မင္းတုန္းမင္းႀကီးကိုယ္တုိင္ စာေပက်မ္းဂန္ေလ့လာ တတ္ကၽြမ္းသည္။ သာသနာျပဳမင္းလည္း ျဖစ္သည္။ မၾကာခဏပင္ ဆရာေတာ္တို႔အား ပင့္ဖိတ္ကာ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသည္။ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားစရာရွိသည္ တုိ႔ကိုလည္း ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေဆြးေႏြးေလ့ရွိသည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းၿပီးေနာက္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားသည္။
`အရွင္ဘုရားတို႔ တပည့္ေတာ္ ထီးနန္းစည္းစိမ္ခံစားသည္မွာလဲ ၾကာပါၿပီ။ အရွင္ဘုရားတို႔ကလဲ တရားဓမၼေဟာေျပာျပသေပါင္းမ်ားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ဟာ တရားသေဘာကို မေပါက္နုိင္ေအာင္ပါပဲ ဘုရား။ ဒီတစ္ခါလဲ သင့္ေတာ္တဲ့ တရားကို ေဟာ္ေတာ္မူပါဦး ဘုရား´
`ဒကာေတာ္ ေရေျမ့ရွင္ကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ေဟာခဲ့တာလဲ မ်ားၿပီ။ ဇရာပိုင္းလဲ ေရာက္လာၾကၿပီ။ ဒီေတာ့ ပံုျပင္တိုတစ္ပုဒ္နဲ႔ ယွဥ္ေဟာရေတာ့မွာပဲ´
`တင့္ပါ့ ဘုရား´
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကေဟာေတာ္မူ သည္။
`ေရွးတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ပညာမတတ္ေလေတာ့ သားမယားကို ပင္ပန္းစြာ လုပ္ေကၽြးေနရရွာတယ္။ သူ႔သားေတာင္ ၁၄-ႏွစ္သား ရွိလာၿပီ။ ဒီအတုိင္းေနလို႔ကေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာတခုခုေတာ့ သင္မွပဲလို႔ ေတြးမိသတဲ့´
ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ကို အားလံုးပင္ စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနၾကသည္။
စုေဆာင္းရရွိသမွ် ေငြသံုးရာက်ပ္ကို ယူၿပီး ပညာရွာထြက္ခဲ့သည္။
ပညာရွာရင္း ရွာရင္းႏွင့္ သံုးႏွစ္ၾကာသြားသည္။ ထိုအခါတြင္မွာ တကၠသိုလ္ျပည္သို႔ ေရာက္သည္။ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးကို ၀င္ေရာက္ေတြ႔ဆံုကာ ကန္ေတာ့သည္။
`အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာ တစ္ခုခု တတ္ေျမာက္ခ်င္လို႔ပါ ဆရာႀကီး´
ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးကို ေတာင္းပန္သည္။
ဆရာႀကီးလည္း ပညာသင္လိုသူကို အကဲခတ္ေလ့လာသည္။
`တပည့္က အသက္ႀကီးေနၿပီ၊ သံုးႏွစ္သံုးမိုး အခ်ိန္ယူေနလို႔က မျဖစ္ေတာ့ဘူး။´
`မွန္ပါတယ္ ဆရာႀကီး´
`ပညာသင္စရိတ္ေကာ အလံုအေလာက္ ပါရဲ႕လား´
`က်ေနာ္က ဆင္းရဲသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသျပာ သံုးရာက်ပ္သာ ပါပါတယ္ ဆရာႀကီး´
`ပညာဆိုတာ အရြယ္ကိုလိုက္ၿပီး အခ်ိန္ယူသင္ရတာ ရွိတယ္။ ခ်က္ခ်င္းအသံုးခ်လို႔ရေအာင္ သင္ရတာမ်ဳိးလဲ ရွိတယ္။ တပည့္ကေတာ့ ဒုတိယအမ်ဳိးအစားမွာ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းတတ္ေအာင္ သင္ေပးလုိက္မယ္´
`ေကာင္းလွပါတယ္ ဆရာႀကီး´
`ကဲ- စာသင္မယ္´
`ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာႀကီး´
`ကုလားေသ ကုလားေမာမအိပ္ရာ
ေပးကြယ့္ ေငြတစ္ရာ´
တပည့္ျဖစ္သူက ပညာပူေဇာ္ခ ေငြတစ္ရာ ကန္ေတာ့သည္။
`ေရခ်ဳိးဆိပ္မွာ မခ်ဳိးရာ
ေပးကြယ့္ ေငြတစ္ရာ´
ေရွးနည္းတူ ေငြတစ္ရာ ကန္ေတာ့သည္။
ပထမသင္ခန္းစာ၊ ဒုတိယသင္ခန္းစာကို ႏႈတ္တက္အာရံုေဆာင္ေစသည္။ ထို႔ေနာက္ တတိယသင္ခန္းစာကို သင္သည္။
`မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ မျပဳရာ
ေပးကြယ္ ေငြတစ္ရာ´
ေရွးနည္းအတုိင္းပင္ ပညာပူေဇာ္ခ တစ္ရာကို တပည့္ျဖစ္သူက ကန္ေတာ့သည္။
`ဒီပညာသံုးခြန္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ၿပီး ျပန္ေပေရာ့´
ဆရာႀကီးကို ေသခ်ာစြာ ကန္ေတာ့ၿပီးေနာက္ ရြာျပန္ခရီး စသည္။
- ကုလားေသ ကုလားေမာ မအိပ္ရာ
- ေရခ်ဳိးဆိပ္မွာ မခ်ဳိးရာ
- မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ မျပဳရာ
ဤသံုးခြန္းကိုလည္း တတြတ္တြတ္ ရြတ္ရင္း ခရီးထြက္ခဲ့သည္။ ဤသံုးခြန္းေသာ သင္ခန္းစာသည္ပင္လွ်င္ သူ၏ ဘ၀ကို မ်ားစြာ တုိးတက္ေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါသည္။
ညေနေစာင္းတြင္ ဇရပ္တစ္ေဆာင္ရွိရာသို႔ ေရာက္သည္။ အခ်ိန္ေႏွာင္းၿပီျဖစ္သျဖင့္ ထုိဇရပ္တြင္ပင္ အိပ္စက္တည္းခိုရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။
ေညာင္းညာလွသည္ျဖစ္၍ လဲေလ်ာင္းသည္။ အိပ္စက္မည္ ျပဳသည္။
`ကုလားေသ ကုလားေမာ မအိပ ္ရာ´
ဆရာႀကီး သင္လုိက္သည့္ သင္ခန္းစာကို အမွတ္ရသည္။ သို႔ႏွင့္ မအိပ္ေတာ့ဘဲ မွိန္း၍သာ ေနေတာ့သည္။
ညဥ့္သန္းေခါင္တြင္ ဇရပ္ေပၚတြင္ အိပ္ေသာသူကို စားေနက် ဘီလူးမ ေရာက္လာသည္။ မွိန္းေနေသာသူလည္း ခ်က္ခ်င္းထသည္။
ဘီလူးမ၏ ဆံပင္ကို ဆြဲကာ တံေတာင္ႏွင့္ ေထာင္းသည္။
ခါတုိင္း လူသားမ်ားႏွင့္မတူ၊ သူ႔ကို ထ၍ ေထာင္းေသာ လူသားကို ဘီလူးမက မ်ားစြာ ထိပ္လန္႔သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးရန္ ေတာင္းပန္သည္။ အသတ္ဖိုးအျဖစ္ ရတနာထုပ္ကို ေပးသည္။ ဘီလူးမကို လႊတ္သည္။ ဘီလူးမလည္း ခ်က္ခ်င္းပင္ ထြက္ခြာသြားသည္။ ထိုသူလည္း မအိပ္ေတာ့။ ဆရာ့ဂုဏ္ေက်းဇူးေၾကာင့္ မေသဘဲ ရတနာထုပ္ရလုိက္သည္ကို ေတြးေနသည္။
မုိးေသာက္သည္တြင္မွ ခရီးဆက္ခဲ့သည္။
ေနက ပူလာသည္။ ခရီးကလည္း ပန္းလာသည္။ ညကလည္း အိပ္ေရး၀ေအာင္ မအိပ္ခဲ့ရ။ ေရခ်ဳိးခ်င္လာသည္။ ျမစ္ဆိပ္သို႔ ဆင္းခဲ့သည္။ လူေလးငါးေယာက္ ေရခ်ဳိးေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း အလြန္ေရခ်ဳိးခ်င္သြားသည္။
`ေရခ်ဳိးဆိပ္မွာ မခ်ဳိးရာ´
ဆရာႀကီး၏ သင္ခန္းစာကို ၾကားေယာင္သည္။ သို႔ႏွင့္ ေရခ်ဳိးဆိပ္တြင္ မခ်ဳိးေတာ့ဘဲ လူမရွိေသာ ေနရာတစ္ေနရာ ေရြးကာ တစ္ေယာက္တည္း ခ်ဳိးသည္။
အိမ္ကို ေရာက္ခ်င္ေဇာက ျပင္းထန္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေသာ့အလ်င္ ခရီးႏွင့္ခဲ့သည္။ ခရီးအေတာ္ ေရာက္မွ ရတနာထုပ္က်န္ခဲ့မွန္း သတိရသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေရခ်ဳိးခဲ့ရာသို႔ ျပန္ခဲ့သည္။
ရတနာထုပ္ကို ေျခရာလက္ရာမပ်က္ ျပန္၍ ေတြ႔သည္။ ဆရာႀကီး၏ သင္ခန္းစာမ်ားကား မွန္လွသည္။ ခရီးဆက္ရာ ညဥ့္ဦးပိုင္းတြင္ အိမ္သို႔ ျပန္ေရာက္သည္။ အိပ္ရာထဲတြင္ ကာလသားတစ္ဦးႏွင့္ ယွဥ္အိပ္ေနေသာ မိန္းမျဖစ္သူကို ေတြ႔ရသည္။ မ်ားစြာ ေဒါသထြက္သည္။ ဓားရွည္ကို ဆြဲကာ ခုတ္မည္ျပဳသည္။
`မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ မျပဳရာ´
ဆရာႀကီး၏ နံပါတ္သံုးသင္ခန္းစာကို ၾကားေယာင္သည္။ စိတ္ကို ထိန္းလုိက္သည္။ မယားကို ႏႈိးလုိက္သည္။ ဤတြင္မွ ယွဥ္အိပ္ေနသူမွာ သူ႔သားႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုအခါက်မွ ဘီလူးမထံမွ ရခဲ့ေသာ ရတနာထုပ္ကို အပ္သည္။
မိသားစုသံုးဦးစလံုး အသက္ထက္ဆံုး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ေလာကီခ်မ္းသာကို ခံစားရင္း ေနထိုင္သြားနုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာ့စကား နားေထာင္လုိက္နာျခင္း၏ ေက်းဇူးပင္ ျဖစ္ပါသည္။
`အဲသလိုပါပဲ၊ ဗုဒၶေဟာၾကားတဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုတဲ့ စကားသံုးခြန္းကိုလည္း က်င့္ႀကံပြားမ်ား အားထတ္မယ္ဆိုရင္ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကို ခံစားနုိင္မွာပဲ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္´
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ သံုးခြန္းေသာ ဆံုးမစကားကို မေမ့မေလ်ာ့ရန္ ဆရာေတာ္ သတိေပး ဆံုးမသည္။
သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု
မင္းပရိသတ္အားလံုးက သာဓုေခၚၾကသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
**(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)**
မင္းတုန္းမင္းႀကီးကိုယ္တုိင္ စာေပက်မ္းဂန္ေလ့လာ တတ္ကၽြမ္းသည္။ သာသနာျပဳမင္းလည္း ျဖစ္သည္။ မၾကာခဏပင္ ဆရာေတာ္တို႔အား ပင့္ဖိတ္ကာ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းသည္။ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားစရာရွိသည္ တုိ႔ကိုလည္း ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေဆြးေႏြးေလ့ရွိသည္။
တစ္ေန႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားအား ဆြမ္းကပ္လွဴဒါန္းၿပီးေနာက္ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားသည္။
`အရွင္ဘုရားတို႔ တပည့္ေတာ္ ထီးနန္းစည္းစိမ္ခံစားသည္မွာလဲ ၾကာပါၿပီ။ အရွင္ဘုရားတို႔ကလဲ တရားဓမၼေဟာေျပာျပသေပါင္းမ်ားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ဟာ တရားသေဘာကို မေပါက္နုိင္ေအာင္ပါပဲ ဘုရား။ ဒီတစ္ခါလဲ သင့္ေတာ္တဲ့ တရားကို ေဟာ္ေတာ္မူပါဦး ဘုရား´
`ဒကာေတာ္ ေရေျမ့ရွင္ကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ေဟာခဲ့တာလဲ မ်ားၿပီ။ ဇရာပိုင္းလဲ ေရာက္လာၾကၿပီ။ ဒီေတာ့ ပံုျပင္တိုတစ္ပုဒ္နဲ႔ ယွဥ္ေဟာရေတာ့မွာပဲ´
`တင့္ပါ့ ဘုရား´
ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ကေဟာေတာ္မူ သည္။
`ေရွးတုန္းက ရြာတစ္ရြာမွာ လူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ ပညာမတတ္ေလေတာ့ သားမယားကို ပင္ပန္းစြာ လုပ္ေကၽြးေနရရွာတယ္။ သူ႔သားေတာင္ ၁၄-ႏွစ္သား ရွိလာၿပီ။ ဒီအတုိင္းေနလို႔ကေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာတခုခုေတာ့ သင္မွပဲလို႔ ေတြးမိသတဲ့´
ဆရာေတာ္၏ ပံုျပင္ကို အားလံုးပင္ စိတ္၀င္စားစြာ နားေထာင္ေနၾကသည္။
စုေဆာင္းရရွိသမွ် ေငြသံုးရာက်ပ္ကို ယူၿပီး ပညာရွာထြက္ခဲ့သည္။
ပညာရွာရင္း ရွာရင္းႏွင့္ သံုးႏွစ္ၾကာသြားသည္။ ထိုအခါတြင္မွာ တကၠသိုလ္ျပည္သို႔ ေရာက္သည္။ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးကို ၀င္ေရာက္ေတြ႔ဆံုကာ ကန္ေတာ့သည္။
`အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာ တစ္ခုခု တတ္ေျမာက္ခ်င္လို႔ပါ ဆရာႀကီး´
ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးကို ေတာင္းပန္သည္။
ဆရာႀကီးလည္း ပညာသင္လိုသူကို အကဲခတ္ေလ့လာသည္။
`တပည့္က အသက္ႀကီးေနၿပီ၊ သံုးႏွစ္သံုးမိုး အခ်ိန္ယူေနလို႔က မျဖစ္ေတာ့ဘူး။´
`မွန္ပါတယ္ ဆရာႀကီး´
`ပညာသင္စရိတ္ေကာ အလံုအေလာက္ ပါရဲ႕လား´
`က်ေနာ္က ဆင္းရဲသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသျပာ သံုးရာက်ပ္သာ ပါပါတယ္ ဆရာႀကီး´
`ပညာဆိုတာ အရြယ္ကိုလိုက္ၿပီး အခ်ိန္ယူသင္ရတာ ရွိတယ္။ ခ်က္ခ်င္းအသံုးခ်လို႔ရေအာင္ သင္ရတာမ်ဳိးလဲ ရွိတယ္။ တပည့္ကေတာ့ ဒုတိယအမ်ဳိးအစားမွာ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းတတ္ေအာင္ သင္ေပးလုိက္မယ္´
`ေကာင္းလွပါတယ္ ဆရာႀကီး´
`ကဲ- စာသင္မယ္´
`ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာႀကီး´
`ကုလားေသ ကုလားေမာမအိပ္ရာ
ေပးကြယ့္ ေငြတစ္ရာ´
တပည့္ျဖစ္သူက ပညာပူေဇာ္ခ ေငြတစ္ရာ ကန္ေတာ့သည္။
`ေရခ်ဳိးဆိပ္မွာ မခ်ဳိးရာ
ေပးကြယ့္ ေငြတစ္ရာ´
ေရွးနည္းတူ ေငြတစ္ရာ ကန္ေတာ့သည္။
ပထမသင္ခန္းစာ၊ ဒုတိယသင္ခန္းစာကို ႏႈတ္တက္အာရံုေဆာင္ေစသည္။ ထို႔ေနာက္ တတိယသင္ခန္းစာကို သင္သည္။
`မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ မျပဳရာ
ေပးကြယ္ ေငြတစ္ရာ´
ေရွးနည္းအတုိင္းပင္ ပညာပူေဇာ္ခ တစ္ရာကို တပည့္ျဖစ္သူက ကန္ေတာ့သည္။
`ဒီပညာသံုးခြန္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ၿပီး ျပန္ေပေရာ့´
ဆရာႀကီးကို ေသခ်ာစြာ ကန္ေတာ့ၿပီးေနာက္ ရြာျပန္ခရီး စသည္။
- ကုလားေသ ကုလားေမာ မအိပ္ရာ
- ေရခ်ဳိးဆိပ္မွာ မခ်ဳိးရာ
- မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ မျပဳရာ
ဤသံုးခြန္းကိုလည္း တတြတ္တြတ္ ရြတ္ရင္း ခရီးထြက္ခဲ့သည္။ ဤသံုးခြန္းေသာ သင္ခန္းစာသည္ပင္လွ်င္ သူ၏ ဘ၀ကို မ်ားစြာ တုိးတက္ေျပာင္းလဲေစခဲ့ပါသည္။
ညေနေစာင္းတြင္ ဇရပ္တစ္ေဆာင္ရွိရာသို႔ ေရာက္သည္။ အခ်ိန္ေႏွာင္းၿပီျဖစ္သျဖင့္ ထုိဇရပ္တြင္ပင္ အိပ္စက္တည္းခိုရန္ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။
ေညာင္းညာလွသည္ျဖစ္၍ လဲေလ်ာင္းသည္။ အိပ္စက္မည္ ျပဳသည္။
`ကုလားေသ ကုလားေမာ မအိပ ္ရာ´
ဆရာႀကီး သင္လုိက္သည့္ သင္ခန္းစာကို အမွတ္ရသည္။ သို႔ႏွင့္ မအိပ္ေတာ့ဘဲ မွိန္း၍သာ ေနေတာ့သည္။
ညဥ့္သန္းေခါင္တြင္ ဇရပ္ေပၚတြင္ အိပ္ေသာသူကို စားေနက် ဘီလူးမ ေရာက္လာသည္။ မွိန္းေနေသာသူလည္း ခ်က္ခ်င္းထသည္။
ဘီလူးမ၏ ဆံပင္ကို ဆြဲကာ တံေတာင္ႏွင့္ ေထာင္းသည္။
ခါတုိင္း လူသားမ်ားႏွင့္မတူ၊ သူ႔ကို ထ၍ ေထာင္းေသာ လူသားကို ဘီလူးမက မ်ားစြာ ထိပ္လန္႔သြားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးရန္ ေတာင္းပန္သည္။ အသတ္ဖိုးအျဖစ္ ရတနာထုပ္ကို ေပးသည္။ ဘီလူးမကို လႊတ္သည္။ ဘီလူးမလည္း ခ်က္ခ်င္းပင္ ထြက္ခြာသြားသည္။ ထိုသူလည္း မအိပ္ေတာ့။ ဆရာ့ဂုဏ္ေက်းဇူးေၾကာင့္ မေသဘဲ ရတနာထုပ္ရလုိက္သည္ကို ေတြးေနသည္။
မုိးေသာက္သည္တြင္မွ ခရီးဆက္ခဲ့သည္။
ေနက ပူလာသည္။ ခရီးကလည္း ပန္းလာသည္။ ညကလည္း အိပ္ေရး၀ေအာင္ မအိပ္ခဲ့ရ။ ေရခ်ဳိးခ်င္လာသည္။ ျမစ္ဆိပ္သို႔ ဆင္းခဲ့သည္။ လူေလးငါးေယာက္ ေရခ်ဳိးေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း အလြန္ေရခ်ဳိးခ်င္သြားသည္။
`ေရခ်ဳိးဆိပ္မွာ မခ်ဳိးရာ´
ဆရာႀကီး၏ သင္ခန္းစာကို ၾကားေယာင္သည္။ သို႔ႏွင့္ ေရခ်ဳိးဆိပ္တြင္ မခ်ဳိးေတာ့ဘဲ လူမရွိေသာ ေနရာတစ္ေနရာ ေရြးကာ တစ္ေယာက္တည္း ခ်ဳိးသည္။
အိမ္ကို ေရာက္ခ်င္ေဇာက ျပင္းထန္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေသာ့အလ်င္ ခရီးႏွင့္ခဲ့သည္။ ခရီးအေတာ္ ေရာက္မွ ရတနာထုပ္က်န္ခဲ့မွန္း သတိရသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေရခ်ဳိးခဲ့ရာသို႔ ျပန္ခဲ့သည္။
ရတနာထုပ္ကို ေျခရာလက္ရာမပ်က္ ျပန္၍ ေတြ႔သည္။ ဆရာႀကီး၏ သင္ခန္းစာမ်ားကား မွန္လွသည္။ ခရီးဆက္ရာ ညဥ့္ဦးပိုင္းတြင္ အိမ္သို႔ ျပန္ေရာက္သည္။ အိပ္ရာထဲတြင္ ကာလသားတစ္ဦးႏွင့္ ယွဥ္အိပ္ေနေသာ မိန္းမျဖစ္သူကို ေတြ႔ရသည္။ မ်ားစြာ ေဒါသထြက္သည္။ ဓားရွည္ကို ဆြဲကာ ခုတ္မည္ျပဳသည္။
`မစူးစမ္း မဆင္ျခင္ မျပဳရာ´
ဆရာႀကီး၏ နံပါတ္သံုးသင္ခန္းစာကို ၾကားေယာင္သည္။ စိတ္ကို ထိန္းလုိက္သည္။ မယားကို ႏႈိးလုိက္သည္။ ဤတြင္မွ ယွဥ္အိပ္ေနသူမွာ သူ႔သားႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုအခါက်မွ ဘီလူးမထံမွ ရခဲ့ေသာ ရတနာထုပ္ကို အပ္သည္။
မိသားစုသံုးဦးစလံုး အသက္ထက္ဆံုး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ေလာကီခ်မ္းသာကို ခံစားရင္း ေနထိုင္သြားနုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာ့စကား နားေထာင္လုိက္နာျခင္း၏ ေက်းဇူးပင္ ျဖစ္ပါသည္။
`အဲသလိုပါပဲ၊ ဗုဒၶေဟာၾကားတဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုတဲ့ စကားသံုးခြန္းကိုလည္း က်င့္ႀကံပြားမ်ား အားထတ္မယ္ဆိုရင္ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကို ခံစားနုိင္မွာပဲ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္´
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ သံုးခြန္းေသာ ဆံုးမစကားကို မေမ့မေလ်ာ့ရန္ ဆရာေတာ္ သတိေပး ဆံုးမသည္။
သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု
မင္းပရိသတ္အားလံုးက သာဓုေခၚၾကသည္။
** ေနဘုန္းေ၀ **
(စာခ်ဳိးအေက်ာ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စြယ္စံုပံုျပင္မ်ား)
No comments:
Post a Comment