ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Thursday, September 1, 2011

မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ ႐ွိစြာျဖင့္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုျခင္း (Communicate with Confidence by Guy Perring)

>

စကားအျပန္အလွန္ ေျပာၾကတဲ့အခါ ပထမ ၂မိနစ္ကေန ၄မိနစ္အတြင္း
ဘယ္လိုလူမ်ိဳးဆိုတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ (မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္
ေျပာဆိုရာမွာသာမက ဖုန္းနဲ႕ေျပာတဲ့အခါ၊ စာေရးဆက္သြယ္တဲ့အခါ မွာေတာင္
အဲဒီအတုိင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ အစေကာင္းဖို႕
အေရးႀကီး ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုတဲ့အခါ ေအာက္ပါ
အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားရပါမယ္။


• ႐ုပ္သြင္ (အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း
- the visual channel)

• အသံ (အၾကားအာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း -
the vocal channel)

• စကားအသံုးအႏႈန္း (ဘာသာစကားလမ္းေၾကာင္း - the
verbal channel)



ဆက္သြယ္ေျပာဆိုခ်ိန္ ၇၅%မွာ စကားေျပာတာနဲ႕ နားေထာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မိခင္ဘာသာနဲ႕ သာမက ႏုိင္ငံျခားဘာသာနဲ႕လည္း မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ ႐ွိ႐ွိ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ ေက်ာင္းမွာ ေလ့က်င့္သင္တန္း
ေပးတာနည္းပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လံုး၀ မ႐ွိပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ
ေကာင္းမြန္မွသာ အေထြေထြ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈ တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ လိုအပ္ပါတယ္။

ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို စဥ္းစားရပါမယ္။


• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္ လုပ္ရာမွာ
ပိုမိုေကာင္းမြန္လာၿပီး အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တန္ဖိုး ေပါင္းထည့္ေပးႏုိင္မွာ
ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ႏုိင္မလဲ။



ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ေနသည့္တုိင္ အၿမဲတေစ တစ္ခုခုကိုေတာ့
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။
စကားေျပာသူအေနနဲ႕ဆိုရင္



• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလိုတဲ့ သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္
စိတ္ထဲမွာ ႐ွင္းလင္းေစရမယ္။

• အဲဒီအခ်က္ကို ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အေကာင္းဆံုး လမ္းေၾကာင္းကို
ေ႐ြးခ်ယ္ရမယ္။

• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)

• ႐ႈပ္ေထြးမႈျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြေၾကာင့္ သက္ေရာက္မႈကို
နည္းႏုိင္သမွ် နည္းပါေစ။

• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႕ ပတ္၀န္းက်င္ကို
အသံုးျပဳတတ္ရမယ္။ (နားထာင္သူအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႕ ေနရာကို
ေ႐ြးခ်ယ္ပါ။)


• ျပန္လည္အသိေပး ေျပာၾကားခ်က္ကို ရယူပါ။ (ရည္႐ြယ္တဲ့
သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို တစ္ဖက္သား ရ႐ွိသြားသလား။)



နားေထာင္သူအေနနဲ႕ဆိုရင္



• ေျပာသူကို အျပည့္အ၀ အာ႐ံုစူးစိုက္ပါ။

• ေျပာတဲ့စကားကို နားေထာင္ပါ။

• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)

• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္ပါ၊ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူပါ၊ နားလည္ပါ။

• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို နားလည္မလည္ ျပသႏုိင္ဖို႕ (3V နဲ႕)
ျပန္လည္အသိေပးပါ။

• အျပည့္အ၀ နားမလည္ဘူးဆိုရင္ ႐ွင္းလင္းေျပာၾကားေပးဖို႕ ေတာင္းခံပါ။



ကိုယ့္ကိုယ္ကို အလယ္ဗဟိုမွာထားၿပီး ပင့္ကူအိမ္လို ကြန္ရက္တစ္ခုကို
ျမင္ေယာင္ၾကည့္ပါ။ ေန႕စဥ္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနသူေတြကို ကြန္ရက္ေပၚမွာ
ေနရာခ်ထားရမယ္။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ လြယ္ရင္ အနီးအနားမွာ ေနရာခ်ထားေပးပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတာ အခက္အခဲ႐ွိတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ
ေနရာခ်ထားရပါမယ္။ ဒါဟာ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္ပါဘဲ။ သိထားရပါမယ္။
ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရတယ္ဆိုတာကို မျပတ္
သံုးသပ္ၿပီး တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ။ ေျပာဆိုလာတဲ့
အခ်က္ေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ လက္ခံယူႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားပါ။ လက္ခံယူ၊
မွတ္တမ္းတင္ၿပီး တိက်မွန္ကန္စြာ လိုရင္းတို႐ွင္း
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုႏိုင္ရပါမယ္။



ထိေရာက္စြာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းနဲ႕ ေျပာဆိုမႈ
အသံလမ္းေၾကာင္းေတြကို အသံုးျပဳရတယ္ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။ ဖုန္းေျပာတဲ့အခါ
အဓိပၸာယ္ရဲ႕ ၇၀%ကေန ၉၀%ေလာက္ အသံအေနအထားကေန ပါ၀င္သြားတယ္ဆိုတာ သတိျပဳပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ အတားအဆီး ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို နည္းႏုိင္သမွ်
နည္းေအာင္ လုပ္ထားပါ။ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားႏုိင္သေလာက္ မ်ားေအာင္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈကို စီစဥ္ပါ။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈဆိုတာ အျပန္အလွန္
ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္႐ွိမွ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ရပါတယ္။



မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေျပာဆိုရာမွာ ေျပာၾကားလိုက္တဲ့ အခ်က္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္
၅၅%ေလာက္ကို တစ္ဖက္သားက သင့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ကေန အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။



အလုပ္ထဲမွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတဲ့အခါ ပံုပန္းသ႑ာန္အားျဖင့္



• မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ႐ွိရမယ္။

• အျပဳသေဘာေဆာင္ရမယ္။

• စိတ္အားထက္သန္ရမယ္။

• ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈျပသရမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဖုန္းေျပာရာမွာ
အသံနားေထာင္လိုက္တာနဲ႕ ျပံဳးၿပီး ေျပာေနတာလို႕ ထင္ရေအာင္ ေျပာရမယ္။



ကိုယ့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္နဲ႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းကို အေကာင္းဆံုး
အသံုးျပဳပါ။ နားေထာင္သူေတြနဲ႕ မ်က္လံုးခ်င္း မဆံုေအာင္ ေ႐ွာင္ေနတာမ်ိဳး
မလုပ္ဘဲ တိုက္႐ိုက္ ၾကည့္ၿပီး ေျပာရပါမယ္။ ဒါမွာ မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ႐ွိတယ္၊ ႐ိုးသားမႈ ႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ အသြင္ ေပၚေပါက္မွာျဖစ္ပါတယ္။



• မ်က္ႏွာအမူအရာ (သင့္ေတာ္တဲ့ မ်က္ႏွာအမူအရာ႐ွိရမယ္။)

• ကိုယ္ဟန္အေနအထား (မတ္မတ္)

• လက္ဟန္အမူအရာ (ေဖာ္ျပ၊ အေလးအနက္ျပဳ၊ ေရတြက္၊ သေဘာထားထုတ္ေဖာ္
ဖို႕ လက္ဟန္အမူအရာ ကို သံုးရမယ္။)

• ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ (လိုခ်င္တဲ့အလုပ္အတြက္ ၀တ္စားဆင္ယင္ရမယ္။)

• ပတ္၀န္းက်င္ (ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္၊ စီစဥ္ရမယ္။)



--

**nyein chan ko ko**



စကားအျပန္အလွန္ ေျပာၾကတဲ့အခါ ပထမ ၂မိနစ္ကေန ၄မိနစ္အတြင္း
ဘယ္လိုလူမ်ိဳးဆိုတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္ ျဖစ္ေပၚပါတယ္။ (မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္
ေျပာဆိုရာမွာသာမက ဖုန္းနဲ႕ေျပာတဲ့အခါ၊ စာေရးဆက္သြယ္တဲ့အခါ မွာေတာင္
အဲဒီအတုိင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ အစေကာင္းဖို႕
အေရးႀကီး ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုတဲ့အခါ ေအာက္ပါ
အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စဥ္းစားရပါမယ္။


• ႐ုပ္သြင္ (အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း
- the visual channel)

• အသံ (အၾကားအာ႐ံုလမ္းေၾကာင္း -
the vocal channel)

• စကားအသံုးအႏႈန္း (ဘာသာစကားလမ္းေၾကာင္း - the
verbal channel)



ဆက္သြယ္ေျပာဆိုခ်ိန္ ၇၅%မွာ စကားေျပာတာနဲ႕ နားေထာင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မိခင္ဘာသာနဲ႕ သာမက ႏုိင္ငံျခားဘာသာနဲ႕လည္း မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ ႐ွိ႐ွိ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ ေက်ာင္းမွာ ေလ့က်င့္သင္တန္း
ေပးတာနည္းပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လံုး၀ မ႐ွိပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရာမွာ
ေကာင္းမြန္မွသာ အေထြေထြ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈ တိုးတက္လာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြ လိုအပ္ပါတယ္။

ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို စဥ္းစားရပါမယ္။


• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္မယ္ဆိုရင္ အလုပ္ လုပ္ရာမွာ
ပိုမိုေကာင္းမြန္လာၿပီး အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ တန္ဖိုး ေပါင္းထည့္ေပးႏုိင္မွာ
ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ႏုိင္မလဲ။



ဘာမွ မလုပ္ဘဲ ေနသည့္တုိင္ အၿမဲတေစ တစ္ခုခုကိုေတာ့
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။
စကားေျပာသူအေနနဲ႕ဆိုရင္



• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလိုတဲ့ သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို ကိုယ္တိုင္
စိတ္ထဲမွာ ႐ွင္းလင္းေစရမယ္။

• အဲဒီအခ်က္ကို ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အေကာင္းဆံုး လမ္းေၾကာင္းကို
ေ႐ြးခ်ယ္ရမယ္။

• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)

• ႐ႈပ္ေထြးမႈျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြေၾကာင့္ သက္ေရာက္မႈကို
နည္းႏုိင္သမွ် နည္းပါေစ။

• ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစဖို႕ ပတ္၀န္းက်င္ကို
အသံုးျပဳတတ္ရမယ္။ (နားထာင္သူအတြက္ သင့္ေတာ္တဲ့ အခ်ိန္နဲ႕ ေနရာကို
ေ႐ြးခ်ယ္ပါ။)


• ျပန္လည္အသိေပး ေျပာၾကားခ်က္ကို ရယူပါ။ (ရည္႐ြယ္တဲ့
သိေစလိုရင္းအခ်က္ကို တစ္ဖက္သား ရ႐ွိသြားသလား။)



နားေထာင္သူအေနနဲ႕ဆိုရင္



• ေျပာသူကို အျပည့္အ၀ အာ႐ံုစူးစိုက္ပါ။

• ေျပာတဲ့စကားကို နားေထာင္ပါ။

• ထိေရာက္မႈေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို
ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါ။ (ဥပမာ အသက္အ႐ြယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈ စသည္တို႕ေၾကာင့္
ျဖစ္ႏိုင္တယ္။)

• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္ပါ၊ အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူပါ၊ နားလည္ပါ။

• ေျပာၾကားတဲ့အခ်က္ကို နားလည္မလည္ ျပသႏုိင္ဖို႕ (3V နဲ႕)
ျပန္လည္အသိေပးပါ။

• အျပည့္အ၀ နားမလည္ဘူးဆိုရင္ ႐ွင္းလင္းေျပာၾကားေပးဖို႕ ေတာင္းခံပါ။



ကိုယ့္ကိုယ္ကို အလယ္ဗဟိုမွာထားၿပီး ပင့္ကူအိမ္လို ကြန္ရက္တစ္ခုကို
ျမင္ေယာင္ၾကည့္ပါ။ ေန႕စဥ္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနသူေတြကို ကြန္ရက္ေပၚမွာ
ေနရာခ်ထားရမယ္။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ လြယ္ရင္ အနီးအနားမွာ ေနရာခ်ထားေပးပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတာ အခက္အခဲ႐ွိတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ
ေနရာခ်ထားရပါမယ္။ ဒါဟာ ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္ပါဘဲ။ သိထားရပါမယ္။
ဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ ကြန္ရက္မွာ ဘယ္ေလာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရတယ္ဆိုတာကို မျပတ္
သံုးသပ္ၿပီး တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါ။ ေျပာဆိုလာတဲ့
အခ်က္ေတြကို ေကာင္းမြန္စြာ လက္ခံယူႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ထားပါ။ လက္ခံယူ၊
မွတ္တမ္းတင္ၿပီး တိက်မွန္ကန္စြာ လိုရင္းတို႐ွင္း
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုႏိုင္ရပါမယ္။



ထိေရာက္စြာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုဖို႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းနဲ႕ ေျပာဆိုမႈ
အသံလမ္းေၾကာင္းေတြကို အသံုးျပဳရတယ္ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႕။ ဖုန္းေျပာတဲ့အခါ
အဓိပၸာယ္ရဲ႕ ၇၀%ကေန ၉၀%ေလာက္ အသံအေနအထားကေန ပါ၀င္သြားတယ္ဆိုတာ သတိျပဳပါ။
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈ အတားအဆီး ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို နည္းႏုိင္သမွ်
နည္းေအာင္ လုပ္ထားပါ။ ေအာင္ျမင္မႈ မ်ားႏုိင္သေလာက္ မ်ားေအာင္
ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈကို စီစဥ္ပါ။ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုမႈဆိုတာ အျပန္အလွန္
ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္႐ွိမွ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုလို႕ရပါတယ္။



မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေျပာဆိုရာမွာ ေျပာၾကားလိုက္တဲ့ အခ်က္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္
၅၅%ေလာက္ကို တစ္ဖက္သားက သင့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္ကေန အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။



အလုပ္ထဲမွာ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုရတဲ့အခါ ပံုပန္းသ႑ာန္အားျဖင့္



• မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ႐ွိရမယ္။

• အျပဳသေဘာေဆာင္ရမယ္။

• စိတ္အားထက္သန္ရမယ္။

• ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈျပသရမယ္။ အထူးသျဖင့္ ဖုန္းေျပာရာမွာ
အသံနားေထာင္လိုက္တာနဲ႕ ျပံဳးၿပီး ေျပာေနတာလို႕ ထင္ရေအာင္ ေျပာရမယ္။



ကိုယ့္ရဲ႕ ပံုပန္းသ႑ာန္နဲ႕ အျမင္အာ႐ံုလမ္းေၾကာင္းကို အေကာင္းဆံုး
အသံုးျပဳပါ။ နားေထာင္သူေတြနဲ႕ မ်က္လံုးခ်င္း မဆံုေအာင္ ေ႐ွာင္ေနတာမ်ိဳး
မလုပ္ဘဲ တိုက္႐ိုက္ ၾကည့္ၿပီး ေျပာရပါမယ္။ ဒါမွာ မိမိကိုယ္ကို
ယံုၾကည္မႈ႐ွိတယ္၊ ႐ိုးသားမႈ ႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ အသြင္ ေပၚေပါက္မွာျဖစ္ပါတယ္။



• မ်က္ႏွာအမူအရာ (သင့္ေတာ္တဲ့ မ်က္ႏွာအမူအရာ႐ွိရမယ္။)

• ကိုယ္ဟန္အေနအထား (မတ္မတ္)

• လက္ဟန္အမူအရာ (ေဖာ္ျပ၊ အေလးအနက္ျပဳ၊ ေရတြက္၊ သေဘာထားထုတ္ေဖာ္
ဖို႕ လက္ဟန္အမူအရာ ကို သံုးရမယ္။)

• ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ (လိုခ်င္တဲ့အလုပ္အတြက္ ၀တ္စားဆင္ယင္ရမယ္။)

• ပတ္၀န္းက်င္ (ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ္၊ စီစဥ္ရမယ္။)



--

**nyein chan ko ko**

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)