* ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႔ေတာ့ တတိယ မ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြဆီ တိုက္ရိုက္လိပ္မူၿပီးေရးခ်င္တယ္ဗ်ာ။ တတိယမ်ဳိးဆက္လို႔ အမည္တပ္ ္ရတာကေတာ့ (၁၉၈၈)ကေန ယေန႔ တည္ရွိေနတဲ့ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ အထိကို ရည္ရြယ္ခ်င္လို႔ပါ။(၁၉၈၈)မွာ အသက္(၂၅)ႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ လူငယ္ေတြကိုေတာ့ ပထမ မ်ဳိးဆက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုခ်င္ၿပီး (၁၉၈၈) မွာအသက္(၁၅)ႏွစ္ဝန္းက်င္ လူငယ္ေတြကိုေတာ့ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္လို႔ ဆိုလိုခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ (၁၉၈၈)ကာလအတြင္းနဲ႔ (၁၉၈၈) ကာလအၿပီးမွာ ေမြးဖြားတဲ့ လူငယ္ေတြကေတာ့ တတိယမ်ဳိးဆက္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္တာပါ။
* ဒီမ်ဳိးဆက္(၃)ခုမွာ ပထမမ်ဳိးဆက္ေတြက အခုေခတ္နဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ အလြန္ေကာင္းေသာ ေခတ္တခုကို မွီလိုက္တဲ့သူေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဒီလိုေျပာရတာလဲဆိုရင္ သူတို႔ေခတ္မွာ ယၡဳလက္ရွိကာလလို ေခတ္မွီဆက္သြယ္ေရး ကရီယာေတြ၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရး တန္ဆာပလာေတြ မရွိေသးေမမယ့္ သူတို႔ေခတ္မွာ သူတို႔ေခတ္အေလွ်ာက္ ေပ်ာ္ရြင္မႈေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြရွိခဲ့တယ္။ ပထမမ်ဳိးဆက္ေတြဟာ အခုေခတ္ တတိယမ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြ ဘယ္လိုမွ ခံစားလို႔ မရႏိူင္တဲ့ ပီတိ ခံစားခ်က္ေတြကို ရရွိခံစားခဲၾကရတယ္။ သူတို႔ဟာ မိသားစု စံုစံုညီညီ သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းနဲ႔ ထမင္းစားႏိူင္သလို ဖခင္ရဲ႕ လုပ္စာကို မိခင္အပါအဝင္ မိသားစုတခုလံုး ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး အားထားႏိူင္တယ္ ဖခင္တေယာက္ရဲ႕ လုပ္စာနဲ႔ မိသားစုဘဝ ေနာင္ေရးေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ ႏႈိင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုဘဲ ပထမ မ်ဳိးဆက္မွာ ေက်ာင္းသားျဖစ္ခဲၾကတဲ့သူေတြဟာလည္း ေက်ာင္းသားတေယာက္ရဲ႕ အဆင့္အတန္း ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ေနထိုင္ႏိူင္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားတေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္ေနရာကို သြားသြား ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းသားလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အားလံုးက ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံၾကတယ္ စာႀကိဳးစားဖို႔ တိုက္တြန္းၾကတယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဆိုရင္ေတာ့ ဆိုဖြယ္မရွိေပါ့ ေရြထြက္တဲ့ ကိုယ္လို ပ်ဳိတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္ေတြေပါ့။ ပထမမ်ဳိးဆက္မွာ ရွိတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြလည္း ဒီလိုပါဘဲ။ တပ္မေတာ္သားတေယာက္ အရပ္ထဲဝင္လာၿပီဆို အရပ္ထဲမွာရွိတဲ့သူေတြက သိသိမသိသိ ေဟ့ ရဲေဘာ္ေလး ဘယ္သူ႔အိမ္ရွာေနတာလဲ ေလာက္ေတာ့ ေမးလိုက္ရမွ သူတို႔အေနနဲ႔ ေက်နပ္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီေခတ္က တပ္မေတာ္သားဆိုတာကလည္း ဒီေခတ္လို ေခြးျပစ္တဲ့ဒုတ္ေလာက္ ေကာင္းေလးေတြ မဟုတ္ၾကဘူးေလ။ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းနဲ႔ တကယ့္ အားကိုးေလာက္တဲ့ ပံုေတြ။ အရာရွိအဆင့္ ဗိုလ္ႀကီး ၊ ဗိုလ္မွဴး ဆိုရင္ေတာ့ ဆိုဖြယ္မရွိေပါ့။ဆရာဝန္ဆိုတာ ရပ္ကြက္တခုမွာ တေယာက္မရွိေပမယ့္ ေဆးခန္းျပရတဲ့လူနာဆိုတာလည္း သက္ႀကီးရြယ္အိုကလြဲလို႔ ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမဆိုတာေတာ့ ဂုဏ္အရွိဆံုးအလုပ္ေတြေပါ့။ပထမ မ်ဳိးဆက္မွာ ႏိူင္ငံျခားအလုပ္သြားလုပ္တဲ့သူဆိုတာ အရပ္ထဲမွာ ခေလးေတြကေတာင္ စတာေနာက္တာ ခံၾကရပါတယ္။ လူႀကီးေတြကေတာ့ လမ္းမွာေတြ႕ရင္ ႏူတ္ဆက္တဲ့သူေတာင္ အေတာ္ရွားပါတယ္။
ဒီလိုပါဘဲ ပထမမ်ဳိးဆက္မွာရွိခဲ့တဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြဆိုလည္း တႏွစ္ေနလို႔ ၿမိဳ႔ေပၚတေခါက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး၊ သူတို႔ လယ္ယာအလုပ္နဲ႔သူတို႔ ေပ်ာ္ပိုက္ေနၾကတာ အဲ့ဒီေခတ္က လယ္သမားၿငီးတယ္ဆိုတာ မၾကားဖူးပါဘူး။ ေတာသားေတြ ၿမိဳ႔ကိုလာလည္ၾကၿပီ ဆိုရင္လည္း အသယ္ႀကီး အပိုးႀကီးေတြနဲ႔လာၾကတာ ဆန္ဆိုရင္ အိပ္လိုက္သယ္လာၿပီး ဆီဆိုရင္လည္း ပဲဆီ၊ႏွမ္းဆီစစ္စစ္ကို ေလးေထာင့္သံပံုးနဲ႔ အျပည့္သယ္လာၾကတာ။ ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္လို႔ ေနျပန္ရင္လည္း တလ ကိုးသီတင္း ေအးေအးေဆးေဆး ေနေပမယ့္ သက္ဆိုင္ရာ အိမ္ရွင္ေတြက ျပန္မွာေၾကာက္လို႔ မျပန္နဲ႔အံုးေနာ္ ေအးေအးေဆးေဆးမွျပန္ပါလို႔ ဆြဲထားၾကရပါတယ္။ ၿမိဳ႔ေပၚက အိမ္တိုင္းလိုလိုမွာလည္း ေရွ႕မွီ ေနာက္မွီ အဖိုးအဖြားေတြရွိတတ္ၾကၿပီး အရပ္ထဲမွာရွိတဲ့ လူတိုင္းကလည္း သက္ႀကီးရြယ္အိုဆိုၿပီ ေလးစားသမႈနဲ႔ ရိုရိုေသေသ ဆက္ဆံၾကပါတယ္။။ လူငယ္တိုင္းဟာလည္း သမီးရည္းစား အျဖစ္ခ်စ္ႀကိဳက္ၾကၿပီးရင္ တအိုးတအိမ္ ထူေထာင္ဖို႔ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး စဥ္းစာမေနၾကသလို႔ ႏွစ္ဖက္မိဘေတြကလည္း သူတို႔သားသမီးေတြအတြက္ သင့္ေတာ္တယ္ထင္ရင္ ထိမ္းမ်ားေပးလိုက္ၾကပါတယ္။ အိမ္ငွားေနတဲ့သူဆိုတာ ရွာမွရွားပါ။အလွဴအတန္းဆိုလည္း စီစီကားကား သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းနဲ႔ အင္မတန္ ေပ်ာ္ရြင္ဖြယ္ေန႔ရက္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။
* ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီေပ်ာ္ရြင္ဖြယ္ ေန႔ရက္ေတြဟာ ေနဝင္း(မဆလ)အစိုးရလက္ထက္မွာ တစထက္တစ လံုးပါး ပါးလာခဲ့တာေၾကာင့္(၈၈)လူထု အံုၾကြမႈႀကီး ႏိူင္ငံနဲ႔ အဝွမ္းမွာေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ေနဝင္းအစိုးရကို ျဖဳတ္ခ်ျပစ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ပထမ မ်ိဳးဆက္ေတြ ယၡဳလို ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ေနထိုင္ႏိူင္ၾကတာဟာ သူတို႔ေခတ္မွာ ရွိေနတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အေဖအေမ အဖိုးအဖြားေတြရဲ႕ တိုင္းျပည္အေရးဟာ ဒို႔အေရးဘဲျဖစ္တယ္ တိုင္ျပည္အနာဂတ္ဟာ ဒို႔မိသားစုေတြရဲ႕ အနာဂတ္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အသိရွိခဲ့ၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
* ဒုတိယ မ်ဳိးဆက္ေတြေခတ္မွာေတာ့ (မဆလ)ေခတ္မွာ လံုးပါးပါးခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိူင္ငံသားေတြရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ ေပ်ာ္ရြင္မႈေတြဟာ လံုးလံုးေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာရမလားဘဲ။ မိသားစု စံုစံုညီညီ ထမင္းစားႏိူင္ဖို႔ေဝးစြ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ မနဲးရံုးကန္ေနၾကရတယ္။ ဖခင္လုပ္စာဆိုတာ ငါတို႔အေဖမွာ အလုပ္ရွိပါလားဆိုတဲ့ အသိတခုကို ေပးရံုထက္မပိုေတာ့ဘူး။ မိသားစု ေနာင္ေရးဆိုတဲ့ ေဝါဟာရက အိမ္ေထာင္ဦးစီး ဖခင္ကို ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ ေငြမ်ားမ်ားရွာပါလို႔ ေျပာသလိုျဖစ္ေနတယ္။ (၈၈)လူထုအံုၾကြမႈႀကီးကို ေက်ာင္းသားေတြကစတင္ခဲ့တာဆိုတဲ့ အဆြဲေၾကာင့္ အစိုးရေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို တရာခံၾကည့္နဲ႔အၿမဲတေစေစာင့္ၾကည့္ေနတာေၾကာင့္ ဒုတိယ မ်ဳိးဆက္က ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေက်ာင္းသားဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိၾကရရွာဘူး။ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္မွာရွိတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြကေတာ့ အစိုးရေတြရဲ႕ လက္ကိုင္ဒုတ္သဖြယ္ ျပည္သူကို ဖိနိပ္ဖို႔ ယႏၱရား တခုလိုအသံုးခ်ခံရတာေၾကာင့္ ျပည္သူရဲ႕ မလိုမုန္းထားမႈ႕ေတြကို ခံခဲ့ၾကရတယ္။ဆရာဝန္ေတြ အထိုက္အေလွ်ာက္ရွိလာသလို ေဆးခန္းျပတာကို ဂုဏ္တခုလို ၾကြားဝါတဲ့အဆင့္ေတာင္ေရာက္လာတယ္။ဂုဏ္ရွိခ်င္တဲ့သူေတြက ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမအလုပ္ကို ေရြးခ်ယ္လာၾကတယ္။ ေတာင္သူလယ္ကမားေတြကေတာ့ အစိုးရဆီက စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ ေခ်းေငြေတြကို လံုေလာက္စြာမရရွိတာေၾကာင့္ မိဘ လက္ငုတ္လက္ရင္း လယ္ယာအလုပ္ေတြကို ျပစ္ၿပီး ရွိစုမဲစုေလးနဲ႔ တဝမ္းဝဖို႔ ကုန္သည္ ပြဲစား လက္သမား ၊ ပန္းရန္ စသျဖင့္ ၾကံဳရာအလုပ္ေတြကို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကရတယ္။ သက္ႀကီးရြယ္အို အဖိုးအဖြားဆိုတာ အိမ္မွာ လူပိုေတြလို ျဖစ္လာတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုတာလည္း အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ေဝးစြ တဦးနဲ႔တဦးခ်စ္တဲ့ႀကိဳက္တဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္ဖိုေတာင္ မလြယ္ၾကေတာ့ဘူး။ အလွဴဆိုတာ လူေရြးၿပီး ဖိတ္ရတဲ့အဆင့္ ေရာက္လာလို႔ စီကားတဲ့အလွဴဆိုတာ မရွိသေလာက္ရွားသြားတယ္။အိမ္ကို ညအိမ္ညေန ဧည္သည္လာရင္လည္း သိပ္မႀကိဳက္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ႏိူင္ငံျခားမွာ အလုပ္သြားလုပ္တယ္ဆိုတာ ဂုဏ္တခုလို ျဖစ္လာတယ္။
* အခုေခတ္ တတိယ မ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြကေတာ့ နည္းပညာေတြ ထြန္းကားတဲ့ေခတ္မွာ အရြယ္ေရာက္တဲ့သူေတြဆိုေတာ့ ေခတ္ေကာင္းမွီတယ္လို႔ဆိုရေပမယ့္ မိသားစုဘဝဆိုတာ ဗီဒီယိုထဲမွာေလာက္သာ ျမင္ဘူးၾကေတာ့တယ္။ လမ္းေဘးထမင္းဆိုင္နဲ႔ ညဖက္အရက္ဆိုင္ေတြက လူငယ္အမ်ားစုရဲ႕ ထမင္းစားခန္းေနရာကို ယူလာၾကတယ္။ ဖခင္ရဲ႕အလုပ္အကိုင္ကို တိတိက်က်ေျပာဆိုႏိူင္တဲ့သူ မရွိသေလာက္ျဖစ္လာတယ္။ အိမ္ရွိ လူကုန္အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ အေလ့အထတခုလိုျဖစ္လာေနတယ္။ ရရွိတဲ့ ဝင္ေငြကလည္း အသက္ရွင္ဖို႔ ထမင္းစားေနရတာထက္ မပိုေတာ့ဘူး။ ပညာေရးဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ေမးေနတဲ့ လူငယ္ေတြက ဒူးနဲ႔ေဒး ျဖစ္လာတယ္။က်မ္းမာေရးအဆင့္ နိမ့္က်ခ်က္က ေဆးဝါးေတြကို လမ္းေဘး ကြမ္းယာဆိုင္ေတြမွာ သၾကားလံုးဝယ္သလို လူတိုင္း ဝယ္ယူသံုးစြဲေနၾကရတယ္။ အသက္(၅၀) ဝန္းက်င္ေတြက သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲေတြမွာ ေရွ႕ဆံုးက ေနရာယူလာၾကတယ္။ တတိယမ်ဳိးဆက္မွာ ရွိတဲ့လူငယ္ေတြဟာ ကိုယ့္ႏိူင္ငံမွာ ကိုယ္ေနၿပီး ႏိူင္ငံမဲ့ဘဝေတြ ေရာက္ေနၾကရသလို ျဖစ္ၿပီး သူေဌးအိမ္သြားလည္တဲ့ ဆင္းရဲသားေတြလို ျဖစ္ေနတယ္။ တိုင္းျပည္ႀကီးက ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနပါတယ္ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနေတြဟာ တတိယမ်ဳိးဆက္ လူငယ္ေတြကို ပ်က္ရယ္ျပဳ စိန္ေခၚေနသလိုျဖစ္ေနတယ္။အစိုးရဆိုသူေတြရဲ႕ လက္မွာ မိမိတို႔ရဲ႕ ဘဝေတြကို ဝကြပ္ အပ္ထားၾကရသလို ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့ အလုပ္အကိုင္ မွန္သမွ်ဟာ အစိုးရဆိုသူေတြနဲ႔သာ ဆိုင္သလို ျဖစ္ေနၿပီး အစိုးရဆိုတာ မ်ဳိးရိုး အေမြဆက္ခံတဲ့ အလုပ္တခုလို ျဖစ္ေနတယ္။ မိမိ မိသားစုဘဝ ေပ်ာ္ရြင္ခ်မ္းေျမ့ဖို႔ အစိုးရဆိုသူေတြနဲ႔ ျဖစ္တဲ့နည္နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ ေပါင္းရမယ္ဆိုတဲ့ ဘဝေပးအသိကို ရိုက္ထည့္တာ ခံေနၾကရတယ္။ တတိယ မ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြ နားလည္ထားရမွာက ဒိုဟာ ႏိူင္ငံတခုကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ သူေတြျဖစ္တယ္။ ဒို႔ႏိူင္ငံရဲ႕ သယံဇာတေတြဟာ ဒို႔တိုင္းသူျပည္သားေတြ အားလံု အတြက္ျဖစ္တယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ဒုကၡေတြဟာ လူတစုက ဖန္တီးထားတဲ့ ဒုကၡေတြသာျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို နားလည္ထားဖို႔ လိုတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြရဲ႕ တိုင္းျပည္အေပၚ ဘယ္ေလာက္ ေပးဆပ္ႏိူင္သလဲ ဆိုတဲ့ အေပၚမွာတည္ေနတယ္။ တိုင္းျပည္မွာ ယေန႔ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြက ငါတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဆိုၿပီး လက္ပိုက္ၾကည့္ေနမယ္ဆိုရင္ တေန႔မွာ အုပ္စိုးသူအာဏာရွင္ရဲ႕ အိမ္တခါး လာေခါက္တာကို ခံရမွာျဖစ္တယ္။ အာဏာရွင္တိုင္းဟာ ငါဟာအာဏာရွင္ပါ ဆိုၿပီး အာဏာယူလာၾကတာ မဟုတ္ဘူဆိုတာကို တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြ သေဘာေပါက္ထားဖို႔ လိုတယ္။ဒီလိုဘဲ အာဏာရွင္ေတြဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အာဏာကို စတင္ရယူခ်ိန္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မီးျပင္းတိုက္ေလ့ မရွိဘူး သူတို႔ဟာ စတင္အာဏာယူခ်ိန္မွာ အလြန္ေအးျမတဲ့ ေရရွိတဲ့ ခြက္ထဲက ဖါးသူငယ္ေတြလို ျပည္သူကိုထားတယ္ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီခြက္ကို ေအာက္ကေန တျဖည္းျဖည္းျခင္း အပူေပးသလို တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေလ့ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ လက္သစ္ အာဏာရွင္တစုက တိုင္းျပည္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ဖို႔ အားယူေနသလို ပထမမ်ဳိးဆက္နဲ႔ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ ေတြကလည္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ လက္တြဲၿပီး အာဏာရွင္ မ်ဳိးဆက္ ျမန္မာျပည္မွာ အျမစ္တြယ္ျခင္း မရွိေအာင္ တက္ႏိူင္တဲ့ဘက္က ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာေတြကို တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြအေနနဲ႔လည္း ဝိုင္းဝန္း ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမိျမန္မာျပည္ႀကီးဟာ ဒို႔ပိုင္တဲ့ျပည္ ဒို႔ပိုင္တဲ့ေျမ ေသခ်ာေပါက္ ျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ သမၼတႀကီး ေဂ်ာ့ ဝါရွင္တန္ ေျပာဘူးတဲ့ စကားတခုရွိပါတယ္( က်ဳပ္တို႔ေခတ္မွာ စစ္ပညာကို စနစ္နက် တတ္ေျမာက္ထားမွ က်ဳပ္တို႔ သားသမီးေတြေခတ္မွာ ရႈပေဗဒဘာသာရပ္နဲ႔ သခ်ာၤပညာေတြကို ေအးေအးေဆးေဆး သင္ၾကားႏိူင္မွာ ျဖစ္တယ္)ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ အာဏာရွင္စနစ္ကို အၿပီးတိုင္ ဖယ္ရွားျပစ္ႏိူင္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သား/သမီးေတြဟာ ကမၻာအလည္မွာ သိကၡာရွိရွိ အသက္ရွင္ရပ္တည္ ႏိူင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။
* အေတြးအေခၚမွား၊ စာလံုးေပါင္း သတ္ပံုမွားလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္စာေရးသူရဲ႕ တာဝန္သာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ စာကို ဖတ္လိုက္လို႔ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ အသိတရား တစံုတရာ ရရွိတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေရးရႀကိဳးနပ္ပါတယ္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
**Aung Min**
* ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႔ေတာ့ တတိယ မ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြဆီ တိုက္ရိုက္လိပ္မူၿပီးေရးခ်င္တယ္ဗ်ာ။ တတိယမ်ဳိးဆက္လို႔ အမည္တပ္ ္ရတာကေတာ့ (၁၉၈၈)ကေန ယေန႔ တည္ရွိေနတဲ့ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ အထိကို ရည္ရြယ္ခ်င္လို႔ပါ။(၁၉၈၈)မွာ အသက္(၂၅)ႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ လူငယ္ေတြကိုေတာ့ ပထမ မ်ဳိးဆက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုခ်င္ၿပီး (၁၉၈၈) မွာအသက္(၁၅)ႏွစ္ဝန္းက်င္ လူငယ္ေတြကိုေတာ့ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္လို႔ ဆိုလိုခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ (၁၉၈၈)ကာလအတြင္းနဲ႔ (၁၉၈၈) ကာလအၿပီးမွာ ေမြးဖြားတဲ့ လူငယ္ေတြကေတာ့ တတိယမ်ဳိးဆက္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္တာပါ။
* ဒီမ်ဳိးဆက္(၃)ခုမွာ ပထမမ်ဳိးဆက္ေတြက အခုေခတ္နဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ အလြန္ေကာင္းေသာ ေခတ္တခုကို မွီလိုက္တဲ့သူေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဒီလိုေျပာရတာလဲဆိုရင္ သူတို႔ေခတ္မွာ ယၡဳလက္ရွိကာလလို ေခတ္မွီဆက္သြယ္ေရး ကရီယာေတြ၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရး တန္ဆာပလာေတြ မရွိေသးေမမယ့္ သူတို႔ေခတ္မွာ သူတို႔ေခတ္အေလွ်ာက္ ေပ်ာ္ရြင္မႈေတြနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြရွိခဲ့တယ္။ ပထမမ်ဳိးဆက္ေတြဟာ အခုေခတ္ တတိယမ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြ ဘယ္လိုမွ ခံစားလို႔ မရႏိူင္တဲ့ ပီတိ ခံစားခ်က္ေတြကို ရရွိခံစားခဲၾကရတယ္။ သူတို႔ဟာ မိသားစု စံုစံုညီညီ သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းနဲ႔ ထမင္းစားႏိူင္သလို ဖခင္ရဲ႕ လုပ္စာကို မိခင္အပါအဝင္ မိသားစုတခုလံုး ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး အားထားႏိူင္တယ္ ဖခင္တေယာက္ရဲ႕ လုပ္စာနဲ႔ မိသားစုဘဝ ေနာင္ေရးေတြကို ေမွ်ာ္လင့္ ႏႈိင္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလိုဘဲ ပထမ မ်ဳိးဆက္မွာ ေက်ာင္းသားျဖစ္ခဲၾကတဲ့သူေတြဟာလည္း ေက်ာင္းသားတေယာက္ရဲ႕ အဆင့္အတန္း ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ ေနထိုင္ႏိူင္ခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းသားတေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္ေနရာကို သြားသြား ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းသားလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အားလံုးက ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံၾကတယ္ စာႀကိဳးစားဖို႔ တိုက္တြန္းၾကတယ္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဆိုရင္ေတာ့ ဆိုဖြယ္မရွိေပါ့ ေရြထြက္တဲ့ ကိုယ္လို ပ်ဳိတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္ေတြေပါ့။ ပထမမ်ဳိးဆက္မွာ ရွိတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြလည္း ဒီလိုပါဘဲ။ တပ္မေတာ္သားတေယာက္ အရပ္ထဲဝင္လာၿပီဆို အရပ္ထဲမွာရွိတဲ့သူေတြက သိသိမသိသိ ေဟ့ ရဲေဘာ္ေလး ဘယ္သူ႔အိမ္ရွာေနတာလဲ ေလာက္ေတာ့ ေမးလိုက္ရမွ သူတို႔အေနနဲ႔ ေက်နပ္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီေခတ္က တပ္မေတာ္သားဆိုတာကလည္း ဒီေခတ္လို ေခြးျပစ္တဲ့ဒုတ္ေလာက္ ေကာင္းေလးေတြ မဟုတ္ၾကဘူးေလ။ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းနဲ႔ တကယ့္ အားကိုးေလာက္တဲ့ ပံုေတြ။ အရာရွိအဆင့္ ဗိုလ္ႀကီး ၊ ဗိုလ္မွဴး ဆိုရင္ေတာ့ ဆိုဖြယ္မရွိေပါ့။ဆရာဝန္ဆိုတာ ရပ္ကြက္တခုမွာ တေယာက္မရွိေပမယ့္ ေဆးခန္းျပရတဲ့လူနာဆိုတာလည္း သက္ႀကီးရြယ္အိုကလြဲလို႔ ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမဆိုတာေတာ့ ဂုဏ္အရွိဆံုးအလုပ္ေတြေပါ့။ပထမ မ်ဳိးဆက္မွာ ႏိူင္ငံျခားအလုပ္သြားလုပ္တဲ့သူဆိုတာ အရပ္ထဲမွာ ခေလးေတြကေတာင္ စတာေနာက္တာ ခံၾကရပါတယ္။ လူႀကီးေတြကေတာ့ လမ္းမွာေတြ႕ရင္ ႏူတ္ဆက္တဲ့သူေတာင္ အေတာ္ရွားပါတယ္။
ဒီလိုပါဘဲ ပထမမ်ဳိးဆက္မွာရွိခဲ့တဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြဆိုလည္း တႏွစ္ေနလို႔ ၿမိဳ႔ေပၚတေခါက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး၊ သူတို႔ လယ္ယာအလုပ္နဲ႔သူတို႔ ေပ်ာ္ပိုက္ေနၾကတာ အဲ့ဒီေခတ္က လယ္သမားၿငီးတယ္ဆိုတာ မၾကားဖူးပါဘူး။ ေတာသားေတြ ၿမိဳ႔ကိုလာလည္ၾကၿပီ ဆိုရင္လည္း အသယ္ႀကီး အပိုးႀကီးေတြနဲ႔လာၾကတာ ဆန္ဆိုရင္ အိပ္လိုက္သယ္လာၿပီး ဆီဆိုရင္လည္း ပဲဆီ၊ႏွမ္းဆီစစ္စစ္ကို ေလးေထာင့္သံပံုးနဲ႔ အျပည့္သယ္လာၾကတာ။ ၿမိဳ႕ေပၚေရာက္လို႔ ေနျပန္ရင္လည္း တလ ကိုးသီတင္း ေအးေအးေဆးေဆး ေနေပမယ့္ သက္ဆိုင္ရာ အိမ္ရွင္ေတြက ျပန္မွာေၾကာက္လို႔ မျပန္နဲ႔အံုးေနာ္ ေအးေအးေဆးေဆးမွျပန္ပါလို႔ ဆြဲထားၾကရပါတယ္။ ၿမိဳ႔ေပၚက အိမ္တိုင္းလိုလိုမွာလည္း ေရွ႕မွီ ေနာက္မွီ အဖိုးအဖြားေတြရွိတတ္ၾကၿပီး အရပ္ထဲမွာရွိတဲ့ လူတိုင္းကလည္း သက္ႀကီးရြယ္အိုဆိုၿပီ ေလးစားသမႈနဲ႔ ရိုရိုေသေသ ဆက္ဆံၾကပါတယ္။။ လူငယ္တိုင္းဟာလည္း သမီးရည္းစား အျဖစ္ခ်စ္ႀကိဳက္ၾကၿပီးရင္ တအိုးတအိမ္ ထူေထာင္ဖို႔ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး စဥ္းစာမေနၾကသလို႔ ႏွစ္ဖက္မိဘေတြကလည္း သူတို႔သားသမီးေတြအတြက္ သင့္ေတာ္တယ္ထင္ရင္ ထိမ္းမ်ားေပးလိုက္ၾကပါတယ္။ အိမ္ငွားေနတဲ့သူဆိုတာ ရွာမွရွားပါ။အလွဴအတန္းဆိုလည္း စီစီကားကား သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္းနဲ႔ အင္မတန္ ေပ်ာ္ရြင္ဖြယ္ေန႔ရက္ေတြကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကတာေပါ့။
* ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီေပ်ာ္ရြင္ဖြယ္ ေန႔ရက္ေတြဟာ ေနဝင္း(မဆလ)အစိုးရလက္ထက္မွာ တစထက္တစ လံုးပါး ပါးလာခဲ့တာေၾကာင့္(၈၈)လူထု အံုၾကြမႈႀကီး ႏိူင္ငံနဲ႔ အဝွမ္းမွာေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ေနဝင္းအစိုးရကို ျဖဳတ္ခ်ျပစ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ပထမ မ်ိဳးဆက္ေတြ ယၡဳလို ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ေနထိုင္ႏိူင္ၾကတာဟာ သူတို႔ေခတ္မွာ ရွိေနတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အေဖအေမ အဖိုးအဖြားေတြရဲ႕ တိုင္းျပည္အေရးဟာ ဒို႔အေရးဘဲျဖစ္တယ္ တိုင္ျပည္အနာဂတ္ဟာ ဒို႔မိသားစုေတြရဲ႕ အနာဂတ္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အသိရွိခဲ့ၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
* ဒုတိယ မ်ဳိးဆက္ေတြေခတ္မွာေတာ့ (မဆလ)ေခတ္မွာ လံုးပါးပါးခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိူင္ငံသားေတြရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ ေပ်ာ္ရြင္မႈေတြဟာ လံုးလံုးေပ်ာက္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာရမလားဘဲ။ မိသားစု စံုစံုညီညီ ထမင္းစားႏိူင္ဖို႔ေဝးစြ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ မနဲးရံုးကန္ေနၾကရတယ္။ ဖခင္လုပ္စာဆိုတာ ငါတို႔အေဖမွာ အလုပ္ရွိပါလားဆိုတဲ့ အသိတခုကို ေပးရံုထက္မပိုေတာ့ဘူး။ မိသားစု ေနာင္ေရးဆိုတဲ့ ေဝါဟာရက အိမ္ေထာင္ဦးစီး ဖခင္ကို ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ ေငြမ်ားမ်ားရွာပါလို႔ ေျပာသလိုျဖစ္ေနတယ္။ (၈၈)လူထုအံုၾကြမႈႀကီးကို ေက်ာင္းသားေတြကစတင္ခဲ့တာဆိုတဲ့ အဆြဲေၾကာင့္ အစိုးရေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြကို တရာခံၾကည့္နဲ႔အၿမဲတေစေစာင့္ၾကည့္ေနတာေၾကာင့္ ဒုတိယ မ်ဳိးဆက္က ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေက်ာင္းသားဂုဏ္သိကၡာ ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိၾကရရွာဘူး။ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္မွာရွိတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြကေတာ့ အစိုးရေတြရဲ႕ လက္ကိုင္ဒုတ္သဖြယ္ ျပည္သူကို ဖိနိပ္ဖို႔ ယႏၱရား တခုလိုအသံုးခ်ခံရတာေၾကာင့္ ျပည္သူရဲ႕ မလိုမုန္းထားမႈ႕ေတြကို ခံခဲ့ၾကရတယ္။ဆရာဝန္ေတြ အထိုက္အေလွ်ာက္ရွိလာသလို ေဆးခန္းျပတာကို ဂုဏ္တခုလို ၾကြားဝါတဲ့အဆင့္ေတာင္ေရာက္လာတယ္။ဂုဏ္ရွိခ်င္တဲ့သူေတြက ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမအလုပ္ကို ေရြးခ်ယ္လာၾကတယ္။ ေတာင္သူလယ္ကမားေတြကေတာ့ အစိုးရဆီက စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ ေခ်းေငြေတြကို လံုေလာက္စြာမရရွိတာေၾကာင့္ မိဘ လက္ငုတ္လက္ရင္း လယ္ယာအလုပ္ေတြကို ျပစ္ၿပီး ရွိစုမဲစုေလးနဲ႔ တဝမ္းဝဖို႔ ကုန္သည္ ပြဲစား လက္သမား ၊ ပန္းရန္ စသျဖင့္ ၾကံဳရာအလုပ္ေတြကို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနၾကရတယ္။ သက္ႀကီးရြယ္အို အဖိုးအဖြားဆိုတာ အိမ္မွာ လူပိုေတြလို ျဖစ္လာတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုတာလည္း အိမ္ေထာင္ျပဳဖို႔ေဝးစြ တဦးနဲ႔တဦးခ်စ္တဲ့ႀကိဳက္တဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္ဖိုေတာင္ မလြယ္ၾကေတာ့ဘူး။ အလွဴဆိုတာ လူေရြးၿပီး ဖိတ္ရတဲ့အဆင့္ ေရာက္လာလို႔ စီကားတဲ့အလွဴဆိုတာ မရွိသေလာက္ရွားသြားတယ္။အိမ္ကို ညအိမ္ညေန ဧည္သည္လာရင္လည္း သိပ္မႀကိဳက္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ႏိူင္ငံျခားမွာ အလုပ္သြားလုပ္တယ္ဆိုတာ ဂုဏ္တခုလို ျဖစ္လာတယ္။
* အခုေခတ္ တတိယ မ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြကေတာ့ နည္းပညာေတြ ထြန္းကားတဲ့ေခတ္မွာ အရြယ္ေရာက္တဲ့သူေတြဆိုေတာ့ ေခတ္ေကာင္းမွီတယ္လို႔ဆိုရေပမယ့္ မိသားစုဘဝဆိုတာ ဗီဒီယိုထဲမွာေလာက္သာ ျမင္ဘူးၾကေတာ့တယ္။ လမ္းေဘးထမင္းဆိုင္နဲ႔ ညဖက္အရက္ဆိုင္ေတြက လူငယ္အမ်ားစုရဲ႕ ထမင္းစားခန္းေနရာကို ယူလာၾကတယ္။ ဖခင္ရဲ႕အလုပ္အကိုင္ကို တိတိက်က်ေျပာဆိုႏိူင္တဲ့သူ မရွိသေလာက္ျဖစ္လာတယ္။ အိမ္ရွိ လူကုန္အလုပ္လုပ္တယ္ဆိုတာ အေလ့အထတခုလိုျဖစ္လာေနတယ္။ ရရွိတဲ့ ဝင္ေငြကလည္း အသက္ရွင္ဖို႔ ထမင္းစားေနရတာထက္ မပိုေတာ့ဘူး။ ပညာေရးဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ေမးေနတဲ့ လူငယ္ေတြက ဒူးနဲ႔ေဒး ျဖစ္လာတယ္။က်မ္းမာေရးအဆင့္ နိမ့္က်ခ်က္က ေဆးဝါးေတြကို လမ္းေဘး ကြမ္းယာဆိုင္ေတြမွာ သၾကားလံုးဝယ္သလို လူတိုင္း ဝယ္ယူသံုးစြဲေနၾကရတယ္။ အသက္(၅၀) ဝန္းက်င္ေတြက သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲေတြမွာ ေရွ႕ဆံုးက ေနရာယူလာၾကတယ္။ တတိယမ်ဳိးဆက္မွာ ရွိတဲ့လူငယ္ေတြဟာ ကိုယ့္ႏိူင္ငံမွာ ကိုယ္ေနၿပီး ႏိူင္ငံမဲ့ဘဝေတြ ေရာက္ေနၾကရသလို ျဖစ္ၿပီး သူေဌးအိမ္သြားလည္တဲ့ ဆင္းရဲသားေတြလို ျဖစ္ေနတယ္။ တိုင္းျပည္ႀကီးက ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနပါတယ္ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနေတြဟာ တတိယမ်ဳိးဆက္ လူငယ္ေတြကို ပ်က္ရယ္ျပဳ စိန္ေခၚေနသလိုျဖစ္ေနတယ္။အစိုးရဆိုသူေတြရဲ႕ လက္မွာ မိမိတို႔ရဲ႕ ဘဝေတြကို ဝကြပ္ အပ္ထားၾကရသလို ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့ အလုပ္အကိုင္ မွန္သမွ်ဟာ အစိုးရဆိုသူေတြနဲ႔သာ ဆိုင္သလို ျဖစ္ေနၿပီး အစိုးရဆိုတာ မ်ဳိးရိုး အေမြဆက္ခံတဲ့ အလုပ္တခုလို ျဖစ္ေနတယ္။ မိမိ မိသားစုဘဝ ေပ်ာ္ရြင္ခ်မ္းေျမ့ဖို႔ အစိုးရဆိုသူေတြနဲ႔ ျဖစ္တဲ့နည္နဲ႔ သင့္ျမတ္ေအာင္ ေပါင္းရမယ္ဆိုတဲ့ ဘဝေပးအသိကို ရိုက္ထည့္တာ ခံေနၾကရတယ္။ တတိယ မ်ဳိးဆက္လူငယ္ေတြ နားလည္ထားရမွာက ဒိုဟာ ႏိူင္ငံတခုကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ သူေတြျဖစ္တယ္။ ဒို႔ႏိူင္ငံရဲ႕ သယံဇာတေတြဟာ ဒို႔တိုင္းသူျပည္သားေတြ အားလံု အတြက္ျဖစ္တယ္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ဒုကၡေတြဟာ လူတစုက ဖန္တီးထားတဲ့ ဒုကၡေတြသာျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို နားလည္ထားဖို႔ လိုတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြရဲ႕ တိုင္းျပည္အေပၚ ဘယ္ေလာက္ ေပးဆပ္ႏိူင္သလဲ ဆိုတဲ့ အေပၚမွာတည္ေနတယ္။ တိုင္းျပည္မွာ ယေန႔ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြက ငါတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူး ဆိုၿပီး လက္ပိုက္ၾကည့္ေနမယ္ဆိုရင္ တေန႔မွာ အုပ္စိုးသူအာဏာရွင္ရဲ႕ အိမ္တခါး လာေခါက္တာကို ခံရမွာျဖစ္တယ္။ အာဏာရွင္တိုင္းဟာ ငါဟာအာဏာရွင္ပါ ဆိုၿပီး အာဏာယူလာၾကတာ မဟုတ္ဘူဆိုတာကို တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြ သေဘာေပါက္ထားဖို႔ လိုတယ္။ဒီလိုဘဲ အာဏာရွင္ေတြဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အာဏာကို စတင္ရယူခ်ိန္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မီးျပင္းတိုက္ေလ့ မရွိဘူး သူတို႔ဟာ စတင္အာဏာယူခ်ိန္မွာ အလြန္ေအးျမတဲ့ ေရရွိတဲ့ ခြက္ထဲက ဖါးသူငယ္ေတြလို ျပည္သူကိုထားတယ္ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီခြက္ကို ေအာက္ကေန တျဖည္းျဖည္းျခင္း အပူေပးသလို တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေလ့ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ လက္သစ္ အာဏာရွင္တစုက တိုင္းျပည္ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ဖို႔ အားယူေနသလို ပထမမ်ဳိးဆက္နဲ႔ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ ေတြကလည္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ လက္တြဲၿပီး အာဏာရွင္ မ်ဳိးဆက္ ျမန္မာျပည္မွာ အျမစ္တြယ္ျခင္း မရွိေအာင္ တက္ႏိူင္တဲ့ဘက္က ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာေတြကို တတိယမ်ဳိးဆက္ေတြအေနနဲ႔လည္း ဝိုင္းဝန္း ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမိျမန္မာျပည္ႀကီးဟာ ဒို႔ပိုင္တဲ့ျပည္ ဒို႔ပိုင္တဲ့ေျမ ေသခ်ာေပါက္ ျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ သမၼတႀကီး ေဂ်ာ့ ဝါရွင္တန္ ေျပာဘူးတဲ့ စကားတခုရွိပါတယ္( က်ဳပ္တို႔ေခတ္မွာ စစ္ပညာကို စနစ္နက် တတ္ေျမာက္ထားမွ က်ဳပ္တို႔ သားသမီးေတြေခတ္မွာ ရႈပေဗဒဘာသာရပ္နဲ႔ သခ်ာၤပညာေတြကို ေအးေအးေဆးေဆး သင္ၾကားႏိူင္မွာ ျဖစ္တယ္)ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ အာဏာရွင္စနစ္ကို အၿပီးတိုင္ ဖယ္ရွားျပစ္ႏိူင္မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သား/သမီးေတြဟာ ကမၻာအလည္မွာ သိကၡာရွိရွိ အသက္ရွင္ရပ္တည္ ႏိူင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။
* အေတြးအေခၚမွား၊ စာလံုးေပါင္း သတ္ပံုမွားလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္စာေရးသူရဲ႕ တာဝန္သာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ စာကို ဖတ္လိုက္လို႔ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ အသိတရား တစံုတရာ ရရွိတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေရးရႀကိဳးနပ္ပါတယ္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
**Aung Min**
No comments:
Post a Comment