ဦးပ႑ိတသည္ ပညာ လိုလားသည္။ လံု႔လ ဇြဲေကာင္းသည္။ ၀ိနည္းအရာတြင္ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေသာ သာသနာပိုင္ ဗားကရားဆရာေတာ္၏ ျဖတ္ထံုးေရးရဟန္းျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ရဟန္းစာဆိုလည္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဦးပ႑ိတသည္လည္း ၀ိနည္းအဆံုးအျဖတ္အရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္သည္။ ဘိုးေတာ္မင္းတရား၏ မိဖုရား ေ၀သာလီမင္းသမီး ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕စား ဥေပါတရာကေက်ာင္းတုိက္ေဆာက္လုပ္ကာ လွဴဒါန္းသည္။ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕စား ဥေပါတရာ လွဴဒါန္းေသာေၾကာင့္ ထိုေက်ာင္းတုိက္ကို ဗန္းေမာ္ေက်ာင္းတိုက္ဟု ေခၚတြင္ၾကသည္။ ထိုေက်ာင္းတုိက္တြင္ ဦးပ႑ိတေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ ျဖစ္လာသည္။ သို႔ႏွင့္ ဦးပ႑ိတအစား ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဟုသာ ေခၚၾကသည္။
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးကလည္း “ပ႑ိတ၀ံသာ ဘိဓဇ မဟာဓမၼရာဇာဓိရာဇဂုရု”ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ ဆက္ကပ္သည္။
ဦးပဥၥင္းငယ္ဘ၀ကပင္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ မင္းတုန္းမင္းတို႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းေတာ္သို႔ မၾကာခဏ ပင့္ဖိတ္ ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းေလ့ရွိသည္။ ထိုသို႔ ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းၿပီးေနာက္ သာသနာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ မရွင္းလင္း မေက်လည္သည္တို႔ကို ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းေလ့ရွိပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။
ဗားကရာဆရာေတာ္- ပုဂံမင္းလက္ထက္ သာသာနာပိုင္သံဃာ့ ရာဇာျဖစ္သည္။
ရဟန္းစာဆို- ဆရာေတာ္စာခ်စဥ္ ဆရာေတာ္ မိန္႔သမွ်ကို အႏွီးမွေန၍ တစ္လံုးခ်င္းလိုက္၍ ဆိုရေသာရဟန္းျဖစ္သည္။ သာမညဥာဏ္ရည္ျဖင့္ ရဟန္းစာဆို မျဖစ္နုိင္ပါ။
ျဖစ္ထံုးေရးရဟန္း- သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စီရင္ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေသာ တရားစီရင္ထံုးမွန္သမွ်ကို မွတ္ရေသာ ရဟန္း။
တစ္ခါေသာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ဆြမ္းပင့္လွဴဒါန္းၿပီးေနာက္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ဤသို႔ ေမးျမန္းခဲ့ေလသည္။
“ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ တစ္ေနရာတည္းတြင္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တရားေဟာပါသည္။ ထိုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂိဳလ္မ်ားက သရဏဂံုတည္ရံုသာ တည္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေသာတာပန္၊ အခ်ဳိ႕က်ေတာ့ အနာဂါမ္စသည္ျဖင့္ တည္ၾကပါသည္။ သဗညဳတဥာဏ္ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ တစ္ေနရာတည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ေဟာတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တရားရတာေတာ့ ဘာေၾကာင့္ မတူၾကတာပါလဲ ဘုရား၊ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဦး ဘုရား”
“ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ၊ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္ ထင္သာျမင္သာေအာင္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္နဲ႔ ပမာခုိင္း ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။”
“ေကာင္းပါၿပီ ဘုရား”
“ေရွးတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ သက္တူရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ လူလားေျမာက္ အရြယ္ေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ တကၠသိုလ္ျပည္ကို သြားတယ္။ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးထံမွာ ေဗဒင္ပညာကို ဆည္းပူးသင္ယူၾကတယ္။ တစ္ဆရာတည္းထံမွာ ပညာသင္တစ္ခုတည္းကို တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း သင္ယူေနၾကတာပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ေဗဒင္ပညာသင္ရိုးကုန္တဲ့အခါမွာ ဆရာ့ထံ ခြင့္ပန္ၿပီး ရပ္ရြာျပန္ခဲ့ၾကတယ္။ လမး္ခရီးမွာ ရြာတစ္ရြာ၀င္ၿပီး နားၾကတယ္။ နားေနခိုက္မွာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးဟာ သူတို႔သင္လာခဲ့တဲ့ ေဗဒင္အေၾကာင္း၊ နကၡတ္ေတြအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ သူတို႔ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးေနတုန္း အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး သူတို႔အနီး ေရာက္လာတယ္။”
“အေမာင္တို႔က ေဗဒင္ ဆရာေတြလား”
“ဟုတ္ပါတယ္”
“ဒါဆိုဟန္က်တာပဲ။ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ဟာ တစ္ရပ္တေက်းသြားၿပီး စီးပြားရွာပါတယ္။ လအေတာ္ၾကာသြားၿပီ။ ခုအထိ စာလႊာမလာ၊ လူႀကံဳမမွာတာမို႔လို႔ ေသာက ေရာက္ေနပါတယ္။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေဗဒင္ပညာနဲ႔ စစ္ေဆးေပးၾကပါဦး ေမာင္တို႔ရယ္”
သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွာလည္း ၄င္းတို႔၏ ပညကို ၄င္းတို႔ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခ်င္ေနၾကသည္ႏွင့္ အခန္႔သင့္ ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္ေဆးတြက္ခ်က္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ပထမသူငယ္ခ်င္း ေဗဒင္ဆရာက-
“ေဗဒင္ပညာနဲ႔ စစ္ေဆးတြက္ခ်က္အရ ထြက္လာတဲ့အေျဖကေတာ့ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ဟာ အသက္ဆံုးရွာပါၿပီ”ဟူ၍ ေဟာလိုက္ေလသည္။
“ဟုတ္ကဲ့လား ငါ့ေမာင္ရယ္” ဤတြင္ ဒုတိယသူငယ္ခ်င္း ေဗဒင္ဆရာက-
“ဟုတ္ပါတယ္ အစ္မႀကီး၊ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ အသက္ဆံုးတာ မွန္ပါတယ္။ ဒီရြာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ ဆံုးရွာတာပါ။ အင္း- ဒီမနက္ကမွ က်ားကိုက္လို႔ ဆံုးတာဆိုေတာ့ သြားၾကည့္ရင္ အေလာင္းကို ေတြ႔နုိင္ပါတယ္။”ဟူ၍ တိတိက်က် ေဟာကိန္းထုတ္လိုက္ေလသည္။
ဤအခါတြင္ အမ်ဳိးသမီးလည္း ရြာကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ဒုတိယေဗဒင္ဆရာေဟာသည့္ ေနရာသို႔ သြားေရာက္သည္။ ေဟာသသည့္အတုိင္း ကြက္တိမွန္၍ ေနေလသည္။
“ဟိုေမာင္ေဟာတာမွန္လွပါေပတယ္။ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ဟာ ဆံုးရွာပါၿပီ။ ဒုတိယေဟာတဲ့ ငါ့ေမာင္က ပိုၿပီး တိက်မွန္ကန္ပါတယ္။ တကယ္ပဲ အစ္ရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ကို ျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ က်ားကိုက္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။”
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ကို လာေရာက္ေျပာဆိုေလသည္။
“ပထမ ေဗဒင္ဆရာဟာ ဒီစကားကို ၾကားရေတာ့ ဘ၀င္သိပ္မက်လွဘူး”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က စကားဆက္သည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးပရိသတ္တို႔လည္း စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနၾကသည္။
“ဘယ့္နွယ္ တစ္ရြာတည္းေန တစ္ေရတည္းေသာက္ သက္တူရြယ္တူ တစ္ဆရာတည္းထံမွာ ပညာတူသင္ခဲ့ၾကတာ။ ဘာေၾကာင့္ တတ္ပံုခ်င္း ျခားနားေနရတာတံုးေပါ့”
“သူငယ္ခ်င္း၊ မင္းကို ဆရာႀကီးက ငါ့ထက္မ်ား ေဗဒင္ပညာ ပိုၿပီး သင္ေပးလုိက္လို႔ ပိုၿပီး တတ္ေနေလသလား သူငယ္ခ်င္း” မေက်မနပ္ျဖင့္ ေမးေလသည္။
“မဟုတ္ရပါဘူး သူငယ္ခ်င္း၊ မင္းမေက်နပ္ရင္ ဆရာႀကီးထံ ျပန္ၿပီး ေမးၾကည့္ပါ။”
“သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လဲ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ၾကတယ္။ တကၠသိုလ္ျပည္ ျပန္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါက်ေတာ့ ပထမေဗဒင္ဆရာက ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးကို အေၾကာင္းစံု ေျပာျပေမးျမန္းတယ္။”
“ဒီေတာ့ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးက မင္းတို႔လဲ ခရီးပန္းလာၾကတယ္။ နားၾကေပဦး။ မနက္ကို ေစာေစာထၾက။ ငါ့တပည့္တို႔ ေမးတဲ့အေျဖကို ငါေပးမယ္လို႔ ေျပာလုိက္တယ္။”
“မိုးေသာက္လုအရုဏ္တက္ခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက တပည့္ႏွစ္ဦးကို ေခၚတယ္။”
“ကဲ- တပည့္တို႔၊ ေဟာဒီမွာ ရြယ္တူအိုးႏွစ္လံုး၊ တစ္လံုးစီယူၾက၊ ေျမေပၚမက်ေသးတဲ့ ႏွင္းရည္ကို ရေအာင္ စုေဆာင္းခဲ့ၾက။”
“အဲဒီလိုမွာၿပီး တစ္ေယာက္အိုးတစ္လံုးစီေပးလုိက္တယ္။ ပထမတပည့္ေဗဒင္ဆရာက သစ္ရြက္ေပၚမွာတင္ေနတဲ့ ႏွင္းရည္စက္ေတြကို တစ္ရြာခ်င္း တစ္စက္ခ်င္း ခါခ်ၿပီး စုတယ္။ ဒုတိယသူငယ္ခ်င္း ေဗဒင္ဆရာကေတာ ေခါင္းက ပ၀ါကို ျဖဳတ္တယ္။ သစ္ရြက္တို႔ ျမက္တို႔ေပၚမွာ တင္ေနတဲ့ ႏွင္းစက္ေတြကို စိုစြတ္ေစၿပီး အိုးထဲကို ညွစ္ခ်ၿပီး စုတယ္။ ဒီေတာ့ ခဏေလးနဲ႔ အုိးျပည့္သြားတယ္။”
“ဒီလိုနဲ႔ ေနထြက္လာတယ္။ ႏွင္းေတြေပ်ာက္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ဆရာႀကီးွဆီ ျပန္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒုတိယ ေဗဒင္ဆရာရ႕ဲ အိုးက အျပည့္ရေပမယ့္ ပထမေဗဒင္ဆရာရဲ႕အိုးကေတာ့ နည္းနည္းပဲရတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးက-”
“တပည့္တို႔ သင္ၾကားတဲ့ေနရာကလဲ အတူတူ၊ သင္ေပးတဲ့ပညာကလဲ အတူတူ တစ္ခုတည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခံယူတတ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ အရည္အခ်င္းမတူ ကြားျခားတဲ့အတြက္သာ တတ္ေျမာက္ပံုခ်င္း ျခားနားသြားတာျဖစ္တယ္။”
“အဲဒီလို ဆရာႀကီးက ရွင္းျပသတဲ့ ဒကာေတာ္ ေရေျမ့ရွင္”
“အဲဒီေတာ့မွ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လဲ သေဘာေပါက္နားလည္သြားၾကၿပီး မိမိရပ္ရြာကို ျပန္သြားၾကတယ္။ ဒီ… ႏွင္းရည္စုတဲ့ပံုျပင္ရဲ႕ ဥပမာသေဘာအတိုင္းပါပဲ။ ေရေျမ့ရွင္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ဟာ အတူတူပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ တရားနာသူရဲ႕ ဥာဏ္ရည္ျခားၾကသလို၊ တရားရတာခ်င္းလဲ ကြားျခားၾကတာျဖစ္တယ္ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္။”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ရွင္းလင္းေဟာၾကားသည္။
“မွန္လွပါ… ရွင္းလင္းလွေၾကာင္းပါဘုရား”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ဥပမာေပး ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ မ်ားစြာပင္ ဘ၀င္က်ႏွစ္သက္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ရွင္းလင္းလွေၾကာင္း ၀န္ခံေလွ်ာက္ထားလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
ဦးပ႑ိတသည္ ပညာ လိုလားသည္။ လံု႔လ ဇြဲေကာင္းသည္။ ၀ိနည္းအရာတြင္ ၿပိဳင္ဘက္ကင္းေသာ သာသနာပိုင္ ဗားကရားဆရာေတာ္၏ ျဖတ္ထံုးေရးရဟန္းျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ရဟန္းစာဆိုလည္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဦးပ႑ိတသည္လည္း ၀ိနည္းအဆံုးအျဖတ္အရာတြင္ ကၽြမ္းက်င္သည္။ ဘိုးေတာ္မင္းတရား၏ မိဖုရား ေ၀သာလီမင္းသမီး ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕စား ဥေပါတရာကေက်ာင္းတုိက္ေဆာက္လုပ္ကာ လွဴဒါန္းသည္။ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕စား ဥေပါတရာ လွဴဒါန္းေသာေၾကာင့္ ထိုေက်ာင္းတုိက္ကို ဗန္းေမာ္ေက်ာင္းတိုက္ဟု ေခၚတြင္ၾကသည္။ ထိုေက်ာင္းတုိက္တြင္ ဦးပ႑ိတေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ ျဖစ္လာသည္။ သို႔ႏွင့္ ဦးပ႑ိတအစား ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဟုသာ ေခၚၾကသည္။
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးကလည္း “ပ႑ိတ၀ံသာ ဘိဓဇ မဟာဓမၼရာဇာဓိရာဇဂုရု”ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ ဆက္ကပ္သည္။
ဦးပဥၥင္းငယ္ဘ၀ကပင္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ မင္းတုန္းမင္းတို႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းေတာ္သို႔ မၾကာခဏ ပင့္ဖိတ္ ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းေလ့ရွိသည္။ ထိုသို႔ ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းၿပီးေနာက္ သာသနာေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ မရွင္းလင္း မေက်လည္သည္တို႔ကို ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းေလ့ရွိပါသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။
ဗားကရာဆရာေတာ္- ပုဂံမင္းလက္ထက္ သာသာနာပိုင္သံဃာ့ ရာဇာျဖစ္သည္။
ရဟန္းစာဆို- ဆရာေတာ္စာခ်စဥ္ ဆရာေတာ္ မိန္႔သမွ်ကို အႏွီးမွေန၍ တစ္လံုးခ်င္းလိုက္၍ ဆိုရေသာရဟန္းျဖစ္သည္။ သာမညဥာဏ္ရည္ျဖင့္ ရဟန္းစာဆို မျဖစ္နုိင္ပါ။
ျဖစ္ထံုးေရးရဟန္း- သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စီရင္ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေသာ တရားစီရင္ထံုးမွန္သမွ်ကို မွတ္ရေသာ ရဟန္း။
တစ္ခါေသာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ဆြမ္းပင့္လွဴဒါန္းၿပီးေနာက္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ဤသို႔ ေမးျမန္းခဲ့ေလသည္။
“ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ တစ္ေနရာတည္းတြင္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တရားေဟာပါသည္။ ထိုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂိဳလ္မ်ားက သရဏဂံုတည္ရံုသာ တည္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ေသာတာပန္၊ အခ်ဳိ႕က်ေတာ့ အနာဂါမ္စသည္ျဖင့္ တည္ၾကပါသည္။ သဗညဳတဥာဏ္ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ တစ္ေနရာတည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ေဟာတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တရားရတာေတာ့ ဘာေၾကာင့္ မတူၾကတာပါလဲ ဘုရား၊ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဦး ဘုရား”
“ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ၊ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္ ထင္သာျမင္သာေအာင္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္နဲ႔ ပမာခုိင္း ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။”
“ေကာင္းပါၿပီ ဘုရား”
“ေရွးတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ သက္တူရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ လူလားေျမာက္ အရြယ္ေရာက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ တကၠသိုလ္ျပည္ကို သြားတယ္။ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးထံမွာ ေဗဒင္ပညာကို ဆည္းပူးသင္ယူၾကတယ္။ တစ္ဆရာတည္းထံမွာ ပညာသင္တစ္ခုတည္းကို တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း သင္ယူေနၾကတာပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ေဗဒင္ပညာသင္ရိုးကုန္တဲ့အခါမွာ ဆရာ့ထံ ခြင့္ပန္ၿပီး ရပ္ရြာျပန္ခဲ့ၾကတယ္။ လမး္ခရီးမွာ ရြာတစ္ရြာ၀င္ၿပီး နားၾကတယ္။ နားေနခိုက္မွာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးဟာ သူတို႔သင္လာခဲ့တဲ့ ေဗဒင္အေၾကာင္း၊ နကၡတ္ေတြအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ သူတို႔ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးေနတုန္း အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး သူတို႔အနီး ေရာက္လာတယ္။”
“အေမာင္တို႔က ေဗဒင္ ဆရာေတြလား”
“ဟုတ္ပါတယ္”
“ဒါဆိုဟန္က်တာပဲ။ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ဟာ တစ္ရပ္တေက်းသြားၿပီး စီးပြားရွာပါတယ္။ လအေတာ္ၾကာသြားၿပီ။ ခုအထိ စာလႊာမလာ၊ လူႀကံဳမမွာတာမို႔လို႔ ေသာက ေရာက္ေနပါတယ္။ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေဗဒင္ပညာနဲ႔ စစ္ေဆးေပးၾကပါဦး ေမာင္တို႔ရယ္”
သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွာလည္း ၄င္းတို႔၏ ပညကို ၄င္းတို႔ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခ်င္ေနၾကသည္ႏွင့္ အခန္႔သင့္ ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္ေဆးတြက္ခ်က္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ပထမသူငယ္ခ်င္း ေဗဒင္ဆရာက-
“ေဗဒင္ပညာနဲ႔ စစ္ေဆးတြက္ခ်က္အရ ထြက္လာတဲ့အေျဖကေတာ့ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ဟာ အသက္ဆံုးရွာပါၿပီ”ဟူ၍ ေဟာလိုက္ေလသည္။
“ဟုတ္ကဲ့လား ငါ့ေမာင္ရယ္” ဤတြင္ ဒုတိယသူငယ္ခ်င္း ေဗဒင္ဆရာက-
“ဟုတ္ပါတယ္ အစ္မႀကီး၊ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ အသက္ဆံုးတာ မွန္ပါတယ္။ ဒီရြာရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ ဆံုးရွာတာပါ။ အင္း- ဒီမနက္ကမွ က်ားကိုက္လို႔ ဆံုးတာဆိုေတာ့ သြားၾကည့္ရင္ အေလာင္းကို ေတြ႔နုိင္ပါတယ္။”ဟူ၍ တိတိက်က် ေဟာကိန္းထုတ္လိုက္ေလသည္။
ဤအခါတြင္ အမ်ဳိးသမီးလည္း ရြာကို အကူအညီေတာင္းၿပီး ဒုတိယေဗဒင္ဆရာေဟာသည့္ ေနရာသို႔ သြားေရာက္သည္။ ေဟာသသည့္အတုိင္း ကြက္တိမွန္၍ ေနေလသည္။
“ဟိုေမာင္ေဟာတာမွန္လွပါေပတယ္။ အစ္မႀကီးရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ဟာ ဆံုးရွာပါၿပီ။ ဒုတိယေဟာတဲ့ ငါ့ေမာင္က ပိုၿပီး တိက်မွန္ကန္ပါတယ္။ တကယ္ပဲ အစ္ရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ကို ျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာ က်ားကိုက္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။”
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးက သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ကို လာေရာက္ေျပာဆိုေလသည္။
“ပထမ ေဗဒင္ဆရာဟာ ဒီစကားကို ၾကားရေတာ့ ဘ၀င္သိပ္မက်လွဘူး”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က စကားဆက္သည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးပရိသတ္တို႔လည္း စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနၾကသည္။
“ဘယ့္နွယ္ တစ္ရြာတည္းေန တစ္ေရတည္းေသာက္ သက္တူရြယ္တူ တစ္ဆရာတည္းထံမွာ ပညာတူသင္ခဲ့ၾကတာ။ ဘာေၾကာင့္ တတ္ပံုခ်င္း ျခားနားေနရတာတံုးေပါ့”
“သူငယ္ခ်င္း၊ မင္းကို ဆရာႀကီးက ငါ့ထက္မ်ား ေဗဒင္ပညာ ပိုၿပီး သင္ေပးလုိက္လို႔ ပိုၿပီး တတ္ေနေလသလား သူငယ္ခ်င္း” မေက်မနပ္ျဖင့္ ေမးေလသည္။
“မဟုတ္ရပါဘူး သူငယ္ခ်င္း၊ မင္းမေက်နပ္ရင္ ဆရာႀကီးထံ ျပန္ၿပီး ေမးၾကည့္ပါ။”
“သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လဲ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္ၾကတယ္။ တကၠသိုလ္ျပည္ ျပန္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါက်ေတာ့ ပထမေဗဒင္ဆရာက ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးကို အေၾကာင္းစံု ေျပာျပေမးျမန္းတယ္။”
“ဒီေတာ့ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးက မင္းတို႔လဲ ခရီးပန္းလာၾကတယ္။ နားၾကေပဦး။ မနက္ကို ေစာေစာထၾက။ ငါ့တပည့္တို႔ ေမးတဲ့အေျဖကို ငါေပးမယ္လို႔ ေျပာလုိက္တယ္။”
“မိုးေသာက္လုအရုဏ္တက္ခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက တပည့္ႏွစ္ဦးကို ေခၚတယ္။”
“ကဲ- တပည့္တို႔၊ ေဟာဒီမွာ ရြယ္တူအိုးႏွစ္လံုး၊ တစ္လံုးစီယူၾက၊ ေျမေပၚမက်ေသးတဲ့ ႏွင္းရည္ကို ရေအာင္ စုေဆာင္းခဲ့ၾက။”
“အဲဒီလိုမွာၿပီး တစ္ေယာက္အိုးတစ္လံုးစီေပးလုိက္တယ္။ ပထမတပည့္ေဗဒင္ဆရာက သစ္ရြက္ေပၚမွာတင္ေနတဲ့ ႏွင္းရည္စက္ေတြကို တစ္ရြာခ်င္း တစ္စက္ခ်င္း ခါခ်ၿပီး စုတယ္။ ဒုတိယသူငယ္ခ်င္း ေဗဒင္ဆရာကေတာ ေခါင္းက ပ၀ါကို ျဖဳတ္တယ္။ သစ္ရြက္တို႔ ျမက္တို႔ေပၚမွာ တင္ေနတဲ့ ႏွင္းစက္ေတြကို စိုစြတ္ေစၿပီး အိုးထဲကို ညွစ္ခ်ၿပီး စုတယ္။ ဒီေတာ့ ခဏေလးနဲ႔ အုိးျပည့္သြားတယ္။”
“ဒီလိုနဲ႔ ေနထြက္လာတယ္။ ႏွင္းေတြေပ်ာက္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ဆရာႀကီးွဆီ ျပန္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒုတိယ ေဗဒင္ဆရာရ႕ဲ အိုးက အျပည့္ရေပမယ့္ ပထမေဗဒင္ဆရာရဲ႕အိုးကေတာ့ နည္းနည္းပဲရတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးက-”
“တပည့္တို႔ သင္ၾကားတဲ့ေနရာကလဲ အတူတူ၊ သင္ေပးတဲ့ပညာကလဲ အတူတူ တစ္ခုတည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခံယူတတ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ အရည္အခ်င္းမတူ ကြားျခားတဲ့အတြက္သာ တတ္ေျမာက္ပံုခ်င္း ျခားနားသြားတာျဖစ္တယ္။”
“အဲဒီလို ဆရာႀကီးက ရွင္းျပသတဲ့ ဒကာေတာ္ ေရေျမ့ရွင္”
“အဲဒီေတာ့မွ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္လဲ သေဘာေပါက္နားလည္သြားၾကၿပီး မိမိရပ္ရြာကို ျပန္သြားၾကတယ္။ ဒီ… ႏွင္းရည္စုတဲ့ပံုျပင္ရဲ႕ ဥပမာသေဘာအတိုင္းပါပဲ။ ေရေျမ့ရွင္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ဟာ အတူတူပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ တရားနာသူရဲ႕ ဥာဏ္ရည္ျခားၾကသလို၊ တရားရတာခ်င္းလဲ ကြားျခားၾကတာျဖစ္တယ္ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္။”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ရွင္းလင္းေဟာၾကားသည္။
“မွန္လွပါ… ရွင္းလင္းလွေၾကာင္းပါဘုရား”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ဥပမာေပး ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ မ်ားစြာပင္ ဘ၀င္က်ႏွစ္သက္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ရွင္းလင္းလွေၾကာင္း ၀န္ခံေလွ်ာက္ထားလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment