
………….. ျခင္ပုန္းေတာမွာ မေနသာ ဆိုတဲ့အတုိင္း ထြက္လာတာ၊ အပုန္းလား အပြင့္လား အဖုံးလား အပိတ္လား တကယ္ေတာ့ အေသအခ်ာ မသိႏုိင္ဘူး၊ တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္ေဘး ေထာင့္ကေလးမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးနား ရႈ- မွတ္- ပြား လိမၼာယဥ္ပါးေနတဲ့ ျခင္ဟာ ပုထုဇဥ္ပဲေပါ့ - ခ်င္ေတြေတာ့ သိပ္မ်ားေနေသးတယ္ သူ႕မွာ၊ ျခင့္ခမ်ာ လာခ်င္ သြားခ်င္ နားခ်င္ စားခ်င္ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ခ်စ္-ခ်င္-ေနေသးသတဲ့ ၊ ခ်ဥ္ျခင္းေတြတပ္လို႕ အ၀ိဇၨာ အ၀ါစိတ္ေတြနဲ႕ အ၀ွာစိတ္ေတြလည္းပါမယ္ ၀ိုင္းစုခိုင္သိန္း ရဲ႕ ေပါင္တြင္းသားေလးကိုမွ ထိုးေဖာက္ေသြးစုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္မ်ိဳး ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာတဲ့ ျခင္ပါ- သုိ႕ေသာ္ တံငါနားနီးတံငါ ရိပ္သာနားနီးတရား ပညတ္ကိုခြာ ပရမတ္ကိုမွတ္ လူရဲ႕အသားေပၚ နားရင္ နားတယ္လို႕ မွတ္လိုက္သတဲ့ ႏႈတ္သီးနဲ႕ ေဖာက္တယ္ ေဖာက္တယ္ လို႕ မွတ္ ေသြးေတြကိုလည္း စုပ္တယ္ စုပ္တယ္လို႕မွတ္ မ်ိဳခ်တယ္လို႕မွတ္ (အား..ေကာင္းလိုက္တာ - ေကာင္းတယ္လို႕ ဆက္မွတ္) ၀န္းက်င္ေကာင္းမွာ လက္ဖ၀ါးၾကမ္းၾကမ္းေတြနဲ႕ ျဗန္းျဗန္း ရိုက္တာမ်ိဳး သူ႕မွာ မႀကံဳဖူးခဲ့ပါ၊ ဖူးခနဲ မႈတ္လိုက္တာျဖစ္ျဖစ္ အသာေလး ပု၀ါနဲ႕ယမ္းလိုက္တာျဖစ္ျဖစ္ ဒီေလာက္ပဲ- ေလာကဓံေလက ခပ္ႏုႏုေလး ေသြးေနတုန္း ေန႕လြဲညစာ(အဖတ္) မစားဘူး ေသရည္ေသရက္ မလိုအပ္ဘူး ေအးေဆးပဲ ေစာင့္ထိန္းေန၊ သူဟာ အရည္အာဟာရ တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ ထာ၀စဥ္ မွီ၀ဲလ်က္ - ျခင္ေထာင္ မက်ခင္အထိ ျခင္ဟာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွားခဲ့၊ ပိုလီဂမီစနစ္မွာ ကာေမသုပုဒ္ဟာ အက်ံဳးမ၀င္ မုသာ၀ါဒဟာလည္း တ၀ီ၀ီ စကားသံ တစ္မ်ိဳးတည္းမွာ အက်ံဳးမ၀င္၊ ျခင္ကိုက္ (တိုက္ရိုက္) သတ္လိုက္တဲ့ မသာဆိုတာ မရွိေတာ့ ပါဏာတိလည္း ကင္းရဲ႕၊ အနည္းဆံုး သီလေျခာက္ပါးေလာက္ေတာ့ စင္ေနတဲ့ျခင္ သူ႕ကိုယ္သူ ေျခာက္ျပစ္စင္လို႕ သမုတ္လုိက္တယ္-

နိဗၺာန္ကို တိုက္ရိုက္သြားရင္ ေကာင္းမလား လူ႕ဘ၀ဆိုတာကို ခဏေလာက္ ထရန္စစ္ ၀င္ရင္ ေကာင္းမလား ျခင္ဦးေႏွာက္ကေလး ရွိသေရြ႕ သူစဥ္းစားတယ္၊ လူအျဖစ္ဟာ သိပ္သက္သာတယ္ ဇိမ္လည္းက်တယ္ အစားအေသာက္မ်ိဳးစံု အရသာမ်ိဳးစံုနဲ႕၊ ပ်င္းစရာ ေသြးတစ္မ်ိဳးတည္း ေသာက္သံုးေနရတာ မဟုတ္ဘူး၊
ဒါေတာင္ တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္တခ်ိဳ႕ ႏွစ္ေခ်ာင္းတည္း ရွိတဲ့ ေျခေထာက္ကို ေညာင္းတယ္ ကိုက္တယ္ လုပ္ခ်င္ေသး၊ လွည့္လိုက္ ေျပာင္းလိုက္ ျပင္လိုက္ေသး၊ ျခင္လိုမ်ား ေျခေထာက္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႕ ဆိုရင္ သူတို႕မွာ ေျခေထာက္ တစ္ေခ်ာင္းၿပီးတစ္ေခ်ာင္း ကိုက္ ေညာင္း ေျပာင္းေနရတာနဲ႕တင္ အခိ်န္ေစ့ၿပီး တရားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး စဥ္းစားတယ္ ျခင္ဦးေႏွာက္ကေလးနဲ႕ သူစဥ္းစားတယ္၊ ဆရာေတာ္ တရားေဟာတုန္းက ေလာက္လန္းသဖြယ္ ၀ိညာဥ္တြယ္ တဲ့၊ ျခင္ဟာ မ်က္လံုးေတြ က်ယ္လာခဲ့၊ ဒါကို သူေကာင္းေကာင္းသိတယ္ ငယ္ငယ္က ေလာက္လန္းကေလးတို႕ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ပါးဖို႕ရာ လြယ္ခဲ့ပါတယ္၊ ျခင္ဟာ တရားဓမၼနဲ႕ သူ႕ဘ၀ ထင္ဟပ္နားလည္လို႕ အားေတြတက္လာခဲ့တယ္၊ ဒီလိုနဲ႕ အခ်ိန္ေစ့ေတာ့ တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္လည္း ထိုင္ရာက ထၿပီ ျခင္ေထာင္သိမ္းၿပီ ေဘးကိုခါၿပီ၊ ျခင္ထြက္လာတယ္၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းရွိရာ ၿခံဳပုတ္ထဲက မ၀ံ့မရဲ ရိပ္သာနားကို လာမ၀ဲတတ္တဲ့ ေကာင္ေတြဆီ ရင္ေကာ့ၿပီး ျပန္/ပ်ံသြားတယ္၊ အလကား တရားနဲ႕ ေ၀းတဲ့ေကာင္ေတြ- အေမွာင္မိုက္ထဲက ျခင္မိုက္ေတြဟာ ဓမၼာရုံထဲက ထြက္လာတဲ့ျခင္ကို အေတြ႕အႀကံဳ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းဖို႕ ၀ိုင္းလာၾကတယ္၊ ျခင္ဟာ (ေစာေစာကစုပ္လာတဲ့) ေသြး နားထင္ေရာက္ နားထင္ကိုေက်ာ္ အန္တီနာအထိေရာက္ “ငါ့ျခင္တို႕….” အစျပဳၿပီး ျခင္တင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ မိန္႕ခြန္းေျခြေတာ့တယ္။
**ပန္ဒိုရာ**
………….. ျခင္ပုန္းေတာမွာ မေနသာ ဆိုတဲ့အတုိင္း ထြက္လာတာ၊ အပုန္းလား အပြင့္လား အဖုံးလား အပိတ္လား တကယ္ေတာ့ အေသအခ်ာ မသိႏုိင္ဘူး၊ တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္ေဘး ေထာင့္ကေလးမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးနား ရႈ- မွတ္- ပြား လိမၼာယဥ္ပါးေနတဲ့ ျခင္ဟာ ပုထုဇဥ္ပဲေပါ့ - ခ်င္ေတြေတာ့ သိပ္မ်ားေနေသးတယ္ သူ႕မွာ၊ ျခင့္ခမ်ာ လာခ်င္ သြားခ်င္ နားခ်င္ စားခ်င္ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ခ်စ္-ခ်င္-ေနေသးသတဲ့ ၊ ခ်ဥ္ျခင္းေတြတပ္လို႕ အ၀ိဇၨာ အ၀ါစိတ္ေတြနဲ႕ အ၀ွာစိတ္ေတြလည္းပါမယ္ ၀ိုင္းစုခိုင္သိန္း ရဲ႕ ေပါင္တြင္းသားေလးကိုမွ ထိုးေဖာက္ေသြးစုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္မ်ိဳး ငါ့၀မ္းပူဆာ မေနသာတဲ့ ျခင္ပါ- သုိ႕ေသာ္ တံငါနားနီးတံငါ ရိပ္သာနားနီးတရား ပညတ္ကိုခြာ ပရမတ္ကိုမွတ္ လူရဲ႕အသားေပၚ နားရင္ နားတယ္လို႕ မွတ္လိုက္သတဲ့ ႏႈတ္သီးနဲ႕ ေဖာက္တယ္ ေဖာက္တယ္ လို႕ မွတ္ ေသြးေတြကိုလည္း စုပ္တယ္ စုပ္တယ္လို႕မွတ္ မ်ိဳခ်တယ္လို႕မွတ္ (အား..ေကာင္းလိုက္တာ - ေကာင္းတယ္လို႕ ဆက္မွတ္) ၀န္းက်င္ေကာင္းမွာ လက္ဖ၀ါးၾကမ္းၾကမ္းေတြနဲ႕ ျဗန္းျဗန္း ရိုက္တာမ်ိဳး သူ႕မွာ မႀကံဳဖူးခဲ့ပါ၊ ဖူးခနဲ မႈတ္လိုက္တာျဖစ္ျဖစ္ အသာေလး ပု၀ါနဲ႕ယမ္းလိုက္တာျဖစ္ျဖစ္ ဒီေလာက္ပဲ- ေလာကဓံေလက ခပ္ႏုႏုေလး ေသြးေနတုန္း ေန႕လြဲညစာ(အဖတ္) မစားဘူး ေသရည္ေသရက္ မလိုအပ္ဘူး ေအးေဆးပဲ ေစာင့္ထိန္းေန၊ သူဟာ အရည္အာဟာရ တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ ထာ၀စဥ္ မွီ၀ဲလ်က္ - ျခင္ေထာင္ မက်ခင္အထိ ျခင္ဟာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ လြတ္လပ္စြာ လႈပ္ရွားခဲ့၊ ပိုလီဂမီစနစ္မွာ ကာေမသုပုဒ္ဟာ အက်ံဳးမ၀င္ မုသာ၀ါဒဟာလည္း တ၀ီ၀ီ စကားသံ တစ္မ်ိဳးတည္းမွာ အက်ံဳးမ၀င္၊ ျခင္ကိုက္ (တိုက္ရိုက္) သတ္လိုက္တဲ့ မသာဆိုတာ မရွိေတာ့ ပါဏာတိလည္း ကင္းရဲ႕၊ အနည္းဆံုး သီလေျခာက္ပါးေလာက္ေတာ့ စင္ေနတဲ့ျခင္ သူ႕ကိုယ္သူ ေျခာက္ျပစ္စင္လို႕ သမုတ္လုိက္တယ္-
နိဗၺာန္ကို တိုက္ရိုက္သြားရင္ ေကာင္းမလား လူ႕ဘ၀ဆိုတာကို ခဏေလာက္ ထရန္စစ္ ၀င္ရင္ ေကာင္းမလား ျခင္ဦးေႏွာက္ကေလး ရွိသေရြ႕ သူစဥ္းစားတယ္၊ လူအျဖစ္ဟာ သိပ္သက္သာတယ္ ဇိမ္လည္းက်တယ္ အစားအေသာက္မ်ိဳးစံု အရသာမ်ိဳးစံုနဲ႕၊ ပ်င္းစရာ ေသြးတစ္မ်ိဳးတည္း ေသာက္သံုးေနရတာ မဟုတ္ဘူး၊
ဒါေတာင္ တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္တခ်ိဳ႕ ႏွစ္ေခ်ာင္းတည္း ရွိတဲ့ ေျခေထာက္ကို ေညာင္းတယ္ ကိုက္တယ္ လုပ္ခ်င္ေသး၊ လွည့္လိုက္ ေျပာင္းလိုက္ ျပင္လိုက္ေသး၊ ျခင္လိုမ်ား ေျခေထာက္ေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႕ ဆိုရင္ သူတို႕မွာ ေျခေထာက္ တစ္ေခ်ာင္းၿပီးတစ္ေခ်ာင္း ကိုက္ ေညာင္း ေျပာင္းေနရတာနဲ႕တင္ အခိ်န္ေစ့ၿပီး တရားရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး စဥ္းစားတယ္ ျခင္ဦးေႏွာက္ကေလးနဲ႕ သူစဥ္းစားတယ္၊ ဆရာေတာ္ တရားေဟာတုန္းက ေလာက္လန္းသဖြယ္ ၀ိညာဥ္တြယ္ တဲ့၊ ျခင္ဟာ မ်က္လံုးေတြ က်ယ္လာခဲ့၊ ဒါကို သူေကာင္းေကာင္းသိတယ္ ငယ္ငယ္က ေလာက္လန္းကေလးတို႕ ဘ၀မွာ ေပ်ာ္ပါးဖို႕ရာ လြယ္ခဲ့ပါတယ္၊ ျခင္ဟာ တရားဓမၼနဲ႕ သူ႕ဘ၀ ထင္ဟပ္နားလည္လို႕ အားေတြတက္လာခဲ့တယ္၊ ဒီလိုနဲ႕ အခ်ိန္ေစ့ေတာ့ တရားထိုင္ပုဂၢဳိလ္လည္း ထိုင္ရာက ထၿပီ ျခင္ေထာင္သိမ္းၿပီ ေဘးကိုခါၿပီ၊ ျခင္ထြက္လာတယ္၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းရွိရာ ၿခံဳပုတ္ထဲက မ၀ံ့မရဲ ရိပ္သာနားကို လာမ၀ဲတတ္တဲ့ ေကာင္ေတြဆီ ရင္ေကာ့ၿပီး ျပန္/ပ်ံသြားတယ္၊ အလကား တရားနဲ႕ ေ၀းတဲ့ေကာင္ေတြ- အေမွာင္မိုက္ထဲက ျခင္မိုက္ေတြဟာ ဓမၼာရုံထဲက ထြက္လာတဲ့ျခင္ကို အေတြ႕အႀကံဳ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးျမန္းဖို႕ ၀ိုင္းလာၾကတယ္၊ ျခင္ဟာ (ေစာေစာကစုပ္လာတဲ့) ေသြး နားထင္ေရာက္ နားထင္ကိုေက်ာ္ အန္တီနာအထိေရာက္ “ငါ့ျခင္တို႕….” အစျပဳၿပီး ျခင္တင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာ မိန္႕ခြန္းေျခြေတာ့တယ္။
**ပန္ဒိုရာ**
No comments:
Post a Comment