ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ စာ၀ါမပို႔ခ်ဘဲ အနားယူသည္။ စာေပက်မ္းဂန္ ဖတ္ရႈရင္း အခ်ိန္ကုန္ေစ သည္။ ထိုစဥ္ ဒကာတစ္ဦး ေက်ာင္းေပၚသို႔ တက္လာၿပီး ဆရာေတာ္အား ကန္ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အနီးတြင္ပင္ ထုိင္၍ေနသည္။ ဤတြင္ ဆရာေတာ္လည္း အေၾကာင္းထူးရွိအံ့ဟု တြက္မိသည္။
“ကိစၥအထူးရွိသလား ဒကာ” ဆရာေတာ္က ေမးသည္။
“တပည့္ေတာ္ မရွင္းလင္းတာ တစ္ခုေလာက္ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ ဘုရား”
“ဘာမ်ားတုန္း ဒကာရဲ႕၊ ေမးပါ” ဆရာေတာ္ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။
“တပည့္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး အရက္အေၾကာင္း ေျပာၾကရင္း အျငင္းအခံုျဖစ္လလို႔ပါ ဘုရား”
“ကိစၥအထူးရွိသလား ဒကာ” ဆရာေတာ္က ေမးသည္။
“တပည့္ေတာ္ မရွင္းလင္းတာ တစ္ခုေလာက္ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ ဘုရား”
“ဘာမ်ားတုန္း ဒကာရဲ႕၊ ေမးပါ” ဆရာေတာ္ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။
“တပည့္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး အရက္အေၾကာင္း ေျပာၾကရင္း အျငင္းအခံုျဖစ္လလို႔ပါ ဘုရား”
“ျဖစ္ပံု ဆိုစမ္းပါဦး ဒကာရဲ႕”
“အရက္ေသစာကို ေရအျဖစ္နဲ႔ စိတ္က ျပဌာန္းၿပီးေသာက္ရင္ အျပစ္ရွိ မရွိ အျငင္းအခံုျဖစ္တာပါဘုရား။ တရာေတာ္ပဲ ဆံုးျဖတ္ေပးေတာ္မူပါဘုရား” ဒကာျဖစ္သူက ေလွ်ာက္ထားပန္ၾကားသည္။
“ဒကာက ဘယ္ဘက္ကလဲ၊ အျပစ္ရွိတဲ့ဘက္ကလား အျပစ္မရွိတဲ့ဘက္ကလား”
“အရက္ကို ေရအျဖစ္နဲ႔ စိတ္က ျပဌာန္းၿပီး ေသာက္ရင္ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ တပည့္ေတာ္က ထင္ေၾကာင္းပါဘုရား”
“ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလို ထင္ရသတုန္းကြယ့္”
“စတ္သာရွင္ေစာဘုရားေဟာ၊ စိတ္သာပဓာန ဆိုတဲ့ စကားမ်ားရွိတယ္ မဟုတ္လား ဘုရား”
“ေကာင္းပါေလ့ကြယ္၊ ဆရာေတာ္ ဥပမာ ေပးမယ္”
“တင္ပါ့ ဘုရား”
“ေျမြေပြးတစ္ေကာင္ကို ျမက္ေလွ်ာတစ္ကာင္လုိ႔ အမွတ္ထားၿပီး အၿမီးကို ကိုင္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲကြယ့္”
“ေျမြေပးက ေပါက္မွာပါ ဘုရား”
“ကိုက္မိရင္ေကာ အဆိပ္မတက္ဘူးလား”
“တက္မွာပါ ဘုရား”
“အဲဒီတက္တဲ့ အဆိပ္ဟာ ဒကာႀကီး အမွတ္ထားတဲ့ ျမက္ေလွ်ာအဆိပ္ျဖစ္မလား၊ ေျမြေပြးအဆိပ္ျဖစ္မလားဒကာ”
“ေျမြေပြးအဆိပ္ပဲ ျဖစ္မွာပါ ဆရာေတာ္”
“ေျမြေပြးအဆိပ္ဆိုရင္ ေသနုိင္မလား၊ မေသနုိင္ဘူးလား”
“ေသနုိင္ပါတယ္ ဘုရား”
“အဆိပ္သတၱိကို စိတ္နဲ႔မွတ္ၿပီး ေလာင္းလို႔ရနုိင္ပါ့မလား”
“မရနိုင္ေၾကာင္းပါ ဘုရား”
“ဒါဆို ေျမြေပြးဆိုတာ အဆိပ္တက္မွန္းသိရက္ကနဲ႔ ေျမြေပြးကို ျမက္ေလွ်ာဆိုၿပီး ကိုင္ရဲပါ့မလား ဒကာႀကီး”
“မကိုင္၀ံ့ပါဘူး ဘုရား”
“ဒီသေဘာပဲ ဒကာႀကီး၊ အရက္ကို ေရအမွတ္နဲ႔ ေသာက္ေတာ့ အရက္ရဲ႕ သတၱိျပမလား၊ ေရရဲ႕ သတၱိျပမလား”
“အရက္ကို ေသာက္ရင္ အရက္သတၱိျပမွာပါပဲ ဘုရား”
“အရက္သတၱိျပရင္ မူးမလား၊ မမူးဘူးလား”
“မူးမွာပါပဲ ဘုရား”
“မူးၿပီး…. မသင့္မေလ်ာ္ မဖြယ္မရာေတြ ျဖစ္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္ေတာ့မေပါ့။ ဒီေတာ့ အရက္ကို ဘာအမွတ္နဲ႔ ေသာက္ေသာက္ အရက္ဟာ အရက္ပဲ၊ အျပစ္ဟာ အျပစ္ပါ ဒကာ”
“ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က စကားအရာ ကၽြမ္းက်င္လွသည္မွာ ျငင္းစရာမရွိေပ။ ဒကာ၏ အေမးကို ေမးလ်က္ႏွင့္ပင္ ျပႆနာ၏ အေျဖထုတ္ယူ ေျဖဆိုပံုမွာ မွတ္သားနည္းယူေလာက္ပါေပသည္။”
“ေျမြဆိပ္ပမာ အရက္ေသစာ” ဆိုသည္ကို ထိုဒကာလည္း ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္၍ သြားေလသည္။
ဆရာေတာ္ကို ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့ၿပီးေနာက္ ထိုဒကာ ျပန္၍သြားသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္လည္း စာကို ဆက္၍ ဖတ္ေလသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရားေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္သျဖင့္ ဆရာေတာ္သည္ စာ၀ါမပို႔ခ်ဘဲ အနားယူသည္။ စာေပက်မ္းဂန္ ဖတ္ရႈရင္း အခ်ိန္ကုန္ေစ သည္။ ထိုစဥ္ ဒကာတစ္ဦး ေက်ာင္းေပၚသို႔ တက္လာၿပီး ဆရာေတာ္အား ကန္ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အနီးတြင္ပင္ ထုိင္၍ေနသည္။ ဤတြင္ ဆရာေတာ္လည္း အေၾကာင္းထူးရွိအံ့ဟု တြက္မိသည္။
“ကိစၥအထူးရွိသလား ဒကာ” ဆရာေတာ္က ေမးသည္။
“တပည့္ေတာ္ မရွင္းလင္းတာ တစ္ခုေလာက္ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ ဘုရား”
“ဘာမ်ားတုန္း ဒကာရဲ႕၊ ေမးပါ” ဆရာေတာ္ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။
“တပည့္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး အရက္အေၾကာင္း ေျပာၾကရင္း အျငင္းအခံုျဖစ္လလို႔ပါ ဘုရား”
“ကိစၥအထူးရွိသလား ဒကာ” ဆရာေတာ္က ေမးသည္။
“တပည့္ေတာ္ မရွင္းလင္းတာ တစ္ခုေလာက္ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ ဘုရား”
“ဘာမ်ားတုန္း ဒကာရဲ႕၊ ေမးပါ” ဆရာေတာ္ခြင့္ျပဳေတာ္မူသည္။
“တပည့္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး အရက္အေၾကာင္း ေျပာၾကရင္း အျငင္းအခံုျဖစ္လလို႔ပါ ဘုရား”
“ျဖစ္ပံု ဆိုစမ္းပါဦး ဒကာရဲ႕”
“အရက္ေသစာကို ေရအျဖစ္နဲ႔ စိတ္က ျပဌာန္းၿပီးေသာက္ရင္ အျပစ္ရွိ မရွိ အျငင္းအခံုျဖစ္တာပါဘုရား။ တရာေတာ္ပဲ ဆံုးျဖတ္ေပးေတာ္မူပါဘုရား” ဒကာျဖစ္သူက ေလွ်ာက္ထားပန္ၾကားသည္။
“ဒကာက ဘယ္ဘက္ကလဲ၊ အျပစ္ရွိတဲ့ဘက္ကလား အျပစ္မရွိတဲ့ဘက္ကလား”
“အရက္ကို ေရအျဖစ္နဲ႔ စိတ္က ျပဌာန္းၿပီး ေသာက္ရင္ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ တပည့္ေတာ္က ထင္ေၾကာင္းပါဘုရား”
“ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလို ထင္ရသတုန္းကြယ့္”
“စတ္သာရွင္ေစာဘုရားေဟာ၊ စိတ္သာပဓာန ဆိုတဲ့ စကားမ်ားရွိတယ္ မဟုတ္လား ဘုရား”
“ေကာင္းပါေလ့ကြယ္၊ ဆရာေတာ္ ဥပမာ ေပးမယ္”
“တင္ပါ့ ဘုရား”
“ေျမြေပြးတစ္ေကာင္ကို ျမက္ေလွ်ာတစ္ကာင္လုိ႔ အမွတ္ထားၿပီး အၿမီးကို ကိုင္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲကြယ့္”
“ေျမြေပးက ေပါက္မွာပါ ဘုရား”
“ကိုက္မိရင္ေကာ အဆိပ္မတက္ဘူးလား”
“တက္မွာပါ ဘုရား”
“အဲဒီတက္တဲ့ အဆိပ္ဟာ ဒကာႀကီး အမွတ္ထားတဲ့ ျမက္ေလွ်ာအဆိပ္ျဖစ္မလား၊ ေျမြေပြးအဆိပ္ျဖစ္မလားဒကာ”
“ေျမြေပြးအဆိပ္ပဲ ျဖစ္မွာပါ ဆရာေတာ္”
“ေျမြေပြးအဆိပ္ဆိုရင္ ေသနုိင္မလား၊ မေသနုိင္ဘူးလား”
“ေသနုိင္ပါတယ္ ဘုရား”
“အဆိပ္သတၱိကို စိတ္နဲ႔မွတ္ၿပီး ေလာင္းလို႔ရနုိင္ပါ့မလား”
“မရနိုင္ေၾကာင္းပါ ဘုရား”
“ဒါဆို ေျမြေပြးဆိုတာ အဆိပ္တက္မွန္းသိရက္ကနဲ႔ ေျမြေပြးကို ျမက္ေလွ်ာဆိုၿပီး ကိုင္ရဲပါ့မလား ဒကာႀကီး”
“မကိုင္၀ံ့ပါဘူး ဘုရား”
“ဒီသေဘာပဲ ဒကာႀကီး၊ အရက္ကို ေရအမွတ္နဲ႔ ေသာက္ေတာ့ အရက္ရဲ႕ သတၱိျပမလား၊ ေရရဲ႕ သတၱိျပမလား”
“အရက္ကို ေသာက္ရင္ အရက္သတၱိျပမွာပါပဲ ဘုရား”
“အရက္သတၱိျပရင္ မူးမလား၊ မမူးဘူးလား”
“မူးမွာပါပဲ ဘုရား”
“မူးၿပီး…. မသင့္မေလ်ာ္ မဖြယ္မရာေတြ ျဖစ္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္ေတာ့မေပါ့။ ဒီေတာ့ အရက္ကို ဘာအမွတ္နဲ႔ ေသာက္ေသာက္ အရက္ဟာ အရက္ပဲ၊ အျပစ္ဟာ အျပစ္ပါ ဒကာ”
“ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က စကားအရာ ကၽြမ္းက်င္လွသည္မွာ ျငင္းစရာမရွိေပ။ ဒကာ၏ အေမးကို ေမးလ်က္ႏွင့္ပင္ ျပႆနာ၏ အေျဖထုတ္ယူ ေျဖဆိုပံုမွာ မွတ္သားနည္းယူေလာက္ပါေပသည္။”
“ေျမြဆိပ္ပမာ အရက္ေသစာ” ဆိုသည္ကို ထိုဒကာလည္း ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္၍ သြားေလသည္။
ဆရာေတာ္ကို ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့ၿပီးေနာက္ ထိုဒကာ ျပန္၍သြားသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္လည္း စာကို ဆက္၍ ဖတ္ေလသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရားေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment