တစ္ခါေသာ္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား နန္းေတာ္သို႔ပင့္၍ ဆြမ္းကပ္သည္။ ဆြမ္းကပ္ၿပီးေနာက္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကို ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္ခဲ့ေလသည္။
“ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္လဲ လက္လွမ္းမီသမွ် စာေပက်မ္းဂန္ေတြကို ဖတ္ရႈပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ သံုးပါးရွိတဲ့အနက္ ဘယ္သင္းက ပိုၿပီးအေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ မေ၀ခြဲတတ္ေအာင္ပါပဲ ဘုရား”
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းသည္။
“မွန္ေပတယ္ ဒကာေတာ္ေရေျမ႕ရွင္၊ ဒီသံုးခုအနက္ ဘယ္ဟာ ပိုအေရးႀကီးသလဲဆိိုတာကို ပံုျပင္တစ္ပုဒ္နဲ႔ ပမာတင္ေျပာျပခ်င္တယ္။”
“မွန္လွပါဘုရား”
ရြာတစ္ရြာမွာ ငယ္သူငယ္ခ်င္း သံုးေယာက္ရွိတယ္။ တစ္ဦးက ကံကိုသာ အားထားယံုၾကည္တယ္။ တစ္ဦးကေတာ့ ဥာဏ္သည္သာ အဓိကလို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ ၀ီရိယသာလွ်င္ ပဓာနလို႔ ယံုၾကည္တယ္။
“ငယ္ေပါင္းေတြျဖစ္ေပမယ့္ ယံုၾကည္ခ်က္ခ်င္းမတူညီဘူး၊ ဆံုတုိင္း ႀကံဳတိုင္း ကံသမားကလဲ ကံ၊ ဥာဏ္သမားကလဲ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယသမားကလဲ ၀ီရိယသာလွ်င္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾက ျငင္းၾကတယ္။”
“ေလာကမွာ ကံသာလွ်င္ အမိ၊ ကံသာလွ်င္ အဖ၊ ဆိုတဲ့ စကားလိုပဲ အရာရာမွာ ကံသာအဓိကပဲ၊ ကံေကာင္းရင္ တစ္ခ်က္ဆိုတာလို ကံေကာင္းၿပီဆိုရင္ ဘာမဟုတ္တာေလးေပမယ့္။ ခ်မ္းသာသြားနုိင္တယ္။ ကံမခိုင္ သံတုိင္ အိမ္ေဆာက္ေပမယ့္ ကံေမွာက္ရင္လဲဆိုတာလိုပဲ ကံမေကာင္းရင္ ဘာလုပ္လုပ္ ခံရမွာခ်ည္းပဲ မွတ္ေပေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတို႔။”
ကံသမားက အခုိင္အမာ ေျပာသည္။
“ေလာကမွာ ဥာဏ္သာလွ်င္ အဓိကပါ။ ဥာဏ္မရွိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္နုိင္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကေတာင္ တရားရဖို႔အဆင့္ကို ဥာဏ္စဥ္ဆယ္ပါးလို႔ ေဟာခဲ့တာပဲ။”
ဥာဏ္သမားကလည္း အကိုးအကားမ်ားႏွင့္ ေျပာသည္။
“ေလာကမွာ ၀ီရိယသာ အေရးႀကီးဆံုး သူငယ္ခ်င္းတို႔။ မင္းတို႔က ပ်င္းတိုင္း ကံလႊဲခ်၊ ဥာဏ္လႊဲခ်နဲ႔၊ တကယ္ေတာ့ ေလာကမွာ ဘာမဆို ၀ီရိယထားၿပီး လုပ္မွ ႀကီးပြားတိုးတက္မွာကြ။”
“ဒကာေတာ္ေရ၊ သူတို႔ သံုးဦးသားဟာ ေတြ႔တိုင္း အဲသလိုပဲ ျငင္းခံုၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အနုိင္အရႈံုး မေပၚဘူး။ တစ္ေယာက္ကမွလဲ အေလွ်ာ့မေပးဘူး။ ၾကာေတာ့ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကပါ စိတ္ရႈပ္လာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ရြာေခါင္းဆီသြားၿပီး အဆံုးအျဖတ္ခံဖို႔ တုိက္တြန္းတယ္။”
“ဒါနဲ႔ အဆံုးအျဖတ္ခံဖို႔ ရြာေခါင္းဆီ ေရာက္သြားၾကတယ္။ ရြာေခါင္းဆီေရာက္ေတာ့လဲ ကိုယ္သန္ရာ သန္ရာအကိုးအကားေတြနဲ႔ တင္ျပေျပာဆိုၾကတယ္။ ရြာေခါင္းလဲ မဆံုးျဖတ္တတ္ေတာ့ဘူး။ သုတို႔ သံုးေယာက္ကို ရြာသူႀကီးဆီ သြားဖို႔ ညႊန္လုိက္တယ္။”
“ဒီလိုတင္ျပၾက၊ ျငင္းၾက၊ ခံုၾကရင္းနဲ႔ သူႀကီးကေန ၿမိဳ႕၀န္၊ ၿမိဳ႕၀န္မင္းရံုးကေန လႊတ္ေတာ္၊ လႊတ္ေတာ္ကလဲ မဆံုးျဖတ္နိုင္ေတာ့ မင္းႀကီးဆီထိ ေရာက္ၾကေတာ့တယ္။”
“ဘုရင္မင္းတရားႀကီးလဲ ၿပိဳင္ဆိုင္ ျငင္းခံုၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္ကိုေခၚယူေတြ႔ဆံုတယ္။ တင္ျပခ်က္၊ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကားနာတယ္။”
“ေမာင္မင္းတို႔ ေလွ်ာက္တင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ၾကားနာလို႔ေတာ့ ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဆံုးျဖတ္စီရင္ခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္း မခ်ေသးဘူး။ ေမာင္မင္းတို႔ သံုးေယာက္စလံုး ေနျပည္ေတာ္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွာရွိတဲ့ ေတာအုပ္ထဲမွာ သြားၿပီး ေနၾကရမယ္။ နန္းေတာ္က အမိန္႔ တစ္စံုတစ္ရာမရမခ်င္း ဘယ္ရြာနားကိုမွမသြားရ၊ မကပ္ရဘူး။ သြားရင္ ေသဒဏ္ပဲ။”
“ဘုရင္ႀကီးက အဲသလို အမိန္႔ေတာ္မွတ္ၿပီး နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးထားလိုက္တယ္။”
“ဘုရင့္အမိန္႔ေတာ္နဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ထြက္လာၾကရေတာ့ သံုးဦးသားမွာ ဘာရိကၡာမွ ပါမလာၾကဘူး။ သည္လိုနဲ႔ ေတာထဲမွာ ဆာဆာနဲ႔ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္မွာ နားရင္း အပန္းေျဖ အိပ္စက္ၾကတယ္။”
“ကံသမားကေတာ့ ကံေကာင္းရင္ စားရမွာပဲလို႔ ကံအားကိုးနဲ႔ အိပ္ေတာ့တာပဲ။”
“ဥာဏ္သမားကေတာ့ အစာရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲလို႔ ေတြးေနလိုက္တာ မိုးသာလင္းေရာ အိပ္မေပ်ာ္ဘူးတဲ့။”
“အရုဏ္တက္ခ်ိန္ေရာက္ သူတို႔အိပ္ေနတဲ့ေနရာရဲ႕ ေတာင္ဘက္ဆီက က်ီးေအာ္သံၾကားရသတဲ့။ ဥာဏ္သမားက စဥ္းစားတယ္။ ဒါဟာ အစာေတြ႔လို႔ အစာလုရင္းေအာ္တဲ့ က်ီးေအာ္သံျဖစ္မွာပဲလို႔ စဥ္းစားၿပီး အိပ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ႏႈိးလိုက္တယ္။”
“အစာရဖို႔ လမ္းစရၿပီ။ ေတာက္ဘက္က က်ီးေအာ္သံေတြ ၾကားတယ္မဟုတ္လား သူငယ္ခ်င္းတို႔။”
“ဘာ… အစာရဖို႔ လမ္းစရၿပီ၊ ဟုတ္လား။ ဒါဆို လာသြားမယ္။ ၀ီရိယဆိုတာ ထားနုိင္မွ တန္ကာက်တယ္။”
၀ီရိယသမားက ခ်က္ခ်င္းပင္ ထိုသို႔ေျပာသည္။
“ဘာ… အစာရဖို႔ လမ္းစရၿပီ၊ ဟုတ္လား။ လုပ္မေနပါနဲ႔ကြာ။ ကံေကာင္းရင္ စားရမွာေပါ့။”
ကံသမားက ထိုသုိ႔ေျပာၿပီး ျပန္လွဲေနသည္။
“ဒီလိုနဲ႔ ဥာဏ္သမားနဲ႔ ၀ီရိယသမားတို႔ဟာ က်ီးေအာ္သံေတြ ၾကားတဲ့ဘက္ ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဥာဏ္သမားစဥ္းစားထားတဲ့အတိုင္းပဲ။ ေတာထဲက ေစတီတစ္ဆူရဲ႕ေဘးသင္ပုတ္ပလႅင္မွာ ရြာသားေတြက ဆြမ္းစြန္႔ထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ထမင္းဟင္းေတြ တစ္၀စားလိုက္ၾကတယ္။ ပိုတဲ့ ထမင္းေတြကိုလဲ ေနာက္စားရေအာင္ဆိုၿပီး ဖက္နဲ႔ထုပ္ၿပီး ယူခဲ့ၾကတယ္။”
“သူတို႔ နားတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးဆီ ျပန္ေရာက္တယ္။ အိပ္ေနတဲ့ ကံသမားကို ႏႈိးၿပီး ထမင္းေကၽြးတယ္။ အဲဒီမွာ ကံသမားက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့။”
“ေတြ႔လား၊ ဥာဏ္လဲ မလိုဘူး။ ၀ီရိယလဲ မလိုဘူး။ ကံေကာင္းေတာ့ စားရတာပဲ မဟုတ္လား။”
“သူငယ္ခ်င္း ဒီလို ေက်းဇူးကန္းစကား မေျပာနဲ႔ ။ငါသာ စဥ္းစားဥာဏ္မေကာင္းရင္ မင္းခုလို စားရမွာ မဟုတ္ဘူး။”
“ဒါလဲ မဟုတ္ေသးဘူးကြ။ ၀ီရိယထားၿပီး သြားမရွာရင္ ဘယ္ရမလဲ။ ေနာက္က်သြားရင္ က်ီးေတြ စားတာနဲ႔ ကုန္မွာ။ ၀ီရိယအက်ဳိးေၾကာင့္ စားရတာ။”
“သူတို႔ ျငင္းေနတုန္း အမတ္ငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ မင္းခ်င္းေတြေရာက္တဲ့အခါမွာ အမတ္ငယ္က ေတာတြင္းအျဖစ္အပ်က္အားလံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ”
“ဒီေတာ့မွ သူတို႔ သံုးေယာက္ေနာက္ကို လုိက္စံုစမ္းတာ သိတယ္။ အမတ္ငယ္ရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ဆံုးေတာ့မွ ဘုရင္ႀကီးက…။”
“ကံခ်ည္းပဲ အားကိုးေနလို႔မရသလို ဥာဏ္ခ်ည္းပဲလဲ အားကိုးလုိ႔မရဘူး။ အဲသလိုပဲ ၀ီရိယခ်ည္းပဲလဲ အားကိုးလို႔ မရနုိင္ဘူး။ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ မွ်တၾကမွသာလွ်င္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ေအာင္ျမင္နုိင္တယ္။ ေမာင္မင္းတို႔ သံုးေယာက္လဲ ၿပိဳင္ဆိုင္မာနထားမယ့္အစား ညီညြတ္ၾကရမယ္။”
“အဲသလို ဘုရင္မင္းျမတ္က ကံသမားကို အိမ္ေရွ႕အရာ၊ ဥာဏ္သမားကို ခံုသမာဓိ မင္း၊ ၀ီရိယသမားကိုေတာ့ စစ္ေသနာပတိ အသီးသီး ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားလိုက္သတဲ့ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္”
“ဒါေၾကာင့္ ကံရယ္၊ ဥာဏ္ရယ္၊ ၀ီရိယရယ္ ဘယ္သင္းကမွ ဦးေဆာင္တယ္မဟုတ္ဘူး။ အားလံုးညီညြတ္မွ်တတယ္လို႔ မွတ္ယူရမယ္။”
“ရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ေၾကာင္းပါဘုရား”
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထားၿပီး ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့ေလသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(စာခ်ဳိးအေက်ုာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
**(စာခ်ဳိးအေက်ုာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
တစ္ခါေသာ္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား နန္းေတာ္သို႔ပင့္၍ ဆြမ္းကပ္သည္။ ဆြမ္းကပ္ၿပီးေနာက္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကို ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္ခဲ့ေလသည္။
“ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္လဲ လက္လွမ္းမီသမွ် စာေပက်မ္းဂန္ေတြကို ဖတ္ရႈပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ သံုးပါးရွိတဲ့အနက္ ဘယ္သင္းက ပိုၿပီးအေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ မေ၀ခြဲတတ္ေအာင္ပါပဲ ဘုရား”
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းသည္။
“မွန္ေပတယ္ ဒကာေတာ္ေရေျမ႕ရွင္၊ ဒီသံုးခုအနက္ ဘယ္ဟာ ပိုအေရးႀကီးသလဲဆိိုတာကို ပံုျပင္တစ္ပုဒ္နဲ႔ ပမာတင္ေျပာျပခ်င္တယ္။”
“မွန္လွပါဘုရား”
ရြာတစ္ရြာမွာ ငယ္သူငယ္ခ်င္း သံုးေယာက္ရွိတယ္။ တစ္ဦးက ကံကိုသာ အားထားယံုၾကည္တယ္။ တစ္ဦးကေတာ့ ဥာဏ္သည္သာ အဓိကလို႔ ယံုၾကည္တယ္။ ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ ၀ီရိယသာလွ်င္ ပဓာနလို႔ ယံုၾကည္တယ္။
“ငယ္ေပါင္းေတြျဖစ္ေပမယ့္ ယံုၾကည္ခ်က္ခ်င္းမတူညီဘူး၊ ဆံုတုိင္း ႀကံဳတိုင္း ကံသမားကလဲ ကံ၊ ဥာဏ္သမားကလဲ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယသမားကလဲ ၀ီရိယသာလွ်င္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾက ျငင္းၾကတယ္။”
“ေလာကမွာ ကံသာလွ်င္ အမိ၊ ကံသာလွ်င္ အဖ၊ ဆိုတဲ့ စကားလိုပဲ အရာရာမွာ ကံသာအဓိကပဲ၊ ကံေကာင္းရင္ တစ္ခ်က္ဆိုတာလို ကံေကာင္းၿပီဆိုရင္ ဘာမဟုတ္တာေလးေပမယ့္။ ခ်မ္းသာသြားနုိင္တယ္။ ကံမခိုင္ သံတုိင္ အိမ္ေဆာက္ေပမယ့္ ကံေမွာက္ရင္လဲဆိုတာလိုပဲ ကံမေကာင္းရင္ ဘာလုပ္လုပ္ ခံရမွာခ်ည္းပဲ မွတ္ေပေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတို႔။”
ကံသမားက အခုိင္အမာ ေျပာသည္။
“ေလာကမွာ ဥာဏ္သာလွ်င္ အဓိကပါ။ ဥာဏ္မရွိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္နုိင္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကေတာင္ တရားရဖို႔အဆင့္ကို ဥာဏ္စဥ္ဆယ္ပါးလို႔ ေဟာခဲ့တာပဲ။”
ဥာဏ္သမားကလည္း အကိုးအကားမ်ားႏွင့္ ေျပာသည္။
“ေလာကမွာ ၀ီရိယသာ အေရးႀကီးဆံုး သူငယ္ခ်င္းတို႔။ မင္းတို႔က ပ်င္းတိုင္း ကံလႊဲခ်၊ ဥာဏ္လႊဲခ်နဲ႔၊ တကယ္ေတာ့ ေလာကမွာ ဘာမဆို ၀ီရိယထားၿပီး လုပ္မွ ႀကီးပြားတိုးတက္မွာကြ။”
“ဒကာေတာ္ေရ၊ သူတို႔ သံုးဦးသားဟာ ေတြ႔တိုင္း အဲသလိုပဲ ျငင္းခံုၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အနုိင္အရႈံုး မေပၚဘူး။ တစ္ေယာက္ကမွလဲ အေလွ်ာ့မေပးဘူး။ ၾကာေတာ့ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ကပါ စိတ္ရႈပ္လာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ရြာေခါင္းဆီသြားၿပီး အဆံုးအျဖတ္ခံဖို႔ တုိက္တြန္းတယ္။”
“ဒါနဲ႔ အဆံုးအျဖတ္ခံဖို႔ ရြာေခါင္းဆီ ေရာက္သြားၾကတယ္။ ရြာေခါင္းဆီေရာက္ေတာ့လဲ ကိုယ္သန္ရာ သန္ရာအကိုးအကားေတြနဲ႔ တင္ျပေျပာဆိုၾကတယ္။ ရြာေခါင္းလဲ မဆံုးျဖတ္တတ္ေတာ့ဘူး။ သုတို႔ သံုးေယာက္ကို ရြာသူႀကီးဆီ သြားဖို႔ ညႊန္လုိက္တယ္။”
“ဒီလိုတင္ျပၾက၊ ျငင္းၾက၊ ခံုၾကရင္းနဲ႔ သူႀကီးကေန ၿမိဳ႕၀န္၊ ၿမိဳ႕၀န္မင္းရံုးကေန လႊတ္ေတာ္၊ လႊတ္ေတာ္ကလဲ မဆံုးျဖတ္နိုင္ေတာ့ မင္းႀကီးဆီထိ ေရာက္ၾကေတာ့တယ္။”
“ဘုရင္မင္းတရားႀကီးလဲ ၿပိဳင္ဆိုင္ ျငင္းခံုၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းသံုးေယာက္ကိုေခၚယူေတြ႔ဆံုတယ္။ တင္ျပခ်က္၊ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကားနာတယ္။”
“ေမာင္မင္းတို႔ ေလွ်ာက္တင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ၾကားနာလို႔ေတာ့ ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ဆံုးျဖတ္စီရင္ခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္း မခ်ေသးဘူး။ ေမာင္မင္းတို႔ သံုးေယာက္စလံုး ေနျပည္ေတာ္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္မွာရွိတဲ့ ေတာအုပ္ထဲမွာ သြားၿပီး ေနၾကရမယ္။ နန္းေတာ္က အမိန္႔ တစ္စံုတစ္ရာမရမခ်င္း ဘယ္ရြာနားကိုမွမသြားရ၊ မကပ္ရဘူး။ သြားရင္ ေသဒဏ္ပဲ။”
“ဘုရင္ႀကီးက အဲသလို အမိန္႔ေတာ္မွတ္ၿပီး နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးထားလိုက္တယ္။”
“ဘုရင့္အမိန္႔ေတာ္နဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ထြက္လာၾကရေတာ့ သံုးဦးသားမွာ ဘာရိကၡာမွ ပါမလာၾကဘူး။ သည္လိုနဲ႔ ေတာထဲမွာ ဆာဆာနဲ႔ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္မွာ နားရင္း အပန္းေျဖ အိပ္စက္ၾကတယ္။”
“ကံသမားကေတာ့ ကံေကာင္းရင္ စားရမွာပဲလို႔ ကံအားကိုးနဲ႔ အိပ္ေတာ့တာပဲ။”
“ဥာဏ္သမားကေတာ့ အစာရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲလို႔ ေတြးေနလိုက္တာ မိုးသာလင္းေရာ အိပ္မေပ်ာ္ဘူးတဲ့။”
“အရုဏ္တက္ခ်ိန္ေရာက္ သူတို႔အိပ္ေနတဲ့ေနရာရဲ႕ ေတာင္ဘက္ဆီက က်ီးေအာ္သံၾကားရသတဲ့။ ဥာဏ္သမားက စဥ္းစားတယ္။ ဒါဟာ အစာေတြ႔လို႔ အစာလုရင္းေအာ္တဲ့ က်ီးေအာ္သံျဖစ္မွာပဲလို႔ စဥ္းစားၿပီး အိပ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ႏႈိးလိုက္တယ္။”
“အစာရဖို႔ လမ္းစရၿပီ။ ေတာက္ဘက္က က်ီးေအာ္သံေတြ ၾကားတယ္မဟုတ္လား သူငယ္ခ်င္းတို႔။”
“ဘာ… အစာရဖို႔ လမ္းစရၿပီ၊ ဟုတ္လား။ ဒါဆို လာသြားမယ္။ ၀ီရိယဆိုတာ ထားနုိင္မွ တန္ကာက်တယ္။”
၀ီရိယသမားက ခ်က္ခ်င္းပင္ ထိုသို႔ေျပာသည္။
“ဘာ… အစာရဖို႔ လမ္းစရၿပီ၊ ဟုတ္လား။ လုပ္မေနပါနဲ႔ကြာ။ ကံေကာင္းရင္ စားရမွာေပါ့။”
ကံသမားက ထိုသုိ႔ေျပာၿပီး ျပန္လွဲေနသည္။
“ဒီလိုနဲ႔ ဥာဏ္သမားနဲ႔ ၀ီရိယသမားတို႔ဟာ က်ီးေအာ္သံေတြ ၾကားတဲ့ဘက္ ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဥာဏ္သမားစဥ္းစားထားတဲ့အတိုင္းပဲ။ ေတာထဲက ေစတီတစ္ဆူရဲ႕ေဘးသင္ပုတ္ပလႅင္မွာ ရြာသားေတြက ဆြမ္းစြန္႔ထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ထမင္းဟင္းေတြ တစ္၀စားလိုက္ၾကတယ္။ ပိုတဲ့ ထမင္းေတြကိုလဲ ေနာက္စားရေအာင္ဆိုၿပီး ဖက္နဲ႔ထုပ္ၿပီး ယူခဲ့ၾကတယ္။”
“သူတို႔ နားတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးဆီ ျပန္ေရာက္တယ္။ အိပ္ေနတဲ့ ကံသမားကို ႏႈိးၿပီး ထမင္းေကၽြးတယ္။ အဲဒီမွာ ကံသမားက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့။”
“ေတြ႔လား၊ ဥာဏ္လဲ မလိုဘူး။ ၀ီရိယလဲ မလိုဘူး။ ကံေကာင္းေတာ့ စားရတာပဲ မဟုတ္လား။”
“သူငယ္ခ်င္း ဒီလို ေက်းဇူးကန္းစကား မေျပာနဲ႔ ။ငါသာ စဥ္းစားဥာဏ္မေကာင္းရင္ မင္းခုလို စားရမွာ မဟုတ္ဘူး။”
“ဒါလဲ မဟုတ္ေသးဘူးကြ။ ၀ီရိယထားၿပီး သြားမရွာရင္ ဘယ္ရမလဲ။ ေနာက္က်သြားရင္ က်ီးေတြ စားတာနဲ႔ ကုန္မွာ။ ၀ီရိယအက်ဳိးေၾကာင့္ စားရတာ။”
“သူတို႔ ျငင္းေနတုန္း အမတ္ငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ မင္းခ်င္းေတြေရာက္တဲ့အခါမွာ အမတ္ငယ္က ေတာတြင္းအျဖစ္အပ်က္အားလံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ ”
“ဒီေတာ့မွ သူတို႔ သံုးေယာက္ေနာက္ကို လုိက္စံုစမ္းတာ သိတယ္။ အမတ္ငယ္ရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ဆံုးေတာ့မွ ဘုရင္ႀကီးက…။”
“ကံခ်ည္းပဲ အားကိုးေနလို႔မရသလို ဥာဏ္ခ်ည္းပဲလဲ အားကိုးလုိ႔မရဘူး။ အဲသလိုပဲ ၀ီရိယခ်ည္းပဲလဲ အားကိုးလို႔ မရနုိင္ဘူး။ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ မွ်တၾကမွသာလွ်င္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ေအာင္ျမင္နုိင္တယ္။ ေမာင္မင္းတို႔ သံုးေယာက္လဲ ၿပိဳင္ဆိုင္မာနထားမယ့္အစား ညီညြတ္ၾကရမယ္။”
“အဲသလို ဘုရင္မင္းျမတ္က ကံသမားကို အိမ္ေရွ႕အရာ၊ ဥာဏ္သမားကို ခံုသမာဓိ မင္း၊ ၀ီရိယသမားကိုေတာ့ စစ္ေသနာပတိ အသီးသီး ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားလိုက္သတဲ့ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္”
“ဒါေၾကာင့္ ကံရယ္၊ ဥာဏ္ရယ္၊ ၀ီရိယရယ္ ဘယ္သင္းကမွ ဦးေဆာင္တယ္မဟုတ္ဘူး။ အားလံုးညီညြတ္မွ်တတယ္လို႔ မွတ္ယူရမယ္။”
“ရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ေၾကာင္းပါဘုရား”
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထားၿပီး ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့ေလသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(စာခ်ဳိးအေက်ုာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment