ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္သာသနာၿငီးေငြ႔၏။ ျမတ္စြာဘုရား သည္ ေခၚေတာ္မႈၿပီး ငါဘုရား၏ မ်က္ႏွာေမာက္ေတာ္ ပရိသတ္မ်ားအလယ္တြင္ သာသနာေတာ္၌ၿငီးေငြ႕ေသာ အျဖစ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ထင္ရွားေအာင္ လုပ္သနည္း၊ အရွက္အေၾကာက္( ဟိရီ,ၾသတၱပၸ)ကို အဘယ္ေၾကာင့္ အေစာင့္ေရွာက္သနည္း။ ေရွ:ပညာတို႔သည္ သာသနာပမွာျဖစ္လ်က္ ငါးဆယ္ငါးႏွစ္ပတ္လံုး ၿငီးေငြ႔သည္ အျဖစ္ကို မျပ။ ဟိရီ,ၾသတၱပၸကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၏ ဟုမိန္.ေတာ္မူကာ အတိတ္ဇာတ္ကုိေဟာၾကား ေတာ္မူသည္။
အတိတ္ဇာတ္…
ေရွးေရွးအခါ ၀ံသတိုင္း ေကာသမိၺျပည္၌ ေကာသမၺကမင္း မင္းျပဳ၏။ ရြာတစ္ရြာ၌ ကုေဋရွစ္ဆယ္ ၾကြယ္၀ေသာ သူငယ္ခ်င္း ပုဏၰားႏွစ္ေယာက္ရွိ၏။ “ဒီပါယန” ႏွင့္ “မဏၰဗ်” တို႔ျဖစ္၏။
ထိုႏွစ္ေယာက္သည္ ကာမဂုဏ္အျပစ္ကိုျမင္၍ ဥစၥာမ်ားကိုစြန္႔ၿပီးဟိမ၀ႏၱာသို႔၀င္၍ အႏွစ္ငါးဆယ္လံုးလံုး သစ္သီးမ်ားျဖင့္ စားေသာက္ေနထိုင္ၾက၏ သို႔ေသာ္ စ်ာန္အဘိညာဏ္မရၾကေခ်။ ဒီပါယနရေသ့သည္ ဘုရားေလာင္းျဖစ္၏။
သုသာန္ဓူတင္ က်င့္သံုးစဥ္….
တစ္ေန႔တြင္ ရေသ့ႏွစ္ဦးသည္ ေကာသလတိ္ုင္း နိဂံုးရြာတစ္ရြာရွိ လူ႔ဘ၀က “ဒီပါယန” ရေသ့၏မိတ္ေဆြ “မဏၰဗ်” သူၾကြယ္ထံသြားၾက၏။ သူၾကြယ္က ေက်ာင္းေဆာက္၍ ရေသ့ႏွစ္ဦးစလံုးကို လုပ္ေက်ြး၏။
ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ေနၾကၿပီး သူၾကြယ္ကုိပန္ၾကား၍ ခရီးတစ္ခုထြက္ၾကျပန္း၏။ ဗာရာဏသီျပည္မွ “အ၀ိမုတၱကသုသာန္” ၌ေနၾက၏ မၾကာမီ “ဒီပါယေနရေသ့သည္” သူၾကြယ္ထံသြာေန၏။ မဏၰဗ်ရေသ့သည္ သုသာန္၌ ေနခဲ့၏။
တစ္ေန႔တြင္ သူခိုးတို႔သည္ၿမိဳ႕တြင္း၌ ခိုးၾကၿပီး လူလိုက္၍ သုသာန္ထဲသို႔ ၀င္လာကာ ရေသ့ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ ပစၥည္းထုပ္ကိုပစ္၍ေျပး၏။ လိုက္ၾကသူမ်ားက မ႑ဗ်ရေသ့ကိုပင္ သူခိုးဟု မင္းႀကီးထံ ဖမ္းပို႔ၾက၏။ မင္းႀကီးက မစံုစမ္း၊ သုသာန္တြင္ တံက်င္လ်ဳိ၍ သတ္ေစ၏။
အတိတ္ကံ….
မင္းခ်င္းတို႔သည္ သုသာန္၌ ရွားႏွစ္တံက်င္ျဖင့္ လွ်ဳိၾက၏။ ရေသ့၏။ ကိုယ္တြင္းသို႔မ၀င္၊ တမာသား တံက်င္၊ သံတံက်င့္၊ တို႔ျဖင့္ လွ်ဳိျပန္၏။ ကိုယ္တြင္းသို႔ မ၀င္။
ရေသ့သည္ ဇာတိႆရဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ မေကာင္းမႈ၀ိပါကကံကို ခံရမည့္အေၾကာင္းျမင္၍ မင္းခ်င္းတို႔အား ပင္လယ္ကသစ္သားျဖင့္ တံက်င္လွ်ဳိေစ၏။ မင္းခ်င္းတို႔လည္း စအို၀မွတံက်င္လွ်ဳိ၍ ကားစင္တင္ထားၿပီး အေစာင့္ထားကာ ျပန္သြားၾက၏။
သိလအရိပ္ကိုခိုလႈံ၍….
အေစာင့္တို႔သည္ ပုန္းကြယ္၍ေစာင့္ၾက၏။ ဒီပါယနရေသ့သည္ မ႑ဗ်ရေသ့ထံ ဖူးျမင္ရန္လာခဲ့၏။ တံက်င္လွ်ဳိခံရသည္ကိုျမင္လွ်င္ `အရွင္ အျပုစ္ရွိ၍ေလာ´ ဟုေမး၏။
`မရွိပါ´ဟု ေျပာ၏။
`သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဖမ္းေသာသူမ်ားႏွင့္ အျပစ္ေပးေသာမင္းႀကီးတို႔ကို စိတ္ျပစ္မွားသလား၊ အမ်က္ထြက္သေလာ´ဟု ေမး၏။
`မျပစ္မွားပါ၊ အမ်က္မထြက္ပါ´ဟု ေျပာ၏။
`အရွင္ကဲ့သို႔ သီလရွိသူ၏ အရိပ္ကို ခိုလႈံရျခင္းသည္ ခ်မ္းသာ၏ဟု လွ်ဳိထားေသာ တံက်င္တုိင္ကို မွီ၍သာေန၏။
မ႑ဗ်ရေသ့၏ကုိယ္မွ ေသြးေပါက္တို႔သည္ ဒီပါယနကိုယ္ေပၚသို႔ တစ္စက္တစ္စက္က်၏။ ေသြးမ်ား ေျခာက္ေသာအခါ တစ္ကိုယ္လံုး မည္းနက္ေသာ အကြက္တို႔ျဖစ္ေန၏။ ဒီပါယနရေသ့အား (ကဏွာဒီပါယန)ဟု တြင္၏။
ေရွးက၀ိပါက္…..
နံနက္လင္းလွ်င္ ပုန္းကြယ္ နားေထာင္ေသာ အေစာင့္တို႔က ရေသ့ႏွစ္ပါး ေျပာေသာ စကားကို မင္းႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားၾက၏။ မင္းႀကီးၾကားလွ်င္ ငါမစံုစမ္းဘဲ ျပဳမိေခ်ၿပီဟု ရေသ့တို႔ထံသြား၏။ အျပစ္မရွိေၾကာင္းသိ၍ တံက်င္ကို ႏုတ္ေစ၏။ ႏုတ္၍မရေခ်။
ထိုအခါ ရေသ့က…..
`မင္းႀကီး ငါတံက်င္လွ်ဳိခံရသည္မွာ ေရွးက၀ိပါက္ကံေၾကာင့္သာျဖစ္၏။ ေရွးဘ၀ လက္သမားသားျဖစ္စဥ္က ယင္တစ္ေကာင္ကို ေသးငယ္ေသာ ပင္လယ္ကသစ္သားျဖင့္ စအိုမွ ထိုးခဲ့ဖူးေသာ ကံေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထိုကသစ္သားသည္ ယင္ငယ္ကို ကိုယ္တြင္း၌ပင္ရွိေန၏။ ထိုသစ္သားေၾကာင့္ ယင္မွာ မေသ၊ အသက္အတုိင္းေနၿပီးမွ ေသရ၏။
သို႔အတြက္ ငါ့ကိုအသက္ရွင္ေစလိုလွ်င္ တံက်င္ကို မႏုတ္ပါႏွင့္၊ အေရႏွင့္အညီသာ ျဖတ္ေပးပါ´ဟုေျပာ၏. မင္းခ်င္းတို႔လည္း ရေသ့၏ အလိုအတိုင္း လုပ္ေပး၏။ ထိုအခါမွစ၍ (အာဏိမ႑ဗ်ရေသ့)ဟု တြင္၏။
မင္းႀကီးသည္ ရေသ့ႏွစ္ဦးကို ဥယ်ာဥ္ေတာ္၌ ေနေစၿပီး လုပ္ေကၽြး၏။ ကဏွဒီပါယနရေသ့သည္ မၾကာမီ ျပန္သြား၏။
ေျမြဆိပ္က်လို သစၥာဆို….
မ႑ဗ်သူၾကြယ္သည္ ဘုရားေလာင္း ဒီပါယန ရေသ့ျပန္လာသည္ၾကား၍ ဆြမ္းအေဖ်ာ္ကို စီမံ၍ သားမယားတို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းသို႔လာ၏။ (မ႑ဗ်ရေသ့)၏ အတင္းကို ေျပာဆိုေနၾကစဥ္ သားငယ္သည္ ကစားရင္း ေျမြကိုက္ခံရသျဖင့္ ေျမြဆိပ္တက္ၿပီး ထိုေနရာမွာပင္ လဲက်သြား၏။
မိဘတို႔သည္ သားကိုေပြ႔ခ်ီ၍ ရေသ့ထံ ေဆးကုသေပးရန္ ေတာင္းပန္ၾက၏။
ရေသ့က `ငါသည္ ေဆး၀ါးလည္းမသိ၊ မႏၱန္လည္း မတတ္ပါ´ဟု ဆိုေသာ္ `အရွင္ဘုရား သူငယ္အေပၚ ေမတၱာ ထား၍ သစၥာျပဳေတာ္မူပါ´ဟု ေတာင္းပန္ၾက၏။
ဘုရားေလာင္း၏ သစၥာစကား……
ဘုရားေလာင္းရေသ့က….“ငါသည္ ရေသ့ရဟန္းျဖစ္သည္မွ ခုႏွစ္ရက္သာေပ်ာ္ေမြ႔ခဲ့ပါ၏။ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္လံုးလံုး ရေသ့ရဟန္းဘ၀တြင္ မေနခ်င္ပဲ၊ မေပ်ာ္ေမြ႔ပဲ ေနခဲ့၏။ ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ဤသူငယ္၏ေျမြဆိပ္တို႔ က်ဆင္း၍ အသက္ခ်မ္းသာပါေစသတည္း” ဟု သစၥာျပဳသည္ႏွင့္ ေျမြဆိပ္တို႔သည္ ဦးေခါင္းမွ ရင္ပတ္အထိ က်ဆင္း၍ သူငယ္သည္ သတိရလာ၏။ မ်က္ေတာင္မ်ား ခတ္လာ၏။
ဖခင္၏သစၥာစကား….
ထိုအခါ ဘုရားေလာင္းရေသ့က “ငါ့အစြမ္း ဤမ်ွသာျဖစ္သည္။ ဖခင္ျဖစ္သူက သစၥာဆိုေပဦး” ဟုတိုက္တြန္းသ၏။ ဖခင္ျဖစ္သူက..
“ငါ၏အိမ္တြင္ အလွဴမဏၰပ္ႀကီးျဖင့္ ေန႔စဥ္ လွဴဒါန္းေနပါ၏။ ငါသည္ အလွဴခံမ်ားအား သဒၵါတရားမရွိဘဲ မလွဴခ်င္ဘဲ လွဴေနရပါ၏။ ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ သားျဖစ္သူ ေျမြဆိပ္က်ပါေစသတည္း” ဟုဆို၏။ ေျမြဆိတ္တို႔ က်၍ခါးအထိလႈပ္ရွားလာႏိုင္၏။
မိခင္၏သစၥာစကား…
သူၾကြယ္က ဇနီးျဖစ္သူအားသစၥာဆိုပါဦးဟု တိုက္တြန္း၏။ မိခင္က “ ငါသည္ ငါ၏လင္သားအေပၚ၌ သားကုိကိုက္သည့္ ေျမြေဟာက္ႏွင့္အတူ ငါမခ်စ္၊ မႏွစ္သက္ပါ၊ ငါသည္ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ၏သားမွ ေျမြဆိပ္တို႔ က်ပါေစသတည္း” ဟုသစၥာျပဳ၏။
ေျမြဆိပ္ အားလံုးက်၍ သားငယ္သည္ ပကတိ ေကာင္းသြား၏။
ကဲ့ရဲ့ၾကမွာရွက္လို႔ ေၾကာက္လို႔ပါ….
ထိုေနာက္ သူၾကြယ္က ဘုရားေလာင္းဒီပါယနရေသ့အား “ အရွင္ရေသ့၊ ရေသ့ ရဟန္းဘ၀ၿငီးေငြ႔ပါလ်က္ ဘာေၾကာင္းႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္မွ် ဆက္ေနသနည္း” ဟု ေလွ်ာက္ထားေနလွ်င္ ရေသ့က “သူၾကြယ္ဒါယကာ၊ ငါရေသ့ရဟန္းဘ၀ကို ၿငီးေငြ႔႔၍ လူထြက္ၿပီး ျပန္လာလွ်င္ လူအေပါင္းတို႔က ဒီပါယနသည္ ကေလးကဲ့သို႔ စိတ္မတည္ၾကည္ဟု ကဲ့ရဲ့ၾကျခင္းကို မခံလို၍ ေအာင့္အီး သည္းခံေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ရွင္းျပ၏။
ရေသ့က သူၾကြယ္အားေမးျမန္း၏။
သင္သည္ ေစတနာမပါဘဲ၊ မလွဴခ်င္ဘဲ လွဴေနရသည္မွာ ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ဳိးခုနစ္ဆက္ ဤသို႔လွဴလားခဲ့၍ လွဴျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ုပ္မလွဴဒါန္း မေပးကမ္းဘဲေနပါက လူအေပါင္းတို႔က ေဆြခုနစ္ဆက္မွာ အညံ့ဆံုး အဖ်င္းဆံုးဟု ကဲ့ရဲ႕မွာ ေၾကာက္၍သာ လွဴေနရပါသည္´ဟု ရွင္းျပ၏။ ထိုေနာက္ သူၾကြယ္က မိမိ္မယားအား ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ သင့္ကို လက္ထပ္ခဲ့သည္။ ငါ့ကိုမခ်စ္ေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာ မရိပ္မိပါ။ အရိပ္အေယာင္မွ်ပင္ မျပဳခဲ့၊ မခ်စ္ဘဲႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ ငါ့ကိုေပါင္းေနသနည္း´ဟု ေမး၏။
`အရွင္၊ အကၽြနု္ပ္တို႔ အမ်ဳိးမွာ ေဆြခုနစ္ဆက္ကစ၍ မိမိ ေယာကၤ်ားကိုပစ္ခဲ့ၿပီး အျခားေယာကၤ်ားကို မယူခဲ့ဖူးၾကပါ။ ေဆြခုနစ္ဆက္ထိန္းသိမ္းခဲ့ေသာ ဂုဏ္သိကၡာကို ဖ်က္ေသာမိန္းမဟု ကဲ့ရဲ႕မခံလို၍ သင္၏ အျပဳအမူတို႔ကို မခ်စ္ မႏွစ္သက္ဘဲ ေအာင့္အီးသည္းခံ၍ ေပါင္းသင္းရျခင္းျဖစ္ပါသည္။´ဟု ရွင္းျပ၏။ ထို႔ေနာက္ သူၾကြယ္ဇနီးက `ငါသည္ မေျပာသင့္ေသာ စကားကိုေျပာမိ၍ ငါ့မုန္းေတာ့မည္ဟု ရေသ့ႀကီး ေရွ႕မွာပင္ ခ်စ္လင္သူၾကြယ္အား….
`အရွင္ အကၽြန္ုပ္သည္ သားကိုခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မေျပာသင့္ေသာစကားကို ေျပာမိပါသည္။ ခြင့္လြတ္ေတာ္မူပါ´ဟု ကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္းေလ၏။
သူၾကြယ္က….`ငါခြင့္လြတ္၏။ ယေန႔မွစ၍ ဤစိတ္မ်ဳိး မထားပါႏွင့္ေတာ့၊ ငါသည္လည္း သင့္အေပၚ ဆက္ဆံမႈကို ျပဳျပင္ပါမည္´ဟု ဆံုးမ ကတိေပး၏။ ဘုရားေလာင္း ဒီပါကနရေသ့က….
`သူၾကြယ္ ယေန႔မွစ၍ ကံ- ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ႏွင့္ အလွဴကို လွဴေလာ့´ဟု ဆံုးမ၏။
မ႑ဗ်သူၾကြယ္က….`အရွင္ရေသ့ ရဟန္းအျဖစ္၌ ေပ်ာ္ေမြ႔စြာ က်င့္ေဆာင္ပါေလာ့´ဟု သတိေပး၏။
ဤသစၥာ၏ တန္ခုိးေၾကာင့္ သူငယ္ေရာဂါ ကင္းသြားသည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ မွန္ေသာ သစၥာစကား၏ တန္ခိုးတို႔အား အလြန္ႀကီးမားပါေပ၏ဟု ကိုယ္ေတြ႔ သိရွိၾကၿပီးေနာက္ မယားသည္လည္း လင္အေပၚ၌ ခ်စ္ခင္ ေလးျမတ္ေလ၏။ သူၾကြယ္သည္ ကံ၏ အက်ဳိးကိုယံုၾကည္စြာ လွဴဒါန္း၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ ေပ်ာ္ေမြ႔စြာ စ်ာန္အဘိဥာဏ္ကို ျဖစ္ေစလ်က္ တရားကို အားထုတ္၏။ ဤသို႔ အသီးအသီး စိတ္ကိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသြားၾက၏။
ဇာတ္ေပါင္းေသာ္…..
မ႑ွဗ်သူၾကြယ္သည္ - အာနႏၵာ
သူၾကြယ္သားသည္ - ရာဟုလာ
အာဏိမ႑ဗ်ရေသ့သည္ - သာရိပုတၱရာ
ကဏွဒီပါယနရေသ့သည္ - ငါဘုရားျဖစ္လာ၏ဟု ဇာတ္ေတာ္ကိုေပါင္း၏။
*** ဦးလွခင္- ဆန္းညြန္႔ဦး ***
*** (ဇာ ၄၄၄- ကဏွဒီပါယနဇာတ္)*** ပစၥဳပၸန္၀တၳဳ
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္သာသနာၿငီးေငြ႔၏။ ျမတ္စြာဘုရား သည္ ေခၚေတာ္မႈၿပီး ငါဘုရား၏ မ်က္ႏွာေမာက္ေတာ္ ပရိသတ္မ်ားအလယ္တြင္ သာသနာေတာ္၌ၿငီးေငြ႕ေသာ အျဖစ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ ထင္ရွားေအာင္ လုပ္သနည္း၊ အရွက္အေၾကာက္( ဟိရီ,ၾသတၱပၸ)ကို အဘယ္ေၾကာင့္ အေစာင့္ေရွာက္သနည္း။ ေရွ:ပညာတို႔သည္ သာသနာပမွာျဖစ္လ်က္ ငါးဆယ္ငါးႏွစ္ပတ္လံုး ၿငီးေငြ႔သည္ အျဖစ္ကို မျပ။ ဟိရီ,ၾသတၱပၸကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၏ ဟုမိန္.ေတာ္မူကာ အတိတ္ဇာတ္ကုိေဟာၾကား ေတာ္မူသည္။
အတိတ္ဇာတ္…
ေရွးေရွးအခါ ၀ံသတိုင္း ေကာသမိၺျပည္၌ ေကာသမၺကမင္း မင္းျပဳ၏။ ရြာတစ္ရြာ၌ ကုေဋရွစ္ဆယ္ ၾကြယ္၀ေသာ သူငယ္ခ်င္း ပုဏၰားႏွစ္ေယာက္ရွိ၏။ “ဒီပါယန” ႏွင့္ “မဏၰဗ်” တို႔ျဖစ္၏။
ထိုႏွစ္ေယာက္သည္ ကာမဂုဏ္အျပစ္ကိုျမင္၍ ဥစၥာမ်ားကိုစြန္႔ၿပီးဟိမ၀ႏၱာသို႔၀င္၍ အႏွစ္ငါးဆယ္လံုးလံုး သစ္သီးမ်ားျဖင့္ စားေသာက္ေနထိုင္ၾက၏ သို႔ေသာ္ စ်ာန္အဘိညာဏ္မရၾကေခ်။ ဒီပါယနရေသ့သည္ ဘုရားေလာင္းျဖစ္၏။
သုသာန္ဓူတင္ က်င့္သံုးစဥ္….
တစ္ေန႔တြင္ ရေသ့ႏွစ္ဦးသည္ ေကာသလတိ္ုင္း နိဂံုးရြာတစ္ရြာရွိ လူ႔ဘ၀က “ဒီပါယန” ရေသ့၏မိတ္ေဆြ “မဏၰဗ်” သူၾကြယ္ထံသြားၾက၏။ သူၾကြယ္က ေက်ာင္းေဆာက္၍ ရေသ့ႏွစ္ဦးစလံုးကို လုပ္ေက်ြး၏။
ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ေနၾကၿပီး သူၾကြယ္ကုိပန္ၾကား၍ ခရီးတစ္ခုထြက္ၾကျပန္း၏။ ဗာရာဏသီျပည္မွ “အ၀ိမုတၱကသုသာန္” ၌ေနၾက၏ မၾကာမီ “ဒီပါယေနရေသ့သည္” သူၾကြယ္ထံသြာေန၏။ မဏၰဗ်ရေသ့သည္ သုသာန္၌ ေနခဲ့၏။
တစ္ေန႔တြင္ သူခိုးတို႔သည္ၿမိဳ႕တြင္း၌ ခိုးၾကၿပီး လူလိုက္၍ သုသာန္ထဲသို႔ ၀င္လာကာ ရေသ့ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ ပစၥည္းထုပ္ကိုပစ္၍ေျပး၏။ လိုက္ၾကသူမ်ားက မ႑ဗ်ရေသ့ကိုပင္ သူခိုးဟု မင္းႀကီးထံ ဖမ္းပို႔ၾက၏။ မင္းႀကီးက မစံုစမ္း၊ သုသာန္တြင္ တံက်င္လ်ဳိ၍ သတ္ေစ၏။
အတိတ္ကံ….
မင္းခ်င္းတို႔သည္ သုသာန္၌ ရွားႏွစ္တံက်င္ျဖင့္ လွ်ဳိၾက၏။ ရေသ့၏။ ကိုယ္တြင္းသို႔မ၀င္၊ တမာသား တံက်င္၊ သံတံက်င့္၊ တို႔ျဖင့္ လွ်ဳိျပန္၏။ ကိုယ္တြင္းသို႔ မ၀င္။
ရေသ့သည္ ဇာတိႆရဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ေသာ္ ေရွးက ျပဳခဲ့ေသာ မေကာင္းမႈ၀ိပါကကံကို ခံရမည့္အေၾကာင္းျမင္၍ မင္းခ်င္းတို႔အား ပင္လယ္ကသစ္သားျဖင့္ တံက်င္လွ်ဳိေစ၏။ မင္းခ်င္းတို႔လည္း စအို၀မွတံက်င္လွ်ဳိ၍ ကားစင္တင္ထားၿပီး အေစာင့္ထားကာ ျပန္သြားၾက၏။
သိလအရိပ္ကိုခိုလႈံ၍….
အေစာင့္တို႔သည္ ပုန္းကြယ္၍ေစာင့္ၾက၏။ ဒီပါယနရေသ့သည္ မ႑ဗ်ရေသ့ထံ ဖူးျမင္ရန္လာခဲ့၏။ တံက်င္လွ်ဳိခံရသည္ကိုျမင္လွ်င္ `အရွင္ အျပုစ္ရွိ၍ေလာ´ ဟုေမး၏။
`မရွိပါ´ဟု ေျပာ၏။
`သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဖမ္းေသာသူမ်ားႏွင့္ အျပစ္ေပးေသာမင္းႀကီးတို႔ကို စိတ္ျပစ္မွားသလား၊ အမ်က္ထြက္သေလာ´ဟု ေမး၏။
`မျပစ္မွားပါ၊ အမ်က္မထြက္ပါ´ဟု ေျပာ၏။
`အရွင္ကဲ့သို႔ သီလရွိသူ၏ အရိပ္ကို ခိုလႈံရျခင္းသည္ ခ်မ္းသာ၏ဟု လွ်ဳိထားေသာ တံက်င္တုိင္ကို မွီ၍သာေန၏။
မ႑ဗ်ရေသ့၏ကုိယ္မွ ေသြးေပါက္တို႔သည္ ဒီပါယနကိုယ္ေပၚသို႔ တစ္စက္တစ္စက္က်၏။ ေသြးမ်ား ေျခာက္ေသာအခါ တစ္ကိုယ္လံုး မည္းနက္ေသာ အကြက္တို႔ျဖစ္ေန၏။ ဒီပါယနရေသ့အား (ကဏွာဒီပါယန)ဟု တြင္၏။
ေရွးက၀ိပါက္…..
နံနက္လင္းလွ်င္ ပုန္းကြယ္ နားေထာင္ေသာ အေစာင့္တို႔က ရေသ့ႏွစ္ပါး ေျပာေသာ စကားကို မင္းႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားၾက၏။ မင္းႀကီးၾကားလွ်င္ ငါမစံုစမ္းဘဲ ျပဳမိေခ်ၿပီဟု ရေသ့တို႔ထံသြား၏။ အျပစ္မရွိေၾကာင္းသိ၍ တံက်င္ကို ႏုတ္ေစ၏။ ႏုတ္၍မရေခ်။
ထိုအခါ ရေသ့က…..
`မင္းႀကီး ငါတံက်င္လွ်ဳိခံရသည္မွာ ေရွးက၀ိပါက္ကံေၾကာင့္သာျဖစ္၏။ ေရွးဘ၀ လက္သမားသားျဖစ္စဥ္က ယင္တစ္ေကာင္ကို ေသးငယ္ေသာ ပင္လယ္ကသစ္သားျဖင့္ စအိုမွ ထိုးခဲ့ဖူးေသာ ကံေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထိုကသစ္သားသည္ ယင္ငယ္ကို ကိုယ္တြင္း၌ပင္ရွိေန၏။ ထိုသစ္သားေၾကာင့္ ယင္မွာ မေသ၊ အသက္အတုိင္းေနၿပီးမွ ေသရ၏။
သို႔အတြက္ ငါ့ကိုအသက္ရွင္ေစလိုလွ်င္ တံက်င္ကို မႏုတ္ပါႏွင့္၊ အေရႏွင့္အညီသာ ျဖတ္ေပးပါ´ဟုေျပာ၏. မင္းခ်င္းတို႔လည္း ရေသ့၏ အလိုအတိုင္း လုပ္ေပး၏။ ထိုအခါမွစ၍ (အာဏိမ႑ဗ်ရေသ့)ဟု တြင္၏။
မင္းႀကီးသည္ ရေသ့ႏွစ္ဦးကို ဥယ်ာဥ္ေတာ္၌ ေနေစၿပီး လုပ္ေကၽြး၏။ ကဏွဒီပါယနရေသ့သည္ မၾကာမီ ျပန္သြား၏။
ေျမြဆိပ္က်လို သစၥာဆို….
မ႑ဗ်သူၾကြယ္သည္ ဘုရားေလာင္း ဒီပါယန ရေသ့ျပန္လာသည္ၾကား၍ ဆြမ္းအေဖ်ာ္ကို စီမံ၍ သားမယားတို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းသို႔လာ၏။ (မ႑ဗ်ရေသ့)၏ အတင္းကို ေျပာဆိုေနၾကစဥ္ သားငယ္သည္ ကစားရင္း ေျမြကိုက္ခံရသျဖင့္ ေျမြဆိပ္တက္ၿပီး ထိုေနရာမွာပင္ လဲက်သြား၏။
မိဘတို႔သည္ သားကိုေပြ႔ခ်ီ၍ ရေသ့ထံ ေဆးကုသေပးရန္ ေတာင္းပန္ၾက၏။
ရေသ့က `ငါသည္ ေဆး၀ါးလည္းမသိ၊ မႏၱန္လည္း မတတ္ပါ´ဟု ဆိုေသာ္ `အရွင္ဘုရား သူငယ္အေပၚ ေမတၱာ ထား၍ သစၥာျပဳေတာ္မူပါ´ဟု ေတာင္းပန္ၾက၏။
ဘုရားေလာင္း၏ သစၥာစကား……
ဘုရားေလာင္းရေသ့က….“ငါသည္ ရေသ့ရဟန္းျဖစ္သည္မွ ခုႏွစ္ရက္သာေပ်ာ္ေမြ႔ခဲ့ပါ၏။ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္လံုးလံုး ရေသ့ရဟန္းဘ၀တြင္ မေနခ်င္ပဲ၊ မေပ်ာ္ေမြ႔ပဲ ေနခဲ့၏။ ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ဤသူငယ္၏ေျမြဆိပ္တို႔ က်ဆင္း၍ အသက္ခ်မ္းသာပါေစသတည္း” ဟု သစၥာျပဳသည္ႏွင့္ ေျမြဆိပ္တို႔သည္ ဦးေခါင္းမွ ရင္ပတ္အထိ က်ဆင္း၍ သူငယ္သည္ သတိရလာ၏။ မ်က္ေတာင္မ်ား ခတ္လာ၏။
ဖခင္၏သစၥာစကား….
ထိုအခါ ဘုရားေလာင္းရေသ့က “ငါ့အစြမ္း ဤမ်ွသာျဖစ္သည္။ ဖခင္ျဖစ္သူက သစၥာဆိုေပဦး” ဟုတိုက္တြန္းသ၏။ ဖခင္ျဖစ္သူက..
“ငါ၏အိမ္တြင္ အလွဴမဏၰပ္ႀကီးျဖင့္ ေန႔စဥ္ လွဴဒါန္းေနပါ၏။ ငါသည္ အလွဴခံမ်ားအား သဒၵါတရားမရွိဘဲ မလွဴခ်င္ဘဲ လွဴေနရပါ၏။ ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ သားျဖစ္သူ ေျမြဆိပ္က်ပါေစသတည္း” ဟုဆို၏။ ေျမြဆိတ္တို႔ က်၍ခါးအထိလႈပ္ရွားလာႏိုင္၏။
မိခင္၏သစၥာစကား…
သူၾကြယ္က ဇနီးျဖစ္သူအားသစၥာဆိုပါဦးဟု တိုက္တြန္း၏။ မိခင္က “ ငါသည္ ငါ၏လင္သားအေပၚ၌ သားကုိကိုက္သည့္ ေျမြေဟာက္ႏွင့္အတူ ငါမခ်စ္၊ မႏွစ္သက္ပါ၊ ငါသည္ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ၏သားမွ ေျမြဆိပ္တို႔ က်ပါေစသတည္း” ဟုသစၥာျပဳ၏။
ေျမြဆိပ္ အားလံုးက်၍ သားငယ္သည္ ပကတိ ေကာင္းသြား၏။
ကဲ့ရဲ့ၾကမွာရွက္လို႔ ေၾကာက္လို႔ပါ….
ထိုေနာက္ သူၾကြယ္က ဘုရားေလာင္းဒီပါယနရေသ့အား “ အရွင္ရေသ့၊ ရေသ့ ရဟန္းဘ၀ၿငီးေငြ႔ပါလ်က္ ဘာေၾကာင္းႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္မွ် ဆက္ေနသနည္း” ဟု ေလွ်ာက္ထားေနလွ်င္ ရေသ့က “သူၾကြယ္ဒါယကာ၊ ငါရေသ့ရဟန္းဘ၀ကို ၿငီးေငြ႔႔၍ လူထြက္ၿပီး ျပန္လာလွ်င္ လူအေပါင္းတို႔က ဒီပါယနသည္ ကေလးကဲ့သို႔ စိတ္မတည္ၾကည္ဟု ကဲ့ရဲ့ၾကျခင္းကို မခံလို၍ ေအာင့္အီး သည္းခံေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္” ဟု ရွင္းျပ၏။
ရေသ့က သူၾကြယ္အားေမးျမန္း၏။
သင္သည္ ေစတနာမပါဘဲ၊ မလွဴခ်င္ဘဲ လွဴေနရသည္မွာ ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ဳိးခုနစ္ဆက္ ဤသို႔လွဴလားခဲ့၍ လွဴျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ုပ္မလွဴဒါန္း မေပးကမ္းဘဲေနပါက လူအေပါင္းတို႔က ေဆြခုနစ္ဆက္မွာ အညံ့ဆံုး အဖ်င္းဆံုးဟု ကဲ့ရဲ႕မွာ ေၾကာက္၍သာ လွဴေနရပါသည္´ဟု ရွင္းျပ၏။ ထိုေနာက္ သူၾကြယ္က မိမိ္မယားအား ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ သင့္ကို လက္ထပ္ခဲ့သည္။ ငါ့ကိုမခ်စ္ေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာ မရိပ္မိပါ။ အရိပ္အေယာင္မွ်ပင္ မျပဳခဲ့၊ မခ်စ္ဘဲႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ ငါ့ကိုေပါင္းေနသနည္း´ဟု ေမး၏။
`အရွင္၊ အကၽြနု္ပ္တို႔ အမ်ဳိးမွာ ေဆြခုနစ္ဆက္ကစ၍ မိမိ ေယာကၤ်ားကိုပစ္ခဲ့ၿပီး အျခားေယာကၤ်ားကို မယူခဲ့ဖူးၾကပါ။ ေဆြခုနစ္ဆက္ထိန္းသိမ္းခဲ့ေသာ ဂုဏ္သိကၡာကို ဖ်က္ေသာမိန္းမဟု ကဲ့ရဲ႕မခံလို၍ သင္၏ အျပဳအမူတို႔ကို မခ်စ္ မႏွစ္သက္ဘဲ ေအာင့္အီးသည္းခံ၍ ေပါင္းသင္းရျခင္းျဖစ္ပါသည္။´ဟု ရွင္းျပ၏။ ထို႔ေနာက္ သူၾကြယ္ဇနီးက `ငါသည္ မေျပာသင့္ေသာ စကားကိုေျပာမိ၍ ငါ့မုန္းေတာ့မည္ဟု ရေသ့ႀကီး ေရွ႕မွာပင္ ခ်စ္လင္သူၾကြယ္အား….
`အရွင္ အကၽြန္ုပ္သည္ သားကိုခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ မေျပာသင့္ေသာစကားကို ေျပာမိပါသည္။ ခြင့္လြတ္ေတာ္မူပါ´ဟု ကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္းေလ၏။
သူၾကြယ္က….`ငါခြင့္လြတ္၏။ ယေန႔မွစ၍ ဤစိတ္မ်ဳိး မထားပါႏွင့္ေတာ့၊ ငါသည္လည္း သင့္အေပၚ ဆက္ဆံမႈကို ျပဳျပင္ပါမည္´ဟု ဆံုးမ ကတိေပး၏။ ဘုရားေလာင္း ဒီပါကနရေသ့က….
`သူၾကြယ္ ယေန႔မွစ၍ ကံ- ကံ၏အက်ဳိးကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ႏွင့္ အလွဴကို လွဴေလာ့´ဟု ဆံုးမ၏။
မ႑ဗ်သူၾကြယ္က….`အရွင္ရေသ့ ရဟန္းအျဖစ္၌ ေပ်ာ္ေမြ႔စြာ က်င့္ေဆာင္ပါေလာ့´ဟု သတိေပး၏။
ဤသစၥာ၏ တန္ခုိးေၾကာင့္ သူငယ္ေရာဂါ ကင္းသြားသည္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ မွန္ေသာ သစၥာစကား၏ တန္ခိုးတို႔အား အလြန္ႀကီးမားပါေပ၏ဟု ကိုယ္ေတြ႔ သိရွိၾကၿပီးေနာက္ မယားသည္လည္း လင္အေပၚ၌ ခ်စ္ခင္ ေလးျမတ္ေလ၏။ သူၾကြယ္သည္ ကံ၏ အက်ဳိးကိုယံုၾကည္စြာ လွဴဒါန္း၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ ေပ်ာ္ေမြ႔စြာ စ်ာန္အဘိဥာဏ္ကို ျဖစ္ေစလ်က္ တရားကို အားထုတ္၏။ ဤသို႔ အသီးအသီး စိတ္ကိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသြားၾက၏။
ဇာတ္ေပါင္းေသာ္…..
မ႑ွဗ်သူၾကြယ္သည္ - အာနႏၵာ
သူၾကြယ္သားသည္ - ရာဟုလာ
အာဏိမ႑ဗ်ရေသ့သည္ - သာရိပုတၱရာ
ကဏွဒီပါယနရေသ့သည္ - ငါဘုရားျဖစ္လာ၏ဟု ဇာတ္ေတာ္ကိုေပါင္း၏။
*** ဦးလွခင္- ဆန္းညြန္႔ဦး ***
No comments:
Post a Comment