တေဒါက္ေဒါက္ အသံကို
ေက်ာင္းႏွင့္ အလွမ္းနည္းနည္း
ကြာေသာ္လည္း ၾကားေနရသည္ ။ ဖုန္းဆိုးကြင္းေက်းရြာ၏ အေျခခံပညာ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးကို
အမိုးမိုးရန္အတြက္ မေန႔ကပင္ခ်ိန္းဆိုထား ၿပီးျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ အိပ္ရာမွ ႏိုးသည္ႏွင့္ ေက်ာင္းဆီသို႔ ထြက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤေက်းရြာ၏ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ မူလတန္းေက်ာင္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလုိက္ေသာ ( 1983 ) ခုႏွစ္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ္က တာ၀န္ခံေက်ာင္း အုပ္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းခဲ့ရပါသည္ ။ အလုပ္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ႏွီးမ်ားရရွိရန္ ေစာေစာစီးစီးမွာပင္ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္၍ ေက်ာင္းေရွ႕ခုံတန္းလ်ားေပၚမွာ
ႏွီးျဖာေနသည့္ ဦးေလး ဦးေဇာ္မင္းကို ေက်ာင္းအ၀င္ လမ္းမွ ေတြ႕လိုက္ရသည္ ။ ဦးေလးက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ေတာင္ေစာေနပါလား ဟုေျပာလိုက္ရာ ႏွီးမေလာက္မွာ စိုးတာနဲ႔ ထပ္ၿပီးလုပ္ထားမယ္ဆိုၿပီး ေစာေစာလာခဲ့တာပဲ ဆရာေလးေရ ။ ပိုေတာ့လည္း လိုတဲ့ေနရာသုံး ဖို႔ တစ္မိုး လုံး ရိွေသးတယ္မဟုတ္လား ဟုေျပာကာ ဦးေလးက ဆက္၍ ႏွီးျဖာေနပါသည္ ။ သူကိုင္ထားေသာ ဓားကိုၾကည့္လိုက္ရာ အဖ်ားပိုင္းမွာ မို႔ေမာက္၍ ေနသပါသည္ ။ ဦးေလးကိုင္ထားတာ ဘာဓားလဲ ဟုေမးလိုက္မိသည္ ။ အဲဒါ ဓားေမာက္လို႔ ေခၚတယ္ေလ ။ အခုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အေတြ႕ရနည္းသြားၿပီေေပါ့ ဟုျပန္ေျဖပါသည္ ။ ေနာက္မွ ပတၱျမားမွာ ငေမာက္ ၊ ဓားမွာ ဓားေမာက္ လို႔ ဆိုစကားလည္းရိွတယ္ ဆရာေလးရဲ႕ ဟုဆက္ေျပာ သျဖင့္ မွတ္သားလိုက္မိသည္ ။ မၾကာမီမွာပင္ ေက်းရြာသားမ်ားကေရာက္ရိွလာၾကၿပီး ေက်ာင္းကေလး၏ အမိုးကို ဓနိမ်ားျဖင့္ မိုးပါေတာ့သည္ ။ ဤဓနိမ်ား မွာ ရြာအနီးရိွ ဓနိေတာမ်ားမွ ပိုင္ရွင္မ်ား၏ အလွဴမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္ ။ ဓနိလွဴသူက လွဴၿပီး ဓနိျပစ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ မိန္းကေလးမ်ားက တာ၀န္ယူကာ လုပ္အားဒါန ပါ၀င္ၾကသည္ ။ ရြာသားမ်ားက ဥယ်ာဥ္ ၿခံေျမပိုင္သူမ်ားထံမွ ၀ါးမ်ားကို အလွဴခံကာ ခုတ္ယူျခင္း ၊ ထရံရက္လုပ္ျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ၾကၿပီး ေက်ာင္းကေလးကို အမိုးအကာလုံၿခဳံမႈရရိွေစရန္ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ အင္အား ညီညြတ္မႈေၾကာင့္လည္း အားရစရာ ျဖစ္ရပါသည္ ။ ရြာကေလးတြင္ ရိွေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားကိုလည္း အရြယ္မေရာက္ မီတြင္ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားမွာ မခိုင္းမေစၾကပဲ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအျဖစ္ ပညာေရးအတြက္ စုေဆာင္းခဲ့ၾကပါသည္ ။ စုစည္းညီညြတ္မႈ ၊ အားမာန္တက္ၾကြမႈ ႏွင့္ ပညာေရးျဖင့္ အနာဂတ္ကိုႀကိဳဆိုမႈ တို႔ေၾကာင့္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီေသာ မူလတန္းေက်ာင္း ကေလး ျဖစ္တည္လာခဲ့ရပါသည္ ။ တစ္မနက္တည္းႏွင့္ပင္ ေက်ာင္းကေလးမ်ာ အမိုးမိုးၿပီးသြားပါသည္ ။ ထိုအခါ ရြာလူႀကီးတို႔၏ စီမံထားမႈေၾကာင့္ ရြာထဲမွ ထမင္းဟင္း ခ်က္ၿပိး လာပို႔ၾကပါေတာ့သည္ ။ အလုပ္လုပ္သူမ်ားမွာ ဗိုက္ဆာေနၾကသျဖင့္ အားရပါးရ စားၾကပါေတာ့သည္ ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အသက္ႀကီးေသာ ရပ္ရြာလူႀကီးမ်ား၏ ၀ိုင္းမွာ ေနရာခ်ေပးျခင္းကိုရသျဖင့္ ႏွီးျဖာေသာ ဦးေလးႏွင့္ တစ္၀ုိင္းတည္းဆုံပါေတာ့သည္ ။ ဦးေလးက ပတ္၀န္းက်င္မွ လူ မ်ားကို ဒို႔ ဆရာေလးက ဓားေမာက္ကို မေတြ႕ဖူးလို႔ ျပရေသးတယ္ကြ ။ အခု ဒို႔စားေနတာက ငါးသေလာက္ဟင္းနဲ႔ ဆိုေတာ့ စာဆိုလည္းကိုက္လာၿပီ ဟုေျပာပါသည္ ။ က်န္လူမ်ားက ဘာ စာလဲဆိုတာေျပာျပအုံးေလဟု ၀ိုင္းေျပာၾကပါသည္ ။ မင္းတို႔လည္း သိပါတယ္ကြာ ။ ဓာမွာ ဓားေမာက္ ၊ ငါးမွာ ငါးသေလာက္ ၊ မယားမွာဆံေတာက္ ဆိုတာေလ။ ။ ဒို႔ဆရာေလးက လူပ်ိဳေလးဆိုေတာ့ မယား မွာဆံေတာက္ကို လိုမွာေပါ့ ။ မဟုတ္ဘူးလား ဆရာေလး ။ လို႔ ေမးေျပာေျပာလာတာနဲ႔ ဦးေလးေရ ဆံေတာက္ေတြကလည္း ရိွေသးရဲ႕ လားလို႔ ေမးလိုက္မိပါတယ္ ။ ဦးေလးလည္း နည္းနည္းေတြသြားၿပိီးမွ ဟုတ္တယ္ ဆရာေလးေရ ဓားေမာက္လိုပဲ ဆံေတာက္လည္း ေတာ္ေတာ္ရွားသြားၿပီဟု ျပန္ေျဖသျဖင့္ ပြဲက်သြားပါေတာ့သည္ ။ အမယ္ ရွင္က ထမင္းစားရင္း ဘာေတြေတြးၿပီးၿပဳံးေနတာလဲ ဟူေသာ အေမးကိုၾကားမွ အတိတ္ကို ျပန္လည္သြားမိေသာ မိမိ၏စိတ္ကို ဖမ္းလိုက္ကာ ဇနီးကို ျပန္ေျပာမိပါသည္ ။ ပတၱျမားမွာ ငေမာက္တဲ့ ။ ဓားမွာ ဓားေမာက္ ၊ ငါးမွာ ငါးသေလာက္ ၊ မယားမွာ ဆံေတာက္ ဆိုတာကို ေတြးမိလို႔ပါ မိန္းမရာ ။ အခုစားေနတာက ငါးသေလာက္ မို႔လို႔ အရင္ မူလတန္းေက်ာင္းမွာ အလုပ္၀င္တုန္းက ရြာကလူေတြေျပာေျပာေနတာ သတိရၿပီး ၿပဳံးမိတာပါကြာ ။ အမယ္ ဒီငါးသေလာက္ကို ေစ်းက၀ယ္လာတာ မဟုတ္ဘူး ရွင္ေရ႕ ။ ဒိုင္က မိတ္ေဆြကို မွာထားရတာ ။ ရွင္က ငါးသေလာက္ကေလးဘာေလး စားရရင္ ေကာင္းမွာပဲ လို႔ ေျပာေျပာေနလို႔ စီစဥ္ထားရတာ ။ ငါးသေလာက္ေတြလည္း ႏိုင္ငံျခားကို ပို႔ေနၿပီေလ ။ ေစ်းမွာ ျမင္ရဖို႔ ခဲယဥ္းသြားၿပီ ရွင္ ရဲ႕ ။ ဟင္ ၊ ဒါဆို ... ပတၱျမား နဲ႔ ဓား ငေမာက္ ၊ ငါးသေလာက္ နဲ႔ ဆံေတာက္မယားေတြ ေပ်ာက္သြား ေလၿပီေကာ လို႔ ညည္းရ ေတာ့မွာလား ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သုံးဆယ္ အတြင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အႏွစ္သာရနဲ႔ အသြင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပုံေျပာင္းတာ ၊ ေပ်ာက္ပ်က္တာေတာ့ အေသအခ်ာေပါ့ ။ အင္း ထပ္ၿပီး ဘာေတြ ေပ်ာက္အုံးမွာလဲ ။ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးလည္း ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ၾကားရတယ္ ။ ဧရာ၀တီ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ ျမန္မာတို႔ ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းအစဆိုေတာ့ ဧရာ၀တီသာ ေပ်ာက္ရင္ ဒို႔ ျမန္မာေတြလည္း ေပ်ာက္မွာ ေသခ်ာေနၿပီပဲ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ မိခင္ ျမစ္ႀကီးဧရာ၀တီ ဆက္လက္ရွင္သန္ စီးဆင္းႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ... သိတတ္လို႔ တတ္သိၿပီး သတၱိေတြတိုးကာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ား စိုးမိုးလ်က္ ပညာျဖင့္ ဦးေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ ...
**ၿငိမ္းစိုးဦး**
-မယားဆံေတာက္ ၊ ေနာက္ အလြန္-
ေက်ာင္းႏွင့္ အလွမ္းနည္းနည္း
ကြာေသာ္လည္း ၾကားေနရသည္ ။ ဖုန္းဆိုးကြင္းေက်းရြာ၏ အေျခခံပညာ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးကို
အမိုးမိုးရန္အတြက္ မေန႔ကပင္ခ်ိန္းဆိုထား ၿပီးျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ အိပ္ရာမွ ႏိုးသည္ႏွင့္ ေက်ာင္းဆီသို႔ ထြက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤေက်းရြာ၏ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ မူလတန္းေက်ာင္းအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလုိက္ေသာ ( 1983 ) ခုႏွစ္မွာပင္ ကၽြန္ေတာ္က တာ၀န္ခံေက်ာင္း အုပ္အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းခဲ့ရပါသည္ ။ အလုပ္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ႏွီးမ်ားရရွိရန္ ေစာေစာစီးစီးမွာပင္ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္၍ ေက်ာင္းေရွ႕ခုံတန္းလ်ားေပၚမွာ
ႏွီးျဖာေနသည့္ ဦးေလး ဦးေဇာ္မင္းကို ေက်ာင္းအ၀င္ လမ္းမွ ေတြ႕လိုက္ရသည္ ။ ဦးေလးက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ေတာင္ေစာေနပါလား ဟုေျပာလိုက္ရာ ႏွီးမေလာက္မွာ စိုးတာနဲ႔ ထပ္ၿပီးလုပ္ထားမယ္ဆိုၿပီး ေစာေစာလာခဲ့တာပဲ ဆရာေလးေရ ။ ပိုေတာ့လည္း လိုတဲ့ေနရာသုံး ဖို႔ တစ္မိုး လုံး ရိွေသးတယ္မဟုတ္လား ဟုေျပာကာ ဦးေလးက ဆက္၍ ႏွီးျဖာေနပါသည္ ။ သူကိုင္ထားေသာ ဓားကိုၾကည့္လိုက္ရာ အဖ်ားပိုင္းမွာ မို႔ေမာက္၍ ေနသပါသည္ ။ ဦးေလးကိုင္ထားတာ ဘာဓားလဲ ဟုေမးလိုက္မိသည္ ။ အဲဒါ ဓားေမာက္လို႔ ေခၚတယ္ေလ ။ အခုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အေတြ႕ရနည္းသြားၿပီေေပါ့ ဟုျပန္ေျဖပါသည္ ။ ေနာက္မွ ပတၱျမားမွာ ငေမာက္ ၊ ဓားမွာ ဓားေမာက္ လို႔ ဆိုစကားလည္းရိွတယ္ ဆရာေလးရဲ႕ ဟုဆက္ေျပာ သျဖင့္ မွတ္သားလိုက္မိသည္ ။ မၾကာမီမွာပင္ ေက်းရြာသားမ်ားကေရာက္ရိွလာၾကၿပီး ေက်ာင္းကေလး၏ အမိုးကို ဓနိမ်ားျဖင့္ မိုးပါေတာ့သည္ ။ ဤဓနိမ်ား မွာ ရြာအနီးရိွ ဓနိေတာမ်ားမွ ပိုင္ရွင္မ်ား၏ အလွဴမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္ ။ ဓနိလွဴသူက လွဴၿပီး ဓနိျပစ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ မိန္းကေလးမ်ားက တာ၀န္ယူကာ လုပ္အားဒါန ပါ၀င္ၾကသည္ ။ ရြာသားမ်ားက ဥယ်ာဥ္ ၿခံေျမပိုင္သူမ်ားထံမွ ၀ါးမ်ားကို အလွဴခံကာ ခုတ္ယူျခင္း ၊ ထရံရက္လုပ္ျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ၾကၿပီး ေက်ာင္းကေလးကို အမိုးအကာလုံၿခဳံမႈရရိွေစရန္ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ အင္အား ညီညြတ္မႈေၾကာင့္လည္း အားရစရာ ျဖစ္ရပါသည္ ။ ရြာကေလးတြင္ ရိွေသာ ကေလးသူငယ္မ်ားကိုလည္း အရြယ္မေရာက္ မီတြင္ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားမွာ မခိုင္းမေစၾကပဲ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအျဖစ္ ပညာေရးအတြက္ စုေဆာင္းခဲ့ၾကပါသည္ ။ စုစည္းညီညြတ္မႈ ၊ အားမာန္တက္ၾကြမႈ ႏွင့္ ပညာေရးျဖင့္ အနာဂတ္ကိုႀကိဳဆိုမႈ တို႔ေၾကာင့္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီေသာ မူလတန္းေက်ာင္း ကေလး ျဖစ္တည္လာခဲ့ရပါသည္ ။ တစ္မနက္တည္းႏွင့္ပင္ ေက်ာင္းကေလးမ်ာ အမိုးမိုးၿပီးသြားပါသည္ ။ ထိုအခါ ရြာလူႀကီးတို႔၏ စီမံထားမႈေၾကာင့္ ရြာထဲမွ ထမင္းဟင္း ခ်က္ၿပိး လာပို႔ၾကပါေတာ့သည္ ။ အလုပ္လုပ္သူမ်ားမွာ ဗိုက္ဆာေနၾကသျဖင့္ အားရပါးရ စားၾကပါေတာ့သည္ ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အသက္ႀကီးေသာ ရပ္ရြာလူႀကီးမ်ား၏ ၀ိုင္းမွာ ေနရာခ်ေပးျခင္းကိုရသျဖင့္ ႏွီးျဖာေသာ ဦးေလးႏွင့္ တစ္၀ုိင္းတည္းဆုံပါေတာ့သည္ ။ ဦးေလးက ပတ္၀န္းက်င္မွ လူ မ်ားကို ဒို႔ ဆရာေလးက ဓားေမာက္ကို မေတြ႕ဖူးလို႔ ျပရေသးတယ္ကြ ။ အခု ဒို႔စားေနတာက ငါးသေလာက္ဟင္းနဲ႔ ဆိုေတာ့ စာဆိုလည္းကိုက္လာၿပီ ဟုေျပာပါသည္ ။ က်န္လူမ်ားက ဘာ စာလဲဆိုတာေျပာျပအုံးေလဟု ၀ိုင္းေျပာၾကပါသည္ ။ မင္းတို႔လည္း သိပါတယ္ကြာ ။ ဓာမွာ ဓားေမာက္ ၊ ငါးမွာ ငါးသေလာက္ ၊ မယားမွာဆံေတာက္ ဆိုတာေလ။ ။ ဒို႔ဆရာေလးက လူပ်ိဳေလးဆိုေတာ့ မယား မွာဆံေတာက္ကို လိုမွာေပါ့ ။ မဟုတ္ဘူးလား ဆရာေလး ။ လို႔ ေမးေျပာေျပာလာတာနဲ႔ ဦးေလးေရ ဆံေတာက္ေတြကလည္း ရိွေသးရဲ႕ လားလို႔ ေမးလိုက္မိပါတယ္ ။ ဦးေလးလည္း နည္းနည္းေတြသြားၿပိီးမွ ဟုတ္တယ္ ဆရာေလးေရ ဓားေမာက္လိုပဲ ဆံေတာက္လည္း ေတာ္ေတာ္ရွားသြားၿပီဟု ျပန္ေျဖသျဖင့္ ပြဲက်သြားပါေတာ့သည္ ။ အမယ္ ရွင္က ထမင္းစားရင္း ဘာေတြေတြးၿပီးၿပဳံးေနတာလဲ ဟူေသာ အေမးကိုၾကားမွ အတိတ္ကို ျပန္လည္သြားမိေသာ မိမိ၏စိတ္ကို ဖမ္းလိုက္ကာ ဇနီးကို ျပန္ေျပာမိပါသည္ ။ ပတၱျမားမွာ ငေမာက္တဲ့ ။ ဓားမွာ ဓားေမာက္ ၊ ငါးမွာ ငါးသေလာက္ ၊ မယားမွာ ဆံေတာက္ ဆိုတာကို ေတြးမိလို႔ပါ မိန္းမရာ ။ အခုစားေနတာက ငါးသေလာက္ မို႔လို႔ အရင္ မူလတန္းေက်ာင္းမွာ အလုပ္၀င္တုန္းက ရြာကလူေတြေျပာေျပာေနတာ သတိရၿပီး ၿပဳံးမိတာပါကြာ ။ အမယ္ ဒီငါးသေလာက္ကို ေစ်းက၀ယ္လာတာ မဟုတ္ဘူး ရွင္ေရ႕ ။ ဒိုင္က မိတ္ေဆြကို မွာထားရတာ ။ ရွင္က ငါးသေလာက္ကေလးဘာေလး စားရရင္ ေကာင္းမွာပဲ လို႔ ေျပာေျပာေနလို႔ စီစဥ္ထားရတာ ။ ငါးသေလာက္ေတြလည္း ႏိုင္ငံျခားကို ပို႔ေနၿပီေလ ။ ေစ်းမွာ ျမင္ရဖို႔ ခဲယဥ္းသြားၿပီ ရွင္ ရဲ႕ ။ ဟင္ ၊ ဒါဆို ... ပတၱျမား နဲ႔ ဓား ငေမာက္ ၊ ငါးသေလာက္ နဲ႔ ဆံေတာက္မယားေတြ ေပ်ာက္သြား ေလၿပီေကာ လို႔ ညည္းရ ေတာ့မွာလား ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သုံးဆယ္ အတြင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အႏွစ္သာရနဲ႔ အသြင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပုံေျပာင္းတာ ၊ ေပ်ာက္ပ်က္တာေတာ့ အေသအခ်ာေပါ့ ။ အင္း ထပ္ၿပီး ဘာေတြ ေပ်ာက္အုံးမွာလဲ ။ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးလည္း ေခ်ာက္ေခ်ာက္ခ်ားခ်ား ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ၾကားရတယ္ ။ ဧရာ၀တီ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ ျမန္မာတို႔ ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ သမိုင္းအစဆိုေတာ့ ဧရာ၀တီသာ ေပ်ာက္ရင္ ဒို႔ ျမန္မာေတြလည္း ေပ်ာက္မွာ ေသခ်ာေနၿပီပဲ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔၏ မိခင္ ျမစ္ႀကီးဧရာ၀တီ ဆက္လက္ရွင္သန္ စီးဆင္းႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ... သိတတ္လို႔ တတ္သိၿပီး သတၱိေတြတိုးကာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ား စိုးမိုးလ်က္ ပညာျဖင့္ ဦးေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစ ...
**ၿငိမ္းစိုးဦး**
No comments:
Post a Comment