ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိးတဲ့။ ဘယ္လုိႀကီးပါလိမ့္။ စကားလုံးက အဆန္းသား။
အမဲလုိက္ မုဆုိးလုိ႔သာ ၾကားဖူးပါတယ္။ ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိးလုိ႔ တစ္သက္ႏွင့္တစ္ခါ လုံး၀မၾကားဖူးေပါင္ဗ်ာ။
အဲဒီလုိေလသံေတြကုိ ၾကားေယာင္ေနမိပါေသးရဲ ့။
ဒါေပမဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိးဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ရြာမွာ တကယ္ရွိခဲ့တယ္ခင္မ်။
က်ေနာ္တုိ႔ရြာက စစ္ကုိင္းတုိင္းအထက္ပုိင္းက မထင္မရွားၿမိဳ့ေလးတစ္ၿမိဳ့ျဖစ္တဲ့ ပင္လည္ဘူးအပုိင္ထဲမွာရွိတဲ့ ရြာေလးတစ္ရြာပါ။ တုံးဖလားရြာလုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဘယ္လုိက ဘယ္လုိ တုံးဖလားလုိ႔ နာမည္တြင္မွန္းေတာ့ က်ေနာ္လဲ မသိပါဘူး။ ရွမ္းနာမည္လုိလုိ ဗမာနာမည္လုိနဲ႔ အသံထြက္လုိ႔ သိပ္အဆင္မေျပသလုိဘဲ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ တုံးဘလား (တုမၻလား) ရြာလုိ႔ဘဲ လြယ္လြယ္ ေခၚေလ့ရွိၾကတယ္။ ေရွးလူႀကီးေတြကေတာ့ တုံးကုလား (တုံးကလား) လုိ႔ေခၚဆုိေနၾကျပန္ေလရဲ ့။
ေတာင္ငါးလုံးကာခုိ ရာဇၿဂိဳဟ္ဆုိတ့ဲ ပုံစံအတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ ရြာေလးပတ္လည္မွာ ေတာေတြေတာင္ေတြခ်ည္း ေနရာယူထားၾကေလရဲ ့။ ဘယ္ဘက္ကုိၾကည့္ၾကည့္ ေတာင္တန္းေတြႏွင့္ေတာအုပ္ေတြပါဘဲ။ ေတာေတာင္ေတြအနားမွာ ေနထုိင္ရတာဆုိေတာ့ သစ္မရွားဘူး။ ၀ါးမရွားဘူး။ ထင္းမရွားဘူး။ ဟင္းမရွားဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အတြက္ ပူပင္စရာမလုိပါဘူး။ ေတာထဲတစ္ခါသြားလုိက္ရင္ အလုိလုိေပါက္ေရာက္ေနတဲ့ အသီးအရြက္ေတြ အမ်ားႀကီး ခူးဆြတ္လုိ႔ ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္တုန္းကဆုိရင္ ဂ်ီတုိ႔ ဆတ္တုိ႔ ၀က္၀ံတုိ႔ ဆုိတာ ရြာအနီးအနားမွာ ရွိေနတတ္ၾကတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါဆုိ နယ္ေက်ာ္ၿပီး ရြာအနီး လယ္ကြင္းျပင္ထဲ ေရာက္ေရာက္လာတတ္ၾကေလရဲ ့။ အဲဒီေလာက္ထိေအာင္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ရြာက ေတာေတာင္ေတြနဲ႔ နီးကပ္ေနတာပါ။
ေတာေတြေတာင္ေတြနဲ႔ နီးကပ္တဲ့ရြာဆုိေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း ေတာလုိက္မုဆုိးေတြ ရြာထဲမွာ ရွိၾကတာေပါ့။ က်ေနာ့္ ဦးႀကီးကုိယ္တုိင္က မုဆုိးေက်ာ္ႀကီးပါ။ အရမ္းလက္ေျဖာင့္ပါတယ္။ တူမီးေသနတ္၊ ဒူးေလး၊ လင္းေလး၊ ေလာက္ေလးခြ။ သူအကုန္လုံး ေကာင္းေကာင္းပစ္ႏုိင္တယ္။ သားေကာင္ကုိ တည့္ေအာင္ မွန္ေအာင္ ထိေအာင္ ပစ္ခတ္ႏုိင္တယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ရြာက ရြာငယ္ေလးဆုိေတာ့ ရြာမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမရွိဘူး။ စာသင္ေက်ာင္းမရွိဘူး။ ေဆးေပးခန္းမရွိဘူး။ ယုတ္စြအဆုံး ေစ်းဆုိင္ေတာင္ တစ္ဆုိင္မွ မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ (အခုေတာ့ ရွိေနပါၿပီ)။
ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ရြာႏွင့္တစ္မုိင္ခန္႔ေ၀းတဲ့ ေတာင္ကုန္းႏွစ္ကုန္းေက်ာ္က ရြာသာယာရြာဆုိတဲ့ ရြာႀကီးကိုဘဲ အားကိုးၿပီးေနထုိင္ၾကရပါတယ္။
က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းကလဲ အဲဒီရြာသာယာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနခဲ့ရပါတယ္။ ရြာႀကီးဆုိေတာ့ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ ကုိရင္ ေက်ာင္းသားေပါင္း ၁၀၀ နီးနီးရွိတယ္။ ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ စာက်က္ခ်ိန္စာက်က္၊ ကစားခ်ိန္ကစား၊ စားခ်ိန္စားနဲ႔ တကယ္ကုိ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ အားလုံး ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းစားေတြခ်ည္းပါဘဲ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အသိတရားကုိလဲ အဲဒီဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းက က်ေနာ္ရရွိလာခ့ဲတာပါ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးအပါအ၀င္ ကုိရင္ေက်ာင္းသားေတြအားလုံးဟာ ဆြမ္းခံထြက္စရာမလုိပါဘူး။ မနက္ဆြမ္း ေန႔ဆြမ္းကုိ ရြာထဲက ေန႔တုိင္းေလာက္ေလာက္ငွငွပုိ႔ပါတယ္။ ေအးေအးေဆးေဆး စာက်က္စာအံေနရုံပါဘဲ။
ဒါေပမဲ့ အသားဟင္းကုိေတာ့ ေန႔စဥ္မပုိ႔ႏုိင္ၾကပါဘူး။ ေတာလုိက္မုဆုိးေတြအဆင္ေျပမွ ရြာဦးေက်ာင္းကိုလဲ အသားဟင္းေတြ ေရာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဟင္းေတြခ်ည္းပါဘဲ။ ရာသီအလုိက္ ခ်ဥ္ေပါင္ မုန္႔ညွင္း စရစ္ မွ်စ္ ခတ္ခ်ိဳစတဲ့ အသီးအရြက္ေတြသာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လဲ ေတာရြာမွာသီတင္းသုံးေနထုိင္ၾကတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ စာခ်ိဳးထားခဲ့ၾကဟန္တူပါရဲ ့။
"ေႏြမွာ စရစ္၊ မုိးမွာ မွ်စ္၊ ေဆာင္းမွာ မုန္႔ညွင္း၊ ဘုန္းႀကီးပ်င္း၏" တဲ့။
က်ေနာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြလဲ ဟင္းေကာင္းစားရဖုိ႔အေရး မုဆုိးေက်ာ္ေတြရဲ ့တူမီးေသနတ္သံကုိ နားစြင့္ေနၾကရတယ္။ ေတာထဲကထြက္လာတဲ့ တူမီးေသနတ္သံကုိ က်ေနာ္တုိ႔ မွန္းဆလုိ႔ရတယ္။ သားေကာင္ကိုထိသလား။ လြဲသြားသလားေပါ့။ အေတြ႔အႀကဳံသေဘာမ်ိဳးပါဘဲ။ ေသနတ္သံက... ဒုန္း... ကနဲ တစ္ခ်က္ျမည္ၿပီး ပဲ့တင္သံေတြအၾကာႀကီးထြက္ေပၚေနရင္ သားေကာင္ကုိ မထိဘူး။ လြဲသြားၿပီ။ တကယ္လုိ႔ ေသနတ္သံက ဒုန္း.. ကနဲ တစ္ခ်က္ျမည္ၿပီး ပဲ့တင္သံမၾကားရဘဲ အသံဒုန္းတိျဖစ္ေနရင္ သားေကာင္ကုိ ထိသြားတာ ေသခ်ာၿပီ။ ဒီေန႔မွာ သားေကာင္ကုိ ထိတ့ဲ ေသနတ္သံၾကားရရင္ မနက္ဖန္လုိ ေန႔မ်ိဳးမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ အသားဟင္းေတြ ေရာက္လာေတာ့တာပါဘဲ။ ဒါက ျဖစ္ေနက်ေလ။
ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ခါမွာ သားေကာင္က ေသးလုိ႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ မုဆုိးေတာထဲမွာဘဲ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကလုိ႔လား မသိဘူး။ ေသနတ္သံၾကားရေပမဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အသားဟင္း ေရာက္မလာတတ္ၾကဘူး။ ေသနတ္သံကုိ နားစြင့္ေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြလဲ မုဆုိးေတြကုိ သိပ္မေက်နပ္ၾကဘူး။ ကေလးဆုိေတာ့ စားခ်င္တာေလာက္ဘဲ သိၾကတာကုိး။
ဒီေန႔ ေသနတ္သံၾကားၿပီး မနက္ဖန္ကုိ တမ္းတေနတတ္ၾကေပမဲ့ တကယ္တမ္း မနက္ဖန္ေရာက္ေတာ့ အသားဟင္းမပါဘဲ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ဟင္း၊ မုန္႔ညွင္းဟင္း ေတြဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္စဥ္ေတြ မ်ားလာေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြလဲ ေသနတ္သံၾကားတုိင္း သိပ္မေမွ်ာ္မွန္းရဲၾကေတာ့ပါဘူး။ ေသနတ္သံၾကားၿပီးတုိင္း ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းေတြဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကတာကိုး။
ဒါေၾကာင့္လဲဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ စကားကုိ ေခ်ာ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာေနၾကေလရဲ ့။
ဒုန္း...
ေသနတ္သံတစ္ခ်က္ထြက္ေပၚလာၿပီဆုိရင္ဘဲ..
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေယာက္က ခန္႔မွန္းေျပာဆုိေလ့ရွိတတ္တယ္။
"မနက္ဖန္ ဟင္းေကာင္းစားရေတာ့မယ္"
တစ္ျခား ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေယာက္ကလဲ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ျပန္ေျပာတတ္ေလ့ရွိတယ္။
"အလကားပါကြာ။ မုဆုိးေတြက သားေကာင္ကုိ မပစ္ေတာ့ဘူး။ ခ်ဥ္ေပါင္ပင္ကုိဘဲ ပစ္တာ"
အဲဒီလုိ အဲဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ရြာထဲကမုဆုိးေတြကုိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြက နာမည္ေပးလုိက္ၾကတယ္။
ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိး လုိ႔။
က်ေနာ္လဲ က်ေနာ့္ဦးႀကီးတစ္ေယာက္ တူမီးေသနတ္တကားကားနဲ႔ ေတာထဲ၀င္ၿပီးအမဲလုိက္ဖုိ႔ျပင္ဆင္ေနတာေတြ႔တုိင္း---
"ဦးႀကီး... ဘယ္ကုိလဲဗ်... ခ်ဥ္ေပါင္ပင္ပစ္ထြက္မလုိ႔လား "
ဆုိၿပီး ေနာက္ေတာ့တာပါဘဲ။
သူကလဲ ျပန္ေျပာတတ္ပါတယ္။
"ဟိတ္ေကာင္ေလး နမိတ္မရွိ၊ နမာမရွိ၊ အဲဒီလုိမေျပာနဲ႔။ အဲဒီလုိတာ ေျပာေနရင္ တကယ္လုိ႔ သားေကာင္ႀကီးႀကီးရလာတဲ့အခါ မင့္ကုိ မေကၽြးဘူး" တဲ့။
ဘယ္လုိဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေသနတ္သံႀကားၿပီးေနာက္တစ္ရက္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ အသားဟင္းေရာက္သည္ျဖစ္ေစ မေရာက္လာသည္ျဖစ္ေစ က်ေနာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ေသနတ္သံၾကားတုိင္း ေယာင္ရမ္းၿပီးထေအာ္တတ္တဲ့အက်င့္ ရရွိသြားခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။
"ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိး" တဲ့။ ။
မွတ္ခ်က္။
ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းကုိ ဒီက ယူထားပါတယ္။
Posted by ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔)
ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိးတဲ့။ ဘယ္လုိႀကီးပါလိမ့္။ စကားလုံးက အဆန္းသား။
အမဲလုိက္ မုဆုိးလုိ႔သာ ၾကားဖူးပါတယ္။ ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိးလုိ႔ တစ္သက္ႏွင့္တစ္ခါ လုံး၀မၾကားဖူးေပါင္ဗ်ာ။
အဲဒီလုိေလသံေတြကုိ ၾကားေယာင္ေနမိပါေသးရဲ ့။
ဒါေပမဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိးဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔ရြာမွာ တကယ္ရွိခဲ့တယ္ခင္မ်။
က်ေနာ္တုိ႔ရြာက စစ္ကုိင္းတုိင္းအထက္ပုိင္းက မထင္မရွားၿမိဳ့ေလးတစ္ၿမိဳ့ျဖစ္တဲ့ ပင္လည္ဘူးအပုိင္ထဲမွာရွိတဲ့ ရြာေလးတစ္ရြာပါ။ တုံးဖလားရြာလုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဘယ္လုိက ဘယ္လုိ တုံးဖလားလုိ႔ နာမည္တြင္မွန္းေတာ့ က်ေနာ္လဲ မသိပါဘူး။ ရွမ္းနာမည္လုိလုိ ဗမာနာမည္လုိနဲ႔ အသံထြက္လုိ႔ သိပ္အဆင္မေျပသလုိဘဲ။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ တုံးဘလား (တုမၻလား) ရြာလုိ႔ဘဲ လြယ္လြယ္ ေခၚေလ့ရွိၾကတယ္။ ေရွးလူႀကီးေတြကေတာ့ တုံးကုလား (တုံးကလား) လုိ႔ေခၚဆုိေနၾကျပန္ေလရဲ ့။
ေတာင္ငါးလုံးကာခုိ ရာဇၿဂိဳဟ္ဆုိတ့ဲ ပုံစံအတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔ ရြာေလးပတ္လည္မွာ ေတာေတြေတာင္ေတြခ်ည္း ေနရာယူထားၾကေလရဲ ့။ ဘယ္ဘက္ကုိၾကည့္ၾကည့္ ေတာင္တန္းေတြႏွင့္ေတာအုပ္ေတြပါဘဲ။ ေတာေတာင္ေတြအနားမွာ ေနထုိင္ရတာဆုိေတာ့ သစ္မရွားဘူး။ ၀ါးမရွားဘူး။ ထင္းမရွားဘူး။ ဟင္းမရွားဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အတြက္ ပူပင္စရာမလုိပါဘူး။ ေတာထဲတစ္ခါသြားလုိက္ရင္ အလုိလုိေပါက္ေရာက္ေနတဲ့ အသီးအရြက္ေတြ အမ်ားႀကီး ခူးဆြတ္လုိ႔ ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ငယ္စဥ္တုန္းကဆုိရင္ ဂ်ီတုိ႔ ဆတ္တုိ႔ ၀က္၀ံတုိ႔ ဆုိတာ ရြာအနီးအနားမွာ ရွိေနတတ္ၾကတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါဆုိ နယ္ေက်ာ္ၿပီး ရြာအနီး လယ္ကြင္းျပင္ထဲ ေရာက္ေရာက္လာတတ္ၾကေလရဲ ့။ အဲဒီေလာက္ထိေအာင္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ရြာက ေတာေတာင္ေတြနဲ႔ နီးကပ္ေနတာပါ။
ေတာေတြေတာင္ေတြနဲ႔ နီးကပ္တဲ့ရြာဆုိေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း ေတာလုိက္မုဆုိးေတြ ရြာထဲမွာ ရွိၾကတာေပါ့။ က်ေနာ့္ ဦးႀကီးကုိယ္တုိင္က မုဆုိးေက်ာ္ႀကီးပါ။ အရမ္းလက္ေျဖာင့္ပါတယ္။ တူမီးေသနတ္၊ ဒူးေလး၊ လင္းေလး၊ ေလာက္ေလးခြ။ သူအကုန္လုံး ေကာင္းေကာင္းပစ္ႏုိင္တယ္။ သားေကာင္ကုိ တည့္ေအာင္ မွန္ေအာင္ ထိေအာင္ ပစ္ခတ္ႏုိင္တယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ရြာက ရြာငယ္ေလးဆုိေတာ့ ရြာမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမရွိဘူး။ စာသင္ေက်ာင္းမရွိဘူး။ ေဆးေပးခန္းမရွိဘူး။ ယုတ္စြအဆုံး ေစ်းဆုိင္ေတာင္ တစ္ဆုိင္မွ မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ (အခုေတာ့ ရွိေနပါၿပီ)။
ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ရြာႏွင့္တစ္မုိင္ခန္႔ေ၀းတဲ့ ေတာင္ကုန္းႏွစ္ကုန္းေက်ာ္က ရြာသာယာရြာဆုိတဲ့ ရြာႀကီးကိုဘဲ အားကိုးၿပီးေနထုိင္ၾကရပါတယ္။
က်ေနာ္ငယ္ငယ္တုန္းကလဲ အဲဒီရြာသာယာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနခဲ့ရပါတယ္။ ရြာႀကီးဆုိေတာ့ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ ကုိရင္ ေက်ာင္းသားေပါင္း ၁၀၀ နီးနီးရွိတယ္။ ေပ်ာ္စရာႀကီးေပါ့ဗ်ာ။ စာက်က္ခ်ိန္စာက်က္၊ ကစားခ်ိန္ကစား၊ စားခ်ိန္စားနဲ႔ တကယ္ကုိ ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ အားလုံး ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းစားေတြခ်ည္းပါဘဲ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အသိတရားကုိလဲ အဲဒီဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းက က်ေနာ္ရရွိလာခ့ဲတာပါ။
ဘုန္းေတာ္ႀကီးအပါအ၀င္ ကုိရင္ေက်ာင္းသားေတြအားလုံးဟာ ဆြမ္းခံထြက္စရာမလုိပါဘူး။ မနက္ဆြမ္း ေန႔ဆြမ္းကုိ ရြာထဲက ေန႔တုိင္းေလာက္ေလာက္ငွငွပုိ႔ပါတယ္။ ေအးေအးေဆးေဆး စာက်က္စာအံေနရုံပါဘဲ။
ဒါေပမဲ့ အသားဟင္းကုိေတာ့ ေန႔စဥ္မပုိ႔ႏုိင္ၾကပါဘူး။ ေတာလုိက္မုဆုိးေတြအဆင္ေျပမွ ရြာဦးေက်ာင္းကိုလဲ အသားဟင္းေတြ ေရာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဟင္းေတြခ်ည္းပါဘဲ။ ရာသီအလုိက္ ခ်ဥ္ေပါင္ မုန္႔ညွင္း စရစ္ မွ်စ္ ခတ္ခ်ိဳစတဲ့ အသီးအရြက္ေတြသာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လဲ ေတာရြာမွာသီတင္းသုံးေနထုိင္ၾကတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ စာခ်ိဳးထားခဲ့ၾကဟန္တူပါရဲ ့။
"ေႏြမွာ စရစ္၊ မုိးမွာ မွ်စ္၊ ေဆာင္းမွာ မုန္႔ညွင္း၊ ဘုန္းႀကီးပ်င္း၏" တဲ့။
က်ေနာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြလဲ ဟင္းေကာင္းစားရဖုိ႔အေရး မုဆုိးေက်ာ္ေတြရဲ ့တူမီးေသနတ္သံကုိ နားစြင့္ေနၾကရတယ္။ ေတာထဲကထြက္လာတဲ့ တူမီးေသနတ္သံကုိ က်ေနာ္တုိ႔ မွန္းဆလုိ႔ရတယ္။ သားေကာင္ကိုထိသလား။ လြဲသြားသလားေပါ့။ အေတြ႔အႀကဳံသေဘာမ်ိဳးပါဘဲ။ ေသနတ္သံက... ဒုန္း... ကနဲ တစ္ခ်က္ျမည္ၿပီး ပဲ့တင္သံေတြအၾကာႀကီးထြက္ေပၚေနရင္ သားေကာင္ကုိ မထိဘူး။ လြဲသြားၿပီ။ တကယ္လုိ႔ ေသနတ္သံက ဒုန္း.. ကနဲ တစ္ခ်က္ျမည္ၿပီး ပဲ့တင္သံမၾကားရဘဲ အသံဒုန္းတိျဖစ္ေနရင္ သားေကာင္ကုိ ထိသြားတာ ေသခ်ာၿပီ။ ဒီေန႔မွာ သားေကာင္ကုိ ထိတ့ဲ ေသနတ္သံၾကားရရင္ မနက္ဖန္လုိ ေန႔မ်ိဳးမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ အသားဟင္းေတြ ေရာက္လာေတာ့တာပါဘဲ။ ဒါက ျဖစ္ေနက်ေလ။
ဒါေပမဲ့ တစ္ခါတစ္ခါမွာ သားေကာင္က ေသးလုိ႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ မုဆုိးေတာထဲမွာဘဲ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကလုိ႔လား မသိဘူး။ ေသနတ္သံၾကားရေပမဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အသားဟင္း ေရာက္မလာတတ္ၾကဘူး။ ေသနတ္သံကုိ နားစြင့္ေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြလဲ မုဆုိးေတြကုိ သိပ္မေက်နပ္ၾကဘူး။ ကေလးဆုိေတာ့ စားခ်င္တာေလာက္ဘဲ သိၾကတာကုိး။
ဒီေန႔ ေသနတ္သံၾကားၿပီး မနက္ဖန္ကုိ တမ္းတေနတတ္ၾကေပမဲ့ တကယ္တမ္း မနက္ဖန္ေရာက္ေတာ့ အသားဟင္းမပါဘဲ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ဟင္း၊ မုန္႔ညွင္းဟင္း ေတြဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္စဥ္ေတြ မ်ားလာေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြလဲ ေသနတ္သံၾကားတုိင္း သိပ္မေမွ်ာ္မွန္းရဲၾကေတာ့ပါဘူး။ ေသနတ္သံၾကားၿပီးတုိင္း ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းေတြဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကတာကိုး။
ဒါေၾကာင့္လဲဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ စကားကုိ ေခ်ာ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာေနၾကေလရဲ ့။
ဒုန္း...
ေသနတ္သံတစ္ခ်က္ထြက္ေပၚလာၿပီဆုိရင္ဘဲ..
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေယာက္က ခန္႔မွန္းေျပာဆုိေလ့ရွိတတ္တယ္။
"မနက္ဖန္ ဟင္းေကာင္းစားရေတာ့မယ္"
တစ္ျခား ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ေယာက္ကလဲ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ျပန္ေျပာတတ္ေလ့ရွိတယ္။
"အလကားပါကြာ။ မုဆုိးေတြက သားေကာင္ကုိ မပစ္ေတာ့ဘူး။ ခ်ဥ္ေပါင္ပင္ကုိဘဲ ပစ္တာ"
အဲဒီလုိ အဲဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ရြာထဲကမုဆုိးေတြကုိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြက နာမည္ေပးလုိက္ၾကတယ္။
ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိး လုိ႔။
က်ေနာ္လဲ က်ေနာ့္ဦးႀကီးတစ္ေယာက္ တူမီးေသနတ္တကားကားနဲ႔ ေတာထဲ၀င္ၿပီးအမဲလုိက္ဖုိ႔ျပင္ဆင္ေနတာေတြ႔တုိင္း---
"ဦးႀကီး... ဘယ္ကုိလဲဗ်... ခ်ဥ္ေပါင္ပင္ပစ္ထြက္မလုိ႔လား "
ဆုိၿပီး ေနာက္ေတာ့တာပါဘဲ။
သူကလဲ ျပန္ေျပာတတ္ပါတယ္။
"ဟိတ္ေကာင္ေလး နမိတ္မရွိ၊ နမာမရွိ၊ အဲဒီလုိမေျပာနဲ႔။ အဲဒီလုိတာ ေျပာေနရင္ တကယ္လုိ႔ သားေကာင္ႀကီးႀကီးရလာတဲ့အခါ မင့္ကုိ မေကၽြးဘူး" တဲ့။
ဘယ္လုိဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေသနတ္သံႀကားၿပီးေနာက္တစ္ရက္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကုိ အသားဟင္းေရာက္သည္ျဖစ္ေစ မေရာက္လာသည္ျဖစ္ေစ က်ေနာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ေသနတ္သံၾကားတုိင္း ေယာင္ရမ္းၿပီးထေအာ္တတ္တဲ့အက်င့္ ရရွိသြားခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။
"ခ်ဥ္ေပါင္လုိက္မုဆုိး" တဲ့။ ။
မွတ္ခ်က္။
ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းကုိ ဒီက ယူထားပါတယ္။
Posted by ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔)
No comments:
Post a Comment