
ဥေပကၡာ- ဆုိတဲ့ ပါဠိစာလုံးကုိ ျမန္မာျပန္ေတာ့ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းတဲ့. ဘာကုိ ဘယ္လုိလ်စ္လ်ဴ ရႈရမွာလဲ ဆုိတာ မရွင္းပါဘူး၊ လ်စ္လ်ဴရႈ-ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားကုိ ျမန္မာတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့့ မိမိကုိယ္တုိင္ နားမလည္ဘူး၊
ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ရဲ့ ေန႔စဥ္သုံးစကားမွာလဲ ဥေပကၡာျပဳထားလုိက္ပါ..ဆုိတဲ့ စကားကုိ အသုံးျပဳၾကတယ္၊ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ မေျပာခ်င္ မဆုိခ်င္ မၾကည့္ခ်င္ေတာ့တဲ့အခါမွာ ဥေပကၡာဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ အသုံးျပဳၾကတယ္။
အေရးအေၾကာင္းေပၚလာလုိ႔ မေျဖရွင္းခ်င္တဲ့အခါ မေျဖရွင္းနိဳင္တဲ့အခါမွာလဲ ဥေပကၡာျပဳထားလုိက္ပါကြာ-တဲ့။
ဒါဆုိရင္ မိဘေတြရဲ့ သားသမီးေပၚထားတဲ့ ဥေပကၡာဆုိတာ… မေျပာခ်င္ မဆုိခ်င္ေတာ့လုိ ပစ္ထားလုိက္တဲ့ သေဘာလား၊ သားသမီးေတြ ကုိယ္တုိင္က ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေလွ်ာက္နိဳင္တာကုိ ယုံၾကည္လုိ႔ ယုံၾကည္မႈေပးအပ္ျခင္းလား..
စာေပမွာေျပာတဲ့ ဥေပကၡာရဲ့ သေဘာထားကေတာ့ ေလးနက္တယ္၊ စ်ာန္အဆင့္လုိ႔ သတ္မွတ္တယ္။ စ်ာန္အဆင့္မွာေတာင္ ပဥၥမစ်ာန္အဆင့္ ပါတဲ့။ ဥေပကၡာဆုိတာကုိ အဘိဓမၼာသေဘာအရ တရားကုိယ္ေကာက္ရင္ တၾတမဇၥ်တၱတာ ေစတသိက္ကုိ ေကာက္ရတယ္၊ တရားသုံးခုတုိ႔ရဲ့အလယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာလုိ႔ ဆုိရမယ္၊
ဘယ္တရားသုံးမ်ိဳးလဲဆုိေတာ့ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ တရားသုံးမ်ိဳးေပၚမွာ ဘယ္ဖက္မွ အစြန္းမထြက္ဘဲ ထားနိဳင္တဲ့သေဘာကုိ ဥေပကၡာလုိ႔ ဆုိတယ္။
ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ တရားသုံးခုအေပၚမွာ ညီညီမွ်မွ် ထားနိဳင္မွ ဥေပကၡာလုိ႔ ေခၚနိဳင္မယ္၊တကယ့္ကုိ အဆင့္ျမင့္တဲ့ စိတ္ပါ၊ လူဆုိတာ တစ္ခုခုေပၚမွာ အစြန္းေလးေတာ့ ထြက္ေနတတ္တယ္၊ ဒါဟာ လူ႔သဘာ၀၊
မလြယ္ကူတဲ့ အဆင့္ျမင့္စိတ္ဓာတ္မုိ႔ ဥေပကၡာဆုိတာ အဆင့္ျမင့္ဆုံး စ်ာန္စိတ္မွ ျဖစ္ခြင့္ရတာ မဟုတ္လား။
တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ရက္ရက္စက္စက္ စြန္႔ခြာထားခဲ့တာဟာ ဥေပကၡာ မဟုတ္ဘူး၊ ျပႆနာတစ္ခုကုိ မေျဖရွင္းဘဲ ေအးေအးေဆးေဆး ေနလုိက္တာ ဥေပကၡာမဟုတ္ဘူး၊ (တာ၀န္ယူလုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ဥေပကၡာသေဘာတရား ႏွစ္ခုရဲ့ ျခားနားခ်က္ကုိ သတိထားသင့္လွတယ္။)
ဥေပကၡာဆုိတာ မတရားလုပ္တာကုိ လက္မခံသလုိ မသိလုိ႔ ျဖစ္သြားတာပါ ဆုိတဲ့ သေဘာတရားကုိလဲ မညႊန္းဆုိဘူး၊ အရာရာေပါက္ကဲြေနတဲ့ သေဘာတရားကုိလဲ လက္မခံဘူး၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ေမတၱာ၊ ဒုကၡေရာက္ေနသူကုိျမင္ရင္ တကယ့္ကုိ ႏွလုံးသားနဲ႔ရင္းျပီး ခံစားကူညီေပးတတ္တဲ့ ကရုဏာ၊သေဘာထားၾကီးၾကီးနဲ႔ နားလည္ခံစားေပးတတ္တဲ့ မုဒိတာ၊ ဒီတရားသုံးခုရဲ့အေပၚမွာ ညီညီမွ်မွ် စိတ္ထားနိဳင္မွ အေကာင္းဆုံး ဥေပကၡာျပဳျခင္းလုိ႔ ဆုိရပါမယ္၊
ဥေပကၡာႏွလုံးသားျဖင့္ ေလာကအတြက္ မိမိအတြက္ စနစ္တက် အသုံးျပဳနိဳင္ပါေစ…ဟု။ ။
http://www.yawcommunity.com/2010/02/blog-post_19.html
**Aung Kyaw Moe**
__._,_.___
ဥေပကၡာ- ဆုိတဲ့ ပါဠိစာလုံးကုိ ျမန္မာျပန္ေတာ့ လ်စ္လ်ဴရႈျခင္းတဲ့. ဘာကုိ ဘယ္လုိလ်စ္လ်ဴ ရႈရမွာလဲ ဆုိတာ မရွင္းပါဘူး၊ လ်စ္လ်ဴရႈ-ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားကုိ ျမန္မာတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့့ မိမိကုိယ္တုိင္ နားမလည္ဘူး၊
ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ရဲ့ ေန႔စဥ္သုံးစကားမွာလဲ ဥေပကၡာျပဳထားလုိက္ပါ..ဆုိတဲ့ စကားကုိ အသုံးျပဳၾကတယ္၊ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ မေျပာခ်င္ မဆုိခ်င္ မၾကည့္ခ်င္ေတာ့တဲ့အခါမွာ ဥေပကၡာဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ အသုံးျပဳၾကတယ္။
အေရးအေၾကာင္းေပၚလာလုိ႔ မေျဖရွင္းခ်င္တဲ့အခါ မေျဖရွင္းနိဳင္တဲ့အခါမွာလဲ ဥေပကၡာျပဳထားလုိက္ပါကြာ-တဲ့။
ဒါဆုိရင္ မိဘေတြရဲ့ သားသမီးေပၚထားတဲ့ ဥေပကၡာဆုိတာ… မေျပာခ်င္ မဆုိခ်င္ေတာ့လုိ ပစ္ထားလုိက္တဲ့ သေဘာလား၊ သားသမီးေတြ ကုိယ္တုိင္က ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေလွ်ာက္နိဳင္တာကုိ ယုံၾကည္လုိ႔ ယုံၾကည္မႈေပးအပ္ျခင္းလား..
စာေပမွာေျပာတဲ့ ဥေပကၡာရဲ့ သေဘာထားကေတာ့ ေလးနက္တယ္၊ စ်ာန္အဆင့္လုိ႔ သတ္မွတ္တယ္။ စ်ာန္အဆင့္မွာေတာင္ ပဥၥမစ်ာန္အဆင့္ ပါတဲ့။ ဥေပကၡာဆုိတာကုိ အဘိဓမၼာသေဘာအရ တရားကုိယ္ေကာက္ရင္ တၾတမဇၥ်တၱတာ ေစတသိက္ကုိ ေကာက္ရတယ္၊ တရားသုံးခုတုိ႔ရဲ့အလယ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာလုိ႔ ဆုိရမယ္၊
ဘယ္တရားသုံးမ်ိဳးလဲဆုိေတာ့ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ တရားသုံးမ်ိဳးေပၚမွာ ဘယ္ဖက္မွ အစြန္းမထြက္ဘဲ ထားနိဳင္တဲ့သေဘာကုိ ဥေပကၡာလုိ႔ ဆုိတယ္။
ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ တရားသုံးခုအေပၚမွာ ညီညီမွ်မွ် ထားနိဳင္မွ ဥေပကၡာလုိ႔ ေခၚနိဳင္မယ္၊တကယ့္ကုိ အဆင့္ျမင့္တဲ့ စိတ္ပါ၊ လူဆုိတာ တစ္ခုခုေပၚမွာ အစြန္းေလးေတာ့ ထြက္ေနတတ္တယ္၊ ဒါဟာ လူ႔သဘာ၀၊
မလြယ္ကူတဲ့ အဆင့္ျမင့္စိတ္ဓာတ္မုိ႔ ဥေပကၡာဆုိတာ အဆင့္ျမင့္ဆုံး စ်ာန္စိတ္မွ ျဖစ္ခြင့္ရတာ မဟုတ္လား။
တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ရက္ရက္စက္စက္ စြန္႔ခြာထားခဲ့တာဟာ ဥေပကၡာ မဟုတ္ဘူး၊ ျပႆနာတစ္ခုကုိ မေျဖရွင္းဘဲ ေအးေအးေဆးေဆး ေနလုိက္တာ ဥေပကၡာမဟုတ္ဘူး၊ (တာ၀န္ယူလုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ဥေပကၡာသေဘာတရား ႏွစ္ခုရဲ့ ျခားနားခ်က္ကုိ သတိထားသင့္လွတယ္။)
ဥေပကၡာဆုိတာ မတရားလုပ္တာကုိ လက္မခံသလုိ မသိလုိ႔ ျဖစ္သြားတာပါ ဆုိတဲ့ သေဘာတရားကုိလဲ မညႊန္းဆုိဘူး၊ အရာရာေပါက္ကဲြေနတဲ့ သေဘာတရားကုိလဲ လက္မခံဘူး၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ေမတၱာ၊ ဒုကၡေရာက္ေနသူကုိျမင္ရင္ တကယ့္ကုိ ႏွလုံးသားနဲ႔ရင္းျပီး ခံစားကူညီေပးတတ္တဲ့ ကရုဏာ၊သေဘာထားၾကီးၾကီးနဲ႔ နားလည္ခံစားေပးတတ္တဲ့ မုဒိတာ၊ ဒီတရားသုံးခုရဲ့အေပၚမွာ ညီညီမွ်မွ် စိတ္ထားနိဳင္မွ အေကာင္းဆုံး ဥေပကၡာျပဳျခင္းလုိ႔ ဆုိရပါမယ္၊
ဥေပကၡာႏွလုံးသားျဖင့္ ေလာကအတြက္ မိမိအတြက္ စနစ္တက် အသုံးျပဳနိဳင္ပါေစ…ဟု။ ။
http://www.yawcommunity.com/2010/02/blog-post_19.html
**Aung Kyaw Moe**
__._,_.___
No comments:
Post a Comment