အုပ္စုိးသူနဲ႔ အုပ္စိုးခံ ႏွစ္ဘက္စလံုး ေက်နပ္ေနၾကရင္ တိုင္းျပည္သည္ ေအးခ်မ္း သာယာတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္မႈ မရွိၾကရင္ တိုင္းျပည္မျငိမ္းခ်မ္း မသာယာပါဘူး။
မျငိမ္းခ်မ္း မသာယာလွ်င္ ဝိေရာဓိတို႔ ပ႗ိကၡတို႔လည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အုပ္စိုးခံ လူထုၾကီးက မေက်နပ္လွ်င္ တိုင္းျပည္မသာယာပါဘူး။ သတိထားရမည့္ အခ်က္ကေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္မႈ ရွိမႈပါပဲ။
စက္မႈနဲ႔ နည္းပညာေတြ ထြန္းကားလာမႈနဲ႔အတူ လူေတြရဲ့အေတြးအေခၚေတြလည္း ေျပာင္းလဲၾကပါတယ္။ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔အတူ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ စံနစ္လည္း ေျပာင္းၾကပါတယ္။
ဒါကို သမိုင္းပညာရွင္ေတြက သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ စံနစ္အစား ေျမရွင္ေငြရွင္ၾကီးအသိုင္းအဝိုင္းက အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေခတ္ကို ေျပာင္းလဲတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အရင္းရွင္ေခတ္ဦးလို႔ နာမည္ေပးသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ အဲဒီေခတ္မွာလည္း အုပ္စိုးသူနဲ႔ အုပ္စိုးခံတို႔ ေက်နပ္မႈ ရွိေနၾကလွ်င္ တိုင္းျပည္သာယာျပီး ေက်နပ္မႈ မရွိၾကလွ်င္ တိုင္းျပည္မသာယာနဲ႔ မျငိမ္းခ်မ္းပါဘူး။
ပ႗ိပကၡေတြ ျဖစ္ၾကရတာပါပဲ။ ျပည္သူေတြ မေက်နပ္လွ်င္ အဲဒီတုိင္းျပည္မွာ တိုက္ပြဲတို႔ေတာ္လွန္ေရးတို႔ ဆိုတာ ေပၚေပါက္ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္မွာလည္း သတိထားရမည့္အခ်က္က အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံတို႔ ေက်နပ္မႈရွိၾကလွ်င္ ျပီးတာပါပဲ။
ေျမရွင္ ေငြရွင္အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ ျဖစ္ျပီး က်န္ ျပည္သူျပည္သားေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ျပည္သူေတြရဲ့ ဆက္ဆံဆက္သြယ္ေရးမွာ ႏွစ္ဘက္စလံုးက ေက်နပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္သာယာျပိး မေက်နပ္က်လွ်င္ ပုန္ကန္မႈေတြ တိုက္ပြဲေတြရွိၾကမွာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေတြးေခၚ ပညာရွင္ အခ်ဳိ႔က သံုးသပ္ျပီး မွတ္ခ်က္ခ်တဲ့ သေဘာတရားေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ လူ႔ေလာကၾကီးမွာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈရွိလွ်င္ လူတန္းစားရွိလာမယ္။ လူတန္းစားရွိလွ်င္ လူတန္းစား ပ႗ိပကၡရွိမယ္။
ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစား မရွိေအာင္ဆင္းရဲခ်မ္းသာလည္း မရွိေစရဘူး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမရွိဘဲ သာတူညီမွ်ရွိေနလွ်င္ လူ႔ေလာကမ်ာ ပ႗ိပကၡေတြ ခ်ုဳပ္ျငိမ္းျပီး သာယာတဲ့လူ႔ေဘာင္ၾကီး ျဖစ္လိမ့္မယ္ လို႔ဆိုတဲ့ သေဘာတရားေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။
ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မရွိ၊ လူတန္းစားမဲ့ ဝါဒသည္သာ လူ႔ေလာကၾကီးကို သာယာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားသည္ မွားယြင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚမႈရဲ့ အုပ္ျမစ္ျဖစ္လာတယ္။ ဒီသေဘာတရားသည္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာကို ျပစ္ပယ္လိုက္လို႔ျဖစ္တယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ မေက်နပ္ျခင္းေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ လူေတြဖန္းတည္းခဲ့တဲ့ နည္းစံနစ္တခုျဖစ္တယ္။ ဘယ္ေခတ္ဘယ္စံနစ္မဆို အထက္နဲ႔ေအာက္၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ တို႔ရဲ့ ဆက္ဆံေရးမွာ မေက်နပ္စရာေတြ ရွိလာလွ်င္ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္ ေဆြးေႏြးခြင့္နဲ႔ ေၾကျငာခြင့္ေတြ ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ပါပဲ။
လူေတြရဲ႔ မေက်နပ္မႈေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာမယ့္ ပ႗ိပကၡေတြသည္ ၾကီးရာမွ ငယ္သြားေအာင္ ငယ္ရာမွ ပေပ်ာက္သြားေအာင္းၾကိဳးပမ္းတဲ့ ေနရာမွာ ဒီမိုကေရစီသည္ အစိတ္အပိုင္းတခုအျဖစ္ အသံုးဝင္ပါတယ္။
ဒီမုိကေရစီကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသံုးျပဳႏိုင္လာေလေလ လူေတြရဲ့ မေက်နပ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ပ႗ိပကၡကို ေျဖရွင္းႏိုင္လာေလေလ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီမိုကေရစီ စံနစ္သည္ မုခ်လိုအပ္လာပါတယ္။
အကယ္၍ ဘက္ႏွစ္ဘက္မွာ ေက်နပ္မႈေတြ ရွိေနလွ်င္ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ က်င့္သံုးမႈနည္းပါးေနမည္မွာ သဘာဝက်ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက လူလူခ်င္း ေက်နပ္မႈသည္ ပဓါန၊ မေက်နပ္မွသာ ထည့္သြင္းက်င့္သံုးရတဲ့ ဒီမုိကေရစီက သာမည သာျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔မွာ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ကို မ်ားမ်ားလက္ခံ လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ မေက်နပ္ခ်က္နဲ႔ ပ႗ိပကၡေတြ နည္းပါးတာေတြ႔ရပါတယ္။
မည္သို႔ဆိုေစ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံတို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္မႈ ရေစျခင္းသည္သာ တိုင္းျပည္သာယာ ေအးခ်မ္းမည္ဆိုတာကို နည္းလည္လက္ခံဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
လူသားေတြသည္ သူတို႔ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ လူေနမႈဘဝ ပံုစံကို သူတို႔ဘာသာ ေက်နပ္မႈ၊ မေက်နပ္မႈ အျဖစ္ဆံုးျဖတ္ၾကပါတယ္။
ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္စံနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူေတြေက်နပ္ေနလွ်င္ သူတို႔ဘဝသည္ ေပ်ာ္ရႊင္သာယာေနပါတယ္။
ေဟာင္ေကာင္ ကြ်န္းႏိုင္ငံဆိုလွ်င္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီအျဖစ္မွ လြတ္လပ္မႈ မယူခ်င္လို႔ ဆႏၵျပတာေတြေတာင္ လုပ္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္း အုပ္ခ်ဳပ္တာထက္ သူတပါး ကြ်န္ဘဝမွာ ေနရတာက လူေမြးလူေတာင္ ေျပာင္တယ္ဆိုတာ ပကတိအရွိတရားအတိုင္းနားလည္ ေနၾကလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လူ႔သမဂၢ သာယာေရးအတြက္ ေက်နပ္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ လူသားေတြသည္ သူတို႔လိုအပ္ခ်က္ကို ရလွ်င္ ေက်နပ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပ႗ိပကၡရွိေသာ မျငိမ္းခ်မ္းေသာ တိုင္းျပည္ ေတြမွာ လူထုက ဘာကိုလိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိကအခ်က္ကို သိနားလည္ဖို႔က အဲဒီတိုင္းျပည္က ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ လူထုရဲ့ လိုအပ္ခ်က္က ဘာလဲ၊ လတ္တေလာလိုအပ္ခ်က္က စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပေရးလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ ေရရွည္လိုအပ္ခ်က္ကေကာ ဘာလဲဆိုရင္ စားဝတ္ေနေရးအဆင္ေျပေရးပါပဲ။ အေျခခံ စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပလာရင္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ လိုအပ္ခ်က္ကို ဆက္ျပီးေတာင္းဆိုၾကမွာပါပဲ။
အေျခခံ စားဝတ္ေနေရးလိုအပ္ခ်က္ကို ရရွိဖုိ႔မွာ ပထမဦးစြာ ဒီမိုကေရစီတံခါးကို ဖြင့္ၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီမုိကေရစီ ရရွိေရး ဒို႔အေရးဆိုတာ ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ျပည္သူလူထုေက်နပ္ဖို႔ အေျခခံစားဝတ္ေနေရး ျပည့္စံုရန္ ျဖစ္ျပီး ၊ စားယူတ္ေနေရး ျပည့္စံုရန္အတြက္လည္း ဒီမိုကေရစီ လိုအပ္ပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ အစုိးရနဲ႔ ျပည္သူေက်နပ္မႈ ရေရးမွာ အေျခခံစားဝတ္ေနေရးျပည့္စံုရန္ ဒီမုိကေရစီ လိုအပ္သည္ ဆိုတာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီေတာင္းပြဲ တိုက္ပြဲေတြ လုပ္ေနၾကတာသည္ လူတန္းစားပေပ်ာက္ေရးတို႔ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ မရွိဘဲ တန္းတူညီမွ်ေရးတို႔အတြက္ လံုးဝ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ နားလည္ခံယူဖို႔ လိုအပ္သလို ဤခံယူခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ ဒီမိုကေရစီေရး လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မႈရကို ရၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရး ေတာင္းပြဲ တိုက္ပြဲကို ဦးေဆာင္ေခါင္းရြက္ျပဳေနၾကသူမ်ားသည္ မည္သို႔ေသာ ခံယူခ်က္ျဖင့္ ဦးေဆာင္ေနၾကပါနည္း။ လူတန္းစား ပေပ်ာက္မွ ျပည္သူေတြ ေက်နပ္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသလား (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူေတြ အေျခခံ စားေနဝတ္ ေျပလည္လွ်င္ ေက်နပ္ၾကမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသလား။
ဒီ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို အေတြး အေခၚအရ ျပတ္သားဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
တနည္းဆိုရေသာ္ လူတန္းစားပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ဒီမုိကေရစီကို လိုခ်င္တာလား ဒါမွမဟုတ္ လူထုၾကီး၏ စားေနဝတ္ ဖူလံုမွ်တေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီကို လိုခ်င္ၾကတာလားဆိုတာ ပိုင္းျခားျပတ္သားစြာ နားလည္ခံယူႏိုင္ပါမွ မိမိတို႔ ပန္းတိုင္အတြက္ နည္းဗ်ဴဟာေတြ မဟာဗ်ဴဟာေတြ ခ်မွတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူလူထုေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သည့္ အစိုးရတရပ္ ေပၚေပါက္ဖို႔ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မည္သို႔ေသာ အစုိးရမ်ဳိးပဲ တက္တက္ ျပည္သူက ေက်နပ္လွ်င္ ပြဲျပီးျပီဟု ဆိုရပါမည္။ ျပည္သူႏွင့္ အစုိးရ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူ တဘက္ႏွင့္တဘက္ ေက်နပ္ၾကျပီဆိုလွ်င္ ၾကားက မည္သည့္ အတုိက္အခံ အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးမွ လိုအပ္ေတာ့ မည္မဟုတ္ပါ။
ဒီ သဘာတရားကို နားလည္လွ်င္ ျပည္သူ ေက်နပ္မႈ ရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မည့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္သာ ၾကိဳးပမ္းၾက ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
**ဦးဖုိးသာေအာင္**
20.09.10
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးကိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ရွင္ဘုရင္အုပ္စိုးတဲ့ေခတ္ၾကီးကို အၾကာၾကီး ျဖတ္ခဲ့ရတယ္။ အုပ္စိုးသူ ရွင္ဘုရင္ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ အုပ္စိုးခံ ျပည္သူျပည္သား ေတြသည္ ေက်နပ္လိုက္ မေက်နပ္ လိုက္နဲ႔ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ၾကီးကို ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရပါတယ္။
အုပ္စုိးသူနဲ႔ အုပ္စိုးခံ ႏွစ္ဘက္စလံုး ေက်နပ္ေနၾကရင္ တိုင္းျပည္သည္ ေအးခ်မ္း သာယာတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္မႈ မရွိၾကရင္ တိုင္းျပည္မျငိမ္းခ်မ္း မသာယာပါဘူး။
မျငိမ္းခ်မ္း မသာယာလွ်င္ ဝိေရာဓိတို႔ ပ႗ိကၡတို႔လည္း ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အုပ္စိုးခံ လူထုၾကီးက မေက်နပ္လွ်င္ တိုင္းျပည္မသာယာပါဘူး။ သတိထားရမည့္ အခ်က္ကေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္မႈ ရွိမႈပါပဲ။
စက္မႈနဲ႔ နည္းပညာေတြ ထြန္းကားလာမႈနဲ႔အတူ လူေတြရဲ့အေတြးအေခၚေတြလည္း ေျပာင္းလဲၾကပါတယ္။ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔အတူ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ စံနစ္လည္း ေျပာင္းၾကပါတယ္။
ဒါကို သမိုင္းပညာရွင္ေတြက သက္ဦးဆံပိုင္ ပေဒသရာဇ္ စံနစ္အစား ေျမရွင္ေငြရွင္ၾကီးအသိုင္းအဝိုင္းက အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေခတ္ကို ေျပာင္းလဲတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အရင္းရွင္ေခတ္ဦးလို႔ နာမည္ေပးသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ အဲဒီေခတ္မွာလည္း အုပ္စိုးသူနဲ႔ အုပ္စိုးခံတို႔ ေက်နပ္မႈ ရွိေနၾကလွ်င္ တိုင္းျပည္သာယာျပီး ေက်နပ္မႈ မရွိၾကလွ်င္ တိုင္းျပည္မသာယာနဲ႔ မျငိမ္းခ်မ္းပါဘူး။
ပ႗ိပကၡေတြ ျဖစ္ၾကရတာပါပဲ။ ျပည္သူေတြ မေက်နပ္လွ်င္ အဲဒီတုိင္းျပည္မွာ တိုက္ပြဲတို႔ေတာ္လွန္ေရးတို႔ ဆိုတာ ေပၚေပါက္ပါတယ္။ အဲဒီေခတ္မွာလည္း သတိထားရမည့္အခ်က္က အုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခံတို႔ ေက်နပ္မႈရွိၾကလွ်င္ ျပီးတာပါပဲ။
ေျမရွင္ ေငြရွင္အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြ ျဖစ္ျပီး က်န္ ျပည္သူျပည္သားေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ခံေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ျပည္သူေတြရဲ့ ဆက္ဆံဆက္သြယ္ေရးမွာ ႏွစ္ဘက္စလံုးက ေက်နပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္သာယာျပိး မေက်နပ္က်လွ်င္ ပုန္ကန္မႈေတြ တိုက္ပြဲေတြရွိၾကမွာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေတြးေခၚ ပညာရွင္ အခ်ဳိ႔က သံုးသပ္ျပီး မွတ္ခ်က္ခ်တဲ့ သေဘာတရားေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့တယ္။ လူ႔ေလာကၾကီးမွာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈရွိလွ်င္ လူတန္းစားရွိလာမယ္။ လူတန္းစားရွိလွ်င္ လူတန္းစား ပ႗ိပကၡရွိမယ္။
ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစား မရွိေအာင္ဆင္းရဲခ်မ္းသာလည္း မရွိေစရဘူး၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမရွိဘဲ သာတူညီမွ်ရွိေနလွ်င္ လူ႔ေလာကမ်ာ ပ႗ိပကၡေတြ ခ်ုဳပ္ျငိမ္းျပီး သာယာတဲ့လူ႔ေဘာင္ၾကီး ျဖစ္လိမ့္မယ္ လို႔ဆိုတဲ့ သေဘာတရားေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။
ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မရွိ၊ လူတန္းစားမဲ့ ဝါဒသည္သာ လူ႔ေလာကၾကီးကို သာယာႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာတရားသည္ မွားယြင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေတြးေခၚမႈရဲ့ အုပ္ျမစ္ျဖစ္လာတယ္။ ဒီသေဘာတရားသည္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာကို ျပစ္ပယ္လိုက္လို႔ျဖစ္တယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ မေက်နပ္ျခင္းေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ လူေတြဖန္းတည္းခဲ့တဲ့ နည္းစံနစ္တခုျဖစ္တယ္။ ဘယ္ေခတ္ဘယ္စံနစ္မဆို အထက္နဲ႔ေအာက္၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ တို႔ရဲ့ ဆက္ဆံေရးမွာ မေက်နပ္စရာေတြ ရွိလာလွ်င္ ႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ေျပာခြင့္ဆိုခြင့္ ေဆြးေႏြးခြင့္နဲ႔ ေၾကျငာခြင့္ေတြ ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ပါပဲ။
လူေတြရဲ႔ မေက်နပ္မႈေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာမယ့္ ပ႗ိပကၡေတြသည္ ၾကီးရာမွ ငယ္သြားေအာင္ ငယ္ရာမွ ပေပ်ာက္သြားေအာင္းၾကိဳးပမ္းတဲ့ ေနရာမွာ ဒီမိုကေရစီသည္ အစိတ္အပိုင္းတခုအျဖစ္ အသံုးဝင္ပါတယ္။
ဒီမုိကေရစီကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသံုးျပဳႏိုင္လာေလေလ လူေတြရဲ့ မေက်နပ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ပ႗ိပကၡကို ေျဖရွင္းႏိုင္လာေလေလ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီမိုကေရစီ စံနစ္သည္ မုခ်လိုအပ္လာပါတယ္။
အကယ္၍ ဘက္ႏွစ္ဘက္မွာ ေက်နပ္မႈေတြ ရွိေနလွ်င္ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ က်င့္သံုးမႈနည္းပါးေနမည္မွာ သဘာဝက်ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက လူလူခ်င္း ေက်နပ္မႈသည္ ပဓါန၊ မေက်နပ္မွသာ ထည့္သြင္းက်င့္သံုးရတဲ့ ဒီမုိကေရစီက သာမည သာျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႔မွာ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ကို မ်ားမ်ားလက္ခံ လိုက္နာက်င့္သံုးတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ မေက်နပ္ခ်က္နဲ႔ ပ႗ိပကၡေတြ နည္းပါးတာေတြ႔ရပါတယ္။
မည္သို႔ဆိုေစ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံတို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေက်နပ္မႈ ရေစျခင္းသည္သာ တိုင္းျပည္သာယာ ေအးခ်မ္းမည္ဆိုတာကို နည္းလည္လက္ခံဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
လူသားေတြသည္ သူတို႔ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ လူေနမႈဘဝ ပံုစံကို သူတို႔ဘာသာ ေက်နပ္မႈ၊ မေက်နပ္မႈ အျဖစ္ဆံုးျဖတ္ၾကပါတယ္။
ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္စံနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူေတြေက်နပ္ေနလွ်င္ သူတို႔ဘဝသည္ ေပ်ာ္ရႊင္သာယာေနပါတယ္။
ေဟာင္ေကာင္ ကြ်န္းႏိုင္ငံဆိုလွ်င္ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီအျဖစ္မွ လြတ္လပ္မႈ မယူခ်င္လို႔ ဆႏၵျပတာေတြေတာင္ လုပ္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ ကိုယ့္လူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္း အုပ္ခ်ဳပ္တာထက္ သူတပါး ကြ်န္ဘဝမွာ ေနရတာက လူေမြးလူေတာင္ ေျပာင္တယ္ဆိုတာ ပကတိအရွိတရားအတိုင္းနားလည္ ေနၾကလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
လူ႔သမဂၢ သာယာေရးအတြက္ ေက်နပ္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ လူသားေတြသည္ သူတို႔လိုအပ္ခ်က္ကို ရလွ်င္ ေက်နပ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပ႗ိပကၡရွိေသာ မျငိမ္းခ်မ္းေသာ တိုင္းျပည္ ေတြမွာ လူထုက ဘာကိုလိုခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိကအခ်က္ကို သိနားလည္ဖို႔က အဲဒီတိုင္းျပည္က ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ လူထုရဲ့ လိုအပ္ခ်က္က ဘာလဲ၊ လတ္တေလာလိုအပ္ခ်က္က စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပေရးလို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ ေရရွည္လိုအပ္ခ်က္ကေကာ ဘာလဲဆိုရင္ စားဝတ္ေနေရးအဆင္ေျပေရးပါပဲ။ အေျခခံ စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပလာရင္ေတာ့ အဆင့္ျမင့္ လိုအပ္ခ်က္ကို ဆက္ျပီးေတာင္းဆိုၾကမွာပါပဲ။
အေျခခံ စားဝတ္ေနေရးလိုအပ္ခ်က္ကို ရရွိဖုိ႔မွာ ပထမဦးစြာ ဒီမိုကေရစီတံခါးကို ဖြင့္ၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီမုိကေရစီ ရရွိေရး ဒို႔အေရးဆိုတာ ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ျပည္သူလူထုေက်နပ္ဖို႔ အေျခခံစားဝတ္ေနေရး ျပည့္စံုရန္ ျဖစ္ျပီး ၊ စားယူတ္ေနေရး ျပည့္စံုရန္အတြက္လည္း ဒီမိုကေရစီ လိုအပ္ပါတယ္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ အစုိးရနဲ႔ ျပည္သူေက်နပ္မႈ ရေရးမွာ အေျခခံစားဝတ္ေနေရးျပည့္စံုရန္ ဒီမုိကေရစီ လိုအပ္သည္ ဆိုတာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီေတာင္းပြဲ တိုက္ပြဲေတြ လုပ္ေနၾကတာသည္ လူတန္းစားပေပ်ာက္ေရးတို႔ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ မရွိဘဲ တန္းတူညီမွ်ေရးတို႔အတြက္ လံုးဝ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ နားလည္ခံယူဖို႔ လိုအပ္သလို ဤခံယူခ်က္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ ဒီမိုကေရစီေရး လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မႈရကို ရၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရး ေတာင္းပြဲ တိုက္ပြဲကို ဦးေဆာင္ေခါင္းရြက္ျပဳေနၾကသူမ်ားသည္ မည္သို႔ေသာ ခံယူခ်က္ျဖင့္ ဦးေဆာင္ေနၾကပါနည္း။ လူတန္းစား ပေပ်ာက္မွ ျပည္သူေတြ ေက်နပ္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသလား (သို႔မဟုတ္) ျပည္သူေတြ အေျခခံ စားေနဝတ္ ေျပလည္လွ်င္ ေက်နပ္ၾကမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသလား။
ဒီ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို အေတြး အေခၚအရ ျပတ္သားဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
တနည္းဆိုရေသာ္ လူတန္းစားပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ဒီမုိကေရစီကို လိုခ်င္တာလား ဒါမွမဟုတ္ လူထုၾကီး၏ စားေနဝတ္ ဖူလံုမွ်တေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီကို လိုခ်င္ၾကတာလားဆိုတာ ပိုင္းျခားျပတ္သားစြာ နားလည္ခံယူႏိုင္ပါမွ မိမိတို႔ ပန္းတိုင္အတြက္ နည္းဗ်ဴဟာေတြ မဟာဗ်ဴဟာေတြ ခ်မွတ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူလူထုေက်နပ္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္သည့္ အစိုးရတရပ္ ေပၚေပါက္ဖို႔ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မည္သို႔ေသာ အစုိးရမ်ဳိးပဲ တက္တက္ ျပည္သူက ေက်နပ္လွ်င္ ပြဲျပီးျပီဟု ဆိုရပါမည္။ ျပည္သူႏွင့္ အစုိးရ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူ တဘက္ႏွင့္တဘက္ ေက်နပ္ၾကျပီဆိုလွ်င္ ၾကားက မည္သည့္ အတုိက္အခံ အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးမွ လိုအပ္ေတာ့ မည္မဟုတ္ပါ။
ဒီ သဘာတရားကို နားလည္လွ်င္ ျပည္သူ ေက်နပ္မႈ ရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မည့္ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္သာ ၾကိဳးပမ္းၾက ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
**ဦးဖုိးသာေအာင္**
20.09.10
No comments:
Post a Comment