ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ ေခတၱနားရင္း က်မ္းစာတစ္အုပ္ကို ဖတ္ေနခုိက္ လူရြယ္ႏွစ္ဦး ေက်ာင္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိေလသည္။ ဆရာေတာ္အား ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့သည္။
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦး အျငင္းအခံုျဖစ္လို႔ပါဘုရား”
“ဘယ္လိုမ်ားလဲကြယ့္”
“ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦးဟာ ဗုဒရဲ႕ စၾက၀ဠာအေၾကာင္း ေျပာရင္းနဲ႔ ျမင္းမိုရ္ေတာင္အေၾကာင္း ေရာက္သြားပါတယ္။”
“အဲဒီေတာ့….”
“သူက ျမင္းမိုရ္ေတာင္ဆိုတာ အေခါင္းႀကီးလို႔ေျပာပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ တပည့္ေတာ္က ေခါင္းပိတ္ႀကီးပါလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘယ္သူမွ က်မ္းဂန္အေထာက္အထား မျပနုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားဆီ ေရာက္လာတာပါဘုရား”
“မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္က ဓူ၀ံၾကယ္အေၾကာင္းေျပာတဲ့ ေျမးအဘိုးလို ျဖစ္ေနၿပီ”
“ရွင္းလင္း ေဟာၾကားေတာ္မူပါဦးဘုရား”
လူငယ္ဒကာႏွစ္ဦးက ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဆရာေတာ္လည္း က်မ္းစာကို အသာခ်ရင္း ေျမးအဘိုးပံုျပင္ကို စေျပာသည္။
“ေရွးက ရြာတစ္ရြာမွာ ေျမးအဘိုးႏွစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ေႏြညတစ္ညမွာ ေျမးအဘိုးႏွစ္ဦးသား အပန္းေျဖရင္း၊ စကားစျမည္ေျပာရင္း အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ လဲေလ်ာင္းေနၾကတယ္။”
လူရြယ္ႏွစ္ဦးလည္း စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနၾကသည္။ ရာသီဥတုက သာယာသည္။ မိုးေကာင္းကင္တြင္ တိမ္ကင္းစင္ေနသည္။ မွိတ္တုတ္မွတ္တုတ္ၾကယ္ကေလးမ်ား လင္းလက္လ်က္ ရႊန္းပသာယာေနသည္။
“အဘိုး”
“ဘာလဲ ငါ့ေျမး”
“ဓူ၀ံၾကယ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲအဘိုး”
“ငါ့ေျမးကလဲ အ,ရန္ေကာ၊ ဓူ၀ံၾကယ္ေတာင္ မသိဘူးလား။ ေဟာဟို ေတာင္ဘက္က လင္းလက္ေနတာ ဓူ၀ံၾကယ္ေပါ့ ငါ့ေျမးရဲ႕”
“က်ေနာ္ ၾကားဖူးတာနဲ႔ လြဲေနၿပီအဘိုး”
“ငါ့ေျမးက ဘယ္လို ၾကားဖူးထားလို႔လဲ”
စင္စစ္အဘိုးျဖစ္သူမွာ ဓူ၀ံၾကယ္ကို ဂနစြာ သိသူမဟုတ္။ မသိေၾကာင္းကိုလည္း ၀န္မခံခ်င္ ထို႔ေၾကာင့္ ေပါ့ဆစြာ ေျဖလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယခု ေျမးက အဓြန္႔တက္လာေသာအခါ အခက္ေတြ႔စ ျပဳသည္။
“ေျမာက္မွာ ဓူ၀ံ၊ ေတာင္မွာ တံငါ့ကြန္လို႔ ၾကားဖူးထားတယ္။”
ေျမးက မွတ္သားဖူးသည္ကို ရြတ္ျပသည္။ အဘိုးျဖစ္သူမွာ မွားေလၿပီ။ ႏႈတ္ကလည္း ကၽြံမိေခ်ၿပီ၊ ေျပာမိမွေတာ့ မထူးေတာ့ၿပီ။
“ေၾသာ္- အဲဒါလား။ ငါ့ေျမးက ေသေသခ်ာခ်ာ မသိလို႔ပါ။ ေျမာက္မွာ ဓူ၀ံဆိုတာ အရင္ကေတာ့ ဟုတ္တယ္ ငါ့ေျမးရဲ႕။ ခုေတာ့ ေတာင္ဘက္ကို ေျပာင္းသြားၿပီ။ ေျပာင္းသြားတာေတာင္ မၾကာလွေသးဘူး။ ေလးငါးရက္ပဲ ရွိေသးတယ္။”
အဘိုးျဖစ္သူက ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ေျပာေတာ့သည္။
“ေတာင္ဘက္ကို ေျပာင္းသြားတယ္ ဟုတ္လား အဘိုး”
“ရွဴး တိုးတိုး ငါ့ေျမး၊ သူမ်ားေတြ ၾကားသြားမယ္။ ဓူ၀ံၾကယ္ေတာင္ဘက္ကို ေျပာင္းသြားတာ ဘယ္သူမွ မသိေသးဘူး။ အဘိုးတစ္ေယာက္တည္း သိေသးတာ”
အဘိုးျဖစ္သူက ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ၿဖီးသည္။
“ဒီလိုပဲ ဒကာတို႔၊ မင္းတို႔ေျပာတဲ့ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဟာ အေခါင္းႀကီးလား၊ အပိတ္ႀကီးလားဆိုတာ ဘယ္သူမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေတာင္ဆိုတာ အေခါင္းႀကီးရယ္လို႔ေတာ့ ရွိရိုးထံုးစံမရွိဘူး ဒကာတုိ႔”
“ဒီေတာ့ ဘယ္သူမွ မသိေသးတာ၊ ခုနက အဘိုးျဖစ္သူေျပာသလိုပဲ။ သူမ်ားေတြ ၾကားသြားမယ္… လို႔ပဲ အေျဖေပးပါရေစ”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပမာတင္စားပံုျပင္စကားကား ရွင္းလင္းလွပါသည္။
လူငယ္ႏွစ္ဦးလည္း ၾကည္ႏူးရႊင္ေပ်ာ္သြားၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား ေကာင္းစြာ ကန္ေတာ့၍ ျပန္သြားၾကေလသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားသည္ ေခတၱနားရင္း က်မ္းစာတစ္အုပ္ကို ဖတ္ေနခုိက္ လူရြယ္ႏွစ္ဦး ေက်ာင္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိေလသည္။ ဆရာေတာ္အား ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့သည္။
“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦး အျငင္းအခံုျဖစ္လို႔ပါဘုရား”
“ဘယ္လိုမ်ားလဲကြယ့္”
“ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦးဟာ ဗုဒရဲ႕ စၾက၀ဠာအေၾကာင္း ေျပာရင္းနဲ႔ ျမင္းမိုရ္ေတာင္အေၾကာင္း ေရာက္သြားပါတယ္။”
“အဲဒီေတာ့….”
“သူက ျမင္းမိုရ္ေတာင္ဆိုတာ အေခါင္းႀကီးလို႔ေျပာပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ၾကားဖူးတာလို႔ ေျပာပါတယ္။ တပည့္ေတာ္က ေခါင္းပိတ္ႀကီးပါလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘယ္သူမွ က်မ္းဂန္အေထာက္အထား မျပနုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားဆီ ေရာက္လာတာပါဘုရား”
“မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္က ဓူ၀ံၾကယ္အေၾကာင္းေျပာတဲ့ ေျမးအဘိုးလို ျဖစ္ေနၿပီ”
“ရွင္းလင္း ေဟာၾကားေတာ္မူပါဦးဘုရား”
လူငယ္ဒကာႏွစ္ဦးက ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဆရာေတာ္လည္း က်မ္းစာကို အသာခ်ရင္း ေျမးအဘိုးပံုျပင္ကို စေျပာသည္။
“ေရွးက ရြာတစ္ရြာမွာ ေျမးအဘိုးႏွစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ေႏြညတစ္ညမွာ ေျမးအဘိုးႏွစ္ဦးသား အပန္းေျဖရင္း၊ စကားစျမည္ေျပာရင္း အိမ္ေရွ႕ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ လဲေလ်ာင္းေနၾကတယ္။”
လူရြယ္ႏွစ္ဦးလည္း စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနၾကသည္။ ရာသီဥတုက သာယာသည္။ မိုးေကာင္းကင္တြင္ တိမ္ကင္းစင္ေနသည္။ မွိတ္တုတ္မွတ္တုတ္ၾကယ္ကေလးမ်ား လင္းလက္လ်က္ ရႊန္းပသာယာေနသည္။
“အဘိုး”
“ဘာလဲ ငါ့ေျမး”
“ဓူ၀ံၾကယ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲအဘိုး”
“ငါ့ေျမးကလဲ အ,ရန္ေကာ၊ ဓူ၀ံၾကယ္ေတာင္ မသိဘူးလား။ ေဟာဟို ေတာင္ဘက္က လင္းလက္ေနတာ ဓူ၀ံၾကယ္ေပါ့ ငါ့ေျမးရဲ႕”
“က်ေနာ္ ၾကားဖူးတာနဲ႔ လြဲေနၿပီအဘိုး”
“ငါ့ေျမးက ဘယ္လို ၾကားဖူးထားလို႔လဲ”
စင္စစ္အဘိုးျဖစ္သူမွာ ဓူ၀ံၾကယ္ကို ဂနစြာ သိသူမဟုတ္။ မသိေၾကာင္းကိုလည္း ၀န္မခံခ်င္ ထို႔ေၾကာင့္ ေပါ့ဆစြာ ေျဖလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယခု ေျမးက အဓြန္႔တက္လာေသာအခါ အခက္ေတြ႔စ ျပဳသည္။
“ေျမာက္မွာ ဓူ၀ံ၊ ေတာင္မွာ တံငါ့ကြန္လို႔ ၾကားဖူးထားတယ္။”
ေျမးက မွတ္သားဖူးသည္ကို ရြတ္ျပသည္။ အဘိုးျဖစ္သူမွာ မွားေလၿပီ။ ႏႈတ္ကလည္း ကၽြံမိေခ်ၿပီ၊ ေျပာမိမွေတာ့ မထူးေတာ့ၿပီ။
“ေၾသာ္- အဲဒါလား။ ငါ့ေျမးက ေသေသခ်ာခ်ာ မသိလို႔ပါ။ ေျမာက္မွာ ဓူ၀ံဆိုတာ အရင္ကေတာ့ ဟုတ္တယ္ ငါ့ေျမးရဲ႕။ ခုေတာ့ ေတာင္ဘက္ကို ေျပာင္းသြားၿပီ။ ေျပာင္းသြားတာေတာင္ မၾကာလွေသးဘူး။ ေလးငါးရက္ပဲ ရွိေသးတယ္။”
အဘိုးျဖစ္သူက ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ေျပာေတာ့သည္။
“ေတာင္ဘက္ကို ေျပာင္းသြားတယ္ ဟုတ္လား အဘိုး”
“ရွဴး တိုးတိုး ငါ့ေျမး၊ သူမ်ားေတြ ၾကားသြားမယ္။ ဓူ၀ံၾကယ္ေတာင္ဘက္ကို ေျပာင္းသြားတာ ဘယ္သူမွ မသိေသးဘူး။ အဘိုးတစ္ေယာက္တည္း သိေသးတာ”
အဘိုးျဖစ္သူက ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ၿဖီးသည္။
“ဒီလိုပဲ ဒကာတို႔၊ မင္းတို႔ေျပာတဲ့ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ဟာ အေခါင္းႀကီးလား၊ အပိတ္ႀကီးလားဆိုတာ ဘယ္သူမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေတာင္ဆိုတာ အေခါင္းႀကီးရယ္လို႔ေတာ့ ရွိရိုးထံုးစံမရွိဘူး ဒကာတုိ႔”
“ဒီေတာ့ ဘယ္သူမွ မသိေသးတာ၊ ခုနက အဘိုးျဖစ္သူေျပာသလိုပဲ။ သူမ်ားေတြ ၾကားသြားမယ္… လို႔ပဲ အေျဖေပးပါရေစ”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ပမာတင္စားပံုျပင္စကားကား ရွင္းလင္းလွပါသည္။
လူငယ္ႏွစ္ဦးလည္း ၾကည္ႏူးရႊင္ေပ်ာ္သြားၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား ေကာင္းစြာ ကန္ေတာ့၍ ျပန္သြားၾကေလသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment