စကားအျပန္အလွန္ ေျပာၾကတဲ့အခါ ပထမ ၂မိနစ္ကေန ၄မိနစ္အတြင္း
ဘယ္လိုလူမ်ိဳးဆိုတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ (မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္
ေျပာဆိုရာမွာသာမက ဖုန္းနဲ႕ေျပာတဲ့အခါ၊ စာေရးဆက္သြယ္တဲ့အခါ မွာေတာင္
အဲဒီအတုိင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ အစေကာင္းဖို႕
အေရးႀကီး ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုတဲ့အခါ ေအာက္ပါ
အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားရပါမယ္။
• ႐ုပ္သြင္ (အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း
- the visual channel)
• အသံ (အၾကားအာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း -
the vocal channel)
• စကားအသံုးအႏႈန္း (ဘာသာစကားလမ္းေၾကာင္း - the
verbal channel)
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုခ်ိန္ ၇၅%မွာ စကားေျပာတာနဲ႕ နားေထာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မိခင္ဘာသာနဲ႕ သာမက ႏုိင္ငံျခားဘာသာနဲ႕လည္း မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ ႐ွိ႐ွိ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ ေက်ာင္းမွာ ေလ့က်င့္သင္တန္း
ေပးတာနည္းပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လံုး၀ မ႐ွိပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ
ေကာင္းမြန္မွသာ အေထြေထြ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈ တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ လိုအပ္ပါတယ္။
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို စဥ္းစားရပါမယ္။
• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္ လုပ္ရာမွာ
ပိုမိုေကာင္းမြန္လာၿပီး အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တန္ဖိုး ေပါင္းထည့္ေပးႏုိင္မွာ
ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ႏုိင္မလဲ။
ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ေနသည့္တုိင္ အၿမဲတေစ တစ္ခုခုကိုေတာ့
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။
စကားေျပာသူအေနနဲ႕ဆိုရင္
• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလိုတဲ့ သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္
စိတ္ထဲမွာ ႐ွင္းလင္းေစရမယ္။
• အဲဒီအခ်က္ကို ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အေကာင္းဆံုး လမ္းေၾကာင္းကို
ေ႐ြးခ်ယ္ရမယ္။
• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)
• ႐ႈပ္ေထြးမႈျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြေၾကာင့္ သက္ေရာက္မႈကို
နည္းႏုိင္သမွ် နည္းပါေစ။
• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႕ ပတ္၀န္းက်င္ကို
အသံုးျပဳတတ္ရမယ္။ (နားထာင္သူအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႕ ေနရာကို
ေ႐ြးခ်ယ္ပါ။)
• ျပန္လည္အသိေပး ေျပာၾကားခ်က္ကို ရယူပါ။ (ရည္႐ြယ္တဲ့
သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို တစ္ဖက္သား ရ႐ွိသြားသလား။)
နားေထာင္သူအေနနဲ႕ဆိုရင္
• ေျပာသူကို အျပည့္အ၀ အာ႐ံုစူးစိုက္ပါ။
• ေျပာတဲ့စကားကို နားေထာင္ပါ။
• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)
• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္ပါ၊ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူပါ၊ နားလည္ပါ။
• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို နားလည္မလည္ ျပသႏုိင္ဖို႕ (3V နဲ႕)
ျပန္လည္အသိေပးပါ။
• အျပည့္အ၀ နားမလည္ဘူးဆိုရင္ ႐ွင္းလင္းေျပာၾကားေပးဖို႕ ေတာင္းခံပါ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အလယ္ဗဟိုမွာထားၿပီး ပင့္ကူအိမ္လို ကြန္ရက္တစ္ခုကို
ျမင္ေယာင္ၾကည့္ပါ။ ေန႕စဥ္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနသူေတြကို ကြန္ရက္ေပၚမွာ
ေနရာခ်ထားရမယ္။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ လြယ္ရင္ အနီးအနားမွာ ေနရာခ်ထားေပးပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတာ အခက္အခဲ႐ွိတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ
ေနရာခ်ထားရပါမယ္။ ဒါဟာ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္ပါဘဲ။ သိထားရပါမယ္။
ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရတယ္ဆိုတာကို မျပတ္
သံုးသပ္ၿပီး တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ။ ေျပာဆိုလာတဲ့
အခ်က္ေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ လက္ခံယူႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားပါ။ လက္ခံယူ၊
မွတ္တမ္းတင္ၿပီး တိက်မွန္ကန္စြာ လိုရင္းတို႐ွင္း
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုႏိုင္ရပါမယ္။
ထိေရာက္စြာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းနဲ႕ ေျပာဆိုမႈ
အသံလမ္းေၾကာင္းေတြကို အသံုးျပဳရတယ္ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။ ဖုန္းေျပာတဲ့အခါ
အဓိပၸာယ္ရဲ႕ ၇၀%ကေန ၉၀%ေလာက္ အသံအေနအထားကေန ပါ၀င္သြားတယ္ဆိုတာ သတိျပဳပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ အတားအဆီး ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို နည္းႏုိင္သမွ်
နည္းေအာင္ လုပ္ထားပါ။ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားႏုိင္သေလာက္ မ်ားေအာင္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈကို စီစဥ္ပါ။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈဆိုတာ အျပန္အလွန္
ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္႐ွိမွ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ရပါတယ္။
မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေျပာဆိုရာမွာ ေျပာၾကားလိုက္တဲ့ အခ်က္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္
၅၅%ေလာက္ကို တစ္ဖက္သားက သင့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ကေန အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
အလုပ္ထဲမွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတဲ့အခါ ပံုပန္းသ႑ာန္အားျဖင့္
• မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ႐ွိရမယ္။
• အျပဳသေဘာေဆာင္ရမယ္။
• စိတ္အားထက္သန္ရမယ္။
• ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈျပသရမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဖုန္းေျပာရာမွာ
အသံနားေထာင္လိုက္တာနဲ႕ ျပံဳးၿပီး ေျပာေနတာလို႕ ထင္ရေအာင္ ေျပာရမယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္နဲ႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းကို အေကာင္းဆံုး
အသံုးျပဳပါ။ နားေထာင္သူေတြနဲ႕ မ်က္လံုးခ်င္း မဆံုေအာင္ ေ႐ွာင္ေနတာမ်ိဳး
မလုပ္ဘဲ တိုက္႐ိုက္ ၾကည့္ၿပီး ေျပာရပါမယ္။ ဒါမွာ မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ႐ွိတယ္၊ ႐ိုးသားမႈ ႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ အသြင္ ေပၚေပါက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
• မ်က္ႏွာအမူအရာ (သင့္ေတာ္တဲ့ မ်က္ႏွာအမူအရာ႐ွိရမယ္။)
• ကိုယ္ဟန္အေနအထား (မတ္မတ္)
• လက္ဟန္အမူအရာ (ေဖာ္ျပ၊ အေလးအနက္ျပဳ၊ ေရတြက္၊ သေဘာထားထုတ္ေဖာ္
ဖို႕ လက္ဟန္အမူအရာ ကို သံုးရမယ္။)
• ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ (လိုခ်င္တဲ့အလုပ္အတြက္ ၀တ္စားဆင္ယင္ရမယ္။)
• ပတ္၀န္းက်င္ (ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္၊ စီစဥ္ရမယ္။)
--
**nyein chan ko ko**
စကားအျပန္အလွန္ ေျပာၾကတဲ့အခါ ပထမ ၂မိနစ္ကေန ၄မိနစ္အတြင္း
ဘယ္လိုလူမ်ိဳးဆိုတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ (မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္
ေျပာဆိုရာမွာသာမက ဖုန္းနဲ႕ေျပာတဲ့အခါ၊ စာေရးဆက္သြယ္တဲ့အခါ မွာေတာင္
အဲဒီအတုိင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ အစေကာင္းဖို႕
အေရးႀကီး ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုတဲ့အခါ ေအာက္ပါ
အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားရပါမယ္။
• ႐ုပ္သြင္ (အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း
- the visual channel)
• အသံ (အၾကားအာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း -
the vocal channel)
• စကားအသံုးအႏႈန္း (ဘာသာစကားလမ္းေၾကာင္း - the
verbal channel)
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုခ်ိန္ ၇၅%မွာ စကားေျပာတာနဲ႕ နားေထာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မိခင္ဘာသာနဲ႕ သာမက ႏုိင္ငံျခားဘာသာနဲ႕လည္း မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ ႐ွိ႐ွိ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ ေက်ာင္းမွာ ေလ့က်င့္သင္တန္း
ေပးတာနည္းပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လံုး၀ မ႐ွိပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ
ေကာင္းမြန္မွသာ အေထြေထြ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈ တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ လိုအပ္ပါတယ္။
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို စဥ္းစားရပါမယ္။
• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္ လုပ္ရာမွာ
ပိုမိုေကာင္းမြန္လာၿပီး အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တန္ဖိုး ေပါင္းထည့္ေပးႏုိင္မွာ
ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ႏုိင္မလဲ။
ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ေနသည့္တုိင္ အၿမဲတေစ တစ္ခုခုကိုေတာ့
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။
စကားေျပာသူအေနနဲ႕ဆိုရင္
• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလိုတဲ့ သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္
စိတ္ထဲမွာ ႐ွင္းလင္းေစရမယ္။
• အဲဒီအခ်က္ကို ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အေကာင္းဆံုး လမ္းေၾကာင္းကို
ေ႐ြးခ်ယ္ရမယ္။
• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)
• ႐ႈပ္ေထြးမႈျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြေၾကာင့္ သက္ေရာက္မႈကို
နည္းႏုိင္သမွ် နည္းပါေစ။
• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႕ ပတ္၀န္းက်င္ကို
အသံုးျပဳတတ္ရမယ္။ (နားထာင္သူအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႕ ေနရာကို
ေ႐ြးခ်ယ္ပါ။)
• ျပန္လည္အသိေပး ေျပာၾကားခ်က္ကို ရယူပါ။ (ရည္႐ြယ္တဲ့
သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို တစ္ဖက္သား ရ႐ွိသြားသလား။)
နားေထာင္သူအေနနဲ႕ဆိုရင္
• ေျပာသူကို အျပည့္အ၀ အာ႐ံုစူးစိုက္ပါ။
• ေျပာတဲ့စကားကို နားေထာင္ပါ။
• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)
• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္ပါ၊ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူပါ၊ နားလည္ပါ။
• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို နားလည္မလည္ ျပသႏုိင္ဖို႕ (3V နဲ႕)
ျပန္လည္အသိေပးပါ။
• အျပည့္အ၀ နားမလည္ဘူးဆိုရင္ ႐ွင္းလင္းေျပာၾကားေပးဖို႕ ေတာင္းခံပါ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အလယ္ဗဟိုမွာထားၿပီး ပင့္ကူအိမ္လို ကြန္ရက္တစ္ခုကို
ျမင္ေယာင္ၾကည့္ပါ။ ေန႕စဥ္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနသူေတြကို ကြန္ရက္ေပၚမွာ
ေနရာခ်ထားရမယ္။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ လြယ္ရင္ အနီးအနားမွာ ေနရာခ်ထားေပးပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတာ အခက္အခဲ႐ွိတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ
ေနရာခ်ထားရပါမယ္။ ဒါဟာ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္ပါဘဲ။ သိထားရပါမယ္။
ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရတယ္ဆိုတာကို မျပတ္
သံုးသပ္ၿပီး တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ။ ေျပာဆိုလာတဲ့
အခ်က္ေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ လက္ခံယူႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားပါ။ လက္ခံယူ၊
မွတ္တမ္းတင္ၿပီး တိက်မွန္ကန္စြာ လိုရင္းတို႐ွင္း
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုႏိုင္ရပါမယ္။
ထိေရာက္စြာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းနဲ႕ ေျပာဆိုမႈ
အသံလမ္းေၾကာင္းေတြကို အသံုးျပဳရတယ္ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။ ဖုန္းေျပာတဲ့အခါ
အဓိပၸာယ္ရဲ႕ ၇၀%ကေန ၉၀%ေလာက္ အသံအေနအထားကေန ပါ၀င္သြားတယ္ဆိုတာ သတိျပဳပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ အတားအဆီး ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို နည္းႏုိင္သမွ်
နည္းေအာင္ လုပ္ထားပါ။ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားႏုိင္သေလာက္ မ်ားေအာင္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈကို စီစဥ္ပါ။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈဆိုတာ အျပန္အလွန္
ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္႐ွိမွ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ရပါတယ္။
မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေျပာဆိုရာမွာ ေျပာၾကားလိုက္တဲ့ အခ်က္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္
၅၅%ေလာက္ကို တစ္ဖက္သားက သင့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ကေန အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
အလုပ္ထဲမွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတဲ့အခါ ပံုပန္းသ႑ာန္အားျဖင့္
• မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ႐ွိရမယ္။
• အျပဳသေဘာေဆာင္ရမယ္။
• စိတ္အားထက္သန္ရမယ္။
• ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈျပသရမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဖုန္းေျပာရာမွာ
အသံနားေထာင္လိုက္တာနဲ႕ ျပံဳးၿပီး ေျပာေနတာလို႕ ထင္ရေအာင္ ေျပာရမယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္နဲ႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းကို အေကာင္းဆံုး
အသံုးျပဳပါ။ နားေထာင္သူေတြနဲ႕ မ်က္လံုးခ်င္း မဆံုေအာင္ ေ႐ွာင္ေနတာမ်ိဳး
မလုပ္ဘဲ တိုက္႐ိုက္ ၾကည့္ၿပီး ေျပာရပါမယ္။ ဒါမွာ မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ႐ွိတယ္၊ ႐ိုးသားမႈ ႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ အသြင္ ေပၚေပါက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
• မ်က္ႏွာအမူအရာ (သင့္ေတာ္တဲ့ မ်က္ႏွာအမူအရာ႐ွိရမယ္။)
• ကိုယ္ဟန္အေနအထား (မတ္မတ္)
• လက္ဟန္အမူအရာ (ေဖာ္ျပ၊ အေလးအနက္ျပဳ၊ ေရတြက္၊ သေဘာထားထုတ္ေဖာ္
ဖို႕ လက္ဟန္အမူအရာ ကို သံုးရမယ္။)
• ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ (လိုခ်င္တဲ့အလုပ္အတြက္ ၀တ္စားဆင္ယင္ရမယ္။)
• ပတ္၀န္းက်င္ (ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္၊ စီစဥ္ရမယ္။)
--
**nyein chan ko ko**
No comments:
Post a Comment