အခါတစ္ပါး ရြာတစ္ရြာတြင္ ေမာင္ပညာဆိုေသာ သူတစ္ဦးရွိ၏။ ေမာင္ပညာသည္ သူတတ္ကၽြမ္းထားၿပီးျဖစ္ ေသာ ေဗဒင္ပညာႏွင့္ ရြာစဥ္ေလွ်ာက္၍ သဒၶါေၾကးႏွင့္ ေဗဒင္ေဟာၿပီး ၀မ္းေက်ာင္းေနသူ ျဖစ္ေလသည္။
ညဥ့္အခ်ိန္ နားေနေသာအခါမ်ား၌ သူသည္ ရြာဦးရွိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ၀င္ေရာက္တည္းခိုေလ့ရွိတတ္ သည္။
သူ၏ ဇာတိရြာ၌ တစ္လခန္႔ ေနၿပီးေသာအခါ ေမာင္ပညာသည္ သူမေရာက္ရေလေသးေသာ ရြာမ်ားဆီသို႔ ခရီး တစ္ဖန္ လွည့္ျပန္သည္။
ညဥ့္အခ်ိန္ နားေနေသာအခါမ်ား၌ သူသည္ ရြာဦးရွိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ၀င္ေရာက္တည္းခိုေလ့ရွိတတ္ သည္။
သူ၏ ဇာတိရြာ၌ တစ္လခန္႔ ေနၿပီးေသာအခါ ေမာင္ပညာသည္ သူမေရာက္ရေလေသးေသာ ရြာမ်ားဆီသို႔ ခရီး တစ္ဖန္ လွည့္ျပန္သည္။
တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာအကူး ခရီးကြာလွမ္းၿပီး မုန္႔ပဲသေရစာသည္မ်ားကို မေတြ႔ရေသာအခါမ်ား၌ ေမာင္ပညာသည္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းဒဏ္ကို ခံရေလသည္။
ယေန႔လည္း ေမာင္ပညာသည္ မည္သည့္ အစားအစာကိုမွ မစားခဲ့ရေသးသျဖင့္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းျပင္းစြာႏွင့္ ခရီးႏွင္၍ လာခဲ့ရသည္။ အတန္ငယ္သြားမိေသာ္ ေဗ်ာသံစည္သံမ်ားကို ၾကားရ၍ `ေရွ႕ကရြာ၌ကား အလွဴႀကီးေပးေနမည္ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ အလွဴအိမ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ကား ထမင္းအ၀စားရေတာ့မည္´ဟု ႀကံစည္လ်က္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္ႏွင့္ ရြာထဲသို႔ ၀င္လာခဲ့သည္။
ရြာတံခါး၀သို႔ေရာက္သည္ဆိုလွ်င္ပင္ သူ ယခင္ ၅-ႏွစ္ေက်ာ္အခါက တစ္ေခါက္ေရာက္ဖူးၿပီးျဖစ္ေသာ `ပိေတၱာ´ ဆိုေသာ ရြာႀကီး ျဖစ္ေနမွန္း သိေလေတာ့သည္။
ရြာလယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ သူထင္သည့္အတိုင္းပင္ အလွဴပြဲႏွင့္ ပက္ပင္းပါတိုးမိသည္။ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ လွဴဒါန္းေကၽြးေမြးေနေသာ မ႑ပ္အတြင္းသို႔ ၀င္၍ သူ႔အား ထမင္းတစ္နပ္ ေကၽြးၾကရန္ ေျပာၾကားေသာအခါ-
`ဧည့္ေကာင္း၊ ဧည့္မြန္မ်ားကို ေကၽြးေမြးေနရာ၌ လာ၍မရႈပ္ပါႏွင့္´ဟု ေျပာဆိုကာ ရြာသားအေပါင္းက သူ႔အား ၀ိုင္း၀န္း ေမာင္းႏွင္လိုက္ၾကသည္။
အစားအစာမ်ားကို ျမင္ေနရပါလ်က္ႏွင့္ မစားရျဖစ္ေနေသာ ေမာင္ပညာက-
`ေဟ့ ငါ့ကို ထမင္းမေကၽြးခ်င္ၾကတဲ့လူေတြ၊ မင္းတို႔ရဲ႕ရြာႀကီးကို `သေ၀ထိုး´ဖ်က္ပစ္လိုက္မယ္ကြေနာ္´ဟု စိတ္ထိခိုက္လွစြာႏွင့္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း၍ ႀကံဳး၀ါးလိုက္ၿပီး ရြာျပင္သို႔ ထြက္လာခဲ့သည္။
သူထြက္သြား၍ မၾကာမီမွာပင္ ရြာသားအခ်င္းခ်င္း ေခါင္းခ်င္းရိုက္ၾကေတာ့သည္။
`တို႔ရြာကို သေ၀ထိုးဖ်က္မယ္တဲ့၊ တစ္ရြာလံုးကို သေ၀ထိုးဖ်က္နိုင္ေလာက္ေလာင္ သူ႔မွာ ေနာက္လိုက္ေတြနဲ႔မ်ားေလလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဆင္းရဲသားဟန္ေဆာင္၍ လာေသာမင္းစိုးရာဇာမ်ားေလလား၊ ငါတို႔တစ္ေတြ အျမန္လိုက္ၿပီး ေတာင္းပန္ေလမွ ေတာ္မည္ထင္သည္´ဟု တိုင္ပင္ၾကေလသည္။
အေျပးအလႊား လိုက္၍လာၾကေသာ ရြာသားမ်ားက ေမာင္ပညာကို မွီလာေသာအခါ
`အို… အရွင့္သား ပြဲေတာ္တည္ရန္ ၾကြေတာ္မူပါ´ဟု အေယာင္ေယာင္ အမွားမွားႏွင့္ တိုးလွ်ဳိး ေတာင္းပန္ၾကေတာ့သည္။
အင္မတန္ ဆာေလာင္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ေမာင္ပညာသည္ မျငင္းဆန္ ဟန္မလုပ္နိုင္ဘဲ ရြာဆီသို႔ လိုက္၍ လာခဲ့သည္။
အလွဴအိမ္အေရာက္တြင္ ေမာင္ပညာအား အ၀အလင္ ေကၽြးေမြးၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ေမာင္ပညာက ေအးေဆးစြာႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းေသာက္ေနေသာအခါ-
`ေက်နပ္ပါေလေတာ့ အရွင့္သား ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးႀကီးမ်ား၏ ရြာကို သေ၀ထိုးမဖ်က္ပါေလႏွင့္၊ ကေလးေရာ လူႀကီးပါ အားလံုးေသေၾကပ်က္ျပဳန္း၍ ရြာႀကီးေကာသြားမည္ကို ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးမ်ား ေၾကာက္ရြံ႕လွပါသည္´ဟု ထပ္မံ၍ ေတာင္းပန္ၾကျပန္သည္။
ထိုအခါ ေမာင္ပညာက `ကၽြန္ုပ္ေျပာခဲ့သည့္ သေ၀ထိုးဖ်က္မည္ဆိုသည္ကို ေၾကာက္ေနၾကဟန္တူသည္၊ လူစုလူေ၀းႏွင့္ လာေရာက္၍ ရြာကိုမ်ား ဖ်က္ဆီးေခ်မႈန္းပစ္ေလမည္လားဟု ေတြးေနၾကသည္ ထင္ပါသည္။ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾက မျဖစ္ၾကပါႏွင့္၊ ကၽြန္ုပ္ဆိုလိုသည္မွာ ေလာေလာဆယ္အတြက္ မဟုတ္ပါ၊ တမလြန္အတြက္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ အေဆြတို႔သည္ အလွဴႀကီးကို ေပးေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဟူသမွ်အား မေကၽြးေမြးပါဘဲႏွင့္ ေမာင္းႏွင္၍သာ ထုတ္ေနၾကမည္ဆိုပါက အေဆြတို႔ရြာ၏ အမည္ျဖစ္ေသာ မိေတၱာကို စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုႏွင့္ ေျမႀကီးထက္၌ ေရးစမ္း၍ၾကည့္ၾကပါေလ၊ ထို႔ေနာက္ ေရစသားထားသည့္ စာအနက္မွ သေ၀ထိုးကို ဖ်က္၍ ဖတ္ေသာ္ `မိတၱာ´ဟူ၍ ျဖစ္သြားမည္ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ုပ္ဆိုလိုသည္မွာ ေစတနာမမွန္လွ်င္ တမလြန္၌ ပိတၱာ ျဖစ္ကုန္ၾကလိမ့္မည္ဟုသာ သတိေပးစကား ေျပာၾကားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္´ဟု ရွင္း၍ ျပလိုက္ေလသည္။
ထိုအခါက်မွပင္ ရြာသားအေပါင္းသည္- `ပိေတၱာကို သေ၀ထိုးဖ်က္ေတာ့ ပိတၱာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ေပတာပဲ၊ ဒီသေ၀ထိုး ဖ်က္ကာမွ်ႏွင့္ သံသရာတြင္ နစ္မြန္းရမည္ အမွန္ပါတကား´ဟု ေခါင္းညိတ္လည္ညိတ္ႏွင့္ တရားသံေ၀ ရၾကေလေတာ့သတည္း။
***လူထု-ဦးလွ***
***ျမန္မာ့ရိုးရာ ေက်းလက္ပံုျပင္မ်ား***
အခါတစ္ပါး ရြာတစ္ရြာတြင္ ေမာင္ပညာဆိုေသာ သူတစ္ဦးရွိ၏။ ေမာင္ပညာသည္ သူတတ္ကၽြမ္းထားၿပီးျဖစ္ ေသာ ေဗဒင္ပညာႏွင့္ ရြာစဥ္ေလွ်ာက္၍ သဒၶါေၾကးႏွင့္ ေဗဒင္ေဟာၿပီး ၀မ္းေက်ာင္းေနသူ ျဖစ္ေလသည္။
ညဥ့္အခ်ိန္ နားေနေသာအခါမ်ား၌ သူသည္ ရြာဦးရွိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ၀င္ေရာက္တည္းခိုေလ့ရွိတတ္ သည္။
သူ၏ ဇာတိရြာ၌ တစ္လခန္႔ ေနၿပီးေသာအခါ ေမာင္ပညာသည္ သူမေရာက္ရေလေသးေသာ ရြာမ်ားဆီသို႔ ခရီး တစ္ဖန္ လွည့္ျပန္သည္။
ညဥ့္အခ်ိန္ နားေနေသာအခါမ်ား၌ သူသည္ ရြာဦးရွိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ၀င္ေရာက္တည္းခိုေလ့ရွိတတ္ သည္။
သူ၏ ဇာတိရြာ၌ တစ္လခန္႔ ေနၿပီးေသာအခါ ေမာင္ပညာသည္ သူမေရာက္ရေလေသးေသာ ရြာမ်ားဆီသို႔ ခရီး တစ္ဖန္ လွည့္ျပန္သည္။
တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာအကူး ခရီးကြာလွမ္းၿပီး မုန္႔ပဲသေရစာသည္မ်ားကို မေတြ႔ရေသာအခါမ်ား၌ ေမာင္ပညာသည္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းဒဏ္ကို ခံရေလသည္။
ယေန႔လည္း ေမာင္ပညာသည္ မည္သည့္ အစားအစာကိုမွ မစားခဲ့ရေသးသျဖင့္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းျပင္းစြာႏွင့္ ခရီးႏွင္၍ လာခဲ့ရသည္။ အတန္ငယ္သြားမိေသာ္ ေဗ်ာသံစည္သံမ်ားကို ၾကားရ၍ `ေရွ႕ကရြာ၌ကား အလွဴႀကီးေပးေနမည္ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ အလွဴအိမ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ကား ထမင္းအ၀စားရေတာ့မည္´ဟု ႀကံစည္လ်က္ ေျခလွမ္းသြက္သြက္ႏွင့္ ရြာထဲသို႔ ၀င္လာခဲ့သည္။
ရြာတံခါး၀သို႔ေရာက္သည္ဆိုလွ်င္ပင္ သူ ယခင္ ၅-ႏွစ္ေက်ာ္အခါက တစ္ေခါက္ေရာက္ဖူးၿပီးျဖစ္ေသာ `ပိေတၱာ´ ဆိုေသာ ရြာႀကီး ျဖစ္ေနမွန္း သိေလေတာ့သည္။
ရြာလယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ သူထင္သည့္အတိုင္းပင္ အလွဴပြဲႏွင့္ ပက္ပင္းပါတိုးမိသည္။ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ လွဴဒါန္းေကၽြးေမြးေနေသာ မ႑ပ္အတြင္းသို႔ ၀င္၍ သူ႔အား ထမင္းတစ္နပ္ ေကၽြးၾကရန္ ေျပာၾကားေသာအခါ-
`ဧည့္ေကာင္း၊ ဧည့္မြန္မ်ားကို ေကၽြးေမြးေနရာ၌ လာ၍မရႈပ္ပါႏွင့္´ဟု ေျပာဆိုကာ ရြာသားအေပါင္းက သူ႔အား ၀ိုင္း၀န္း ေမာင္းႏွင္လိုက္ၾကသည္။
အစားအစာမ်ားကို ျမင္ေနရပါလ်က္ႏွင့္ မစားရျဖစ္ေနေသာ ေမာင္ပညာက-
`ေဟ့ ငါ့ကို ထမင္းမေကၽြးခ်င္ၾကတဲ့လူေတြ၊ မင္းတို႔ရဲ႕ရြာႀကီးကို `သေ၀ထိုး´ဖ်က္ပစ္လိုက္မယ္ကြေနာ္´ဟု စိတ္ထိခိုက္လွစြာႏွင့္ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္း၍ ႀကံဳး၀ါးလိုက္ၿပီး ရြာျပင္သို႔ ထြက္လာခဲ့သည္။
သူထြက္သြား၍ မၾကာမီမွာပင္ ရြာသားအခ်င္းခ်င္း ေခါင္းခ်င္းရိုက္ၾကေတာ့သည္။
`တို႔ရြာကို သေ၀ထိုးဖ်က္မယ္တဲ့၊ တစ္ရြာလံုးကို သေ၀ထိုးဖ်က္နိုင္ေလာက္ေလာင္ သူ႔မွာ ေနာက္လိုက္ေတြနဲ႔မ်ားေလလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဆင္းရဲသားဟန္ေဆာင္၍ လာေသာမင္းစိုးရာဇာမ်ားေလလား၊ ငါတို႔တစ္ေတြ အျမန္လိုက္ၿပီး ေတာင္းပန္ေလမွ ေတာ္မည္ထင္သည္´ဟု တိုင္ပင္ၾကေလသည္။
အေျပးအလႊား လိုက္၍လာၾကေသာ ရြာသားမ်ားက ေမာင္ပညာကို မွီလာေသာအခါ
`အို… အရွင့္သား ပြဲေတာ္တည္ရန္ ၾကြေတာ္မူပါ´ဟု အေယာင္ေယာင္ အမွားမွားႏွင့္ တိုးလွ်ဳိး ေတာင္းပန္ၾကေတာ့သည္။
အင္မတန္ ဆာေလာင္ေနၿပီျဖစ္ေသာ ေမာင္ပညာသည္ မျငင္းဆန္ ဟန္မလုပ္နိုင္ဘဲ ရြာဆီသို႔ လိုက္၍ လာခဲ့သည္။
အလွဴအိမ္အေရာက္တြင္ ေမာင္ပညာအား အ၀အလင္ ေကၽြးေမြးၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ေမာင္ပညာက ေအးေဆးစြာႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းေသာက္ေနေသာအခါ-
`ေက်နပ္ပါေလေတာ့ အရွင့္သား ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးႀကီးမ်ား၏ ရြာကို သေ၀ထိုးမဖ်က္ပါေလႏွင့္၊ ကေလးေရာ လူႀကီးပါ အားလံုးေသေၾကပ်က္ျပဳန္း၍ ရြာႀကီးေကာသြားမည္ကို ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးမ်ား ေၾကာက္ရြံ႕လွပါသည္´ဟု ထပ္မံ၍ ေတာင္းပန္ၾကျပန္သည္။
ထိုအခါ ေမာင္ပညာက `ကၽြန္ုပ္ေျပာခဲ့သည့္ သေ၀ထိုးဖ်က္မည္ဆိုသည္ကို ေၾကာက္ေနၾကဟန္တူသည္၊ လူစုလူေ၀းႏွင့္ လာေရာက္၍ ရြာကိုမ်ား ဖ်က္ဆီးေခ်မႈန္းပစ္ေလမည္လားဟု ေတြးေနၾကသည္ ထင္ပါသည္။ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾက မျဖစ္ၾကပါႏွင့္၊ ကၽြန္ုပ္ဆိုလိုသည္မွာ ေလာေလာဆယ္အတြက္ မဟုတ္ပါ၊ တမလြန္အတြက္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ အေဆြတို႔သည္ အလွဴႀကီးကို ေပးေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဟူသမွ်အား မေကၽြးေမြးပါဘဲႏွင့္ ေမာင္းႏွင္၍သာ ထုတ္ေနၾကမည္ဆိုပါက အေဆြတို႔ရြာ၏ အမည္ျဖစ္ေသာ မိေတၱာကို စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုႏွင့္ ေျမႀကီးထက္၌ ေရးစမ္း၍ၾကည့္ၾကပါေလ၊ ထို႔ေနာက္ ေရစသားထားသည့္ စာအနက္မွ သေ၀ထိုးကို ဖ်က္၍ ဖတ္ေသာ္ `မိတၱာ´ဟူ၍ ျဖစ္သြားမည္ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ုပ္ဆိုလိုသည္မွာ ေစတနာမမွန္လွ်င္ တမလြန္၌ ပိတၱာ ျဖစ္ကုန္ၾကလိမ့္မည္ဟုသာ သတိေပးစကား ေျပာၾကားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္´ဟု ရွင္း၍ ျပလိုက္ေလသည္။
ထိုအခါက်မွပင္ ရြာသားအေပါင္းသည္- `ပိေတၱာကို သေ၀ထိုးဖ်က္ေတာ့ ပိတၱာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ေပတာပဲ၊ ဒီသေ၀ထိုး ဖ်က္ကာမွ်ႏွင့္ သံသရာတြင္ နစ္မြန္းရမည္ အမွန္ပါတကား´ဟု ေခါင္းညိတ္လည္ညိတ္ႏွင့္ တရားသံေ၀ ရၾကေလေတာ့သတည္း။
***လူထု-ဦးလွ***


No comments:
Post a Comment