ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Saturday, October 31, 2009

ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြအေပၚ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳလိုက္သည့္အတြက္ ထိုင္းအမ်ဳိး သား လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ တေက်ာ့ျပန္လည္လာျခင္း

> လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္ (HRDF)

ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြအေပၚ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳလိုက္သည့္အတြက္ ထိုင္းအမ်ဳိး သား လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ တေက်ာ့ျပန္လည္လာျခင္း

အခြင့္အေရး တရပ္အေပၚ အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံလိုက္သည့္ ထုိင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ မွတ္တိုင္တရပ္ လို႔ဆိုရမည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနရဲ႕ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္အရ ျမန္မာ၊လာအိုႏွင့္ ကေမၻာ ဒီးယား ႏိုင္ငံတို႔မွ အေျခခ် ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္ၾကေသာ အေရအတြက္ပမာဏအားျဖင့္ မ်ားျပားလွသည့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြအေနျဖင့္ ခုေနခ်ိန္ခါမွစတင္၍ မိမိတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ားကို တရား၀င္ မွတ္ ပံုတင္သြင္းၿပီး ၾကာမွီကာလအတြင္းမွာပင္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္မ်ားကို လုပ္ခြင့္ျပဳေတာ့မွာျဖစ္တယ္။

အမ်ဳိးသား လံုျခံဳေရးေကာင္စီမွ ေရရာတိက်မႈမရွိသည့္ အမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးက႑ဆိုင္ရာ အခြင့္အေရး တရပ္လို႔ဆိုရမည့္ မူ၀ါဒကို ျငင္းဆန္သည့္အေနျဖင့္ ၁၅ ႏွစ္ၾကာ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈျပဳေနရာမွ ပယ္ဖ်က္ဖို႔ ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္လိုက္သည္။ တိုင္းျပည္တြင္းသို႔ တရား၀င္ ၀င္ေရာက္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္ သူ ၁ သန္းေက်ာ္ေသာ လူမ်ဳိးစုေပါင္းစံုအေနျဖင့္ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္သည့္ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္ အက်ဳိးရလဒ္ေတြကို ခံစားရရွိႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။

လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအစီအစဥ္မွ ဥကၠ႒ Gothom Arya မူ၀ါဒ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္လုပ္ေဆာင္ခ်က္အေပၚမွာ လိႈက္လႈိက္လဲလဲ ႀကိဳဆိုခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အ စည္းအတြင္းမွာ သက္ရွင္ေနထိုင္ၾကသူေတြအတြက္ သင့္ျမတ္ေလ်ာ္ကန္မႈရွိစြာျဖင့္ မွန္ကန္မႈရွိရွိ လုပ္ ေဆာင္လိုက္သည့္အတြက္ အမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးကို ထိခိုက္နာက်င္ေစႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမႈေရးဆို္င္ ရာ အေျခခံအခြင့္အေရးေတြဟာ မွားယြင္းသည့္ မူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ မည္သို႔ေသာ လူမ်ဳိးစုေတြကိုမဆို လူမႈေရးဆိုင္ရာ တင္းမာမႈေတြ ႀကီးထြားလာေစျခင္း၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈကို အေထာက္အပံ့ျပဳဖို႔ရာအ တြက္ အခြင့္အေရးေပးထားသလိုျဖစ္ျခင္းႏွင့္ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ထိုင္းအမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးႏွင့္ ဂုဏ္ သိကၡာကိုပါ ထိပါးလာေစမႈေတြပါ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေျခရွိတယ္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္္မွစ၍ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနအေနျဖင့္ ထုိင္း အမ်ဳိးသား လံုျခံဳေရး ေကာင္စီရဲ႕ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္သည့္ မူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္း အေရအတြက္အားျဖင့္ မ်ားေျမာင္လွေသာ အေျခခ် ေနထိုင္သူ လူမ်ဳိးစုေတြကို ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ႏွင့္ တရား၀င္ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားရ ေသာ္ျငား လိုအပ္ခ်က္အရကို ယာဥ္ အသံုးျပဳသူ အေရအတြက္ဟာ ပိုမိုမ်ားျပားလာၾကတယ္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္း ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း ခ်င္းမိုင္ျပည္နယ္ ရွမ္း ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြ စခန္း တြင္းသို႔ ေဒသ ၅ ရဲတပ္ဖြဲ႔မွ ေ၀လီေ၀လင္းခ်ိန္ခါ ႐ုတ္တရက္ စတင္၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္ခ်ိန္ကစၿပီး လူ႔ အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္မွ ဒီ မူ၀ါဒေတြအေပၚ စတင္ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ တယ္။ တရားမ၀င္ အေျခခ်ေနထိုင္သူေတြကို ဖမ္းဆီးဖို႔ဆိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ၀င္ေရာက္တိုက္ ခိုက္ျခင္း ေနာက္ဆက္တြဲကေန ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေမာင္းႏွင္ေနသူေတြကိုပါ မသကၤာမႈနဲ႔ သူခိုးဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြတင္လာ႐ံုမက တရားမ၀င္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြအေနျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ (သို႔) စီးနင္းလိုက္ပါခြင့္ဆိုသည့္ အေျခခံအခြင့္အေရးမရွိဆိုၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္သိမ္းယူ သည္အထိ က်ယ္ျပန္႔႐ႈပ္ေထြးလာခဲ့ရတယ္။

သေဘာတူ ညႇိႏိႈင္းမႈမရခင္အခ်ိန္ကာလတုန္းက ရဲ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ ဒဏ္ေငြေပးေခ်ရျခင္း၊ တရားမ ၀င္ ၀ယ္ယူထားသည္ဆိုေသာ္ျငား ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြရဲ႕ ေခၽြးႏွဲစာျဖင့္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ ထားရျခင္း၊ ခိုး၀ွက္ယူလာျခင္းမဟုတ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားျခင္းမွ ျပန္လည္ရရွိ ဖို႔ရာအတြက္ ေတာင္းဆိုပိုင္ခြင့္ရွိျခင္း၊ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ယာဥ္ေတြကို တရား၀င္ မွတ္ပံုတင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတာ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနရဲ႕ေျပာဆိုခ်က္ေၾကာင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြဟာ အေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ သြားပံုရတယ္။

္ေဖာ္ျပပါ မေက်နပ္ခ်က္တိုင္ၾကားလႊာေတြကို အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္မွ အေလာတႀကီး ရပ္ ဆိုင္းမႈေတြလုပ္လိုက္ေသာ္လည္း ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြဆီမွ သိမ္းဆီးထားသည့္ ယာဥ္ မ်ားကို ခ်င္းမိုင္ လမ္းမတေလွ်ာက္ ရဲ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ဥဒဟိုေမာင္းႏွင္စီးနင္းေနမႈကို အတိုင္းသားေတြ႔ ျမင္ေနရတယ္။ မၾကာေသးမွီကတင္ ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္မႈကို ၅၀% ထိေလ်ာ့ခ်ခဲ့ေပမယ့္လို႔ ရဲ၀န္ထမ္း ေတြဟာ တရားမ၀င္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္စီးနင္းသူေတြကို အလွည့္က်ဖမ္းဆီးၿပီး တစ္ႀကိမ္ဖမ္းဆီးမိ တိုင္း ဘတ္ေငြ ၂၀၀၀ ဒဏ္ေငြေဆာင္ခိုင္းေစတယ္။ မၾကာခဏ ဒဏ္ေငြေပးေခ်ျခင္းဟာ တရားဥပေဒ ကို ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး တကယ္တမ္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္စီးနင္းခ်ိန္ ထိုင္း ရဲ၀န္ထမ္းေတြဖမ္းဆီးလို႔ ေပးေဆာင္ရၿပီဆိုရင္ေတာင္မွ ဘတ္ေငြ ၂၀၀ သာေပးေဆာင္ရမွာျဖစ္တယ္။

ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြအေနျဖင့္ ကေလး ေက်ာင္းႀကိဳ၊ ပို႔ ႏွင့္ အစားအေသာက္ ၀ယ္ျခမ္းရာ မွာ အၿမဲတေစဆိုသလို အလွည့္က်ျပဳမူဖမ္းဆီးမႈေတြကို ေရွာင္လြဲမရၾကံဳဆံုေနရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီ့အတြက္ ေၾကာင့္ပဲ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္မွ ရဲဌာနေတြကို ညႇိႏိႈင္းေတြ႔ဆံုၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္အ ျဖစ္ ဖမ္းဆီးသိမ္းဆည္းျခင္းႏွင့္ ဒဏ္ေငြေပးေခ်ရမည့္ မူ၀ါဒေတြကိုေျပာင္းလဲက်င့္သံုးဖို႔ရာ စတင္ေဆာ္ ၾသမႈေတြလုပ္လာတာနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြကို ရည္ရြယ္ဦး တည္သည့္ ယာဥ္ပိုင္ဆိုင္သူေတြကို တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို တၿပိဳင္နက္တည္းဆိုသလို ခြင့္ျပဳလိုက္တာပဲျဖစ္တယ္။

အေစာပိုင္း ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္းမႈေတြတုန္းကေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈမရခဲ့ေပမယ့္လို႔ ရွမ္းအလုပ္သမားေတြ အေန ျဖင့္ သူတို႔ပိုင္ဆို္င္သည့္ ယာဥ္ေတြကို တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ရရွိႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ရဖို႔အတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္မွ ကူညီေထာက္ပံ့မႈေတြ ေပးခဲ့ေသး တယ္။ ဒီအဆိုျပဳတင္သြင္းခ်က္ဟာ အပယ္ခံရေပမယ့္လို႔ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး အ ေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ရတာပါပဲ။


သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ဒီအခြင့္အေရးေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့သေဘာတူညီခ်က္ အာမခံေတြကို တရား
၀င္အေနနဲ႔ ေအာက္တိုဘာ လ ၁၃ ရက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာမွာျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကုိေတာ့ လူထု သိရွိေအာင္ သတင္းအျဖစ္ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးဌာနမွ ေၾကျငာခ်က္ထုတ္မွာျဖစ္တယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ေျပာဆိုရေသာ္ ထိုင္း ႏိုင္ငံအတြင္းမွီတင္းေနထိုင္ေနၾကကုန္ေသာ လူ
မ်ဳိးစုတိုင္းရင္းသား အားလံုးရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြအေပၚ အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံလိုက္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ ပထမ ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ရဲ႕အထိ္မ္းအမွတ္လို႔ဆိုရမွာပဲျဖစ္တယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အ စီအစဥ္အေနနဲ႔ မူ၀ါဒေတြကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔ရာအတြက္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေစာင့္ဆိုင္းမွသာ ထိုင္း အစိုးရအေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တရားမ၀င္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ေတြႏွင့္ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ လူႏွင့္ လူမႈေရးဆို္င္ရာ အခြင့္အေရးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳၿပီး လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ႏို္င္ငံသားဆိုသည့္ ေခါင္းစည္းတပ္မႈေအာက္မွ လြတ္ကင္းစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္လိ္မ့္မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ ခုျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ အရတင္မက လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ပါ ကိုက္ညီဆီေလ်ာ္မႈရွိတယ္လို႔ ဆိုရမွာပဲ။

လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္သည္ ထိုင္း ႏိုင္ငံအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး ႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ စံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း လက္ ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ျဖစ္သည္။

ဒီထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အျပည့္စံုသိဖို႔ရာ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္မည့္ လိပ္စာေတြက…
Gothom Arya (ဥကၠ႒,HRDF):+66 818 280916 (ထိုင္း/အဂၤလိပ္)
Andy Hall (ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ် ေနထိုင္သူေတြအတြက္ ဥပေဒေၾကာင္းဆိုင္ရာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ HRDF):+66 846 119209 (အဂၤလိပ္/ထိုင္း)
Sumitchai Hattasan (ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ နည္းလမ္းတက် ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေန ရာခ်ထားေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္း):+66 819 507575 (ထိုင္း)
HRDF’s Migrant Justice Programma:+ 66 830 139736 ( ျမန္မာ/ ထိုင္း)

လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္ (HRDF)

ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြအေပၚ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ တရား၀င္ခြင့္ျပဳလိုက္သည့္အတြက္ ထိုင္းအမ်ဳိး သား လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ တေက်ာ့ျပန္လည္လာျခင္း

အခြင့္အေရး တရပ္အေပၚ အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံလိုက္သည့္ ထုိင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ မွတ္တိုင္တရပ္ လို႔ဆိုရမည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနရဲ႕ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္အရ ျမန္မာ၊လာအိုႏွင့္ ကေမၻာ ဒီးယား ႏိုင္ငံတို႔မွ အေျခခ် ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္ၾကေသာ အေရအတြက္ပမာဏအားျဖင့္ မ်ားျပားလွသည့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြအေနျဖင့္ ခုေနခ်ိန္ခါမွစတင္၍ မိမိတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ားကို တရား၀င္ မွတ္ ပံုတင္သြင္းၿပီး ၾကာမွီကာလအတြင္းမွာပင္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္မ်ားကို လုပ္ခြင့္ျပဳေတာ့မွာျဖစ္တယ္။

အမ်ဳိးသား လံုျခံဳေရးေကာင္စီမွ ေရရာတိက်မႈမရွိသည့္ အမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးက႑ဆိုင္ရာ အခြင့္အေရး တရပ္လို႔ဆိုရမည့္ မူ၀ါဒကို ျငင္းဆန္သည့္အေနျဖင့္ ၁၅ ႏွစ္ၾကာ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈျပဳေနရာမွ ပယ္ဖ်က္ဖို႔ ရာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္လိုက္သည္။ တိုင္းျပည္တြင္းသို႔ တရား၀င္ ၀င္ေရာက္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္ သူ ၁ သန္းေက်ာ္ေသာ လူမ်ဳိးစုေပါင္းစံုအေနျဖင့္ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္သည့္ ျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္ အက်ဳိးရလဒ္ေတြကို ခံစားရရွိႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။

လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအစီအစဥ္မွ ဥကၠ႒ Gothom Arya မူ၀ါဒ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္လုပ္ေဆာင္ခ်က္အေပၚမွာ လိႈက္လႈိက္လဲလဲ ႀကိဳဆိုခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အ စည္းအတြင္းမွာ သက္ရွင္ေနထိုင္ၾကသူေတြအတြက္ သင့္ျမတ္ေလ်ာ္ကန္မႈရွိစြာျဖင့္ မွန္ကန္မႈရွိရွိ လုပ္ ေဆာင္လိုက္သည့္အတြက္ အမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးကို ထိခိုက္နာက်င္ေစႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူမႈေရးဆို္င္ ရာ အေျခခံအခြင့္အေရးေတြဟာ မွားယြင္းသည့္ မူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ မည္သို႔ေသာ လူမ်ဳိးစုေတြကိုမဆို လူမႈေရးဆိုင္ရာ တင္းမာမႈေတြ ႀကီးထြားလာေစျခင္း၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈကို အေထာက္အပံ့ျပဳဖို႔ရာအ တြက္ အခြင့္အေရးေပးထားသလိုျဖစ္ျခင္းႏွင့္ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ထိုင္းအမ်ဳိးသားလံုျခံဳေရးႏွင့္ ဂုဏ္ သိကၡာကိုပါ ထိပါးလာေစမႈေတြပါ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေျခရွိတယ္။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္္မွစ၍ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနအေနျဖင့္ ထုိင္း အမ်ဳိးသား လံုျခံဳေရး ေကာင္စီရဲ႕ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္သည့္ မူ၀ါဒေတြေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္း အေရအတြက္အားျဖင့္ မ်ားေျမာင္လွေသာ အေျခခ် ေနထိုင္သူ လူမ်ဳိးစုေတြကို ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ႏွင့္ တရား၀င္ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္ထားရ ေသာ္ျငား လိုအပ္ခ်က္အရကို ယာဥ္ အသံုးျပဳသူ အေရအတြက္ဟာ ပိုမိုမ်ားျပားလာၾကတယ္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္း ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း ခ်င္းမိုင္ျပည္နယ္ ရွမ္း ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြ စခန္း တြင္းသို႔ ေဒသ ၅ ရဲတပ္ဖြဲ႔မွ ေ၀လီေ၀လင္းခ်ိန္ခါ ႐ုတ္တရက္ စတင္၀င္ေရာက္တိုက္ခိုက္ခ်ိန္ကစၿပီး လူ႔ အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္မွ ဒီ မူ၀ါဒေတြအေပၚ စတင္ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ တယ္။ တရားမ၀င္ အေျခခ်ေနထိုင္သူေတြကို ဖမ္းဆီးဖို႔ဆိုသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ၀င္ေရာက္တိုက္ ခိုက္ျခင္း ေနာက္ဆက္တြဲကေန ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေမာင္းႏွင္ေနသူေတြကိုပါ မသကၤာမႈနဲ႔ သူခိုးဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ေတြတင္လာ႐ံုမက တရားမ၀င္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြအေနျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ ကယ္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ (သို႔) စီးနင္းလိုက္ပါခြင့္ဆိုသည့္ အေျခခံအခြင့္အေရးမရွိဆိုၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္သိမ္းယူ သည္အထိ က်ယ္ျပန္႔႐ႈပ္ေထြးလာခဲ့ရတယ္။

သေဘာတူ ညႇိႏိႈင္းမႈမရခင္အခ်ိန္ကာလတုန္းက ရဲ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ ဒဏ္ေငြေပးေခ်ရျခင္း၊ တရားမ ၀င္ ၀ယ္ယူထားသည္ဆိုေသာ္ျငား ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြရဲ႕ ေခၽြးႏွဲစာျဖင့္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ ထားရျခင္း၊ ခိုး၀ွက္ယူလာျခင္းမဟုတ္သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံပိုင္အျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားျခင္းမွ ျပန္လည္ရရွိ ဖို႔ရာအတြက္ ေတာင္းဆိုပိုင္ခြင့္ရွိျခင္း၊ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ယာဥ္ေတြကို တရား၀င္ မွတ္ပံုတင္ၿပီး ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတာ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဌာနရဲ႕ေျပာဆိုခ်က္ေၾကာင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြဟာ အေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့ သြားပံုရတယ္။

္ေဖာ္ျပပါ မေက်နပ္ခ်က္တိုင္ၾကားလႊာေတြကို အမ်ဳိးသား လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္မွ အေလာတႀကီး ရပ္ ဆိုင္းမႈေတြလုပ္လိုက္ေသာ္လည္း ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြဆီမွ သိမ္းဆီးထားသည့္ ယာဥ္ မ်ားကို ခ်င္းမိုင္ လမ္းမတေလွ်ာက္ ရဲ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ဥဒဟိုေမာင္းႏွင္စီးနင္းေနမႈကို အတိုင္းသားေတြ႔ ျမင္ေနရတယ္။ မၾကာေသးမွီကတင္ ဒဏ္ေငြေပးေဆာင္မႈကို ၅၀% ထိေလ်ာ့ခ်ခဲ့ေပမယ့္လို႔ ရဲ၀န္ထမ္း ေတြဟာ တရားမ၀င္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္စီးနင္းသူေတြကို အလွည့္က်ဖမ္းဆီးၿပီး တစ္ႀကိမ္ဖမ္းဆီးမိ တိုင္း ဘတ္ေငြ ၂၀၀၀ ဒဏ္ေငြေဆာင္ခိုင္းေစတယ္။ မၾကာခဏ ဒဏ္ေငြေပးေခ်ျခင္းဟာ တရားဥပေဒ ကို ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး တကယ္တမ္း ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္စီးနင္းခ်ိန္ ထိုင္း ရဲ၀န္ထမ္းေတြဖမ္းဆီးလို႔ ေပးေဆာင္ရၿပီဆိုရင္ေတာင္မွ ဘတ္ေငြ ၂၀၀ သာေပးေဆာင္ရမွာျဖစ္တယ္။

ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြအေနျဖင့္ ကေလး ေက်ာင္းႀကိဳ၊ ပို႔ ႏွင့္ အစားအေသာက္ ၀ယ္ျခမ္းရာ မွာ အၿမဲတေစဆိုသလို အလွည့္က်ျပဳမူဖမ္းဆီးမႈေတြကို ေရွာင္လြဲမရၾကံဳဆံုေနရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီ့အတြက္ ေၾကာင့္ပဲ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္မွ ရဲဌာနေတြကို ညႇိႏိႈင္းေတြ႔ဆံုၿပီး ႏိုင္ငံပိုင္အ ျဖစ္ ဖမ္းဆီးသိမ္းဆည္းျခင္းႏွင့္ ဒဏ္ေငြေပးေခ်ရမည့္ မူ၀ါဒေတြကိုေျပာင္းလဲက်င့္သံုးဖို႔ရာ စတင္ေဆာ္ ၾသမႈေတြလုပ္လာတာနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူေတြကို ရည္ရြယ္ဦး တည္သည့္ ယာဥ္ပိုင္ဆိုင္သူေတြကို တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို တၿပိဳင္နက္တည္းဆိုသလို ခြင့္ျပဳလိုက္တာပဲျဖစ္တယ္။

အေစာပိုင္း ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္းမႈေတြတုန္းကေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈမရခဲ့ေပမယ့္လို႔ ရွမ္းအလုပ္သမားေတြ အေန ျဖင့္ သူတို႔ပိုင္ဆို္င္သည့္ ယာဥ္ေတြကို တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ရရွိႏိုင္ဖို႔ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ လုပ္ပိုင္ ခြင့္ရဖို႔အတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္မွ ကူညီေထာက္ပံ့မႈေတြ ေပးခဲ့ေသး တယ္။ ဒီအဆိုျပဳတင္သြင္းခ်က္ဟာ အပယ္ခံရေပမယ့္လို႔ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး အ ေကာင္အထည္ေဖာ္လိုက္ရတာပါပဲ။


သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ဒီအခြင့္အေရးေတြနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့သေဘာတူညီခ်က္ အာမခံေတြကို တရား
၀င္အေနနဲ႔ ေအာက္တိုဘာ လ ၁၃ ရက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာမွာျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကုိေတာ့ လူထု သိရွိေအာင္ သတင္းအျဖစ္ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရးဌာနမွ ေၾကျငာခ်က္ထုတ္မွာျဖစ္တယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ေျပာဆိုရေသာ္ ထိုင္း ႏိုင္ငံအတြင္းမွီတင္းေနထိုင္ေနၾကကုန္ေသာ လူ
မ်ဳိးစုတိုင္းရင္းသား အားလံုးရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြအေပၚ အသိအမွတ္ျပဳလက္ခံလိုက္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ ပထမ ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ရဲ႕အထိ္မ္းအမွတ္လို႔ဆိုရမွာပဲျဖစ္တယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အ စီအစဥ္အေနနဲ႔ မူ၀ါဒေတြကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔ရာအတြက္ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေစာင့္ဆိုင္းမွသာ ထိုင္း အစိုးရအေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း တရားမ၀င္ ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ်ေနထိုင္သူ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစု ေတြႏွင့္ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ လူႏွင့္ လူမႈေရးဆို္င္ရာ အခြင့္အေရးေတြကို အသိအမွတ္ျပဳၿပီး လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ႏို္င္ငံသားဆိုသည့္ ေခါင္းစည္းတပ္မႈေအာက္မွ လြတ္ကင္းစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္လိ္မ့္မယ္ လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ ခုျပဳမူလုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ အရတင္မက လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ပါ ကိုက္ညီဆီေလ်ာ္မႈရွိတယ္လို႔ ဆိုရမွာပဲ။

လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္သည္ ထိုင္း ႏိုင္ငံအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရး ႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ စံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္း လက္ ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ျဖစ္သည္။

ဒီထုတ္ျပန္ေၾကျငာခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အျပည့္စံုသိဖို႔ရာ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္မည့္ လိပ္စာေတြက…
Gothom Arya (ဥကၠ႒,HRDF):+66 818 280916 (ထိုင္း/အဂၤလိပ္)
Andy Hall (ေရႊ႕ေျပာင္းအေျခခ် ေနထိုင္သူေတြအတြက္ ဥပေဒေၾကာင္းဆိုင္ရာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ HRDF):+66 846 119209 (အဂၤလိပ္/ထိုင္း)
Sumitchai Hattasan (ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး၊ နည္းလမ္းတက် ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေန ရာခ်ထားေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္း):+66 819 507575 (ထိုင္း)
HRDF’s Migrant Justice Programma:+ 66 830 139736 ( ျမန္မာ/ ထိုင္း)

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)