သီလရွင္မယ္ကင္းက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ေျပာပံုႏွင့္ ပတ္သက္ကာ မင္းတုန္းမင္းႀကီးအား အခြင့္သင့္ခိုက္ တိုင္ၾကားသည္။
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ မယ္ကင္းကို အထင္ႀကီးသလို ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ၾကည္ညိဳေလးစားသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား နန္းေတာ္သို႔ ပင့္ကာ မယ္ကင္း၏ တုိင္တန္းခ်က္ကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
“ဘုန္းႀကီးက ရိုးရိုးနဲ႔ ေျပာလိုက္တာပါ။ ဒီလို ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္၊ က်ဳပ္ကို သေဘၤာသီးႀကီးလ်ဴတယ္။ ၿပီး ေတာ့ ဘုရားဆုပန္တယ္လို႔ မွာလုိက္တယ္။ မိန္းမဘ၀နဲ႔ ဘုရားဆုမရနုိင္ဘူးေလ၊ အဲ… ေယာကၤ်ားဘ၀ ေရာက္ေအာင္ အရင္လုပ္လို႔ ေျပာလိုက္တာပဲ ေရေျမ့ရွင္၊ ပထမျပႆနာ မၿပီးခင္ အခု တစ္ခုတုိင္ျပန္ၿပီဆို ေတာ့ စိႏၱိတံတုန္း ပုစၦိျပန္ေနၿပီ”
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ မယ္ကင္းကို အထင္ႀကီးသလို ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ၾကည္ညိဳေလးစားသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား နန္းေတာ္သို႔ ပင့္ကာ မယ္ကင္း၏ တုိင္တန္းခ်က္ကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
“ဘုန္းႀကီးက ရိုးရိုးနဲ႔ ေျပာလိုက္တာပါ။ ဒီလို ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္၊ က်ဳပ္ကို သေဘၤာသီးႀကီးလ်ဴတယ္။ ၿပီး ေတာ့ ဘုရားဆုပန္တယ္လို႔ မွာလုိက္တယ္။ မိန္းမဘ၀နဲ႔ ဘုရားဆုမရနုိင္ဘူးေလ၊ အဲ… ေယာကၤ်ားဘ၀ ေရာက္ေအာင္ အရင္လုပ္လို႔ ေျပာလိုက္တာပဲ ေရေျမ့ရွင္၊ ပထမျပႆနာ မၿပီးခင္ အခု တစ္ခုတုိင္ျပန္ၿပီဆို ေတာ့ စိႏၱိတံတုန္း ပုစၦိျပန္ေနၿပီ”
“ရွင္းပါဦးဘုရား”
“ေရွးတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ ေတာင္ေက်ာင္းနဲ႔ ေျမာက္ေက်ာင္း ဆိုၿပီး ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းရွိသတဲ့။ ထံုးစံအတုိင္းပဲေလ အၿပိဳင္အဆိုင္ျဖစ္ၾကတာေပါ့”
ေတာင္ေက်ာင္းကို ကိုးကြယ္သူမ်ားကလည္း ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္က စာပို၍ တတ္သည္။ ေျမာက္ေက်ာင္းကို ကိုးကြယ္သူမ်ားကလည္း ေျမာက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္က စာပို၍ တတ္သည္ဟု ၿပိဳင္ကာ စကားနုိင္လုၾကသည္။
“ဘယ္ဘုန္းႀကီး စာပိုတတ္သလဲဆိုတာ စာၿပိဳင္အရြတ္ခိုင္းၾကမလား”
ရြာသားတစ္ဦးက အႀကံျပဳသည္။
“ဒီလိုေတာ့ မေကာင္းဘူး။ ေက်ာင္းထိုင္ေတြက တို႔ေျပာတိုင္း ၿပိဳင္ရြတ္ၾကပါ့မလား”
“ဒါဆို ဘယ္လို ဘယ္လို ရွင္းၾကမလဲ”
“တစ္နည္းေတာ့ရွိတယ္”
“ေျပာပါဦး”
“ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္မွာေရာ၊ ေျမာက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္မွာေရာ ဦးသူေတာ္တစ္ေယာက္စီ ရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြက ကိုယ့္ဦးသူေတာ္ကို ကိုယ္စာသင္ထားၾကမွာပဲ။ ဦးသူေတာ္ႏွစ္ဦးကို ၿပိဳင္ခိုင္းရင္ ဘုန္းႀကီးခ်င္း ၿပိဳင္ခိုင္းတာနဲ႔ အတူတူျဖစ္မွာပဲ”
“ဒီအႀကံဟာ အနီးစပ္ဆံုးပဲ”
သို႔ႏွင့္ ရြာသူရြာသားမ်ားက ေတာင္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ႏွင့္ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္တို႔ စာၿပိဳင္ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ စည္းရံႈးၾကသည္။ ေျမွာက္ပင့္ေပးၾကသည္ ဦးသူေတာ္ႏွစ္ဦးသည္လည္း ရြာသားမ်ားအလိုက် စာၿပိဳင္ရန္ လက္ခံၾကသည္။
ဦးသူေတာ္ႏွစ္ဦး စာၿပိဳင္ရန္အတြက္ ရြာလယ္ဇရပ္ႀကီးတြင္ ခ်ိန္းဆိုလုိက္ၾကသည္။ ဦးသူေတာ္တို႔အျပ္င စိတ္၀င္စားေသာ ရြာသူရြာသားတို႔လည္း စုေ၀းေရာက္ရွိေနၾကသည္။
“ကဲ- စာတတ္တယ္ဆိုရင္ က်ဳပ္ေမးတဲ့ပါဠိကို ျမန္မာလို အနက္ျပန္ရမယ္ေနာ္။ ကဲ- ေမးေတာ့မယ္။”
ေတာင္ေက်ာင္း ဦးသူေတာ္က ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ကို ေျပာသည္။
“ေမးစမ္းပါဗ်ာ။ က်ဳပ္ေျဖပါ့မယ္”
ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္က ျပန္ေျပာသည္။
“ဒါဆို စိႏၱိတံကို အနက္ျပန္စမ္းပါ”
မခံခ်င္၍သာ ေမးစမး္ပါဗ်ာ ဟု ေျပာလုိက္ရသည္။ စင္စစ္ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္သည္ စာမတတ္လွ။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းမေျဖနိုင္။ စိႏၱိတံ- ဆိုသည့္ စကားကို ၾကားဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ အဓိပၸါယ္ တိတိက်က် မသိ။ စဥ္းစားေနသည္။ ထိုအခါ ေတာင္ေက်ာင္း ဦးသူေတာ္က စိတ္မရွည္သျဖင့္ ျမန္ျမန္ေျဖရန္ တိုက္တြန္းသည္။
“ဘယ္လိုလဲ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္၊ ေျဖမွာျဖင့္လဲ ျမန္ျမန္ေျဖဗ်ာ။ က်ဳပ္မွာ ေနာက္တစ္ခုေမးဖို႔ ပုစၦိဆိုတာ ရိွေသးတယ္။”
“ေတာင္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ကလဲ ဘယ္လိုျဖစ္ေနတာလဲ။ စိႏိၱတံ- ဆိုတာ ႀကံစည္တုန္း ရွိေသးတယ္။ ပုစၦိ ဆိုတာ ေမးျပန္ၿပီ”
“ဟာ”
ေတာင္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္က ေျမာက္ေက်ာင္း၏ ဦးသူေတာ္ကို အထင္ႀကီးသြားသည္။ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ေျပာလိုက္ေသာ စကားမ်ားက အေျဖမွန္ ျဖစ္ေနသည္။
“ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္က စာတတ္ပါေပတယ္”
အားလံုးကပင္ ခ်ီးက်ဴးစကားဆိုၾကသည္။
“ဒီပံုျပင္လိုပါပဲ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္၊ သီလရွင္ မယ္ကင္းကိစၥ ဘုန္းႀကီးက ႀကံစည္တုန္းရွိေသး၊ အခုေတာ့ ေရေျမ့ရွင္က ပုစၦိ ေမးျပန္ၿပီ”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ဆံုးလွ်င္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးႏွင့္ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔ ရယ္ေမာၾကသည္။ မင္းတရားႀကီးလည္း မဟာဒါန္၀န္ကို သီလရွင္မယ္ကင္းထံ ေစလႊတ္ကာ ရွင္းလင္းေျပာၾကားေစသည္။
သီလရွင္မယ္ကင္းလည္း နားလည္သေဘာေပါက္ကာ ေက်နပ္သည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
သီလရွင္မယ္ကင္းက ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ေျပာပံုႏွင့္ ပတ္သက္ကာ မင္းတုန္းမင္းႀကီးအား အခြင့္သင့္ခိုက္ တိုင္ၾကားသည္။
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ မယ္ကင္းကို အထင္ႀကီးသလို ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ၾကည္ညိဳေလးစားသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား နန္းေတာ္သို႔ ပင့္ကာ မယ္ကင္း၏ တုိင္တန္းခ်က္ကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
“ဘုန္းႀကီးက ရိုးရိုးနဲ႔ ေျပာလိုက္တာပါ။ ဒီလို ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္၊ က်ဳပ္ကို သေဘၤာသီးႀကီးလ်ဴတယ္။ ၿပီး ေတာ့ ဘုရားဆုပန္တယ္လို႔ မွာလုိက္တယ္။ မိန္းမဘ၀နဲ႔ ဘုရားဆုမရနုိင္ဘူးေလ၊ အဲ… ေယာကၤ်ားဘ၀ ေရာက္ေအာင္ အရင္လုပ္လို႔ ေျပာလိုက္တာပဲ ေရေျမ့ရွင္၊ ပထမျပႆနာ မၿပီးခင္ အခု တစ္ခုတုိင္ျပန္ၿပီဆို ေတာ့ စိႏၱိတံတုန္း ပုစၦိျပန္ေနၿပီ”
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးသည္ မယ္ကင္းကို အထင္ႀကီးသလို ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား ၾကည္ညိဳေလးစားသည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား နန္းေတာ္သို႔ ပင့္ကာ မယ္ကင္း၏ တုိင္တန္းခ်က္ကို ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
“ဘုန္းႀကီးက ရိုးရိုးနဲ႔ ေျပာလိုက္တာပါ။ ဒီလို ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္၊ က်ဳပ္ကို သေဘၤာသီးႀကီးလ်ဴတယ္။ ၿပီး ေတာ့ ဘုရားဆုပန္တယ္လို႔ မွာလုိက္တယ္။ မိန္းမဘ၀နဲ႔ ဘုရားဆုမရနုိင္ဘူးေလ၊ အဲ… ေယာကၤ်ားဘ၀ ေရာက္ေအာင္ အရင္လုပ္လို႔ ေျပာလိုက္တာပဲ ေရေျမ့ရွင္၊ ပထမျပႆနာ မၿပီးခင္ အခု တစ္ခုတုိင္ျပန္ၿပီဆို ေတာ့ စိႏၱိတံတုန္း ပုစၦိျပန္ေနၿပီ”
“ရွင္းပါဦးဘုရား”
“ေရွးတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ ေတာင္ေက်ာင္းနဲ႔ ေျမာက္ေက်ာင္း ဆိုၿပီး ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းရွိသတဲ့။ ထံုးစံအတုိင္းပဲေလ အၿပိဳင္အဆိုင္ျဖစ္ၾကတာေပါ့”
ေတာင္ေက်ာင္းကို ကိုးကြယ္သူမ်ားကလည္း ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္က စာပို၍ တတ္သည္။ ေျမာက္ေက်ာင္းကို ကိုးကြယ္သူမ်ားကလည္း ေျမာက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္က စာပို၍ တတ္သည္ဟု ၿပိဳင္ကာ စကားနုိင္လုၾကသည္။
“ဘယ္ဘုန္းႀကီး စာပိုတတ္သလဲဆိုတာ စာၿပိဳင္အရြတ္ခိုင္းၾကမလား”
ရြာသားတစ္ဦးက အႀကံျပဳသည္။
“ဒီလိုေတာ့ မေကာင္းဘူး။ ေက်ာင္းထိုင္ေတြက တို႔ေျပာတိုင္း ၿပိဳင္ရြတ္ၾကပါ့မလား”
“ဒါဆို ဘယ္လို ဘယ္လို ရွင္းၾကမလဲ”
“တစ္နည္းေတာ့ရွိတယ္”
“ေျပာပါဦး”
“ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္မွာေရာ၊ ေျမာက္ေက်ာင္းဆရာေတာ္မွာေရာ ဦးသူေတာ္တစ္ေယာက္စီ ရွိတယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြက ကိုယ့္ဦးသူေတာ္ကို ကိုယ္စာသင္ထားၾကမွာပဲ။ ဦးသူေတာ္ႏွစ္ဦးကို ၿပိဳင္ခိုင္းရင္ ဘုန္းႀကီးခ်င္း ၿပိဳင္ခိုင္းတာနဲ႔ အတူတူျဖစ္မွာပဲ”
“ဒီအႀကံဟာ အနီးစပ္ဆံုးပဲ”
သို႔ႏွင့္ ရြာသူရြာသားမ်ားက ေတာင္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ႏွင့္ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္တို႔ စာၿပိဳင္ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ စည္းရံႈးၾကသည္။ ေျမွာက္ပင့္ေပးၾကသည္ ဦးသူေတာ္ႏွစ္ဦးသည္လည္း ရြာသားမ်ားအလိုက် စာၿပိဳင္ရန္ လက္ခံၾကသည္။
ဦးသူေတာ္ႏွစ္ဦး စာၿပိဳင္ရန္အတြက္ ရြာလယ္ဇရပ္ႀကီးတြင္ ခ်ိန္းဆိုလုိက္ၾကသည္။ ဦးသူေတာ္တို႔အျပ္င စိတ္၀င္စားေသာ ရြာသူရြာသားတို႔လည္း စုေ၀းေရာက္ရွိေနၾကသည္။
“ကဲ- စာတတ္တယ္ဆိုရင္ က်ဳပ္ေမးတဲ့ပါဠိကို ျမန္မာလို အနက္ျပန္ရမယ္ေနာ္။ ကဲ- ေမးေတာ့မယ္။”
ေတာင္ေက်ာင္း ဦးသူေတာ္က ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ကို ေျပာသည္။
“ေမးစမ္းပါဗ်ာ။ က်ဳပ္ေျဖပါ့မယ္”
ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္က ျပန္ေျပာသည္။
“ဒါဆို စိႏၱိတံကို အနက္ျပန္စမ္းပါ”
မခံခ်င္၍သာ ေမးစမး္ပါဗ်ာ ဟု ေျပာလုိက္ရသည္။ စင္စစ္ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္သည္ စာမတတ္လွ။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းမေျဖနိုင္။ စိႏၱိတံ- ဆိုသည့္ စကားကို ၾကားဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ အဓိပၸါယ္ တိတိက်က် မသိ။ စဥ္းစားေနသည္။ ထိုအခါ ေတာင္ေက်ာင္း ဦးသူေတာ္က စိတ္မရွည္သျဖင့္ ျမန္ျမန္ေျဖရန္ တိုက္တြန္းသည္။
“ဘယ္လိုလဲ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္၊ ေျဖမွာျဖင့္လဲ ျမန္ျမန္ေျဖဗ်ာ။ က်ဳပ္မွာ ေနာက္တစ္ခုေမးဖို႔ ပုစၦိဆိုတာ ရိွေသးတယ္။”
“ေတာင္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ကလဲ ဘယ္လိုျဖစ္ေနတာလဲ။ စိႏိၱတံ- ဆိုတာ ႀကံစည္တုန္း ရွိေသးတယ္။ ပုစၦိ ဆိုတာ ေမးျပန္ၿပီ”
“ဟာ”
ေတာင္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္က ေျမာက္ေက်ာင္း၏ ဦးသူေတာ္ကို အထင္ႀကီးသြားသည္။ ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္ေျပာလိုက္ေသာ စကားမ်ားက အေျဖမွန္ ျဖစ္ေနသည္။
“ေျမာက္ေက်ာင္းဦးသူေတာ္က စာတတ္ပါေပတယ္”
အားလံုးကပင္ ခ်ီးက်ဴးစကားဆိုၾကသည္။
“ဒီပံုျပင္လိုပါပဲ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္၊ သီလရွင္ မယ္ကင္းကိစၥ ဘုန္းႀကီးက ႀကံစည္တုန္းရွိေသး၊ အခုေတာ့ ေရေျမ့ရွင္က ပုစၦိ ေမးျပန္ၿပီ”
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ဆံုးလွ်င္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးႏွင့္ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔ ရယ္ေမာၾကသည္။ မင္းတရားႀကီးလည္း မဟာဒါန္၀န္ကို သီလရွင္မယ္ကင္းထံ ေစလႊတ္ကာ ရွင္းလင္းေျပာၾကားေစသည္။
သီလရွင္မယ္ကင္းလည္း နားလည္သေဘာေပါက္ကာ ေက်နပ္သည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment