***(ဧကနိပါတ္ ၆၊ ေဒ၀ဓမၼဇာတ္) ပစၥဳပၸန္၀တၳဳ***
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္ထင္ရွားေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာေတာ္မူသည္၊ သာ၀တၳိျပည္မွ သူၾကြယ္တစ္ေယာက္သည္ မယားေသ၍ ရဟန္းျပဳသည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၏ ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ခုတြင္ အေျခြအရံမ်ားႏွင့္ တခမ္းတနားေန၏။ အစားေကာငး္စား၏။ ေက်ာင္းခန္းကိုလည္း လွပခန္႔ျငားေအာင္ ျပင္ဆင္ထား၏။ သကၤန္းမ်ားစြာထား၍ အလဲအလွယ္၀တ္၏။
ဘုရားရွင္က သိေတာ္မူလွ်င္ ေခၚယူဆံုးမ၏။ ရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို စိတ္ဆိုးမာန္းဆိုးျဖင့္ ပရိသတ္အလယ္၌ ရပ္ၿပီး ဧကသိကိုခၽြတ္၍ခ်ကာ သင္းပိုင္ တစ္ထည္တည္းျဖင့္ ရပ္ၿပီး `ဒါျဖင့္ ဒီလိုပဲေနေတာ့မယ္´ဟု ျပန္ေျပာ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုရဟန္းအား သနားေတာ္မူေသာေၾကာင့္-
`ရဟန္း သင္သည္ ေရေစာင့္ဘီလူးဘ၀က တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ဟိရိၾသတၱပၸတည္းဟူေသာ အရွက္အေၾကာက္တရားႏွစ္ပါးကို ရွာေဖြႀကံစည္၍ ယခု ရဟန္းဘ၀ ရေနပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဟီရိၾသတၱပၸ ကင္းမဲ့ေနရသနည္း´ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၍
အတိတ္ဇာတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
***အတိတ္ဇာတ္***.
ဗာရာဏသီျပည္၌ ျမဟၼဒတ္မင္းျပဳစဥ္ ဗာရာဏသီမင္း၏ မိဘုရားႀကီးတြင္ မဟိ ံသမင္းသားႏွင့္ စႏၵကုမာရမင္းသား တို႔ကို ဖြားျမင္ၿပီး နတ္ရြာစံ၏။ မိဖုရားသစ္ တစ္ပါးတင္ေျမွာက္၏။ သားေတာ္တစ္ပါး ဖြားျမင္ျပန္သည္။ သူရိယကုမာရဟု အမည္မွည့္သည္။ မ်ားစြာျမတ္နိုး၍ မိဖုရားႀကီးအား လိုရာဆုကိုေတာင္းဟု ေပး၏။ မိဖုရားက ယခုမလိုပါ၊ လိုေသာ အခ်ိန္တြင္မွ ေတာင္းပါမည္ဟု ကတိျပဳထားသည္။
သူရိယကုမာရ အရြယ္ေရာက္လွ်င္ မိဖုရားက အိမ္ေရွ႕မင္းအရာကို ေတာင္းေတာ့၏။ မင္းႀကီးက သားေတာ္ရွိေသးသည္ အျခားဆုကို ေတာင္းပါဟုဆို၏။ မိဖုရားက သူ႔သားေတာ္ကိုသာ အိမ္ေရွ႕မင္းအျဖစ္ ေပးပါဟု ထပ္တလဲလဲ ေလွ်ာက္ထား၏။ မင္းႀကီးသည္ မိန္းမတို႔၏ စိတ္အႀကံကား ေကာက္က်စ္၏။ သားေတာ္ႀကီး အသက္အႏၱရာယ္ကို စိုးရိမ္ေနရေပၿပီဟု သားေတာ္ႏွစ္ပါးအား အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး ေတာတြင္း၌ သြားေနၾက၊ ငါေသလြန္ေသာအခါ ျပန္လာ၍ မင္းျပဳၾကဟု မွားၾကား၍ လႊတ္လိုက္၏။
သားေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါး ေတာထဲသြားၾက၏။ သူရိယကုမာရျမင္၍ သူပါလိုက္မည္ဟု အတင္းလိုက္၏။ တားျမစ္ေသာ္လည္း မရ၊ ဟိမ၀ႏၱာသို႔ ေရာက္ၾက၏။
ဘုရားေလာင္း မဟိ ံသ မင္းသားသည္ သစ္ပင္ရိပ္တြင္နားရင္း ေရဆာေၾကာင္း ေျပာ၏။ ညီအငယ္ဆံုး သူရိယမင္းသားကို ေရရွာလႊတ္၏။ ခ်ဳိးခဲ့၊ သံုးခဲ့ ယူေဆာင္ခဲ့ရန္ မွာလိုက္၏။
ထိုအနီးရွိ ေရအိုင္သည္ ဒကရကၡိဳက္ ဘီလူးသည္ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းထံမွာ အပိုင္ရထား၏။ သုိ႔ေသာ္ ကန္တြင္း ဆင္းလာမိသူသည္ ေဒ၀ဓမၼတရားကို မသိသူကိုသာ စားရမည္ျဖစ္၏။ သူရိယကုမာရမင္းသားသည္ ေရကန္ထဲဆင္း၏။ ဘီလူးက ဖမ္း၍ ေဒ၀ဓမၼတရားေမး၏။ သူရိယကုမာရလည္း မသိ၍ `ေဒ၀ဓမၼ ေနႏွင့္လ´ဟု ေျဖ၏။ မမွန္၍ ဖမ္းဆီးထား၏။
သူရိယမင္းသား အခ်ိန္ၾကာ၍ စႏၵကုမာရကို လႊတ္လိုက္၏။ ေရအိုင္အဆင္းတြင္ ေရအိုင္ေစာင့္ ဘီလူးကဖမ္းဆီး၍ ေဒ၀ဓမၼတရားကိုေမး၏။ စႏၵကုမာရက (ေဒ၀ဓမၼသည္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ)ဟု ေျဖ၏။ မမွန္၍ ဖမ္းဆီးထား၏။
စႏၵကုမာရ ျပန္မလာ၍ ဘုရားေလာင္း မဟိ္ ံသမင္းသားသည္ ေရအိုင္သို႔လိုက္၏။ အႏၱရာယ္ရွိေနၿပီဟု သိ၏။ ညီေတာ္ႏွစ္ေယာက္၏ ဆင္းေျခရာကိုသာေတြ႔၍ တက္ေျခရာကိုမူ မေတြ.သျဖင့္ ေရေစာင့္ဘီလူးရွိေသာ ေရအိုင္ဟုသိ၏။
ဘီလူးသည္ မင္းသား ေရအိုင္တြင္းမဆင္း၍ မုဆိုးေယာင္ေဆာင္ၿပီး မဟိ ံသမင္းသားအား ေရခ်ဳိးရန္တုိက္တြန္း၏။ မဟိ ့သသည္ ဤသူကား ေရေစာင့္ဘီလူးပင္ ျဖစ္မည္ထင္၍ ေမး၏။ မုဆိုးက ေရေစာင့္ဘီလူး ျဖစ္သည္။ ေရကန္တြင္း ဆင္းေသာ မင္းသားႏွစ္ပါးကို ေဒ၀ဓမၼတရားမသိ၍ ငါဖမ္းထားသည္ဟု ေျပာ၏။
မဟိ ံသမင္းသားက `ေဒ၀ဓမၼကို ငါသိသည္၊ သင္နာၾကားမည္လား၊ နာၾကားလိုက ငါေဟာမည္´ဟု ဆို၏။ ဘီလူးက နာၾကားလိုပါသည္ဆိုလွ်င္ ငါ့ကိုယ္သည္ ညစ္ႏြမ္းေနသည္။ ေရခ်ဳိးၿပီးမွ ေဟာမည္ဆို၍ ဒကရကၡိဳက္သည္ ဘုရားေလာင္းအား ေရခ်ဳိးေစၿပီး ပလႅင္ကို ခင္းေပး၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ ရိုေသစြာ နာေလာ့ဟုဆို၍ (မေကာင္းမႈကို ျပဳရမွာ ရွက္သင့္ေၾကာက့္သင့္ေၾကာင္း) ေဟာၾကားၿပီး-
ေလာက၌ ရွက္တတ္ျခင္း၊ ေၾကာက္တတ္ျခင္း တရားႏွင့္ ျပည့္စံုၾကေသာ၊ စင္ၾကယ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ေသာ၊ ၿငိမ္သက္ေသာ ကာယကံ အစရွိသည္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို ေဒ၀ဓမၼဟူ၍ ဆိုအပ္ကုန္၏။
ထိုေနာက္ က်ယ္၀န္းစြာ ဆက္လက္ေဟာၾကားသည္။ ဘီလူးသည္ ဘုရားေလာင္း မဟိ ံသမင္းသားအား ၾကည္ညိဳလွ၍ ညီေတာ္ႏွစ္ေယာက္အနက္ တစ္ေယာက္ကိုေပးမည္။ ႀကိဳက္ရာညီကို ယူေလာ့ဟုဆို၏။ မဟိ ံသမင္းသားသည္ ညီေထြးသူရိယကုမာရကို ရယူခဲ့ဟုဆို၏။ ဘီလူးက `သင္သည္ ေဒ၀ဓမၼတရားကိုကားသိ၏။ မလိုက္နာ၊ ညီအႀကီးကိိုထား၍ ညီေထြးကိုထား၍ ညီေထြးကို ေတာင္းေသာ သင္သည္ ႀကီးသူတို႔အား ပူေဇာ္သမႈမျပဳ´ဟု ဆို၏။
`ဘီလူး ငါသည္ ေဒ၀ဓမၼ တရားကို သိလည္းသိ၏။ က်င့္လည္းက်င့္၏။ ငါတို႔ ေတာထဲလာရသည္မွာ ညီေထြးေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ညီေထြးက အတင္းလိုက္၍ ပါလာရသည္ကို မည္သူမွ်မသိ၊ ညီေထြးမပါဘဲ ၿမိဳ႕သို႔ျပန္လွ်င္ ညီေထြးကို ဘီလူးစားသည္ဟုဆိုလွ်င္ ဘယ္သူကမွ ယံုၾကည့္္မည္မဟုတ္၊ သို႔ျဖစ္၍ သူတစ္ပါးတို႔ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းေဘးမွ ေၾကာက္သျဖင့္ ညီေထြး သူရိယကုမာရကိုသာ ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဘုရားေလာင္းဆို၏။
ဘီလူးသည္ ၾကည္ညိဳလြန္းလွ၍ ညီငယ္ႏွစ္ေယာက္စလံုးလႊတ္ေပး၏။
မဟိ ံသမင္းသားသည္ ဘီလူးအား သင္သည္ ေရွးဘ၀ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ သားစားဘီလူးျဖစ္ရသည္။ ယခုလည္း မေကာင္းမႈျပဳျပန္၏။ ငရဲအစရွိသည္တို႔မွ မလြတ္၊ မေကာင္းမႈကို ပယ္ေလာ့ဟု ဆံုးမရာ ဘီလူးအကၽြတ္တရားရ၍ မင္းသားသံုးပါးကို ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္ လုပ္ေကၽြး၍ ထား၏။ ကာလၾကာ၍ ဗာရာဏသီမင္းႀကီး ေသလြန္လွ်င္ ဘီလူးကိုပါေခၚ၍ မင္းအျဖစ္ ယူၿပီးေနာက္ စႏၵကုမာရကို အိမ္ေရွ႕မင္း၊ သူရိယကုမာရကို စစ္သူႀကီးအရာထား၍ ဘီလူးအတြက္ ေနရာျပဳျပင္စီမံထားၿပီး ထမင္းဦး၊ ပန္းဦးေပးေစသည္။
ဤဓမၼေဒသနာတြင္ သစၥာျပဳလွ်င္ ထိုရဟန္း ေသာတာပတၱိ ဖိုလ္၌ တည္ေလ၏။
***ဇာတ္ေပါင္းေသာ္***
ဒကရကၡိဳက္ဘီလူးသည္ - ပစၥည္းေပါမ်ားေသာ ရဟန္း
သူရိယကုမာရသည္ - အာနႏၵာ
စႏၵကုမာရသည္ - သာရိပုတၱရာ
မဟိ ံသမင္းသည္ - ငါဘုရားျဖစ္သည္ဟု ဇာတ္ေတာ္ကို ေပါင္း၏။
*** ဦးလွခင္- ဆန္းညြန္႔ဦး ***
***ရွက္ၾကပါ၊ ေၾကာက္ၾကပါ***
***(ဧကနိပါတ္ ၆၊ ေဒ၀ဓမၼဇာတ္) ပစၥဳပၸန္၀တၳဳ***
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္ထင္ရွားေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာေတာ္မူသည္၊ သာ၀တၳိျပည္မွ သူၾကြယ္တစ္ေယာက္သည္ မယားေသ၍ ရဟန္းျပဳသည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၏ ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ခုတြင္ အေျခြအရံမ်ားႏွင့္ တခမ္းတနားေန၏။ အစားေကာငး္စား၏။ ေက်ာင္းခန္းကိုလည္း လွပခန္႔ျငားေအာင္ ျပင္ဆင္ထား၏။ သကၤန္းမ်ားစြာထား၍ အလဲအလွယ္၀တ္၏။
ဘုရားရွင္က သိေတာ္မူလွ်င္ ေခၚယူဆံုးမ၏။ ရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို စိတ္ဆိုးမာန္းဆိုးျဖင့္ ပရိသတ္အလယ္၌ ရပ္ၿပီး ဧကသိကိုခၽြတ္၍ခ်ကာ သင္းပိုင္ တစ္ထည္တည္းျဖင့္ ရပ္ၿပီး `ဒါျဖင့္ ဒီလိုပဲေနေတာ့မယ္´ဟု ျပန္ေျပာ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုရဟန္းအား သနားေတာ္မူေသာေၾကာင့္-
`ရဟန္း သင္သည္ ေရေစာင့္ဘီလူးဘ၀က တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ဟိရိၾသတၱပၸတည္းဟူေသာ အရွက္အေၾကာက္တရားႏွစ္ပါးကို ရွာေဖြႀကံစည္၍ ယခု ရဟန္းဘ၀ ရေနပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဟီရိၾသတၱပၸ ကင္းမဲ့ေနရသနည္း´ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၍
အတိတ္ဇာတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
***အတိတ္ဇာတ္***.
ဗာရာဏသီျပည္၌ ျမဟၼဒတ္မင္းျပဳစဥ္ ဗာရာဏသီမင္း၏ မိဘုရားႀကီးတြင္ မဟိ ံသမင္းသားႏွင့္ စႏၵကုမာရမင္းသား တို႔ကို ဖြားျမင္ၿပီး နတ္ရြာစံ၏။ မိဖုရားသစ္ တစ္ပါးတင္ေျမွာက္၏။ သားေတာ္တစ္ပါး ဖြားျမင္ျပန္သည္။ သူရိယကုမာရဟု အမည္မွည့္သည္။ မ်ားစြာျမတ္နိုး၍ မိဖုရားႀကီးအား လိုရာဆုကိုေတာင္းဟု ေပး၏။ မိဖုရားက ယခုမလိုပါ၊ လိုေသာ အခ်ိန္တြင္မွ ေတာင္းပါမည္ဟု ကတိျပဳထားသည္။
သူရိယကုမာရ အရြယ္ေရာက္လွ်င္ မိဖုရားက အိမ္ေရွ႕မင္းအရာကို ေတာင္းေတာ့၏။ မင္းႀကီးက သားေတာ္ရွိေသးသည္ အျခားဆုကို ေတာင္းပါဟုဆို၏။ မိဖုရားက သူ႔သားေတာ္ကိုသာ အိမ္ေရွ႕မင္းအျဖစ္ ေပးပါဟု ထပ္တလဲလဲ ေလွ်ာက္ထား၏။ မင္းႀကီးသည္ မိန္းမတို႔၏ စိတ္အႀကံကား ေကာက္က်စ္၏။ သားေတာ္ႀကီး အသက္အႏၱရာယ္ကို စိုးရိမ္ေနရေပၿပီဟု သားေတာ္ႏွစ္ပါးအား အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး ေတာတြင္း၌ သြားေနၾက၊ ငါေသလြန္ေသာအခါ ျပန္လာ၍ မင္းျပဳၾကဟု မွားၾကား၍ လႊတ္လိုက္၏။
သားေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါး ေတာထဲသြားၾက၏။ သူရိယကုမာရျမင္၍ သူပါလိုက္မည္ဟု အတင္းလိုက္၏။ တားျမစ္ေသာ္လည္း မရ၊ ဟိမ၀ႏၱာသို႔ ေရာက္ၾက၏။
ဘုရားေလာင္း မဟိ ံသ မင္းသားသည္ သစ္ပင္ရိပ္တြင္နားရင္း ေရဆာေၾကာင္း ေျပာ၏။ ညီအငယ္ဆံုး သူရိယမင္းသားကို ေရရွာလႊတ္၏။ ခ်ဳိးခဲ့၊ သံုးခဲ့ ယူေဆာင္ခဲ့ရန္ မွာလိုက္၏။
ထိုအနီးရွိ ေရအိုင္သည္ ဒကရကၡိဳက္ ဘီလူးသည္ ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္းထံမွာ အပိုင္ရထား၏။ သုိ႔ေသာ္ ကန္တြင္း ဆင္းလာမိသူသည္ ေဒ၀ဓမၼတရားကို မသိသူကိုသာ စားရမည္ျဖစ္၏။ သူရိယကုမာရမင္းသားသည္ ေရကန္ထဲဆင္း၏။ ဘီလူးက ဖမ္း၍ ေဒ၀ဓမၼတရားေမး၏။ သူရိယကုမာရလည္း မသိ၍ `ေဒ၀ဓမၼ ေနႏွင့္လ´ဟု ေျဖ၏။ မမွန္၍ ဖမ္းဆီးထား၏။
သူရိယမင္းသား အခ်ိန္ၾကာ၍ စႏၵကုမာရကို လႊတ္လိုက္၏။ ေရအိုင္အဆင္းတြင္ ေရအိုင္ေစာင့္ ဘီလူးကဖမ္းဆီး၍ ေဒ၀ဓမၼတရားကိုေမး၏။ စႏၵကုမာရက (ေဒ၀ဓမၼသည္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ)ဟု ေျဖ၏။ မမွန္၍ ဖမ္းဆီးထား၏။
စႏၵကုမာရ ျပန္မလာ၍ ဘုရားေလာင္း မဟိ္ ံသမင္းသားသည္ ေရအိုင္သို႔လိုက္၏။ အႏၱရာယ္ရွိေနၿပီဟု သိ၏။ ညီေတာ္ႏွစ္ေယာက္၏ ဆင္းေျခရာကိုသာေတြ႔၍ တက္ေျခရာကိုမူ မေတြ.သျဖင့္ ေရေစာင့္ဘီလူးရွိေသာ ေရအိုင္ဟုသိ၏။
ဘီလူးသည္ မင္းသား ေရအိုင္တြင္းမဆင္း၍ မုဆိုးေယာင္ေဆာင္ၿပီး မဟိ ံသမင္းသားအား ေရခ်ဳိးရန္တုိက္တြန္း၏။ မဟိ ့သသည္ ဤသူကား ေရေစာင့္ဘီလူးပင္ ျဖစ္မည္ထင္၍ ေမး၏။ မုဆိုးက ေရေစာင့္ဘီလူး ျဖစ္သည္။ ေရကန္တြင္း ဆင္းေသာ မင္းသားႏွစ္ပါးကို ေဒ၀ဓမၼတရားမသိ၍ ငါဖမ္းထားသည္ဟု ေျပာ၏။
မဟိ ံသမင္းသားက `ေဒ၀ဓမၼကို ငါသိသည္၊ သင္နာၾကားမည္လား၊ နာၾကားလိုက ငါေဟာမည္´ဟု ဆို၏။ ဘီလူးက နာၾကားလိုပါသည္ဆိုလွ်င္ ငါ့ကိုယ္သည္ ညစ္ႏြမ္းေနသည္။ ေရခ်ဳိးၿပီးမွ ေဟာမည္ဆို၍ ဒကရကၡိဳက္သည္ ဘုရားေလာင္းအား ေရခ်ဳိးေစၿပီး ပလႅင္ကို ခင္းေပး၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ ရိုေသစြာ နာေလာ့ဟုဆို၍ (မေကာင္းမႈကို ျပဳရမွာ ရွက္သင့္ေၾကာက့္သင့္ေၾကာင္း) ေဟာၾကားၿပီး-
ေလာက၌ ရွက္တတ္ျခင္း၊ ေၾကာက္တတ္ျခင္း တရားႏွင့္ ျပည့္စံုၾကေသာ၊ စင္ၾကယ္ေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ေသာ၊ ၿငိမ္သက္ေသာ ကာယကံ အစရွိသည္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို ေဒ၀ဓမၼဟူ၍ ဆိုအပ္ကုန္၏။
ထိုေနာက္ က်ယ္၀န္းစြာ ဆက္လက္ေဟာၾကားသည္။ ဘီလူးသည္ ဘုရားေလာင္း မဟိ ံသမင္းသားအား ၾကည္ညိဳလွ၍ ညီေတာ္ႏွစ္ေယာက္အနက္ တစ္ေယာက္ကိုေပးမည္။ ႀကိဳက္ရာညီကို ယူေလာ့ဟုဆို၏။ မဟိ ံသမင္းသားသည္ ညီေထြးသူရိယကုမာရကို ရယူခဲ့ဟုဆို၏။ ဘီလူးက `သင္သည္ ေဒ၀ဓမၼတရားကိုကားသိ၏။ မလိုက္နာ၊ ညီအႀကီးကိိုထား၍ ညီေထြးကိုထား၍ ညီေထြးကို ေတာင္းေသာ သင္သည္ ႀကီးသူတို႔အား ပူေဇာ္သမႈမျပဳ´ဟု ဆို၏။
`ဘီလူး ငါသည္ ေဒ၀ဓမၼ တရားကို သိလည္းသိ၏။ က်င့္လည္းက်င့္၏။ ငါတို႔ ေတာထဲလာရသည္မွာ ညီေထြးေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ညီေထြးက အတင္းလိုက္၍ ပါလာရသည္ကို မည္သူမွ်မသိ၊ ညီေထြးမပါဘဲ ၿမိဳ႕သို႔ျပန္လွ်င္ ညီေထြးကို ဘီလူးစားသည္ဟုဆိုလွ်င္ ဘယ္သူကမွ ယံုၾကည့္္မည္မဟုတ္၊ သို႔ျဖစ္၍ သူတစ္ပါးတို႔ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းေဘးမွ ေၾကာက္သျဖင့္ ညီေထြး သူရိယကုမာရကိုသာ ေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဘုရားေလာင္းဆို၏။
ဘီလူးသည္ ၾကည္ညိဳလြန္းလွ၍ ညီငယ္ႏွစ္ေယာက္စလံုးလႊတ္ေပး၏။
မဟိ ံသမင္းသားသည္ ဘီလူးအား သင္သည္ ေရွးဘ၀ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ သားစားဘီလူးျဖစ္ရသည္။ ယခုလည္း မေကာင္းမႈျပဳျပန္၏။ ငရဲအစရွိသည္တို႔မွ မလြတ္၊ မေကာင္းမႈကို ပယ္ေလာ့ဟု ဆံုးမရာ ဘီလူးအကၽြတ္တရားရ၍ မင္းသားသံုးပါးကို ေကာင္းစြာေစာင့္ေရွာက္ လုပ္ေကၽြး၍ ထား၏။ ကာလၾကာ၍ ဗာရာဏသီမင္းႀကီး ေသလြန္လွ်င္ ဘီလူးကိုပါေခၚ၍ မင္းအျဖစ္ ယူၿပီးေနာက္ စႏၵကုမာရကို အိမ္ေရွ႕မင္း၊ သူရိယကုမာရကို စစ္သူႀကီးအရာထား၍ ဘီလူးအတြက္ ေနရာျပဳျပင္စီမံထားၿပီး ထမင္းဦး၊ ပန္းဦးေပးေစသည္။
ဤဓမၼေဒသနာတြင္ သစၥာျပဳလွ်င္ ထိုရဟန္း ေသာတာပတၱိ ဖိုလ္၌ တည္ေလ၏။
***ဇာတ္ေပါင္းေသာ္***
ဒကရကၡိဳက္ဘီလူးသည္ - ပစၥည္းေပါမ်ားေသာ ရဟန္း
သူရိယကုမာရသည္ - အာနႏၵာ
စႏၵကုမာရသည္ - သာရိပုတၱရာ
မဟိ ံသမင္းသည္ - ငါဘုရားျဖစ္သည္ဟု ဇာတ္ေတာ္ကို ေပါင္း၏။
*** ဦးလွခင္- ဆန္းညြန္႔ဦး ***
No comments:
Post a Comment