ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Wednesday, September 25, 2013

-- ဟာသ၀ိဇ္ၨာ၊ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ ““သန္းႏြဲ႕””--

>
ရယ္ေမာျခင္းႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမႈမ်ားသည္ ပါလာစၿမဲ၊ စိတ္ညစ္၊ စိတ္ေထြေနလွ်င္ မရယ္ႏိုင္ပါ၊ သာမန္ အားျဖင့္ ရယ္ေမာေနလွ်င္ ပီတိျဖစ္ေနသည္။ စိတ္ၾကည္လင္ ေနသည္ဟု မွတ္ယူႏိုင္ပါသည္။ ရယ္ေနသည့္အခိုက္ ရယ္စရာျဖစ္ေပၚမႈအေပၚ အာ႐ုံစူးစိုက္ စ်ာန္၀င္ေနသည့္ အတြက္ ေသာက၊ ဗ်ာပါဒတို႔ကို သတိမရ၊ စိတ္ဖိစီးမႈကင္းေ၀း ေနသည့္အတြက္ ““ရယ္ေသာသူသည္ အသက္ရွည္သည္”” ဟု က်န္းမာေရး႐ႈေထာင့္က ဆိုသည္။ လူတစ္ေယာက္ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္လာေအာင္ လုပ္ဖို႔ မလြယ္ပါ။ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္၊ တိမ္မေယာင္ႏွင့္ နက္ သည္။ ဟာသသည္ ပညာတစ္ရပ္၊ စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ျပဇာတ္ႏွင့္ သဘင္ေလာကတို႔တြင္ ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ ဟာသပညာရွင္ တို႔၏ အေရအတြက္မွာ အျခားေသာ အႏုပညာရွင္တို႔၏ အေရအတြက္ႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ နည္းလွ သည္။ ဟာသသည္ ခက္ခဲနက္နဲေသာ ပညာတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ္ လည္း အေလးေပးမခံရ၊ ဟာသပညာကို သာမန္မွ်သာ သေဘာထားတတ္ၾကသည္။ ဟာသစာေပရွိေသာ္လည္း ဟာသစာေပထူးခၽြန္ဆုမရွိ၊ ဟာသ႐ုပ္ရွင္ရွိေသာ္လည္း ဟာသအကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုမရွိ၊ ထိုအခ်က္ေတြက ဟာသ ပညာရပ္အေပၚ ေလးေလးနက္နက္မရွိေသးေၾကာင္း သက္ေသျပေနသည္။ သဘင္ပညာရွင္မ်ားသည္ သဘင္ အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေၾကာင္း စာေစာင္ အခ်ဳိ႕တြင္ ဖတ္လိုက္ရသည့္အတြက္ ဟာသပညာရွင္မ်ားလည္း ဟာသအကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကမည္ထင္ ပါသည္။

ကလိထုိးလွ်င္လည္း ရယ္ရပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ဟာသ မဟုတ္၊ အခံရခက္၍၊ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္စပ္ၿပီး သဘာ၀ က်က်၊ ဇာတ္ကြက္လွလွဖန္တီးျပႏိုင္မွ ဟာသရသေျမာက္ ေပမည္။ ဟာသေျမာက္ေအာင္ ဇြတ္လုပ္ယူ၍မရ။ လက္ရာ ေျမာက္လွေသာ တစ္ကြက္စာကာတြန္းမ်ားသည္ တစ္သက္စာ ေမ့မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိသလို မရယ္ဘဲ ေအာင့္ထားႏိုင္၍မရေလာက္ေအာင္ ဟာသျဖင့္ ကလိႏိုင္စြမ္း ရွိသူတစ္ဦး၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ စာေရးသူ၏ မ်က္စိမွ မထြက္၊ မခ်ဳိမခ်ဥ္လုပ္ေနသည့္ သူ႔မ်က္ႏွာေပးကို ျပန္ျမင္ မိတိုင္း ယေန႔တိုင္ ရယ္ခ်င္ေနေသးသည္။ ထိုသူမွာ ျပည္သူခ်စ္ေသာ ဟာသ၀ိဇ္ၨာ၊ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ သန္းႏြဲ႕၊ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ““ခ်ာလီခ်က္ပလင္”” သည္ ဟာသျဖင့္ ကမ္ၻာေက်ာ္ခဲ့သလို ျမန္မာျပည္မွာလည္း ““သန္းႏြဲ႕”” သည္ ဟာသျဖင့္ ထင္ေပၚခဲ့ပါသည္။ သူ႔ေခတ္၊ သူ႔ကာလက ကေလးေရာ လူႀကီးပါမက်န္ သူပါ၀င္ေသာ ဇာတ္ကားတိုင္း ႏွစ္သက္ခဲ့ၾကသည္။ သူသည္ သူခ်စ္ေသာအႏုပညာျဖင့္ ႐ိုးသားစြာ အသက္ေမြးရင္း ဘ၀ကို တည္ၿငိမ္စြာ၊ တင့္တယ္စြာ ျဖတ္သန္း သြားႏိုင္ေသာသူ၊ သူ႔လိုလူအတူမရွိပါ။ သူ႔မူ၊ သူ႔ဟန္၊ သူ႔ သဏၭာန္ကိုတုရန္လည္း ခက္လွသည္။ အကယ္ဒမီ ျမတ္ေလး၊ အကယ္ဒမီေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ အကယ္ဒမီ ဦးေက်ာက္ လုံး၊ အကယ္ဒမီဦးသိန္းေမာင္ႏွင့္ ေဒၚျမေလးတို႔ကဲ့သို႔ အစားထိုးမရေသာ အႏုပညာရွင္။

သန္းႏြဲ႕၏ သားအႀကီးဆုံးျဖစ္သူ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ရဲထြန္းႏြဲ႕(အတာ)၏ေျပာျပခ်က္အရ ““သန္းႏြဲ႕””သည္ မိတ္ၳီလာသား အဘဦးထြန္းေမာင္(မီးရထား၀န္ထမ္း)ႏွင့္ အမိ ေဒၚလြန္းတို႔မွ ၁၄-၂-၁၉၂၁ ရက္(တနလၤာေန႔)တြင္ ဖြားျမင္ ခဲ့ၿပီး အမည္အရင္းမွာ ေမာင္လွေမာင္၊ ေမြးခ်င္း ငါးေယာက္ရွိ သည့္အနက္ တတိယေျမာက္၊ မႏ္ၲေလးၿမိဳ႕ ႀႊၿ ဗုဒ္ၶ သာသနာ့ႏုဂ္ၢဟအသင္းမွႀကီးမွဴးသည့္ ဟိုက္စကူး (အထက္ ဇာတ္ရန္အျဖစ္ ပြဲဦးထြက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရန္၊ လူရႊင္ ေတာ္၊ ဟာသမင္းသား၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ထုတ္လုပ္သူ စသည္ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ ေသာ ဇာတ္ ကားေပါင္း ၁၄၃ ကား ရွိခဲ့ၿပီး အမ်ားပိုင္အျဖစ္““စံျပ”” ႐ုပ္ရွင္၊ ပုဂ္ၢလိက တန္းေက်ာင္း)မွ မက္ထရစ္ ဆယ္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး မီးရထားဌာန၊ ေၾကးနန္း ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ထမ္းအျဖစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ႐ုပ္ရွင္လူၾကမ္း ႏွင့္ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ သာေဂါင္ႀကီး (ဦးလွေမာင္)ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ၿပီး ၀န္ထမ္းဘ၀မွ ႏုတ္ထြက္ကာ ရန္ကုန္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ အသံတိတ္ေခတ္ ေအ၀မ္းဖလင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးဘရွင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ““ေခတ္သစ္ဖာတစ္လုံး ေခါင္းက်ား”” ဇာတ္ကားတြင္ ဇာတ္ပို႔ တစ္ဦးတည္းပိုင္အျဖစ္ ““ေရႊႏွင့္ျမ”” ႐ုပ္ရွင္ကုမ္ၸဏီတို႔ကို တည္ေထာင္ခဲ့ သည္။ ေခါင္းေဆာင္မင္းသားအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားမွာ ““မာမီ ရွိန္း””(၁၉၅၀)၊ ကာတြန္းေအာင္ရွိန္၏ နာမည္ေက်ာ္ ကာတြန္း ဇာတ္ေဆာင္ ““စံရွား-ဒိန္းေဒါင္”” ဇာတ္လမ္းမ်ားက ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္အသက္သြင္း ႐ိုက္ကူးထား ေသာ မွားတဲ့ အခါလည္း မွားေပမေပါ့ (၁၉၆၄)၊ ေအာင္ပင္လယ္(၁၉၆၅)၊ အံ့ၾသကုန္ ႏိုင္ဖြယ္(၁၉၆၆)ႏွင့္ လကမ္ၻာ သို႔(၁၉၆၈)ဇာတ္ကားမ်ား ျဖစ္သည္။ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားမွာ လင္းဆြဲ(၁၉၅၀)၊ ခ်စ္ျပႆသနာ(၁၉၆၇)၊ အခ်စ္ေရ(၁၉၆၀)၊ စန္းပြင့္လာၿပီ (၁၉၆၀)၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတ္လမ္း(၁၉၆၀)၊ ကဲမာမာပဲ(၁၉၆၁)၊ စိန္လားေဟ့ ေမာင္တို႔(၁၉၆၁)၊ မိခ်စ္တဲ့ ေမာင္(၁၉၆၂)၊ ျဖစ္ခ်င္ တာလည္းမျဖစ္ ရပါ (၁၉၆၂)ႏွင့္ ေမာင္ေခ်ာ့ျမဴပါ့မယ္ (၁၉၆၃)တို႔ ျဖစ္သည္။ ““ေရႊႏွင့္ျမ”” ႐ုပ္ရွင္မွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ ဇာတ္ကား မ်ားမွာ မိခ်စ္တဲ့ေမာင္ (၁၉၆၂)၊ ေမာင္ေခ်ာ့ျမဴပါ့မယ္(၁၉၆၃)၊ ၿမီးေကာင္ေပါက္(၁၉၆၅)၊ တမာခ်ဳိခ်ဳိ (၁၉၆၆)၊ မင္းနဲ႔ငါ (၁၉၆၇)၊ လကမ္ၻာ သို႔(၁၉၆၈)၊ လူပ်က္ကေလးေမာင္ေရႊ႐ိုး (၁၉၆၉)၊ ခေခြးယပင့္ စသတ္ခ်စ္ (၁၉၆၉)၊ အားကစားႏွင့္ ပင္တိုင္စံ(၁၉၆၉)၊ ကိုကို ညီညီ(၁၉၇၆)၊ သန္းႏြဲ႕ကြယ္လြန္ ၿပီးေနာက္သားျဖစ္သူ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ သန္းႏြဲ႕ေလး ထုတ္လုပ္ခဲ့သည့္ ““သန္းႏြဲ႕ႏွင့္ သန္းႏြဲ႕အႏုပညာ”” (၁၉၇၅) တို႔ကို ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ဘ၀ၾကင္ေဖာ္အျဖစ္ ေဒၚခင္ေရႊ၊ ေဒၚသန္းျမတို႔ႏွင့္ ဖူးစာဆုံခဲ့ၿပီး (၁)သားႀကီး ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ရဲထြန္းႏြဲ႕(ၾသစေၾတးလ်)၊ (၂)သမီး ျမင့္ျမင့္ႏြဲ႕ (ဂ်ပန္)၊ (၃)ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္သန္းႏြဲ႕ေလး (ကြယ္လြန္)၊ (၄)သား႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ သန္းထြန္းႏြဲ႕ (အဂၤလန္၌ ကြယ္လြန္)၊ (၅)သားငယ္ဒါ႐ိုက္တာထြန္းေအး ႏြဲ႕(ဂ်ပန္)တို႔ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ဒုတိယကမ္ၻာစစ္ႀကီးအၿပီး ၁၉၄၉ ခုႏွစ္သို႔အေရာက္ ျပဇာတ္မ်ား ေခတ္စားလာခ်ိန္တြင္ တစ္ဖက္မွ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ရင္း အခါအခြင့္သင့္ပါက ပန္းဆိုးတန္း ““၀င္း၀င္း”” ႐ုံ၊ လမ္းမေတာ္အေနာက္ပိုင္း ““ကာေဌး””႐ုံ၊ ေရေက်ာ္ ““ေဇာ္”” ျပဇာတ္႐ုံတို႔တြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ျပဇာတ္ ေပါင္းမ်ားစြာ တင္ဆက္ႏိုင္ခဲ့သူ၊ ျပဇာတ္ေခတ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ကျပခဲ့ဖူးသည့္ ““သန္းႏြဲ႕””၏ ဇနီးျဖစ္သူ ““ေဒၚသန္းျမ””ေျပာျပခ်က္အရ ““သန္းႏြဲ႕””ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ တင္ဆက္ခဲ့ေသာ မင္းသား မ်ဳိးျမင့္၊ မင္းသမီး ႐ို႕စ္ေဌး တို႔ ပါ၀င္သည့္ ““ခ်စ္ေဖေဖ””ျပဇာတ္၊ မင္းသားတက္ၠသိုလ္မ်ဳိးခ်စ္၊ မင္းသမီး ခင္အုန္းျမင့္တို႔ပါ၀င္သည့္ ““ခ်စ္ရန္စ”” ျပဇာတ္၊ ““စံျပမယား””ျပဇာတ္တို႔မွာ ပရိသတ္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား အရ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္လည္ကျပခဲ့ရသည္ဟု သိရွိရသည္။ ““ေလွာ္ေကာင္းတုန္း တက္က်ဳိး””ဆိုသလို ဟာသ အႏုပညာမ်ား ဖန္တီးတင္ဆက္မႈအရွိန္ေကာင္းေနဆဲ အသက္ (၅၀)အရြယ္သို႔အေရာက္ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕ယြင္းလာ သည့္အတြက္ သားႀကီးရဲထြန္းႏြဲ႕ႏွင့္အတူ အဂၤလန္သို႔ သြား ေရာက္ေဆးကုသခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေရာဂါကၽြမ္းေနၿပီျဖစ္ သည့္အတြက္ ၇-၁-၁၉၇၁ ရက္တြင္ လည္ေခ်ာင္း ကင္ဆာျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ 


အမ်ားဆုံးတြဲဖက္႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးမွာ ၀ဏ္ၰေက်ာ္ထင္ အကယ္ဒမီၾကည္ၾကည္ေဌး၊ အကယ္ဒမီ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ၊ အကယ္ဒမီ စံရွားတင္၊ အကယ္ဒမီေဒစီေက်ာ္၀င္း၊ အကယ္ဒမီခင္သန္းႏု၊ အကယ္ဒမီေအးေအးသင္း၊ တင္တင္ညိဳ၊ ထားထားႏြယ္ႏွင့္ ေရဒီယိုေတးသံရွင္ သန္းသန္းဆင့္တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ဟာသ ကြက္မ်ား ပုံေဖာ္ဖန္တီးရာတြင္ လူရႊင္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ခ်စ္ေမာင္၊ ျမင့္ေဖ၊ ေဂ်ာ္လီေဆြ၊ ၾကယ္နီ၊ သာေဂါင္၊ သာဆန္း၊ ေအးကို၊ မစိန္ခင္၊ မေအးၾကည္တို႔ႏွင့္ အေပးအယူ အခ်ိတ္အဆက္မိမိ ပရိသတ္ကို ကလိႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ လူပင္ ေသေသာ္လည္း နာမည္မေသ၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ သူ၏ ဂုဏ္သတင္း ထုံသင္းေ၀လ်က္။ 



+တင့္လြင္ဦး(စီးပြားေရး)+

ရယ္ေမာျခင္းႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမႈမ်ားသည္ ပါလာစၿမဲ၊ စိတ္ညစ္၊ စိတ္ေထြေနလွ်င္ မရယ္ႏိုင္ပါ၊ သာမန္ အားျဖင့္ ရယ္ေမာေနလွ်င္ ပီတိျဖစ္ေနသည္။ စိတ္ၾကည္လင္ ေနသည္ဟု မွတ္ယူႏိုင္ပါသည္။ ရယ္ေနသည့္အခိုက္ ရယ္စရာျဖစ္ေပၚမႈအေပၚ အာ႐ုံစူးစိုက္ စ်ာန္၀င္ေနသည့္ အတြက္ ေသာက၊ ဗ်ာပါဒတို႔ကို သတိမရ၊ စိတ္ဖိစီးမႈကင္းေ၀း ေနသည့္အတြက္ ““ရယ္ေသာသူသည္ အသက္ရွည္သည္”” ဟု က်န္းမာေရး႐ႈေထာင့္က ဆိုသည္။ လူတစ္ေယာက္ရယ္ေမာေပ်ာ္ရႊင္လာေအာင္ လုပ္ဖို႔ မလြယ္ပါ။ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္၊ တိမ္မေယာင္ႏွင့္ နက္ သည္။ ဟာသသည္ ပညာတစ္ရပ္၊ စာေပ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ျပဇာတ္ႏွင့္ သဘင္ေလာကတို႔တြင္ ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ ဟာသပညာရွင္ တို႔၏ အေရအတြက္မွာ အျခားေသာ အႏုပညာရွင္တို႔၏ အေရအတြက္ႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ နည္းလွ သည္။ ဟာသသည္ ခက္ခဲနက္နဲေသာ ပညာတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ္ လည္း အေလးေပးမခံရ၊ ဟာသပညာကို သာမန္မွ်သာ သေဘာထားတတ္ၾကသည္။ ဟာသစာေပရွိေသာ္လည္း ဟာသစာေပထူးခၽြန္ဆုမရွိ၊ ဟာသ႐ုပ္ရွင္ရွိေသာ္လည္း ဟာသအကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုမရွိ၊ ထိုအခ်က္ေတြက ဟာသ ပညာရပ္အေပၚ ေလးေလးနက္နက္မရွိေသးေၾကာင္း သက္ေသျပေနသည္။ သဘင္ပညာရွင္မ်ားသည္ သဘင္ အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေၾကာင္း စာေစာင္ အခ်ဳိ႕တြင္ ဖတ္လိုက္ရသည့္အတြက္ ဟာသပညာရွင္မ်ားလည္း ဟာသအကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကမည္ထင္ ပါသည္။

ကလိထုိးလွ်င္လည္း ရယ္ရပါသည္၊ သို႔ေသာ္ ဟာသ မဟုတ္၊ အခံရခက္၍၊ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္စပ္ၿပီး သဘာ၀ က်က်၊ ဇာတ္ကြက္လွလွဖန္တီးျပႏိုင္မွ ဟာသရသေျမာက္ ေပမည္။ ဟာသေျမာက္ေအာင္ ဇြတ္လုပ္ယူ၍မရ။ လက္ရာ ေျမာက္လွေသာ တစ္ကြက္စာကာတြန္းမ်ားသည္ တစ္သက္စာ ေမ့မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈရွိသလို မရယ္ဘဲ ေအာင့္ထားႏိုင္၍မရေလာက္ေအာင္ ဟာသျဖင့္ ကလိႏိုင္စြမ္း ရွိသူတစ္ဦး၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ စာေရးသူ၏ မ်က္စိမွ မထြက္၊ မခ်ဳိမခ်ဥ္လုပ္ေနသည့္ သူ႔မ်က္ႏွာေပးကို ျပန္ျမင္ မိတိုင္း ယေန႔တိုင္ ရယ္ခ်င္ေနေသးသည္။ ထိုသူမွာ ျပည္သူခ်စ္ေသာ ဟာသ၀ိဇ္ၨာ၊ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ သန္းႏြဲ႕၊ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ““ခ်ာလီခ်က္ပလင္”” သည္ ဟာသျဖင့္ ကမ္ၻာေက်ာ္ခဲ့သလို ျမန္မာျပည္မွာလည္း ““သန္းႏြဲ႕”” သည္ ဟာသျဖင့္ ထင္ေပၚခဲ့ပါသည္။ သူ႔ေခတ္၊ သူ႔ကာလက ကေလးေရာ လူႀကီးပါမက်န္ သူပါ၀င္ေသာ ဇာတ္ကားတိုင္း ႏွစ္သက္ခဲ့ၾကသည္။ သူသည္ သူခ်စ္ေသာအႏုပညာျဖင့္ ႐ိုးသားစြာ အသက္ေမြးရင္း ဘ၀ကို တည္ၿငိမ္စြာ၊ တင့္တယ္စြာ ျဖတ္သန္း သြားႏိုင္ေသာသူ၊ သူ႔လိုလူအတူမရွိပါ။ သူ႔မူ၊ သူ႔ဟန္၊ သူ႔ သဏၭာန္ကိုတုရန္လည္း ခက္လွသည္။ အကယ္ဒမီ ျမတ္ေလး၊ အကယ္ဒမီေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ အကယ္ဒမီ ဦးေက်ာက္ လုံး၊ အကယ္ဒမီဦးသိန္းေမာင္ႏွင့္ ေဒၚျမေလးတို႔ကဲ့သို႔ အစားထိုးမရေသာ အႏုပညာရွင္။

သန္းႏြဲ႕၏ သားအႀကီးဆုံးျဖစ္သူ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ရဲထြန္းႏြဲ႕(အတာ)၏ေျပာျပခ်က္အရ ““သန္းႏြဲ႕””သည္ မိတ္ၳီလာသား အဘဦးထြန္းေမာင္(မီးရထား၀န္ထမ္း)ႏွင့္ အမိ ေဒၚလြန္းတို႔မွ ၁၄-၂-၁၉၂၁ ရက္(တနလၤာေန႔)တြင္ ဖြားျမင္ ခဲ့ၿပီး အမည္အရင္းမွာ ေမာင္လွေမာင္၊ ေမြးခ်င္း ငါးေယာက္ရွိ သည့္အနက္ တတိယေျမာက္၊ မႏ္ၲေလးၿမိဳ႕ ႀႊၿ ဗုဒ္ၶ သာသနာ့ႏုဂ္ၢဟအသင္းမွႀကီးမွဴးသည့္ ဟိုက္စကူး (အထက္ ဇာတ္ရန္အျဖစ္ ပြဲဦးထြက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဇာတ္ပို႔၊ ဇာတ္ရန္၊ လူရႊင္ ေတာ္၊ ဟာသမင္းသား၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ ထုတ္လုပ္သူ စသည္ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ ေသာ ဇာတ္ ကားေပါင္း ၁၄၃ ကား ရွိခဲ့ၿပီး အမ်ားပိုင္အျဖစ္““စံျပ”” ႐ုပ္ရွင္၊ ပုဂ္ၢလိက တန္းေက်ာင္း)မွ မက္ထရစ္ ဆယ္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး မီးရထားဌာန၊ ေၾကးနန္း ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ထမ္းအျဖစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ႐ုပ္ရွင္လူၾကမ္း ႏွင့္ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ သာေဂါင္ႀကီး (ဦးလွေမာင္)ႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္ၿပီး ၀န္ထမ္းဘ၀မွ ႏုတ္ထြက္ကာ ရန္ကုန္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ အသံတိတ္ေခတ္ ေအ၀မ္းဖလင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးဘရွင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ““ေခတ္သစ္ဖာတစ္လုံး ေခါင္းက်ား”” ဇာတ္ကားတြင္ ဇာတ္ပို႔ တစ္ဦးတည္းပိုင္အျဖစ္ ““ေရႊႏွင့္ျမ”” ႐ုပ္ရွင္ကုမ္ၸဏီတို႔ကို တည္ေထာင္ခဲ့ သည္။ ေခါင္းေဆာင္မင္းသားအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားမွာ ““မာမီ ရွိန္း””(၁၉၅၀)၊ ကာတြန္းေအာင္ရွိန္၏ နာမည္ေက်ာ္ ကာတြန္း ဇာတ္ေဆာင္ ““စံရွား-ဒိန္းေဒါင္”” ဇာတ္လမ္းမ်ားက ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္အသက္သြင္း ႐ိုက္ကူးထား ေသာ မွားတဲ့ အခါလည္း မွားေပမေပါ့ (၁၉၆၄)၊ ေအာင္ပင္လယ္(၁၉၆၅)၊ အံ့ၾသကုန္ ႏိုင္ဖြယ္(၁၉၆၆)ႏွင့္ လကမ္ၻာ သို႔(၁၉၆၈)ဇာတ္ကားမ်ား ျဖစ္သည္။ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားမွာ လင္းဆြဲ(၁၉၅၀)၊ ခ်စ္ျပႆသနာ(၁၉၆၇)၊ အခ်စ္ေရ(၁၉၆၀)၊ စန္းပြင့္လာၿပီ (၁၉၆၀)၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတ္လမ္း(၁၉၆၀)၊ ကဲမာမာပဲ(၁၉၆၁)၊ စိန္လားေဟ့ ေမာင္တို႔(၁၉၆၁)၊ မိခ်စ္တဲ့ ေမာင္(၁၉၆၂)၊ ျဖစ္ခ်င္ တာလည္းမျဖစ္ ရပါ (၁၉၆၂)ႏွင့္ ေမာင္ေခ်ာ့ျမဴပါ့မယ္ (၁၉၆၃)တို႔ ျဖစ္သည္။ ““ေရႊႏွင့္ျမ”” ႐ုပ္ရွင္မွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ ဇာတ္ကား မ်ားမွာ မိခ်စ္တဲ့ေမာင္ (၁၉၆၂)၊ ေမာင္ေခ်ာ့ျမဴပါ့မယ္(၁၉၆၃)၊ ၿမီးေကာင္ေပါက္(၁၉၆၅)၊ တမာခ်ဳိခ်ဳိ (၁၉၆၆)၊ မင္းနဲ႔ငါ (၁၉၆၇)၊ လကမ္ၻာ သို႔(၁၉၆၈)၊ လူပ်က္ကေလးေမာင္ေရႊ႐ိုး (၁၉၆၉)၊ ခေခြးယပင့္ စသတ္ခ်စ္ (၁၉၆၉)၊ အားကစားႏွင့္ ပင္တိုင္စံ(၁၉၆၉)၊ ကိုကို ညီညီ(၁၉၇၆)၊ သန္းႏြဲ႕ကြယ္လြန္ ၿပီးေနာက္သားျဖစ္သူ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ သန္းႏြဲ႕ေလး ထုတ္လုပ္ခဲ့သည့္ ““သန္းႏြဲ႕ႏွင့္ သန္းႏြဲ႕အႏုပညာ”” (၁၉၇၅) တို႔ကို ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ဘ၀ၾကင္ေဖာ္အျဖစ္ ေဒၚခင္ေရႊ၊ ေဒၚသန္းျမတို႔ႏွင့္ ဖူးစာဆုံခဲ့ၿပီး (၁)သားႀကီး ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ရဲထြန္းႏြဲ႕(ၾသစေၾတးလ်)၊ (၂)သမီး ျမင့္ျမင့္ႏြဲ႕ (ဂ်ပန္)၊ (၃)ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္သန္းႏြဲ႕ေလး (ကြယ္လြန္)၊ (၄)သား႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ သန္းထြန္းႏြဲ႕ (အဂၤလန္၌ ကြယ္လြန္)၊ (၅)သားငယ္ဒါ႐ိုက္တာထြန္းေအး ႏြဲ႕(ဂ်ပန္)တို႔ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ဒုတိယကမ္ၻာစစ္ႀကီးအၿပီး ၁၉၄၉ ခုႏွစ္သို႔အေရာက္ ျပဇာတ္မ်ား ေခတ္စားလာခ်ိန္တြင္ တစ္ဖက္မွ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ရင္း အခါအခြင့္သင့္ပါက ပန္းဆိုးတန္း ““၀င္း၀င္း”” ႐ုံ၊ လမ္းမေတာ္အေနာက္ပိုင္း ““ကာေဌး””႐ုံ၊ ေရေက်ာ္ ““ေဇာ္”” ျပဇာတ္႐ုံတို႔တြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ျပဇာတ္ ေပါင္းမ်ားစြာ တင္ဆက္ႏိုင္ခဲ့သူ၊ ျပဇာတ္ေခတ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ကျပခဲ့ဖူးသည့္ ““သန္းႏြဲ႕””၏ ဇနီးျဖစ္သူ ““ေဒၚသန္းျမ””ေျပာျပခ်က္အရ ““သန္းႏြဲ႕””ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ တင္ဆက္ခဲ့ေသာ မင္းသား မ်ဳိးျမင့္၊ မင္းသမီး ႐ို႕စ္ေဌး တို႔ ပါ၀င္သည့္ ““ခ်စ္ေဖေဖ””ျပဇာတ္၊ မင္းသားတက္ၠသိုလ္မ်ဳိးခ်စ္၊ မင္းသမီး ခင္အုန္းျမင့္တို႔ပါ၀င္သည့္ ““ခ်စ္ရန္စ”” ျပဇာတ္၊ ““စံျပမယား””ျပဇာတ္တို႔မွာ ပရိသတ္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား အရ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္လည္ကျပခဲ့ရသည္ဟု သိရွိရသည္။ ““ေလွာ္ေကာင္းတုန္း တက္က်ဳိး””ဆိုသလို ဟာသ အႏုပညာမ်ား ဖန္တီးတင္ဆက္မႈအရွိန္ေကာင္းေနဆဲ အသက္ (၅၀)အရြယ္သို႔အေရာက္ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕ယြင္းလာ သည့္အတြက္ သားႀကီးရဲထြန္းႏြဲ႕ႏွင့္အတူ အဂၤလန္သို႔ သြား ေရာက္ေဆးကုသခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေရာဂါကၽြမ္းေနၿပီျဖစ္ သည့္အတြက္ ၇-၁-၁၉၇၁ ရက္တြင္ လည္ေခ်ာင္း ကင္ဆာျဖင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ 


အမ်ားဆုံးတြဲဖက္႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးမွာ ၀ဏ္ၰေက်ာ္ထင္ အကယ္ဒမီၾကည္ၾကည္ေဌး၊ အကယ္ဒမီ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ၊ အကယ္ဒမီ စံရွားတင္၊ အကယ္ဒမီေဒစီေက်ာ္၀င္း၊ အကယ္ဒမီခင္သန္းႏု၊ အကယ္ဒမီေအးေအးသင္း၊ တင္တင္ညိဳ၊ ထားထားႏြယ္ႏွင့္ ေရဒီယိုေတးသံရွင္ သန္းသန္းဆင့္တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ဟာသ ကြက္မ်ား ပုံေဖာ္ဖန္တီးရာတြင္ လူရႊင္ေတာ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ခ်စ္ေမာင္၊ ျမင့္ေဖ၊ ေဂ်ာ္လီေဆြ၊ ၾကယ္နီ၊ သာေဂါင္၊ သာဆန္း၊ ေအးကို၊ မစိန္ခင္၊ မေအးၾကည္တို႔ႏွင့္ အေပးအယူ အခ်ိတ္အဆက္မိမိ ပရိသတ္ကို ကလိႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ လူပင္ ေသေသာ္လည္း နာမည္မေသ၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ သူ၏ ဂုဏ္သတင္း ထုံသင္းေ၀လ်က္။ 



+တင့္လြင္ဦး(စီးပြားေရး)+

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)