ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Tuesday, May 22, 2012

>
-ရင္႔က်က္ျခင္းVs မရင္႔က်က္ျခင္း-
က်မကိုေတာ႔ အသက္နဲ႔စာရင္ပတ္ဝန္းက်င္က ရင္႔က်က္တယ္လို႔ထင္ၾကေပမယ္႔ တကယ္ေတာ႔ က်မကမရင္႔က်က္ေသးတဲ႔သူတစ္ေယာက္ပါ။ ဘဝမွာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခြင္႔မရွိတဲ႔ေလာကဒဏ္တရားေတြခံရျပီးတဲ႔ေနာက္မွာ က်မအနည္းအက်ဥ္းဒုတ္ခေတြနဲ႔ေနသားတက်ေလးရွိလာတာကလြဲလို႔ေပါ႔ ။ ဆယ္တန္းဆိုတဲ႔အခ်ိန္ထိ က်မ ဘာဆိုဘာမွကိုမသိတဲ႔သူတစ္ေယာက္ တကယ္႔ပီဘိ ကေလးသာသာလူတစ္ေယာက္ပါ ။ ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးတဲ႔ေနာက္မွာ မိသားစုကိတ္စေတြနဲ႔ က်မမရင္႔က်က္ခ်င္လည္းရင္႔က်က္ခဲ႔ရတယ္။ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ ဘံုလံုတစ္လွည္႔ ၊ ဖားပ်ံတစ္လွည္႔ ကံၾကမာေအာက္မွာ မိသားစုဝင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ႔က်မလည္းတတ္စြမ္းသေလာက္ျဖည္႔ဆည္းေပးခဲ႔ရတယ္။ ေက်ာင္းက ကိုးနာရီတိတိတက္ရမယ္ ၊ အဂၤါေန႔တိုင္း ကိုးနာရီတိတိမွာ ဘုရားမွာသေျပပန္း ၊ ဒန္းညြန္႔ ကိုနံ႔သာရည္နဲ႔ကပ္ရမယ္။ ဘုရားကလည္း အိမ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္လွမ္းတဲ႔ေနရာမွာပါ ။ အဂၤါေန႔မနက္တိုင္းကို စက္ဘီးတစ္စီးနဲ႔ဘုရားကိုေျပးျပီး တစ္ႏွစ္တိတိ ယၾတာလုပ္ေပးခဲ႔တယ္ ။အဂၤါေန႔မနက္တိုင္းအတန္းေနာက္က်တဲ႔က်မကိုအဂၤလိပ္စာဆရာမက သူ႔အခ်ိန္ကိုေနာက္က်ေအာင္လာတယ္ဆိုျပီး အျမင္ေတြေစာင္းေသးတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔လည္းမတတ္ႏိုင္ဘူးေလ က်မလည္းတတ္ႏိုင္သေလာက္ျဖည္႔ဆည္းေပးရမယ္႔တာဝန္ရွိေသးတာကိုး။ ဒီလိုဆိုျပန္ေတာ႔လည္း အသက္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ရင္႔က်က္တယ္ဆိုရျပန္ေပမယ္႔ က်မလည္းမရင္႔မက်က္နဲ႔ဆိုးတာပါပဲ ။ ေျပာစကားကိုလံုးဝနားမေထာင္ ၊ စာလံုးဝမဖတ္ဘဲ လုပ္ခ်င္တာကိုလုပ္တယ္ ။ အနီးကပ္ရွိတဲ႔အေမကေတာ႔ က်မဒဏ္ကိုအခံရဆံုးသူေပါ႔ ။ မိသားစုရဲ႕ တင္းက်ပ္တဲ႔စည္းကမ္းၾကားမွာ စည္းကမ္းေတြကိုမုန္းတဲ႔က်မနဲ႔တစ္စက္ကေလးမွအသားမက်။ ဒါေပမယ္႔လည္းပထမအရြယ္ရဲ႕ ပထမဆံုးေဝဒနာကိုခံစားမိတဲ႔ေနာက္မွာ က်မအေတာ္ေလးကိုတည္ျငိမ္သြားခဲ႔ျပန္တယ္။ က်မမုန္းတဲ႔သူတစ္ေယာက္ကို သူ႕ထက္သာလြန္ရမယ္ဆိုတဲ႔စိတ္နဲ႔ က်မၿကိဳးစားခဲ႔တယ္။ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ သူက်မကိုတြန္းအားေပးႏိုင္ခဲ႔တယ္ ။ သူကေတာ႔ က်မ သူ႕ကိုဘယ္ေလာက္မုန္းလဲသိမွပါ ။ က်မသူ႕ဆီက ဓာတ္ပံုတစ္ပံု သူမေပးတာေတာင္ အတင္းယူျပီး က်မစိတ္ဓာတ္ေတြက်တိုင္း အဲဒီမိန္းမရဲ႕ဓာတ္ပံုကိုၾကည္႔ျပီး ကိုယ္႔စိတ္ကိုကိုယ္ျမွင္႔တင္ခဲ႔တယ္။ ကဲ ဘယ္ေလာက္မရင္႔က်က္တဲ႔သူလဲ ကိုယ္မုန္းတဲ႔သူတစ္ေယာက္ကိုဓာတ္ပံုကိုသိမ္းထားတဲ႔က်မရယ္ေလ ။ ႏွစ္အတန္ၾကာတဲ႔အထိ က်မကေတာ႔အမုန္းသံသရာထဲမွာလံုးခ်ာလည္ေနေသးတယ္ ။ အမုန္းကိုတြန္းအားတစ္ခုအေနနဲ႔သံုးခဲ႔တဲ႔အတြက္ က်မအတိုင္းအတာတစ္ခုထိေအာင္ျမင္ခဲ႔ျပန္တယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း က်မရင္႔က်က္ဖို႔အခ်ိန္ထပ္မံေရာက္လာခဲ႔ျပန္တယ္။ ဘဝရဲ႕အဆိုးရြားဆံုးအခ်ိန္လို႔က်မသတ္မွတ္ခဲ႔ပါတယ္။ ေက်ာင္းသူျဖစ္တဲ႔က်မလည္းဘာမွမတတ္ႏိုင္ခဲ႔ဘူး ။ က်မလုပ္ႏိုင္တာက မိသားစုတာဝန္နဲ႔ပညာေရးကိုႀကိဳးပမ္းဖို႔ ။ စာေမးပြဲစစ္ေနတဲ႔အခ်ိန္ေတြမွာေတာင္ က်မထမင္းခ်က္ ၊ အဝတ္ေလွ်ာ္မပ်က္ခဲ႔ဘူး ။ က်မဘယ္လိုမွမေပ်ာ္တဲ႔အရပ္မွာ က်မအတြက္ထြက္ေပါက္တစ္ခုက စာဖတ္ျခင္းနဲ႔စိတ္ကိုအနားမေပးျခင္းဘဲ ။ ဘယ္သူယံုမလဲ ပညာေရးပိုင္းမွာေအာင္ျမင္မႈေတြအမ်ားၾကီးရခဲ႔ေပမယ္႔ အဲဒီ ၂၀ဝ၈ ဆိုတဲ႔ႏွစ္ တစ္ႏွစ္လံုးမွာ က်မ တစ္စက္ကေလးမွမေပ်ာ္ခဲ႔ဘူး ။ အဲဒီေနရာက က်မတို႔ေတြစြန္႔ခြာခဲ႔တယ္ ။ က်မလုပ္ခ်င္တာေလးေတြလုပ္ခြင္႔ရခဲ႔တယ္ ။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔အခ်ိန္ေတြကို က်မျပန္ရခဲ႔တယ္။ မိဘႏွစ္ပါးေက်းဇူးေပါ႔ ။ အပ်င္းေျပရည္းစားထားတယ္ ၊ သင္တန္းတက္တယ္ ၊ အိမ္ျပန္လာတယ္ ။ အင္တာနက္သံုးတယ္ ။ လကုန္ရင္ဘဏ္ကပိုက္ဆံသြားထုတ္တယ္ ။ ဒါေပမယ္႔လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈက ၾကာရွည္မတည္ျမဲပါဘူး ။ စိတ္ညစ္စရာေတြက်မဆီျပန္လာခဲ႔ျပန္တယ္။ ဘဝရဲ႕အဆိုးရြားဆံုးအခ်ိန္ေတြကိုထပ္ရလာျပန္တယ္။ က်မအမုန္းဆံုးနဲ႔မလုပ္ခ်င္ဆံုးအရာေတြကို လုပ္ရျပန္တယ္ ။ အေဖ႔မ်က္ႏွာကိုေထာက္ျပီး အေဖ႔ကိုကူေပးပါတဲ႔ ။ အေဖ႔ကိုခ်စ္ေပမယ္႔အေဖ႔အလုပ္ကိုက်မမခ်စ္ဘူး ။ က်မအဲလိုစာရင္းဇယားေတြနဲ႔အလုပ္လုပ္ရတာေလာက္မုန္းတာမရွိဘူး ။ ေန႕တိုင္းျပသနာတက္တယ္။ က်မလုပ္ခ်င္တာက်မလုပ္တယ္ ။ ကိုယ္မႏွစ္သက္တဲ႔အရာေတြကို လုပ္ေပးရတဲ႔အတြက္ က်မေန႕တိုင္းအေဖ႕ကိုျပသနာရွာတယ္ ။ ေန႔တိုင္းအေမ႔ကိုအျပစ္တင္တယ္။ အေဖနဲ႔အေမလည္းက်မအတြက္တစ္စက္ကေလးမွစိတ္မခ်မ္းသာရဘူး ။ အေဖ႔အလုပ္ထဲကလူေတြကို က်မျပသနာလုပ္တယ္ ။ က်မ အသက္ ၂၁ ပဲရွိေသးတယ္ေနာ္ ။ ကိုယ္မလုပ္ခ်င္တာေတြကို အိမ္ကလုပ္ခိုင္းလို႔ က်မျပသနာရွာခဲ႔တာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ။ က်မအဲဒီလိုဆိုးပါတယ္။ လုပ္သင္႔တယ္ဆိုတာကိုလက္မခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ က်မ မရင္႔က်က္ခဲ႔ဘူး ။စီးပြားေရး က်မတစ္စက္ကေလးမွစိတ္မဝင္စားဘူး ။ က်မမလုပ္ခ်င္တာပဲသိခဲ႔တယ္ ။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ အေဖ႔ရဲ႕အလုပ္ထဲကလူေတြက က်မကိုေျပာၾကတယ္ တအားေမာက္မာတယ္တဲ႔ ဟုတ္ကဲ႔ က်မဟာ တအားေမာက္မာပါတယ္။ ေအာက္သက္မေၾကဘူး ။ လူတိုင္းနဲ႔သဟဇာတမက်ေအာင္ က်မဆိုးရြားခဲ႔ဖူးတယ္ ။ အိမ္က က်မကိုလက္ေျမွာက္ျပီး က်မရန္ကုန္ကိုေရာက္လာခဲ႔တယ္။ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ေတြျပန္ရျပန္တယ္။ သင္တန္းတက္တယ္ ပိုက္ဆံအိမ္ကေတာင္းတယ္ ။ ဒီလိုနဲ႔က်မစင္ကာပူဆိုတဲ႔အရပ္ကိုေရာက္လာျပန္တယ္။ ဘဝမွာ ေဆြမရွိမ်ိဴးမရွိ သူငယ္ခ်င္းမရွိတဲ႔အရပ္မွာတစ္ေယာက္တည္း ေနရတဲ႔ဆင္းရဲဒုတ္ခကို လွလွႀကီးခံစားရတဲ႔အခ်ိန္ ၊ မိသားစုကိုစတင္တြယ္တာမိတဲ႔အခ်ိန္ မွာ က်မအနည္းငယ္ရင္႔က်က္သြားခဲ႔တယ္။ ဒီမွာ မိဘအရွိန္အဝါမရွိဘူး ။ ကိုယ္ပိုင္အလင္းေရာင္ရွိမွထြန္းလင္းႏိုင္မယ္ဆိုတာ က်မနားလည္ခဲ႔တယ္။ ရုန္းရင္းကန္ရင္းနဲ႔ က်မတေျဖးေျဖးက်မသိလာတယ္...အေဖတို႔စီစဥ္ခဲ႔သလို အိမ္မွာပဲေနျပီးမိဘေတြကို ကူခဲ႔ရင္ က်မအေတာ္ေလးရုန္းကန္ရတဲ႔ဘဝကေနလြတ္မယ္ဆိုျပီး ေနာင္တေတြလည္းရမိတယ္ ။ဒါေပမယ္႔လက္ရွိဘဝကို က်မေက်နပ္မိျပန္တယ္။ မိဘေတြကိုေပးႏိုင္တယ္ ..မဆိုစေလာက္ေလးပဲထားပါ ။ ကိုယ္လိုခ်င္တာကိုလုပ္ႏိုင္တယ္ ။ လူဆိုးလူေကာင္းခြဲျခားသိလာတယ္ ။ မိတ္ေဆြရန္သူသိလာတယ္ ။ ေနာက္ျပီး က်မရဲ႕ ေမာက္မာတဲ႔စိတ္လည္းေပ်ာက္သြားခဲ႔တယ္ ။ က်မ လူေတြကို ဘယ္လိုဆက္ဆံရမလဲအတိုင္းအတာတစ္ခုထိသိလာသလို သည္းခံစိတ္လည္းေမြးတတ္လာတယ္ ။ဆတ္ဆတ္ထိမခံတတ္တဲ႔စိတ္ထက္ ျပသနာရွိလာရင္ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲဆိုတဲ႔စိတ္ေမြးတတ္လာခဲ႔တယ္ ။ဒါဟာရင္႔က်က္ျခင္းလားဆိုရင္...၂၄ ႏွစ္အရြယ္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ နားလည္ျခင္းလို႔ပဲဆိုရမွာေပါ႔ ။ ဒါေပမယ္႔လည္း က်မ မုန္းတဲ႔သူအျမင္ကတ္တဲ႔သူေတြကို ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္မေပါင္းႏိုင္ေသးဘူး ။ က်မမုန္းတဲ႔သူတခ်ိဳ႕ကို ေဖ႔ဘုတ္မွာ က်မပရိုဖိုင္ကိုဘာမွမျမင္ရေအာင္လုပ္ထားတယ္ ။ လမ္းမွာေတြ႔ရင္မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္သြားတယ္ ။က်မမေနခ်င္တဲ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ က်မကိုဘယ္လိုေျပာေျပာ ဘယ္လိုေခၚေခၚ ေခါင္းမာမာနဲ႔ျငင္းတုန္း ၊ မသြားဘဲေပေတေနတုန္း လမ္းမွာေတြ႔ရင္မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္တုန္း ၊ အိမ္ကလုပ္ခိုင္းတဲ႔ဟာကို က်မမလုပ္ခ်င္ရင္ အားနာစိတ္ကေလးတစ္စက္မွမရွိဘဲ ေပေတ မလုပ္ဘဲေနတုန္း ..။ က်မရဲ႕မရင္႔က်က္ျခင္းေတြေပါ႔ ။ ျဖတ္ခနဲ႔လိုခ်င္စိတ္ေပၚလာရင္ ဆတ္ခနဲဝယ္လိုက္ေပမယ္႔ မတို႔အထိရေသးတဲ႔အဝတ္အစားေတြ ၊ အသံုးအေဆာင္ေတြပံုေနတုန္း ။ ဗိုက္ေအာင္႔တတ္တာကိုသိသိႀကီးနဲ႔ မစားမေသာက္ေပေတေနတုန္း ၊ ပိုက္ဆံကိုဘယ္ေတာ႔မွ ခ်င္႔ခ်ိန္မသံုးတတ္ဘူး ။ လူေတြနဲ႔အဆင္ေျပေအာင္ေနေပမယ္႔ စိတ္ထဲက မုန္းခ်င္မုန္းေနတုန္း ။ စိတ္အလိုမက်လ်င္ ခ်စ္သူကိုနားလည္မႈမေပးဘဲ ျပသနာရွာတတ္တုန္း ။ အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္အရမ္းမ်ားလာရင္ အိမ္ကိုဖုန္းဆက္ျပီးဂ်ီက်တုန္း ဘယ္သူကမွ ႏိုင္ငံျခားသြားပါလို႔လႊတ္ခဲ႔တာမ်ိဳးမဟုတ္ေပမယ္႔ က်မစိတ္အလိုမက်တိုင္းဆိုးတုန္းပါပဲ...။ ။ 

Posted by ဆုျမတ္မိုး

-ရင္႔က်က္ျခင္းVs မရင္႔က်က္ျခင္း-
က်မကိုေတာ႔ အသက္နဲ႔စာရင္ပတ္ဝန္းက်င္က ရင္႔က်က္တယ္လို႔ထင္ၾကေပမယ္႔ တကယ္ေတာ႔ က်မကမရင္႔က်က္ေသးတဲ႔သူတစ္ေယာက္ပါ။ ဘဝမွာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခြင္႔မရွိတဲ႔ေလာကဒဏ္တရားေတြခံရျပီးတဲ႔ေနာက္မွာ က်မအနည္းအက်ဥ္းဒုတ္ခေတြနဲ႔ေနသားတက်ေလးရွိလာတာကလြဲလို႔ေပါ႔ ။ ဆယ္တန္းဆိုတဲ႔အခ်ိန္ထိ က်မ ဘာဆိုဘာမွကိုမသိတဲ႔သူတစ္ေယာက္ တကယ္႔ပီဘိ ကေလးသာသာလူတစ္ေယာက္ပါ ။ ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးတဲ႔ေနာက္မွာ မိသားစုကိတ္စေတြနဲ႔ က်မမရင္႔က်က္ခ်င္လည္းရင္႔က်က္ခဲ႔ရတယ္။ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ ဘံုလံုတစ္လွည္႔ ၊ ဖားပ်ံတစ္လွည္႔ ကံၾကမာေအာက္မွာ မိသားစုဝင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ႔က်မလည္းတတ္စြမ္းသေလာက္ျဖည္႔ဆည္းေပးခဲ႔ရတယ္။ ေက်ာင္းက ကိုးနာရီတိတိတက္ရမယ္ ၊ အဂၤါေန႔တိုင္း ကိုးနာရီတိတိမွာ ဘုရားမွာသေျပပန္း ၊ ဒန္းညြန္႔ ကိုနံ႔သာရည္နဲ႔ကပ္ရမယ္။ ဘုရားကလည္း အိမ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္လွမ္းတဲ႔ေနရာမွာပါ ။ အဂၤါေန႔မနက္တိုင္းကို စက္ဘီးတစ္စီးနဲ႔ဘုရားကိုေျပးျပီး တစ္ႏွစ္တိတိ ယၾတာလုပ္ေပးခဲ႔တယ္ ။အဂၤါေန႔မနက္တိုင္းအတန္းေနာက္က်တဲ႔က်မကိုအဂၤလိပ္စာဆရာမက သူ႔အခ်ိန္ကိုေနာက္က်ေအာင္လာတယ္ဆိုျပီး အျမင္ေတြေစာင္းေသးတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔လည္းမတတ္ႏိုင္ဘူးေလ က်မလည္းတတ္ႏိုင္သေလာက္ျဖည္႔ဆည္းေပးရမယ္႔တာဝန္ရွိေသးတာကိုး။ ဒီလိုဆိုျပန္ေတာ႔လည္း အသက္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ရင္႔က်က္တယ္ဆိုရျပန္ေပမယ္႔ က်မလည္းမရင္႔မက်က္နဲ႔ဆိုးတာပါပဲ ။ ေျပာစကားကိုလံုးဝနားမေထာင္ ၊ စာလံုးဝမဖတ္ဘဲ လုပ္ခ်င္တာကိုလုပ္တယ္ ။ အနီးကပ္ရွိတဲ႔အေမကေတာ႔ က်မဒဏ္ကိုအခံရဆံုးသူေပါ႔ ။ မိသားစုရဲ႕ တင္းက်ပ္တဲ႔စည္းကမ္းၾကားမွာ စည္းကမ္းေတြကိုမုန္းတဲ႔က်မနဲ႔တစ္စက္ကေလးမွအသားမက်။ ဒါေပမယ္႔လည္းပထမအရြယ္ရဲ႕ ပထမဆံုးေဝဒနာကိုခံစားမိတဲ႔ေနာက္မွာ က်မအေတာ္ေလးကိုတည္ျငိမ္သြားခဲ႔ျပန္တယ္။ က်မမုန္းတဲ႔သူတစ္ေယာက္ကို သူ႕ထက္သာလြန္ရမယ္ဆိုတဲ႔စိတ္နဲ႔ က်မၿကိဳးစားခဲ႔တယ္။ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ သူက်မကိုတြန္းအားေပးႏိုင္ခဲ႔တယ္ ။ သူကေတာ႔ က်မ သူ႕ကိုဘယ္ေလာက္မုန္းလဲသိမွပါ ။ က်မသူ႕ဆီက ဓာတ္ပံုတစ္ပံု သူမေပးတာေတာင္ အတင္းယူျပီး က်မစိတ္ဓာတ္ေတြက်တိုင္း အဲဒီမိန္းမရဲ႕ဓာတ္ပံုကိုၾကည္႔ျပီး ကိုယ္႔စိတ္ကိုကိုယ္ျမွင္႔တင္ခဲ႔တယ္။ ကဲ ဘယ္ေလာက္မရင္႔က်က္တဲ႔သူလဲ ကိုယ္မုန္းတဲ႔သူတစ္ေယာက္ကိုဓာတ္ပံုကိုသိမ္းထားတဲ႔က်မရယ္ေလ ။ ႏွစ္အတန္ၾကာတဲ႔အထိ က်မကေတာ႔အမုန္းသံသရာထဲမွာလံုးခ်ာလည္ေနေသးတယ္ ။ အမုန္းကိုတြန္းအားတစ္ခုအေနနဲ႔သံုးခဲ႔တဲ႔အတြက္ က်မအတိုင္းအတာတစ္ခုထိေအာင္ျမင္ခဲ႔ျပန္တယ္။ ဒါေပမယ္႔လည္း က်မရင္႔က်က္ဖို႔အခ်ိန္ထပ္မံေရာက္လာခဲ႔ျပန္တယ္။ ဘဝရဲ႕အဆိုးရြားဆံုးအခ်ိန္လို႔က်မသတ္မွတ္ခဲ႔ပါတယ္။ ေက်ာင္းသူျဖစ္တဲ႔က်မလည္းဘာမွမတတ္ႏိုင္ခဲ႔ဘူး ။ က်မလုပ္ႏိုင္တာက မိသားစုတာဝန္နဲ႔ပညာေရးကိုႀကိဳးပမ္းဖို႔ ။ စာေမးပြဲစစ္ေနတဲ႔အခ်ိန္ေတြမွာေတာင္ က်မထမင္းခ်က္ ၊ အဝတ္ေလွ်ာ္မပ်က္ခဲ႔ဘူး ။ က်မဘယ္လိုမွမေပ်ာ္တဲ႔အရပ္မွာ က်မအတြက္ထြက္ေပါက္တစ္ခုက စာဖတ္ျခင္းနဲ႔စိတ္ကိုအနားမေပးျခင္းဘဲ ။ ဘယ္သူယံုမလဲ ပညာေရးပိုင္းမွာေအာင္ျမင္မႈေတြအမ်ားၾကီးရခဲ႔ေပမယ္႔ အဲဒီ ၂၀ဝ၈ ဆိုတဲ႔ႏွစ္ တစ္ႏွစ္လံုးမွာ က်မ တစ္စက္ကေလးမွမေပ်ာ္ခဲ႔ဘူး ။ အဲဒီေနရာက က်မတို႔ေတြစြန္႔ခြာခဲ႔တယ္ ။ က်မလုပ္ခ်င္တာေလးေတြလုပ္ခြင္႔ရခဲ႔တယ္ ။ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔အခ်ိန္ေတြကို က်မျပန္ရခဲ႔တယ္။ မိဘႏွစ္ပါးေက်းဇူးေပါ႔ ။ အပ်င္းေျပရည္းစားထားတယ္ ၊ သင္တန္းတက္တယ္ ၊ အိမ္ျပန္လာတယ္ ။ အင္တာနက္သံုးတယ္ ။ လကုန္ရင္ဘဏ္ကပိုက္ဆံသြားထုတ္တယ္ ။ ဒါေပမယ္႔လည္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈက ၾကာရွည္မတည္ျမဲပါဘူး ။ စိတ္ညစ္စရာေတြက်မဆီျပန္လာခဲ႔ျပန္တယ္။ ဘဝရဲ႕အဆိုးရြားဆံုးအခ်ိန္ေတြကိုထပ္ရလာျပန္တယ္။ က်မအမုန္းဆံုးနဲ႔မလုပ္ခ်င္ဆံုးအရာေတြကို လုပ္ရျပန္တယ္ ။ အေဖ႔မ်က္ႏွာကိုေထာက္ျပီး အေဖ႔ကိုကူေပးပါတဲ႔ ။ အေဖ႔ကိုခ်စ္ေပမယ္႔အေဖ႔အလုပ္ကိုက်မမခ်စ္ဘူး ။ က်မအဲလိုစာရင္းဇယားေတြနဲ႔အလုပ္လုပ္ရတာေလာက္မုန္းတာမရွိဘူး ။ ေန႕တိုင္းျပသနာတက္တယ္။ က်မလုပ္ခ်င္တာက်မလုပ္တယ္ ။ ကိုယ္မႏွစ္သက္တဲ႔အရာေတြကို လုပ္ေပးရတဲ႔အတြက္ က်မေန႕တိုင္းအေဖ႕ကိုျပသနာရွာတယ္ ။ ေန႔တိုင္းအေမ႔ကိုအျပစ္တင္တယ္။ အေဖနဲ႔အေမလည္းက်မအတြက္တစ္စက္ကေလးမွစိတ္မခ်မ္းသာရဘူး ။ အေဖ႔အလုပ္ထဲကလူေတြကို က်မျပသနာလုပ္တယ္ ။ က်မ အသက္ ၂၁ ပဲရွိေသးတယ္ေနာ္ ။ ကိုယ္မလုပ္ခ်င္တာေတြကို အိမ္ကလုပ္ခိုင္းလို႔ က်မျပသနာရွာခဲ႔တာ ေၾကာက္ခမန္းလိလိ ။ က်မအဲဒီလိုဆိုးပါတယ္။ လုပ္သင္႔တယ္ဆိုတာကိုလက္မခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ က်မ မရင္႔က်က္ခဲ႔ဘူး ။စီးပြားေရး က်မတစ္စက္ကေလးမွစိတ္မဝင္စားဘူး ။ က်မမလုပ္ခ်င္တာပဲသိခဲ႔တယ္ ။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ အေဖ႔ရဲ႕အလုပ္ထဲကလူေတြက က်မကိုေျပာၾကတယ္ တအားေမာက္မာတယ္တဲ႔ ဟုတ္ကဲ႔ က်မဟာ တအားေမာက္မာပါတယ္။ ေအာက္သက္မေၾကဘူး ။ လူတိုင္းနဲ႔သဟဇာတမက်ေအာင္ က်မဆိုးရြားခဲ႔ဖူးတယ္ ။ အိမ္က က်မကိုလက္ေျမွာက္ျပီး က်မရန္ကုန္ကိုေရာက္လာခဲ႔တယ္။ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ေတြျပန္ရျပန္တယ္။ သင္တန္းတက္တယ္ ပိုက္ဆံအိမ္ကေတာင္းတယ္ ။ ဒီလိုနဲ႔က်မစင္ကာပူဆိုတဲ႔အရပ္ကိုေရာက္လာျပန္တယ္။ ဘဝမွာ ေဆြမရွိမ်ိဴးမရွိ သူငယ္ခ်င္းမရွိတဲ႔အရပ္မွာတစ္ေယာက္တည္း ေနရတဲ႔ဆင္းရဲဒုတ္ခကို လွလွႀကီးခံစားရတဲ႔အခ်ိန္ ၊ မိသားစုကိုစတင္တြယ္တာမိတဲ႔အခ်ိန္ မွာ က်မအနည္းငယ္ရင္႔က်က္သြားခဲ႔တယ္။ ဒီမွာ မိဘအရွိန္အဝါမရွိဘူး ။ ကိုယ္ပိုင္အလင္းေရာင္ရွိမွထြန္းလင္းႏိုင္မယ္ဆိုတာ က်မနားလည္ခဲ႔တယ္။ ရုန္းရင္းကန္ရင္းနဲ႔ က်မတေျဖးေျဖးက်မသိလာတယ္...အေဖတို႔စီစဥ္ခဲ႔သလို အိမ္မွာပဲေနျပီးမိဘေတြကို ကူခဲ႔ရင္ က်မအေတာ္ေလးရုန္းကန္ရတဲ႔ဘဝကေနလြတ္မယ္ဆိုျပီး ေနာင္တေတြလည္းရမိတယ္ ။ဒါေပမယ္႔လက္ရွိဘဝကို က်မေက်နပ္မိျပန္တယ္။ မိဘေတြကိုေပးႏိုင္တယ္ ..မဆိုစေလာက္ေလးပဲထားပါ ။ ကိုယ္လိုခ်င္တာကိုလုပ္ႏိုင္တယ္ ။ လူဆိုးလူေကာင္းခြဲျခားသိလာတယ္ ။ မိတ္ေဆြရန္သူသိလာတယ္ ။ ေနာက္ျပီး က်မရဲ႕ ေမာက္မာတဲ႔စိတ္လည္းေပ်ာက္သြားခဲ႔တယ္ ။ က်မ လူေတြကို ဘယ္လိုဆက္ဆံရမလဲအတိုင္းအတာတစ္ခုထိသိလာသလို သည္းခံစိတ္လည္းေမြးတတ္လာတယ္ ။ဆတ္ဆတ္ထိမခံတတ္တဲ႔စိတ္ထက္ ျပသနာရွိလာရင္ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲဆိုတဲ႔စိတ္ေမြးတတ္လာခဲ႔တယ္ ။ဒါဟာရင္႔က်က္ျခင္းလားဆိုရင္...၂၄ ႏွစ္အရြယ္မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ နားလည္ျခင္းလို႔ပဲဆိုရမွာေပါ႔ ။ ဒါေပမယ္႔လည္း က်မ မုန္းတဲ႔သူအျမင္ကတ္တဲ႔သူေတြကို ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္မေပါင္းႏိုင္ေသးဘူး ။ က်မမုန္းတဲ႔သူတခ်ိဳ႕ကို ေဖ႔ဘုတ္မွာ က်မပရိုဖိုင္ကိုဘာမွမျမင္ရေအာင္လုပ္ထားတယ္ ။ လမ္းမွာေတြ႔ရင္မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္သြားတယ္ ။က်မမေနခ်င္တဲ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ က်မကိုဘယ္လိုေျပာေျပာ ဘယ္လိုေခၚေခၚ ေခါင္းမာမာနဲ႔ျငင္းတုန္း ၊ မသြားဘဲေပေတေနတုန္း လမ္းမွာေတြ႔ရင္မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္တုန္း ၊ အိမ္ကလုပ္ခိုင္းတဲ႔ဟာကို က်မမလုပ္ခ်င္ရင္ အားနာစိတ္ကေလးတစ္စက္မွမရွိဘဲ ေပေတ မလုပ္ဘဲေနတုန္း ..။ က်မရဲ႕မရင္႔က်က္ျခင္းေတြေပါ႔ ။ ျဖတ္ခနဲ႔လိုခ်င္စိတ္ေပၚလာရင္ ဆတ္ခနဲဝယ္လိုက္ေပမယ္႔ မတို႔အထိရေသးတဲ႔အဝတ္အစားေတြ ၊ အသံုးအေဆာင္ေတြပံုေနတုန္း ။ ဗိုက္ေအာင္႔တတ္တာကိုသိသိႀကီးနဲ႔ မစားမေသာက္ေပေတေနတုန္း ၊ ပိုက္ဆံကိုဘယ္ေတာ႔မွ ခ်င္႔ခ်ိန္မသံုးတတ္ဘူး ။ လူေတြနဲ႔အဆင္ေျပေအာင္ေနေပမယ္႔ စိတ္ထဲက မုန္းခ်င္မုန္းေနတုန္း ။ စိတ္အလိုမက်လ်င္ ခ်စ္သူကိုနားလည္မႈမေပးဘဲ ျပသနာရွာတတ္တုန္း ။ အိမ္ျပန္ခ်င္စိတ္အရမ္းမ်ားလာရင္ အိမ္ကိုဖုန္းဆက္ျပီးဂ်ီက်တုန္း ဘယ္သူကမွ ႏိုင္ငံျခားသြားပါလို႔လႊတ္ခဲ႔တာမ်ိဳးမဟုတ္ေပမယ္႔ က်မစိတ္အလိုမက်တိုင္းဆိုးတုန္းပါပဲ...။ ။ 

Posted by ဆုျမတ္မိုး

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)