ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Friday, October 12, 2012

>
-ဓားႏွင့္ႏွင္းဆီ-
ျပကြက္သည္ တျဖည္းျဖည္းပို၍ သည္းထိတ္ရင္ဖိုဖြယ္ ျဖစ္လာ၏။ မန္ေနဂ်ာ၏ အစီအစဥ္ ေကာင္းမြန္ျခင္းႏွင့္ ဇာတ္ခံုေပၚမွ အခင္းအက်င္းကလည္း ျပကြက္ကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစ၏။ ခုျပကြက္မေရာက္ခင္ ေနာက္ဆံုးျပသြားေသာအခန္းမွာ လူရႊင္ေတာ္သံုးေယာက္တို႔၏ ဟာဒယရႊင္ေဆး တိုက္ေကၽြးျခင္း ျဖစ္၏။ ဟာသကြက္ေတြကို ကိုယ္ႏႈတ္အမူအရာ ႏွစ္ပါးလံုးျဖင့္ ေျပာင္ေျမာက္စြာ သရုပ္ေဆာင္သြားရာ ပရိသတ္မ်ား ပါးစပ္မေစ့ႏိုင္ေအာင္ပင္ တဝါးဝါး တဟားဟား ပြဲက်ေနခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ရုတ္တရက္ ခုျပမည့္ ျပကြက္ဝင္လာေသာအခါ လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ ရသျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပို၍ ပီျပင္သြားရေလသည္။ ဓားသမားေအာင္ေငြ၏ ဓားစြမ္းျပသည့္ အခန္းပင္ျဖစ္၏။ ဓားသမားေအာင္ေငြသည္ အနီေရာင္ဝတ္စံုကို ဝတ္ထားသည္။ ခါးရွည္ကုတ္အက်ႌ၏ ေက်ာဘက္တြင္ အျဖဴေရာင္ အရုိးေခါင္းပံုတစ္ခုကို ကပ္ထား၏။ ဆလိုက္မီးေရာင္တြင္ သူ႔ဝတ္စံုမွာ မီးလွ်ံေတြ ေတာက္ေလာင္ေနသလို၊ ေသြးေတြလိမ္းက်ံထားသလို ထင္မွတ္ရသည္။ သူႏွင့္ ေပႏွစ္ဆယ္ေလာက္အကြာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ သစ္သားဘီးဝိုင္းၾကီးတစ္ခုရွိ၏။ ဘီးဝုိင္းၾကီးတြင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို လက္ေကာက္ဝတ္၊ ေျခခ်င္းဝတ္၊ ခါးႏွင့္ လည္ပင္းတို႔တြင္ သားေရျပားမ်ားႏွင့္ စည္းေႏွာင္ၿပီး ကားက်က္ထားသည္။ သူကားဓားေပါက္ခံမည့္ ဇာနည္စိန္ပင္ျဖစ္၏။ ဇာနည္စိန္သည္ အနက္ေရာင္ ကိုယ္က်ပ္ဝတ္စံုကို ဝတ္ထားသည္။ အက်ႌက လက္ျပတ္ျဖစ္ၿပီး ေဘာင္းဘီက ေပါင္လယ္ေလာက္ထိတိုသည္။ အနက္ေရာင္ဝတ္စံုသည္ ျဖဴေဖြးေသာ အသားအေရႏွင့္ အလြန္လိုက္ဖက္သည္။ သူ႔ရုပ္ရည္မွာ ေခ်ာေမာလွၿပီး ကိုယ္လံုးကအခ်ိဳးအဆစ္ေျပျပစ္သည္။ " ေရႊပဲြလာ ဧည့္ပရိသတ္္မ်ား ခင္ဗ်ား၊ ခုအခ်ိန္မွစၿပီး ဓားဝိဇၹာေအာင္ေငြနဲ႔ ဇာနည္စိန္တို႔ရဲ႔ ဓားစၾကာအစြမ္းျပခန္းကို ရင္သပ္ရႈေမာအံ့ဩဖြယ္ အသည္းတယားယား ရင္တဖိုဖို ရႈစားၾကရပါေတာ့မယ္ ခင္ဗ်ား " အစီအစဥ္ေၾကညာသူ၏ အသံထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ တီးဝုိင္းက စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ တီးလံုးကို စတင္တီးခတ္သည္။ ဓားေအာင္ေငြသည္ ေထာင့္တိုင္မွာ လိပ္ၿပီးခ်ိတ္ထားသည့္ သားေရခါးပတ္ၾကီးကို ေျဖခ်လိုက္သည္။ စီထည့္ထားေသာ ဓားေျမွာင္မ်ားသည္ မီးေရာင္တြင္ေဖြးခနဲ လက္ခနဲ ျဖစ္သြား၏။ ဓားေအာင္ေငြက ဓားေျမွာင္ႏွစ္လက္ကို ဆြဲထုတ္ယူၿပီး လႊင့္ေျမွာက္ ကစားျပသည္။ ဓားႏွစ္လက္သည္ ေလထဲတြင္ လွည့္ပတ္ပ်ံဝဲေနၾကသည္။ ဓားသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ဆိုသည္မွာ အလြန္ခက္ခဲေသာ ကိစၥပင္ျဖစ္၏။ ေအာင္ေငြသည္ ဆပ္ကပ္ေလာကသို႔ အသက္ဆယ့္ေလးႏွစ္တြင္ စတင္ေရာက္လာခဲ့၏။ သူပထမဆံုးလုပ္ရသည့္ အလုပ္ကေတာ့ ဓားဝိဇၨာၾကီးတစ္ဦး၏ တပည့္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ရျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဓားေပါက္ခံမည့္သူငွားမရသည့္အခါမ်ိဳးတြင္ သူကလူစားဝင္၍ ဓားေပါက္ခံရသည္။ ေနာက္ပိုင္းပင္တိုင္ ဓားေပါက္ခံသူျဖစ္လာသည္။ ထုိအေတာအတြင္း ဓားဝိဇၨာၾကီးထံမွာ ဓားပစ္ေလ့က်င့္ရသည္။ ဦးစြာ ပန္းကန္ျပားဝိုင္းခန္႔ရွိေသာ စက္ဝိုင္းအတြင္းဝင္ေအာင္ ေပါက္ရသည္။ စက္ဝိုင္းကို တစ္စတစ္စက်ဥ္းသြားၿပီး ေနာက္ဆံုးက်ပ္ျပားဝိုင္းခန္႔အတြင္း ဝင္ေအာင္ပစ္ရ၏။ ေနာက္တစ္ဆင့္က်မွာ လူပံုသဏၭန္ ေကာက္ေၾကာင္းေရးထားသည့္ သစ္သားျပားေပၚ အပစ္က်င့္ရသည္။ ေနာက္တစ္ခါေကာက္ေၾကာင္းေဘးရွိ တည့္တည့္မတ္မတ္ မွန္ေစလိုေသာ ေနရာမ်ားကို မွတ္သားၿပီး ထိမွန္ေအာင္ပစ္ရသည္။ ဘယ္လိုပဲပစ္ပစ္ လိုရာပစ္မွတ္ကို တစ္ဆံခ်ည္မလြဲ ပစ္ႏိုင္ၿပီဆိုမွ လူႏွင့္ စမ္းသပ္ရသည္။ အလြတ္ပစ္ေပါက္စဥ္က ဘယ္ေလာက္တိက်စြာ မွန္ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ လူကိုပစ္ရေသာအခါ စိတ္လႈပ္ရွားတုန္လႈပ္ခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္။ ပထမဆံုးပစ္ေပါက္ခံသူအျဖစ္ေတာ့ သူ႔ဆရာ ဓားဝိဇၨာၾကီးးကိုယ္တိုင္က ဝင္ေနေပးသည္။ ထိုအဆင့္ကိုေရာက္ဖို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေအာင္ေလ့က်င့္ခဲ့ရ၏။ ေနာက္ေတာ့သူသည္ ဓားဝိဇၨာျဖစ္လာသည္။ သူက သမားရိုးက်ပံုစံမ်ားအျပင္ ျပကြက္ဆန္းမ်ား အသစ္ထြင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ အေတာ္ဆံုးႏွင့္ ေၾကးအၾကီးဆံုး ဓားေပါက္သမားျဖစ္လာခဲ့၏။ ဆပ္ကပ္အဖြဲ႔ပိုင္ရွင္က သူ႔ကို စေပၚသို႔မဟုတ္ အသံုးေငြ တစ္ေသာင္းႏွင့္ ညေၾကး တစ္ရာ့ငါးဆယ္ ေပးထားသည္။ သူပါမွ ဆပ္ကပ္လူဝင္ေသာေၾကာင့္ လက္မလႊတ္ႏိုင္။ ဆပ္ကပ္အဖဲြ႔ထဲတြင္ ညေၾကးအမ်ားဆံုးရသူေတြထဲမွာ သူတစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္၏။ ဓားေပါက္သမားက အေရးၾကီးသလို ဓားေပါက္ခံမည့္သူလည္း အေရးပါသည္။ ဓားေပါက္ခံသူက တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္မရွိဘဲ တုန္လႈပ္ေၾကာက္ရြံ႔ေနလွ်င္ ဓားေပါက္သူအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဓားေပါက္ခံသူမွာ မိန္းကေလးျဖစ္လွ်င္ ပရိသတ္က ပိုသေဘာက်သည္။ ရုပ္ေခ်ာၿပီး ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္လည္းလွမည္၊ အသက္လည္း ငယ္မည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏။ ဇာနည္စိန္သည္ ထိုအခ်က္အားလံုးႏွင့္ကိုက္ညီသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကိုလည္းညေၾကးအျမင့္ဆံုး ေပးထားသည္။ သူကေအာင္ေငြထက္ပင္ ငါးဆယ္ပိုရသည္။ ထိုေငြငါးဆယ္မွာ အသက္ဖုိးဟု ဖြင့္မေျပာေသာ္လည္း လူတိုင္းက ဒီအတိုင္းပင္ နားလည္ထားၾက၏။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္မွာ အလြန္အတဲြညီသည္ဟု အားလံုးက သတ္မွတ္ထားသည္။ တီးဝုိင္းရွိ ဒရမ္က အဆက္မျပတ္ေခါက္ေနသည္။ ေအာင္ေငြ ပထမဆံုး ဓားတစ္ေခ်ာင္း ပစ္ေပါက္ဖို႔ ျပင္ဆင္သည္။ ဓားေျမွာင္ကို အရိုးဘက္က ကိုင္ထားရာမွ ဆတ္ခနဲ တစ္ပတ္လည္ေစလ်က္ အသြားထိပ္ကုိ ဖမ္းကိုင္လိုက္၏။ ဇာနည္စိန္္ကို ကားက်က္ထားသည့္ သစ္သားဝိုင္းေဘးမွာ ရပ္ေနေသာ တပည့္လူရႊင္ေတာ္ေပါက္စက မ်က္လံုးကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ပိတ္ထားၿပီး မၾကည့္ရဲဟန္လုပ္လုိက္သည္။ လက္ခနဲျဖစ္ၿပီး ဓားေျမွာင္ေျပးသည္။ လင္ကြင္းက ရွဲခနဲျမည္သံေပးလိုက္သည္။ ဒုတ္ခနဲ စိုက္ဝင္သြားသည္။ ဇာနည္စိန္၏လက္ေမာင္းႏွင့္ လက္ျပင္ၾကား က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ကြက္လပ္ကေလးမွာ။ ေပါက္စသည္ လက္ဝါးတစ္ဖက္ကို ဖြင့္ၾကည့္သည္။ ထုိ႔ေနာက္သက္ျပင္းကို အသံအက်ယ္ၾကီးျမည္ေအာင္ခ်သည္။ ပရိသတ္ထဲကေၾကာက္ရယ္သံ အနည္းငယ္ထြက္လာ၏။ ေနာက္တစ္ခ်က္အျခားလက္ျပင္အနီး။ ဇာနည္စိန္သည္ ေတာ္ေတာ္အံ့ဩဖို႔ေကာင္းသည့္မိန္းကေလး။ ဓားေပါက္ခံဖို႔ဆိုသည္မွာ ေတာ္ရုံတန္ရုံ သတိၱေကာင္းသည့္ ေယာက္်ားမ်ားပင္ မလုပ္ဝ့ံ။ ဇာနည္စိန္္ကေတာ့တစ္ခ်က္ကေလး မ်က္ႏွာမပ်က္။ တစ္စက္မွ စိုးရံြ႔ဟန္မျပ။ သူေရာက္လာတုန္းက ကၽြမ္းဘားအဖြဲ႔မွာ အလွျပရုံသက္သက္ျဖစ္၏။ တစ္ရက္ဓားေပါက္ခံသူ အလုပ္ထြက္သြားသျဖင့္ လူစားထိုးဖို႔ တိုင္ပင္ၾကရာ ေအာင္ေငြက မိန္းကေလးငယ္ငယ္တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္ေကာင္းမည္ဟု ေျပာသည္။ ဒါကိုၾကားသြားေသာ ဇာနည္စိန္က သူလုပ္မည္ဟုဆိုလာသည္။ ပထမဆံုး ဓားစမ္းၾကည့္သည့္အခါကပင္ သူ႔သတိၱကို လက္ဖ်ားခါၾကရ၏။ ဇာနည္စိန္သည္ သတိၱေကာင္းရုံမွ်မက ခ်စ္ဖို႔လည္းေကာင္း၏။ သူ႔အေနနဲ႔ အဆိုအကသင္ၿပီး ဇာတ္ထဲအျငိမ့္ထဲ ဝင္လွ်င္ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးျဖစ္ႏိုင္သည္။ သူ႔ရုပ္က ဆဲြေဆာင္မႈအလြန္ရွိသည္။ ကိုယ္လံုးက်စ္က်စ္ကေလးက အလြတ္တမ္း ေထြးေပြ႔ထားခ်င္စရာ။ အင္း... ေရစက္ဆံုးခ်င္လုိ႔ေပါ့ေလဟု ေအာင္ေငြေတြးမိ၏။ ေအာင္ေငြသည္ သူ႔ဘဝတစ္သက္တာမွာ ဘယ္မိန္းကေလးကိုမွ မခ်စ္ခဲ့ဖူးေခ်။ ယုတ္စြအဆံုး မိန္းမဆိုလွ်င္ အေမကိုပင္ ခ်စ္ခြင့္မရခဲ့ဖူး။ သူ႔အေမက သူ႔ကိုေမြးၿပီး ဆံုးပါးသြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ သူ႔တစ္သက္လံုး ဓားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ သူ႔အတြက္ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမွာ ဓား။ သူ၏အပ်င္းေျပ ကစားေဖာ္မွာ ဓား။ သူ႔ဘဝသည္ ဓား။ ထိုသို႔ေသာ ဘဝထဲသို႔ ဇာနည္စိန္ဝင္ေရာက္လာေသာအခါ... ေအာင္ေငြသည္ ဇာနည္စိန္ကိုသံေယာဇဥ္တြယ္တာမိသည္။ သူ႔ဘဝတြင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခ်စ္္ဖူးသည့္အခ်စ္ႏွင့္အရူးအမူးခ်စ္မိသည္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရလွ်င္ သူသည္ သူ႔ဓားမ်ားထက္ပင္ ဇာနည္စိန္ကို ပို၍ခ်စ္ေနမိေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ဖြင့္မေျပာျဖစ္ခဲ့။ သူေျပာလည္းမေျပာတတ္။ ေျပာလည္းမေျပာရဲ။ ေျပာဖို႔လည္းလိုမည္ဟူ၍လည္း မထင္။ သူခ်စ္ေနတာ ဇာနည္စိန္သိလိမ့္မည္။ ဇာနည္စိန္ကလည္း သူ႔ကိုခ်စ္လာလိမ့္မည္။ ထိုအခါ လက္ထပ္ၾကမည္။ ဒီလုိပဲသူစိတ္ကူးယဥ္ေနခဲ့သည္။ ဇာနည္စိန္က သူ႔ကိုေလးေလးစားစားဆက္ဆံသည္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ကေလးလိုႏြဲ႔ဆိုးဆိုးခ်င္သည္။ ဒါကို သူသိပ္သေဘာက်သည္။ ဓားေလးခ်က္ပစ္ၿပီးသြားၿပီ။ လက္ၾကားမွာႏွစ္ခ်က္။ ေပါင္ၾကားမွာ ႏွစ္ခ်က္။ ျပကြက္တစ္ဆင့္ အရွိန္ျမွင့္သည္။ လူရႊင္ေတာ္ေပါက္စက သစ္သားဘီးဝိုင္းကို လွည့္ေပးလိုက္၏။ ဒီတစ္ခါ လႈပ္ရွားေနေသာပစ္မွတ္။ ဓားႏွစ္လက္သည္ ဇာနည္စိန္၏ ခါးေဘးမွာ ေဒါက္ခနဲ ေဒါက္ခနဲ စိုက္ဝင္သည္။ သစ္သားဘီး အရွိန္ပိုျမင့္လာသည္။ ဓားတစ္လက္ ဝီွးခနဲ၊ ဇာနည္စိန္၏ လည္ပင္းႏွင့္လက္ႏွစ္လံုးအကြာမွာ စိုက္သည္။ ပရိသတ္မ်ား ဟယ္ခနဲျဖစ္သြား၏။ ေနာက္တစ္ခ်က္...။ ညေနက အျဖစ္အပ်က္က ဘယ္လိုမွ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လုိ႔မရေအာင္ စြဲေနသည္။ ဇာနည္စိန္ အခန္းရွိရာသို႔ သူသြားသည္။ ဘာရယ္မဟုတ္။ အပ်င္းေျပစကားေျပာဖို႔ မ်က္ႏွာေလးကို ခုိးၾကည့္ဖို႔။ လိုက္ကာမ်ားျဖင့္ ဖဲြ႔ထားေသာ အခန္းေရွ႔ေရာက္ေတာ့ သူ႔ေျခလွမ္းတန္႔သြားသည္။ အထဲမွာ လူတစ္ေယာက္ရွိသည္။ စကားေျပာသံကိုၾကားရသည္။ ျခေသၤ့ညိဳမိႈင္းျဖစ္၏။ ျခေသၤ့ညိဳမိႈင္းသည္ တိရစာၦန္မ်ားႏွင့္ ကစားျပရသူျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ ျခေသ့ၤၾကီး၏ ပါးစပ္ထဲသို႔ ဦးေခါင္းထိုးထည့္ရသည့္ ျပကြက္ေၾကာင့္ သူသည္လည္း အသက္ဖိုး ငါးဆယ္ပိုရေနသူျဖစ္၏။ ညိဳမိႈင္းက... " ကိုယ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ဘဝတူေတြပါ။ ႏွစ္ေယာက္စလုံးအသက္ကို အေလာင္းအစား လုပ္ထားရသူေတြ မဟုတ္လား " " ဟုတ္တယ္ေလ၊ ဒါေၾကာင့္ ကို႔အခ်စ္ကို လက္ခံခဲ့တာေပါ့ " ေအာင္ေငြ႔ရင္ထဲက ဆူေဝေပါက္ကဲြထြက္သြားသလားထင္မိ၏။ " ကိုယ္ကစိုးရိမ္ေနတာ " " ဘာကိုလဲ " " ကိုေအာင္ေငြကိုေပါ့ " " အို... ညီမက ကိုေအာင္ေငြကို ဆရာသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေလးစားတာပါ။ ကိုေအာင္ေငြကလည္း သူ႔ဓားေတြကလြဲရင္ ဘာမွစိတ္ဝင္စားတတ္တာမွမဟုတ္ဘဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့... " ေနာက္ဆံုးႏွင့္ သည္းထိတ္ရင္ဖိုစရာေကာင္းေသာ ျပကြက္သုိ႔ေရာက္လာခ့ဲၿပီ။ ေပါက္စသည္ ေအာင္ေငြနားသို႔ေလွ်ာက္လာၿပီး မ်က္လံုးကိုအဝတ္ျဖင့္ စည္းေႏွာင္လုိက္သည္။ အဝတ္မစည္းခင္ေလးမွာပင္ ဇာနည္စိန္ကို တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္သည္။ ဇာနည္စိန္က ျပံဳးလိုက္၏။ သူ႔ကိုျပံဳးျပျခင္းမဟုတ္။ စင္၏ ေထာင့္မွာကြယ္ရပ္ေနေသာ ညိဳမိႈင္းကိုလွမ္းျပံဳးျပျခင္းျဖစ္၏။ ေအာင္ေငြႏွင့္ ေပါက္စတို႔မ်က္လံုးခ်င္းတစ္ခ်က္ဆံုသည္။ မ်က္စိကိုလည္း ပိတ္စည္းထားၿပီးၿပီ။ သစ္သားဘီးဝိုင္းကိုလည္း လွည့္ထားသည္။ အလြန္ခက္ခဲသည့္ျပကြက္ပင္။ ဒီအခန္းကို ျပႏိုင္ဖို႔ လေပါင္းမ်ားစြာေလ့က်င့္ခဲ့ရသည္။ ပရိသတ္သည္ အသံတစ္ခ်က္မွမထြက္ဘဲတိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ေနသည္။ တီးဝိုင္းကလည္း ဘာတီးလံုးမွ မတီးဘဲထားေပးသည္။ သို႔ရာတြင္ ေအာင္ေငြနားထဲမွာေတာ့ ညေနက သူလွည့္မထြက္လာခင္ ဇာနည္စိန္က ညိဳမိႈင္းကို ေျပာလိုက္သည့္ စကားတစ္ခြန္းကိုပဲ့တင္ထပ္စြာၾကားေယာင္ေနသည္။ " ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ကိုေအာင္ေငြရုပ္က ေၾကာက္စရာၾကီး" " ဟုတ္တယ္၊ ငါ့ရုပ္ကေၾကာက္စရာၾကီး၊ ညိဳမိႈင္းကေတာ့ လူေခ်ာလူလွကိုး " သူ႔လက္ျဖန္႔လိုက္သည္။ ေပါက္စက သူ႔လက္ထဲသို႔ဓားေျမွာင္တစ္ေခ်ာင္းကို ထည့္ေပးသည္။ သူကဓားကို ဆလိုက္၏။ တကယ္လို႔ အခုငါပစ္လုိက္တဲ့ဓားက သူ႔ကိုတည့္တည့္မွန္မယ္ဆိုရင္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။ လူေတြက မေတာ္တဆျဖစ္တာလုိ႔ပဲ ထင္ၾကမွာေပါ့။ အမႈအခင္းျဖစ္ရင္ေတာင္ မေတာ္တဆမႈထက္ မပိုႏိုင္ဘူး။ အားလံုးက ငါ့ဘက္က သက္ေသလုိက္ၾကမွာအမွန္ပဲ။ ငါတကယ္လုပ္တာပါလုိ႔ ဘယ္သူကထင္မွာလဲ။ ဘယ္သူမွသံသယရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ငါကရုပ္ဆိုးတယ္။ ေၾကာက္စရာၾကီး၊ ဟုတ္တယ္။ ေၾကာက္စရာ ဓားေအာင္ေငြ။ သူအံတစ္ခ်က္ၾကိတ္လိုက္၏။ ၿပီးေတာ့ ဓားကိုဝီီွးခနဲပစ္ေပါက္လုိက္သည္။ ဒုတ္ခနဲ။ ငယ္သံပါေအာင္ေအာ္ေသာအသံမ်ား။ မ်က္လံုးမွာစည္းထားေသာ အဝတ္ကုိ အျမန္ဆဲြဲျဖဳတ္လိုက္သည္။ သူ႔ရင္ထဲက ဟာခနဲျဖစ္သြားသည္။ ဓားသည္မူလ သတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း ဇာနည္စိန္၏ ဦးေခါင္းထိပ္မွာ ပန္ဆင္ထားေသာ ႏွင္းဆီပြင့္နီနီကေလးကို ထုတ္ခ်င္းခတ္ၿပီး ေနာက္ခံသစ္သားမွာ စြဲဝင္လ်က္။ ခါတိုင္းႏွင့္ မတူတာကေတာ့ ဓားသည္သစ္သားမွာ အရင္ထက္ပို၍ စူးနစ္ဝင္ေနျခင္းပင္။ ဓားရိုးက ဆတ္ဆတ္ခါလ်က္။ လက္ခုပ္သံေတြက မစဲေတာ့။ ဇာနည္စိန္က တစ္ခ်က္ျပံဳးၿပီး ညိဳမိႈင္းကိုၾကည့္သည္။ ေပါက္စသည္ သက္ျပင္းကို အသံမျမည္ဘဲျဖည္းျဖည္းမႈတ္ထုတ္၏။ ထိုေန႔ညမွာပင္ အားလံုးေတာင္းပန္တားဆီးေနသည့္ၾကားက အလုပ္မွ ႏုတ္ထြက္လုိက္သည္။ သူ႔တပည့္ေပါက္စကလည္း အလုပ္ကထြက္ၿပီးသူႏွင့္လိုက္လာသည္။ ညတြင္းခ်င္းပင္ ထြက္ခြာလာသျဖင့္ နားမလည္ႏို္င္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ နားလည္လိုက္သူဟူ၍ ေပါက္စတစ္ေယာက္သာရွိသည္။ " ဆရာ အံတစ္ခ်က္ၾကိတ္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္စိုးရိမ္သြားတယ္။ ဆရာ့ရဲ႔ သေဘာထားၾကီးတဲ့စိတ္ဓာတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေလးစားပါတယ္ဆရာ၊ တကယ္လို႔ ဆရာသာ စိတ္လိုက္မာန္ပါလုပ္ခဲ့ရင္... " ေအာင္ေငြသည္ ေခါင္းကိုယမ္းခါသည္။ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ ရြက္ထည္ရုံၾကီးကို တစ္ခ်က္လ်ည့္ၾကည့္သည္။ " မဟုတ္ဘူး၊ မင္းထင္သလိုမဟုတ္ဘူး၊ ငါသူ႔ကို အေသပစ္ေပါက္ထည့္လုိက္တာ၊ တကယ္ထိေအာင္ပစ္ခဲ့တာ၊ ဒါေပမယ့္၊ ဒါေပမယ့္ကြာ ငါဟာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဘးကိုေခ်ာ္ၿပီး မထိေအာင္ မမွန္ေအာင္ ပစ္တဲ့အက်င့္ၾကီးက ပါေနခဲ့ၿပီး တကယ္ထိေအာင္ ငါမပစ္တတ္ေတာ့ဘူး၊ ငါ့စိတ္က သူ႔ကိုသတ္ခ်င္ေပမယ့္ ငါ့လက္ေတြကခြင့္မျပဳဘူး၊ ဒါပါပဲကြာ " ဟု စိတ္ထဲက ျပန္ေျပာသည္။ 

**မင္းလူ** 
(ရင္ခုန္ပြင့္၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၉၀) -

- Posted By Blogger လူဗိုလ္

-ဓားႏွင့္ႏွင္းဆီ-
ျပကြက္သည္ တျဖည္းျဖည္းပို၍ သည္းထိတ္ရင္ဖိုဖြယ္ ျဖစ္လာ၏။ မန္ေနဂ်ာ၏ အစီအစဥ္ ေကာင္းမြန္ျခင္းႏွင့္ ဇာတ္ခံုေပၚမွ အခင္းအက်င္းကလည္း ျပကြက္ကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစ၏။ ခုျပကြက္မေရာက္ခင္ ေနာက္ဆံုးျပသြားေသာအခန္းမွာ လူရႊင္ေတာ္သံုးေယာက္တို႔၏ ဟာဒယရႊင္ေဆး တိုက္ေကၽြးျခင္း ျဖစ္၏။ ဟာသကြက္ေတြကို ကိုယ္ႏႈတ္အမူအရာ ႏွစ္ပါးလံုးျဖင့္ ေျပာင္ေျမာက္စြာ သရုပ္ေဆာင္သြားရာ ပရိသတ္မ်ား ပါးစပ္မေစ့ႏိုင္ေအာင္ပင္ တဝါးဝါး တဟားဟား ပြဲက်ေနခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ရုတ္တရက္ ခုျပမည့္ ျပကြက္ဝင္လာေသာအခါ လံုးဝဆန္႔က်င္ဘက္ ရသျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပို၍ ပီျပင္သြားရေလသည္။ ဓားသမားေအာင္ေငြ၏ ဓားစြမ္းျပသည့္ အခန္းပင္ျဖစ္၏။ ဓားသမားေအာင္ေငြသည္ အနီေရာင္ဝတ္စံုကို ဝတ္ထားသည္။ ခါးရွည္ကုတ္အက်ႌ၏ ေက်ာဘက္တြင္ အျဖဴေရာင္ အရုိးေခါင္းပံုတစ္ခုကို ကပ္ထား၏။ ဆလိုက္မီးေရာင္တြင္ သူ႔ဝတ္စံုမွာ မီးလွ်ံေတြ ေတာက္ေလာင္ေနသလို၊ ေသြးေတြလိမ္းက်ံထားသလို ထင္မွတ္ရသည္။ သူႏွင့္ ေပႏွစ္ဆယ္ေလာက္အကြာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ သစ္သားဘီးဝိုင္းၾကီးတစ္ခုရွိ၏။ ဘီးဝုိင္းၾကီးတြင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို လက္ေကာက္ဝတ္၊ ေျခခ်င္းဝတ္၊ ခါးႏွင့္ လည္ပင္းတို႔တြင္ သားေရျပားမ်ားႏွင့္ စည္းေႏွာင္ၿပီး ကားက်က္ထားသည္။ သူကားဓားေပါက္ခံမည့္ ဇာနည္စိန္ပင္ျဖစ္၏။ ဇာနည္စိန္သည္ အနက္ေရာင္ ကိုယ္က်ပ္ဝတ္စံုကို ဝတ္ထားသည္။ အက်ႌက လက္ျပတ္ျဖစ္ၿပီး ေဘာင္းဘီက ေပါင္လယ္ေလာက္ထိတိုသည္။ အနက္ေရာင္ဝတ္စံုသည္ ျဖဴေဖြးေသာ အသားအေရႏွင့္ အလြန္လိုက္ဖက္သည္။ သူ႔ရုပ္ရည္မွာ ေခ်ာေမာလွၿပီး ကိုယ္လံုးကအခ်ိဳးအဆစ္ေျပျပစ္သည္။ " ေရႊပဲြလာ ဧည့္ပရိသတ္္မ်ား ခင္ဗ်ား၊ ခုအခ်ိန္မွစၿပီး ဓားဝိဇၹာေအာင္ေငြနဲ႔ ဇာနည္စိန္တို႔ရဲ႔ ဓားစၾကာအစြမ္းျပခန္းကို ရင္သပ္ရႈေမာအံ့ဩဖြယ္ အသည္းတယားယား ရင္တဖိုဖို ရႈစားၾကရပါေတာ့မယ္ ခင္ဗ်ား " အစီအစဥ္ေၾကညာသူ၏ အသံထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ တီးဝုိင္းက စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ တီးလံုးကို စတင္တီးခတ္သည္။ ဓားေအာင္ေငြသည္ ေထာင့္တိုင္မွာ လိပ္ၿပီးခ်ိတ္ထားသည့္ သားေရခါးပတ္ၾကီးကို ေျဖခ်လိုက္သည္။ စီထည့္ထားေသာ ဓားေျမွာင္မ်ားသည္ မီးေရာင္တြင္ေဖြးခနဲ လက္ခနဲ ျဖစ္သြား၏။ ဓားေအာင္ေငြက ဓားေျမွာင္ႏွစ္လက္ကို ဆြဲထုတ္ယူၿပီး လႊင့္ေျမွာက္ ကစားျပသည္။ ဓားႏွစ္လက္သည္ ေလထဲတြင္ လွည့္ပတ္ပ်ံဝဲေနၾကသည္။ ဓားသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔ဆိုသည္မွာ အလြန္ခက္ခဲေသာ ကိစၥပင္ျဖစ္၏။ ေအာင္ေငြသည္ ဆပ္ကပ္ေလာကသို႔ အသက္ဆယ့္ေလးႏွစ္တြင္ စတင္ေရာက္လာခဲ့၏။ သူပထမဆံုးလုပ္ရသည့္ အလုပ္ကေတာ့ ဓားဝိဇၨာၾကီးတစ္ဦး၏ တပည့္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ရျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဓားေပါက္ခံမည့္သူငွားမရသည့္အခါမ်ိဳးတြင္ သူကလူစားဝင္၍ ဓားေပါက္ခံရသည္။ ေနာက္ပိုင္းပင္တိုင္ ဓားေပါက္ခံသူျဖစ္လာသည္။ ထုိအေတာအတြင္း ဓားဝိဇၨာၾကီးထံမွာ ဓားပစ္ေလ့က်င့္ရသည္။ ဦးစြာ ပန္းကန္ျပားဝိုင္းခန္႔ရွိေသာ စက္ဝိုင္းအတြင္းဝင္ေအာင္ ေပါက္ရသည္။ စက္ဝိုင္းကို တစ္စတစ္စက်ဥ္းသြားၿပီး ေနာက္ဆံုးက်ပ္ျပားဝိုင္းခန္႔အတြင္း ဝင္ေအာင္ပစ္ရ၏။ ေနာက္တစ္ဆင့္က်မွာ လူပံုသဏၭန္ ေကာက္ေၾကာင္းေရးထားသည့္ သစ္သားျပားေပၚ အပစ္က်င့္ရသည္။ ေနာက္တစ္ခါေကာက္ေၾကာင္းေဘးရွိ တည့္တည့္မတ္မတ္ မွန္ေစလိုေသာ ေနရာမ်ားကို မွတ္သားၿပီး ထိမွန္ေအာင္ပစ္ရသည္။ ဘယ္လိုပဲပစ္ပစ္ လိုရာပစ္မွတ္ကို တစ္ဆံခ်ည္မလြဲ ပစ္ႏိုင္ၿပီဆိုမွ လူႏွင့္ စမ္းသပ္ရသည္။ အလြတ္ပစ္ေပါက္စဥ္က ဘယ္ေလာက္တိက်စြာ မွန္ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ လူကိုပစ္ရေသာအခါ စိတ္လႈပ္ရွားတုန္လႈပ္ခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္။ ပထမဆံုးပစ္ေပါက္ခံသူအျဖစ္ေတာ့ သူ႔ဆရာ ဓားဝိဇၨာၾကီးးကိုယ္တိုင္က ဝင္ေနေပးသည္။ ထိုအဆင့္ကိုေရာက္ဖို႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေအာင္ေလ့က်င့္ခဲ့ရ၏။ ေနာက္ေတာ့သူသည္ ဓားဝိဇၨာျဖစ္လာသည္။ သူက သမားရိုးက်ပံုစံမ်ားအျပင္ ျပကြက္ဆန္းမ်ား အသစ္ထြင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူသည္ အေတာ္ဆံုးႏွင့္ ေၾကးအၾကီးဆံုး ဓားေပါက္သမားျဖစ္လာခဲ့၏။ ဆပ္ကပ္အဖြဲ႔ပိုင္ရွင္က သူ႔ကို စေပၚသို႔မဟုတ္ အသံုးေငြ တစ္ေသာင္းႏွင့္ ညေၾကး တစ္ရာ့ငါးဆယ္ ေပးထားသည္။ သူပါမွ ဆပ္ကပ္လူဝင္ေသာေၾကာင့္ လက္မလႊတ္ႏိုင္။ ဆပ္ကပ္အဖဲြ႔ထဲတြင္ ညေၾကးအမ်ားဆံုးရသူေတြထဲမွာ သူတစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္၏။ ဓားေပါက္သမားက အေရးၾကီးသလို ဓားေပါက္ခံမည့္သူလည္း အေရးပါသည္။ ဓားေပါက္ခံသူက တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္မရွိဘဲ တုန္လႈပ္ေၾကာက္ရြံ႔ေနလွ်င္ ဓားေပါက္သူအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဓားေပါက္ခံသူမွာ မိန္းကေလးျဖစ္လွ်င္ ပရိသတ္က ပိုသေဘာက်သည္။ ရုပ္ေခ်ာၿပီး ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္လည္းလွမည္၊ အသက္လည္း ငယ္မည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးျဖစ္၏။ ဇာနည္စိန္သည္ ထိုအခ်က္အားလံုးႏွင့္ကိုက္ညီသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ကိုလည္းညေၾကးအျမင့္ဆံုး ေပးထားသည္။ သူကေအာင္ေငြထက္ပင္ ငါးဆယ္ပိုရသည္။ ထိုေငြငါးဆယ္မွာ အသက္ဖုိးဟု ဖြင့္မေျပာေသာ္လည္း လူတိုင္းက ဒီအတိုင္းပင္ နားလည္ထားၾက၏။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္မွာ အလြန္အတဲြညီသည္ဟု အားလံုးက သတ္မွတ္ထားသည္။ တီးဝုိင္းရွိ ဒရမ္က အဆက္မျပတ္ေခါက္ေနသည္။ ေအာင္ေငြ ပထမဆံုး ဓားတစ္ေခ်ာင္း ပစ္ေပါက္ဖို႔ ျပင္ဆင္သည္။ ဓားေျမွာင္ကို အရိုးဘက္က ကိုင္ထားရာမွ ဆတ္ခနဲ တစ္ပတ္လည္ေစလ်က္ အသြားထိပ္ကုိ ဖမ္းကိုင္လိုက္၏။ ဇာနည္စိန္္ကို ကားက်က္ထားသည့္ သစ္သားဝိုင္းေဘးမွာ ရပ္ေနေသာ တပည့္လူရႊင္ေတာ္ေပါက္စက မ်က္လံုးကို လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ပိတ္ထားၿပီး မၾကည့္ရဲဟန္လုပ္လုိက္သည္။ လက္ခနဲျဖစ္ၿပီး ဓားေျမွာင္ေျပးသည္။ လင္ကြင္းက ရွဲခနဲျမည္သံေပးလိုက္သည္။ ဒုတ္ခနဲ စိုက္ဝင္သြားသည္။ ဇာနည္စိန္၏လက္ေမာင္းႏွင့္ လက္ျပင္ၾကား က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ကြက္လပ္ကေလးမွာ။ ေပါက္စသည္ လက္ဝါးတစ္ဖက္ကို ဖြင့္ၾကည့္သည္။ ထုိ႔ေနာက္သက္ျပင္းကို အသံအက်ယ္ၾကီးျမည္ေအာင္ခ်သည္။ ပရိသတ္ထဲကေၾကာက္ရယ္သံ အနည္းငယ္ထြက္လာ၏။ ေနာက္တစ္ခ်က္အျခားလက္ျပင္အနီး။ ဇာနည္စိန္သည္ ေတာ္ေတာ္အံ့ဩဖို႔ေကာင္းသည့္မိန္းကေလး။ ဓားေပါက္ခံဖို႔ဆိုသည္မွာ ေတာ္ရုံတန္ရုံ သတိၱေကာင္းသည့္ ေယာက္်ားမ်ားပင္ မလုပ္ဝ့ံ။ ဇာနည္စိန္္ကေတာ့တစ္ခ်က္ကေလး မ်က္ႏွာမပ်က္။ တစ္စက္မွ စိုးရံြ႔ဟန္မျပ။ သူေရာက္လာတုန္းက ကၽြမ္းဘားအဖြဲ႔မွာ အလွျပရုံသက္သက္ျဖစ္၏။ တစ္ရက္ဓားေပါက္ခံသူ အလုပ္ထြက္သြားသျဖင့္ လူစားထိုးဖို႔ တိုင္ပင္ၾကရာ ေအာင္ေငြက မိန္းကေလးငယ္ငယ္တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္ေကာင္းမည္ဟု ေျပာသည္။ ဒါကိုၾကားသြားေသာ ဇာနည္စိန္က သူလုပ္မည္ဟုဆိုလာသည္။ ပထမဆံုး ဓားစမ္းၾကည့္သည့္အခါကပင္ သူ႔သတိၱကို လက္ဖ်ားခါၾကရ၏။ ဇာနည္စိန္သည္ သတိၱေကာင္းရုံမွ်မက ခ်စ္ဖို႔လည္းေကာင္း၏။ သူ႔အေနနဲ႔ အဆိုအကသင္ၿပီး ဇာတ္ထဲအျငိမ့္ထဲ ဝင္လွ်င္ ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးျဖစ္ႏိုင္သည္။ သူ႔ရုပ္က ဆဲြေဆာင္မႈအလြန္ရွိသည္။ ကိုယ္လံုးက်စ္က်စ္ကေလးက အလြတ္တမ္း ေထြးေပြ႔ထားခ်င္စရာ။ အင္း... ေရစက္ဆံုးခ်င္လုိ႔ေပါ့ေလဟု ေအာင္ေငြေတြးမိ၏။ ေအာင္ေငြသည္ သူ႔ဘဝတစ္သက္တာမွာ ဘယ္မိန္းကေလးကိုမွ မခ်စ္ခဲ့ဖူးေခ်။ ယုတ္စြအဆံုး မိန္းမဆိုလွ်င္ အေမကိုပင္ ခ်စ္ခြင့္မရခဲ့ဖူး။ သူ႔အေမက သူ႔ကိုေမြးၿပီး ဆံုးပါးသြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ သူ႔တစ္သက္လံုး ဓားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့သည္။ သူ႔အတြက္ အရင္းႏွီးဆံုးမိတ္ေဆြမွာ ဓား။ သူ၏အပ်င္းေျပ ကစားေဖာ္မွာ ဓား။ သူ႔ဘဝသည္ ဓား။ ထိုသို႔ေသာ ဘဝထဲသို႔ ဇာနည္စိန္ဝင္ေရာက္လာေသာအခါ... ေအာင္ေငြသည္ ဇာနည္စိန္ကိုသံေယာဇဥ္တြယ္တာမိသည္။ သူ႔ဘဝတြင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခ်စ္္ဖူးသည့္အခ်စ္ႏွင့္အရူးအမူးခ်စ္မိသည္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရလွ်င္ သူသည္ သူ႔ဓားမ်ားထက္ပင္ ဇာနည္စိန္ကို ပို၍ခ်စ္ေနမိေလသည္။ သို႔ရာတြင္ ဖြင့္မေျပာျဖစ္ခဲ့။ သူေျပာလည္းမေျပာတတ္။ ေျပာလည္းမေျပာရဲ။ ေျပာဖို႔လည္းလိုမည္ဟူ၍လည္း မထင္။ သူခ်စ္ေနတာ ဇာနည္စိန္သိလိမ့္မည္။ ဇာနည္စိန္ကလည္း သူ႔ကိုခ်စ္လာလိမ့္မည္။ ထိုအခါ လက္ထပ္ၾကမည္။ ဒီလုိပဲသူစိတ္ကူးယဥ္ေနခဲ့သည္။ ဇာနည္စိန္က သူ႔ကိုေလးေလးစားစားဆက္ဆံသည္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ကေလးလိုႏြဲ႔ဆိုးဆိုးခ်င္သည္။ ဒါကို သူသိပ္သေဘာက်သည္။ ဓားေလးခ်က္ပစ္ၿပီးသြားၿပီ။ လက္ၾကားမွာႏွစ္ခ်က္။ ေပါင္ၾကားမွာ ႏွစ္ခ်က္။ ျပကြက္တစ္ဆင့္ အရွိန္ျမွင့္သည္။ လူရႊင္ေတာ္ေပါက္စက သစ္သားဘီးဝိုင္းကို လွည့္ေပးလိုက္၏။ ဒီတစ္ခါ လႈပ္ရွားေနေသာပစ္မွတ္။ ဓားႏွစ္လက္သည္ ဇာနည္စိန္၏ ခါးေဘးမွာ ေဒါက္ခနဲ ေဒါက္ခနဲ စိုက္ဝင္သည္။ သစ္သားဘီး အရွိန္ပိုျမင့္လာသည္။ ဓားတစ္လက္ ဝီွးခနဲ၊ ဇာနည္စိန္၏ လည္ပင္းႏွင့္လက္ႏွစ္လံုးအကြာမွာ စိုက္သည္။ ပရိသတ္မ်ား ဟယ္ခနဲျဖစ္သြား၏။ ေနာက္တစ္ခ်က္...။ ညေနက အျဖစ္အပ်က္က ဘယ္လိုမွ ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လုိ႔မရေအာင္ စြဲေနသည္။ ဇာနည္စိန္ အခန္းရွိရာသို႔ သူသြားသည္။ ဘာရယ္မဟုတ္။ အပ်င္းေျပစကားေျပာဖို႔ မ်က္ႏွာေလးကို ခုိးၾကည့္ဖို႔။ လိုက္ကာမ်ားျဖင့္ ဖဲြ႔ထားေသာ အခန္းေရွ႔ေရာက္ေတာ့ သူ႔ေျခလွမ္းတန္႔သြားသည္။ အထဲမွာ လူတစ္ေယာက္ရွိသည္။ စကားေျပာသံကိုၾကားရသည္။ ျခေသၤ့ညိဳမိႈင္းျဖစ္၏။ ျခေသၤ့ညိဳမိႈင္းသည္ တိရစာၦန္မ်ားႏွင့္ ကစားျပရသူျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ ျခေသ့ၤၾကီး၏ ပါးစပ္ထဲသို႔ ဦးေခါင္းထိုးထည့္ရသည့္ ျပကြက္ေၾကာင့္ သူသည္လည္း အသက္ဖိုး ငါးဆယ္ပိုရေနသူျဖစ္၏။ ညိဳမိႈင္းက... " ကိုယ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ဘဝတူေတြပါ။ ႏွစ္ေယာက္စလုံးအသက္ကို အေလာင္းအစား လုပ္ထားရသူေတြ မဟုတ္လား " " ဟုတ္တယ္ေလ၊ ဒါေၾကာင့္ ကို႔အခ်စ္ကို လက္ခံခဲ့တာေပါ့ " ေအာင္ေငြ႔ရင္ထဲက ဆူေဝေပါက္ကဲြထြက္သြားသလားထင္မိ၏။ " ကိုယ္ကစိုးရိမ္ေနတာ " " ဘာကိုလဲ " " ကိုေအာင္ေငြကိုေပါ့ " " အို... ညီမက ကိုေအာင္ေငြကို ဆရာသမားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေလးစားတာပါ။ ကိုေအာင္ေငြကလည္း သူ႔ဓားေတြကလြဲရင္ ဘာမွစိတ္ဝင္စားတတ္တာမွမဟုတ္ဘဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့... " ေနာက္ဆံုးႏွင့္ သည္းထိတ္ရင္ဖိုစရာေကာင္းေသာ ျပကြက္သုိ႔ေရာက္လာခ့ဲၿပီ။ ေပါက္စသည္ ေအာင္ေငြနားသို႔ေလွ်ာက္လာၿပီး မ်က္လံုးကိုအဝတ္ျဖင့္ စည္းေႏွာင္လုိက္သည္။ အဝတ္မစည္းခင္ေလးမွာပင္ ဇာနည္စိန္ကို တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္သည္။ ဇာနည္စိန္က ျပံဳးလိုက္၏။ သူ႔ကိုျပံဳးျပျခင္းမဟုတ္။ စင္၏ ေထာင့္မွာကြယ္ရပ္ေနေသာ ညိဳမိႈင္းကိုလွမ္းျပံဳးျပျခင္းျဖစ္၏။ ေအာင္ေငြႏွင့္ ေပါက္စတို႔မ်က္လံုးခ်င္းတစ္ခ်က္ဆံုသည္။ မ်က္စိကိုလည္း ပိတ္စည္းထားၿပီးၿပီ။ သစ္သားဘီးဝိုင္းကိုလည္း လွည့္ထားသည္။ အလြန္ခက္ခဲသည့္ျပကြက္ပင္။ ဒီအခန္းကို ျပႏိုင္ဖို႔ လေပါင္းမ်ားစြာေလ့က်င့္ခဲ့ရသည္။ ပရိသတ္သည္ အသံတစ္ခ်က္မွမထြက္ဘဲတိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ေနသည္။ တီးဝိုင္းကလည္း ဘာတီးလံုးမွ မတီးဘဲထားေပးသည္။ သို႔ရာတြင္ ေအာင္ေငြနားထဲမွာေတာ့ ညေနက သူလွည့္မထြက္လာခင္ ဇာနည္စိန္က ညိဳမိႈင္းကို ေျပာလိုက္သည့္ စကားတစ္ခြန္းကိုပဲ့တင္ထပ္စြာၾကားေယာင္ေနသည္။ " ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ကိုေအာင္ေငြရုပ္က ေၾကာက္စရာၾကီး" " ဟုတ္တယ္၊ ငါ့ရုပ္ကေၾကာက္စရာၾကီး၊ ညိဳမိႈင္းကေတာ့ လူေခ်ာလူလွကိုး " သူ႔လက္ျဖန္႔လိုက္သည္။ ေပါက္စက သူ႔လက္ထဲသို႔ဓားေျမွာင္တစ္ေခ်ာင္းကို ထည့္ေပးသည္။ သူကဓားကို ဆလိုက္၏။ တကယ္လို႔ အခုငါပစ္လုိက္တဲ့ဓားက သူ႔ကိုတည့္တည့္မွန္မယ္ဆိုရင္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။ လူေတြက မေတာ္တဆျဖစ္တာလုိ႔ပဲ ထင္ၾကမွာေပါ့။ အမႈအခင္းျဖစ္ရင္ေတာင္ မေတာ္တဆမႈထက္ မပိုႏိုင္ဘူး။ အားလံုးက ငါ့ဘက္က သက္ေသလုိက္ၾကမွာအမွန္ပဲ။ ငါတကယ္လုပ္တာပါလုိ႔ ဘယ္သူကထင္မွာလဲ။ ဘယ္သူမွသံသယရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ငါကရုပ္ဆိုးတယ္။ ေၾကာက္စရာၾကီး၊ ဟုတ္တယ္။ ေၾကာက္စရာ ဓားေအာင္ေငြ။ သူအံတစ္ခ်က္ၾကိတ္လိုက္၏။ ၿပီးေတာ့ ဓားကိုဝီီွးခနဲပစ္ေပါက္လုိက္သည္။ ဒုတ္ခနဲ။ ငယ္သံပါေအာင္ေအာ္ေသာအသံမ်ား။ မ်က္လံုးမွာစည္းထားေသာ အဝတ္ကုိ အျမန္ဆဲြဲျဖဳတ္လိုက္သည္။ သူ႔ရင္ထဲက ဟာခနဲျဖစ္သြားသည္။ ဓားသည္မူလ သတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း ဇာနည္စိန္၏ ဦးေခါင္းထိပ္မွာ ပန္ဆင္ထားေသာ ႏွင္းဆီပြင့္နီနီကေလးကို ထုတ္ခ်င္းခတ္ၿပီး ေနာက္ခံသစ္သားမွာ စြဲဝင္လ်က္။ ခါတိုင္းႏွင့္ မတူတာကေတာ့ ဓားသည္သစ္သားမွာ အရင္ထက္ပို၍ စူးနစ္ဝင္ေနျခင္းပင္။ ဓားရိုးက ဆတ္ဆတ္ခါလ်က္။ လက္ခုပ္သံေတြက မစဲေတာ့။ ဇာနည္စိန္က တစ္ခ်က္ျပံဳးၿပီး ညိဳမိႈင္းကိုၾကည့္သည္။ ေပါက္စသည္ သက္ျပင္းကို အသံမျမည္ဘဲျဖည္းျဖည္းမႈတ္ထုတ္၏။ ထိုေန႔ညမွာပင္ အားလံုးေတာင္းပန္တားဆီးေနသည့္ၾကားက အလုပ္မွ ႏုတ္ထြက္လုိက္သည္။ သူ႔တပည့္ေပါက္စကလည္း အလုပ္ကထြက္ၿပီးသူႏွင့္လိုက္လာသည္။ ညတြင္းခ်င္းပင္ ထြက္ခြာလာသျဖင့္ နားမလည္ႏို္င္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ နားလည္လိုက္သူဟူ၍ ေပါက္စတစ္ေယာက္သာရွိသည္။ " ဆရာ အံတစ္ခ်က္ၾကိတ္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္စိုးရိမ္သြားတယ္။ ဆရာ့ရဲ႔ သေဘာထားၾကီးတဲ့စိတ္ဓာတ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေလးစားပါတယ္ဆရာ၊ တကယ္လို႔ ဆရာသာ စိတ္လိုက္မာန္ပါလုပ္ခဲ့ရင္... " ေအာင္ေငြသည္ ေခါင္းကိုယမ္းခါသည္။ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ ရြက္ထည္ရုံၾကီးကို တစ္ခ်က္လ်ည့္ၾကည့္သည္။ " မဟုတ္ဘူး၊ မင္းထင္သလိုမဟုတ္ဘူး၊ ငါသူ႔ကို အေသပစ္ေပါက္ထည့္လုိက္တာ၊ တကယ္ထိေအာင္ပစ္ခဲ့တာ၊ ဒါေပမယ့္၊ ဒါေပမယ့္ကြာ ငါဟာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဘးကိုေခ်ာ္ၿပီး မထိေအာင္ မမွန္ေအာင္ ပစ္တဲ့အက်င့္ၾကီးက ပါေနခဲ့ၿပီး တကယ္ထိေအာင္ ငါမပစ္တတ္ေတာ့ဘူး၊ ငါ့စိတ္က သူ႔ကိုသတ္ခ်င္ေပမယ့္ ငါ့လက္ေတြကခြင့္မျပဳဘူး၊ ဒါပါပဲကြာ " ဟု စိတ္ထဲက ျပန္ေျပာသည္။ 

**မင္းလူ** 
(ရင္ခုန္ပြင့္၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၉၀) -

- Posted By Blogger လူဗိုလ္

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)