-က်ေနာ္ ယံုၾကည္ေသာ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ ၀ါဒ ( စာတမ္းငယ္ )-
အရင္လို ေညာင္ေရအိုး နဲ႕ သေျပ ေငြဖလား နဲ႕ ပိေတာက္ ယဥ္ေက်းမွဳ႕စည္းေစာင့္ၾကတဲ႔ေခတ္မဟုတ္ ေရပိုက္က တရာ႔ငါးဆယ္ မ႑ပ္အက်ယ္ ေပရွစ္ဆယ္ ပေရာဂ်က္ ၀မ္း တူး သရီး အမူးေသာက္ျပီး အရူးေဂါက္ၾကမယ္ဆိုသလိုကိုး . . . ဟုတ္ပ ကိုယ္႔ဆရာ ဟုတ္ပ တားဆီးလို႕မရတဲ႔ ေခတ္ကာလမို႕ မ႑ပ္ေပၚတိုင္ယဲ႔ယဲ႔မွာ ယိုင္နဲ႕နဲ႕ကေနတဲ႔မဒီပ်ိဳကိုလည္း အားေပးၾက ဂ်စ္ကားငယ္ ဂ်ံဳးဂ်ံဳးက်မွာ ကုန္းကုန္းကြကြ ကေနတဲ႔ ကညာပ်ိဳကိုလည္း အားေပးၾက အဲ႔ေနရာမွာသာ အဟုတ္ ကိုယ္႔ဆရာႏွမ ဆို ဒုတ္ကိုင္ကာ ျဗင္း လိုက္မယ္ျဖစ္ျခင္း ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဟာ ေခတ္ကာလေရေတြမွာ ပါပါသြားတယ္ . . . ေတာင္သမန္အင္းနဲ႕ မႏၱေလးလည္း အိတ္ေဇာျပဳတ္ဆိုင္ကယ္သံ တဗ်င္းဗ်င္းေအာက္မွာ ငုပ္ လွပ်ိဳျဖဴေပါတဲ႔ ရန္ကုန္လည္း နားကြဲမတတ္ဆူေနတဲ႔ မ႑ပ္ပူေတြေအာက္မွာ ငူ သၾကၤန္ကို စထြင္ခဲ႔သူေတြသာ ဒီအျခင္းအရာကို ျမင္မယ္ဆိုရင္ အလိုေလး လို႕ ေအာ္မလား ျမတ္စြာဘုရား လို႕တမလား ပုဂံသားေတြ ဆိုေတာ႔ က်ိန္နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာမယ္ထင္ရဲ႕ အခုလို ႏွစ္သစ္အခါမယ္ . . . အသက္အရြယ္ မၾကီးေသးေတာ႔လည္း ငါတို႕ ေခတ္က ဒီလိုမဟုတ္လို႕ ေျပာမရ အသက္အရြယ္ မငယ္ေတာ႔လည္း ငါတို႕ ေခတ္က ဒီလိုပဲ လို႕ ေျပာမရ အသက္၂၄ အရြယ္ မွာ သၾကၤန္ဟာ ေျပာင္းလဲ လာတယ္ ေျပာင္းလဲ ေနတယ္ ေျပာင္းလဲ သြားတယ္ ေျပာင္းလဲ ဦးမယ္ . . . ၄။ ခံစားမူ႕အားေကာင္းေသာကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္ အရိပ္ေယာင္ျပတင္စားမူ႕မ်ား၊ စာသား စာသားျခင္း ဖံုးကြယ္မူ႕မ်ား ၊ စကားလံုး အသစ္အဆန္းတီထြင္မူ႕မ်ားကိုေတြ႕ျမင္ရတတ္သည္ ။ ခံစားမူ႕အားေကာင္းသည္ဆိုျခင္းမွာ တမင္သက္သက္လုပ္ယူရန္ခက္ခဲျပီး ဂ်ီးနီးယပ္ဆိုင္ရာ တခုမွ်သာဟု စာေရးသူ ျမင္မိသည္ ။ ထိုေၾကာင့္ မိမိမွာရွိေသာ ခံစားမူ႕ႏွင့္ အေတြးကို ဖလွယ္၍ေရးေသာကဗ်ာမ်ားကိုသာ ပို၍အားေပးခ်င္သည္။ ခံစားမူ႕ႏွင့္အေတြးမွာမတူညီပါ ။ ခံစားမူ႕ဟူသည္မွာမိမိစိတ္ထဲတြင္ အမွန္တကယ္ျဖစ္တည္ေနေသာ အရာတခုျဖစ္ျပီး ၊အေတြးဆိုသည္မွာ ၾကံဳလာ သမွ်ႏွင္႔ပါတ္သက္၍ ဆက္စပ္ေတြးေတာျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ဆက္လက္၍ ခံစားမူ႕အားေကာင္းသည္ဟု စာေရးသူယူဆထားေသာ ကဗ်ာဆရာဇာတိ ၏ ကဗ်ာတပုဒ္အား စာဖတ္သူအားျပလိုပါသည္ ။ ဘယ္ဘက္အျခမ္းက ဆြဲအားဟာ သိတ္ကိုေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတယ္ ကိုသံခဲ အစားထိုးထားတဲ႔ တစ္ဖက္ကမ္းမွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတဲ႔ လူတစ္စုၾကားမွာ ကြ်န္မဟာဖိနပ္ၾကားမွာကပ္ျငိေနတဲ ႔ ဖုန္မွဴန္႔တစ္စလို ဒီလိုနဲ႔ က်ည္တစ္ေတာင္႔ကို ပထမဦးဆံုး၀ါးျမိဳမိသြားတယ္။ ေယဘုယဆန္တဲ႔ကိုက္ခဲမွုေတြ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္မပါရင္ ေျပာကြယ္၊ေမြးဖြားဖို႔အတြက္ေသဆံုးတာေတြ ေသဆံုးဖို႔အတြက္ ေမြးဖြားတာေတြဟာ ဘာတစ္ခုမွ အသံုးမ၀င္ဘူး၊ပက္ပက္စက္စက္ ပစ္ခ်ခံလိုက္ရတယ္၊ ဘယ္ဟိုတည္မွာေစာင္႔ေနမယ္ဆိုတဲ႔အေၾကာင္း Callပါ။ လူေတြကိုမုန္းတီးေပမယ္႔ ကြ်န္မကိုလဲ မုန္းတီးၾကတယ္၊ ေယာကၤ်ားႏွစ္ေယာက္ယူတဲ႔မိန္းမနဲ႔ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ယူတဲ႔ေယာကၤ်ား ေက်းဇူးျပဳ၍ ကြ်န္မကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါ၊ဘယ္သူသိေအာင္ ဘယ္သူကမွ လိုက္ကာမဖြင္႔ျပၾကေတာ႔ဘူး၊ဘုရားသခင္ကို ေၾကာက္လန္႔ေစေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတဲ႔ေခတ္မွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္ကဗီလိန္ပဲ။ ေမွာင္ျပီဆို ေနစရာေနရာမရွိေအာင္ အေျပးအလႊားပုန္းေအာင္ေနရတဲ႔ဘ၀ကို ခ်စ္ေနရအံုးမွာလား၊ေပၚပင္ဆန္တဲ႔ ဖန္တီးမွုေတြနဲ႔ ပ်က္ယြင္းလာတဲ႔ အႏုပညာဖန္တီးမွုေတြၾကားမွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္ထက္ပိုသာတဲ႔ ဘ၀ကို မရရွိေသးဘူး ကိုသံခဲ။ Alc 43% ပါ၀င္တဲ႔အရည္ေတြဟာကြ်န္မဘ၀ကို အျမဲလိုကယ္တင္တယ္၊ ရွဴတင္ကအျပန္လမ္းဟာ အျမဲလိုေမွာင္ေနတုန္း တန္းလန္း၊ လိန္ဖယ္လိန္ဖယ္ ေလွ်ာက္လမ္းေတြပဲ၊ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္လိုအိပ္ခဲ႔ရေၾကာင္းေတြကို Alc 43% နဲ႔ဖံုးဖံုးရတဲ႔ကြ်န္မဘ၀ဟာ သမရိုးက်ျဖစ္စဥ္ထက္ ညစ္ႏြမ္းမွုေတြ ေပးစြမ္းတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္ရမလား ကိုသံခဲ။ ကြ်န္မကို မုန္းပါ ေ၀းေ၀းမွာပဲေနပါ ကိုသံခဲ၊ အေျခအေနဟာဖန္တီးလုပ္ယူလို႔ မရေလာက္ေအာင္ ခိုင္ခိုင္ျမဲတုတ္ေလွာင္ထားျခင္းခံေနရ၊အခန္းထဲ ၀င္၀င္ျခင္း မျမင္မေတြ႔ခ်င္တဲ႔ မ်က္လံုးအစံုကို ကိုက္ျဖတ္ခ်င္ေနတာ ဘယ္တန္ခိုးရွင္က ဘယ္သူ႔ဘ၀ကို ဘယ္လိုပံုစံေတြျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ႔သလဲ ဟင္အင္းးးးးး ကြ်န္မဟာ အျမဲတမ္းရွံဴးနိမ္႔သူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္၊မီးေခ်ာင္းက မွိန္မွိန္ေလးလဲ ထြန္းထားတယ္၊ အားးးးးးးးးးးးးးး 4လက္မအထူရွိတဲ႔ Alc43% ဟာ 100%ျပည္႔၀စြာ အတားအစီးမရွိ၊ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ေနသလိုပဲ ေနာက္တစ္ခြက္ . . .ေနာက္တစ္ခြက္ ....၊ထံုက်ဥ္ေနေလတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ႏွစ္ခုဟာ ပူးကပ္စျပဳေနျပီဆိုတာ ကြ်န္မေနာက္ဆံုး သတိထားမိလိုက္ျခင္းပဲ။ မနက္ျဖန္ဟာ တကယ္မလာေတာ႔ပါဘူးလို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရံုနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးမဟုတ္လား ေငးေမာၾကည္႔ေနရံုနဲ႔လိုအင္မျပည္႔၀ႏိုင္တဲ႔ ဆႏၵေတြေၾကာင္႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနသူေတြအတြက္ ကြ်န္မမွာ အခ်ိန္မၾကည္႔ေတာ႔ဘူး ကိုသံခဲ၊ေနာက္နားမွာ အျမဲရပ္ေနတယ္မဟုတ္လား ထိုအေၾကာင္းဟာ ကားအေကာင္းစားၾကီးစီခ်င္တဲ႔ ေမာင္ေလးေၾကာင္႔မဟုတ္ဘူး ေနာက္ဆံုးေပၚ ဖုန္းကိုင္ခ်င္တဲ႔ ညီမေလးေၾကာင္႔မဟုတ္ဘူး။ ရိုးရွင္းေသာလူေနမွု အဆင္႔အတန္းတစ္ခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႔ ခႏၶာကိုယ္ဟာ အေကာင္းဆံုး လက္နက္ပဲ၊ျငင္းပါ ကိုသံခဲရဲ႔ အျငင္း၀ါက်ဟာ ကြ်န္မကို ေျပာင္းလဲေစမွာမဟုတ္တဲ႔အတြက္ ျငင္းပါ၊ကြ်န္မအတြက္ အခ်စ္ဆိုတာ မီးျခစ္တစ္လံုးေလာက္ေတာင္ ဘယ္တုန္းကမွ အေရးမပါခဲ႔ဘူး၊ ေခြ်းေစးေတြနဲ႔ တဏွာဆီေတြ၀င္းထိန္ေနတဲ႔ မ်က္ႏွာနားကို နီးကပ္ေစျပီး ေထာက္...ကနဲျခစ္လိုက္တဲ႔ ဂတ္စ္႔မီးျခစ္ကေနထြက္ေပၚလာတဲ႔ မီးေတာက္ဟာ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ေျပလည္ေစမယ္႔ ပထမဦးဆံုးအဆင္႔ပဲ ျဖစ္။ ကိုသံခဲကို ကြ်န္မ မခ်စ္ဘူး၊အခ်စ္ဆိုတာ ေရခဲတံုးပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ ပါရမီကားပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ မဲ႔ရြဲ႔ျခင္းပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ အစာေျပစားတတ္တဲ႔ ပဲပလာတာပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ အိမ္နဲ႔ရွဴတင္ပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ ဟိုတည္အခန္းနံပါတ္ ဘယ္ေလာက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ....အခ်စ္ဆိုတာ ဒါေတြပဲ၊ ကိုသံခဲကို ကြ်န္မ မခ်စ္တဲ႔အေၾကာင္း ဒီထက္ပိုနားလည္ေအာင္ေျပာျပခ်င္ေနေသးတယ္။ မိုက္ရူးရဲဆန္ေပမယ္႔ ဘယ္သူကမွ အသိဥာဏ္ကိုမေႏွာက္ယွက္ၾကဘူး၊ လူသိေအာင္ ကြ်န္မပုန္းေအာင္ေနရတာမ်ားေနျပီ၊ေက်းဇူးျပဳ၍ ကြ်န္မဘ၀ကို လက္ခုပ္တီးေပးၾကပါ၊နံရံကို ေက်ာကပ္ထားတယ္ ကိုသံခဲ၊ေရွ႔နားေလးစီက သံတိုင္ေတြကို မုန္းတယ္၊တားျမစ္နယ္ထဲကေနေခၚပါ၊ကြ်န္မအေရျပားဟာ လူမသိသူမသိ ၾကမ္းတမ္းေနျပီဆိုတာ၊ အို....ဘာျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပသတဲ႔လား၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေနေလတဲ႔ခ်စ္သူ စံုတြဲေတြဟာ ကြ်န္မအတြက္ အၾကီးမားဆံုး ရန္သူေတြပဲ၊ လူေတြကို တျဖည္းျဖည္းမုန္းတီးတတ္လာတာလဲ ကြ်န္မရဲ႔ အၾကီးမားဆံုး အားနည္းခ်က္ပဲ၊ ျပင္ဆင္သမွ်အရာအားလံုးဟာ ျဖစ္မလာပါဘူး။ လူသိေအာင္ဘယ္တုန္းကမွ မေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ရတဲ႔အတြက္ လူေတြကို မုန္းတယ္၊ ပုခံုးႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ေခါင္းေပါက္သတဲ႔လား ..အဟတ္၊ေၾကကြဲစရာပဲကိုသံခဲ၊ တစ္ခုခုဆို ကြ်န္မတို႔ဟာ အျမဲလို ေခါင္းမာတတ္ၾကတယ္၊လူေတြဟာ အသိဥာဏ္ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္မကိုင္တြယ္ဖူးၾကပါဘူး၊၀ိုးတိုး၀ါးတားနဲ႔ အေကာင္ျမင္တိုင္း အရိပ္ကိုေျပးေျပးရွာတတ္တာလူေတြမွာပဲ ရွိတယ္၊ ဗီလိန္ေတြကို လူေတြခ်စ္လာတဲ႔တစ္ေန႔ ကြ်န္မဒီေလာကထဲကေန ထြက္ခြာသြားေတာ႔မယ္၊ကြ်န္မတို႔လိုလူေတြေၾကာင္႔ ဗီလိန္ေတြေပၚေပါက္လာျခင္းပဲျဖစ္၊ ငရဲရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ႔တဲ႔မိဘေတြကို ကြ်န္မမုန္းတယ္၊Alc43%ဟာ ကြ်န္မဘ၀ရဲ႔ ကယ္တင္ရွင္ပဲ၊ငရဲကို ယံုၾကည္မွုပ်က္ျပားေအာင္ သူကလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တယ္၊ ခဏေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုသံခဲ ကြ်န္မေရွ႔ကို ေရာက္မလာပါေစနဲ႔၊ကြ်န္မတို႔ တူတူေ၀းေ၀းေျပးၾကမယ္၊ ဘယ္သူမွမရွိတဲ႔အရပ္မွာ ကြ်န္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရွိမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွမရွိတဲ႔အရပ္ဆိုတာ မရွိႏိုင္ေတာ႔ဘူးမဟုတ္လား။ ကြ်န္မဘ၀ကို ဘယ္ဘုရားသခင္ကမွမကယ္တင္တဲ႔အတြက္ ကြ်န္မကလဲ ဘယ္ငရဲကိုမွ အယံုအၾကည္မရွိေတာ႔ဘူး၊ကြ်န္မ တစ္ခုခုကို ရူးသြပ္ေနပါရေစ၊ ကြ်န္မAlc43%ေတြေသာက္ပါရေစ၊ကြ်န္မ မေပ်ာ္ရႊင္တဲ႔အရပ္မွာပဲေနပါရေစ၊ ကိုသံခဲကို မခ်စ္ေအာင္ ကိုသံခဲကလဲ ကြ်န္မကို မခ်စ္ပါနဲ႔၊အဲ႔လိုလဲမဟုတ္ျပန္ဘူး။ ပ်င္းရိျခင္းရဲ႔ရလဒ္ဟာတူညီေနရင္အမွန္အတိုင္းမေျပာဆိုရဲ႔တဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ရင္႔သီးတဲ႔လႊမ္းျခံဳမွုေတြနဲ႔ကြ်န္မဘ၀ကိုကယ္တင္ပါ။ ၅။ လက္တာပြန္ထရီ ဟု ေခၚၾကေသာ ကာရံပံုစံမဟုတ္ပဲ စာေရးသားဟန္ကဗ်ာပံုစံမ်ားမွာ စည္းေဘာင္မရွိေသာေၾကာင့္ ( ကာရံကိုသီးသန္႕ေတြးေနစရာ မလို ) ေရးသားရာတြင္ ပိုမိုလြတ္လပ္သည္ ပိုမို ေပါ့ပါးသည္ ။ ေရးမည္႕ အေၾကာင္းအရာကိုပိုမို အသက္၀င္ေအာင္ တင္ျပနိဳင္သည္ ။ စာသားႏွင္႔ အဓိပၸါယ္ ကို ပိုမို သြက္ေစသည္ ၊ ၾကြေစသည္ ။ အထက္ပါ ကဗ်ာပံုစံမွာ လက္တာပြန္ထရီ ကဗ်ာပံုစံပင္ျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာ႔ကဗ်ာေလာကတြင္ ကဗ်ာဖြဲ႕နည္းေပါင္းစံု ၊ စာသားလွည္႕စားမူ႕ေပါင္းစံု တရက္ထက္တရက္ဆန္းသစ္လာေသာေၾကာင့္ ၊ စာေရးသူမွာ တခါတရံ မ်က္စိလည္ရသည္ ။ ထိုေၾကာင့္ ယခုမွ ကဗ်ာေရးရန္ၾကိဳးစားေနေသာ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားကိုလည္း ၾကိဳးစားရန္အားေပးလိုသည္ ။ ယခုကဗ်ာေခတ္ မွာ ေတာ္အိေရာ္အိႏွင့္နာမည္တလံုးရမည္႕ ေခတ္မဟုတ္ေတာ႔ပဲ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ၾကိဳးစားမွ ေတာ္ရံုၾကမည္႕ ေခတ္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း အသိေပးရင္း ထူးခြ်န္ေသာ ကဗ်ာဆရာ ၊ ဆရာမေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါေစေၾကာင္းဆုေတာင္းအပ္ပါသည္ ။
**မာဃလုလင္ **
http://www.facebook.com/kyaw.kyawzawhlaing
-က်ေနာ္ ယံုၾကည္ေသာ ပိုစ္႔ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ ၀ါဒ ( စာတမ္းငယ္ )-
အရင္လို ေညာင္ေရအိုး နဲ႕ သေျပ ေငြဖလား နဲ႕ ပိေတာက္ ယဥ္ေက်းမွဳ႕စည္းေစာင့္ၾကတဲ႔ေခတ္မဟုတ္ ေရပိုက္က တရာ႔ငါးဆယ္ မ႑ပ္အက်ယ္ ေပရွစ္ဆယ္ ပေရာဂ်က္ ၀မ္း တူး သရီး အမူးေသာက္ျပီး အရူးေဂါက္ၾကမယ္ဆိုသလိုကိုး . . . ဟုတ္ပ ကိုယ္႔ဆရာ ဟုတ္ပ တားဆီးလို႕မရတဲ႔ ေခတ္ကာလမို႕ မ႑ပ္ေပၚတိုင္ယဲ႔ယဲ႔မွာ ယိုင္နဲ႕နဲ႕ကေနတဲ႔မဒီပ်ိဳကိုလည္း အားေပးၾက ဂ်စ္ကားငယ္ ဂ်ံဳးဂ်ံဳးက်မွာ ကုန္းကုန္းကြကြ ကေနတဲ႔ ကညာပ်ိဳကိုလည္း အားေပးၾက အဲ႔ေနရာမွာသာ အဟုတ္ ကိုယ္႔ဆရာႏွမ ဆို ဒုတ္ကိုင္ကာ ျဗင္း လိုက္မယ္ျဖစ္ျခင္း ကိုယ္ခ်င္းစာတရားဟာ ေခတ္ကာလေရေတြမွာ ပါပါသြားတယ္ . . . ေတာင္သမန္အင္းနဲ႕ မႏၱေလးလည္း အိတ္ေဇာျပဳတ္ဆိုင္ကယ္သံ တဗ်င္းဗ်င္းေအာက္မွာ ငုပ္ လွပ်ိဳျဖဴေပါတဲ႔ ရန္ကုန္လည္း နားကြဲမတတ္ဆူေနတဲ႔ မ႑ပ္ပူေတြေအာက္မွာ ငူ သၾကၤန္ကို စထြင္ခဲ႔သူေတြသာ ဒီအျခင္းအရာကို ျမင္မယ္ဆိုရင္ အလိုေလး လို႕ ေအာ္မလား ျမတ္စြာဘုရား လို႕တမလား ပုဂံသားေတြ ဆိုေတာ႔ က်ိန္နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္လာမယ္ထင္ရဲ႕ အခုလို ႏွစ္သစ္အခါမယ္ . . . အသက္အရြယ္ မၾကီးေသးေတာ႔လည္း ငါတို႕ ေခတ္က ဒီလိုမဟုတ္လို႕ ေျပာမရ အသက္အရြယ္ မငယ္ေတာ႔လည္း ငါတို႕ ေခတ္က ဒီလိုပဲ လို႕ ေျပာမရ အသက္၂၄ အရြယ္ မွာ သၾကၤန္ဟာ ေျပာင္းလဲ လာတယ္ ေျပာင္းလဲ ေနတယ္ ေျပာင္းလဲ သြားတယ္ ေျပာင္းလဲ ဦးမယ္ . . . ၄။ ခံစားမူ႕အားေကာင္းေသာကဗ်ာဆရာမ်ား၏ ကဗ်ာမ်ားတြင္ အရိပ္ေယာင္ျပတင္စားမူ႕မ်ား၊ စာသား စာသားျခင္း ဖံုးကြယ္မူ႕မ်ား ၊ စကားလံုး အသစ္အဆန္းတီထြင္မူ႕မ်ားကိုေတြ႕ျမင္ရတတ္သည္ ။ ခံစားမူ႕အားေကာင္းသည္ဆိုျခင္းမွာ တမင္သက္သက္လုပ္ယူရန္ခက္ခဲျပီး ဂ်ီးနီးယပ္ဆိုင္ရာ တခုမွ်သာဟု စာေရးသူ ျမင္မိသည္ ။ ထိုေၾကာင့္ မိမိမွာရွိေသာ ခံစားမူ႕ႏွင့္ အေတြးကို ဖလွယ္၍ေရးေသာကဗ်ာမ်ားကိုသာ ပို၍အားေပးခ်င္သည္။ ခံစားမူ႕ႏွင့္အေတြးမွာမတူညီပါ ။ ခံစားမူ႕ဟူသည္မွာမိမိစိတ္ထဲတြင္ အမွန္တကယ္ျဖစ္တည္ေနေသာ အရာတခုျဖစ္ျပီး ၊အေတြးဆိုသည္မွာ ၾကံဳလာ သမွ်ႏွင္႔ပါတ္သက္၍ ဆက္စပ္ေတြးေတာျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ။ ဆက္လက္၍ ခံစားမူ႕အားေကာင္းသည္ဟု စာေရးသူယူဆထားေသာ ကဗ်ာဆရာဇာတိ ၏ ကဗ်ာတပုဒ္အား စာဖတ္သူအားျပလိုပါသည္ ။ ဘယ္ဘက္အျခမ္းက ဆြဲအားဟာ သိတ္ကိုေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတယ္ ကိုသံခဲ အစားထိုးထားတဲ႔ တစ္ဖက္ကမ္းမွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတဲ႔ လူတစ္စုၾကားမွာ ကြ်န္မဟာဖိနပ္ၾကားမွာကပ္ျငိေနတဲ ႔ ဖုန္မွဴန္႔တစ္စလို ဒီလိုနဲ႔ က်ည္တစ္ေတာင္႔ကို ပထမဦးဆံုး၀ါးျမိဳမိသြားတယ္။ ေယဘုယဆန္တဲ႔ကိုက္ခဲမွုေတြ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္မပါရင္ ေျပာကြယ္၊ေမြးဖြားဖို႔အတြက္ေသဆံုးတာေတြ ေသဆံုးဖို႔အတြက္ ေမြးဖြားတာေတြဟာ ဘာတစ္ခုမွ အသံုးမ၀င္ဘူး၊ပက္ပက္စက္စက္ ပစ္ခ်ခံလိုက္ရတယ္၊ ဘယ္ဟိုတည္မွာေစာင္႔ေနမယ္ဆိုတဲ႔အေၾကာင္း Callပါ။ လူေတြကိုမုန္းတီးေပမယ္႔ ကြ်န္မကိုလဲ မုန္းတီးၾကတယ္၊ ေယာကၤ်ားႏွစ္ေယာက္ယူတဲ႔မိန္းမနဲ႔ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ယူတဲ႔ေယာကၤ်ား ေက်းဇူးျပဳ၍ ကြ်န္မကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါ၊ဘယ္သူသိေအာင္ ဘယ္သူကမွ လိုက္ကာမဖြင္႔ျပၾကေတာ႔ဘူး၊ဘုရားသခင္ကို ေၾကာက္လန္႔ေစေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတဲ႔ေခတ္မွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္ကဗီလိန္ပဲ။ ေမွာင္ျပီဆို ေနစရာေနရာမရွိေအာင္ အေျပးအလႊားပုန္းေအာင္ေနရတဲ႔ဘ၀ကို ခ်စ္ေနရအံုးမွာလား၊ေပၚပင္ဆန္တဲ႔ ဖန္တီးမွုေတြနဲ႔ ပ်က္ယြင္းလာတဲ႔ အႏုပညာဖန္တီးမွုေတြၾကားမွာ ကြ်န္မဟာ ဗီလိန္ထက္ပိုသာတဲ႔ ဘ၀ကို မရရွိေသးဘူး ကိုသံခဲ။ Alc 43% ပါ၀င္တဲ႔အရည္ေတြဟာကြ်န္မဘ၀ကို အျမဲလိုကယ္တင္တယ္၊ ရွဴတင္ကအျပန္လမ္းဟာ အျမဲလိုေမွာင္ေနတုန္း တန္းလန္း၊ လိန္ဖယ္လိန္ဖယ္ ေလွ်ာက္လမ္းေတြပဲ၊ဘယ္သူနဲ႔ ဘယ္လိုအိပ္ခဲ႔ရေၾကာင္းေတြကို Alc 43% နဲ႔ဖံုးဖံုးရတဲ႔ကြ်န္မဘ၀ဟာ သမရိုးက်ျဖစ္စဥ္ထက္ ညစ္ႏြမ္းမွုေတြ ေပးစြမ္းတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္ရမလား ကိုသံခဲ။ ကြ်န္မကို မုန္းပါ ေ၀းေ၀းမွာပဲေနပါ ကိုသံခဲ၊ အေျခအေနဟာဖန္တီးလုပ္ယူလို႔ မရေလာက္ေအာင္ ခိုင္ခိုင္ျမဲတုတ္ေလွာင္ထားျခင္းခံေနရ၊အခန္းထဲ ၀င္၀င္ျခင္း မျမင္မေတြ႔ခ်င္တဲ႔ မ်က္လံုးအစံုကို ကိုက္ျဖတ္ခ်င္ေနတာ ဘယ္တန္ခိုးရွင္က ဘယ္သူ႔ဘ၀ကို ဘယ္လိုပံုစံေတြျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ႔သလဲ ဟင္အင္းးးးးး ကြ်န္မဟာ အျမဲတမ္းရွံဴးနိမ္႔သူတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္၊မီးေခ်ာင္းက မွိန္မွိန္ေလးလဲ ထြန္းထားတယ္၊ အားးးးးးးးးးးးးးး 4လက္မအထူရွိတဲ႔ Alc43% ဟာ 100%ျပည္႔၀စြာ အတားအစီးမရွိ၊ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ေနသလိုပဲ ေနာက္တစ္ခြက္ . . .ေနာက္တစ္ခြက္ ....၊ထံုက်ဥ္ေနေလတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ႏွစ္ခုဟာ ပူးကပ္စျပဳေနျပီဆိုတာ ကြ်န္မေနာက္ဆံုး သတိထားမိလိုက္ျခင္းပဲ။ မနက္ျဖန္ဟာ တကယ္မလာေတာ႔ပါဘူးလို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရံုနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးမဟုတ္လား ေငးေမာၾကည္႔ေနရံုနဲ႔လိုအင္မျပည္႔၀ႏိုင္တဲ႔ ဆႏၵေတြေၾကာင္႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနသူေတြအတြက္ ကြ်န္မမွာ အခ်ိန္မၾကည္႔ေတာ႔ဘူး ကိုသံခဲ၊ေနာက္နားမွာ အျမဲရပ္ေနတယ္မဟုတ္လား ထိုအေၾကာင္းဟာ ကားအေကာင္းစားၾကီးစီခ်င္တဲ႔ ေမာင္ေလးေၾကာင္႔မဟုတ္ဘူး ေနာက္ဆံုးေပၚ ဖုန္းကိုင္ခ်င္တဲ႔ ညီမေလးေၾကာင္႔မဟုတ္ဘူး။ ရိုးရွင္းေသာလူေနမွု အဆင္႔အတန္းတစ္ခုကို ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႔ ခႏၶာကိုယ္ဟာ အေကာင္းဆံုး လက္နက္ပဲ၊ျငင္းပါ ကိုသံခဲရဲ႔ အျငင္း၀ါက်ဟာ ကြ်န္မကို ေျပာင္းလဲေစမွာမဟုတ္တဲ႔အတြက္ ျငင္းပါ၊ကြ်န္မအတြက္ အခ်စ္ဆိုတာ မီးျခစ္တစ္လံုးေလာက္ေတာင္ ဘယ္တုန္းကမွ အေရးမပါခဲ႔ဘူး၊ ေခြ်းေစးေတြနဲ႔ တဏွာဆီေတြ၀င္းထိန္ေနတဲ႔ မ်က္ႏွာနားကို နီးကပ္ေစျပီး ေထာက္...ကနဲျခစ္လိုက္တဲ႔ ဂတ္စ္႔မီးျခစ္ကေနထြက္ေပၚလာတဲ႔ မီးေတာက္ဟာ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ေျပလည္ေစမယ္႔ ပထမဦးဆံုးအဆင္႔ပဲ ျဖစ္။ ကိုသံခဲကို ကြ်န္မ မခ်စ္ဘူး၊အခ်စ္ဆိုတာ ေရခဲတံုးပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ ပါရမီကားပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ မဲ႔ရြဲ႔ျခင္းပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ အစာေျပစားတတ္တဲ႔ ပဲပလာတာပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ အိမ္နဲ႔ရွဴတင္ပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ ဟိုတည္အခန္းနံပါတ္ ဘယ္ေလာက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ၊အခ်စ္ဆိုတာ....အခ်စ္ဆိုတာ ဒါေတြပဲ၊ ကိုသံခဲကို ကြ်န္မ မခ်စ္တဲ႔အေၾကာင္း ဒီထက္ပိုနားလည္ေအာင္ေျပာျပခ်င္ေနေသးတယ္။ မိုက္ရူးရဲဆန္ေပမယ္႔ ဘယ္သူကမွ အသိဥာဏ္ကိုမေႏွာက္ယွက္ၾကဘူး၊ လူသိေအာင္ ကြ်န္မပုန္းေအာင္ေနရတာမ်ားေနျပီ၊ေက်းဇူးျပဳ၍ ကြ်န္မဘ၀ကို လက္ခုပ္တီးေပးၾကပါ၊နံရံကို ေက်ာကပ္ထားတယ္ ကိုသံခဲ၊ေရွ႔နားေလးစီက သံတိုင္ေတြကို မုန္းတယ္၊တားျမစ္နယ္ထဲကေနေခၚပါ၊ကြ်န္မအေရျပားဟာ လူမသိသူမသိ ၾကမ္းတမ္းေနျပီဆိုတာ၊ အို....ဘာျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပသတဲ႔လား၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေနေလတဲ႔ခ်စ္သူ စံုတြဲေတြဟာ ကြ်န္မအတြက္ အၾကီးမားဆံုး ရန္သူေတြပဲ၊ လူေတြကို တျဖည္းျဖည္းမုန္းတီးတတ္လာတာလဲ ကြ်န္မရဲ႔ အၾကီးမားဆံုး အားနည္းခ်က္ပဲ၊ ျပင္ဆင္သမွ်အရာအားလံုးဟာ ျဖစ္မလာပါဘူး။ လူသိေအာင္ဘယ္တုန္းကမွ မေပ်ာ္ရႊင္ခဲ႔ရတဲ႔အတြက္ လူေတြကို မုန္းတယ္၊ ပုခံုးႏွစ္ဖက္ၾကားမွာ ေခါင္းေပါက္သတဲ႔လား ..အဟတ္၊ေၾကကြဲစရာပဲကိုသံခဲ၊ တစ္ခုခုဆို ကြ်န္မတို႔ဟာ အျမဲလို ေခါင္းမာတတ္ၾကတယ္၊လူေတြဟာ အသိဥာဏ္ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္မကိုင္တြယ္ဖူးၾကပါဘူး၊၀ိုးတိုး၀ါးတားနဲ႔ အေကာင္ျမင္တိုင္း အရိပ္ကိုေျပးေျပးရွာတတ္တာလူေတြမွာပဲ ရွိတယ္၊ ဗီလိန္ေတြကို လူေတြခ်စ္လာတဲ႔တစ္ေန႔ ကြ်န္မဒီေလာကထဲကေန ထြက္ခြာသြားေတာ႔မယ္၊ကြ်န္မတို႔လိုလူေတြေၾကာင္႔ ဗီလိန္ေတြေပၚေပါက္လာျခင္းပဲျဖစ္၊ ငရဲရွိေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ႔တဲ႔မိဘေတြကို ကြ်န္မမုန္းတယ္၊Alc43%ဟာ ကြ်န္မဘ၀ရဲ႔ ကယ္တင္ရွင္ပဲ၊ငရဲကို ယံုၾကည္မွုပ်က္ျပားေအာင္ သူကလုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တယ္၊ ခဏေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုသံခဲ ကြ်န္မေရွ႔ကို ေရာက္မလာပါေစနဲ႔၊ကြ်န္မတို႔ တူတူေ၀းေ၀းေျပးၾကမယ္၊ ဘယ္သူမွမရွိတဲ႔အရပ္မွာ ကြ်န္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရွိမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွမရွိတဲ႔အရပ္ဆိုတာ မရွိႏိုင္ေတာ႔ဘူးမဟုတ္လား။ ကြ်န္မဘ၀ကို ဘယ္ဘုရားသခင္ကမွမကယ္တင္တဲ႔အတြက္ ကြ်န္မကလဲ ဘယ္ငရဲကိုမွ အယံုအၾကည္မရွိေတာ႔ဘူး၊ကြ်န္မ တစ္ခုခုကို ရူးသြပ္ေနပါရေစ၊ ကြ်န္မAlc43%ေတြေသာက္ပါရေစ၊ကြ်န္မ မေပ်ာ္ရႊင္တဲ႔အရပ္မွာပဲေနပါရေစ၊ ကိုသံခဲကို မခ်စ္ေအာင္ ကိုသံခဲကလဲ ကြ်န္မကို မခ်စ္ပါနဲ႔၊အဲ႔လိုလဲမဟုတ္ျပန္ဘူး။ ပ်င္းရိျခင္းရဲ႔ရလဒ္ဟာတူညီေနရင္အမွန္အတိုင္းမေျပာဆိုရဲ႔တဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ရင္႔သီးတဲ႔လႊမ္းျခံဳမွုေတြနဲ႔ကြ်န္မဘ၀ကိုကယ္တင္ပါ။ ၅။ လက္တာပြန္ထရီ ဟု ေခၚၾကေသာ ကာရံပံုစံမဟုတ္ပဲ စာေရးသားဟန္ကဗ်ာပံုစံမ်ားမွာ စည္းေဘာင္မရွိေသာေၾကာင့္ ( ကာရံကိုသီးသန္႕ေတြးေနစရာ မလို ) ေရးသားရာတြင္ ပိုမိုလြတ္လပ္သည္ ပိုမို ေပါ့ပါးသည္ ။ ေရးမည္႕ အေၾကာင္းအရာကိုပိုမို အသက္၀င္ေအာင္ တင္ျပနိဳင္သည္ ။ စာသားႏွင္႔ အဓိပၸါယ္ ကို ပိုမို သြက္ေစသည္ ၊ ၾကြေစသည္ ။ အထက္ပါ ကဗ်ာပံုစံမွာ လက္တာပြန္ထရီ ကဗ်ာပံုစံပင္ျဖစ္သည္ ။ ျမန္မာ႔ကဗ်ာေလာကတြင္ ကဗ်ာဖြဲ႕နည္းေပါင္းစံု ၊ စာသားလွည္႕စားမူ႕ေပါင္းစံု တရက္ထက္တရက္ဆန္းသစ္လာေသာေၾကာင့္ ၊ စာေရးသူမွာ တခါတရံ မ်က္စိလည္ရသည္ ။ ထိုေၾကာင့္ ယခုမွ ကဗ်ာေရးရန္ၾကိဳးစားေနေသာ ညီငယ္ညီမငယ္မ်ားကိုလည္း ၾကိဳးစားရန္အားေပးလိုသည္ ။ ယခုကဗ်ာေခတ္ မွာ ေတာ္အိေရာ္အိႏွင့္နာမည္တလံုးရမည္႕ ေခတ္မဟုတ္ေတာ႔ပဲ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္ၾကိဳးစားမွ ေတာ္ရံုၾကမည္႕ ေခတ္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း အသိေပးရင္း ထူးခြ်န္ေသာ ကဗ်ာဆရာ ၊ ဆရာမေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါေစေၾကာင္းဆုေတာင္းအပ္ပါသည္ ။
**မာဃလုလင္ **
http://www.facebook.com/kyaw.kyawzawhlaing
No comments:
Post a Comment