ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Wednesday, November 3, 2010

လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ ေဒ၀ါလီခံရၿပီ

> ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းဟာ ပံုမွန္တစ္လကို စာႏွစ္ပုဒ္ပဲေရးတယ္။ ဒါေတာင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ေကာင္းေကာင္းစားၿပီး ေကာင္းေကာင္းေနနုိင္တယ္။ အိမ္မွာေမြးထားတဲ့ ေခြးကိုေတာင္ အိုဗာတင္းတုိက္ၿပီး နိုင္ငံျခားကလာတဲ့ ေခြးဘီစကစ္ ၀ယ္ေကၽြးတယ္။ ေႏြရာသီဆို ေမၿမိဳ႕ (ျပင္ဦးလြင္)တို႔ မိုးကုတ္တို႔ သြားအနားယူရင္း စာေရးတယ္။

**ပိုလိုလက္ၾကားညွပ္နိုင္**
အဲဒီလို ေျပာျပတုိင္း ခုေခတ္စာေပနယ္သား လူငယ္ေတြ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ နားေထာင္ေနတတ္တယ္။ သိပ္ရင္းႏွီးတဲ့ လူငယ္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဆရာပံုေျပာေနတာလား လို႔ ျပန္ၿပီး ရယ္သြမ္းေသြးတယ္။ ကိုယ္ငယ္ငယ္ကလည္း ပိုက္ဆံႏွစ္ျပားရွိရင္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၿပီး၊ ပိုလိုလက္ၾကားညွပ္ႏွိင္တယ္ လို႔ ေျပာတဲ့ ဦးႀကီး ဦးေလးေတြကို ဒီလိုပဲ ရယ္သြမ္းေသြးခဲ့တာေၾကာင့္ ၀ဋ္လည္တာပဲေလလို႔ပဲ ေအာက္ေမ့လုိက္ရေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ လူေတြက အတိတ္ကို ျပန္ေျပာမေနနဲ႔၊ ပစၥဳပၸန္ကိုပဲ ၾကည့္လို႔ ေျပာေနၾကတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ဘာသာေရးကို ဆြဲယူၿပီး ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ရႈ ဆိုတဲ့ စကားကို ခုတံုးလုပ္တတ္တယ္။ ပညာရွိဂိုက္ ဖမ္းခ်င္သူမ်ားကေတာ့ ပရတ္မားတစ္ ျဖစ္ပါေပါ့ေလ။

**ကာလသံုးပါး ခြဲျခားမရ**
သိပၸံနည္းက်ပဲ စဥ္းစားစဥ္းစား ဒႆနအျမင္နဲ႔ပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္နဲ႔ အနာဂတ္ဆိုတဲ့ ကာလသံုးပါးကို ခြဲျခားစဥ္းစားလို႔ မရပါဘူး။ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုဆက္စပ္ေနၾကသလို၊ အျပန္အလွန္လည္း အမွီသဟဲျပဳေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အတိတ္မရွိဘဲ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္မလာနုိင္ဘူး။ ပစၥဳပၸန္မရွိရင္ အနာဂတ္ဆိုတာလည္း မရွိနုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ကိစၥ၊ ဘယ္အေၾကာင္းအရာမဆို ဒီသံုးမ်ဳိးစလံုးကို ဆက္စပ္စဥ္းစားဖို႔ လိုတယ္။ သမိုင္းပညာရပ္ကို မေလ့လာလို႔ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ဒါေၾကာင့္ေျပာတာ။ သမုိင္းကို ေလ့လာမွ လူသားေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာပံုကို၊ အေတြးအေခၚ ဒႆနေတြျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာပံုေတြကို သိနုိင္တာျဖစ္တယ္။ သမိုင္းကို အေတြးအေခၚ ဒႆနေတြ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာပံုေတြကို သိနုိင္တာ ျဖစ္တယ္။ သမုိင္းကို မလ့လာပဲ ေခတ္သစ္ကို တည္ေဆာက္လို႔ မရပါဘူး။ ဇြတ္လုပ္လို႔ အိုးနင္း ခြက္နင္းျဖစ္ၿပီး နုိင္ငံေတြ၊ လူမ်ဳိးေတြ ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ သာဓကေတြ နည္းသလားလို႔၊ အီရတ္ရဲ႕၊ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ ၾကြယ္၀လွတဲ့ မက္ဆုိပိုေတးမီးယား ယဥ္ေက်းမႈေတြကို လံုး၀ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး မဟာ့မဟာ ေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ားက ေမြးထုပ္ေပးလိုက္တဲ့ လစ္ဘရယ္ဒီမုိကေရစီ အယူအဆူေတြကို ဇြတ္အင္း သြတ္သြင္းေပးဖို႔ လုပ္ခဲ့လို႔ အီရတ္တစ္နိုင္ငံလံုး ေျဗာင္းဆန္ေနတာ လက္ေတြ႔ပဲေလ။
**ကြင္းဆက္ျဖတ္လို႔မရ**
အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ခ်င္းဟာ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ေလထဲတုိက္အိမ္ေဆာက္တာ မဟုတ္ဘူး။ တုိးတက္ျခင္းကို ေမွ်ာ္မွန္းတာ ျဖစ္တယ္။ ေရွးလူႀကီးေတြ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ရင္၊ အိပ္မက္ေတြ မမက္တတ္ရင္ လူသားေတြ ဒီအေျခအေနထိ ေရာက္လာမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ လူမွန္ရင္ စိတ္ကူးယဥ္ရမယ္။ အိပ္မက္ မက္ရမယ္။ မ်က္ေမြးတစ္ေထာက္တင္ မၾကည့္ရဘူး။ အေ၀းႀကီးိကု မ်က္စိတစ္ဆံုးေမွ်ာ္ၾကည့္ရမယ္။ ပစၥဳပၸန္ငိူ အတိတ္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္သလို၊ ပစၥဳပၸန္ေပၚမွာ အနာဂတ္ကို တည္ေဆာက္ရမွာျဖစ္တယ္။ ကာလသံုးပါးကြင္းဆက္ကို ျဖတ္ထားလို႔ မရဘူး။ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုဟာ ခ်ိတ္ဆက္ေနၾကတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ လက္ေတြ႔က်ရမယ္ဆိုတာဟာ အခုလက္ရွိကိုယ္သာ ၾကည့္ရမယ္။ ေနာက္မၾကည့္ရဘူး။ ေရွ႕မၾကည့္ရဘူးလို႔ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူမႈဟာ လံုး၀မွားတယ္။
**အမွန္အတုိင္း ျမင္တာ လက္ေတြ႔**
လက္ေတြ႔က်တယ္ ပရက္မားတစ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာက ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ေတြကို အမွန္အတိုင္း ရႈျမင္သံုးသပ္တာကို ေျပာတာျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵစြဲ(widhful thinking)နဲ႔ မၾကည့္ရဘူး။ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ လက္ရွိျဖစ္ေနတာေတြအားလံုးကို က်ဳိးေၾကာင္းဆက္စပ္မႈ တရားသေဘာနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး သံုးသပ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။ ေလာကမွာ ဘယ္အရာမွ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္လာတာ မရွိဘူး။ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အက်ဳိးတရား ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္တယ္။ ပစၥဳပၸန္မွာ ျဖစ္ေနသမွ် အားလံုးဟာ အတိတ္က အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရတာျဖစ္သလို ပစၥဳပၸန္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး အနာဂတ္ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ သိပၸံနည္းက် ေတြးေခၚစဥ္းစားျခင္း ျဖစ္တယ္။
**သိမ္ငယ္စိတ္ေၾကာင့္**
အတိတ္သမိုင္းဆိုတာ နုိင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ၀န္ထုပ္၀န္ပိးျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားကို အေမရိကန္ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကရက္ေတြ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ေျပာတာလဲဆိုေတာ့ သိမ္ငယ္စိတ္(inferiority complex)ေၾကာင့္ ေျပာတာျဖစ္တယ္။ အေမရိကန္ဟာ ဒီေန႔ ကမၻာမွာ နုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ စက္မႈနည္းပညာစတဲ့ အရာအားလံုးမွာ နံပါတ္တစ္ ထိပ္သီးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာအရာမွာေတာ့ ဥေရာပကို ယွဥ္လို႔မရသလို၊ တရုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ပါရွား၊ မက္ဆုိပိုေတးမီးယား စတဲ့ ေဒသေတြကိုလည္းယွဥ္လို႔ မရဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔မွာ အဲဒီနုိင္ငံႀကီးေတြလို ေထာင္နဲ႔ခ်ီတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ ရွိတာမဟုတ္တာ။ ဒါတင္မက တကယ္ေျပာမယ္ဆို အေမရိကန္လူမ်ဳိး၊ အေမရိကန္ ဘာသာစကား၊ အေမရိကန္ယဥ္ေက်းမႈရယ္လို႔လည္း ရွိမွမရွိတာ။ ကမၻာ့နုိင္ငံေပါင္းစံုက လူေတြ လာေရာက္စုေပါင္း ေနထုိင္ၾကတာဆိုေတာ့ စုေပါင္းစပ္ေပါင္း ကျပား၊ ကကတစ္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာသစ္ေတြသာ ရွိတာေလ။ အေဟာင္းရယ္ ဂႏၳ၀င္ရယ္ ဘယ္ရွိမွာတုန္း။
**နိုင္ငံေတာ္ အရင္းရွင္စံနစ္**
အေမရိကန္ေတြလို ဂုဏ္ယူစရာ သိပ္မရွိသူေတြနဲ႔ အတိတ္မလွသူေတြက အတိတ္ကို ပစ္ပယ္ၾကသလို အနာဂတ္အတြက္လည္း ေမွ်ာ္လင့္စရာ မရွိသူေတြက လက္ေတြ႔က်ဖို႔တို႔ ပရတ္မားတစ္ ျဖစ္ဖို႔တို႔ မ်ားမ်ားေျပာတာျဖစ္တယ္။ အခု ေနာက္ဆံုး ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ကမၻာ့စီးပြားေရး ၿပိဳလဲမႈႀကီးအတြင္းမွာ ဧရာမစီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးေတြ ေဒ၀ါလီခံရတဲ့အျဖစ္ ေရာက္ခဲ့ၾကသလို လစ္ဘရယ္ဒီမိုကရက္ေတြလည္း ၀ါဒေရးရာ ေဒ၀ါလီခံ ရတဲ့ အေျခအေနကို ရုပ္တရက္ က်ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ပါးစပါက လြတ္လပ္တဲ့ ေစ်းကြက္စီးေရးစံနစ္ဆိုတာကို အျမဳပ္ထြက္ေအာင္ ေအာ္ရင္းကေနၿပီး ဘဏ္ႀကီးေတြကို အစိုးရက ေငြရင္းစိုက္ထုတ္ ကယ္တင္ျခင္းဆိုတဲ့ ျပည္သူပိုင္သိမ္း အလုပ္ကို လုပ္လာၾကတယ္။ ဒါကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နုိင္ငံေတာ္ အရင္းရွင္စံနစ္ (state capitalism)ပဲလို႔ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကတယ္။ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ ေဒ၀ါလီခံရတာပဲလို႔လည္း ေဖ၀န္ေနၾကတဲ့အေၾကာင္း သိၾကဖို႔ ေကာင္းလွပါသဗ်ာ။


**လူထုဦးစိန္၀င္း**
(လူထုရနံ႔စာစုမ်ားမွ၊ ၂၃၊ ၈၊ ၂၀၀၉)

ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းဟာ ပံုမွန္တစ္လကို စာႏွစ္ပုဒ္ပဲေရးတယ္။ ဒါေတာင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ေကာင္းေကာင္းစားၿပီး ေကာင္းေကာင္းေနနုိင္တယ္။ အိမ္မွာေမြးထားတဲ့ ေခြးကိုေတာင္ အိုဗာတင္းတုိက္ၿပီး နိုင္ငံျခားကလာတဲ့ ေခြးဘီစကစ္ ၀ယ္ေကၽြးတယ္။ ေႏြရာသီဆို ေမၿမိဳ႕ (ျပင္ဦးလြင္)တို႔ မိုးကုတ္တို႔ သြားအနားယူရင္း စာေရးတယ္။

**ပိုလိုလက္ၾကားညွပ္နိုင္**
အဲဒီလို ေျပာျပတုိင္း ခုေခတ္စာေပနယ္သား လူငယ္ေတြ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ နားေထာင္ေနတတ္တယ္။ သိပ္ရင္းႏွီးတဲ့ လူငယ္တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဆရာပံုေျပာေနတာလား လို႔ ျပန္ၿပီး ရယ္သြမ္းေသြးတယ္။ ကိုယ္ငယ္ငယ္ကလည္း ပိုက္ဆံႏွစ္ျပားရွိရင္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၿပီး၊ ပိုလိုလက္ၾကားညွပ္ႏွိင္တယ္ လို႔ ေျပာတဲ့ ဦးႀကီး ဦးေလးေတြကို ဒီလိုပဲ ရယ္သြမ္းေသြးခဲ့တာေၾကာင့္ ၀ဋ္လည္တာပဲေလလို႔ပဲ ေအာက္ေမ့လုိက္ရေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ လူေတြက အတိတ္ကို ျပန္ေျပာမေနနဲ႔၊ ပစၥဳပၸန္ကိုပဲ ၾကည့္လို႔ ေျပာေနၾကတာျဖစ္တယ္။ သူတို႔က ဘာသာေရးကို ဆြဲယူၿပီး ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ရႈ ဆိုတဲ့ စကားကို ခုတံုးလုပ္တတ္တယ္။ ပညာရွိဂိုက္ ဖမ္းခ်င္သူမ်ားကေတာ့ ပရတ္မားတစ္ ျဖစ္ပါေပါ့ေလ။

**ကာလသံုးပါး ခြဲျခားမရ**
သိပၸံနည္းက်ပဲ စဥ္းစားစဥ္းစား ဒႆနအျမင္နဲ႔ပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္နဲ႔ အနာဂတ္ဆိုတဲ့ ကာလသံုးပါးကို ခြဲျခားစဥ္းစားလို႔ မရပါဘူး။ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုဆက္စပ္ေနၾကသလို၊ အျပန္အလွန္လည္း အမွီသဟဲျပဳေနၾကတာ ျဖစ္တယ္။ အတိတ္မရွိဘဲ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္မလာနုိင္ဘူး။ ပစၥဳပၸန္မရွိရင္ အနာဂတ္ဆိုတာလည္း မရွိနုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ကိစၥ၊ ဘယ္အေၾကာင္းအရာမဆို ဒီသံုးမ်ဳိးစလံုးကို ဆက္စပ္စဥ္းစားဖို႔ လိုတယ္။ သမိုင္းပညာရပ္ကို မေလ့လာလို႔ မျဖစ္ဘူးဆိုတာ ဒါေၾကာင့္ေျပာတာ။ သမုိင္းကို ေလ့လာမွ လူသားေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာပံုကို၊ အေတြးအေခၚ ဒႆနေတြျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာပံုေတြကို သိနုိင္တာျဖစ္တယ္။ သမိုင္းကို အေတြးအေခၚ ဒႆနေတြ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာပံုေတြကို သိနုိင္တာ ျဖစ္တယ္။ သမုိင္းကို မလ့လာပဲ ေခတ္သစ္ကို တည္ေဆာက္လို႔ မရပါဘူး။ ဇြတ္လုပ္လို႔ အိုးနင္း ခြက္နင္းျဖစ္ၿပီး နုိင္ငံေတြ၊ လူမ်ဳိးေတြ ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ေရာက္ခဲ့ရတဲ့ သာဓကေတြ နည္းသလားလို႔၊ အီရတ္ရဲ႕၊ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္းနဲ႔ ၾကြယ္၀လွတဲ့ မက္ဆုိပိုေတးမီးယား ယဥ္ေက်းမႈေတြကို လံုး၀ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး မဟာ့မဟာ ေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ားက ေမြးထုပ္ေပးလိုက္တဲ့ လစ္ဘရယ္ဒီမုိကေရစီ အယူအဆူေတြကို ဇြတ္အင္း သြတ္သြင္းေပးဖို႔ လုပ္ခဲ့လို႔ အီရတ္တစ္နိုင္ငံလံုး ေျဗာင္းဆန္ေနတာ လက္ေတြ႔ပဲေလ။
**ကြင္းဆက္ျဖတ္လို႔မရ**
အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ခ်င္းဟာ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ေလထဲတုိက္အိမ္ေဆာက္တာ မဟုတ္ဘူး။ တုိးတက္ျခင္းကို ေမွ်ာ္မွန္းတာ ျဖစ္တယ္။ ေရွးလူႀကီးေတြ စိတ္ကူးယဥ္တတ္ရင္၊ အိပ္မက္ေတြ မမက္တတ္ရင္ လူသားေတြ ဒီအေျခအေနထိ ေရာက္လာမွာေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ လူမွန္ရင္ စိတ္ကူးယဥ္ရမယ္။ အိပ္မက္ မက္ရမယ္။ မ်က္ေမြးတစ္ေထာက္တင္ မၾကည့္ရဘူး။ အေ၀းႀကီးိကု မ်က္စိတစ္ဆံုးေမွ်ာ္ၾကည့္ရမယ္။ ပစၥဳပၸန္ငိူ အတိတ္ေပၚမွာ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္သလို၊ ပစၥဳပၸန္ေပၚမွာ အနာဂတ္ကို တည္ေဆာက္ရမွာျဖစ္တယ္။ ကာလသံုးပါးကြင္းဆက္ကို ျဖတ္ထားလို႔ မရဘူး။ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုဟာ ခ်ိတ္ဆက္ေနၾကတဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ လက္ေတြ႔က်ရမယ္ဆိုတာဟာ အခုလက္ရွိကိုယ္သာ ၾကည့္ရမယ္။ ေနာက္မၾကည့္ရဘူး။ ေရွ႕မၾကည့္ရဘူးလို႔ အဓိပၸါယ္ ေကာက္ယူမႈဟာ လံုး၀မွားတယ္။
**အမွန္အတုိင္း ျမင္တာ လက္ေတြ႔**
လက္ေတြ႔က်တယ္ ပရက္မားတစ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာက ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္ေတြကို အမွန္အတိုင္း ရႈျမင္သံုးသပ္တာကို ေျပာတာျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵစြဲ(widhful thinking)နဲ႔ မၾကည့္ရဘူး။ အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ လက္ရွိျဖစ္ေနတာေတြအားလံုးကို က်ဳိးေၾကာင္းဆက္စပ္မႈ တရားသေဘာနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး သံုးသပ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာျဖစ္တယ္။ ေလာကမွာ ဘယ္အရာမွ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္လာတာ မရွိဘူး။ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အက်ဳိးတရား ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္တယ္။ ပစၥဳပၸန္မွာ ျဖစ္ေနသမွ် အားလံုးဟာ အတိတ္က အေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရတာျဖစ္သလို ပစၥဳပၸန္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး အနာဂတ္ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ သိပၸံနည္းက် ေတြးေခၚစဥ္းစားျခင္း ျဖစ္တယ္။
**သိမ္ငယ္စိတ္ေၾကာင့္**
အတိတ္သမိုင္းဆိုတာ နုိင္ငံတစ္ခုရဲ႕ ၀န္ထုပ္၀န္ပိးျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားကို အေမရိကန္ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကရက္ေတြ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ေျပာတာလဲဆိုေတာ့ သိမ္ငယ္စိတ္(inferiority complex)ေၾကာင့္ ေျပာတာျဖစ္တယ္။ အေမရိကန္ဟာ ဒီေန႔ ကမၻာမွာ နုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ စက္မႈနည္းပညာစတဲ့ အရာအားလံုးမွာ နံပါတ္တစ္ ထိပ္သီးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာအရာမွာေတာ့ ဥေရာပကို ယွဥ္လို႔မရသလို၊ တရုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ပါရွား၊ မက္ဆုိပိုေတးမီးယား စတဲ့ ေဒသေတြကိုလည္းယွဥ္လို႔ မရဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သူ႔မွာ အဲဒီနုိင္ငံႀကီးေတြလို ေထာင္နဲ႔ခ်ီတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ ရွိတာမဟုတ္တာ။ ဒါတင္မက တကယ္ေျပာမယ္ဆို အေမရိကန္လူမ်ဳိး၊ အေမရိကန္ ဘာသာစကား၊ အေမရိကန္ယဥ္ေက်းမႈရယ္လို႔လည္း ရွိမွမရွိတာ။ ကမၻာ့နုိင္ငံေပါင္းစံုက လူေတြ လာေရာက္စုေပါင္း ေနထုိင္ၾကတာဆိုေတာ့ စုေပါင္းစပ္ေပါင္း ကျပား၊ ကကတစ္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာသစ္ေတြသာ ရွိတာေလ။ အေဟာင္းရယ္ ဂႏၳ၀င္ရယ္ ဘယ္ရွိမွာတုန္း။
**နိုင္ငံေတာ္ အရင္းရွင္စံနစ္**
အေမရိကန္ေတြလို ဂုဏ္ယူစရာ သိပ္မရွိသူေတြနဲ႔ အတိတ္မလွသူေတြက အတိတ္ကို ပစ္ပယ္ၾကသလို အနာဂတ္အတြက္လည္း ေမွ်ာ္လင့္စရာ မရွိသူေတြက လက္ေတြ႔က်ဖို႔တို႔ ပရတ္မားတစ္ ျဖစ္ဖို႔တို႔ မ်ားမ်ားေျပာတာျဖစ္တယ္။ အခု ေနာက္ဆံုး ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ကမၻာ့စီးပြားေရး ၿပိဳလဲမႈႀကီးအတြင္းမွာ ဧရာမစီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးေတြ ေဒ၀ါလီခံရတဲ့အျဖစ္ ေရာက္ခဲ့ၾကသလို လစ္ဘရယ္ဒီမိုကရက္ေတြလည္း ၀ါဒေရးရာ ေဒ၀ါလီခံ ရတဲ့ အေျခအေနကို ရုပ္တရက္ က်ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ပါးစပါက လြတ္လပ္တဲ့ ေစ်းကြက္စီးေရးစံနစ္ဆိုတာကို အျမဳပ္ထြက္ေအာင္ ေအာ္ရင္းကေနၿပီး ဘဏ္ႀကီးေတြကို အစိုးရက ေငြရင္းစိုက္ထုတ္ ကယ္တင္ျခင္းဆိုတဲ့ ျပည္သူပိုင္သိမ္း အလုပ္ကို လုပ္လာၾကတယ္။ ဒါကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နုိင္ငံေတာ္ အရင္းရွင္စံနစ္ (state capitalism)ပဲလို႔ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၾကတယ္။ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီ ေဒ၀ါလီခံရတာပဲလို႔လည္း ေဖ၀န္ေနၾကတဲ့အေၾကာင္း သိၾကဖို႔ ေကာင္းလွပါသဗ်ာ။


**လူထုဦးစိန္၀င္း**
(လူထုရနံ႔စာစုမ်ားမွ၊ ၂၃၊ ၈၊ ၂၀၀၉)

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)