ကိုရင္ပ႑ိတသည္ အသက္ (၂၀)ျပည့္ၿပီး ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ပဥၥင္းခံေပးမည့္ ဒကာဒကာမ မရွိ။ ကိုရင္ႀကီး ဘ၀ျဖင့္သာ ေနရသည္။ စာျပန္ပြဲၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရွင္ပ႑ိတ စာျပန္ပံုကို အေၾကာင္းသင့္တိုင္း ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆိုေနၾကေလသည္။
ေနျပည္ေတာ္စာျပန္ပြဲသမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္ပ႑ိတကဲ့သို႔ စာေျဖနုိင္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မေပၚဖူးေသး ဟု ဆိုၾကသည္။ “ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္”ဟူေသာ စကားသည္ ရွင္ပ႑ိတလို ပုဂိဳလ္မ်ဳိးကို ေခၚဆိုသံုးႏႈန္းျခင္း ဟုလည္း ေျပာၾကသည္။ “အစကတည္းက ပ႑ိတလို က်က္ထားပါလား”ဟူေသာ စကားသည္လည္း တြင္က်န္ ရစ္သည္။
ေနျပည္ေတာ္စာျပန္ပြဲသမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္ပ႑ိတကဲ့သို႔ စာေျဖနုိင္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မေပၚဖူးေသး ဟု ဆိုၾကသည္။ “ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္”ဟူေသာ စကားသည္ ရွင္ပ႑ိတလို ပုဂိဳလ္မ်ဳိးကို ေခၚဆိုသံုးႏႈန္းျခင္း ဟုလည္း ေျပာၾကသည္။ “အစကတည္းက ပ႑ိတလို က်က္ထားပါလား”ဟူေသာ စကားသည္လည္း တြင္က်န္ ရစ္သည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတို႔က ေရႊနန္းေတာ္သို႔ ၾကြေရာက္ရန္ ရွင္ပ႑ိတကို ပင့္ဖိတ္သည္။
“ကိုရင္ႀကီး သက္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ” မိဖုရားေခါင္ႀကီးက ေမးသည္။
“အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ”
“ရဟန္းေဘာင္သို႔တက္လိုတဲ့ ဆႏၵမ်ားေကာရွိရဲ႕လား”
“ရွိပါၿပီေကာ၊ ရဟန္းခံေပးမယ့္ ဒကာ မရွိလို႔ ကိုရင္ႀကီးဘ၀နဲ႔ ေနရတာပ” ရွင္ပ႑ိတက ပြင့္လင္းရိုးရွင္းစြာပင္ ေျဖသည္။
“ဒီလိုဆိုရင္ တပည့္ေတာ္မကပဲ ပဥၥင္းအမအျဖစ္ တာ၀န္ယူပါရေစဘုရား”
“သာဓု သာဓု သာဓု… ဗ်ာ” ရွင္ပ႑ိတက ေက်နပ္စြာ သာဓုေခၚသည္။
မိဖုရားေခါင္ႀကီး၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ကိုရင္ႀကီး ရွင္ပ႑ိတသည္ ဦးပဥၥင္း ဦးပ႑ိတအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။ ေရႊနန္းေတာ္တြင္းသို႔လည္း တံခါးမရွိ ဓားမရွိ ၀င္ထြက္ခြင့္ ရွိေလသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူလိုေသာသူသည္ ျဖစ္စြာ ဘုရား၏ ပညတ္ေတာ္မူခ်က္အရ အဂၤါငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုရသည္။
၁။ ၀တၳဳသမၸတိၱ = ရဟန္းေလာင္းဟူေသာ ၀တၳဳ၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဟန္းေလာင္းသည္ ေရွးက ပါရာဇိက အာပတ္မသင့္ဖူးသူ၊ ပ႑ဳက္တစ္ဆင့္တစ္မ်ဳိးမွလြတ္၊ အသက္ ႏွစ္ဆယ္တင္းတင္းျပည့္သူ ျဖစ္ရသည္။
၂။ ဥတၱိသမၸတၱိ = ဥတိ၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ကမၼ၀ါစာမရြတ္ဖတ္မီ သံဃာေတာ္မ်ားအား ႀကိဳတင္သိေစရသျဖင့္ ဥတ္ဟုေခၚေသာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ရာတြင္ အျပစ္ ငါးမ်ဳိးမွ ကင္းရွင္းရသည္။
၃။ သီမာသမၸသတၱိ။ သိမ္၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဟန္းခံေသာ သိမ္သည္ သိမ္ပ်က္ ၁၁-မ်ဳိးမွ လြတ္၍ ေအာင္ျမင္စြာ သမုတ္ထားေသာ သိမ္ျဖစ္ရသည္။
၄။ အႏုႆာ၀နာသမၸတိၱ = ကမၼ၀ါစာ၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ကမၼ၀ါစာရြတ္ဖတ္ၾကရာတြင္ အျပစ္ငါးမ်ဳိးမွ ကင္းလြတ္ရသည္။
၅။ ပရိသသမၼတၱိ = ပရိသတ္၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဟန္းျပဳေပးေသာ သံဃာပရိသတ္သည္ ရဟန္းစစ္စစ္ အနည္းဆံုး ငါးပါးမရွိျခင္းစေသာ အျပစ္သံုးမ်ဳိးမွ ကင္းလြတ္ရသည္။
ပဥၥင္းဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္-
(က) အဂၤါငါးပါးျပည့္စံုသူ (ပဥၥဂံ - ပဥၥင္ - ပဥၥင္း)
(ခ) သူေတာ္သူျမတ္ျပဳသူ (ပန္စင္ = ပန္စင္း = ပဥၥင္း)
(ဂ) ျမတ္ေသာ အျဖစ္ေရာက္သူ ျပည့္စံုသူ (ဥပသမၸႏၷ = ဥပသမ္း = ဦးပစမ္း = ဦးပဥၥင္း)တို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ဤအယူအဆ သံုးမ်ဳိးတြင္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ပဥၥဂၤ”ဟူေသာ ပါဠိပု၌မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု အယူအဆကို ပညာရွင္အဆက္ဆက္တို႔က အသင့္ျမတ္ဆံုးဟု ယူဆ လက္ခံပါသည္။
တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းတြင္ ဦးပဥၥင္း ဦးပ႑ိတသည္ နန္းေတာ္သို႔ ၾကြလာသည္။ ထိုစဥ္ နန္းရင္ျပင္၌ မင္းမႈထမ္းတို႔က ဆြမ္းပြဲမ်ား ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။
“ဒကာႀကီး၊ ဒါေတြက ဘာလုပ္ေနတာလဲ” မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္အား ဦးပ႑ိတက ေမးသည္။
“သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္မလို႔ပါ ဘုရား”
ဦးပဥၥင္းျဖစ္ေသာ ဦးပ႑ိတကို မင္းခ်င္းက ခ်က္ခ်င္း ရိုေသစြာ အေျဖေပးသည္။
“သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္မလို႔၊ ဟုတ္လား”
“မွန္လွေၾကာင္းပါ ဘုရား”
“ဒါဆို… ငါလဲ သံဃာေတာ္ပဲ၊ ငါ့ကို ဆြမ္းကပ္ေပေတာ့”
“တင္ပါ့ ဘုရား” မင္းခ်င္းလည္း ဦးပ႑ိတကို ဆြမ္းကပ္သည္။
ဦးပ႑ိတ၏ စရိုက္ေတာ္ကား ထူးဆန္းသည္။ ဆြမ္းကို ေကာင္းစြာ ဘုဥ္းေပးသည္မဟုတ္။ ဆြမ္းပြဲပ်က္ရံု ဘုဥ္းေပးသည္။ ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္း နယ္လိုက္၊ အနည္းငယ္ ဘုဥ္းေပးလိုက္၊ ေနာက္တစ္ပြဲ ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္း နယ္လိုက္၊ အနည္းငယ္ ဘုဥ္းေပးလိုက္ႏွင့္ ဆြမ္းပြဲမ်ား ပ်က္ရံု ဘုဥ္းေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ နန္းမေဆာင္မွ ျပန္၍ ၾကြသြားေတာ္မူေလသည္။
ဦးပ႑ိတ ျပန္ၾကြသြားၿပီးေနာက္ ပင့္သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြေတာ္မူလာၾကသည္။
ဆြမ္းပြဲျပင္ မင္းခ်င္းတို႔သည္ အေသာ့အလ်င္ ဆြမ္းပြဲမ်ားကို သပ္ရပ္ေအာင္ျပန္၍ ျပင္ၾကရသည္။ ကသုတ္ကရုတ္ ျပင္ရသည္ျဖစ္၍ အခ်ဳိပြဲမွာ အခ်ိန္မမီေတာ့၊ အထိုက္အေလ်ာက္မွ်သာ ျပင္၍ ကပ္ၾကရသည္။ ပင့္သံဃာေတာ္မ်ားထဲတြင္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းတိုက္မွ ဦးပဥၥင္းတစ္ပါး ပါ၀င္ေနသည္။ ထိုပဥၥင္းက သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား အလံုးစံုျပန္လည္၍ ေလွ်ာက္ထားသည္။
မင္းခ်င္းတို႔ကလည္း ဦးပ႑ိတလုပ္ပံုကို မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားသည္။ သို႔ႏွင့္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးကလည္း သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားသည္။ တုိင္ၾကားသည္။
သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဦးပ႑ိတအား ေခၚယူူစစ္ေဆးေတာ္မူသည္။ ဦးပ႑ိတကလည္း မကြယ္မေထာက္၊ အျပစ္ထင္ရွားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက သံဒဏ္ ၁၀-ေခါက္ အျပစ္ေပးသည္။
ဦးပ႑ိတ သဲဒဏ္ခံရသည္။ ဧကသီကို ခၽြတ္သည္။ သင္းပိုင္ကို တိုတို၀တ္သည္။ ကုန္း၍ ကုန္း၍ သဲကိုက်ံဳးသည္။ ေတာင္းထဲသို႔ ထည့္သည္။ ဦးပ႑ိတ သင္းပိုင္ ၀တ္ထားပံုမွာ တိုလြန္းသျဖင့္ ကုန္း၍ သဲက်ဳံးတိုင္း အျမင္မေတာ္ေအာင္ျဖစ္ေနေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီက -
“ေမာင္ပဥၥင္းရဲ႕ သင္းပိုင္က တိုလြန္းလွတယ္။ သဲက်ဳံးတာနဲ႔ မတူလွေပဘူး” ဟူ၍ သတိေပးမိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ယင္းကို ဦးပ႑ိတက-
“မွန္လွပါ ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သင္းပိုင္ကို သဲေပမွာ စိုးလို႔ပါဘုရား”ဟူ၍ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားၿပီး သဲကို က်ဳံးၿမဲတိုင္းက်ဳံး ၍ ေနေလသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားမွာလည္း ဦးပ႑ိတ၏ သဲဒဏ္ ၁၀-ေခါက္ မျပည့္မီပင္ အျပစ္ေပးျခင္းမွ ခြင့္လႊတ္လိုက္ရသည္။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ေလာင္း ဦးပ႑ိတ၏ စိတ္ထား စရိုက္ေတာ္ကား ထူးျခားလွေပသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
ကိုရင္ပ႑ိတသည္ အသက္ (၂၀)ျပည့္ၿပီး ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ပဥၥင္းခံေပးမည့္ ဒကာဒကာမ မရွိ။ ကိုရင္ႀကီး ဘ၀ျဖင့္သာ ေနရသည္။ စာျပန္ပြဲၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရွင္ပ႑ိတ စာျပန္ပံုကို အေၾကာင္းသင့္တိုင္း ခ်ီးက်ဴး ေျပာဆိုေနၾကေလသည္။
ေနျပည္ေတာ္စာျပန္ပြဲသမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္ပ႑ိတကဲ့သို႔ စာေျဖနုိင္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မေပၚဖူးေသး ဟု ဆိုၾကသည္။ “ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္”ဟူေသာ စကားသည္ ရွင္ပ႑ိတလို ပုဂိဳလ္မ်ဳိးကို ေခၚဆိုသံုးႏႈန္းျခင္း ဟုလည္း ေျပာၾကသည္။ “အစကတည္းက ပ႑ိတလို က်က္ထားပါလား”ဟူေသာ စကားသည္လည္း တြင္က်န္ ရစ္သည္။
ေနျပည္ေတာ္စာျပန္ပြဲသမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ ရွင္ပ႑ိတကဲ့သို႔ စာေျဖနုိင္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မေပၚဖူးေသး ဟု ဆိုၾကသည္။ “ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္”ဟူေသာ စကားသည္ ရွင္ပ႑ိတလို ပုဂိဳလ္မ်ဳိးကို ေခၚဆိုသံုးႏႈန္းျခင္း ဟုလည္း ေျပာၾကသည္။ “အစကတည္းက ပ႑ိတလို က်က္ထားပါလား”ဟူေသာ စကားသည္လည္း တြင္က်န္ ရစ္သည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးႏွင့္ မိဖုရားေခါင္ႀကီးတို႔က ေရႊနန္းေတာ္သို႔ ၾကြေရာက္ရန္ ရွင္ပ႑ိတကို ပင့္ဖိတ္သည္။
“ကိုရင္ႀကီး သက္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ” မိဖုရားေခါင္ႀကီးက ေမးသည္။
“အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ”
“ရဟန္းေဘာင္သို႔တက္လိုတဲ့ ဆႏၵမ်ားေကာရွိရဲ႕လား”
“ရွိပါၿပီေကာ၊ ရဟန္းခံေပးမယ့္ ဒကာ မရွိလို႔ ကိုရင္ႀကီးဘ၀နဲ႔ ေနရတာပ” ရွင္ပ႑ိတက ပြင့္လင္းရိုးရွင္းစြာပင္ ေျဖသည္။
“ဒီလိုဆိုရင္ တပည့္ေတာ္မကပဲ ပဥၥင္းအမအျဖစ္ တာ၀န္ယူပါရေစဘုရား”
“သာဓု သာဓု သာဓု… ဗ်ာ” ရွင္ပ႑ိတက ေက်နပ္စြာ သာဓုေခၚသည္။
မိဖုရားေခါင္ႀကီး၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ကိုရင္ႀကီး ရွင္ပ႑ိတသည္ ဦးပဥၥင္း ဦးပ႑ိတအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။ ေရႊနန္းေတာ္တြင္းသို႔လည္း တံခါးမရွိ ဓားမရွိ ၀င္ထြက္ခြင့္ ရွိေလသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူလိုေသာသူသည္ ျဖစ္စြာ ဘုရား၏ ပညတ္ေတာ္မူခ်က္အရ အဂၤါငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုရသည္။
၁။ ၀တၳဳသမၸတိၱ = ရဟန္းေလာင္းဟူေသာ ၀တၳဳ၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဟန္းေလာင္းသည္ ေရွးက ပါရာဇိက အာပတ္မသင့္ဖူးသူ၊ ပ႑ဳက္တစ္ဆင့္တစ္မ်ဳိးမွလြတ္၊ အသက္ ႏွစ္ဆယ္တင္းတင္းျပည့္သူ ျဖစ္ရသည္။
၂။ ဥတၱိသမၸတၱိ = ဥတိ၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ကမၼ၀ါစာမရြတ္ဖတ္မီ သံဃာေတာ္မ်ားအား ႀကိဳတင္သိေစရသျဖင့္ ဥတ္ဟုေခၚေသာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ရာတြင္ အျပစ္ ငါးမ်ဳိးမွ ကင္းရွင္းရသည္။
၃။ သီမာသမၸသတၱိ။ သိမ္၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဟန္းခံေသာ သိမ္သည္ သိမ္ပ်က္ ၁၁-မ်ဳိးမွ လြတ္၍ ေအာင္ျမင္စြာ သမုတ္ထားေသာ သိမ္ျဖစ္ရသည္။
၄။ အႏုႆာ၀နာသမၸတိၱ = ကမၼ၀ါစာ၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ကမၼ၀ါစာရြတ္ဖတ္ၾကရာတြင္ အျပစ္ငါးမ်ဳိးမွ ကင္းလြတ္ရသည္။
၅။ ပရိသသမၼတၱိ = ပရိသတ္၏ ျပည့္စံုျခင္း၊ ရဟန္းျပဳေပးေသာ သံဃာပရိသတ္သည္ ရဟန္းစစ္စစ္ အနည္းဆံုး ငါးပါးမရွိျခင္းစေသာ အျပစ္သံုးမ်ဳိးမွ ကင္းလြတ္ရသည္။
ပဥၥင္းဟူေသာ ေ၀ါဟာရႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္-
(က) အဂၤါငါးပါးျပည့္စံုသူ (ပဥၥဂံ - ပဥၥင္ - ပဥၥင္း)
(ခ) သူေတာ္သူျမတ္ျပဳသူ (ပန္စင္ = ပန္စင္း = ပဥၥင္း)
(ဂ) ျမတ္ေသာ အျဖစ္ေရာက္သူ ျပည့္စံုသူ (ဥပသမၸႏၷ = ဥပသမ္း = ဦးပစမ္း = ဦးပဥၥင္း)တို႔ ျဖစ္ပါသည္။
ဤအယူအဆ သံုးမ်ဳိးတြင္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ပဥၥဂၤ”ဟူေသာ ပါဠိပု၌မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု အယူအဆကို ပညာရွင္အဆက္ဆက္တို႔က အသင့္ျမတ္ဆံုးဟု ယူဆ လက္ခံပါသည္။
တစ္ခုေသာ နံနက္ခင္းတြင္ ဦးပဥၥင္း ဦးပ႑ိတသည္ နန္းေတာ္သို႔ ၾကြလာသည္။ ထိုစဥ္ နန္းရင္ျပင္၌ မင္းမႈထမ္းတို႔က ဆြမ္းပြဲမ်ား ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။
“ဒကာႀကီး၊ ဒါေတြက ဘာလုပ္ေနတာလဲ” မင္းခ်င္းတစ္ေယာက္အား ဦးပ႑ိတက ေမးသည္။
“သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္မလို႔ပါ ဘုရား”
ဦးပဥၥင္းျဖစ္ေသာ ဦးပ႑ိတကို မင္းခ်င္းက ခ်က္ခ်င္း ရိုေသစြာ အေျဖေပးသည္။
“သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္မလို႔၊ ဟုတ္လား”
“မွန္လွေၾကာင္းပါ ဘုရား”
“ဒါဆို… ငါလဲ သံဃာေတာ္ပဲ၊ ငါ့ကို ဆြမ္းကပ္ေပေတာ့”
“တင္ပါ့ ဘုရား” မင္းခ်င္းလည္း ဦးပ႑ိတကို ဆြမ္းကပ္သည္။
ဦးပ႑ိတ၏ စရိုက္ေတာ္ကား ထူးဆန္းသည္။ ဆြမ္းကို ေကာင္းစြာ ဘုဥ္းေပးသည္မဟုတ္။ ဆြမ္းပြဲပ်က္ရံု ဘုဥ္းေပးသည္။ ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္း နယ္လိုက္၊ အနည္းငယ္ ဘုဥ္းေပးလိုက္၊ ေနာက္တစ္ပြဲ ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္း နယ္လိုက္၊ အနည္းငယ္ ဘုဥ္းေပးလိုက္ႏွင့္ ဆြမ္းပြဲမ်ား ပ်က္ရံု ဘုဥ္းေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ နန္းမေဆာင္မွ ျပန္၍ ၾကြသြားေတာ္မူေလသည္။
ဦးပ႑ိတ ျပန္ၾကြသြားၿပီးေနာက္ ပင့္သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြေတာ္မူလာၾကသည္။
ဆြမ္းပြဲျပင္ မင္းခ်င္းတို႔သည္ အေသာ့အလ်င္ ဆြမ္းပြဲမ်ားကို သပ္ရပ္ေအာင္ျပန္၍ ျပင္ၾကရသည္။ ကသုတ္ကရုတ္ ျပင္ရသည္ျဖစ္၍ အခ်ဳိပြဲမွာ အခ်ိန္မမီေတာ့၊ အထိုက္အေလ်ာက္မွ်သာ ျပင္၍ ကပ္ၾကရသည္။ ပင့္သံဃာေတာ္မ်ားထဲတြင္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းတိုက္မွ ဦးပဥၥင္းတစ္ပါး ပါ၀င္ေနသည္။ ထိုပဥၥင္းက သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား အလံုးစံုျပန္လည္၍ ေလွ်ာက္ထားသည္။
မင္းခ်င္းတို႔ကလည္း ဦးပ႑ိတလုပ္ပံုကို မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားသည္။ သို႔ႏွင့္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးကလည္း သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားသည္။ တုိင္ၾကားသည္။
သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဦးပ႑ိတအား ေခၚယူူစစ္ေဆးေတာ္မူသည္။ ဦးပ႑ိတကလည္း မကြယ္မေထာက္၊ အျပစ္ထင္ရွားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက သံဒဏ္ ၁၀-ေခါက္ အျပစ္ေပးသည္။
ဦးပ႑ိတ သဲဒဏ္ခံရသည္။ ဧကသီကို ခၽြတ္သည္။ သင္းပိုင္ကို တိုတို၀တ္သည္။ ကုန္း၍ ကုန္း၍ သဲကိုက်ံဳးသည္။ ေတာင္းထဲသို႔ ထည့္သည္။ ဦးပ႑ိတ သင္းပိုင္ ၀တ္ထားပံုမွာ တိုလြန္းသျဖင့္ ကုန္း၍ သဲက်ဳံးတိုင္း အျမင္မေတာ္ေအာင္ျဖစ္ေနေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီက -
“ေမာင္ပဥၥင္းရဲ႕ သင္းပိုင္က တိုလြန္းလွတယ္။ သဲက်ဳံးတာနဲ႔ မတူလွေပဘူး” ဟူ၍ သတိေပးမိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ယင္းကို ဦးပ႑ိတက-
“မွန္လွပါ ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သင္းပိုင္ကို သဲေပမွာ စိုးလို႔ပါဘုရား”ဟူ၍ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားၿပီး သဲကို က်ဳံးၿမဲတိုင္းက်ဳံး ၍ ေနေလသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားမွာလည္း ဦးပ႑ိတ၏ သဲဒဏ္ ၁၀-ေခါက္ မျပည့္မီပင္ အျပစ္ေပးျခင္းမွ ခြင့္လႊတ္လိုက္ရသည္။
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ေလာင္း ဦးပ႑ိတ၏ စိတ္ထား စရိုက္ေတာ္ကား ထူးျခားလွေပသည္။
*** ေနဘုန္းေ၀ ***
(ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။


No comments:
Post a Comment