက ကိုက္ခ်ီျပီး သူတို႔အသိုက္မွာ အသံုးျပဳခဲ့မိရင္ ဆံပင္ပိုင္ရွင္အဖို႔ ေခါင္းကိုက္တဲ့ေဝဒနာကို အသိုက္မပ်က္စီးမခ်င္း အျမဲတမ္းခံစားေနရတတ္တယ္လို႔ အယူရွိၾကပါတယ္။
တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီငွက္ဟာ တျခားငွက္အမ်ိဳးမ်ိဳးထဲက မဟုတ္ဘဲ ဆက္ရက္ငွက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အဲဒီဆံပင္ပိုင္ရွင္ဟာ တရက္ ႏွစ္ရက္အတြင္း ေသဆံုးရပါလိမ့္မယ္။ ဆံပင္ျဖတ္စေတြကို
ေအာက္လမ္းဆရာေတြ ေတြ႔သြားခဲ့ရင္လည္း နာေအာင္၊ ဖ်ားေအာင္၊ ေသဆံုးေအာင္ ျပဳစားတတ္တယ္လို႔ မွတ္ယူၾကပါတယ္။
ဒါဘီရႈိင္းယားေဒသက ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆကေတာ့ တမ်ိဳးတဘာသာ ထူးျခားေနျပန္ပါတယ္။ သူတို႔အယူအဆကေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႔ သားသမီးမ်ား ဆံပင္ကို မိဘမ်ားအေနနဲ႔ သိမ္းဆည္းမထားရပါဘူးတဲ့။ တကယ္လို႔ သိမ္းဆည္းထားခဲ့ရင္ ဆင္းရဲမြဲေတတတ္တယ္။ အသက္တိုတတ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနၾကပါတယ္။
ဆံပင္ျဖတ္စေတြကို မီးထဲထည့္ရႈိ႔လို႔ မီးရွိန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေလာင္ကၽြမ္းရင္ အသက္ရွည္တတ္တယ္။ အဲဒီလို မေလာင္ကၽြမ္းရင္ နိမိတ္မေကာင္းဘူးလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ဆံပင္ကို မီးရႈိ႔လို႔ ေကာင္းေကာင္း မေလာင္ကၽြမ္းရင္ ဆံပင္ပိုင္ရွင္ဟာ ေနာက္ထပ္တႏွစ္ပဲ အသက္ရွင္ႏိုင္ေတာ့မယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ လူတေယာက္ကို မိမိထံ လာေရာက္ေစလိုရင္ လာေရာက္ေစလိုသူရဲ႔ ဆံပင္ကို ေရထဲထည့္ျမႇုပ္ရင္ မုခ်ဆက္ဆက္ ေရာက္လာတတ္ပါသတဲ့။
စုန္းမတေယာက္က တစံုတေယာက္ကို ျပဳစားရာမွာ က်ိန္စာတိုက္ရာမွာ စုန္းမဟာ သူ႔ရဲ႔ဆံပင္ကို ဖားလ်ားခ်ထားခဲ့ရင္ သူ႔ရဲ႔ျပဳစားသမွ်ဟာ ႏွစ္ဆပိုျပီး စြမ္းအားျဖစ္ေစတယ္။ အာနိသင္ ပိုမိုေစတယ္လို႔ အဆိုရွိပါတယ္။ ဆပ္ေဖာ့အရပ္ေဒသက အယအဆတရပ္ကေတာ့ မိသားစုအိမ္ေထာင္ရွိ ကေလးေတြမွာ ၾကက္ညႇာေခ်ာင္ဆိုးေရာဂါ စြဲကပ္လာခဲ့လို႔ရွိရင္ သမီးအႀကီးရဲ႔ ဆံပင္ကိုျဖတ္ျပီး ႏြားႏို႔ထဲမွာ စိမ္ကာ အဲဒီႏြားႏို႔ကို အငယ္ဆံုးကေလးကစျပီး သမီးအႀကီးအထိ တေယာက္စီ တဦးျပီးတဦး အစဥ္လိုက္ ေသာက္ခဲ့ရင္ အဲဒီၾကက္ညႇာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ၾကက္ညႇာေခ်ာင္းဆိုး ေရာဂါနဲ႔ တျခားေရာဂါမ်ား ေပ်ာက္ကင္းေစခ်င္ရင္ ေရာဂါစြဲကပ္သူရဲ႔ ဆံပင္တခ်ိဳ႔ကို ျဖစ္ေစ၊ ေပါင္မုန္႔ေထာပတ္သုပ္မွာ ျမႇဳပ္ျပီး ေခြးေကၽြးရင္ျဖစ္ေစ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္တဲ့အတြက္ စြဲကပ္ေနတဲ့ေရာဂါဟာ ေျမႀကီးထဲေရာက္ရွိသြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ေခြးဆီကို ကူးေျပာင္းသြားတယ္လို႔ အယူအဆရွိ္ပါတယ္။
စေကာ့တလန္ႏိုင္ငံက အယူအဆတရပ္ကေတာ့ ဘယ္လိုေရာဂါမ်ိဳးမဆို ျဖစ္ပြားခဲ့ရင္ ေရာဂါစြဲကပ္သူရဲ႔ ငယ္ထိပ္က ဆံပင္၊ မ်က္ေတာင္ေမြး တေခ်ာင္းနဲ႔ လက္သည္းတခ်ိဳ႔ကို ယူျပီး ပို္က္ဆံျပားတျပားနဲ႔
ေရာေႏွာထုပ္ျပီး လမ္းမေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားမည္သူမဆို ေတြ႔ႏိုင္တဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လႊင့္ပစ္ထားရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ အဲဒီအထုပ္ကို ေတြ႔ရွိသူထံ ေရာဂါကူးေျပာင္းသြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါတင္မက ေယာက်္ားတဦးအဖို႔ မုတ္ဆိတ္ေမြးထူထူရွိမယ္၊ ရင္ဘတ္မွ အေမြးအမွင္ေတြ ထူထူထဲထဲ ရွိမယ္ဆိုရင္ က်န္းမာသန္စြမ္းသူ၊ ခြန္အားျပည့္ဝသူရဲ႔ သေကၤတအျဖစ္ မွတ္ယူၾကပါတယ္။ တကယ္လို႔ လက္ေမာင္းမွာ အေမြးထူထူေပါက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မၾကာခင္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝေတာ့မယ့္နိမိတ္ လကၡဏာလို႔ အယူအဆရွိၾကပါတယ္။
လူတေယာက္ဟာ နာဖ်ားမႈမရွိဘဲ က်န္းက်န္းမာမာရွိေနရာက ဆံပင္ေတြကၽြတ္မယ္၊ ထိပ္ေျပာင္မယ္ဆို၇င္ေတာ့ က်န္းမာေရးရင္လည္း ခ်ဴခ်ာေတာ့မယ္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာရင္လည္း ဆံုးရႈံးေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ လကၡဏျပရံုသာမက သားငယ္ သမီးငယ္ရွိရင္လည္း အသက္ဆံုးရႈံးတတ္တဲ့ နိမိတ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
ဆံပင္ရဲ႔ အေရာင္အေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့လည္း အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတတ္ၾကပါေသးတယ္။ တခ်ိဳ႕ေဒသေတြမွာ ဆံပင္ ေျပာင္းဖူးေမြးေရာင္ရွိသူဟာ ကံေကာင္းသူအျဖစ္ ယူဆတတ္ၾကျပီး တခ်ိဳပေဒသေတြအတြက္ေတာ့ အနက္ေရာင္ဆံပင္ရွိသူသာ ကံေကာင္းသူအျဖစ္ ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ အနီေရာင္ဆံပင္ရွိသူေတြကေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်တတ္ၾကပါတယ္။
ဒီဆံပင္အေရာင္အဆင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆေရးရာကို ခိုင္ခိုင္မာမာ သက္ေသျပႏိုင္တဲ့ အေထာက္အထား မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္ျပဇာတ္ဆရာႀကီး ရွိတ္စပီးယားရဲ႔ ေရႊစိတ္ေတာ္ အလိုက်-ျပဇာတ္ထဲမွာေတာ့ ဒီသေဘာတရားမ်ိဳး ခပ္ဆင္ဆင္ေရးဖြဲ႔ခဲ့ဖူးတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခုေခတ္မွာေတာ့ ဒီအယူအဆဟာ လံုးဝနီးပါး ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပါျပီ။ ဆံပင္ကို လိုသလိုေဆးဆိုးျပီး လိုသလိုပံုစံေျပာင္း အလွဆင္ၾကတဲ့ေခတ္ မဟတု္လား။
ဒါေပမဲ့ ဆံပင္နီသူဟာေဒါသအမ်က္ႀကီးသူ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကတ္သူ၊ အခ်စ္ေရးရာနယ္ပယ္မွာေတာ့ စိတ္ေပ်ာ့သူ၊ စိတ္လြယ္သူလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ဒန္ဘာတန္ေဒသက အယူအဆအရကေတာ့ ဆံပင္နီတဲ့ အမ်ိဳးသားဟာ လင္ေယာက်္ားမပီသတဲ့ လူစားမ်ိဳးလို႔ ယံုၾကည္ျပီး အမ်ိဳးသမီးေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေသွ်ာင္ေနာက္ဆံထံုးပါ-ဆိုတဲ့ စကားရွိသလို ေယာက်္ာတးို႔ဘုန္း ဆံထံုး-လို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာေတြ ယူဆတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ရွင္ေမြးႏြန္း-မင္းနႏၵာဇာတ္မွာ မင္းနႏၵာရဲ႔ ညာလက္ရံုးကို ရွင္ေမြးႏြန္းက ေခါင္းအံုးအိပ္တဲ့အတြက္ မင္းနႏၵာ ဘုန္းကံနိမ့္ပါးျပီး က်ဆံုးရတယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
အခုလို ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အယူအဆ၊ အစြဲအလမ္းေတြ ေထြျပားတာဟာ ဆံပင္မွာ လူေတြရဲ႔ အထါတ္အျမတ္ျဖစ္တဲ့ ဦးေခါင္းထက္က ျဖစ္တာရယ္၊ ဆံပင္ဟာ လူရဲ႔တကိုယ္လံုးမွာ အသက္ရွင္သမွ် ကာလပတ္လံုး ဘယ္ေတာ့မွ ဖ်က္ဆီးလို႔မရတဲ့အရာရယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဆံပ္ငကို ဘယ္လိုပဲ ရိတ္ရိတ္ အခ်ိန္တန္ရင္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ႔ ျပန္လည္ရွင္သန္လာ၊ ေပါက္လာတာပဲမဟုတ္လား။
ခရစ္ယာန္ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွာ လာတဲ့ ဣသေရလပံုျပင္မွာ ဆံမဆန္အမည္ရွိသူ လူသန္ႀကီးဟာ ဆံပင္ေပၚမွာ သူ႔ရဲ႔စြမ္းအားဗလက တည္ေနျပီး သူ႔ကို ဖမ္းဆီးလိုတဲ့အခါ သူ႔ရဲ႔ဆံပင္ကို ရိတ္ျပီးမွ ဖမ္းလို႔ရႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔
ေဖာ္ျပပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြအဖို႔ေတာ့ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အေနာက္တိုင္းဓေလ့ေလာက္ အယူသီးမႈမရွိလွ ေပမဲ့ အထြတ္အျမတ္အယူအဆကေတာ့ ခိုင္ျမဲလ်က္ရွိပါတယ္။ ေရွးေခတ္အဆက္ဆက္ကစျပီး
ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိခဲ့ပါတယ္။ မိမိအျမတ္တႏိုးထားတဲ့ ဆံပင္ကိုျဖတ္ျပီး ေစတီ၊ ပုထိုးေတြမွာလည္း လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ သက္ႀကီးဝါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၾကြလာတဲ့အခါမွာလည္း ဆံပင္ကိုျဖန္႔ခင္းျပီး လမ္းခင္ပူေဇာ္ေလ့ရွိပါတယ္။ သိပ္ျပီးအယူသီးတဲ့ ျမန္မာတခ်ိဳ႔ကေတာ့ အဂၤါေန႔မွာ ဆံပင္ကို အုန္းဆီလိမ္းရင္ သားခ်င္းေဆြမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ တကြဲတျပား ေနရတတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
**ေအာင္ေကာင္း**
(ဂမၻီရ ၂၀၀၄-၈)
---
သင္သိတာရဲ႕ ဟုိဘက္ကုိ မေရာက္ခ်င္ပါနဲ႔...သင္ထက္သိတဲ့သူေတြရယ္ေမာျခင္း ခံရလိမ့္မယ္။
ူ**လြမ္းေနသူ**
(Google of Group)
မိရိုးဖလာ ယံုၾကည္မႈ၊ စြဲလမ္းမႈဆိုတာ လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ ရွိတတ္ၾကစျမဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာလည္း ဘိုးေဘဘီဘင္လက္ထက္ကတည္းက ယံုၾကည္စြဲျမဲမႈေတြအရ ဒီေန႔ ဒီကာလအထိ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရတဲ့ ယံုၾကည္စြဲလမ္းမႈေတြ(ဝါ) အယူသီးမႈ ရွိေနၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေန႔စဥ္ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ လူမႈေရးကိစၥနဲ႔ တကုိယ္ေရသန္႔ရွင္းေရးဆိုင္ရာ ကိစၥမွာေတာင္ စြဲစြဲျမဲျမဲ လို္က္နာေလ့ရွိတာကေတာ့ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမြးေန႔ ေသာၾကာ တနလၤာ ေကသာဆံျဖတ္ မျပဳအပ္-တဲ့ ။
ဒါေၾကာင့္ အယူသီးသူတခ်ိဳ႔အေနနဲ႔ မိမိေမြးေန႔ရယ္၊ ေသာၾကာေန႔ရယ္၊ တနလၤာေန႔ရယ္ကို ဆံပင္ညႇပ္တဲ့အလုပ္ မလုပ္မိဖို႔ ေရွာင္ၾကပါတယ္။ ဒီအဆိုနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိလာျပန္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႔က ဒါဟာ လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္ပါ။ တနဂၤေႏြသားသမီးအတြက္သာ ျဖစ္ပါသတဲ့။
တနဂၤေႏြသားသမီးအတြက္ မိမိေမြးေန႔ျဖစ္တဲ့ တနဂၤေႏြေန႔ရယ္၊ မိမိေမြးေန႔ရဲ႔ ဆပြတ္ျဖစ္တဲ့ ေသာၾကာေန႔ရယ္၊ မိမိေမြးေန႔ရဲ႔ အညြန္႔ျဖစ္တဲ့ တနလၤာေန႔ရယ္ကို အေရွာင္ခိုင္းတာလို႔ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားက ဆိုပါတယ္။
ဒီနည္းအတိုင္းဆိုရင္ တနလၤာသားသမီးအတြက္ ေမြးေန႔ရယ္၊ ဆပြတ္ျဖစ္တဲ့ စေနေန႔ရယ္၊ အညြန္႔ျဖစ္တဲ့ အဂၤါေန႔ရယ္ကို ဆံပင္ညႇပ္ျခင္း ျဖတ္ျဖင္း ေရွာင္ရပါလိမ့္မယ္။ လြယ္လြယ္ေျပာၾကစို႔ဆိုရင္ ေမြးေန႔ရယ္၊ ေမြးေန႔ရဲ႔ ႏွစ္ခုေျမာက္ေန႔ရယ္၊ ေမြးေန႔ရဲ႔ ေျခာက္ခုေျမာက္ေန႔ရယ္ကို ဆံပင္ညႇပ္ျခင္း၊ ျဖတ္ျခင္း မျပဳရပါဘူး။ ဒါက ေဝဒပညာရွင္ေတြရဲ႔ အလိုျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ိဳ႔ ဘာသာေရးနဲ႔ႏြယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ေမြးဖြားေတာ္မူတဲ့ ေသာၾကာေန႔-နဲ႔ ဆံေတာ္ကိုပယ္တဲ့ တနလၤာေန႔ကို ဘုရားရွင္ယွဥ္ျပိဳင္ျပီး မလုပ္ေကာင္းတဲ့အတြက္ ဆံပင္ညႇပ္ဖို႔ တားျမစ္ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မီတယ္ဆိုသူေတြ၊ ဆ့ေကသာနဲ႔ အလွအပျပဳျပင္ေရး ပညာရွင္ေတြကေတာ့ ဒီအယူအဆကိုယ္ပယ္ျပီး ေမြးေန႔ ေသာၾကာ တနလၤာ၊ ေကသာဆံေဟာင္း ျဖတ္မွေကာင္း-လို႔ သေရာ္တဲ့ ေလသံနဲ႔ ျပင္ဆိုၾကေလရဲ႔။
တေက်ာင္းတဂါထာ တရြာတပုဒ္ဆန္း ဆိုတဲ့စကားနဲ႔အညီ သူ႔ႏိုင္ငံ၊ သူ႔ဓေလ့အရ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အယူသီးၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြလည္း ရွိေနၾကပါတယ္။
ျဗိတ္သွ်ကၽြန္းဆြယ္က အဂၤလန္၊ စေကာ့တလန္၊ ေဝလနယ္နဲ႔ အိုင္ယာလန္ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ဆံပင္နျ႔ပတ္သက္တဲ့ အယူသီးမႈေတြ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႔ အယူအဆမွာလည္း ေသာၾကာေန႔ကို ဆံပင္မညႇပ္ရ၊ ညႇပ္ရင္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်တတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အဂၤလန္ျပည္ အလယ္ပိုင္းေဒသ တခ်ိဳ႔မွာေတာ့ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာ၊ စေနေန႔ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ဆံပင္မညႇပ္ေကာင္းဘူးလို႔ အယူရွိၾကျပန္တယ္။ အဲဒီေန႔ ေလးေန႔မွာ ဆံပင္ညႇပ္ရင္ လာဘ္ပိတ္တတ္တယ္။ စီးပြားမျဖစ္ထြန္းဘဲ ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ပင္လယ္ျပင္မွာ ခရီးထြက္ေနတဲ့ သေဘၤာသားေတြအေနနဲ႔လည္း လႈိင္းေလျငိမ္သက္ေနဆဲမွာ ဆံပင္ညႇပ္မိရင္ ေလမုန္တိုင္း က်ေရာက္တတ္တယ္လို႔ အယူသီးၾကျပန္ပါသတဲ့။
တခ်ိဳ႔လည္း ဆံပင္ညႇပ္ျပီး ပစ္လိုက္ရမယ့္ ဆံပင္အျပတ္စေတြကို ငွက္ေတြနဲ႔ ေအာက္လမ္းဆရာေတြ မေတြ႔ေအာင္ မီးရႈိ႔ပစ္ၾကပါတယ္။ တကယ္လို႔ အဲဒီဆံပင္ညႇပ္စ၊ ျဖတ္စေတြကို ငွက္ေတြက ကိုက္ခ်ီျပီး သူတို႔အသိုက္မွာ အသံုးျပဳခဲ့မိရင္ ဆံပင္ပိုင္ရွင္အဖို႔ ေခါင္းကိုက္တဲ့ေဝဒနာကို အသိုက္မပ်က္စီးမခ်င္း အျမဲတမ္းခံစားေနရတတ္တယ္လို႔ အယူရွိၾကပါတယ္။
တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီငွက္ဟာ တျခားငွက္အမ်ိဳးမ်ိဳးထဲက မဟုတ္ဘဲ ဆက္ရက္ငွက္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အဲဒီဆံပင္ပိုင္ရွင္ဟာ တရက္ ႏွစ္ရက္အတြင္း ေသဆံုးရပါလိမ့္မယ္။ ဆံပင္ျဖတ္စေတြကို
ေအာက္လမ္းဆရာေတြ ေတြ႔သြားခဲ့ရင္လည္း နာေအာင္၊ ဖ်ားေအာင္၊ ေသဆံုးေအာင္ ျပဳစားတတ္တယ္လို႔ မွတ္ယူၾကပါတယ္။
ဒါဘီရႈိင္းယားေဒသက ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆကေတာ့ တမ်ိဳးတဘာသာ ထူးျခားေနျပန္ပါတယ္။ သူတို႔အယူအဆကေတာ့ မိမိတို႔ရဲ႔ သားသမီးမ်ား ဆံပင္ကို မိဘမ်ားအေနနဲ႔ သိမ္းဆည္းမထားရပါဘူးတဲ့။ တကယ္လို႔ သိမ္းဆည္းထားခဲ့ရင္ ဆင္းရဲမြဲေတတတ္တယ္။ အသက္တိုတတ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနၾကပါတယ္။
ဆံပင္ျဖတ္စေတြကို မီးထဲထည့္ရႈိ႔လို႔ မီးရွိန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေလာင္ကၽြမ္းရင္ အသက္ရွည္တတ္တယ္။ အဲဒီလို မေလာင္ကၽြမ္းရင္ နိမိတ္မေကာင္းဘူးလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ဆံပင္ကို မီးရႈိ႔လို႔ ေကာင္းေကာင္း မေလာင္ကၽြမ္းရင္ ဆံပင္ပိုင္ရွင္ဟာ ေနာက္ထပ္တႏွစ္ပဲ အသက္ရွင္ႏိုင္ေတာ့မယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ လူတေယာက္ကို မိမိထံ လာေရာက္ေစလိုရင္ လာေရာက္ေစလိုသူရဲ႔ ဆံပင္ကို ေရထဲထည့္ျမႇုပ္ရင္ မုခ်ဆက္ဆက္ ေရာက္လာတတ္ပါသတဲ့။
စုန္းမတေယာက္က တစံုတေယာက္ကို ျပဳစားရာမွာ က်ိန္စာတိုက္ရာမွာ စုန္းမဟာ သူ႔ရဲ႔ဆံပင္ကို ဖားလ်ားခ်ထားခဲ့ရင္ သူ႔ရဲ႔ျပဳစားသမွ်ဟာ ႏွစ္ဆပိုျပီး စြမ္းအားျဖစ္ေစတယ္။ အာနိသင္ ပိုမိုေစတယ္လို႔ အဆိုရွိပါတယ္။ ဆပ္ေဖာ့အရပ္ေဒသက အယအဆတရပ္ကေတာ့ မိသားစုအိမ္ေထာင္ရွိ ကေလးေတြမွာ ၾကက္ညႇာေခ်ာင္ဆိုးေရာဂါ စြဲကပ္လာခဲ့လို႔ရွိရင္ သမီးအႀကီးရဲ႔ ဆံပင္ကိုျဖတ္ျပီး ႏြားႏို႔ထဲမွာ စိမ္ကာ အဲဒီႏြားႏို႔ကို အငယ္ဆံုးကေလးကစျပီး သမီးအႀကီးအထိ တေယာက္စီ တဦးျပီးတဦး အစဥ္လိုက္ ေသာက္ခဲ့ရင္ အဲဒီၾကက္ညႇာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ၾကက္ညႇာေခ်ာင္းဆိုး ေရာဂါနဲ႔ တျခားေရာဂါမ်ား ေပ်ာက္ကင္းေစခ်င္ရင္ ေရာဂါစြဲကပ္သူရဲ႔ ဆံပင္တခ်ိဳ႔ကို ျဖစ္ေစ၊ ေပါင္မုန္႔ေထာပတ္သုပ္မွာ ျမႇဳပ္ျပီး ေခြးေကၽြးရင္ျဖစ္ေစ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္တဲ့အတြက္ စြဲကပ္ေနတဲ့ေရာဂါဟာ ေျမႀကီးထဲေရာက္ရွိသြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ေခြးဆီကို ကူးေျပာင္းသြားတယ္လို႔ အယူအဆရွိ္ပါတယ္။
စေကာ့တလန္ႏိုင္ငံက အယူအဆတရပ္ကေတာ့ ဘယ္လိုေရာဂါမ်ိဳးမဆို ျဖစ္ပြားခဲ့ရင္ ေရာဂါစြဲကပ္သူရဲ႔ ငယ္ထိပ္က ဆံပင္၊ မ်က္ေတာင္ေမြး တေခ်ာင္းနဲ႔ လက္သည္းတခ်ိဳ႔ကို ယူျပီး ပို္က္ဆံျပားတျပားနဲ႔
ေရာေႏွာထုပ္ျပီး လမ္းမေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားမည္သူမဆို ေတြ႔ႏိုင္တဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လႊင့္ပစ္ထားရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ အဲဒီအထုပ္ကို ေတြ႔ရွိသူထံ ေရာဂါကူးေျပာင္းသြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါတင္မက ေယာက်္ားတဦးအဖို႔ မုတ္ဆိတ္ေမြးထူထူရွိမယ္၊ ရင္ဘတ္မွ အေမြးအမွင္ေတြ ထူထူထဲထဲ ရွိမယ္ဆိုရင္ က်န္းမာသန္စြမ္းသူ၊ ခြန္အားျပည့္ဝသူရဲ႔ သေကၤတအျဖစ္ မွတ္ယူၾကပါတယ္။ တကယ္လို႔ လက္ေမာင္းမွာ အေမြးထူထူေပါက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မၾကာခင္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝေတာ့မယ့္နိမိတ္ လကၡဏာလို႔ အယူအဆရွိၾကပါတယ္။
လူတေယာက္ဟာ နာဖ်ားမႈမရွိဘဲ က်န္းက်န္းမာမာရွိေနရာက ဆံပင္ေတြကၽြတ္မယ္၊ ထိပ္ေျပာင္မယ္ဆို၇င္ေတာ့ က်န္းမာေရးရင္လည္း ခ်ဴခ်ာေတာ့မယ္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာရင္လည္း ဆံုးရႈံးေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ လကၡဏျပရံုသာမက သားငယ္ သမီးငယ္ရွိရင္လည္း အသက္ဆံုးရႈံးတတ္တဲ့ နိမိတ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
ဆံပင္ရဲ႔ အေရာင္အေပၚမွာ မူတည္ျပီးေတာ့လည္း အယူအဆအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတတ္ၾကပါေသးတယ္။ တခ်ိဳ႕ေဒသေတြမွာ ဆံပင္ ေျပာင္းဖူးေမြးေရာင္ရွိသူဟာ ကံေကာင္းသူအျဖစ္ ယူဆတတ္ၾကျပီး တခ်ိဳပေဒသေတြအတြက္ေတာ့ အနက္ေရာင္ဆံပင္ရွိသူသာ ကံေကာင္းသူအျဖစ္ ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။ အနီေရာင္ဆံပင္ရွိသူေတြကေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်တတ္ၾကပါတယ္။
ဒီဆံပင္အေရာင္အဆင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆေရးရာကို ခိုင္ခိုင္မာမာ သက္ေသျပႏိုင္တဲ့ အေထာက္အထား မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္ျပဇာတ္ဆရာႀကီး ရွိတ္စပီးယားရဲ႔ ေရႊစိတ္ေတာ္ အလိုက်-ျပဇာတ္ထဲမွာေတာ့ ဒီသေဘာတရားမ်ိဳး ခပ္ဆင္ဆင္ေရးဖြဲ႔ခဲ့ဖူးတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခုေခတ္မွာေတာ့ ဒီအယူအဆဟာ လံုးဝနီးပါး ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပါျပီ။ ဆံပင္ကို လိုသလိုေဆးဆိုးျပီး လိုသလိုပံုစံေျပာင္း အလွဆင္ၾကတဲ့ေခတ္ မဟတု္လား။
ဒါေပမဲ့ ဆံပင္နီသူဟာေဒါသအမ်က္ႀကီးသူ၊ ရက္စက္ၾကမ္းၾကတ္သူ၊ အခ်စ္ေရးရာနယ္ပယ္မွာေတာ့ စိတ္ေပ်ာ့သူ၊ စိတ္လြယ္သူလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ဒန္ဘာတန္ေဒသက အယူအဆအရကေတာ့ ဆံပင္နီတဲ့ အမ်ိဳးသားဟာ လင္ေယာက်္ားမပီသတဲ့ လူစားမ်ိဳးလို႔ ယံုၾကည္ျပီး အမ်ိဳးသမီးေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ေလ့ရွိပါတယ္။
ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေသွ်ာင္ေနာက္ဆံထံုးပါ-ဆိုတဲ့ စကားရွိသလို ေယာက်္ာတးို႔ဘုန္း ဆံထံုး-လို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာေတြ ယူဆတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ရွင္ေမြးႏြန္း-မင္းနႏၵာဇာတ္မွာ မင္းနႏၵာရဲ႔ ညာလက္ရံုးကို ရွင္ေမြးႏြန္းက ေခါင္းအံုးအိပ္တဲ့အတြက္ မင္းနႏၵာ ဘုန္းကံနိမ့္ပါးျပီး က်ဆံုးရတယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
အခုလို ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အယူအဆ၊ အစြဲအလမ္းေတြ ေထြျပားတာဟာ ဆံပင္မွာ လူေတြရဲ႔ အထါတ္အျမတ္ျဖစ္တဲ့ ဦးေခါင္းထက္က ျဖစ္တာရယ္၊ ဆံပင္ဟာ လူရဲ႔တကိုယ္လံုးမွာ အသက္ရွင္သမွ် ကာလပတ္လံုး ဘယ္ေတာ့မွ ဖ်က္ဆီးလို႔မရတဲ့အရာရယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဆံပ္ငကို ဘယ္လိုပဲ ရိတ္ရိတ္ အခ်ိန္တန္ရင္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ႔ ျပန္လည္ရွင္သန္လာ၊ ေပါက္လာတာပဲမဟုတ္လား။
ခရစ္ယာန္ဓမၼေဟာင္းက်မ္းမွာ လာတဲ့ ဣသေရလပံုျပင္မွာ ဆံမဆန္အမည္ရွိသူ လူသန္ႀကီးဟာ ဆံပင္ေပၚမွာ သူ႔ရဲ႔စြမ္းအားဗလက တည္ေနျပီး သူ႔ကို ဖမ္းဆီးလိုတဲ့အခါ သူ႔ရဲ႔ဆံပင္ကို ရိတ္ျပီးမွ ဖမ္းလို႔ရႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔
ေဖာ္ျပပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြအဖို႔ေတာ့ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး အေနာက္တိုင္းဓေလ့ေလာက္ အယူသီးမႈမရွိလွ ေပမဲ့ အထြတ္အျမတ္အယူအဆကေတာ့ ခိုင္ျမဲလ်က္ရွိပါတယ္။ ေရွးေခတ္အဆက္ဆက္ကစျပီး
ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ဆံပင္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိခဲ့ပါတယ္။ မိမိအျမတ္တႏိုးထားတဲ့ ဆံပင္ကိုျဖတ္ျပီး ေစတီ၊ ပုထိုးေတြမွာလည္း လွဴဒါန္းၾကပါတယ္။ သက္ႀကီးဝါႀကီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၾကြလာတဲ့အခါမွာလည္း ဆံပင္ကိုျဖန္႔ခင္းျပီး လမ္းခင္ပူေဇာ္ေလ့ရွိပါတယ္။ သိပ္ျပီးအယူသီးတဲ့ ျမန္မာတခ်ိဳ႔ကေတာ့ အဂၤါေန႔မွာ ဆံပင္ကို အုန္းဆီလိမ္းရင္ သားခ်င္းေဆြမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ တကြဲတျပား ေနရတတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
**ေအာင္ေကာင္း**
(ဂမၻီရ ၂၀၀၄-၈)
---
သင္သိတာရဲ႕ ဟုိဘက္ကုိ မေရာက္ခ်င္ပါနဲ႔...သင္ထက္သိတဲ့သူေတြရယ္ေမာျခင္း ခံရလိမ့္မယ္။
ူ**လြမ္းေနသူ**
(Google of Group)
No comments:
Post a Comment