ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ဘိကၡဳနီ အာဇာနည္မယ္ကင္းအေၾကာင္း မပါလွ်င္ ျပည့္စံုမည္မဟုတ္ေခ်။
သီလရွင္မယ္ကင္းသည္ စာေပက်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ ကၽြမ္းက်င္သည္။ အေဟာအေျပာေကာင္းသလို တရားျပလည္း ေကာင္းသည္။ စစ္ကိုင္းဘက္တြင္ တပည့္သီလရွင္မ်ားႏွင့္ အတူေနထိုင္ သီတင္းသံုးသည္။ စာေပသင္ၾကားပို႔ခ်သည္။
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ စာေပက်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္သူမ်ားကို ခ်ီးေျမွာက္ေလ့ရွိသည္။ သီလရွင္ မယ္ကင္းကိုလည္း ေနျပည္ေတာ္သို႔ ပင့္သည္။ သီလရွင္မယ္ကင္းက လက္မခံပါ။ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္မွတစ္ဆင့္ ပင့္သည္တြင္မွ ေနျပည္ေတာ္လိုက္ၿပီး သီတင္းသံုးသည္။
ဤသည္ပင္လွ်င္ ျခြင္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ မကပ္ရ၊ ျပာသာဒ္ဘံုဆင့္ပါေသာ ေက်ာင္းဇရပ္ မလွဴရ၊ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္း မပို႔ရ ဟူေသာ ကတိစကားကို ေတာင္းသည္။
“မႏၱေလးသာသာနာ၀င္ေရးမယ္ဆိုရင္ ဘိကၡဳနီအာဇာနည္ သီလရွင္မယ္ကင္းကို ခ်န္၍မရ”ဟု ဆုိစမွတ္ျပဳေလာက္ေအာင္ပင္ ေတာ္သည္။ တတ္သည္။
ဗန္း္ေမာ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ သီလရွင္ဆရာကင္းတို႔သည္ ငယ္စဥ္ကပင္ သိကၽြမ္းခဲ့ၾကသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္စာစပ္၊ အခ်ဳိးေကာင္းသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မညွာတမ္း စာစပ္ၾက၊ စာခ်ဳိးၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
ကိုရင္ႀကီး ပ႑ိတ စာျပန္ပြဲတြင္ ေအာင္ပြဲခံသည္။ မိဖုရားေခါင္ႀကီးကလည္း ပဥၥင္းခံေပးမည္ ဆိုသည္။ ထိုေသာအခါတြင္ ပ႑ိတက “ပဥၥင္းခံေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း” သီလရွင္မယ္ကင္းထံ အေၾကာင္းၾကားသည္။ ထိုအခါ ဆရာကင္းက ေအာက္ပါေတးထပ္ကို ေရး၍ စာျပန္သည္။ ဘိကၡဳနီဆရာကင္းက…….
တဏွာကြင္းပစ္ပယ္
ဗလာက်င္းေခတ္ႏွယ္၊ ခ်စ္စဖြယ္ဟန္ႏြဲ႔
ဂူေမြ႔လို႔ လူေတြ႔ေရွာင္တယ္
ျမဴေရြ႕ေတာင္ အားသစ္လို႔ခဲ။
ကမၼဌာန္းႏွင့္ မဂ္လမ္းခ်တယ္
တက္လွမ္းမွ်တနဲ…။ ။
မထိတ္သာ စိတ္ရဲလို႔၊ မိတ္ေဖာ္လဲမပါ။
ဘာ၀နာဘိညာဥ္ကြန္႔တိမ္ယာဥ္ညြန္႔ စီးေတာ့မည္သာ
ပုတီးနဲ႔ အၿပီးပါတယ္
မၿငီးရာစ်ာန္ရိပ္ႏွင့္ ဖန္စိတ္တဲ့သီလသည္
ထူးတဲ့အံ့ဖြယ္။
ေတာစလို႔ ေလာဘပယ္တယ္
ေမာဟကြယ္ ရွိဘူးလင့္ေလး…။ ။
ရွင္ပ႑ိတသည္ ထိုေတးထပ္ကို အေသအခ်ာ ဖတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေနာက္ထပ္ေတးထပ္ကို ခ်က္ခ်င္းပင္ အရြဲ႕တိုက္စပ္ဆိုသည္။ သီလရွင္မယ္ကင္းထံ ခ်က္ခ်င္းပို႔ေစသည္။
ဘိကၡဳနီ ဆရာကင္းက တဏွာကြင္းစြပ္မယ္
ဗလာက်င္း၀တ္ထည္ကို ခၽြတ္မယ္လို႔ကုန္ဖြင့္
ဂူေမြ႔လို႔ လူေတြ႔ခံတယ္
ျမဴေရြ႕ဟန္ ဆိုတဲ့အက်င့္။
ျပာတစ္ဆုပ္ႏွင့္ မဂၤသုတ္သင္တယ္
စက္ဆုပ္ခ်င္သထင့္။
မန္းေသလာေတာင္ၿမင့္မွ ေဖာ္မလင့္ဧကစာ
လင္ေမွ်ာ္ကာ ဖန္ရွည္ရိပ္ကယ္ႏွင့္
ၾကံစည္စိတ္ မ်ားလွေတာ့တာ။
ပုတီးသုဥ္းလို႔ လူပန္းရွာတယ္
သူ႔ႏႈန္းကာ ၿငိမ္သက္ႏွင့္
ႀကံရက္တဲ့သီလသည္ ထူးေပ့အံ့ဖြယ္။
ေလာဘႏွင့္ ေမာဟတြယ္သည္
ေတာခတယ္ မယ္ကင္းတဲ့ေလး…။ ။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ တစ္ဖက္သား မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္ေအာင္ စာစပ္သည္။ စာခ်ဳိးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံလည္း အဓိပၸယ္ႏွစ္ခြထြက္ေသာ သန္လ်က္သြားစပ္နည္းမ်ဳိးကို စပ္တတ္သည္။
သာသာပိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ ပစ္ႏွင့္တူသည္။ ရွင္စဥ္လည္း မ်က္လံုးျပဴးျပဴး၊ ေသေသာအခါလည္း မ်က္လံုးျပဴးျပဴး… ဟု မိန္႔ေတာ္မူဖူးသည္။
“ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ အမူအက်င့္၊ အသြားအလာ၊ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္၊ အေရးအသားတို႔ၸ ဣေျႏၵကို မေစာင့္စည္း၊ ၾကမ္းတမ္းသည္။ အထူးသျဖင့္ ဂါမေဒါသစြန္းၿငိေသာ စကားႏွင့္စာမ်ားကို ေျပာဆိုေရးသားမႈ လြန္စြာ ခင္မင္စြဲလမ္းႏွစ္သက္သည္ဟူေသာ ဆိုးသတင္းမ်ားျဖင့္သာ ထင္ရွားခဲ့၍ ဆရာေတာ္၏ ေကာင္းသတင္းမ်ားကား မေပၚလြင္လွေခ်။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကား တရားေရေအး တုိက္ေကၽြးၿပီးလွ်င္ အဆံုးအမၾသ၀ါဒျပဳရန္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ပင့္ဖိတ္ရေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္သည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ ၾကမ္းသည္ဟု ဆိုရမည္ထက္ ထက္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ ပို၍သင့္ေလ်ာ္ေပမည္။”
ဗန္ေမာ္ဆရာေတာ္ကား ႏုစဥ္ငယ္စဥ္မွသည္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္အထိ ထက္ျမတ္သူပုဂိဳလ္ေက်ာ္ဟု ဆိုရေပမည္။ သူ႔စာ၊ သူ႔စကား၊ သူ႔ဘ၀က သူ၏ ထူးျခားထက္ျမတ္ေသာ စိတ္စရိုက္ကို ေဖာ္ညႊန္းလ်က္ရွိပါသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ဘိကၡဳနီ အာဇာနည္မယ္ကင္းအေၾကာင္း မပါလွ်င္ ျပည့္စံုမည္မဟုတ္ေခ်။
သီလရွင္မယ္ကင္းသည္ စာေပက်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ ကၽြမ္းက်င္သည္။ အေဟာအေျပာေကာင္းသလို တရားျပလည္း ေကာင္းသည္။ စစ္ကိုင္းဘက္တြင္ တပည့္သီလရွင္မ်ားႏွင့္ အတူေနထိုင္ သီတင္းသံုးသည္။ စာေပသင္ၾကားပို႔ခ်သည္။
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ စာေပက်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္သူမ်ားကို ခ်ီးေျမွာက္ေလ့ရွိသည္။ သီလရွင္ မယ္ကင္းကိုလည္း ေနျပည္ေတာ္သို႔ ပင့္သည္။ သီလရွင္မယ္ကင္းက လက္မခံပါ။ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္မွတစ္ဆင့္ ပင့္သည္တြင္မွ ေနျပည္ေတာ္လိုက္ၿပီး သီတင္းသံုးသည္။
ဤသည္ပင္လွ်င္ ျခြင္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ မကပ္ရ၊ ျပာသာဒ္ဘံုဆင့္ပါေသာ ေက်ာင္းဇရပ္ မလွဴရ၊ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္း မပို႔ရ ဟူေသာ ကတိစကားကို ေတာင္းသည္။
“မႏၱေလးသာသာနာ၀င္ေရးမယ္ဆိုရင္ ဘိကၡဳနီအာဇာနည္ သီလရွင္မယ္ကင္းကို ခ်န္၍မရ”ဟု ဆုိစမွတ္ျပဳေလာက္ေအာင္ပင္ ေတာ္သည္။ တတ္သည္။
ဗန္း္ေမာ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ သီလရွင္ဆရာကင္းတို႔သည္ ငယ္စဥ္ကပင္ သိကၽြမ္းခဲ့ၾကသည္။ ေခတ္ၿပိဳင္စာစပ္၊ အခ်ဳိးေကာင္းသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မညွာတမ္း စာစပ္ၾက၊ စာခ်ဳိးၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
ကိုရင္ႀကီး ပ႑ိတ စာျပန္ပြဲတြင္ ေအာင္ပြဲခံသည္။ မိဖုရားေခါင္ႀကီးကလည္း ပဥၥင္းခံေပးမည္ ဆိုသည္။ ထိုေသာအခါတြင္ ပ႑ိတက “ပဥၥင္းခံေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း” သီလရွင္မယ္ကင္းထံ အေၾကာင္းၾကားသည္။ ထိုအခါ ဆရာကင္းက ေအာက္ပါေတးထပ္ကို ေရး၍ စာျပန္သည္။ ဘိကၡဳနီဆရာကင္းက…….
တဏွာကြင္းပစ္ပယ္
ဗလာက်င္းေခတ္ႏွယ္၊ ခ်စ္စဖြယ္ဟန္ႏြဲ႔
ဂူေမြ႔လို႔ လူေတြ႔ေရွာင္တယ္
ျမဴေရြ႕ေတာင္ အားသစ္လို႔ခဲ။
ကမၼဌာန္းႏွင့္ မဂ္လမ္းခ်တယ္
တက္လွမ္းမွ်တနဲ…။ ။
မထိတ္သာ စိတ္ရဲလို႔၊ မိတ္ေဖာ္လဲမပါ။
ဘာ၀နာဘိညာဥ္ကြန္႔တိမ္ယာဥ္ညြန္႔ စီးေတာ့မည္သာ
ပုတီးနဲ႔ အၿပီးပါတယ္
မၿငီးရာစ်ာန္ရိပ္ႏွင့္ ဖန္စိတ္တဲ့သီလသည္
ထူးတဲ့အံ့ဖြယ္။
ေတာစလို႔ ေလာဘပယ္တယ္
ေမာဟကြယ္ ရွိဘူးလင့္ေလး…။ ။
ရွင္ပ႑ိတသည္ ထိုေတးထပ္ကို အေသအခ်ာ ဖတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေနာက္ထပ္ေတးထပ္ကို ခ်က္ခ်င္းပင္ အရြဲ႕တိုက္စပ္ဆိုသည္။ သီလရွင္မယ္ကင္းထံ ခ်က္ခ်င္းပို႔ေစသည္။
ဘိကၡဳနီ ဆရာကင္းက တဏွာကြင္းစြပ္မယ္
ဗလာက်င္း၀တ္ထည္ကို ခၽြတ္မယ္လို႔ကုန္ဖြင့္
ဂူေမြ႔လို႔ လူေတြ႔ခံတယ္
ျမဴေရြ႕ဟန္ ဆိုတဲ့အက်င့္။
ျပာတစ္ဆုပ္ႏွင့္ မဂၤသုတ္သင္တယ္
စက္ဆုပ္ခ်င္သထင့္။
မန္းေသလာေတာင္ၿမင့္မွ ေဖာ္မလင့္ဧကစာ
လင္ေမွ်ာ္ကာ ဖန္ရွည္ရိပ္ကယ္ႏွင့္
ၾကံစည္စိတ္ မ်ားလွေတာ့တာ။
ပုတီးသုဥ္းလို႔ လူပန္းရွာတယ္
သူ႔ႏႈန္းကာ ၿငိမ္သက္ႏွင့္
ႀကံရက္တဲ့သီလသည္ ထူးေပ့အံ့ဖြယ္။
ေလာဘႏွင့္ ေမာဟတြယ္သည္
ေတာခတယ္ မယ္ကင္းတဲ့ေလး…။ ။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ တစ္ဖက္သား မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္ေအာင္ စာစပ္သည္။ စာခ်ဳိးသည္။ တစ္ခါတစ္ရံလည္း အဓိပၸယ္ႏွစ္ခြထြက္ေသာ သန္လ်က္သြားစပ္နည္းမ်ဳိးကို စပ္တတ္သည္။
သာသာပိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ ပစ္ႏွင့္တူသည္။ ရွင္စဥ္လည္း မ်က္လံုးျပဴးျပဴး၊ ေသေသာအခါလည္း မ်က္လံုးျပဴးျပဴး… ဟု မိန္႔ေတာ္မူဖူးသည္။
“ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္သည္ အမူအက်င့္၊ အသြားအလာ၊ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္၊ အေရးအသားတို႔ၸ ဣေျႏၵကို မေစာင့္စည္း၊ ၾကမ္းတမ္းသည္။ အထူးသျဖင့္ ဂါမေဒါသစြန္းၿငိေသာ စကားႏွင့္စာမ်ားကို ေျပာဆိုေရးသားမႈ လြန္စြာ ခင္မင္စြဲလမ္းႏွစ္သက္သည္ဟူေသာ ဆိုးသတင္းမ်ားျဖင့္သာ ထင္ရွားခဲ့၍ ဆရာေတာ္၏ ေကာင္းသတင္းမ်ားကား မေပၚလြင္လွေခ်။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကား တရားေရေအး တုိက္ေကၽြးၿပီးလွ်င္ အဆံုးအမၾသ၀ါဒျပဳရန္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ပင့္ဖိတ္ရေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္သည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ ၾကမ္းသည္ဟု ဆိုရမည္ထက္ ထက္သည္ဟု ဆိုလွ်င္ ပို၍သင့္ေလ်ာ္ေပမည္။”
ဗန္ေမာ္ဆရာေတာ္ကား ႏုစဥ္ငယ္စဥ္မွသည္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္အထိ ထက္ျမတ္သူပုဂိဳလ္ေက်ာ္ဟု ဆိုရေပမည္။ သူ႔စာ၊ သူ႔စကား၊ သူ႔ဘ၀က သူ၏ ထူးျခားထက္ျမတ္ေသာ စိတ္စရိုက္ကို ေဖာ္ညႊန္းလ်က္ရွိပါသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)


No comments:
Post a Comment