ေရးႏွင့္ ပါတ္သက္လာလွ်င္ ေငြအင္အားေကာ၊ လူအင္အားပါ စည္းလံုးညီညြတ္မႈရွိသည္ဟု ခ်ီးက်ဴးထိုက္ေပေတာ့သည္။
ကၽြန္ုပ္ႏွင့္ ကိုေလးတို႔ ေရာက္တက္ ရာရာ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရင္းမွ သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ စကားေျပာင္းသြားၾက၏။ ကၽြန္ုပ္တို႔ ႏွစ္ဦးသည္ မတက္တေခါက္ တစြန္းတစ ၾကားနာမွတ္သားဖူးတာေလးေတြ အျပန္အလွန္ အားထုတ္ၾကစို႔ရယ္´လို႔ သတိေပး နိုးေဆာ္ေလ၏။ ကၽြႏ္ုပ္က အခုလိုေဆြးေႏြးေနၾက၏။ ကိုေလးသည္ ကၽြန္ုပ္ကို ညီရင္း အကိုလို ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာေၾကာင့္ ေမတၱာေစတနာထားၿပီး၊ `ဒီလိုဗ် မိတ္ေဆြႀကီးေရ… ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ အသက္အရြယ္ေတြက ငယ္ေတာ့တာမဟုတ္ဘူး။ သီလေတြ လံုၿခံဳေအာင္ ထိန္းနုိင္သေလာက္ထိန္္း။ ေမတၱာ ဘာ၀နာေတြ ပြားနိုင္သေလာက္ပြား။
ရွဴမွတ္ျခင္း ၀ိပႆနာကိုလဲ ႀကိဳးစား ၊ သတိေပးနိုးေဆာ္တာကို ေက်းဇူးလဲတင္လို႔ ညီအကိုလို သေဘာထားတဲ့အတြက္ ၀မ္းလဲ ၀မ္းသာပါတယ္။ ကိုေလး က်ေနာ့္ဘ၀အတြက္ အေဆြခင္ပြြန္းေကာင္း တစ္ဦးလိုလဲ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ `ခုန ကိုေလးေျပာျပတဲ့ ကိုယ္က်င့္သီလပိုင္းကို ထိန္းနုိင္သေလာက္ ထိန္းေနဆဲပါ။ ေမတၱာဘာ၀နာကေတာ့ ပြားမ်ားျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။ ၀ိပႆနာအလုပ္ကေတာ့ အားမထုတ္္ျဖစ္ေသးဘူးဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လ့ိုလဲဆိုေတာ့ ကိေလသာတဏွာ ေရယဥ္ေၾကာမွာ အစံုန္အဆန္ ေမ်ာေနရတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ဘ၀ကို သမာဓိဆိုေသာ ေဖာင္ေပၚတင္ၿပီး ကိုယ္က်င့္သီလဆိုတဲ့ ေလွာ္တက္နဲ႔ သမထဆိုေသာ ေသာင္ကမ္းဆီသို႔ ဆိုက္ကပ္နိုင္ေအာင္ ေလွာ္ခတ္ၿပီး ၀ိပႆနာ စံေက်ာင္းေတာ္မွာ ရာသက္ပန္ေပ်ာ္စံသြားခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ပ ေလာဘကို ေရွ႕တန္းတင္ ။ပူပင္ေသာကကို ေက်ာပိုး ။အာရံုငါးပါးကို ရင္မွာထားၿပီး ၀ိပႆနာ ရိပ္သာမွာ စိတ္ႀကိဳက္တရား မရွာနုိင္ဘ အိပ္ငိုက္တာေတြ မ်ားေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၀င္ရာတရားစခန္းဟာ သူတပါး အျမင္ေကာင္းတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေလး တခုေလာက္သာ အက်ဳိးအျမတ္ရွိမွာေပါ့။´ ကိုေလး ဒါက က်ေနာ့္ရဲ႕ အဇၥ်တၱ သ ႏၱာန္မွာ စဥ္းစားမိသေလာက္ ေျပာၾကည့္တာပါ။ အကို႔ရဲ႕ ဗဟုသုတနဲ႔ ခံယူခ်က္ေလးေတြ က်ေနာ့္ကို ေျပာင္းျပေပးပါဦးဆိုေတာ့၊ `ဒီလို ရွိတယ္။ မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႕ တခ်ဳိ႕ေသာ တရားစခန္းေတြမွာ ဆရာေတာ္မ်ားက ေယာဂီ သူေတာ္စဥ္မ်ားကို ပတိစၥသမုပၸကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဟာေျပာၿပီးေလမွ တရားရွဴမွတ္ခုိင္းတယ္။ ေနာက္တခါ တရားအားထုတ္သူေတြ ရွဴမွတ္ျခင္း မလြတ္ကင္းေအာင္ အလာပၸသလာပၸ စကားေျပာဆုိျခင္းေတြ တားျမင့္ထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ တရားပါတ္အတြင္းမွာ ကာယကံနဲ႔ ၀စီကံကေတာ့ အပစ္ကင္းၾကတာေပါ့။ မေနာကံကေတာ့ အျပစ္ကင္းမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဖာသာ ကိုယ့္စဥ္းစားၾကည့္တာကို တရားစခန္းမွာ ရွိေနတဲ့ ေယာဂီ သူေတာ္စဥ္ေတြက ကံသံုးပါးလံုၿခံဳၾကမွာပါ။ ကံသံုးပါးကို ထိန္းနုိင္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးကိုပါ ထိန္းနိုင္သြားၿပီ။ ဒုစရိုက္ ဆယ္ပါးဆိုတာက ပါဏာသိပါတာ၊ အဒိႏၷဒါနာ၊ ကာေမသု မိစၧာစာရာ၊ ကာယကံသံုးပါး၊ သဖၹဖလ၀ါစာ၊ ဖရုစၥ၀ါစာ၊ ပိသုနာ၀ါစာ၊ မုသာ၀ါဒါ၊ ၀စီကံေလးပါး၊ အဘိဇၥ်ာ၊ ျဗႆန၊ မိစၧာဒိဠိိ၊ မေနာကံသံုးပါး၊ ၄င္းဒုစရိုက္ဆယ္ပါးဟာ သူေတာ္စဥ္ သူျမတ္ေလာင္းေတြအတြက္ အဓိက က်င့္ေဆာင္ရမယ့္ ေသာ့ခ်က္ဘဲလို႔ မွတ္သားဖူးတယ္ဗ်။ မိတ္ေဆြႀကီးေရ ကိုယ္လဲ တရားစခန္း မ၀င္ျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တေန႔ေသာ ညအခ်ိန္ခါမွာ အိပ္မေပ်ာ္တာနဲ႔ တရားထုိင္ၾကည့္တယ္။ စိတ္ကို ဘယ္လိုမွ ရွဴမွတ္ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ မရဖူးျဖစ္ေနေတာ့ သမာဓိအား စုစည္းတဲ့အေနနဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္တပုဒ္ကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ရြက္ဖတ္ေနလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ကိုယ္ကိုယ္ကို ျပန္သံုးသပ္ဖို႔ သတိ၀င္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ဘဲ ကိုယ္ရဲ႕ ဘာသာေရး၊ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ စီစစ္လိုက္ေတာ့ ဒီလို စဥ္းစားေ၀ဖန္မိတယ္ဗ်။ ငါဟာ တရားစခနး္လဲ၀င္ခဲ့ဘူးတယ္။ အိမ္မွာလဲ မနက္ ည ၀တ္မျပတ္တမ္း သီလေတြ ခံယူေဆာက္တည္ ေမတၱာဘာ၀နာေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပြားမ်ားေနလိုက္တာ၊ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕မွာေတာ့ ဟုတ္သလိုလိုနဲ႔ အိပ္ယာထဲေရာက္တဲ့အခါ ေစ်းေရာင္းတဲ့အခါ မိတ္သဂၤဟမ်ားနဲ႔ အလာပၸသလာပၸ ေျပာတဲ့အခါ တေယာက္တည္း ထိုင္ေနရတဲ့အခါ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ဒိဠိိနဲ႔ ငါးပါးအာရံု ကာမကံုေတြရဲ႕၊ ျဖားေရာင္းေသြးေဆာင္မႈေနာက္ကို လုိက္ပါေနမိတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစကားကို ဆရာေတာ္မ်ားက ထပ္ထပ္ၿပီးေျပာၾကားေပးေနတယ္။ အပၸမာေဒနသမၻာေဒထ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အာမဘေႏၱ လုပ္ခ်လိုက္တာပဲ။ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ သတိမေမ့ပါနဲ႔လို႔ အတန္တန္မွာထားပါလ်က္နဲ႔ စဥ္းစားမရေအာင္ ေမ့တတ္သူဘ၀ကို ေရာက္ေနပါေရာလား။ ဒီလိုိဆိုရင္ျဖင့္ မျဖစ္ေသးဘူ။ ဒီပေယာဂ ဥာဥ္ဆိုးေတြကို သီလဆိုတဲ့ ေဆးကိုတုိက။္ သမာဓိဒုတ္နဲ႔ နာနာရိုက္ၿပီး ဥာဏ္ပညာ လက္ ကို အပ။္ သမထ ေက်ာင္းကိုတက္ၿပီး ၀ိပႆနာ စံေက်ာင္းေတာ္ စာေမးပြဲ ၀င္ေျဖေပါ့လို႔ ကိုယ္ကိုယ္ကို ျပန္ၿပီး ဆံုးမေနတယ္။ မိတ္ေဆြႀကီးေရ´ဟု ေျပာေလ၏။ ကၽြန္ုပ္ကလဲ သိပ္မွန္တာေပါ့ အကိုေလး ။က်ေနာ္တို႔ဟာ သူငယ္တန္း္အဆင့္ဆိုေတာ့ သူငယ္တန္းကေနဘဲ စတက္သြားတာေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။ အခြင့္သာတယ္ဆိုၿပီး ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေရာေထြးၿပီး စာေမးပြဲ ၀င္ေျဖေနမယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ ေအာင္မွာမဟုတ္ဖူးဗ်ာ၊ ကဲ… က်ေနာ္လဲ ေစ်းနည္းနည္း ၀ယ္ရေအာင္ သြားခြင့္ျပဳပါဦး။ ေနာက္တစ္ပါတ္ဆံုေတာ့ ဆက္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့….။
***ယမကာလုလင္- (ယာေတာေျမ)မဲေဆာက္**
တေန႔သ၌ကၽြန္ုပ္သည္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္ေစ်းတြင္ ကြမ္းယာ ပစၥည္းမ်ဳိးစံု ေရာင္းခ်လွ်က္ရွိေသာ ကိုေလးဆိုသူႏွင့္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး ကိစၥရပ္မ်ားကို စကားစပ္မိ၍ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးၾကေလ၏။ ကိုေလးသည္ စီးပြားေရးကို လံုးပမ္းေနသေလာက္ ဘာသာေရးကိုလည္း ႀကံဳႀကိဳက္ပါက သူ၏ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးကာ တက္တက္ ၾကြၾကြ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၾကေလ၏။ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား အသီးသီးတို႔၌ ေစ်းမိသားစုမ်ားသည္ ဘာသာ
ေရးႏွင့္ ပါတ္သက္လာလွ်င္ ေငြအင္အားေကာ၊ လူအင္အားပါ စည္းလံုးညီညြတ္မႈရွိသည္ဟု ခ်ီးက်ဴးထိုက္ေပေတာ့သည္။
ကၽြန္ုပ္ႏွင့္ ကိုေလးတို႔ ေရာက္တက္ ရာရာ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရင္းမွ သမထႏွင့္ ၀ိပႆနာ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ စကားေျပာင္းသြားၾက၏။ ကၽြန္ုပ္တို႔ ႏွစ္ဦးသည္ မတက္တေခါက္ တစြန္းတစ ၾကားနာမွတ္သားဖူးတာေလးေတြ အျပန္အလွန္ အားထုတ္ၾကစို႔ရယ္´လို႔ သတိေပး နိုးေဆာ္ေလ၏။ ကၽြႏ္ုပ္က အခုလိုေဆြးေႏြးေနၾက၏။ ကိုေလးသည္ ကၽြန္ုပ္ကို ညီရင္း အကိုလို ခင္မင္ရင္းႏွီးေသာေၾကာင့္ ေမတၱာေစတနာထားၿပီး၊ `ဒီလိုဗ် မိတ္ေဆြႀကီးေရ… ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ အသက္အရြယ္ေတြက ငယ္ေတာ့တာမဟုတ္ဘူး။ သီလေတြ လံုၿခံဳေအာင္ ထိန္းနုိင္သေလာက္ထိန္္း။ ေမတၱာ ဘာ၀နာေတြ ပြားနိုင္သေလာက္ပြား။
ရွဴမွတ္ျခင္း ၀ိပႆနာကိုလဲ ႀကိဳးစား ၊ သတိေပးနိုးေဆာ္တာကို ေက်းဇူးလဲတင္လို႔ ညီအကိုလို သေဘာထားတဲ့အတြက္ ၀မ္းလဲ ၀မ္းသာပါတယ္။ ကိုေလး က်ေနာ့္ဘ၀အတြက္ အေဆြခင္ပြြန္းေကာင္း တစ္ဦးလိုလဲ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ `ခုန ကိုေလးေျပာျပတဲ့ ကိုယ္က်င့္သီလပိုင္းကို ထိန္းနုိင္သေလာက္ ထိန္းေနဆဲပါ။ ေမတၱာဘာ၀နာကေတာ့ ပြားမ်ားျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။ ၀ိပႆနာအလုပ္ကေတာ့ အားမထုတ္္ျဖစ္ေသးဘူးဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လ့ိုလဲဆိုေတာ့ ကိေလသာတဏွာ ေရယဥ္ေၾကာမွာ အစံုန္အဆန္ ေမ်ာေနရတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ဘ၀ကို သမာဓိဆိုေသာ ေဖာင္ေပၚတင္ၿပီး ကိုယ္က်င့္သီလဆိုတဲ့ ေလွာ္တက္နဲ႔ သမထဆိုေသာ ေသာင္ကမ္းဆီသို႔ ဆိုက္ကပ္နိုင္ေအာင္ ေလွာ္ခတ္ၿပီး ၀ိပႆနာ စံေက်ာင္းေတာ္မွာ ရာသက္ပန္ေပ်ာ္စံသြားခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလို မဟုတ္ပ ေလာဘကို ေရွ႕တန္းတင္ ။ပူပင္ေသာကကို ေက်ာပိုး ။အာရံုငါးပါးကို ရင္မွာထားၿပီး ၀ိပႆနာ ရိပ္သာမွာ စိတ္ႀကိဳက္တရား မရွာနုိင္ဘ အိပ္ငိုက္တာေတြ မ်ားေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၀င္ရာတရားစခန္းဟာ သူတပါး အျမင္ေကာင္းတဲ့ လမ္းေၾကာင္းေလး တခုေလာက္သာ အက်ဳိးအျမတ္ရွိမွာေပါ့။´ ကိုေလး ဒါက က်ေနာ့္ရဲ႕ အဇၥ်တၱ သ ႏၱာန္မွာ စဥ္းစားမိသေလာက္ ေျပာၾကည့္တာပါ။ အကို႔ရဲ႕ ဗဟုသုတနဲ႔ ခံယူခ်က္ေလးေတြ က်ေနာ့္ကို ေျပာင္းျပေပးပါဦးဆိုေတာ့၊ `ဒီလို ရွိတယ္။ မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႕ တခ်ဳိ႕ေသာ တရားစခန္းေတြမွာ ဆရာေတာ္မ်ားက ေယာဂီ သူေတာ္စဥ္မ်ားကို ပတိစၥသမုပၸကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဟာေျပာၿပီးေလမွ တရားရွဴမွတ္ခုိင္းတယ္။ ေနာက္တခါ တရားအားထုတ္သူေတြ ရွဴမွတ္ျခင္း မလြတ္ကင္းေအာင္ အလာပၸသလာပၸ စကားေျပာဆုိျခင္းေတြ တားျမင့္ထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ တရားပါတ္အတြင္းမွာ ကာယကံနဲ႔ ၀စီကံကေတာ့ အပစ္ကင္းၾကတာေပါ့။ မေနာကံကေတာ့ အျပစ္ကင္းမယ္ မထင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဖာသာ ကိုယ့္စဥ္းစားၾကည့္တာကို တရားစခန္းမွာ ရွိေနတဲ့ ေယာဂီ သူေတာ္စဥ္ေတြက ကံသံုးပါးလံုၿခံဳၾကမွာပါ။ ကံသံုးပါးကို ထိန္းနုိင္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒုစရိုက္ဆယ္ပါးကိုပါ ထိန္းနိုင္သြားၿပီ။ ဒုစရိုက္ ဆယ္ပါးဆိုတာက ပါဏာသိပါတာ၊ အဒိႏၷဒါနာ၊ ကာေမသု မိစၧာစာရာ၊ ကာယကံသံုးပါး၊ သဖၹဖလ၀ါစာ၊ ဖရုစၥ၀ါစာ၊ ပိသုနာ၀ါစာ၊ မုသာ၀ါဒါ၊ ၀စီကံေလးပါး၊ အဘိဇၥ်ာ၊ ျဗႆန၊ မိစၧာဒိဠိိ၊ မေနာကံသံုးပါး၊ ၄င္းဒုစရိုက္ဆယ္ပါးဟာ သူေတာ္စဥ္ သူျမတ္ေလာင္းေတြအတြက္ အဓိက က်င့္ေဆာင္ရမယ့္ ေသာ့ခ်က္ဘဲလို႔ မွတ္သားဖူးတယ္ဗ်။ မိတ္ေဆြႀကီးေရ ကိုယ္လဲ တရားစခန္း မ၀င္ျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တေန႔ေသာ ညအခ်ိန္ခါမွာ အိပ္မေပ်ာ္တာနဲ႔ တရားထုိင္ၾကည့္တယ္။ စိတ္ကို ဘယ္လိုမွ ရွဴမွတ္ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ မရဖူးျဖစ္ေနေတာ့ သမာဓိအား စုစည္းတဲ့အေနနဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္တပုဒ္ကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ရြက္ဖတ္ေနလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ကိုယ္ကိုယ္ကို ျပန္သံုးသပ္ဖို႔ သတိ၀င္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ဘဲ ကိုယ္ရဲ႕ ဘာသာေရး၊ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ စီစစ္လိုက္ေတာ့ ဒီလို စဥ္းစားေ၀ဖန္မိတယ္ဗ်။ ငါဟာ တရားစခနး္လဲ၀င္ခဲ့ဘူးတယ္။ အိမ္မွာလဲ မနက္ ည ၀တ္မျပတ္တမ္း သီလေတြ ခံယူေဆာက္တည္ ေမတၱာဘာ၀နာေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပြားမ်ားေနလိုက္တာ၊ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕မွာေတာ့ ဟုတ္သလိုလိုနဲ႔ အိပ္ယာထဲေရာက္တဲ့အခါ ေစ်းေရာင္းတဲ့အခါ မိတ္သဂၤဟမ်ားနဲ႔ အလာပၸသလာပၸ ေျပာတဲ့အခါ တေယာက္တည္း ထိုင္ေနရတဲ့အခါ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ဒိဠိိနဲ႔ ငါးပါးအာရံု ကာမကံုေတြရဲ႕၊ ျဖားေရာင္းေသြးေဆာင္မႈေနာက္ကို လုိက္ပါေနမိတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစကားကို ဆရာေတာ္မ်ားက ထပ္ထပ္ၿပီးေျပာၾကားေပးေနတယ္။ အပၸမာေဒနသမၻာေဒထ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အာမဘေႏၱ လုပ္ခ်လိုက္တာပဲ။ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ သတိမေမ့ပါနဲ႔လို႔ အတန္တန္မွာထားပါလ်က္နဲ႔ စဥ္းစားမရေအာင္ ေမ့တတ္သူဘ၀ကို ေရာက္ေနပါေရာလား။ ဒီလိုိဆိုရင္ျဖင့္ မျဖစ္ေသးဘူ။ ဒီပေယာဂ ဥာဥ္ဆိုးေတြကို သီလဆိုတဲ့ ေဆးကိုတုိက။္ သမာဓိဒုတ္နဲ႔ နာနာရိုက္ၿပီး ဥာဏ္ပညာ လက္ ကို အပ။္ သမထ ေက်ာင္းကိုတက္ၿပီး ၀ိပႆနာ စံေက်ာင္းေတာ္ စာေမးပြဲ ၀င္ေျဖေပါ့လို႔ ကိုယ္ကိုယ္ကို ျပန္ၿပီး ဆံုးမေနတယ္။ မိတ္ေဆြႀကီးေရ´ဟု ေျပာေလ၏။ ကၽြန္ုပ္ကလဲ သိပ္မွန္တာေပါ့ အကိုေလး ။က်ေနာ္တို႔ဟာ သူငယ္တန္း္အဆင့္ဆိုေတာ့ သူငယ္တန္းကေနဘဲ စတက္သြားတာေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။ အခြင့္သာတယ္ဆိုၿပီး ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေရာေထြးၿပီး စာေမးပြဲ ၀င္ေျဖေနမယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းေပမယ့္ ဘယ္ေတာ့မွ ေအာင္မွာမဟုတ္ဖူးဗ်ာ၊ ကဲ… က်ေနာ္လဲ ေစ်းနည္းနည္း ၀ယ္ရေအာင္ သြားခြင့္ျပဳပါဦး။ ေနာက္တစ္ပါတ္ဆံုေတာ့ ဆက္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့….။
***ယမကာလုလင္- (ယာေတာေျမ)မဲေဆာက္**
No comments:
Post a Comment