“တက္တူးထိုးခ်င္လိုက္တာ… ထိုးၿပီးရင္ ဖ်က္မရမွာလည္းစိုးတယ္။ ဖ်က္လိုက္ရင္လည္း အရာေတြက်န္ခဲ့ဦးမွာ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ မသိဘူး!” လို႔ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္က ကၽြန္မကိုေမးတယ္။
“ဒါက နင့္ကိုနင္ စိတ္ရႈပ္ခံေနတာပဲ”
“ဒါေပမဲ့… ငါ့သူငယ္ခ်င္းေတြ တက္တူးထိုးထားတာ အရမ္းမိုက္တယ္။ သူတို႔က အဆူအဆဲခံ၊ အေျပာခံရလည္း လက္ေတြ႔ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ၾကတာပဲ” လက္ေပၚမွာ စံုတဲြပံုတက္တူးထိုးထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းပံုကို ျပရင္း ကၽြန္မကို သူကေျပာတယ္။
“သူထိုးရဲတိုင္း နင့္က ထိုးရဲလို႔လား?”
“အင္း! ငါ့ကိုယ္ငါ ဘာလို႔ သတၱိမရွိတာလဲလို႔ ငါစဥ္းစားေနတာ”
“နင္က သတၱိမရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ထိုးၿပီး ဖ်က္လို႔ရ မရဆိုတာကို ေၾကာက္ေနတာမဟုတ္လား?”
“ဟုတ္တယ္” ကၽြန္မအေမးကို သူမဆိုင္းမတြ ျပန္ေျဖတယ္။
“ဒါဟာ တက္တူးထိုးၿပီးရင္လည္း နင္ေနာင္တရႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ျပေနတာပဲ။ ေနာင္တရေစမယ့္ကိစၥကို စဥ္းစားခ်ိန္ေပးတာ မမွားပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြက ေနာက္ျပန္လွည့္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ေသခ်ာစဥ္းစားႏိုင္တဲ့လူေတြက လူထက္ျမက္ေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ေနာင္ျဖစ္လာမယ့္အေရးကို စဥ္းစားၿပီး အခ်ိန္မီ ဘရိတ္အုပ္ၾကတယ္”
“တက္တူးထိုးတာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေနာင္ေရးကဘာလဲ?” သူေတြးေတြးဆဆေျပာရင္း ကၽြန္မအျမင္ကို ဆက္ေမးတယ္။
“လွတယ္ မလွဘူးဆိုတာထက္ နင့္စိတ္ထဲမွာ တက္တူးထိုးထားရင္ မိုက္တယ္လို႔ ခံစားရလား! ရွက္စရာလို႔ ခံစားရလား! ဆိုတာပဲ”
“နင္ဆိုရင္ ဘယ္လို ခံစားရမလဲ?” သူက ကၽြန္မကို ေမးခြန္းျပန္ထုတ္တယ္။
“ဒါကို ငါမေတြးခဲ့ဖူးသလို ထိုးဖို႔လည္း မစဥ္းစားခဲ့မိဘူး။ ငါစဥ္းစားမိတာက မိဘေပးထားတဲ့ အသားအေရကို ငါဖ်က္စီးမိရင္ ငါစိတ္ခ်မ္းသာႏိုင္မလား? ငါေပ်ာ္ႏိုင္မလား? တကယ္လို႔ ငါအလုပ္သြားရွာတဲ့အခါ အဲဒီမွာ တက္တူးထိုးထားတဲ့လူ တစ္ေယာက္မွ ပါမေနခဲ့ဘူးဆိုရင္ ငါဟာ သူတို႔နဲ႔ အသြင္မတူျဖစ္ေနမလား? ငါအေနက်ပါ့မလား? တက္တူးထိုးထားလို႔ ငါ့ကိုမိန္းမဆိုးလို႔ လူေတြကဆိုမလား? ဆိုတာပဲ။ ငါက ဒီလိုစဥ္းစားထားရင္ ငါတက္တူးသြားမထိုးေတာ့ဘူး။ ဒီလိုဆိုရင္ ငါစိတ္ရႈပ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ နင္ေရာ? နင္က ဘယ္လိုစဥ္းစားထားမိလဲ?”
“ငါလည္း နင့္အတိုင္းပဲ”
“ဒါဆိုရင္ နင္တက္တူးထိုးၿပီးလည္း စိတ္ထဲမွာ အဲဒီအတြက္နဲ႔ ေပ်ာ္ေနမွာမဟုတ္ဘူး။ မေပ်ာ္မယ့္အတူတူ တျခားလူက တက္တူးထိုးဖို႔ သတၱိရွိၿပီး ငါက ဘာလို႔မရွိတာလဲဆိုတာကို ေတြးမေနနဲ႔ေတာ့။ သူတို႔ကေပ်ာ္တယ္။ နင္ကေၾကာက္တယ္။ တကယ္လို႔ နင္က ငါလည္းထိုးရဲတယ္ဆိုၿပီး အရဲြ႔တိုက္ တက္တူးထိုးခဲ့ရင္ ရလာမယ့္ရလဒ္က ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ? နင္ဘာကို ႏိုင္သြားသလဲ? နင္ဘာကို ရႈံးသြားသလဲ? ေနာင္တကို နင္ႏိုင္ၿပီး နင့္ကိုယ္နင္ ဆံုးရႈံးသြားတယ္မဟုတ္လား?”
“တျခားလူရဲ႕လုပ္ရဲတဲ့သတိၱကို ငါအၿမဲအားက်ခဲ့ေပမယ့္ ငါကိုယ္တိုင္က်ေတာ့ လုပ္ရဲတဲ့သတိၱမရွိခဲ့ဘူး” ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈမရွိတဲ့အရိပ္ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ ထင္ဟပ္ေနတယ္။
“သတိၱဆိုတာ ဉာဏ္နဲ႔ပူးတဲြပါတယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ သတၱိရွိၿပီး ဉာဏ္မရွိရင္ခဲ့လည္း အဆိုးဘက္ကို ေရာက္သြားေစႏိုင္တာပဲ”
သတိၱရွိတဲ့လူေတြကို ကၽြန္မ အားက်ႏွစ္သက္ေပမယ့္ သတိၱရွိတိုင္း ဉာဏ္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္မ မထင္ပါဘူး။
“နင့္သေဘာက ငါ့ကို တက္တူးမထိုးေစခ်င္ဘူးေပါ့”
“ငါက နင္မဟုတ္ဘူး။ နင့္ကိုယ္နင္ ခြင့္ျပဳမျပဳဆိုတာကိုပဲ နင္ဆံုးျဖတ္သင့္တယ္”
“ငါ ခြင့္မျပဳဘူး” သူရယ္ၿပီးေျဖတယ္။
“ဘာျဖစ္လို႔လဲ” သူ႔ကို ကၽြန္မျပန္ေမးလိုက္တယ္။
“တက္တူးထိုးထားတဲ့ ေကာင္မေလးလို႔ လူေတြရဲ႕အေခၚကို မခံခ်င္လို႔” ဘာမွမရွိေတာ့တဲ့ပံုစံနဲ႔ သူရယ္ရင္းေျဖတယ္။
++++++++
သင့္ပံုစံနဲ႔သင္ေနဖို႔ သင္အမ်ားႀကီး စဥ္းစားရတယ္။ သင္စဥ္းစားတဲ့အရာေတြက တျခားသူရဲ႕အျမင္၊ အေတြးေတြ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ တျခားသူေတြမွာ အေတြးအျမင္ေတြက မ်ားလြန္းလွတယ္။ ဥပမာ-- သူ႔မိဘေတြက ဘယ္လိုဆံုးမခဲ့လဲ! သူလူၾကားထဲ မတုိးဖူးဘူး! သူလုပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး! စည္းကမ္းမရွိဘူး! မယဥ္ေက်းဘူး! ရုပ္ကိုက ဘယ္လိုႀကီးပါလိမ့္! …. စတဲ့ အေျပာအဆို၊ အျမင္ေတြျဖစ္တယ္။
သင့္အေပၚထားတဲ့ လူေတြရဲ႕အေျပာ၊ အျမင္ေနာက္လိုက္ၿပီး သင္ေရြးခ်ယ္ျဖစ္မွာက “ငါ့ကိုယ္ငါ မလုပ္ေတာ့ဘဲ။ တျခားသူျဖစ္ခ်င္တဲ့ ငါပဲလုပ္ေတာ့မယ္”လို႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုေရြးခ်ယ္မွပဲ သင့္ကိုယ္သင္ယံုၾကည္မယ္ဆိုရင္ သင္ေပ်ာ္မွာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမွာ မဟုတ္ဘူး။ သင္က သင့္ကိုယ္သင္မပုိင္ဘဲ သူတစ္ပါးရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားေနာက္၊ အေျပာေနာက္ လိုက္ေနလို႔ျဖစ္တယ္။
မေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဘဝမွာ ရွင္သန္ရတာ ၾကာလာၿပီဆိုရင္ ဒီေလာကႀကီးက သင့္အေပၚ မတရားဘူး၊ သင္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ပိုင္ခြင့္မေပးဘူး၊ သင့္ကို မေပ်ာ္ရႊင္ေစဘူးလို႔ သင္ထင္လာလိမ့္မယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ မ်က္ရိပ္မ်က္ေျခေအာက္မွာ ရွင္သန္ရတာကို တေျဖးေျဖး သင္က်င့္သားပါလာလိမ့္မယ္။ တကယ္ဆို သူတစ္ပါးရဲ႕ မ်က္ရိပ္မ်က္ေျခက ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္က ရွိတယ္လို႔ပဲ ထင္ေနခဲ့လိမ့္မယ္။
“တျခားသူလိုခ်င္တဲ့ သင့္ပံုစံက ဘယ္လိုရွိသလဲ? ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔လဲ? အလံုးလား? အျပားလား? ေလးေထာင့္လား?”
ဒါကို သင္ကိုယ္တိုင္လဲ ကဲြကဲြျပားျပား မသိဘူး။ သင့္ဘာသာသင္ “ဒီလိုဆိုရင္ ႏွစ္သက္မယ္”၊ “ဒီလိုဆိုရင္ အျမင္ကပ္မယ္”လို႔ ထင္ေနလိမ့္မယ္။ သင္ထင္ျမင္တဲ့ ႏွစ္သက္မယ္၊ အျမင္ကပ္မယ္ဆိုတဲ့စံႏႈန္းက သင့္ကိုယံုၾကည္မႈ ေပးခ်င္မွလည္းေပးလိမ့္မယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ အျခားသူရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာပဲ သင္လိမ္လိမ္မာမာ ရွင္သန္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ခိုးခိုးဝွက္ဝွက္နဲ႔ သင္ ဆန္႔က်င္မယ္။
ဥပမာ-- တက္တူးထိုးတဲ့ကိစၥကို အႏုပညာတစ္ရပ္အျဖစ္နဲ႔ သင္ခံစားႏိုင္သလို အပို၊ အရႈပ္ေတြပါလို႔လည္း သင္ထင္ျမင္ႏိုင္တယ္။ သင္ထင္ျမင္ခံစားတာကို သင္ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ သင့္ကိုယ္သင္ေနမယ္ ဆိုတာကို သင္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ၾကားအလယ္မွာရပ္ၿပီး ေတြေဝေနရင္ သင္ပဲ နာက်င္ရပါလိမ့္မယ္။
ဘဝက ဒီလိုပဲျဖစ္တယ္….
ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဝက္တစ္ေကာင္အျဖစ္ သင္ေနႏိုင္သလို
နာက်င္တဲ့လူတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔လည္း သင္ေနႏိုင္ပါတယ္။
ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့လူေတေလအျဖစ္ သင္ေနႏိုင္သလို
နာက်င္တဲ့ အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔လည္း သင္ေနႏိုင္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕က လူအျမင္ကပ္ခံရမွာ၊ အေျပာခံရမွာကို ေၾကာက္တယ္။
တခ်ဳိ႕က အျမင္ကပ္ခံရ၊ အေျပာခံရတာကို က်င့္သားေနရၾကတယ္။
တခ်ဳိ႕က ေမြးလာတည္းက လူေတြကို အျမင္ကပ္တတ္တဲ့ ပီဇပါလာၾကတယ္။
တခ်ဳိ႕က အျမင္ကပ္မခံရ၊ အေျပာမခံရရင္ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ျဖစ္တတ္တယ္။
ကိုယ္ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ေနမယ္၊ ကိုယ့္ပံုစံနဲ႔ကိုယ္ေနတတ္ဖို႔က လြယ္ပါတယ္။ တျခားလူရဲ႕အျမင္၊ အေျပာမွာ ရွင္သန္မေနရင္၊ ဂရုစိုက္မေနရင္ ကိုယ့္ပံုစံနဲ႔ကိုယ္ သတိၱရွိရွိ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ သင္ ရွင္သန္ေနႏိုင္ပါတယ္။
မူရင္းေရးသားသူ-- Hu Shun Cheng
ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။
“တက္တူးထိုးခ်င္လိုက္တာ… ထိုးၿပီးရင္ ဖ်က္မရမွာလည္းစိုးတယ္။ ဖ်က္လိုက္ရင္လည္း အရာေတြက်န္ခဲ့ဦးမွာ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲ မသိဘူး!” လို႔ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္က ကၽြန္မကိုေမးတယ္။
“ဒါက နင့္ကိုနင္ စိတ္ရႈပ္ခံေနတာပဲ”
“ဒါေပမဲ့… ငါ့သူငယ္ခ်င္းေတြ တက္တူးထိုးထားတာ အရမ္းမိုက္တယ္။ သူတို႔က အဆူအဆဲခံ၊ အေျပာခံရလည္း လက္ေတြ႔ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ၾကတာပဲ” လက္ေပၚမွာ စံုတဲြပံုတက္တူးထိုးထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းပံုကို ျပရင္း ကၽြန္မကို သူကေျပာတယ္။
“သူထိုးရဲတိုင္း နင့္က ထိုးရဲလို႔လား?”
“အင္း! ငါ့ကိုယ္ငါ ဘာလို႔ သတၱိမရွိတာလဲလို႔ ငါစဥ္းစားေနတာ”
“နင္က သတၱိမရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ထိုးၿပီး ဖ်က္လို႔ရ မရဆိုတာကို ေၾကာက္ေနတာမဟုတ္လား?”
“ဟုတ္တယ္” ကၽြန္မအေမးကို သူမဆိုင္းမတြ ျပန္ေျဖတယ္။
“ဒါဟာ တက္တူးထိုးၿပီးရင္လည္း နင္ေနာင္တရႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ျပေနတာပဲ။ ေနာင္တရေစမယ့္ကိစၥကို စဥ္းစားခ်ိန္ေပးတာ မမွားပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြက ေနာက္ျပန္လွည့္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ေသခ်ာစဥ္းစားႏိုင္တဲ့လူေတြက လူထက္ျမက္ေတြျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ေနာင္ျဖစ္လာမယ့္အေရးကို စဥ္းစားၿပီး အခ်ိန္မီ ဘရိတ္အုပ္ၾကတယ္”
“တက္တူးထိုးတာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေနာင္ေရးကဘာလဲ?” သူေတြးေတြးဆဆေျပာရင္း ကၽြန္မအျမင္ကို ဆက္ေမးတယ္။
“လွတယ္ မလွဘူးဆိုတာထက္ နင့္စိတ္ထဲမွာ တက္တူးထိုးထားရင္ မိုက္တယ္လို႔ ခံစားရလား! ရွက္စရာလို႔ ခံစားရလား! ဆိုတာပဲ”
“နင္ဆိုရင္ ဘယ္လို ခံစားရမလဲ?” သူက ကၽြန္မကို ေမးခြန္းျပန္ထုတ္တယ္။
“ဒါကို ငါမေတြးခဲ့ဖူးသလို ထိုးဖို႔လည္း မစဥ္းစားခဲ့မိဘူး။ ငါစဥ္းစားမိတာက မိဘေပးထားတဲ့ အသားအေရကို ငါဖ်က္စီးမိရင္ ငါစိတ္ခ်မ္းသာႏိုင္မလား? ငါေပ်ာ္ႏိုင္မလား? တကယ္လို႔ ငါအလုပ္သြားရွာတဲ့အခါ အဲဒီမွာ တက္တူးထိုးထားတဲ့လူ တစ္ေယာက္မွ ပါမေနခဲ့ဘူးဆိုရင္ ငါဟာ သူတို႔နဲ႔ အသြင္မတူျဖစ္ေနမလား? ငါအေနက်ပါ့မလား? တက္တူးထိုးထားလို႔ ငါ့ကိုမိန္းမဆိုးလို႔ လူေတြကဆိုမလား? ဆိုတာပဲ။ ငါက ဒီလိုစဥ္းစားထားရင္ ငါတက္တူးသြားမထိုးေတာ့ဘူး။ ဒီလိုဆိုရင္ ငါစိတ္ရႈပ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ နင္ေရာ? နင္က ဘယ္လိုစဥ္းစားထားမိလဲ?”
“ငါလည္း နင့္အတိုင္းပဲ”
“ဒါဆိုရင္ နင္တက္တူးထိုးၿပီးလည္း စိတ္ထဲမွာ အဲဒီအတြက္နဲ႔ ေပ်ာ္ေနမွာမဟုတ္ဘူး။ မေပ်ာ္မယ့္အတူတူ တျခားလူက တက္တူးထိုးဖို႔ သတၱိရွိၿပီး ငါက ဘာလို႔မရွိတာလဲဆိုတာကို ေတြးမေနနဲ႔ေတာ့။ သူတို႔ကေပ်ာ္တယ္။ နင္ကေၾကာက္တယ္။ တကယ္လို႔ နင္က ငါလည္းထိုးရဲတယ္ဆိုၿပီး အရဲြ႔တိုက္ တက္တူးထိုးခဲ့ရင္ ရလာမယ့္ရလဒ္က ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ? နင္ဘာကို ႏိုင္သြားသလဲ? နင္ဘာကို ရႈံးသြားသလဲ? ေနာင္တကို နင္ႏိုင္ၿပီး နင့္ကိုယ္နင္ ဆံုးရႈံးသြားတယ္မဟုတ္လား?”
“တျခားလူရဲ႕လုပ္ရဲတဲ့သတိၱကို ငါအၿမဲအားက်ခဲ့ေပမယ့္ ငါကိုယ္တိုင္က်ေတာ့ လုပ္ရဲတဲ့သတိၱမရွိခဲ့ဘူး” ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈမရွိတဲ့အရိပ္ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ ထင္ဟပ္ေနတယ္။
“သတိၱဆိုတာ ဉာဏ္နဲ႔ပူးတဲြပါတယ္လို႔ ငါထင္တယ္။ သတၱိရွိၿပီး ဉာဏ္မရွိရင္ခဲ့လည္း အဆိုးဘက္ကို ေရာက္သြားေစႏိုင္တာပဲ”
သတိၱရွိတဲ့လူေတြကို ကၽြန္မ အားက်ႏွစ္သက္ေပမယ့္ သတိၱရွိတိုင္း ဉာဏ္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္မ မထင္ပါဘူး။
“နင့္သေဘာက ငါ့ကို တက္တူးမထိုးေစခ်င္ဘူးေပါ့”
“ငါက နင္မဟုတ္ဘူး။ နင့္ကိုယ္နင္ ခြင့္ျပဳမျပဳဆိုတာကိုပဲ နင္ဆံုးျဖတ္သင့္တယ္”
“ငါ ခြင့္မျပဳဘူး” သူရယ္ၿပီးေျဖတယ္။
“ဘာျဖစ္လို႔လဲ” သူ႔ကို ကၽြန္မျပန္ေမးလိုက္တယ္။
“တက္တူးထိုးထားတဲ့ ေကာင္မေလးလို႔ လူေတြရဲ႕အေခၚကို မခံခ်င္လို႔” ဘာမွမရွိေတာ့တဲ့ပံုစံနဲ႔ သူရယ္ရင္းေျဖတယ္။
++++++++
သင့္ပံုစံနဲ႔သင္ေနဖို႔ သင္အမ်ားႀကီး စဥ္းစားရတယ္။ သင္စဥ္းစားတဲ့အရာေတြက တျခားသူရဲ႕အျမင္၊ အေတြးေတြ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ တျခားသူေတြမွာ အေတြးအျမင္ေတြက မ်ားလြန္းလွတယ္။ ဥပမာ-- သူ႔မိဘေတြက ဘယ္လိုဆံုးမခဲ့လဲ! သူလူၾကားထဲ မတုိးဖူးဘူး! သူလုပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘူး! စည္းကမ္းမရွိဘူး! မယဥ္ေက်းဘူး! ရုပ္ကိုက ဘယ္လိုႀကီးပါလိမ့္! …. စတဲ့ အေျပာအဆို၊ အျမင္ေတြျဖစ္တယ္။
သင့္အေပၚထားတဲ့ လူေတြရဲ႕အေျပာ၊ အျမင္ေနာက္လိုက္ၿပီး သင္ေရြးခ်ယ္ျဖစ္မွာက “ငါ့ကိုယ္ငါ မလုပ္ေတာ့ဘဲ။ တျခားသူျဖစ္ခ်င္တဲ့ ငါပဲလုပ္ေတာ့မယ္”လို႔ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုေရြးခ်ယ္မွပဲ သင့္ကိုယ္သင္ယံုၾကည္မယ္ဆိုရင္ သင္ေပ်ာ္မွာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာမွာ မဟုတ္ဘူး။ သင္က သင့္ကိုယ္သင္မပုိင္ဘဲ သူတစ္ပါးရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားေနာက္၊ အေျပာေနာက္ လိုက္ေနလို႔ျဖစ္တယ္။
မေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဘဝမွာ ရွင္သန္ရတာ ၾကာလာၿပီဆိုရင္ ဒီေလာကႀကီးက သင့္အေပၚ မတရားဘူး၊ သင္လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ပိုင္ခြင့္မေပးဘူး၊ သင့္ကို မေပ်ာ္ရႊင္ေစဘူးလို႔ သင္ထင္လာလိမ့္မယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ မ်က္ရိပ္မ်က္ေျခေအာက္မွာ ရွင္သန္ရတာကို တေျဖးေျဖး သင္က်င့္သားပါလာလိမ့္မယ္။ တကယ္ဆို သူတစ္ပါးရဲ႕ မ်က္ရိပ္မ်က္ေျခက ရွိခ်င္မွရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္က ရွိတယ္လို႔ပဲ ထင္ေနခဲ့လိမ့္မယ္။
“တျခားသူလိုခ်င္တဲ့ သင့္ပံုစံက ဘယ္လိုရွိသလဲ? ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔လဲ? အလံုးလား? အျပားလား? ေလးေထာင့္လား?”
ဒါကို သင္ကိုယ္တိုင္လဲ ကဲြကဲြျပားျပား မသိဘူး။ သင့္ဘာသာသင္ “ဒီလိုဆိုရင္ ႏွစ္သက္မယ္”၊ “ဒီလိုဆိုရင္ အျမင္ကပ္မယ္”လို႔ ထင္ေနလိမ့္မယ္။ သင္ထင္ျမင္တဲ့ ႏွစ္သက္မယ္၊ အျမင္ကပ္မယ္ဆိုတဲ့စံႏႈန္းက သင့္ကိုယံုၾကည္မႈ ေပးခ်င္မွလည္းေပးလိမ့္မယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ အျခားသူရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာပဲ သင္လိမ္လိမ္မာမာ ရွင္သန္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ခိုးခိုးဝွက္ဝွက္နဲ႔ သင္ ဆန္႔က်င္မယ္။
ဥပမာ-- တက္တူးထိုးတဲ့ကိစၥကို အႏုပညာတစ္ရပ္အျဖစ္နဲ႔ သင္ခံစားႏိုင္သလို အပို၊ အရႈပ္ေတြပါလို႔လည္း သင္ထင္ျမင္ႏိုင္တယ္။ သင္ထင္ျမင္ခံစားတာကို သင္ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ သင့္ကိုယ္သင္ေနမယ္ ဆိုတာကို သင္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ ၾကားအလယ္မွာရပ္ၿပီး ေတြေဝေနရင္ သင္ပဲ နာက်င္ရပါလိမ့္မယ္။
ဘဝက ဒီလိုပဲျဖစ္တယ္….
ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဝက္တစ္ေကာင္အျဖစ္ သင္ေနႏိုင္သလို
နာက်င္တဲ့လူတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔လည္း သင္ေနႏိုင္ပါတယ္။
ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့လူေတေလအျဖစ္ သင္ေနႏိုင္သလို
နာက်င္တဲ့ အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔လည္း သင္ေနႏိုင္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕က လူအျမင္ကပ္ခံရမွာ၊ အေျပာခံရမွာကို ေၾကာက္တယ္။
တခ်ဳိ႕က အျမင္ကပ္ခံရ၊ အေျပာခံရတာကို က်င့္သားေနရၾကတယ္။
တခ်ဳိ႕က ေမြးလာတည္းက လူေတြကို အျမင္ကပ္တတ္တဲ့ ပီဇပါလာၾကတယ္။
တခ်ဳိ႕က အျမင္ကပ္မခံရ၊ အေျပာမခံရရင္ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ျဖစ္တတ္တယ္။
ကိုယ္ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ေနမယ္၊ ကိုယ့္ပံုစံနဲ႔ကိုယ္ေနတတ္ဖို႔က လြယ္ပါတယ္။ တျခားလူရဲ႕အျမင္၊ အေျပာမွာ ရွင္သန္မေနရင္၊ ဂရုစိုက္မေနရင္ ကိုယ့္ပံုစံနဲ႔ကိုယ္ သတိၱရွိရွိ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ သင္ ရွင္သန္ေနႏိုင္ပါတယ္။
မူရင္းေရးသားသူ-- Hu Shun Cheng
ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္။
No comments:
Post a Comment