လူတခ်ိဳ႕က ျပႆနာ တစ္ခု ကိစၥရပ္ တစ္ခုကို လက္ေတြ႕ ရင္ဆိုင္ရမွာကို ေ႐ွာင္လြဲခ်င္ၾကတယ္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေျဖ႐ွင္းဖို႔ မရဲၾကဘူး။ ဟုိလူ႔ကို လက္ညိဳးထိုး၊ ဒီလူကို လႊဲခ်နဲ႔ ျပႆနာကို ေဘာ္လီေဘာ ပုတ္သလို လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္က တာဝန္ယူလိုစိတ္ နည္းတာပါ။
အခြင့္အေရး ရဖို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္တတ္တဲ့ သူေတြေပါ့။ ရင္ဆိုင္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္စြမ္း မ႐ွိၾကဘူး၊ သံုးသပ္တတ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ နိမ့္သူေတြေပါ့။ အဲဒီလိုလူေတြဟာ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ဘယ္ေတာ့မွ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္သူ ျဖစ္မလာတတ္ဘူး၊ သူတို႔ရဲ႕ တကယ္ေတာ္တဲ့ တကယ္ေကာင္းတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကလည္း ထင္သေလာက္ မေပၚလြင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို လူေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ သင္ႀကံဳေတြ႕ ဆက္ဆံေနရမွာပဲ။
တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ အလုပ္ကိစၥ၊ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာ ဆိုတာေတြက အၿမဲရင္ဆုိင္ ေနရမွာပါပဲ။ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတာ။ လုပ္ငန္းကိစၥ တာဝန္ေတြ ထမ္းေနရတာကိုး၊ ေျဖ႐ွင္း ေဆာင္႐ြက္စရာေတြလည္း မ်ားတယ္။ ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ရတာပဲ။ ဒါကိုမွ ေ႐ွာင္ခ်င္၊ လႊဲခ်င္ရင္ေတာ့ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေနမွရေတာ့မယ္။ ထူးျခားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္တစ္ေယာက္တည္း ဒီလို ႀကံဳတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ေန႔စဥ္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ထဲမွာကို အဲဒီျပႆနာ ပါဝင္ေနတာပါ။ အလုပ္ကိစၥေတြနဲ႔ တြဲလ်က္ ႐ွိေနတတ္တာမ်ိဳးပါ။ ဒါကို ထူးဆန္းအံၾသစရာ၊ စိုးရိမ္စရာရယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ သတ္မွတ္မထားပါနဲ႔။
အလုပ္လုပ္ရင္ အမွားဆိုတာ ႐ွိမွာပဲ။ အတိမ္းအေစာင္း ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈေတြလည္း ႐ွိမွာပါပဲ။ လုပ္ငန္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြလည္း ႀကံဳရမွာ အေသခ်ာပဲေပါ့။ ဒီလိုမ်ိဳး ႀကံဳေတြ႔လာရင္ စိုးရိမ္တႀကီး ျပဴးတူးျပာတာ ျဖစ္သြားတတ္ၾကတယ္။ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ဆုိသလို ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ျဖစ္တတ္ၾကတယ္။
အဲဒီ စိုးရိမ္ေၾကာက္႐ြံ႕စိတ္က အေျဖမွန္ကို ႐ွာမေပးႏိုင္ပါဘူး။ ထူပူေနတဲ့ စိတ္က ျပႆနာ ထြက္ေပါက္ကို ညႊန္ျပ မေပးႏိုင္ဘူး။ ပိုပိုၿပီး မွားသြားဖို႔၊ ျပႆနာ ပိုႀကီးသြားဖို႔ပဲ ႐ွိတယ္။ အမွားအေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ အမွားတစ္ခု၊ ျပႆနာ အသစ္တစ္ခု ထပ္ဆင့္ ရသြားေစ႐ံုက လြဲလို႔ အက်ိဳးမ႐ွိႏိုင္ပါဘူး။
အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာ တစ္ခုကို ရင္ဆိုင္ရၿပီ ဆုိပါေတာ့။ အရင္ဦးဆံုး ေခါင္းေအးေအးထား စိတ္ကို ႐ွင္း႐ွင္းထားလုိက္ပါ။ ဘာဆို ဘာမွ ရင္ထဲမွာ မ႐ွိေအာင္ တည္ၿငိမ္လုိက္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အသက္ကို ဝဝ ႐ွဴရမယ္။ ေျခေညာင္းလက္ဆန႔္၊ အလုပ္စားပြဲနဲ႔ ေဝးရာကို ခဏေတာ့ သြားလုိက္ပါဦး။ အလုပ္အေၾကာင္းလည္း မစဥ္းစားနဲ႔။ ျပႆနာကိုလည္း ထုိင္မေတြးပါနဲ႔။ ခပ္ေဝးေဝး ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းကို လွမ္းျမင္ၾကည့္လိုက္၊ ေကာ္ဖီ အေအး ႏွစ္သက္ရာကို တစ္ခြက္ေလာက္ သြားေသာက္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ အခိုက္အတန္႔ဟာ အလြန္မွ အေရးပါတဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။ စိတ္ထဲမွာ သန္႔သန္႔ ၾကည္ၾကည္ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဦးေႏွာက္ၾကည္ၿပီး အေတြး အားေကာင္းလာလိမ့္မယ္။ စိတ္အခံမွာ ဘာေသာကမွ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ေသြးေအးေအးနဲ႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အသင့္ျဖစ္သြားပါမယ္။ အဲဒီ အေျခအေနဟာ တကယ္ကို အဖိုးတန္ပါတယ္။ စြမ္းရည္ ပိုမိုတိုးတက္ေစတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေပါ့။
ေခါင္းေအးေအးနဲ႔ စဥ္းစား၊ ေသြးေအးေအးနဲ႔ အလုပ္လုပ္ပါ။ ႀကံဳေတြ႕လာရတဲ့ အလုပ္ျပႆနာဟာ ဘယ္က စတင္တာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ျဖစ္သြားရတာလဲ၊ အက်ိဳးအျပစ္ေတြက ဘယ္အတိုင္းအတာထိ ႐ွိႏိုင္သလဲ။ အဲဒီ အခ်က္ေတြကို အရင္ဆံုး စဥ္းစားပါ။ စာ႐ြက္ တစ္႐ြက္မွာ ခ်ေရးထားပါ။ မၾကာခင္ ျပႆနာရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ အရင္းခံကို သိလာပါလိမ့္မယ္။ ျပႆနာရဲ႕ ဆိုးက်ိဳး အတိုင္းအတာ ႐ိုက္ခတ္မႈကို သိလာမယ္။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ ဆိုတာကိုပါ ခြဲခြဲျခားျခား ျမင္လာ ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ျပႆနာရဲ႕ အေျခခံကို သိၿပီဆိုရင္ ေျဖ႐ွင္းဖို႔ နည္းလမ္းကို ႐ွာဖုိ႔ လြယ္သြားပါၿပီ။ ကိုယ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း ဒီကိစၥကို ကိုင္တြယ္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္သလား၊ ဘယ္သူေတြနဲ႔၊ ဘယ္ဌာနေတြနဲ႔ လက္တြဲ ေဆာင္႐ြက္ရမွာလဲ။ ရာထူး အဆင့္အလိုက္ အသိေပးဖို႔ လိုအပ္သလား။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ပဲ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးလား။ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ကို နည္းလမ္းေကာင္းေတြနဲ႔ စဥ္းစားရပါမယ္။
တာဝန္ကုိ မေ႐ွာင္လႊဲရဘူး။ ျပႆနာ ႀကံဳလာတဲ့အခါ တာဝန္သိသိနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမယ္။ ဦးေဆာင္ေျဖ႐ွင္းသင့္တယ္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ျပႆနာေတြဟာ အေျဖ႐ွိၾကတာခ်ည္းပဲ။ ရင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့ သတၱိေလး ေမြးလိုက္ပါ။ ထမင္းရည္ပူလာမွ လွ်ာလႊဲတတ္သူ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ အရည္အခ်င္းေတြဟာ ေျဖ႐ွင္းစရာ ကိစၥရပ္ေတြ ႐ွိမွ ေပၚထြက္ လာတတ္တာေလ။ ပါးစပ္အေျပာနဲ႔ အလုပ္ေတြ လုပ္သူ။ အခြင့္ေကာင္းရမယ္ဆိုမွ အလုပ္ျပသူမ်ိဳး မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ တာဝန္ယူစိတ္နဲ႔ အလုပ္ျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ေျဖ႐ွင္းသူ ျဖစ္ပါေစ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ သင္ဟာ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အလြန္ေလးစားဖြယ္ေကာင္းသူ ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
**ေမမြန္ေက်ာ ္**
...
လူတခ်ိဳ႕က ျပႆနာ တစ္ခု ကိစၥရပ္ တစ္ခုကို လက္ေတြ႕ ရင္ဆိုင္ရမွာကို ေ႐ွာင္လြဲခ်င္ၾကတယ္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေျဖ႐ွင္းဖို႔ မရဲၾကဘူး။ ဟုိလူ႔ကို လက္ညိဳးထိုး၊ ဒီလူကို လႊဲခ်နဲ႔ ျပႆနာကို ေဘာ္လီေဘာ ပုတ္သလို လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္က တာဝန္ယူလိုစိတ္ နည္းတာပါ။
အခြင့္အေရး ရဖို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္တတ္တဲ့ သူေတြေပါ့။ ရင္ဆိုင္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္စြမ္း မ႐ွိၾကဘူး၊ သံုးသပ္တတ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ နိမ့္သူေတြေပါ့။ အဲဒီလိုလူေတြဟာ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ဘယ္ေတာ့မွ စြမ္းေဆာင္ရည္ျပည့္သူ ျဖစ္မလာတတ္ဘူး၊ သူတို႔ရဲ႕ တကယ္ေတာ္တဲ့ တကယ္ေကာင္းတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကလည္း ထင္သေလာက္ မေပၚလြင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို လူေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ သင္ႀကံဳေတြ႕ ဆက္ဆံေနရမွာပဲ။
တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ အလုပ္ကိစၥ၊ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာ ဆိုတာေတြက အၿမဲရင္ဆုိင္ ေနရမွာပါပဲ။ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတာ။ လုပ္ငန္းကိစၥ တာဝန္ေတြ ထမ္းေနရတာကိုး၊ ေျဖ႐ွင္း ေဆာင္႐ြက္စရာေတြလည္း မ်ားတယ္။ ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ရတာပဲ။ ဒါကိုမွ ေ႐ွာင္ခ်င္၊ လႊဲခ်င္ရင္ေတာ့ အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေနမွရေတာ့မယ္။ ထူးျခားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္တစ္ေယာက္တည္း ဒီလို ႀကံဳတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ေန႔စဥ္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ထဲမွာကို အဲဒီျပႆနာ ပါဝင္ေနတာပါ။ အလုပ္ကိစၥေတြနဲ႔ တြဲလ်က္ ႐ွိေနတတ္တာမ်ိဳးပါ။ ဒါကို ထူးဆန္းအံၾသစရာ၊ စိုးရိမ္စရာရယ္လို႔ စိတ္ထဲမွာ သတ္မွတ္မထားပါနဲ႔။
အလုပ္လုပ္ရင္ အမွားဆိုတာ ႐ွိမွာပဲ။ အတိမ္းအေစာင္း ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈေတြလည္း ႐ွိမွာပါပဲ။ လုပ္ငန္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြလည္း ႀကံဳရမွာ အေသခ်ာပဲေပါ့။ ဒီလိုမ်ိဳး ႀကံဳေတြ႔လာရင္ စိုးရိမ္တႀကီး ျပဴးတူးျပာတာ ျဖစ္သြားတတ္ၾကတယ္။ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ဆုိသလို ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ျဖစ္တတ္ၾကတယ္။
အဲဒီ စိုးရိမ္ေၾကာက္႐ြံ႕စိတ္က အေျဖမွန္ကို ႐ွာမေပးႏိုင္ပါဘူး။ ထူပူေနတဲ့ စိတ္က ျပႆနာ ထြက္ေပါက္ကို ညႊန္ျပ မေပးႏိုင္ဘူး။ ပိုပိုၿပီး မွားသြားဖို႔၊ ျပႆနာ ပိုႀကီးသြားဖို႔ပဲ ႐ွိတယ္။ အမွားအေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ အမွားတစ္ခု၊ ျပႆနာ အသစ္တစ္ခု ထပ္ဆင့္ ရသြားေစ႐ံုက လြဲလို႔ အက်ိဳးမ႐ွိႏိုင္ပါဘူး။
အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပႆနာ တစ္ခုကို ရင္ဆိုင္ရၿပီ ဆုိပါေတာ့။ အရင္ဦးဆံုး ေခါင္းေအးေအးထား စိတ္ကို ႐ွင္း႐ွင္းထားလုိက္ပါ။ ဘာဆို ဘာမွ ရင္ထဲမွာ မ႐ွိေအာင္ တည္ၿငိမ္လုိက္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ အသက္ကို ဝဝ ႐ွဴရမယ္။ ေျခေညာင္းလက္ဆန႔္၊ အလုပ္စားပြဲနဲ႔ ေဝးရာကို ခဏေတာ့ သြားလုိက္ပါဦး။ အလုပ္အေၾကာင္းလည္း မစဥ္းစားနဲ႔။ ျပႆနာကိုလည္း ထုိင္မေတြးပါနဲ႔။ ခပ္ေဝးေဝး ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းကို လွမ္းျမင္ၾကည့္လိုက္၊ ေကာ္ဖီ အေအး ႏွစ္သက္ရာကို တစ္ခြက္ေလာက္ သြားေသာက္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ အခိုက္အတန္႔ဟာ အလြန္မွ အေရးပါတဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။ စိတ္ထဲမွာ သန္႔သန္႔ ၾကည္ၾကည္ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဦးေႏွာက္ၾကည္ၿပီး အေတြး အားေကာင္းလာလိမ့္မယ္။ စိတ္အခံမွာ ဘာေသာကမွ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ေသြးေအးေအးနဲ႔ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အသင့္ျဖစ္သြားပါမယ္။ အဲဒီ အေျခအေနဟာ တကယ္ကို အဖိုးတန္ပါတယ္။ စြမ္းရည္ ပိုမိုတိုးတက္ေစတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေပါ့။
ေခါင္းေအးေအးနဲ႔ စဥ္းစား၊ ေသြးေအးေအးနဲ႔ အလုပ္လုပ္ပါ။ ႀကံဳေတြ႕လာရတဲ့ အလုပ္ျပႆနာဟာ ဘယ္က စတင္တာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ျဖစ္သြားရတာလဲ၊ အက်ိဳးအျပစ္ေတြက ဘယ္အတိုင္းအတာထိ ႐ွိႏိုင္သလဲ။ အဲဒီ အခ်က္ေတြကို အရင္ဆံုး စဥ္းစားပါ။ စာ႐ြက္ တစ္႐ြက္မွာ ခ်ေရးထားပါ။ မၾကာခင္ ျပႆနာရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ အရင္းခံကို သိလာပါလိမ့္မယ္။ ျပႆနာရဲ႕ ဆိုးက်ိဳး အတိုင္းအတာ ႐ိုက္ခတ္မႈကို သိလာမယ္။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ ဆိုတာကိုပါ ခြဲခြဲျခားျခား ျမင္လာ ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ျပႆနာရဲ႕ အေျခခံကို သိၿပီဆိုရင္ ေျဖ႐ွင္းဖို႔ နည္းလမ္းကို ႐ွာဖုိ႔ လြယ္သြားပါၿပီ။ ကိုယ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း ဒီကိစၥကို ကိုင္တြယ္ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္သလား၊ ဘယ္သူေတြနဲ႔၊ ဘယ္ဌာနေတြနဲ႔ လက္တြဲ ေဆာင္႐ြက္ရမွာလဲ။ ရာထူး အဆင့္အလိုက္ အသိေပးဖို႔ လိုအပ္သလား။ ကိုယ့္လက္ေအာက္ ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ပဲ ေျဖ႐ွင္းႏိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ိဳးလား။ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ကို နည္းလမ္းေကာင္းေတြနဲ႔ စဥ္းစားရပါမယ္။
တာဝန္ကုိ မေ႐ွာင္လႊဲရဘူး။ ျပႆနာ ႀကံဳလာတဲ့အခါ တာဝန္သိသိနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရမယ္။ ဦးေဆာင္ေျဖ႐ွင္းသင့္တယ္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ျပႆနာေတြဟာ အေျဖ႐ွိၾကတာခ်ည္းပဲ။ ရင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့ သတၱိေလး ေမြးလိုက္ပါ။ ထမင္းရည္ပူလာမွ လွ်ာလႊဲတတ္သူ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ အရည္အခ်င္းေတြဟာ ေျဖ႐ွင္းစရာ ကိစၥရပ္ေတြ ႐ွိမွ ေပၚထြက္ လာတတ္တာေလ။ ပါးစပ္အေျပာနဲ႔ အလုပ္ေတြ လုပ္သူ။ အခြင့္ေကာင္းရမယ္ဆိုမွ အလုပ္ျပသူမ်ိဳး မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ တာဝန္ယူစိတ္နဲ႔ အလုပ္ျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ေျဖ႐ွင္းသူ ျဖစ္ပါေစ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ သင္ဟာ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အလြန္ေလးစားဖြယ္ေကာင္းသူ ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
**ေမမြန္ေက်ာ ္**
...
No comments:
Post a Comment