
(ေရးသူ..ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမိုးလံုး)
ဟယ္………..
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားကရာရာစစ၊ ထင္သလိုေရးၾကည့္မယ္ဆိုပါလား-ဟု
အျပစ္တင္မည္ဆိုလွ်င္ တရားခံမွာ ကၽြန္ေတာ္မိုးလံုး မဟုတ္ပါ။ ဆရာေမာင္သစ္
(ဆရာေရွ႕ေနၾကီးေမာင္ကိုယု)၏ “ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသလိုေျပာဆိုပါမည္” ဟူေသာ
ေခါင္းစဥ္ကို ကၽြန္ေတာ္ထင္ေယာင္ထင္မွားခိုးခ်ထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္
ဆရာေမာင္သစ္ကိုသာ အျပစ္တင္ေစလိုပါသည္။ (ခိုးခ်လို႕ေကာင္းလိုက္တာ.. ဟီဟီ)။
ခိုးခ်လက္စႏွင့္ ဆက္လက္၍ မွီျငမ္းခိုးခ်ျပီး ဤ “open society” ဟူေသာ
ေဆာင္းပါးေယာင္ေယာင္ စာေယာင္ေယာင္ကို ေရးပါသည္။ (ဤမွန္ေသာသစၥာ
စကားေၾကာင့္ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ငါးေထာင္တန္ဖုန္းကုိင္ရပါေစ
သတည္း။)
ေတာင္ေပၚတြင္ သစ္ပင္မ်ားခုတ္လွဲခံရျပီး
ေတာင္ကတုံးမ်ားခ်ည္းျဖစ္ကုန္၍ ေတာင္ယာမစိုက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ
မန္ေနဂ်ာၾကီးလုပ္ေနေသာ ေလးဘ၀ျပန္
ခ်င္းအကိုၾကီးတစ္ဦးမွ (ခ်င္းဆိုေတာ့ မွ်စ္ဘ၀၊ ၀ါးဘ၀၊ ႏွီးဘ၀၊ ျခင္းဘ၀-
စုစုေပါင္းေလးဘ၀ျပန္ေပါ့ေနာ္.. ဟီဟီ) ေဟ့ေကာင္ သူမ်ားေတြ အိုးပန္းဆိုဇိုင္တီနဲ႕
ေျပာေျပာေနသမင့္ဟာ၊ မင္းေရာဘယ္လို အိုးပန္းခ်င္သတုန္းဟု အတင္းအဓမၼေမး
လာသျဖင့္ တေပါင္းလျပည့္ေန႕တြင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနားကပ္လ်က္ ဆြမ္းက်န္
ကြမ္းက်န္ေလြးရန္ ေခ်ာင္းေနေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားခမ်ာ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္
ေရးလိုက္ရပါသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားထင္မိသည္မွာ open ဆိုသည္မွာ
closed ႏွင့္ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္သည့္အတြက္ open society ဟူသည္
closed society မဟုတ္ ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ (ထုိကဲ့သို႕ အေတြးအေခၚ
ျမင့္မားလြန္းေသာမိုးလံုးျဖစ္သည့္အတြက္ ဆရာေတာ္ကကြမ္းအစ္ျဖင့္ မၾကာခဏ
ထုေလ့ရွိပါသည္။)
ကမၻာႏွင့္ခ်ီလ်က္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရလွ်င္ အေရွ႕အေနာက္စစ္ေအး
တိုက္ပဲြျပင္းထန္ခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံအမ်ားစုသည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမယံုၾကည္ရသည့္
အတြက္ ၄င္းတို႕သည္ closed society ပံုစံရွိခဲ့ၾကသည္ဟု မိုးလံုးထင္ပါသည္။
ဆိုဗီယက္တို႕က သံကြန္ခ်ာ (iron curtain)ဟု ဟစ္ေၾကြးခ်ိန္တြင္ အေမရိကန္တို႕က
ၾကယ္တာရာစစ္ပဲြ (star war)ဟု မိမိတို႕အာဏာစက္ျပန္႔ႏွံ႕ရာေဒသၾကီးမ်ားကို
ႏိုင္ငံေရးအရ closed society ပံုစံတည္ေဆာက္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံမ်ား
အတြင္းတြင္လည္း ၾကိဳးနီစနစ္၊ တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႕စနစ္၊ အထက္ေအာက္
ညႊန္ၾကားအမိန္႔ေပးစနစ္တို႕ျဖင့္ closed ျဖစ္ေနခဲ့ၾကပါသည္။ သို႕ေသာ္
၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ ဆိုဗီယက္ယူနီယံျပဳိကဲြျခင္း၊
ဘာလင္တံတိုင္းျဖိဳခ်ျခင္းစသည္တို႕ျဖင့္
စစ္ေအးတိုက္ပဲြနိဂံုးခ်ဳပ္သြားသည့္အခါ defence ဟူေသာစကားလံုးေနရာတြင္
development ဟူေသာစကားလံုးျဖင့္အစားထိုးရန္ၾကိဳးစားလာသည့္အတြက္
open society သေဘာတရားသည္ social value တစ္ခုပံုစံ စတင္ၿဖစ္ေပၚလာ
ခဲ့သည္ဟုလည္း ထင္ပါသည္။ “ပြင့္လင္းမွတိုးတက္မည္”ဟူေသာ သေဘာတရားကို
လူသားတို႕နားလည္ခဲ့သည္မွာ မၾကာေသးဟုလည္း မိုးလံုးအေနျဖင့္ ထင္ပါသည္။
(မင္း.. အဲဒီလို လူတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီး မဟုတ္တရုတ္ ႀကပ္ႀကပ္ေၿပာ၊ ေခြးေတာင္
မင္းကိုကိုက္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး၊ သနလို႕- ဟု အေဖက
မိုးလံုးကိုခ်ီးက်ဴးေလ့ရွိပါသည္။)
ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားကို
ပိုမိုတိုးတက္က်င့္သံုးေနေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ open society
သေဘာတရားကို မည္မွ်ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ပါသနည္း။ မုဒိမ္းမႈၿဖင့္ တရားရံုးအတင္ခံရေသာ
သမၼတ၊ လာဘ္စားမွဳျဖင့္ အေရးယူခံရေသာ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္၊ CEO ရာထူးမွႏွဳတ္ထြက္သြား
ရေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးမ်ား၊ ေထာင္ခ်ခံရေသာဘဏ္ဥကၠဌမ်ား စသည္
တို႕ကိုေထာက္ျပျပီး ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးနယ္ပယ္တြင္ အထက္ေအာက္
ပြင့္လင္းမႈရွိပံု transparency ကို အခ်ိဳ႕က ညႊန္းျပၾကပါသည္။
ယွဥ္ျပိဳင္မႈအားေကာင္း
ေသာ global market ပံုစံေပၚေအာင္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ေဖာ္ေဆာင္လာႏိုင္ပံု၊
ေရြးခ်ယ္မႈအခြင့္အလမ္းမ်ား မ်ားျပားေသာ လူမႈသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပံုစံမ်ား
ခ်ျပေပးထားသည့္ နယ္ပယ္တြင လုပ္သေလာက္ အက်ိဳးခံစားမႈ ရရွိႏိုင္ေသာ
အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ပံုတို႕ကုိလည္း အခ်ိဳ႕က open society ၏
သရုပ္မ်ားအၿဖစ္ အခ်ိဳ႕က ေထာက္ျပၾကျပန္ပါသည္။ ပြင့္လင္းေသာလူ႕အဖဲြ႕အစည္း၏
အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ားအျဖစ္ ႏိုင္ငံေရးပြင့္လင္းမႈ၊ စီးပြားေရးပြင့္လင္းမႈ၊
လူမွဳေရးပြင့္လင္းမႈ၊ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာပြင့္လင္းမႈ
စသည့္မ႑ိဳင္မ်ားေပၚတြင္ အေျခတည္ရမည္ဟုလည္း အခ်ိဳ႕ကသံုးသပ္ၾကပါသည္။
(မိုးလံုးအေနျဖင့္
ဧည့္စာရင္းမတိုင္ဘဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းအိပ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနရလွ်င္ေတာ္ပါျပီဟု
ထင္ပါသည္။ စာရြက္စာတမ္း မစံုလင္၍၊ အိုးပိုင္အိမ္ပိုင္မရွိ၍
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ၾကီးတြင္မိုးလံုး ဧည့္စာရင္းတိုင္ခဲ့ရသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုေက်ာ္ခဲ့ျပီျဖစ္ပါသည္။)

ျမန္မာလူထုအတြင္း open society ဟူေသာစကားကိုမည္သည့္အခ်ိန္က
စတင္သံုးစဲြခဲ့ပါသနည္း။ အမွန္အတိုင္းေျဖရလွ်င္ မိုးလံုးမသိပါ။
မိုးလံုးတစ္ဦးတည္းအေနျဖင့္ စတင္သိခဲ့ရခ်ိန္ကို ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ရလွ်င္ ၁၉၉၈- ၂၀၀၀ ႏွစ္မ်ား
၀န္းက်င္တြင္ ဆရာၾကီးေမာင္ဆုရွင္က မိုးမဂၢဇင္း (ဆရာၾကီးနတ္ႏြယ္ တာ၀န္ခံ
အယ္ဒီတာ) တစ္အုပ္တြင္ ေရးခဲ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။
ထို႕ေနာက္ ၂၀၀၂ခုႏွစ္၊ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေ၀သာလီေဆာင္၊ သမိုင္းစာသင္ခန္းတစ္ခုတြင္ ကထိက
ဆရာၾကီးတစ္ဦးက ကိုလိုနီေခတ္ျမန္မာ့သမိုင္းကို ရွင္းျပရင္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္၀န္
အေနျဖင့္ ဘုရင္ခံကို ညစာေကၽြးရန္စီစဥ္မႈေငြစာရင္းတင္ျပခ်က္အေပၚ
သိမ္ၾကီးေစ်းေစ်းသူေစ်းသားမ်ားကမေက်နပ္၍ ဘုရင္မပန္းျခံ (ယခု မဟာဗႏၶဳလ
ပန္းၿခံ)အတြင္း ေခြးမ်ားကိုအစာေကၽြးျပီး ငါတို႕ေပးတဲ့အခြန္အေကာက္ေတြကို
ညစာစားပဲြမွာ မဟုတ္တရုတ္သံုးတဲ့ဘုရင္ခံ.. စားဟဲ့၊ ျမိဳ႕ေတာ္၀န္.. စားဟဲ့- ဟု
ေခြးမ်ားကိုပိတ္ရိုက္ျပီး အစာေကၽြးဆႏၵၿပခဲ့ေသာအခ်က္ကိုရွင္းျပရင္း
လြတ္လပ္ပြင့္လင္းေသာလူ႕အဖဲြ႕အစည္း၏ သရုပ္သကန္မ်ားက ိုရွင္းျပခဲ့ပံု
ကိုလည္းမွတ္မိေနပါေသးသည္။ ( အခုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ေငြေၾကးသံုးစဲြျဖန္႕ခဲြမႈ
အေျခအေန Statistical Year Book ၾကီးေတြ မဖတ္ရတာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ၾကာေတာ့ လြမ္းေတာင္လြမ္းမိပါေသးသဗ်ာ)
သို႕ေသာ္.. ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ကပ္လ်က္ အၾကီးမားဆံုးအတြင္း
အႏၱရာယ္မ်ားႏွင့္ အျပင္အႏၱရာယ္မ်ားလည္း ရွိေနပါေသးသည္ဟု မိုးလံုး
ထင္ျပန္ပါသည္။ အၾကီးမားဆံုးအတြင္းအႏၱရယ္မ်ားမွာ အသိပညာမဲ့ျခင္း
(uneducated)၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျဖစ္ျခင္း (disordered)၊ ပုဂၢိဳလ္စဲြ၊ ေဒသစဲြ၊
တိုင္းျပည္စဲြမ်ားထားရွိျခင္း (wrong patriotism) တို႕ပင္ျဖစ္သည္ဟုလည္း
ဆိုခ်င္ပါသည္။ တိရိစၦာန္မ်ားလည္းပြင့္လင္းၾကပါသည္။ သို႕႔ေသာ္ open society
မည္သည့္အခါမွ ျဖစ္လာမည္မဟုတ္ပါ။ ၾကီးႏိုင္ငယ္ညွဥ္း၊ ရွံဳးသူက
အသက္ေပးရသည့္ wild life သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ခံယူခ်က္မ်ား (beliefs)၊ စံႏႈန္းမ်ား (norms)၊ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ား
(procedures)
စသည္တို႕သည္ တိရိစၦာန္ေလာကတြင္ မရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
အဆင္းမွာအခၽြန္ေလးနဲ႔မျပီး အသာေလးဘီးတပ္ေပးလိုက္မွ၊
ငေတမာျပီးေရာ၊ သာကူးမွန္ေျပာင္း၊ ဆိတ္လဇိ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ကြာ၊ ဒင္းတို႕အဆင့္နဲ႕
ငါ့ကိုမ်ား ရာရာစစ၊ အႏူလက္နဲ႕ေရႊခြက္ႏွိဳက္ခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြကို ပညာေပးလိုက္မွ၊
ငါတို႕ကေတာ့ ဆင္းရဲလည္းေျပာင္ေျပာင္ဘဲ ခ်ဥ္ေပါင္နဲ႕၀က္သား လဲရနည္းလား..
စသည့္ လူဆန္လြန္းေသာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ၀ိသမစည္းကမ္းပ်က္မႈမ်ားမွာလည္း
သတိထားရမည့္အခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ငါ့ဖာသာမူးတာ ဘာျဖစ္လဲ၊
စမ္းေခ်ာင္းသားကြ မီးပြင့္သြားမယ္၊ ပါတီဥကၠဌၾကီးရဲ႕မိန္႕မွာခ်က္အရေနာ္..
ဘာမွတ္သလဲ နာသြားမယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲရဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္အရ၊
မူေနာ္..ျပန္မေျပာနဲ႕၊ အေမစုက ခ်ျပထားတဲ့လမ္းေၾကာင္းေနာ္..လာမထိနဲ႕၊
သမၼတၾကီးရဲ့ road map ေနာ္..ေ၀ဖန္မယ္မၾကံနဲ ့၊ ျမန္မာကြျမန္မာ..
ႏိုင္ရင္ႏိုင္ မႏိုင္ရင္ ေရသန္႕ဘူးနဲ႕ ခ်မယ္၊ ဖိနပ္နဲ႕ေပါက္မယ္
ေလးခြနဲ႕ဆဲြမယ္...စသည့္ အစဲြမွားမ်ားသည္လည္း open society ကို ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္ႏိုင္မည့္
အခ်က္မ်ားဟ ုမိုးလံုးထင္ပါသည္။ (ထို႕ေၾကာင့္ ယခု မိုးလံုးမူးလွ်င္
ငွက္ေအာ္စမ္းသားကြဟု မေအာ္ေတာ့ဘဲ ကမၻာသားၾကီးမိုးလံုးကြ၊ လာမထိနဲ ့
အရွံဳးေပးလိုက္မယ္ ဟု ေျပာင္းလဲျပီးေအာ္ရန္ ေလ့က်င့္ေနပါသည္။)
အၾကီးမားဆံုး အတြင္းအႏၱရာယ္မ်ားလံုး၀ကင္းစင္မွ open society ၏
သရုပ္သကန္မ်ားကိုေဖာ္ေဆာင္ရပါမည္လား။ မိုးလံုး ဤသို႕လံုး၀မထင္ပါ။
ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ educated ျဖစ္ရန္၊ စည္းကမ္းရွိျပီး
အစဲြမွားမ်ားကင္းစင္ေသာအဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ျဖစ္ရန္ statesmen မ်ား၊
politicians မ်ား၊ able persons မ်ားက ၀ိုင္း၀န္း ၾကိဳးစားအနစ္နာခံေပးျပီး
ယေန႕တြင္ပင္ open society လမ္းေၾကာင္းကို စတင္ေဖာ္ေဆာင္သင့္သည္ဟု
ထင္ပါသည္။ (အဆိုပါ ၾကိဳးစားအနစ္နာခံမည့္အထဲတြင္ မိုးလံုးမပါပါ။
ဆရာေတာ္ၾကီးအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ခ်ီးျမွင့္သည့္ ဘဲြ႕ထူးဂုဏ္ထူးမ်ားရရွိမွ
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားအေနျဖင့္ အေနရ၊ အစားရေခ်ာင္မည္ကို တြက္ဆျပီး
ယခုအခါ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ေနရေသာေၾကာင့္ မအားလပ္ပါခင္ဗ်ာ။)
အျပင္အႏၱရယ္ၾကီးမ်ားအေနျဖင့္
မိုးလံုးရွဳျမင္မိသည္မွာမပြင့္လင္းေသာႏိုင္ငံေရး
အခင္းအက်င္းႏွင့္ မဖြံ႕ျဖိဳးေသာလူမႈလူ႕အဖဲြ႕အစည္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္ ဟူေသာ
အျမင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

open society ကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ မပြင့္လင္းေသာ၊
မိမိအက်ိဳးစီးပြားကိုမိမိကာကြယ္ေသာ၊ ယံုႀကည္ခ်က္ေဟာင္းမ်ား၊
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေဟာင္းမ်ားမစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ေသာႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္း၊
ျပည္သူလူထုအေပၚတြင္ တစ္စံုတစ္ရာ (သို႕မဟုတ္) တစ္စံုတစ္ဦးရွိေနေသးေသာ
ႏိုင္ငံေရးတည္ေဆာက္ပံု၊ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခု (သို႕မဟုတ္) ပါတီတစ္စံုတစ္ရာက
ဗိုလ္က်လႊမ္းမိုးေရး ၾကီးစိုးေနေသာလႊတ္ေတာ္၊သ၀ဏ္လႊာမ်ား၊
ဗီတိုအာဏာမ်ားပလူပ်ံေနေသာညီလာခံတို႕သည္ “ပြင့္လင္းရဲပြင့္လင္း ၾကည့္စမ္း”
ဟုopen society ေဖာ္ေဆာင္ေရးကို စိန္ေခၚလ်က္ရွိၾကပါသည္။
ေထာင္တို႕စည္ကားေနသမွ်၊ မည္သည့္ပုဒ္မၿဖင့္ဆြဲၿပီး
မည္သည့္လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေၾကာင့္ ျပန္လြတ္ရမွန္းမသိရေသးသမွ်၊ မည္သည့္ပါတီကို မည္သည့္ အတြက္
မဲေပးရမွန္းမသိရေသးသမွ်၊ အမတ္မ်ား၊ ၀န္ၾကီးမ်ားကို တစ္ရံုးထဲတြင္စုျပံဳထားျပီး
လႊတ္ေတာ္တက္ရံုမွလဲြ၍ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိေအာင္ ေယာင္ခ်ာခ်ာပစ္ထားေနေသးသမွ်၊
တေဖာင္ေဖာင္ေအာ္ျပီး လက္က်န္ ေဒါင္းေတာင္ကိုမခၽြတ္ဘဲ က်ီးကန္းပါဟု
၀န္မခံေသးသမွ်၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႕၀င္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိ၏ပိုင္ဆိုင္မွဳကို
ျပည္သူလူထုသို႕ေၾကျငာျပီး ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသးသမွ် ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ပြင့္လင္းၾကပါမည္နည္း။
ပြင့္လင္းေသာႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းကို ခ်ျပ တည္ေဆာက္ရန္မွာ လက္တစ္ဆုပ္စာ
လူစု၏ မူ၀ါဒႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႕
ေတာ္ေတာ္ကို မပြင့္လင္းခဲ့တဲ့ေခတ္အဆက္ဆက္ လူတစ္စုေတြဟုသာ
မိုးလံုးအေနျဖင့္ စြပ္စဲြလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ( road map သည္ mad road
မျဖစ္ေစရန္သာ ၾသကာသကန္ေတာ့ခန္းတြင္ ထည့္သြင္း၍ ဘုရား၀တ္ျပဳေရးအဆိုျပဳရန္
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ႏွစ္(၂၆၀၀)ပဲြတြင္ မိုးလံုး ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးက
အဲဒီ ေဆာက္ရူးကို ေက်ာင္းေပၚကေမာင္းခ်လိုက္ဟု ခ်ီးက်ဴးသျဖင့္ အျမီးကုပ္ျပီး
ျပန္လာခဲ့ရပါေၾကာင္း။)
မဖြံ႕ျဖိဳးေသာလူမႈလူ႕အဖဲြ႕အစည္းဟူသည္ကိုသံုးသပ္မိသည့္ မိုးလံုး၏အထင္ကို
ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ အုိကြာ.. ဘယ္အစိုးရတက္တက္ ကိုယ္လုပ္မွကိုယ္စားရမွာ၊
ဘယ္အေမ့လင္မွ လာေကၽြးမွာမဟုတ္ဘူး စသည့္ ႏိုင္ငံေရးအျမင္၊ ျပည္ပ
တိုင္းျပည္ေတြက စီးပြားေရးကိုဘယ္လိုပိတ္ပိတ္..ဂရုစိုက္စရာ တစ္ကြက္မွမရွိ၊
ေရႊျမန္မာကြ..သဘာ၀သယံဇာတေတြျပည့္စံုတဲ့ တေကာင္းအဘိရာဇာသာကီမ်ိဳး၊
ရာဇ၀င္မွာ ဂုဏ္မညွိဳးတဲ့ေကာင္ေတြ၊ ဒုန္႕ကဲယား..၀တ္ေသာက္ေဆာက္ဂရု ဟူေသာ
စီးပြားေရးအျမင္၊ ေတာ္(၂)ေတာ္ရွိရင္ အလုပ္လုပ္လို႕ရပါျပီကြာ၊
အဖားေတာ္မလား.. အမ်ိဳးေတာ္မလားဟူသည့္ လူမႈေရးအျမင္၊ ထုိကဲ့သို႕ ဤကဲ့သို႕
စသည္႔အျမင္မ်ားရွိေနသည့္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းတြင္ အဘယ္ကဲ့သို႕ပြင့္လ်က္ အဘယ္ကဲ့သို႕လင္းရပါ
မည္နည္း။ ဖြံ႕ျဖိဳးေသာလူ႕အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ ျဖစ္လာေစရန္ကား
လူတိုင္းလူတိုင္းတြင္ တာ၀န္ရွိသည္ဟု မိုးလံုးအေနျဖင့္ မ၀ံ့ရဲရဲအၾကံျပဳလိုပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့ဖူးသည့္ “ခင္ဗ်ားတို႕ေဆာက္က်င့္ေတြကိုျပင္ၾက” ဟူေသာ
အသံကို အေ၀းမွေန၍ မပီမသ ၾကားလိုက္ရသလိုပင္ မိုးလံုးခံစားမိပါသည္။
(မိုးလံုး၏ေဆာက္က်င့္မ်ားကို မိုးလံုးျပင္ေနပါျပီ။
ျပင္ေနသည္မွႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာ
မ်ားတြင္ပါ၀င္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွယ္ ခုတစ္မ်ိဳးေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳး
ျပင္ေနပါသည္။ မိုးလံုးကိုလည္း ရပ္ကြက္ထဲမွ လူငယ္မ်ားကေခ်ာင္းရိုက္ရန္
ၿပင္ေနၾကသည္ဟုသိရပါသည္။)
ကၽြန္ေတာ္ထင္မိသလို open society အေၾကာင္းေရးမိသည္မ်ားကို
ဤေနရာတြင္ မရပ္ခ်င္ရပ္ခ်င္ႏွင့္ ရပ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတမိန္႕ခြန္းပမာ
ပထမပိုင္း၊ ဒုတိယပိုင္းမရွိပါခင္ဗ်ာ။ ဆက္လက္၍ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း
အလ်ဥ္းသင့္သလို နံပတ္မ်ားတပ္၍ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမိုးလံုးက ျမိဳ႕ေမတၱာခံယူ
ဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာင္းသတင္းေပးလိုက္ပါသည္။
ေနာင္… ဒူေ၀ေ၀… ဟီဟီဟီ…
**ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမိုးလံုး**
(ကၽြန္ေတာ့္ ေမးလ္ထဲသို ့ပို ့ေပးေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ စာ ၿဖစ္ပါသည္)
--
AMT
11-mingalar,sanchaung
yangon
01510698, 092032925
က်ေနာ္ ႏုိင္ငံအေရးမုိ႔ ဆက္လက္ျဖန္႔ေ၀ေပးလုိက္ပါသည္။
ကုိပီတာ
စမ္းေခ်ာင္း
(ေရးသူ..ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမိုးလံုး)
ဟယ္………..
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားကရာရာစစ၊ ထင္သလိုေရးၾကည့္မယ္ဆိုပါလား-ဟု
အျပစ္တင္မည္ဆိုလွ်င္ တရားခံမွာ ကၽြန္ေတာ္မိုးလံုး မဟုတ္ပါ။ ဆရာေမာင္သစ္
(ဆရာေရွ႕ေနၾကီးေမာင္ကိုယု)၏ “ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိသလိုေျပာဆိုပါမည္” ဟူေသာ
ေခါင္းစဥ္ကို ကၽြန္ေတာ္ထင္ေယာင္ထင္မွားခိုးခ်ထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္
ဆရာေမာင္သစ္ကိုသာ အျပစ္တင္ေစလိုပါသည္။ (ခိုးခ်လို႕ေကာင္းလိုက္တာ.. ဟီဟီ)။
ခိုးခ်လက္စႏွင့္ ဆက္လက္၍ မွီျငမ္းခိုးခ်ျပီး ဤ “open society” ဟူေသာ
ေဆာင္းပါးေယာင္ေယာင္ စာေယာင္ေယာင္ကို ေရးပါသည္။ (ဤမွန္ေသာသစၥာ
စကားေၾကာင့္ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ငါးေထာင္တန္ဖုန္းကုိင္ရပါေစ
သတည္း။)
ေတာင္ေပၚတြင္ သစ္ပင္မ်ားခုတ္လွဲခံရျပီး
ေတာင္ကတုံးမ်ားခ်ည္းျဖစ္ကုန္၍ ေတာင္ယာမစိုက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ
မန္ေနဂ်ာၾကီးလုပ္ေနေသာ ေလးဘ၀ျပန္
ခ်င္းအကိုၾကီးတစ္ဦးမွ (ခ်င္းဆိုေတာ့ မွ်စ္ဘ၀၊ ၀ါးဘ၀၊ ႏွီးဘ၀၊ ျခင္းဘ၀-
စုစုေပါင္းေလးဘ၀ျပန္ေပါ့ေနာ္.. ဟီဟီ) ေဟ့ေကာင္ သူမ်ားေတြ အိုးပန္းဆိုဇိုင္တီနဲ႕
ေျပာေျပာေနသမင့္ဟာ၊ မင္းေရာဘယ္လို အိုးပန္းခ်င္သတုန္းဟု အတင္းအဓမၼေမး
လာသျဖင့္ တေပါင္းလျပည့္ေန႕တြင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနားကပ္လ်က္ ဆြမ္းက်န္
ကြမ္းက်န္ေလြးရန္ ေခ်ာင္းေနေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားခမ်ာ မေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္
ေရးလိုက္ရပါသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားထင္မိသည္မွာ open ဆိုသည္မွာ
closed ႏွင့္ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္သည့္အတြက္ open society ဟူသည္
closed society မဟုတ္ ဟူေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ (ထုိကဲ့သို႕ အေတြးအေခၚ
ျမင့္မားလြန္းေသာမိုးလံုးျဖစ္သည့္အတြက္ ဆရာေတာ္ကကြမ္းအစ္ျဖင့္ မၾကာခဏ
ထုေလ့ရွိပါသည္။)
ကမၻာႏွင့္ခ်ီလ်က္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရလွ်င္ အေရွ႕အေနာက္စစ္ေအး
တိုက္ပဲြျပင္းထန္ခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံအမ်ားစုသည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမယံုၾကည္ရသည့္
အတြက္ ၄င္းတို႕သည္ closed society ပံုစံရွိခဲ့ၾကသည္ဟု မိုးလံုးထင္ပါသည္။
ဆိုဗီယက္တို႕က သံကြန္ခ်ာ (iron curtain)ဟု ဟစ္ေၾကြးခ်ိန္တြင္ အေမရိကန္တို႕က
ၾကယ္တာရာစစ္ပဲြ (star war)ဟု မိမိတို႕အာဏာစက္ျပန္႔ႏွံ႕ရာေဒသၾကီးမ်ားကို
ႏိုင္ငံေရးအရ closed society ပံုစံတည္ေဆာက္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံမ်ား
အတြင္းတြင္လည္း ၾကိဳးနီစနစ္၊ တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႕စနစ္၊ အထက္ေအာက္
ညႊန္ၾကားအမိန္႔ေပးစနစ္တို႕ျဖင့္ closed ျဖစ္ေနခဲ့ၾကပါသည္။ သို႕ေသာ္
၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ ဆိုဗီယက္ယူနီယံျပဳိကဲြျခင္း၊
ဘာလင္တံတိုင္းျဖိဳခ်ျခင္းစသည္တို႕ျဖင့္
စစ္ေအးတိုက္ပဲြနိဂံုးခ်ဳပ္သြားသည့္အခါ defence ဟူေသာစကားလံုးေနရာတြင္
development ဟူေသာစကားလံုးျဖင့္အစားထိုးရန္ၾကိဳးစားလာသည့္အတြက္
open society သေဘာတရားသည္ social value တစ္ခုပံုစံ စတင္ၿဖစ္ေပၚလာ
ခဲ့သည္ဟုလည္း ထင္ပါသည္။ “ပြင့္လင္းမွတိုးတက္မည္”ဟူေသာ သေဘာတရားကို
လူသားတို႕နားလည္ခဲ့သည္မွာ မၾကာေသးဟုလည္း မိုးလံုးအေနျဖင့္ ထင္ပါသည္။
(မင္း.. အဲဒီလို လူတတ္ႀကီးလုပ္ၿပီး မဟုတ္တရုတ္ ႀကပ္ႀကပ္ေၿပာ၊ ေခြးေတာင္
မင္းကိုကိုက္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး၊ သနလို႕- ဟု အေဖက
မိုးလံုးကိုခ်ီးက်ဴးေလ့ရွိပါသည္။)
ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားကို
ပိုမိုတိုးတက္က်င့္သံုးေနေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ open society
သေဘာတရားကို မည္မွ်ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ပါသနည္း။ မုဒိမ္းမႈၿဖင့္ တရားရံုးအတင္ခံရေသာ
သမၼတ၊ လာဘ္စားမွဳျဖင့္ အေရးယူခံရေသာ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္၊ CEO ရာထူးမွႏွဳတ္ထြက္သြား
ရေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးမ်ား၊ ေထာင္ခ်ခံရေသာဘဏ္ဥကၠဌမ်ား စသည္
တို႕ကိုေထာက္ျပျပီး ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးနယ္ပယ္တြင္ အထက္ေအာက္
ပြင့္လင္းမႈရွိပံု transparency ကို အခ်ိဳ႕က ညႊန္းျပၾကပါသည္။
ယွဥ္ျပိဳင္မႈအားေကာင္း
ေသာ global market ပံုစံေပၚေအာင္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ေဖာ္ေဆာင္လာႏိုင္ပံု၊
ေရြးခ်ယ္မႈအခြင့္အလမ္းမ်ား မ်ားျပားေသာ လူမႈသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပံုစံမ်ား
ခ်ျပေပးထားသည့္ နယ္ပယ္တြင လုပ္သေလာက္ အက်ိဳးခံစားမႈ ရရွိႏိုင္ေသာ
အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ပံုတို႕ကုိလည္း အခ်ိဳ႕က open society ၏
သရုပ္မ်ားအၿဖစ္ အခ်ိဳ႕က ေထာက္ျပၾကျပန္ပါသည္။ ပြင့္လင္းေသာလူ႕အဖဲြ႕အစည္း၏
အေျခခံအခ်က္အလက္မ်ားအျဖစ္ ႏိုင္ငံေရးပြင့္လင္းမႈ၊ စီးပြားေရးပြင့္လင္းမႈ၊
လူမွဳေရးပြင့္လင္းမႈ၊ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာပြင့္လင္းမႈ
စသည့္မ႑ိဳင္မ်ားေပၚတြင္ အေျခတည္ရမည္ဟုလည္း အခ်ိဳ႕ကသံုးသပ္ၾကပါသည္။
(မိုးလံုးအေနျဖင့္
ဧည့္စာရင္းမတိုင္ဘဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းအိပ္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနရလွ်င္ေတာ္ပါျပီဟု
ထင္ပါသည္။ စာရြက္စာတမ္း မစံုလင္၍၊ အိုးပိုင္အိမ္ပိုင္မရွိ၍
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ၾကီးတြင္မိုးလံုး ဧည့္စာရင္းတိုင္ခဲ့ရသည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုေက်ာ္ခဲ့ျပီျဖစ္ပါသည္။)
ျမန္မာလူထုအတြင္း open society ဟူေသာစကားကိုမည္သည့္အခ်ိန္က
စတင္သံုးစဲြခဲ့ပါသနည္း။ အမွန္အတိုင္းေျဖရလွ်င္ မိုးလံုးမသိပါ။
မိုးလံုးတစ္ဦးတည္းအေနျဖင့္ စတင္သိခဲ့ရခ်ိန္ကို ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ရလွ်င္ ၁၉၉၈- ၂၀၀၀ ႏွစ္မ်ား
၀န္းက်င္တြင္ ဆရာၾကီးေမာင္ဆုရွင္က မိုးမဂၢဇင္း (ဆရာၾကီးနတ္ႏြယ္ တာ၀န္ခံ
အယ္ဒီတာ) တစ္အုပ္တြင္ ေရးခဲ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။
ထို႕ေနာက္ ၂၀၀၂ခုႏွစ္၊ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေ၀သာလီေဆာင္၊ သမိုင္းစာသင္ခန္းတစ္ခုတြင္ ကထိက
ဆရာၾကီးတစ္ဦးက ကိုလိုနီေခတ္ျမန္မာ့သမိုင္းကို ရွင္းျပရင္း ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္၀န္
အေနျဖင့္ ဘုရင္ခံကို ညစာေကၽြးရန္စီစဥ္မႈေငြစာရင္းတင္ျပခ်က္အေပၚ
သိမ္ၾကီးေစ်းေစ်းသူေစ်းသားမ်ားကမေက်နပ္၍ ဘုရင္မပန္းျခံ (ယခု မဟာဗႏၶဳလ
ပန္းၿခံ)အတြင္း ေခြးမ်ားကိုအစာေကၽြးျပီး ငါတို႕ေပးတဲ့အခြန္အေကာက္ေတြကို
ညစာစားပဲြမွာ မဟုတ္တရုတ္သံုးတဲ့ဘုရင္ခံ.. စားဟဲ့၊ ျမိဳ႕ေတာ္၀န္.. စားဟဲ့- ဟု
ေခြးမ်ားကိုပိတ္ရိုက္ျပီး အစာေကၽြးဆႏၵၿပခဲ့ေသာအခ်က္ကိုရွင္းျပရင္း
လြတ္လပ္ပြင့္လင္းေသာလူ႕အဖဲြ႕အစည္း၏ သရုပ္သကန္မ်ားက ိုရွင္းျပခဲ့ပံု
ကိုလည္းမွတ္မိေနပါေသးသည္။ ( အခုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ေငြေၾကးသံုးစဲြျဖန္႕ခဲြမႈ
အေျခအေန Statistical Year Book ၾကီးေတြ မဖတ္ရတာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ
ၾကာေတာ့ လြမ္းေတာင္လြမ္းမိပါေသးသဗ်ာ)
သို႕ေသာ္.. ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ျခင္းႏွင့္ကပ္လ်က္ အၾကီးမားဆံုးအတြင္း
အႏၱရာယ္မ်ားႏွင့္ အျပင္အႏၱရာယ္မ်ားလည္း ရွိေနပါေသးသည္ဟု မိုးလံုး
ထင္ျပန္ပါသည္။ အၾကီးမားဆံုးအတြင္းအႏၱရယ္မ်ားမွာ အသိပညာမဲ့ျခင္း
(uneducated)၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျဖစ္ျခင္း (disordered)၊ ပုဂၢိဳလ္စဲြ၊ ေဒသစဲြ၊
တိုင္းျပည္စဲြမ်ားထားရွိျခင္း (wrong patriotism) တို႕ပင္ျဖစ္သည္ဟုလည္း
ဆိုခ်င္ပါသည္။ တိရိစၦာန္မ်ားလည္းပြင့္လင္းၾကပါသည္။ သို႕႔ေသာ္ open society
မည္သည့္အခါမွ ျဖစ္လာမည္မဟုတ္ပါ။ ၾကီးႏိုင္ငယ္ညွဥ္း၊ ရွံဳးသူက
အသက္ေပးရသည့္ wild life သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ခံယူခ်က္မ်ား (beliefs)၊ စံႏႈန္းမ်ား (norms)၊ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ား
(procedures)
စသည္တို႕သည္ တိရိစၦာန္ေလာကတြင္ မရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
အဆင္းမွာအခၽြန္ေလးနဲ႔မျပီး အသာေလးဘီးတပ္ေပးလိုက္မွ၊
ငေတမာျပီးေရာ၊ သာကူးမွန္ေျပာင္း၊ ဆိတ္လဇိ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ကြာ၊ ဒင္းတို႕အဆင့္နဲ႕
ငါ့ကိုမ်ား ရာရာစစ၊ အႏူလက္နဲ႕ေရႊခြက္ႏွိဳက္ခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြကို ပညာေပးလိုက္မွ၊
ငါတို႕ကေတာ့ ဆင္းရဲလည္းေျပာင္ေျပာင္ဘဲ ခ်ဥ္ေပါင္နဲ႕၀က္သား လဲရနည္းလား..
စသည့္ လူဆန္လြန္းေသာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ၀ိသမစည္းကမ္းပ်က္မႈမ်ားမွာလည္း
သတိထားရမည့္အခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ငါ့ဖာသာမူးတာ ဘာျဖစ္လဲ၊
စမ္းေခ်ာင္းသားကြ မီးပြင့္သြားမယ္၊ ပါတီဥကၠဌၾကီးရဲ႕မိန္႕မွာခ်က္အရေနာ္..
ဘာမွတ္သလဲ နာသြားမယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အၾကီးအကဲရဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္အရ၊
မူေနာ္..ျပန္မေျပာနဲ႕၊ အေမစုက ခ်ျပထားတဲ့လမ္းေၾကာင္းေနာ္..လာမထိနဲ႕၊
သမၼတၾကီးရဲ့ road map ေနာ္..ေ၀ဖန္မယ္မၾကံနဲ ့၊ ျမန္မာကြျမန္မာ..
ႏိုင္ရင္ႏိုင္ မႏိုင္ရင္ ေရသန္႕ဘူးနဲ႕ ခ်မယ္၊ ဖိနပ္နဲ႕ေပါက္မယ္
ေလးခြနဲ႕ဆဲြမယ္...စသည့္ အစဲြမွားမ်ားသည္လည္း open society ကို ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္ႏိုင္မည့္
အခ်က္မ်ားဟ ုမိုးလံုးထင္ပါသည္။ (ထို႕ေၾကာင့္ ယခု မိုးလံုးမူးလွ်င္
ငွက္ေအာ္စမ္းသားကြဟု မေအာ္ေတာ့ဘဲ ကမၻာသားၾကီးမိုးလံုးကြ၊ လာမထိနဲ ့
အရွံဳးေပးလိုက္မယ္ ဟု ေျပာင္းလဲျပီးေအာ္ရန္ ေလ့က်င့္ေနပါသည္။)
အၾကီးမားဆံုး အတြင္းအႏၱရာယ္မ်ားလံုး၀ကင္းစင္မွ open society ၏
သရုပ္သကန္မ်ားကိုေဖာ္ေဆာင္ရပါမည္လား။ မိုးလံုး ဤသို႕လံုး၀မထင္ပါ။
ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ educated ျဖစ္ရန္၊ စည္းကမ္းရွိျပီး
အစဲြမွားမ်ားကင္းစင္ေသာအဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ျဖစ္ရန္ statesmen မ်ား၊
politicians မ်ား၊ able persons မ်ားက ၀ိုင္း၀န္း ၾကိဳးစားအနစ္နာခံေပးျပီး
ယေန႕တြင္ပင္ open society လမ္းေၾကာင္းကို စတင္ေဖာ္ေဆာင္သင့္သည္ဟု
ထင္ပါသည္။ (အဆိုပါ ၾကိဳးစားအနစ္နာခံမည့္အထဲတြင္ မိုးလံုးမပါပါ။
ဆရာေတာ္ၾကီးအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ခ်ီးျမွင့္သည့္ ဘဲြ႕ထူးဂုဏ္ထူးမ်ားရရွိမွ
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားအေနျဖင့္ အေနရ၊ အစားရေခ်ာင္မည္ကို တြက္ဆျပီး
ယခုအခါ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ေနရေသာေၾကာင့္ မအားလပ္ပါခင္ဗ်ာ။)
အျပင္အႏၱရယ္ၾကီးမ်ားအေနျဖင့္
မိုးလံုးရွဳျမင္မိသည္မွာမပြင့္လင္းေသာႏိုင္ငံေရး
အခင္းအက်င္းႏွင့္ မဖြံ႕ျဖိဳးေသာလူမႈလူ႕အဖဲြ႕အစည္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္ ဟူေသာ
အျမင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
open society ကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ မပြင့္လင္းေသာ၊
မိမိအက်ိဳးစီးပြားကိုမိမိကာကြယ္ေသာ၊ ယံုႀကည္ခ်က္ေဟာင္းမ်ား၊
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေဟာင္းမ်ားမစြန္႕လႊတ္ႏိုင္ေသာႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္း၊
ျပည္သူလူထုအေပၚတြင္ တစ္စံုတစ္ရာ (သို႕မဟုတ္) တစ္စံုတစ္ဦးရွိေနေသးေသာ
ႏိုင္ငံေရးတည္ေဆာက္ပံု၊ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခု (သို႕မဟုတ္) ပါတီတစ္စံုတစ္ရာက
ဗိုလ္က်လႊမ္းမိုးေရး ၾကီးစိုးေနေသာလႊတ္ေတာ္၊သ၀ဏ္လႊာမ်ား၊
ဗီတိုအာဏာမ်ားပလူပ်ံေနေသာညီလာခံတို႕သည္ “ပြင့္လင္းရဲပြင့္လင္း ၾကည့္စမ္း”
ဟုopen society ေဖာ္ေဆာင္ေရးကို စိန္ေခၚလ်က္ရွိၾကပါသည္။
ေထာင္တို႕စည္ကားေနသမွ်၊ မည္သည့္ပုဒ္မၿဖင့္ဆြဲၿပီး
မည္သည့္လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေၾကာင့္ ျပန္လြတ္ရမွန္းမသိရေသးသမွ်၊ မည္သည့္ပါတီကို မည္သည့္ အတြက္
မဲေပးရမွန္းမသိရေသးသမွ်၊ အမတ္မ်ား၊ ၀န္ၾကီးမ်ားကို တစ္ရံုးထဲတြင္စုျပံဳထားျပီး
လႊတ္ေတာ္တက္ရံုမွလဲြ၍ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိေအာင္ ေယာင္ခ်ာခ်ာပစ္ထားေနေသးသမွ်၊
တေဖာင္ေဖာင္ေအာ္ျပီး လက္က်န္ ေဒါင္းေတာင္ကိုမခၽြတ္ဘဲ က်ီးကန္းပါဟု
၀န္မခံေသးသမွ်၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖဲြ႕၀င္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိ၏ပိုင္ဆိုင္မွဳကို
ျပည္သူလူထုသို႕ေၾကျငာျပီး ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို
ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသးသမွ် ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ပြင့္လင္းၾကပါမည္နည္း။
ပြင့္လင္းေသာႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းကို ခ်ျပ တည္ေဆာက္ရန္မွာ လက္တစ္ဆုပ္စာ
လူစု၏ မူ၀ါဒႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႕
ေတာ္ေတာ္ကို မပြင့္လင္းခဲ့တဲ့ေခတ္အဆက္ဆက္ လူတစ္စုေတြဟုသာ
မိုးလံုးအေနျဖင့္ စြပ္စဲြလိုက္ခ်င္ပါသည္။ ( road map သည္ mad road
မျဖစ္ေစရန္သာ ၾသကာသကန္ေတာ့ခန္းတြင္ ထည့္သြင္း၍ ဘုရား၀တ္ျပဳေရးအဆိုျပဳရန္
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ ႏွစ္(၂၆၀၀)ပဲြတြင္ မိုးလံုး ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီးက
အဲဒီ ေဆာက္ရူးကို ေက်ာင္းေပၚကေမာင္းခ်လိုက္ဟု ခ်ီးက်ဴးသျဖင့္ အျမီးကုပ္ျပီး
ျပန္လာခဲ့ရပါေၾကာင္း။)
မဖြံ႕ျဖိဳးေသာလူမႈလူ႕အဖဲြ႕အစည္းဟူသည္ကိုသံုးသပ္မိသည့္ မိုးလံုး၏အထင္ကို
ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ အုိကြာ.. ဘယ္အစိုးရတက္တက္ ကိုယ္လုပ္မွကိုယ္စားရမွာ၊
ဘယ္အေမ့လင္မွ လာေကၽြးမွာမဟုတ္ဘူး စသည့္ ႏိုင္ငံေရးအျမင္၊ ျပည္ပ
တိုင္းျပည္ေတြက စီးပြားေရးကိုဘယ္လိုပိတ္ပိတ္..ဂရုစိုက္စရာ တစ္ကြက္မွမရွိ၊
ေရႊျမန္မာကြ..သဘာ၀သယံဇာတေတြျပည့္စံုတဲ့ တေကာင္းအဘိရာဇာသာကီမ်ိဳး၊
ရာဇ၀င္မွာ ဂုဏ္မညွိဳးတဲ့ေကာင္ေတြ၊ ဒုန္႕ကဲယား..၀တ္ေသာက္ေဆာက္ဂရု ဟူေသာ
စီးပြားေရးအျမင္၊ ေတာ္(၂)ေတာ္ရွိရင္ အလုပ္လုပ္လို႕ရပါျပီကြာ၊
အဖားေတာ္မလား.. အမ်ိဳးေတာ္မလားဟူသည့္ လူမႈေရးအျမင္၊ ထုိကဲ့သို႕ ဤကဲ့သို႕
စသည္႔အျမင္မ်ားရွိေနသည့္ လူ႕အဖဲြ႕အစည္းတြင္ အဘယ္ကဲ့သို႕ပြင့္လ်က္ အဘယ္ကဲ့သို႕လင္းရပါ
မည္နည္း။ ဖြံ႕ျဖိဳးေသာလူ႕အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္ ျဖစ္လာေစရန္ကား
လူတိုင္းလူတိုင္းတြင္ တာ၀န္ရွိသည္ဟု မိုးလံုးအေနျဖင့္ မ၀ံ့ရဲရဲအၾကံျပဳလိုပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့ဖူးသည့္ “ခင္ဗ်ားတို႕ေဆာက္က်င့္ေတြကိုျပင္ၾက” ဟူေသာ
အသံကို အေ၀းမွေန၍ မပီမသ ၾကားလိုက္ရသလိုပင္ မိုးလံုးခံစားမိပါသည္။
(မိုးလံုး၏ေဆာက္က်င့္မ်ားကို မိုးလံုးျပင္ေနပါျပီ။
ျပင္ေနသည္မွႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာ
မ်ားတြင္ပါ၀င္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွယ္ ခုတစ္မ်ိဳးေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳး
ျပင္ေနပါသည္။ မိုးလံုးကိုလည္း ရပ္ကြက္ထဲမွ လူငယ္မ်ားကေခ်ာင္းရိုက္ရန္
ၿပင္ေနၾကသည္ဟုသိရပါသည္။)
ကၽြန္ေတာ္ထင္မိသလို open society အေၾကာင္းေရးမိသည္မ်ားကို
ဤေနရာတြင္ မရပ္ခ်င္ရပ္ခ်င္ႏွင့္ ရပ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတမိန္႕ခြန္းပမာ
ပထမပိုင္း၊ ဒုတိယပိုင္းမရွိပါခင္ဗ်ာ။ ဆက္လက္၍ အျခားအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း
အလ်ဥ္းသင့္သလို နံပတ္မ်ားတပ္၍ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားမိုးလံုးက ျမိဳ႕ေမတၱာခံယူ
ဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာင္းသတင္းေပးလိုက္ပါသည္။
ေနာင္… ဒူေ၀ေ၀… ဟီဟီဟီ…
**ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမိုးလံုး**
(ကၽြန္ေတာ့္ ေမးလ္ထဲသို ့ပို ့ေပးေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ စာ ၿဖစ္ပါသည္)
--
AMT
11-mingalar,sanchaung
yangon
01510698, 092032925
က်ေနာ္ ႏုိင္ငံအေရးမုိ႔ ဆက္လက္ျဖန္႔ေ၀ေပးလုိက္ပါသည္။
ကုိပီတာ
စမ္းေခ်ာင္း
No comments:
Post a Comment