တေန႔ကစာေရးသူေစ်း၀ယ္အသြား လမ္းခြတ္လပ္တြင္ ရင္းႏွီးေသာမိတ္ေဆြတဦးႏွင့္ေတြ႔ရာ သူ႔ေမးခြန္းေလးက “ဆရာ ဆရာ့ရဲ႕
ရာဇ၀င္ထဲက ဟာသမ်ားက ဖတ္လို႔ေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္တာက ဒီအေၾကာင္းအရာေတြက ဟိုးရွင္ဘုရင္ေတြလက္ထက္က တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာလား၊ ဆရာ့စိတ္ကူးနဲ႔ ဖတ္ေကာင္း ေအာင္ေရးထားတာလား” ဆိုလာေတာ့၊ စာေရးသူ ငယ္ငယ္က “ယု၀တီ ခင္ခင္ညြန္႔” အၿငိမ့္ပြဲေလးကို ျပန္ေျပာင္းသတိရမိ၏။ ယု၀တီ ခင္ခင္ညြန္႔ အၿငိမ့္ပြဲ၌ ဆိုင္းဆရာမ်ား တဖက္ႏွင့္ တဖက္ အခ်ီအခ် စာသံေပသံမ်ား ကာရံနေဘမ်ားနွင့္ ေျပာဆိုသံမ်ားမွာ ျမန္မာစာေပလိုက္စားသူမ်ားအတြက္ မွတ္သားဖို႔ရာ အလြန္ေကာင္းပါ၏။ ၾကည့္ပါ ဆိုင္းအဖြဲ႔၀င္မ်ားေျပာဆိုပံုေလးက တဖြဲ႔က ေမးလိုက္သည္။ “သတင္းႀကီးလို႔ အပိုမၾကြားပါဘူး၊ ယကြင္း တီးတဲ့ အကိုမ်ားတို႔ရယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ မင္းသမီး ခင္ခင္ညြန္႔ဆိုတာ အပ်ဳိလား….တဲ့”
တဖက္ကလည္းအားက်မခံျပန္ေျဖလိုက္တာက “သတင္းႀကီးလို႔ အပိုမခၽြဲပါဘူး၊ သီခ်င္းၿငီးတဲ့ အကိုငနဲတို႔ရယ္၊ က်ဳပ္တို႔မင္းသမီး ခင္ခင္ညြန္႔ဆိုတာ အပ်ဳိပဲတဲ့…”
ယခုလည္း သို႔ကလိုေမးလာသူကို စာေရးသူေျပာလိုက္ခ်င္တာေလးက “ပမာတင္စားကါ မဟုတ္တာမေရးပါဘူး။ တရြာတခြင္ကလာတဲ့ အလုပ္သမားျမန္မာေလးေတြရယ္၊ ကၽြန္ုပ္ရဲ႕ ရာဇ၀င္ထဲက ဟာသမ်ားဆိုတာ အဟုတ္ ္ပါဘဲလို႔….”
ယခုလတြင္လည္း၊ တတ္တဲ့ပညာ၊ မေနသာဆိုသည့္အတိုင္း၊ တင္ဆက္လိုက္ခ်င္တာေလးကျဖင့္….
ကုန္းေဘာင္ေခတ္- ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ မဟုတ္မခံ ဟာသဆန္ေသာ၊ ကဗ်ာမ်ားျဖစ္ပါ၏။ သာမေဏဘြဲ႕အမည္မွာ၊ ‘ပ႑ိတ’ ဟုမွတ္မိပါသည္။ ကိုရင္ႀကီးဘ၀၌ မႏၱေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၌ ပရိယတၱိ္စာေပမ်ားသင္ၾကားခဲ့၏။ ေန႔စဥ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ထဲသို႔ ဆြမ္းခံၾကြရာတြင္ တေန႔၌ျပႆနာတခုႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရ၏။ တိုက္ေရွ႕သို႔ဆြမ္းခံရာ၊ ဆြမ္းဇလံုႀကီးထဲ၌ ေလာင္းလွဴရန္ ဆြမ္းအျပည့္ရွိေသာ္လည္း၊ တိုက္ပိုင္ရွင္အမ်ဳိးသမီးက ဘုန္းႀကီးကိုမွ ဆြမ္းေလာင္းမည္၊ ကိုရင္ကိုမေလာင္းဟုဆိုကာ သံဘာဂ်ာတံခါးကို ပိတ္လိုက္သည္၌၊ ကိုရင္-ပ႑ိတ အႀကီးအက်ယ္ေဒါပြကါ- ေက်ာင္းသို႔ျပန္ေရာက္သည္နွင့္ ေအာက္ပါကဗ်ာကို ေရးေလ၏။
“မန္းၿမိဳ႕သူ (ေသာက္)က်င့္၊ ေထာက္ခ်င့္၍စာနာ
ဆြမ္းကိုေတာ့မခံလိုပါ၊ တန္ပါၿပီငါ့ (-- ီး)
မစားဘဲအငတ္ေနမည္၊ ေသခ်င္ေသမွတ္ဟဲ့အၿပီး….
ဟိုေန႔က အိမ္တအိမ္မွာ၊ ျပည့္စံုစြာဖန္တီး
က်ယ္၀န္းစြာ ဇလံုႀကီးနဲ႔၊ ေမာက္လုနီးဆြမ္းေတြ
ေလာင္းလိမ့္မည္အထင္မွတ္လို႔၊ ၀င္ကပ္လို႔ရပ္မိပေလ
ပ႑ိတ ေခါင္းေျပာင္ကို၊ ေလာင္းေပါင္ဆို ကိုရင္ႀကီးရယ္လို႔
အ၀ကဆီးလို႔ဆို၊ သူ႔ရဲ႕လင္လို
စၿပီးမွ မႀကီးပ်ဳိရယ္၊ ငါ့(--ီး)လိုလုပ္ရက္တယ္ေလး…”
ကဗ်ာေရးၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္တေန႔ဆြမ္းခံၾကြရင္း ၎တိုက္ေရွ႕၌ စာခ်ထားခဲ့ရာ၊ ေနာက္တေန႔မ်ားတြင္ ထိုတိုက္မွ ဆြမ္းအျပင္ ဆြမ္းဟင္းမ်ားပါ၊ ရဟန္၊ သာမေဏ မခြဲျခားဘဲ ေလာင္းလွဴေတာ္မူေလ၏။
သာမေဏဘ၀- ကဗ်ာစာေပမ်ား...
ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ သာမေဏေဘာင္၀င္ခါစက ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕၌ စာေပသင္ၾကားစဥ္ကပင္ ကဗ်ာလကၤာမ်ားကို ေရးသားခဲ့၏။ ကိုရင္ဘ၀စပ္ဆိုေသာ ဟာသကဗ်ားေလးတပုဒ္ကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။
“ေရႊေညာင္ပင္၊ သာသည့္ကုန္း
စုရံုး၍ ေနၾကရာ
မမင္းမွိန္ အပ်ဳိႀကီး၊ အီးညွစ္လို႔ပါ…။”
တခါေသာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အေလာင္းအလ်ာ ကိုရင္-ပ႑ိတမွာ ဆြမ္းခံၾကြရင္း “မခင္ေက်ာ့” ဆိုသူအပ်ဳိႀကီးတေယာက္ကို စိတ္၀င္စားခဲ့ေလ၏။ ဤတြင္ စာေရးသူအေျဖင့္ ဓမၼကထိက ဦးလွသိန္း၏ တရားကို သတိရမိ၏။ ဘုန္းႀကီးမ်ားမွာ တသက္လံုးေအာင့္ထားရသျဖင့္ ဘုန္းႀကီးပ်ံေတာ္မူ၍ ဗိုက္ခြဲလိုက္သည့္အခါ အလံုးႀကီးတစ္လံုးေတြ႔ပါ၏။ “ေအာင့္”လံုးႀကီးပါတဲ့…။
သို႔ေသာ္- ကိုရင္-ပ႑ိတကျဖင့္ ေအာင့္မထားေတာ့ပါ။ ေန႔စဥ္ဆြမ္းခံၾကြရင္း “မခင္ေက်ာ့”ကိုေတြ႔ျမင္ေနရသျဖင့္၊ ေရာဂါရင့္စျပဳလာ၏။ ဆြမ္းခံၾကြရင္း “မခင္ေက်ာ့”ကို ရိသဲ့သဲ့လုပ္၏။ “မခင္ေက်ာ့”က ျပန္ၿပံဳးရံုသာ ၿပံဳးျပသည္ တျခားသူမမ်က္ႏွာေပၚမွာ ထူးျခားမႈ တစံုတရာမွ်တေတြ႔ရသည့္အခါ ကိုရင္-ပ႑ိတႀကီး သူ႔ဗီဇ၀သီအတိုင္း ေဒါပြလာ၏။ ကိုယ္တိုင္လည္း ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကၚ လုပ္ေလရာ၊ ကိုရင္-ပ႑ိတႀကီး ေအာက္ပါ ကဗ်ာကိုေရး၍ “မခင္ေက်ာ့”ကို ေပးေလ၏…။
“ခ်စ္ပါ ခ်စ္ပါနဲ႔၊ မနွစ္ကတိုင္
(-)ထစ္မွ မူမပိုင္တယ္၊ ေနနိုင္ေလပ်ဳိထြား
စၿပီးမွ တနည္းႀကံတယ္၊ (-)ခ်ီးဥာဏ္ျပဳေရာ့သလား
ယခုမွ မျပဳလိုတယ္၊ (-)ဥလိုသက္ထား
တမုဆိုျမြက္ၾကားလို႔၊ ရက္စက္အားေလတယ္
နိုင္ခ်င္တယ္မႀကံၾကနဲ႔၊ (-)ဆန္မွ ေၾကာက္ပါဘူးကြယ္
မေတြးနဲ႔ အေရးခ်ယ္သည္၊ (-)ေမြးႏွယ္လိမ္ရႈပ္လို႔
(-)ဖုတ္က မ်က္ႏွာလို၊ သင္း ဘာျပဳဆို
အပ်ဳိမ ေက်ာ့ခင္ခင္ရယ္
ေငါ့ခ်င္ရင္လာခဲ့ကြဲ႔ေလး…..” ပါတဲ့
မဟာေဇာ္ (မေကြး)
စာေရးသူမဟာေဇာ္သည္ “ရာဇ၀င္ထဲက ဟာသမ်ား”ကို ျမန္မာျပည္သားစာေစာင္မွေန၍ စာဖတ္သူမ်ားသို႔ လစဥ္မပ်က္ တင္ဆက္လ်က္ရွိရာ အေတာ္အတန္ခရီးေပါက္ခဲ့ၿပီထင္ပါ၏။ စာဖတ္သူမ်ားထံမွ အခ်ဳိ႕ေ၀ဖန္သံ ံေလးမ်ားလည္း ၾကားရ၏။ သို႔ကလိုေ၀ဖန္သံမ်ားထဲက ဥပမာေလးတခုကို တင္ျပရေသာ္….။
တေန႔ကစာေရးသူေစ်း၀ယ္အသြား လမ္းခြတ္လပ္တြင္ ရင္းႏွီးေသာမိတ္ေဆြတဦးႏွင့္ေတြ႔ရာ သူ႔ေမးခြန္းေလးက “ဆရာ ဆရာ့ရဲ႕
ရာဇ၀င္ထဲက ဟာသမ်ားက ဖတ္လို႔ေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္တာက ဒီအေၾကာင္းအရာေတြက ဟိုးရွင္ဘုရင္ေတြလက္ထက္က တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာလား၊ ဆရာ့စိတ္ကူးနဲ႔ ဖတ္ေကာင္း ေအာင္ေရးထားတာလား” ဆိုလာေတာ့၊ စာေရးသူ ငယ္ငယ္က “ယု၀တီ ခင္ခင္ညြန္႔” အၿငိမ့္ပြဲေလးကို ျပန္ေျပာင္းသတိရမိ၏။ ယု၀တီ ခင္ခင္ညြန္႔ အၿငိမ့္ပြဲ၌ ဆိုင္းဆရာမ်ား တဖက္ႏွင့္ တဖက္ အခ်ီအခ် စာသံေပသံမ်ား ကာရံနေဘမ်ားနွင့္ ေျပာဆိုသံမ်ားမွာ ျမန္မာစာေပလိုက္စားသူမ်ားအတြက္ မွတ္သားဖို႔ရာ အလြန္ေကာင္းပါ၏။ ၾကည့္ပါ ဆိုင္းအဖြဲ႔၀င္မ်ားေျပာဆိုပံုေလးက တဖြဲ႔က ေမးလိုက္သည္။ “သတင္းႀကီးလို႔ အပိုမၾကြားပါဘူး၊ ယကြင္း တီးတဲ့ အကိုမ်ားတို႔ရယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ မင္းသမီး ခင္ခင္ညြန္႔ဆိုတာ အပ်ဳိလား….တဲ့”
တဖက္ကလည္းအားက်မခံျပန္ေျဖလိုက္တာက “သတင္းႀကီးလို႔ အပိုမခၽြဲပါဘူး၊ သီခ်င္းၿငီးတဲ့ အကိုငနဲတို႔ရယ္၊ က်ဳပ္တို႔မင္းသမီး ခင္ခင္ညြန္႔ဆိုတာ အပ်ဳိပဲတဲ့…”
ယခုလည္း သို႔ကလိုေမးလာသူကို စာေရးသူေျပာလိုက္ခ်င္တာေလးက “ပမာတင္စားကါ မဟုတ္တာမေရးပါဘူး။ တရြာတခြင္ကလာတဲ့ အလုပ္သမားျမန္မာေလးေတြရယ္၊ ကၽြန္ုပ္ရဲ႕ ရာဇ၀င္ထဲက ဟာသမ်ားဆိုတာ အဟုတ္ ္ပါဘဲလို႔….”
ယခုလတြင္လည္း၊ တတ္တဲ့ပညာ၊ မေနသာဆိုသည့္အတိုင္း၊ တင္ဆက္လိုက္ခ်င္တာေလးကျဖင့္….
ကုန္းေဘာင္ေခတ္- ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ မဟုတ္မခံ ဟာသဆန္ေသာ၊ ကဗ်ာမ်ားျဖစ္ပါ၏။ သာမေဏဘြဲ႕အမည္မွာ၊ ‘ပ႑ိတ’ ဟုမွတ္မိပါသည္။ ကိုရင္ႀကီးဘ၀၌ မႏၱေလးေရႊၿမိဳ႕ေတာ္၌ ပရိယတၱိ္စာေပမ်ားသင္ၾကားခဲ့၏။ ေန႔စဥ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ထဲသို႔ ဆြမ္းခံၾကြရာတြင္ တေန႔၌ျပႆနာတခုႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ရ၏။ တိုက္ေရွ႕သို႔ဆြမ္းခံရာ၊ ဆြမ္းဇလံုႀကီးထဲ၌ ေလာင္းလွဴရန္ ဆြမ္းအျပည့္ရွိေသာ္လည္း၊ တိုက္ပိုင္ရွင္အမ်ဳိးသမီးက ဘုန္းႀကီးကိုမွ ဆြမ္းေလာင္းမည္၊ ကိုရင္ကိုမေလာင္းဟုဆိုကာ သံဘာဂ်ာတံခါးကို ပိတ္လိုက္သည္၌၊ ကိုရင္-ပ႑ိတ အႀကီးအက်ယ္ေဒါပြကါ- ေက်ာင္းသို႔ျပန္ေရာက္သည္နွင့္ ေအာက္ပါကဗ်ာကို ေရးေလ၏။
“မန္းၿမိဳ႕သူ (ေသာက္)က်င့္၊ ေထာက္ခ်င့္၍စာနာ
ဆြမ္းကိုေတာ့မခံလိုပါ၊ တန္ပါၿပီငါ့ (-- ီး)
မစားဘဲအငတ္ေနမည္၊ ေသခ်င္ေသမွတ္ဟဲ့အၿပီး….
ဟိုေန႔က အိမ္တအိမ္မွာ၊ ျပည့္စံုစြာဖန္တီး
က်ယ္၀န္းစြာ ဇလံုႀကီးနဲ႔၊ ေမာက္လုနီးဆြမ္းေတြ
ေလာင္းလိမ့္မည္အထင္မွတ္လို႔၊ ၀င္ကပ္လို႔ရပ္မိပေလ
ပ႑ိတ ေခါင္းေျပာင္ကို၊ ေလာင္းေပါင္ဆို ကိုရင္ႀကီးရယ္လို႔
အ၀ကဆီးလို႔ဆို၊ သူ႔ရဲ႕လင္လို
စၿပီးမွ မႀကီးပ်ဳိရယ္၊ ငါ့(--ီး)လိုလုပ္ရက္တယ္ေလး…”
ကဗ်ာေရးၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္တေန႔ဆြမ္းခံၾကြရင္း ၎တိုက္ေရွ႕၌ စာခ်ထားခဲ့ရာ၊ ေနာက္တေန႔မ်ားတြင္ ထိုတိုက္မွ ဆြမ္းအျပင္ ဆြမ္းဟင္းမ်ားပါ၊ ရဟန္၊ သာမေဏ မခြဲျခားဘဲ ေလာင္းလွဴေတာ္မူေလ၏။
သာမေဏဘ၀- ကဗ်ာစာေပမ်ား...
ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ သာမေဏေဘာင္၀င္ခါစက ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕၌ စာေပသင္ၾကားစဥ္ကပင္ ကဗ်ာလကၤာမ်ားကို ေရးသားခဲ့၏။ ကိုရင္ဘ၀စပ္ဆိုေသာ ဟာသကဗ်ားေလးတပုဒ္ကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။
“ေရႊေညာင္ပင္၊ သာသည့္ကုန္း
စုရံုး၍ ေနၾကရာ
မမင္းမွိန္ အပ်ဳိႀကီး၊ အီးညွစ္လို႔ပါ…။”
တခါေသာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အေလာင္းအလ်ာ ကိုရင္-ပ႑ိတမွာ ဆြမ္းခံၾကြရင္း “မခင္ေက်ာ့” ဆိုသူအပ်ဳိႀကီးတေယာက္ကို စိတ္၀င္စားခဲ့ေလ၏။ ဤတြင္ စာေရးသူအေျဖင့္ ဓမၼကထိက ဦးလွသိန္း၏ တရားကို သတိရမိ၏။ ဘုန္းႀကီးမ်ားမွာ တသက္လံုးေအာင့္ထားရသျဖင့္ ဘုန္းႀကီးပ်ံေတာ္မူ၍ ဗိုက္ခြဲလိုက္သည့္အခါ အလံုးႀကီးတစ္လံုးေတြ႔ပါ၏။ “ေအာင့္”လံုးႀကီးပါတဲ့…။
သို႔ေသာ္- ကိုရင္-ပ႑ိတကျဖင့္ ေအာင့္မထားေတာ့ပါ။ ေန႔စဥ္ဆြမ္းခံၾကြရင္း “မခင္ေက်ာ့”ကိုေတြ႔ျမင္ေနရသျဖင့္၊ ေရာဂါရင့္စျပဳလာ၏။ ဆြမ္းခံၾကြရင္း “မခင္ေက်ာ့”ကို ရိသဲ့သဲ့လုပ္၏။ “မခင္ေက်ာ့”က ျပန္ၿပံဳးရံုသာ ၿပံဳးျပသည္ တျခားသူမမ်က္ႏွာေပၚမွာ ထူးျခားမႈ တစံုတရာမွ်တေတြ႔ရသည့္အခါ ကိုရင္-ပ႑ိတႀကီး သူ႔ဗီဇ၀သီအတိုင္း ေဒါပြလာ၏။ ကိုယ္တိုင္လည္း ေျမွာက္ထိုးပင့္ေကၚ လုပ္ေလရာ၊ ကိုရင္-ပ႑ိတႀကီး ေအာက္ပါ ကဗ်ာကိုေရး၍ “မခင္ေက်ာ့”ကို ေပးေလ၏…။
“ခ်စ္ပါ ခ်စ္ပါနဲ႔၊ မနွစ္ကတိုင္
(-)ထစ္မွ မူမပိုင္တယ္၊ ေနနိုင္ေလပ်ဳိထြား
စၿပီးမွ တနည္းႀကံတယ္၊ (-)ခ်ီးဥာဏ္ျပဳေရာ့သလား
ယခုမွ မျပဳလိုတယ္၊ (-)ဥလိုသက္ထား
တမုဆိုျမြက္ၾကားလို႔၊ ရက္စက္အားေလတယ္
နိုင္ခ်င္တယ္မႀကံၾကနဲ႔၊ (-)ဆန္မွ ေၾကာက္ပါဘူးကြယ္
မေတြးနဲ႔ အေရးခ်ယ္သည္၊ (-)ေမြးႏွယ္လိမ္ရႈပ္လို႔
(-)ဖုတ္က မ်က္ႏွာလို၊ သင္း ဘာျပဳဆို
အပ်ဳိမ ေက်ာ့ခင္ခင္ရယ္
ေငါ့ခ်င္ရင္လာခဲ့ကြဲ႔ေလး…..” ပါတဲ့
မဟာေဇာ္ (မေကြး)


No comments:
Post a Comment