+အပိုင္း (၃)နိဂုံး+ “ဟစ္ပ္ေဟာ့ေလးေရ သားတကယ္ပဲ ေန႔သစ္အလယ္တန္းေက်ာင္းကို ခြဲခြာသြားၿပီလားကြယ္။ မင္းအေပၚ နက္ရႈိင္းဲတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ေႏွာင္ဖြဲ႕ထားတဲ့ အနာဂတ္အိမ္ကေလး လံုး၀ ပ်က္သုဥ္းသြားပါၿပီကြာ… ေတာက္…..”
အတူေနခဲ့ေသာ ဆရာရဲရင့္ေအာင္၏ အိမ္နံရံကို လက္သီးႏွင့္ထိုးၿပီး ေၾကေၾကကြဲကြဲ ေျပာဆိုခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ပါသြားပါၿပီ။ သူ၏ မိခင္ႏွင့္အတူ မဟာခ်ဳိင္ေဒသသို႔ ပါသြားပါေလၿပီ။ ဆရာေဇာ္ကား အသက္အရြယ္လည္း (၆၀) ေက်ာ္ရွိၿပီး တရားလည္း အေတာ္အတန္ ရေနေသာသူျဖစ္၍လား မဆိုတတ္။ဟစ္ပ္ေဟာ့ေလး၏ မိခင္ေရာက္ေနသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ဟစ္ပ္ေဟာ့ေလးကို း ခပ္ေရွာင္ေရွာင္ေနကာ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနပံုရသည္။ ဆရာၾကည္ကေတာ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ေလးႏွင့္ အေခၚအေျပာမပ်က္ပဲ သူ႔အေမလာမည္ဟု ႀကိဳတင္သိရွိခ်ိန္ကစၿပီး ပီမိုးနင္း၏ “တကယ့္ လူခၽြန္” အပါအ၀င္ ပီမိုးနင္းေရးသားခဲ့ေသာ စိတ္ခြန္အား တိုးပြားေရး စာအုပ္မ်ားကို ေပးဖတ္ကာ သူႏိုင္သမွ်ေသာ ဘ၀အားမာန္ အခ်ဳိ႕ကို ေပးခဲ့တာ ေတြ႕ရပါသည္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အမွန္တကယ္လည္း ပညာႀကိဳးစားသူျဖစ္ပါလ်က္ (၀ါ) အစစ္အမွန္လည္း ေက်ာင္းစာအပါအ၀င္ အားကစား၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး စသည္တို႔မွာ ထူးခၽြန္သူျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ မိခင္မ်ား၏ ပညာဥာဏ္ ႏံုနဲ႔မႈေၾကာင့္ အရြယ္မတိုင္မီ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား (ကေလးလုပ္သား) ျဖစ္ၾကသူမ်ား မည္မွ်မ်ားျပားမည္လဲ မခန္႔မွန္းႏိုင္ေခ်။ ထိုင္း- ျမန္မာနယ္စပ္ တာ့ခ္ျပည္နယ္ (ခရိုင္) ၅ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ထိုင္းပညာေရးဌာန (MOE) ၏ အမွတ္ (၂) ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေဒသ ပညာေရးဌာန၏ စာရင္းအရ MOE အသိအမွတ္ျပဳ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား စာသင္ေက်ာင္း (၇၄) ေက်ာင္းတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းတို႔၏ ရင္ေသြး (၁၇၀၀၀) ခန္႔တက္ေရာက္ေနၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းေက်ာင္း ဆရာေပါင္း (၆၀၀) ေက်ာ္ရွိသည္။ ထိုကေလးတို႔၏ အေျခခံပညာေရးအဆင့္ (မူႀကိဳမွသည္ ထိုင္းသတ္မွတ္ခ်က္ ၁၂ တန္းအထိ) ပညာဆံုးခန္းတုိင္ၾကရန္
လံုး၀ဥႆသုံမလြယ္ကူၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကေလးအနည္းငယ္မွ်သာ “ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္” အဆင့္ကို ေရာက္ၾကၿပီးသကာလ ကေလးအမ်ားစုမွာမူ ပညာတစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ပင္ ကေလးလုပ္သား ဘ၀ကို အရွင္ႏွင့္မွ လတ္လတ္ႀကီး ေရာက္ရွိသြားၾကတာ မ်ားပါသည္။
(မဲေဆာက္ျမိဳ ့ေန ့သစ္အလကေက်ာင္းမွာတတိယတန္း မွအဌမတန္းေအာင္တဲ့အထိေက်ာင္းကေလးအျဖစ္ေက်ြးေမြး ျပဳစုေစာင္ ့ေရွာက္ခဲ့ရသူ(၀ါ)ေက်ာင္းရဲ ့ အနာဂတ္အိပ္မက္ထဲကကေလးတစ္ဦး)
အို….. အသင္ေလာက (တိတိက်က်ေျပာရပါလွ်င္၊ အသင္ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားေလာက) သင္သည္ မိခင္တုိင္းျပည္တြင္ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈႏွင့္ ေန႔စဥ္၀င္ေငြ ပါးရွားပါေလတုိင္း အရြယ္မတိုင္ေသးသည့္ (၀ါ) ပညာသင္ယူေနဆဲျဖစ္သည့္ ကေလးမ်ားကို အလုပ္ခိုင္းေစျခင္းမွ ဘယ္ေသာအခါမ်ားမွ နည္းပါးသြားေအာင္စြမ္းေဆာင္နိုင္ပါမည္နည္း။ တစ္ခြန္းတည္းေသာ ဆုေတာင္းစကားကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းေက်ာင္းဆရာမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္၊ အလီလီ အခါခါ ေရရြတ္ၾကရန္သာ ရွိပါသည္။ “ဘ၀ဆက္တိုင္းဆက္တိုင္းကေလးတို႔ ပညာဆံုးခန္းတုိင္ပါေစကြယ္၊ ကေလးလုပ္သား မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ကြယ္” ဟူ၍။
+ေသာင္ရင္းနဂါး - ရင္ဘတ္ႏွင့္ ခံစားေရးဖြဲ႕သည္။+
Rest of your post
(မဲေဆာက္ျမိဳ ့ေန ့သစ္အလကေက်ာင္းမွာတတိယတန္း
မွအဌမတန္းေအာင္တဲ့အထိေက်ာင္းကေလးအျဖစ္ေက်ြးေမြး
ျပဳစုေစာင္ ့ေရွာက္ခဲ့ရသူ(၀ါ)ေက်ာင္းရဲ ့
အနာဂတ္အိပ္မက္ထဲကကေလးတစ္ဦး)
အတူေနခဲ့ေသာ ဆရာရဲရင့္ေအာင္၏ အိမ္နံရံကို လက္သီးႏွင့္ထိုးၿပီး ေၾကေၾကကြဲကြဲ ေျပာဆိုခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ပါသြားပါၿပီ။ သူ၏ မိခင္ႏွင့္အတူ မဟာခ်ဳိင္ေဒသသို႔ ပါသြားပါေလၿပီ။ ဆရာေဇာ္ကား အသက္အရြယ္လည္း (၆၀) ေက်ာ္ရွိၿပီး တရားလည္း အေတာ္အတန္ ရေနေသာသူျဖစ္၍လား မဆိုတတ္။ဟစ္ပ္ေဟာ့ေလး၏ မိခင္ေရာက္ေနသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ဟစ္ပ္ေဟာ့ေလးကို း ခပ္ေရွာင္ေရွာင္ေနကာ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနပံုရသည္။ ဆရာၾကည္ကေတာ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ေလးႏွင့္ အေခၚအေျပာမပ်က္ပဲ သူ႔အေမလာမည္ဟု ႀကိဳတင္သိရွိခ်ိန္ကစၿပီး ပီမိုးနင္း၏ “တကယ့္ လူခၽြန္” အပါအ၀င္ ပီမိုးနင္းေရးသားခဲ့ေသာ စိတ္ခြန္အား တိုးပြားေရး စာအုပ္မ်ားကို ေပးဖတ္ကာ သူႏိုင္သမွ်ေသာ ဘ၀အားမာန္ အခ်ဳိ႕ကို ေပးခဲ့တာ ေတြ႕ရပါသည္။ အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အမွန္တကယ္လည္း ပညာႀကိဳးစားသူျဖစ္ပါလ်က္ (၀ါ) အစစ္အမွန္လည္း ေက်ာင္းစာအပါအ၀င္ အားကစား၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး စသည္တို႔မွာ ထူးခၽြန္သူျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ မိခင္မ်ား၏ ပညာဥာဏ္ ႏံုနဲ႔မႈေၾကာင့္ အရြယ္မတိုင္မီ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား (ကေလးလုပ္သား) ျဖစ္ၾကသူမ်ား မည္မွ်မ်ားျပားမည္လဲ မခန္႔မွန္းႏိုင္ေခ်။ ထိုင္း- ျမန္မာနယ္စပ္ တာ့ခ္ျပည္နယ္ (ခရိုင္) ၅ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ထိုင္းပညာေရးဌာန (MOE) ၏ အမွတ္ (၂) ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားေဒသ ပညာေရးဌာန၏ စာရင္းအရ MOE အသိအမွတ္ျပဳ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား စာသင္ေက်ာင္း (၇၄) ေက်ာင္းတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းတို႔၏ ရင္ေသြး (၁၇၀၀၀) ခန္႔တက္ေရာက္ေနၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းေက်ာင္း ဆရာေပါင္း (၆၀၀) ေက်ာ္ရွိသည္။ ထိုကေလးတို႔၏ အေျခခံပညာေရးအဆင့္ (မူႀကိဳမွသည္ ထိုင္းသတ္မွတ္ခ်က္ ၁၂ တန္းအထိ) ပညာဆံုးခန္းတုိင္ၾကရန္
လံုး၀ဥႆသုံမလြယ္ကူၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကေလးအနည္းငယ္မွ်သာ “ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္” အဆင့္ကို ေရာက္ၾကၿပီးသကာလ ကေလးအမ်ားစုမွာမူ ပညာတစ္ပိုင္းတစ္စႏွင့္ပင္ ကေလးလုပ္သား ဘ၀ကို အရွင္ႏွင့္မွ လတ္လတ္ႀကီး ေရာက္ရွိသြားၾကတာ မ်ားပါသည္။
(မဲေဆာက္ျမိဳ ့ေန ့သစ္အလကေက်ာင္းမွာတတိယတန္း မွအဌမတန္းေအာင္တဲ့အထိေက်ာင္းကေလးအျဖစ္ေက်ြးေမြး ျပဳစုေစာင္ ့ေရွာက္ခဲ့ရသူ(၀ါ)ေက်ာင္းရဲ ့ အနာဂတ္အိပ္မက္ထဲကကေလးတစ္ဦး)
အို….. အသင္ေလာက (တိတိက်က်ေျပာရပါလွ်င္၊ အသင္ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားေလာက) သင္သည္ မိခင္တုိင္းျပည္တြင္ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈႏွင့္ ေန႔စဥ္၀င္ေငြ ပါးရွားပါေလတုိင္း အရြယ္မတိုင္ေသးသည့္ (၀ါ) ပညာသင္ယူေနဆဲျဖစ္သည့္ ကေလးမ်ားကို အလုပ္ခိုင္းေစျခင္းမွ ဘယ္ေသာအခါမ်ားမွ နည္းပါးသြားေအာင္စြမ္းေဆာင္နိုင္ပါမည္နည္း။ တစ္ခြန္းတည္းေသာ ဆုေတာင္းစကားကိုသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းေက်ာင္းဆရာမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖန္ဖန္၊ အလီလီ အခါခါ ေရရြတ္ၾကရန္သာ ရွိပါသည္။ “ဘ၀ဆက္တိုင္းဆက္တိုင္းကေလးတို႔ ပညာဆံုးခန္းတုိင္ပါေစကြယ္၊ ကေလးလုပ္သား မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ကြယ္” ဟူ၍။
+ေသာင္ရင္းနဂါး - ရင္ဘတ္ႏွင့္ ခံစားေရးဖြဲ႕သည္။+
Rest of your post
No comments:
Post a Comment