ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကို မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ ပုဂၢိဳလ္လည္း ခင္သည္။ တရားလည္း မင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းေတာ္သို႔ ပင့္ကာ ဆြမ္း၊ ခဲဖြယ္၊ ေဘာဇဥ္တို႔ကို ဆက္ကပ္ေလ့ရွိသည္။
`အရွင္ဘုရား၊ နိဗၺန္ေရာက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းကို တုိတုိတုတ္တုတ္ ေဟာ္ေတာ္မူပါဦး ဘုရား´
`တိုတိုတုတ္တုတ္ဆုိရင္ေတာ့ ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔ ဒကာေတာ္´
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က တိုတုတ္စြာပင္ ေဟာသည္။
`ဒါက်ေတာ့လဲ တိုလြန္းပါတယ္ ဘုရား´
`ဒီလိုဆိုလဲ နည္းနည္း ရွည္ေပးရတာေပါ့ ဒကာေတာ္ ေရေျမ့ရွင္´
ဆရာေတာ္က နိဒါန္းခ်ီသည္။
ေရွးက ရြာတစ္ရြာတြင္ ေတာင္သူႀကီးတစ္ဦးရွိသည္။ ေငြေၾကးအသင့္အတင့္လည္း ခ်မ္းသာသည္။ သို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ေဆာက္လုပ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအား လွဴဒါန္းသည္။ ဆြမ္း၊ ကြမ္းပစၥည္းေလးပါးလည္း တာ၀န္ယူသည္။
နံနက္တုိင္း ေက်ာင္းဒကာႀကီး၏ သမီးသည္ ဘုန္းႀကီးကိုလည္း ေလ့လာသည္။ ဘုန္းႀကီးကလည္း မိန္းမပ်ဳိကေလး ေလ့လာေနေၾကာင္း သတိထားမိသည္။
တစ္ေန႔ ဆြမ္းပို႔ၿပီးေနာက္ မိန္းမပ်ဳိက ဘုန္းႀကီးကို ေမးေလွ်ာက္သည္။
`အရွင္ဘုရား၊ ဒီေက်ာင္းက ဘယ္သူ႔ေက်ာင္းပါလဲ´
`ငါ့ေက်ာင္းေပါ့၊ နင္တို႔က ေဆာက္ေပးထားလို႔ ေမးတာလား၊ နင့္မိဘမ်ားက ငါ့ကို ေရစက္ခ်လွဴၿပီး ထားၿပီ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ငါပိုင္တဲ့ေက်ာင္း၊ ငါ့ေက်ာင္း´
ဘုန္းႀကီးက ေျဖသည္။ သံုးရက္ခန္႔ၾကာသြားသည္။
`ဒီသပိတ္ကေကာ ဘယ္သူ႔ သပိတ္လဲ ဘရား´
`ငါ့သပိတ္ေပါ့´
`ဒီသကၤန္းကေကာ ဘုရား´
`ငါ့သကၤန္းပဲ´
`ဒီခုတင္ကေကာ ဘယ္သူ႔ခုတင္ပါလဲ ဘုရား´
`ငါ့ဟာပဲ´
`ပုတီးကေကာ ဘုရား´
`အဲဒါလဲ ငါ့ဟာပဲ´
`ဆပ္ျပာခြက္ကေကာဘုရား´
`ငါ့ဟာပဲေပါ့´
မွတ္ခ်က္။ ။ ပစၥည္းေလးပါး
သာသနာေရးကိစၥ၌ သံုးစြဲနုိင္ေသာပစၥည္းမ်ဳိးေလးပါး။
၁။ ။ ဆြမ္းပစၥည္း - ဆြမ္း၊ ခဲဖြယ္၊ ေဘာဇဥ္၊ ခ်ဳိခ်ဥ္၊ နုိ႔ စေသာ ၀တၳဳမ်ား၊
၂။ ။ သကၤန္းပစၥည္း - ၀တ္ရံုသံုးေဆာင္ေကာင္းေသာ သကၤန္း ၉-ထည္၊
၃။ ။ ေက်ာင္းပစၥည္း - ကပၸိယကုဋိေခၚ ေက်ာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး၊
၄။ ။ ေဆးပစၥည္း - က်နး္မာေရးဆုိင္ရာ ေဆးအေဖ်ာ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊
`ေမးလွခ်ည္းလား ဒကာမေလး၊ ဒီေက်ာင္းရွိသမွ်ေတြ ငါ့ဟာေတြခ်ည္းပဲ´
ဤမိန္းမမ်ဳိးသည္ စကားတံရွည္လွသည္။ အေမးအျမန္းထူလွသည္ဟု ဘုန္းႀကီးက ထင္သည္။ အေရာတ၀င္လည္း စကားဆိုလွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခပ္ဆတ္ဆတ္ပင္ ျပန္ေျပာလုိက္သည္။
ႏွစ္လခန္႔ၾကာသြားသည္။
`အရွင္ဘုရား၊ ဘာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီး၀တ္တာလဲ ဘုရား´
`နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔ ၀တ္တာေပါ့ ဒကာမေလး´
`ဒါဆို ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔ ဘုရား´
ဤသို႔ ေျပာၿပီးေနာက္ မိန္းမပ်ဳိလည္း ဆြမ္းအုပ္ကို ယူကာ ထ၍ ျပန္သြားသည္။
မိန္းမပ်ဳိေလးေျပာသြားေသာ `ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔´ ဟူေသာ စကားမွာ အေႏွာင့္အသြားမလြတ္၊ ဘုန္းႀကီးမွာ အေတြးနယ္က်ယ္သြားသည္။
ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ။
ငါကပဲ သူ႔ကို ႀကိဳက္ေနသည္ထင္၍ ေျပာေလသည္လား။
အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးသည္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ မိမိကိုယ္လည္း မိမိ သံုးသပ္သည္။ ဆန္းစစ္သည္။ မိန္းမပ်ဳိေလးကို မည္သို႔မွ် ျပစ္မွားမိျခင္း မရွိ။ စိတ္ကစားမိျခင္း၊ ျပစ္မွားမိျခင္းမရွိ။ မိန္းမပ်ဳိေလးေျပာလုိက္ပံုေၾကာင့္ ရွက္မိသည္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ ထပ္ကာထပ္ကာ ေတြးမိေလ တႏံု႔ႏံု႔ စိတ္မေကာင္းေလ ျဖစ္သည္။ ရွက္စိတ္ေၾကာင့္ အအိပ္အစားပင္ ပ်က္လာသည္။
ဤသည္ကို ကပၸိယႀကီးက ရိပ္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးကို အေၾကာင္းစံုေမးသည္။ ဘုန္းႀကီးကလည္း အေၾကာင္းစံု ေျပာျပသည္။
ကပၸိယႀကီးလည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းဒကာႀကီးအိမ္သို႔သြားသည္။ အေၾကာင္းစံုကို ေျပာျပသည္။
ေက်ာင္းဒကာေတာင္သူႀကီးကား စဥ္းစားေျမာ္ျမင္တတ္သူျဖစ္သည္။ သမီးျဖစ္သူကို စံုစမ္းတီးေခါက္ၿပီးမွ ဤျပႆနာကိုေျဖရွင္းနုိင္မည္ဟုေတြးမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမီးကို စူးစမ္းေမးျမန္းရန္ မယားျဖစ္သူကို တာ၀န္လႊဲသည္။
ေက်ာင္းဒကာမႀကီးကလည္း သမီးကိုေခၚကာ ေခ်ာ့ေမာ့ေမးျမန္းသည္။
`ေမေမကလည္း သမီးက ဘုန္းဘုန္းကို တရားျပခဲ့တာပါ´
သမီးျဖစ္သူက ၿပံဳးကာ ရယ္ကာ ေျဖသည္။
`ေဟ-သမီးက တရားျပခဲ့တာ၊ ဟုတ္လား၊ ဘယ္လိုတရားျပခဲ့တာလဲ´
`သမီး ဆြမ္းသြားပို႔တုိင္း ဘယ္သူ႔ေက်ာင္းလဲ၊ ဘယ္သူ႔သကၤန္းလဲ၊ ဘယ္သူ႔သပိတ္လဲ၊ ေမးတုိင္း ငါ့ေက်ာင္း၊ ငါ့သကၤန္း၊ ငါ့သပိတ္၊ ဘာေမးေမး ငါ့ဟာခ်ည္းပဲ ေျဖေလ့ရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာ့ေၾကာင့္ သကၤန္း၀တ္တာလဲလို႔ ေမးေတာ့ နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔ လို႔ ေျဖတယ္´
`ဒီေတာ့´
`ဒီေတာ့ သမီးက နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္ ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔လို႔ တရားျပခဲ့တာပါ ေမေမ´
`ေမေမလဲ သမီးေျပာတာကို သေဘာမေပါက္ဘူး။ ရွင္းပါဦး´
`ငါဆိုတဲ့ အတၱကို မျဖဳတ္ရင္ နိဗၺာန္ဘယ္ရနိုပါ့မလဲ ေမေမ။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္ ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔လို႔ သမီးက ေျပာတာပါ ေမေမ´
ဤတြင္မွ ေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းဒကာမႀကီးတို႔လည္း မိန္းမပ်ဳိေလး၏ ဆုိလိုရင္းကို သေဘာေပါက္သြားၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးကို အက်ဳိးအေၾကာင္း သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။
`အဲဒီေတာ့မွ ဘုန္းႀကီးလဲ ငါစြဲျပဳတ္သြားသတဲ့ ဒကာေတာ္။ ဒီလုိပါပဲ ေရေျမ့ရွင္ မင္းႀကီးလဲ နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္ ငါ့ထီး၊ ငါ့နန္း၊ ငါ့မိဖုရား၊ ငါ့သားေတာ္၊ ငါ့သမီးေတာ္၊ ငါ့စည္းစိမ္ဆိုတာ ျဖဳတ္ေပေတာ့ မင္းႀကီး´
`သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု ပါ ဘုရား´မင္းႀကီးႏွင့္တကြ တရားနာပရိသတ္တို႔ သာဓုေခၚၾကသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကို မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ ပုဂၢိဳလ္လည္း ခင္သည္။ တရားလည္း မင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းေတာ္သို႔ ပင့္ကာ ဆြမ္း၊ ခဲဖြယ္၊ ေဘာဇဥ္တို႔ကို ဆက္ကပ္ေလ့ရွိသည္။
`အရွင္ဘုရား၊ နိဗၺန္ေရာက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းကို တုိတုိတုတ္တုတ္ ေဟာ္ေတာ္မူပါဦး ဘုရား´
`တိုတိုတုတ္တုတ္ဆုိရင္ေတာ့ ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔ ဒကာေတာ္´
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က တိုတုတ္စြာပင္ ေဟာသည္။
`ဒါက်ေတာ့လဲ တိုလြန္းပါတယ္ ဘုရား´
`ဒီလိုဆိုလဲ နည္းနည္း ရွည္ေပးရတာေပါ့ ဒကာေတာ္ ေရေျမ့ရွင္´
ဆရာေတာ္က နိဒါန္းခ်ီသည္။
ေရွးက ရြာတစ္ရြာတြင္ ေတာင္သူႀကီးတစ္ဦးရွိသည္။ ေငြေၾကးအသင့္အတင့္လည္း ခ်မ္းသာသည္။ သို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ေဆာက္လုပ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအား လွဴဒါန္းသည္။ ဆြမ္း၊ ကြမ္းပစၥည္းေလးပါးလည္း တာ၀န္ယူသည္။
နံနက္တုိင္း ေက်ာင္းဒကာႀကီး၏ သမီးသည္ ဘုန္းႀကီးကိုလည္း ေလ့လာသည္။ ဘုန္းႀကီးကလည္း မိန္းမပ်ဳိကေလး ေလ့လာေနေၾကာင္း သတိထားမိသည္။
တစ္ေန႔ ဆြမ္းပို႔ၿပီးေနာက္ မိန္းမပ်ဳိက ဘုန္းႀကီးကို ေမးေလွ်ာက္သည္။
`အရွင္ဘုရား၊ ဒီေက်ာင္းက ဘယ္သူ႔ေက်ာင္းပါလဲ´
`ငါ့ေက်ာင္းေပါ့၊ နင္တို႔က ေဆာက္ေပးထားလို႔ ေမးတာလား၊ နင့္မိဘမ်ားက ငါ့ကို ေရစက္ခ်လွဴၿပီး ထားၿပီ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ငါပိုင္တဲ့ေက်ာင္း၊ ငါ့ေက်ာင္း´
ဘုန္းႀကီးက ေျဖသည္။ သံုးရက္ခန္႔ၾကာသြားသည္။
`ဒီသပိတ္ကေကာ ဘယ္သူ႔ သပိတ္လဲ ဘရား´
`ငါ့သပိတ္ေပါ့´
`ဒီသကၤန္းကေကာ ဘုရား´
`ငါ့သကၤန္းပဲ´
`ဒီခုတင္ကေကာ ဘယ္သူ႔ခုတင္ပါလဲ ဘုရား´
`ငါ့ဟာပဲ´
`ပုတီးကေကာ ဘုရား´
`အဲဒါလဲ ငါ့ဟာပဲ´
`ဆပ္ျပာခြက္ကေကာဘုရား´
`ငါ့ဟာပဲေပါ့´
မွတ္ခ်က္။ ။ ပစၥည္းေလးပါး
သာသနာေရးကိစၥ၌ သံုးစြဲနုိင္ေသာပစၥည္းမ်ဳိးေလးပါး။
၁။ ။ ဆြမ္းပစၥည္း - ဆြမ္း၊ ခဲဖြယ္၊ ေဘာဇဥ္၊ ခ်ဳိခ်ဥ္၊ နုိ႔ စေသာ ၀တၳဳမ်ား၊
၂။ ။ သကၤန္းပစၥည္း - ၀တ္ရံုသံုးေဆာင္ေကာင္းေသာ သကၤန္း ၉-ထည္၊
၃။ ။ ေက်ာင္းပစၥည္း - ကပၸိယကုဋိေခၚ ေက်ာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး၊
၄။ ။ ေဆးပစၥည္း - က်နး္မာေရးဆုိင္ရာ ေဆးအေဖ်ာ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊
`ေမးလွခ်ည္းလား ဒကာမေလး၊ ဒီေက်ာင္းရွိသမွ်ေတြ ငါ့ဟာေတြခ်ည္းပဲ´
ဤမိန္းမမ်ဳိးသည္ စကားတံရွည္လွသည္။ အေမးအျမန္းထူလွသည္ဟု ဘုန္းႀကီးက ထင္သည္။ အေရာတ၀င္လည္း စကားဆိုလွသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခပ္ဆတ္ဆတ္ပင္ ျပန္ေျပာလုိက္သည္။
ႏွစ္လခန္႔ၾကာသြားသည္။
`အရွင္ဘုရား၊ ဘာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီး၀တ္တာလဲ ဘုရား´
`နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔ ၀တ္တာေပါ့ ဒကာမေလး´
`ဒါဆို ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔ ဘုရား´
ဤသို႔ ေျပာၿပီးေနာက္ မိန္းမပ်ဳိလည္း ဆြမ္းအုပ္ကို ယူကာ ထ၍ ျပန္သြားသည္။
မိန္းမပ်ဳိေလးေျပာသြားေသာ `ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔´ ဟူေသာ စကားမွာ အေႏွာင့္အသြားမလြတ္၊ ဘုန္းႀကီးမွာ အေတြးနယ္က်ယ္သြားသည္။
ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ။
ငါကပဲ သူ႔ကို ႀကိဳက္ေနသည္ထင္၍ ေျပာေလသည္လား။
အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးသည္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ မိမိကိုယ္လည္း မိမိ သံုးသပ္သည္။ ဆန္းစစ္သည္။ မိန္းမပ်ဳိေလးကို မည္သို႔မွ် ျပစ္မွားမိျခင္း မရွိ။ စိတ္ကစားမိျခင္း၊ ျပစ္မွားမိျခင္းမရွိ။ မိန္းမပ်ဳိေလးေျပာလုိက္ပံုေၾကာင့္ ရွက္မိသည္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ ထပ္ကာထပ္ကာ ေတြးမိေလ တႏံု႔ႏံု႔ စိတ္မေကာင္းေလ ျဖစ္သည္။ ရွက္စိတ္ေၾကာင့္ အအိပ္အစားပင္ ပ်က္လာသည္။
ဤသည္ကို ကပၸိယႀကီးက ရိပ္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးကို အေၾကာင္းစံုေမးသည္။ ဘုန္းႀကီးကလည္း အေၾကာင္းစံု ေျပာျပသည္။
ကပၸိယႀကီးလည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းဒကာႀကီးအိမ္သို႔သြားသည္။ အေၾကာင္းစံုကို ေျပာျပသည္။
ေက်ာင္းဒကာေတာင္သူႀကီးကား စဥ္းစားေျမာ္ျမင္တတ္သူျဖစ္သည္။ သမီးျဖစ္သူကို စံုစမ္းတီးေခါက္ၿပီးမွ ဤျပႆနာကိုေျဖရွင္းနုိင္မည္ဟုေတြးမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သမီးကို စူးစမ္းေမးျမန္းရန္ မယားျဖစ္သူကို တာ၀န္လႊဲသည္။
ေက်ာင္းဒကာမႀကီးကလည္း သမီးကိုေခၚကာ ေခ်ာ့ေမာ့ေမးျမန္းသည္။
`ေမေမကလည္း သမီးက ဘုန္းဘုန္းကို တရားျပခဲ့တာပါ´
သမီးျဖစ္သူက ၿပံဳးကာ ရယ္ကာ ေျဖသည္။
`ေဟ-သမီးက တရားျပခဲ့တာ၊ ဟုတ္လား၊ ဘယ္လိုတရားျပခဲ့တာလဲ´
`သမီး ဆြမ္းသြားပို႔တုိင္း ဘယ္သူ႔ေက်ာင္းလဲ၊ ဘယ္သူ႔သကၤန္းလဲ၊ ဘယ္သူ႔သပိတ္လဲ၊ ေမးတုိင္း ငါ့ေက်ာင္း၊ ငါ့သကၤန္း၊ ငါ့သပိတ္၊ ဘာေမးေမး ငါ့ဟာခ်ည္းပဲ ေျဖေလ့ရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာ့ေၾကာင့္ သကၤန္း၀တ္တာလဲလို႔ ေမးေတာ့ နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔ လို႔ ေျဖတယ္´
`ဒီေတာ့´
`ဒီေတာ့ သမီးက နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္ ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔လို႔ တရားျပခဲ့တာပါ ေမေမ´
`ေမေမလဲ သမီးေျပာတာကို သေဘာမေပါက္ဘူး။ ရွင္းပါဦး´
`ငါဆိုတဲ့ အတၱကို မျဖဳတ္ရင္ နိဗၺာန္ဘယ္ရနိုပါ့မလဲ ေမေမ။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္ ငါ့ကို မႀကိဳက္နဲ႔လို႔ သမီးက ေျပာတာပါ ေမေမ´
ဤတြင္မွ ေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းဒကာမႀကီးတို႔လည္း မိန္းမပ်ဳိေလး၏ ဆုိလိုရင္းကို သေဘာေပါက္သြားၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးကို အက်ဳိးအေၾကာင္း သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။
`အဲဒီေတာ့မွ ဘုန္းႀကီးလဲ ငါစြဲျပဳတ္သြားသတဲ့ ဒကာေတာ္။ ဒီလုိပါပဲ ေရေျမ့ရွင္ မင္းႀကီးလဲ နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္ ငါ့ထီး၊ ငါ့နန္း၊ ငါ့မိဖုရား၊ ငါ့သားေတာ္၊ ငါ့သမီးေတာ္၊ ငါ့စည္းစိမ္ဆိုတာ ျဖဳတ္ေပေတာ့ မင္းႀကီး´
`သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု ပါ ဘုရား´မင္းႀကီးႏွင့္တကြ တရားနာပရိသတ္တို႔ သာဓုေခၚၾကသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment