ရဲေခါင္ေျပာက္က်ား ေခ်ေဂြဗားရား က်ဆံုးခဲ့ရေသာ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၉ ရက္ေန႕ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၉ ရက္ေန႔မွစ၍ အဖိႏွိပ္ခံျမန္မာျပည္သားမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္လ်က္ ျမန္မာျပည္သားဘေလာ့ဂ္ကို အမွတ္တရ တင္ဆက္လိုက္ပါသည္။ ** ခြန္အားမွ်ေ၀... တို႔တေတြသည္... မလြဲမေသြ ျပည္သူေတြအတြက္... **

Tuesday, January 29, 2013

>
-ဒီမိုုကေရစီႏိုုင္ငံႏွင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈ မည္သူ႕တြင္တာဝန္ရွိသလဲ-
ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလုုပ္ရာတြင္ စီမံခန္႕ခဲြမႈအဆင့္ဆင့္၌ ဒီမိုုကေရစီနည္းက် ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရပါမည္။ စာသင္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကိုုဥပမာေပး၍ေဆြးေႏြးပါမည္။ ေက်ာင္းသားလက္ခံေရး၊ ဆရာခန္႕ထားေရး၊ သင္ၾကားေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ လံုုျခံဳေရးအစရွိသည့္စီမံခန္႕ခဲြမႈမ်ားကိုုေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕(School Governing Body) ကတာဝန္ယူသင့္ပါသည္။ ေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕တြင္ေက်ာင္းအုုပ္ဆရာၾကီး၊ေက်ာင္းအုုပ္ဆရာမၾကီး၊ ေဒသဆိုုင္ရာအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ရွိသူျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္၊ ေက်ာင္းသားမိဘအသင္းကိုုယ္စားလွယ္၊ ဆရာမ်ားသမဂၢကိုုယ္စားလွယ္၊ေဒသဆိုုင္ရာစီးပြားေရးလုုပ္ငန္းရွင္မ်ားကိုုယ္စားလွယ္ႏွင့္ဘာသာေရး
အသင္းအဖဲြ႕ ကိုုယ္စားလွယ္မ်ားပါဝင္သင့္ပါသည္။ အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕၏စည္းေဝးဆံုုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကိုုေက်ာင္းအုုပ္ၾကီးကတာဝန္ယူအေကာင္အထည္ေဖာ္ရပါမည္။ ေက်ာင္းအုုပ္ၾကီးသည္အာဏာပိုုင္မျဖစ္ရပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္အစည္းအေဝးက်င္းပ၍ တာဝန္မ်ားကိုုခဲြေဝထမ္းေဆာင္ရပါမည္။ ပညာေရးကိစၥကိုုအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုုင္သူအားလံုုးပါဝင္ရပါမည္။ ေက်ာင္းအုုပ္ဆရာတစ္ဦးတည္း၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းႏွင့္ အဆံုုးအျဖတ္သည္အမ်ားႏွင့္ကိုုက္ညီရန္ခဲယဥ္းပါသည္။ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုုင္သူအားလံုုး၏ပါဝင္မႈသည္ အေရးၾကီးပါသည္။ ေက်ာင္းစည္းကမ္း၊ ေက်ာင္းဝတ္စံုု၊ အားကစား၊ ေလ့လာေရးခရီးအစရွိသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္တိုုက္ရိုုက္သက္ဆိုုင္သည့္ ကိစၥမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားကိုုယ္စားလွယ္မ်ားပါဝင္ေဆြးေႏြးဆံုုးျဖတ္သင့္ပါသည္။ ယခင္ေခတ္ကေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အုုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏အဆံုုးအျဖတ္ကိုုသာနာခံခဲ့ရသည္။ ဒီမိုုကေရစီေခတ္တြင္
ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ သူတိုု႕၏ပညာေရးႏွင့္ေက်ာင္း၏ဖြ႕ံျဖိဳးတိုုးတက္ေရးအတြက္ တာဝန္ရွိသူမ်ား(ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သူမ်ား)ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ပညာေရးဆိုုင္ရာအဆံုုးအျဖတ္ေပးရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ပါဝင္မႈသည္ အေရးၾကီးပါသည္။ စာသင္ခန္းအဆင့္တြင္လည္းဆရာသည္ေက်ာင္းသားမ်ားကိုုအမိန္႕ေပးေစခိုုင္းသူမျဖစ္ရပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏သင္ယူမႈတိုုးတက္ေရးအတြက္ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ေပးသူျဖစ္ရပါမည္။ သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈနည္းလမ္းမ်ား၊ တတ္ေျမာက္မႈစစ္ေဆးျခင္းနည္းလမ္းမ်ားႏွင့္စာသင္ခန္းဆိုုင္ရာစည္းကမ္းမ်ားခ်မွတ္ရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏အၾကံဥာဏ္ႏွင့္ပါဝင္လုုပ္ေဆာင္မႈကိုု ၾကိဳဆိုုရပါမည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမတူညီကဲြျပားေသာစြမ္းရည္မ်ားႏွင့္သင္ယူမႈပံုုစံမ်ားရွိၾကပါသည္။ သူတိုု႕၏စြမ္းရည္ႏွင့္သင္ယူမႈပံုုစံမ်ားအလုုိက္ သင္ယူမႈကိုုခ်ဥ္းကပ္ၾကပါသည္။ဆရာတစ္ဦးတည္း၏စိတ္ကူးစိတ္သန္းႏွင့္ခိုုင္းေစခ်က္မ်ားသည္ ဆရာႏွင့္စိတ္ကူးတူေသာေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕ႏွင့္သာေလ်ာ္ညီမႈရွိႏိုုင္ျပီးေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္မကိုုက္
ညီႏိုုင္ပါသည္။ ဆရာသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏မတူညီကဲြျပားမႈမ်ားကိုုအသိအမွတ္ျပဳျပီးေက်ာင္းသားတစ္ဦးစီႏွင့္ကိုုက္ညီမည့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ားကိုုေရြးခ်ယ္ရပါမည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏သင္ယူမႈတိုုးတက္ေရးအတြက္ မိဘသည္လည္းအေရးၾကီးသည့္က႑ာမွ ပါဝင္ပါသည္။ ဆရာသည္ေက်ာင္းသားမိဘ၏အၾကံဥာဏ္ကိုုလည္းရယူရပါမည္။ စာသင္ခန္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ကဲြျပားေသာဘာသာစကား၊ ကိုုးကြယ္ယံုုၾကည္မႈႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုုေလးစားရပါမည္။ သင္ယူေနသည့္အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္အေပၚ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအျမင္အယူအဆကဲြျပားမႈရွိလ်ွင္ ခြင့္ျပဳရပါမည္။ အျမင္အယူအဆတစ္ရပ္ကိုုတင္ျပရာတြင္ က်ိဳးေၾကာင္းေထာက္ထားခိုုင္လံုုမႈ၊ ဆီေလ်ာ္မႈႏွင့္တရားမွ်တမႈရွိရန္ ဆရာကထိန္းေက်ာင္းေပးရပါမည္။ တခ်ိဳ႕ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏အျမင္အယူအဆသည္ဆရာႏွင့္လည္းကဲြလဲြမႈရွိႏိုုင္ပါသည္။ ဆရာေျပာသမ်ွအမွန္ျဖစ္သည္ဟုုယူဆ၍မရပါ။ ဆရာကိုုယ္တိုုင္လည္းက်ိဳးေၾကာင္းေထာက္ထားခိုုင္လံုုစြာတင္ျပရပါမည္။ ေဒသဆုုိင္ရာအဆင့္တြင္လည္းပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈသည္ ဒီမိုုကေရစီနည္းက် ျဖစ္ရပါမည္။ ျမိဳ႕နယ္တစ္ခုုကိုုဥပမာေပး၍ ေဆြးေႏြးလိုုပါသည္။ ျမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိစာသင္ေက်ာင္းအသီးသီးသည္ေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕ (School Governing Body) ၏ စီမံခန္႕ခဲြမႈေအာက္တြင္ လြတ္လပ္စြာဖြံ႕ျဖိဳးခြင့္ရွိသင့္ပါသည္။ ျမိဳ႕နယ္ပညာေရးဌာန၏တာဝန္သည္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ပံ့ပိုုးကူညီသည့္ဌာနျဖစ္ရပါမည္။ အစိုုးရကခ်မွတ္သည့္ ဘ႑ာေငြမ်ားေပးအပ္ေရး၊ ဘ႑ာေငြသံုုးစြဲမႈအေပၚ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္စနစ္က်နမႈရွိရန္ကူညီေရးႏွင့္ ပညာေရးတိုုးတက္မႈကိုုတိုုင္းတာႏိုုင္ရန္အတြက္ သုုေတသနလုုပ္ငန္းမ်ားကိုုတာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ ဆရာမ်ားခန္႕ထားေရး၊ ေက်ာင္းေျပာင္းေရႊ႕ေရးကိစၥမ်ားကိုုေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕က တာဝန္ယူသင့္ပါသည္။
ယခင္ေခတ္ကဆရာမ်ားခန္႕ထားေရးႏွင့္ေက်ာင္းေျပာင္းေရႊ႕ေရးကိစၥမ်ားကိုုပညာေရးဝန္ၾကီးအထိသြားေရာက
္ခ်ဥ္းကပ္ၾကပါသည္။ မလိုုလားအပ္ေသာလာဒ္ေပး၊ လာဒ္ယူမ်ားမၾကာခဏၾကားေနရပါသည္။ ဆရာခန္႕ထားေရးႏွင့္ ေက်ာင္းေျပာင္းေရႊ႕ေရးကိစၥမ်ားကိုုဝန္ၾကီးကကိုုင္တြယ္ရန္မလိုုပါ။ ဒီမိုုကေရစီနည္းက်သည့္ ပညာေရးေပၚလစီတစ္ရပ္ခ်မွတ္ထားလ်ွင္ ေပၚလစီအတိုုင္းလိုုက္နာေဆာင္ရြက္လ်ွင္ ကိစၥျပီးပါသည္။ ျမန္မာႏိုုင္ငံ၏လက္ရွိပညာေရးစနစ္သည္ တင္းက်ပ္ေသာဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈေအာက္တြင္ ရွိေနေသးသည္။ ဒီမိုုကေရစီစနစ္ကိုုက်င့္သံုုးျပီဆိုုလွ်င္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းအသီးသီးတြင္ ပညာေရးဆိုုင္ရာကိုုယ္တိုုင္ျပဌာန္းခြင့္ (autonomy)ရွိရပါမည္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွဦးေဆာင္၍ ပညာေရးညီလာခံတစ္ရပ္က်င္းပျပီး ႏိုုင္ငံေတာ္၏ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္ျပည္နယ္၊ တိုုင္းအသီးသီးမွ လိုုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ပညာေရးဆိုုင္ရာစံမ်ားခ်မွတ္သင့္ပါသည္။ အဆိုုပါပညာေရးညီလာခံတြင္ သက္ဆိုုင္ရာျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာနတာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ျပည္နယ္/တိုုင္းပညာေရးဌာနမ်ား၊ ပညာေရးဆိုုင္ရာပညာရွင္မ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ား၊ ဆရာမ်ားသမဂၢ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ ဘာသာေရးႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈဆိုုင္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားအစရွိသည့္ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္သက္ဆိုုင္မည့္ပုုဂိၢဳလ္မ်ားပါဝင္တက္ေရာက္သင့္ပါသည္။ညီလာခံမွ အၾကံျပဳသည့္ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္စံမ်ားကိုု ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳျပီးေနာက္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းအသီးသီးတြင္လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳသင့္သည္။ ဗဟိုုအစိုုးရပညာေရးဌာနသည္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းမ်ားအတြက္ ဘ႑ာေငြမ်ားခဲြေဝေပးအပ္ေရး၊ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းမ်ားပညာေရးမူဝါဒအတိုုင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုုင္ရန္အတြက္ အေထာက္အကူေပးေရးႏွင့္ ပညာေရးအရည္အေသြးျမင့္မားေရးကိုုတာဝန္ယူရပါမည္။ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈအဆင့္အသီးသီး၌ သက္ဆိုုင္သူမ်ားပါဝင္လုုပ္ခြင့္ရွိေရးအတြက္ ဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈေလ်ွာ့ခ်ေသာပညာေရးစနစ္ကိုုက်င့္သံုုးသင့္ပါသည္။ ပညာေရးဆိုုင္ရာကိစၥမ်ားျဖစ္ေသာသင္ရိုုးညႊန္းတမ္းေရးဆဲြေရး၊ သင္ၾကားေရး၊ စစ္ေဆးေရး၊ ဆရာမ်ားခန္႕ထားေရး၊ ေက်ာင္းသားလက္ခံေရး၊ ေက်ာင္းအေဆာက္အအံုုတည္ေဆာက္ေရး၊ ဘ႑ာေငြစီမံခန္႕ခဲြေရးအစရွိသည့္ ကိစၥအဝဝကိုု ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းအသီးသီးသိုု႕လြတ္လပ္စြာလုုပ္ပိုုင္ခြင့္ေပးသင့္ပါသည္။ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းမ်ားကလည္းလႊတ္ေတာ္ကအတည္ျပဳျပဌာန္းသည့္ ပညာေရးမူဝါဒ၊ စံထားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီအေကာင္အထည္ေဖာ္ရပါသည္။ ျပည္နယ္၊ တိုုင္းအတြင္းေနထိုုင္ေသာ ျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ား၏တန္ဖိုုးထားမႈမ်ားကိုုလည္းထည္႕သြင္းရပါသည္။ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းပညာေရးဌာနမ်ားကအထက္ေဖာ္ျပပါ ပညာေရးဆိုုင္ရာကိစၥအဝဝကိုု ျမိဳ႕နယ္ပညာေရးဌာနမ်ားသိုု႕ လုုပ္ပိုုင္ခြင့္ေပးအပ္ရပါသည္။ ဤသိုု႕အားျဖင့္ပညာေရးဆိုုင္ရာတာဝန္ရွိမႈႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈတိုု႕သည္ စာသင္ေက်ာင္းကိုုအေျခခံေသာဆရာ၊ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ မိဘမ်ားႏွင့္တကြ ေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕တိုု႕၏အခန္းက႑ကိုု ျမင့္မားေစပါသည္။
စာသင္ေက်ာင္းကိုုအေျခခံေသာပညာေရးဆုုိင္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စြမ္းရည္ျမင့္မားေရးအတြက္ ျမိဳ႕နယ္၊ တိုုင္းႏွင့္ ဗဟိုုပညာေရးဌာနအဆင့္အသီးသီးကေဆာင္ရြက္ေပးရပါမည္။ ပညာေရးကိုုလက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသူတိုု႕၏ အခန္းက႑ျမင့္မားလာျခင္းအားျဖင့္ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မားလာပါမည္။ ပညာေရးကိုုအမိန္႕ေပးစနစ္(ဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈ)ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္မႈမရွိေၾကာင္း ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ အေတြ႕အၾကံဳကေဖာ္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။အားလံုုး၏ပါဝင္မႈကိုုေပးသည့္ ဒီမိုုကေရစီပညာေရးစနစ္ကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္မွသာေအာင္ျမင္ပါမည္။ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈဘယ္သူ႕တြင္ တာဝန္ရွိသလဲဆိုုသည့္ ေမးခြန္းကိုုအတိုုခ်ဳပ္ေျဖရလ်ွင္ ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုုင္သူမ်ားျဖစ္ၾကေသာဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊မိဘမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ႏိုုင္ငံေရးဆိုုင္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားအားလံုုးတြင္ တာဝန္ရွိပါသည္။ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္စံမ်ားကိုုလႊတ္ေတာ္ကအတည္ျပဳျပဌာန္းျပီးေနာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအတြက္ စာသင္ေက်ာင္းအဆင့္တြင္ တာဝန္ႏွင့္လုုပ္ပိုုင္ခြင့္အျပည့္အဝရွိသင့္ပါသည္။ ျမိဳ႕နယ္၊ ျပည္နယ္၊ တိုုင္းႏွင့္ ဗဟိုုပညာေရးဌာနတိုု႕မွ ပညာေရးလုုပ္ငန္းမ်ားထိေရာက္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ားကိုုတိုုးျမွင့္လုုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။ ေရွ႕လာမည့္အပတ္မ်ားတြင္ “ဒီမိုုကေရစီႏိုုင္ငံႏွင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ” ေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ သင္ရိုုးညႊန္းတမ္းေရးဆဲြေရး၊ သင္ၾကားေရး၊ စစ္ေဆးေရးက႑မ်ားကိုုေဆြးေႏြးသြားပါမည္။ ။



 ဒီမိုုကေရစီႏိုုင္ငံႏွင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈ မည္သူ႕တြင္တာဝန္ရွိသလဲ။ 

**ေဒါက္တာသိန္းလြင္ (ပညာေရး) **
ဒီလိႈင္းအတဲြ(၁)၊ အမွတ္(၂၉ )၊ 

တနလၤာေန႕ ၆-၈- ၂ဝ၁၂။ 

From-Zaw Htun

-ဒီမိုုကေရစီႏိုုင္ငံႏွင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈ မည္သူ႕တြင္တာဝန္ရွိသလဲ-
ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလုုပ္ရာတြင္ စီမံခန္႕ခဲြမႈအဆင့္ဆင့္၌ ဒီမိုုကေရစီနည္းက် ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရပါမည္။ စာသင္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကိုုဥပမာေပး၍ေဆြးေႏြးပါမည္။ ေက်ာင္းသားလက္ခံေရး၊ ဆရာခန္႕ထားေရး၊ သင္ၾကားေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ လံုုျခံဳေရးအစရွိသည့္စီမံခန္႕ခဲြမႈမ်ားကိုုေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕(School Governing Body) ကတာဝန္ယူသင့္ပါသည္။ ေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕တြင္ေက်ာင္းအုုပ္ဆရာၾကီး၊ေက်ာင္းအုုပ္ဆရာမၾကီး၊ ေဒသဆိုုင္ရာအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ရွိသူျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္၊ ေက်ာင္းသားမိဘအသင္းကိုုယ္စားလွယ္၊ ဆရာမ်ားသမဂၢကိုုယ္စားလွယ္၊ေဒသဆိုုင္ရာစီးပြားေရးလုုပ္ငန္းရွင္မ်ားကိုုယ္စားလွယ္ႏွင့္ဘာသာေရး
အသင္းအဖဲြ႕ ကိုုယ္စားလွယ္မ်ားပါဝင္သင့္ပါသည္။ အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕၏စည္းေဝးဆံုုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကိုုေက်ာင္းအုုပ္ၾကီးကတာဝန္ယူအေကာင္အထည္ေဖာ္ရပါမည္။ ေက်ာင္းအုုပ္ၾကီးသည္အာဏာပိုုင္မျဖစ္ရပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္အစည္းအေဝးက်င္းပ၍ တာဝန္မ်ားကိုုခဲြေဝထမ္းေဆာင္ရပါမည္။ ပညာေရးကိစၥကိုုအေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုုင္သူအားလံုုးပါဝင္ရပါမည္။ ေက်ာင္းအုုပ္ဆရာတစ္ဦးတည္း၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းႏွင့္ အဆံုုးအျဖတ္သည္အမ်ားႏွင့္ကိုုက္ညီရန္ခဲယဥ္းပါသည္။ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုုင္သူအားလံုုး၏ပါဝင္မႈသည္ အေရးၾကီးပါသည္။ ေက်ာင္းစည္းကမ္း၊ ေက်ာင္းဝတ္စံုု၊ အားကစား၊ ေလ့လာေရးခရီးအစရွိသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္တိုုက္ရိုုက္သက္ဆိုုင္သည့္ ကိစၥမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားကိုုယ္စားလွယ္မ်ားပါဝင္ေဆြးေႏြးဆံုုးျဖတ္သင့္ပါသည္။ ယခင္ေခတ္ကေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အုုပ္ခ်ဳပ္သူႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏အဆံုုးအျဖတ္ကိုုသာနာခံခဲ့ရသည္။ ဒီမိုုကေရစီေခတ္တြင္
ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ သူတိုု႕၏ပညာေရးႏွင့္ေက်ာင္း၏ဖြ႕ံျဖိဳးတိုုးတက္ေရးအတြက္ တာဝန္ရွိသူမ်ား(ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သူမ်ား)ျဖစ္သင့္ပါသည္။ ပညာေရးဆိုုင္ရာအဆံုုးအျဖတ္ေပးရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ပါဝင္မႈသည္ အေရးၾကီးပါသည္။ စာသင္ခန္းအဆင့္တြင္လည္းဆရာသည္ေက်ာင္းသားမ်ားကိုုအမိန္႕ေပးေစခိုုင္းသူမျဖစ္ရပါ။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏သင္ယူမႈတိုုးတက္ေရးအတြက္ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ေပးသူျဖစ္ရပါမည္။ သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈနည္းလမ္းမ်ား၊ တတ္ေျမာက္မႈစစ္ေဆးျခင္းနည္းလမ္းမ်ားႏွင့္စာသင္ခန္းဆိုုင္ရာစည္းကမ္းမ်ားခ်မွတ္ရာတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏အၾကံဥာဏ္ႏွင့္ပါဝင္လုုပ္ေဆာင္မႈကိုု ၾကိဳဆိုုရပါမည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားတြင္တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမတူညီကဲြျပားေသာစြမ္းရည္မ်ားႏွင့္သင္ယူမႈပံုုစံမ်ားရွိၾကပါသည္။ သူတိုု႕၏စြမ္းရည္ႏွင့္သင္ယူမႈပံုုစံမ်ားအလုုိက္ သင္ယူမႈကိုုခ်ဥ္းကပ္ၾကပါသည္။ဆရာတစ္ဦးတည္း၏စိတ္ကူးစိတ္သန္းႏွင့္ခိုုင္းေစခ်က္မ်ားသည္ ဆရာႏွင့္စိတ္ကူးတူေသာေက်ာင္းသားတခ်ဳိ႕ႏွင့္သာေလ်ာ္ညီမႈရွိႏိုုင္ျပီးေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္မကိုုက္
ညီႏိုုင္ပါသည္။ ဆရာသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏မတူညီကဲြျပားမႈမ်ားကိုုအသိအမွတ္ျပဳျပီးေက်ာင္းသားတစ္ဦးစီႏွင့္ကိုုက္ညီမည့္ သင္ၾကားနည္းစနစ္မ်ားကိုုေရြးခ်ယ္ရပါမည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး၏သင္ယူမႈတိုုးတက္ေရးအတြက္ မိဘသည္လည္းအေရးၾကီးသည့္က႑ာမွ ပါဝင္ပါသည္။ ဆရာသည္ေက်ာင္းသားမိဘ၏အၾကံဥာဏ္ကိုုလည္းရယူရပါမည္။ စာသင္ခန္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ကဲြျပားေသာဘာသာစကား၊ ကိုုးကြယ္ယံုုၾကည္မႈႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈမ်ားကိုုေလးစားရပါမည္။ သင္ယူေနသည့္အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္အေပၚ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးအျမင္အယူအဆကဲြျပားမႈရွိလ်ွင္ ခြင့္ျပဳရပါမည္။ အျမင္အယူအဆတစ္ရပ္ကိုုတင္ျပရာတြင္ က်ိဳးေၾကာင္းေထာက္ထားခိုုင္လံုုမႈ၊ ဆီေလ်ာ္မႈႏွင့္တရားမွ်တမႈရွိရန္ ဆရာကထိန္းေက်ာင္းေပးရပါမည္။ တခ်ိဳ႕ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏အျမင္အယူအဆသည္ဆရာႏွင့္လည္းကဲြလဲြမႈရွိႏိုုင္ပါသည္။ ဆရာေျပာသမ်ွအမွန္ျဖစ္သည္ဟုုယူဆ၍မရပါ။ ဆရာကိုုယ္တိုုင္လည္းက်ိဳးေၾကာင္းေထာက္ထားခိုုင္လံုုစြာတင္ျပရပါမည္။ ေဒသဆုုိင္ရာအဆင့္တြင္လည္းပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈသည္ ဒီမိုုကေရစီနည္းက် ျဖစ္ရပါမည္။ ျမိဳ႕နယ္တစ္ခုုကိုုဥပမာေပး၍ ေဆြးေႏြးလိုုပါသည္။ ျမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိစာသင္ေက်ာင္းအသီးသီးသည္ေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕ (School Governing Body) ၏ စီမံခန္႕ခဲြမႈေအာက္တြင္ လြတ္လပ္စြာဖြံ႕ျဖိဳးခြင့္ရွိသင့္ပါသည္။ ျမိဳ႕နယ္ပညာေရးဌာန၏တာဝန္သည္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ပံ့ပိုုးကူညီသည့္ဌာနျဖစ္ရပါမည္။ အစိုုးရကခ်မွတ္သည့္ ဘ႑ာေငြမ်ားေပးအပ္ေရး၊ ဘ႑ာေငြသံုုးစြဲမႈအေပၚ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္စနစ္က်နမႈရွိရန္ကူညီေရးႏွင့္ ပညာေရးတိုုးတက္မႈကိုုတိုုင္းတာႏိုုင္ရန္အတြက္ သုုေတသနလုုပ္ငန္းမ်ားကိုုတာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ရပါမည္။ ဆရာမ်ားခန္႕ထားေရး၊ ေက်ာင္းေျပာင္းေရႊ႕ေရးကိစၥမ်ားကိုုေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕က တာဝန္ယူသင့္ပါသည္။
ယခင္ေခတ္ကဆရာမ်ားခန္႕ထားေရးႏွင့္ေက်ာင္းေျပာင္းေရႊ႕ေရးကိစၥမ်ားကိုုပညာေရးဝန္ၾကီးအထိသြားေရာက
္ခ်ဥ္းကပ္ၾကပါသည္။ မလိုုလားအပ္ေသာလာဒ္ေပး၊ လာဒ္ယူမ်ားမၾကာခဏၾကားေနရပါသည္။ ဆရာခန္႕ထားေရးႏွင့္ ေက်ာင္းေျပာင္းေရႊ႕ေရးကိစၥမ်ားကိုုဝန္ၾကီးကကိုုင္တြယ္ရန္မလိုုပါ။ ဒီမိုုကေရစီနည္းက်သည့္ ပညာေရးေပၚလစီတစ္ရပ္ခ်မွတ္ထားလ်ွင္ ေပၚလစီအတိုုင္းလိုုက္နာေဆာင္ရြက္လ်ွင္ ကိစၥျပီးပါသည္။ ျမန္မာႏိုုင္ငံ၏လက္ရွိပညာေရးစနစ္သည္ တင္းက်ပ္ေသာဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈေအာက္တြင္ ရွိေနေသးသည္။ ဒီမိုုကေရစီစနစ္ကိုုက်င့္သံုုးျပီဆိုုလွ်င္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းအသီးသီးတြင္ ပညာေရးဆိုုင္ရာကိုုယ္တိုုင္ျပဌာန္းခြင့္ (autonomy)ရွိရပါမည္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွဦးေဆာင္၍ ပညာေရးညီလာခံတစ္ရပ္က်င္းပျပီး ႏိုုင္ငံေတာ္၏ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္ျပည္နယ္၊ တိုုင္းအသီးသီးမွ လိုုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ပညာေရးဆိုုင္ရာစံမ်ားခ်မွတ္သင့္ပါသည္။ အဆိုုပါပညာေရးညီလာခံတြင္ သက္ဆိုုင္ရာျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာနတာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ျပည္နယ္/တိုုင္းပညာေရးဌာနမ်ား၊ ပညာေရးဆိုုင္ရာပညာရွင္မ်ား၊ ပါေမာကၡမ်ား၊ ဆရာမ်ားသမဂၢ၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ ဘာသာေရးႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈဆိုုင္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားအစရွိသည့္ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္သက္ဆိုုင္မည့္ပုုဂိၢဳလ္မ်ားပါဝင္တက္ေရာက္သင့္ပါသည္။ညီလာခံမွ အၾကံျပဳသည့္ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္စံမ်ားကိုု ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳျပီးေနာက္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းအသီးသီးတြင္လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္ခြင့္ျပဳသင့္သည္။ ဗဟိုုအစိုုးရပညာေရးဌာနသည္ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းမ်ားအတြက္ ဘ႑ာေငြမ်ားခဲြေဝေပးအပ္ေရး၊ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းမ်ားပညာေရးမူဝါဒအတိုုင္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုုင္ရန္အတြက္ အေထာက္အကူေပးေရးႏွင့္ ပညာေရးအရည္အေသြးျမင့္မားေရးကိုုတာဝန္ယူရပါမည္။ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈအဆင့္အသီးသီး၌ သက္ဆိုုင္သူမ်ားပါဝင္လုုပ္ခြင့္ရွိေရးအတြက္ ဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈေလ်ွာ့ခ်ေသာပညာေရးစနစ္ကိုုက်င့္သံုုးသင့္ပါသည္။ ပညာေရးဆိုုင္ရာကိစၥမ်ားျဖစ္ေသာသင္ရိုုးညႊန္းတမ္းေရးဆဲြေရး၊ သင္ၾကားေရး၊ စစ္ေဆးေရး၊ ဆရာမ်ားခန္႕ထားေရး၊ ေက်ာင္းသားလက္ခံေရး၊ ေက်ာင္းအေဆာက္အအံုုတည္ေဆာက္ေရး၊ ဘ႑ာေငြစီမံခန္႕ခဲြေရးအစရွိသည့္ ကိစၥအဝဝကိုု ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းအသီးသီးသိုု႕လြတ္လပ္စြာလုုပ္ပိုုင္ခြင့္ေပးသင့္ပါသည္။ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းမ်ားကလည္းလႊတ္ေတာ္ကအတည္ျပဳျပဌာန္းသည့္ ပညာေရးမူဝါဒ၊ စံထားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီအေကာင္အထည္ေဖာ္ရပါသည္။ ျပည္နယ္၊ တိုုင္းအတြင္းေနထိုုင္ေသာ ျပည္သူ၊ ျပည္သားမ်ား၏တန္ဖိုုးထားမႈမ်ားကိုုလည္းထည္႕သြင္းရပါသည္။ ျပည္နယ္ႏွင့္တိုုင္းပညာေရးဌာနမ်ားကအထက္ေဖာ္ျပပါ ပညာေရးဆိုုင္ရာကိစၥအဝဝကိုု ျမိဳ႕နယ္ပညာေရးဌာနမ်ားသိုု႕ လုုပ္ပိုုင္ခြင့္ေပးအပ္ရပါသည္။ ဤသိုု႕အားျဖင့္ပညာေရးဆိုုင္ရာတာဝန္ရွိမႈႏွင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈတိုု႕သည္ စာသင္ေက်ာင္းကိုုအေျခခံေသာဆရာ၊ဆရာမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ မိဘမ်ားႏွင့္တကြ ေက်ာင္းအုုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖဲြ႕တိုု႕၏အခန္းက႑ကိုု ျမင့္မားေစပါသည္။
စာသင္ေက်ာင္းကိုုအေျခခံေသာပညာေရးဆုုိင္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၏ စြမ္းရည္ျမင့္မားေရးအတြက္ ျမိဳ႕နယ္၊ တိုုင္းႏွင့္ ဗဟိုုပညာေရးဌာနအဆင့္အသီးသီးကေဆာင္ရြက္ေပးရပါမည္။ ပညာေရးကိုုလက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသူတိုု႕၏ အခန္းက႑ျမင့္မားလာျခင္းအားျဖင့္ ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္မားလာပါမည္။ ပညာေရးကိုုအမိန္႕ေပးစနစ္(ဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈ)ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္မႈမရွိေၾကာင္း ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ အေတြ႕အၾကံဳကေဖာ္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ပါသည္။အားလံုုး၏ပါဝင္မႈကိုုေပးသည့္ ဒီမိုုကေရစီပညာေရးစနစ္ကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္မွသာေအာင္ျမင္ပါမည္။ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈဘယ္သူ႕တြင္ တာဝန္ရွိသလဲဆိုုသည့္ ေမးခြန္းကိုုအတိုုခ်ဳပ္ေျဖရလ်ွင္ ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုုင္သူမ်ားျဖစ္ၾကေသာဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊မိဘမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ႏိုုင္ငံေရးဆိုုင္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားအားလံုုးတြင္ တာဝန္ရွိပါသည္။ ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္စံမ်ားကိုုလႊတ္ေတာ္ကအတည္ျပဳျပဌာန္းျပီးေနာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအတြက္ စာသင္ေက်ာင္းအဆင့္တြင္ တာဝန္ႏွင့္လုုပ္ပိုုင္ခြင့္အျပည့္အဝရွိသင့္ပါသည္။ ျမိဳ႕နယ္၊ ျပည္နယ္၊ တိုုင္းႏွင့္ ဗဟိုုပညာေရးဌာနတိုု႕မွ ပညာေရးလုုပ္ငန္းမ်ားထိေရာက္ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ားကိုုတိုုးျမွင့္လုုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။ ေရွ႕လာမည့္အပတ္မ်ားတြင္ “ဒီမိုုကေရစီႏိုုင္ငံႏွင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ” ေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ သင္ရိုုးညႊန္းတမ္းေရးဆဲြေရး၊ သင္ၾကားေရး၊ စစ္ေဆးေရးက႑မ်ားကိုုေဆြးေႏြးသြားပါမည္။ ။



 ဒီမိုုကေရစီႏိုုင္ငံႏွင့္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ပညာေရးစီမံခန္႕ခဲြမႈ မည္သူ႕တြင္တာဝန္ရွိသလဲ။ 

**ေဒါက္တာသိန္းလြင္ (ပညာေရး) **
ဒီလိႈင္းအတဲြ(၁)၊ အမွတ္(၂၉ )၊ 

တနလၤာေန႕ ၆-၈- ၂ဝ၁၂။ 

From-Zaw Htun

No comments:

Total Pageviews

Labels

ပညာေပး (1488) ကာတြန္းဟာသ (1343) ဟာသ (899) ေဆာင္းပါး (822) ကဗ်ာ (777) သတင္း (533) .ေဆာင္းပါး (512) အက္ေဆး/၀တၳဳတို (504) ေၾကာ္ျငာ (432) နိုင္ငံတကာထူးျခားသတင္း (388) ပညာေပး... (326) နိုင္ငံတကာ ထူးျခားသတင္း (321) ကဗ ်ာ (279) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း.. (253) ကဗ်ာ… (228) ပံုျပင္ (220) ေဆာင္းပါး…. (203) အက္ေဆး (191) ေဘာလံုးဟာသ...။ (156) သေဘာထားအျမင္ (149) Cartoon (145) သတင္း.... (139) ကဗ်ာ... (136) ကဗ်ာ..... (132) ပညာေပး.. (131) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း.. (123) ျပည္တြင္းသတင္း (118) သတင္း..။ (114) သတင္းတို (111) သေရာ္စာ… (106) ဝတၳဳတို (105) ၀တၳဳတို (95) ဓါတ္ပံုသတင္း (81) သတင္း.. (79) ေပးစာ (79) ဘာသာျပန္ ဝတၳဳတို (75) ဓာတ္ပံုသတင္း (72) ကာတြန္း (64) ဓာတ္ပံုသတင္း..။ (64) သေရာ္စာ (64) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း (60) ဓာတ္ပံုသတင္း.. (54) ေမတၱာစာ (54) ေအာက္ေမ့ဘြယ္စာလႊာ (53) သတင္း. (47) ဘာသာျပန္အက္ေဆး (46) ္ပံုျပင္ (45) ကာတြန္းဟာသ- (44) ေဘာလံုးဟာသ... (44) နိုင္ငံတကာအျခားသတင္း (43) -ကာတြန္းဟာသ (40) နိင္ငံတကာ အျခားသတင္း (39) ကဗ်ာ. (37) သတင္းေဆာင္းပါး (36) News (35) ကာတြန္း ဟာသ (34) ပညာေပး) (33) ကဗ်ာ(ဟာသ) (32) ဟာသကဗ်ာ (32) ေအာင္ျမင္ေရးဒႆန (30) xပညာေပး) (29) ေၾကညာခ်က္ (28) ႐ုပ္သံ သတင္း (25) ဂ်ာနယ္ (24) TV (23) နိုင္ငံတကာ အျခားသတင္း. (23) ဘာသာျပန္ေဆာင္းပါး (20) ရင္ဖြင့္သံ (19) သရဲဇာတ္လမ္း (19) ္ပံုျပၤင္ (18) ထုတ္ျပန္ခ်က္ (14) ဓာတ္ပံု (13) ဘာသာျပန္ပံုျပင္ (13) ဓာတ္ပုံသတင္း (12) သတင္းဓါတ္ပံု (12) သီခ်င္း (12) အင္တာဗ်ဴး (12) အေတြးအျမင္ (12) ဓာတ္ပံုသတင္း. (11) ပံုျပၤင္ (11) အယ္ဒီတာ့ထံေပးစာ (11) ဥာဏ္စမ္း (11) Photo News (10) poem (10) ဂ ်ာနယ္ (10) ဟာသအက္ေဆး (10) (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (9) . (9) x ပညာေပး) (9) ဘာသာျပန္ (9) The Article (8) ခရီးသြား.ေဆာင္းပါး (8) နိူင္ငံတကာအျခားသတင္း (8) ဘာသာေရးေဆာင္းပါး (8) သတင္း.ေဆာင္းပါး (8) ေဗဒင္ (8) သတင္းတို. (7) ဟာသ ဝတၳဳတို (7) တေဘာင္ (6) ကွဗ်ာ (5) နိုင္ငံထူးျခားသတင္း (5) ဘာသာေရး၊ဓမၼပံုျပင္ (5) မိန္႔ခြန္း (5) သမိုင္းစကား၊ ပန္းစကား (5) ဟာသ ဓာတ္ပံု (5) အားကစားသတင္း (5) song (4) ကာတြြန္းဟာသ (4) စကားပံု (4) ထူးျခားသတင္း (4) ပညာေပ; (4) သတင္း.တို. (4) သေရာ ္စာ (4) ဟာသ- (4) ္ေဆာင္းပါး (4) -ကာတြန္းဟာသ- (3) interview (3) ထုပ္ျပန္ခ်က္ (3) ဓမၼဒါန (3) ဓါတ္ပုံအက္ေဆး (3) ဓာတ္ပံုအက္ေဆး (3) ပညာေပ (3) ဖိတ္စာ (3) ရုပ္သံ (3) သတင္း.တို.။ (3) ဟာသ အင္တာဗ်ဴး (3) ဟာသ. (3) အင္တာဗ်ဴးး (3) အတိုဆုံး၀တၳဳတို (3) အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ (3) ေဘာလံုးဟာသ. (3) (ဟာသ) (2) By....meepyatite (2) Statement (2) Story (2) With Best Regards (2) aဆာင္းပါ (2) ကန္ေတာ့ခ်ိဳး (2) က်န္းမာေရး ပညာေပး (2) ဇာတ္လမ္းတို (2) ပန္းခ်ီ (2) ပုံျပင္ (2) ဘာသာျပန္ကဗ ်ာ (2) ရုပ္ပံုအေတြး (2) ဟာသပံုျပင္ (2) အစီရင္ခံစာ (2) အမွတ္တရ (2) အေတြး (2) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ (2) ေဆာင္းပါ (2) ျပဇာတ္ (2) (xပညာေပး) (1) (ပညာေပး) (1) ) (1) .... (1) 2010 at 11:22pm (1) =ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းမ်ား (1) Announce (1) By: Sara Yin (က်န္းမာေရး ပညာေပး) (1) By; Silver Moon အင္တာဗ်ဴး (1) General Knowledge (1) Joke (1) Photo Essay (1) Thanks (1) aဆာင္းပါး (1) khana.na155 ကဗ်ာ (1) minkonaing (1) ကဗ်ာ( (1) ကဗ်ာ… By..Blue gyee (1) ကာတြန္းဟာသ <br /> <br /> (1) ကိုယ္တိုင္ေရးကဗ်ာ သီဟသူ (1) ခရီးသြားဆာင္းပါး (1) ခရီးသြားေဆာင္းပါး (1) စကား (1) စကားပုံ (1) စာစု (1) စိုးမိုးေက်ာ္ (ဟာသ) (1) ဆက္သြယ္ရန္ (1) ဓါတ္ပံုအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပုံအက္ေဆး (1) ဓာတ္ပံုအေတြး (1) နူတ္ခြန္းဆက္လႊာ (1) (1) ပညာေပ;း (1) မိန္႕ခြန္း (1) ရုပ္ရွင္ (1) သတင္း နွင့္ဟာသ (1) သတင္း.တို (1) သတင္းကဗ်ာ (1) သတင္းသီခ်င္း (1) သေရာ္ကဗ ်ာ (1) ဟသ (1) ဟာသအင္တာဗ်ဴး (1) ဟိုအေၾကာင္း ၊ဒီအေၾကာင္းသူတို ့အေၾကာင္း (1) အဆိုအမိန္႔ (1) အထၳဳပၸတၱိ) (1) အားကစားသတင္းမ်ား (1) အျခားသတင္း (1) ဦးဦး ေမွာ္ဆရာ ပညာေပး.. (1) ုပုံျပင္ (1) ေဆာင္းပါ; (1) ေပးပို ့သူ .. စိုးမိုးေက်ာ္ ဟာသ (1) ေပးပို ့သူ...သက္နိုင္ ကဗ်ာ… (1) ေပးပို ့သူ…greenleave (1) ္ပုံျပင္ (1) (1) ႐ုပ္သံ (1) • Posted by thant zin htwe on ႏုိ၀င္ဘာ 19 (1) …. (1)