-ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္ -
အေျခခံက ျပႆနာ
ျမင္တဲ့အတိုင္း ယူဆဖို႔ အတြက္ပဲ ထင္ထင္၊ ေတြးၾကည့္ဖို႔ပဲ ထင္ထင္၊ စိတ္ထဲက ထင္ရာမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ ကိစၥ စဥ္းစားစရာပါ ...
(၁) ယုန္ကို ေၾကာင္လို႔ထင္တာ၊
(၂) ေၾကာင္ကို ယုန္လို႔ထင္ေနတာ၊
(၃) ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယုန္လို႔ ေၾကာင္လို႔ ထင္လိုက္တာ၊
(၄) ယုန္လို႔ ထင္လိုထင္ ေၾကာင္လို႔ ထင္လိုထင္ ျဖစ္ေနတာ၊
(၅) ယုန္ရယ္ ေၾကာင္ရယ္ ေရာၿပီး ထင္မိတာ ...
ျပႆနာတစ္ခုကို အေျခတည္ၿပီး စဥ္းစားရာက စတဲ့ ထင္ေယာင္ ထင္မွားျဖစ္မႈ၊ ထင္မွတ္မွားမႈ၊ ေ၀၀ါးမႈ၊ မကြဲမျပား ေထြျပားမႈ၊ ႐ႈပ္ေထြးမႈ အက်ဳိးဆက္ေတြ တသီတတန္းႀကီး ေဖာင္းပြလာရတတ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တစ္ဦးတည္း ထင္ျမင္မႈ၊ အမ်ားရဲ႕ ယူဆခ်က္၊ တစ္ခါ အမ်ားထဲက တူညီတဲ့အထင္အေတြး၊ မတူညီတဲ့ ေတြးထင္သူ အုပ္စုတစ္စု ... ဒီထဲကမွ ျခြင္းခ်က္ ကြဲျပားတဲ့ သီးျခားေတြးထင္ ယူဆမႈလို႔ ရွိႏိုင္ျပန္ပါေသးတယ္။
ေနာက္တစ္နည္း ခြဲျခားႏိုင္တာက အမွန္ဘက္က အနီးစပ္ဆံုး ထင္ႏိုင္သူရယ္၊ အမွန္နဲ႔ တျဖည္းျဖည္းကအစ အေ၀းႀကီး ထင္တိုင္း ေတြးတတ္သူရယ္လို႔ စိတ္ျဖာၿပီး ‘သန္႔’ ထုတ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒီအုပ္စုေတြထဲမွာပဲ သတ္သတ္ ပညာဥာဏ္ အေျမာ္အျမင္ရွိသူတို႔ရဲ႕ အေတြးနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရား နည္းသူတို႔ သံုးသပ္ခ်က္လို႔ အမည္တပ္ လိုက္တဲ့အခါ ေရာယိမ္းလိုက္ ဘသားယိမ္းလိုက္ ေ၀ေလေလ အုပ္စု ရယ္လို႔ ရွိတတ္တာမ်ဳိးက ဘ၀မွာျပႆနာေပါင္းစံု ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳအရ သိသာႏိုင္ပါတယ္။
စည္းနဲ႔မ်ဥ္းနဲ႔ ကြင္းသတ္သတ္ နဲ႔
အေတြ႕အႀကံဳ အရပဲ ကြင္းထဲက ျပႆနာရဲ႕ ‘ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္’ ကိစၥရယ္ ... ကြင္းျပင္ထိ က်ယ္ျပန္႔ထြက္လာတဲ့ ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္ ျဖစ္စရာ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္ ေတြရယ္ ...။
ဟုတ္ၿပီ၊ ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲ က်င္းပၿပီဆိုပါစို႔ ... ဟိုဘက္၊ ဒီဘက္ ဘက္ႏွစ္ဖက္အလိုက္ ေဒသခံ အသင္းလိုက္ အစြဲေတြနဲ႔ ေနာက္ဆံုးရလဒ္ကို ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္နဲ႔ ရင္ခုန္ေနၾကတာ။ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ေတာက္တစ္ေခါက္ေခါက္ အံတႀကိတ္ႀကိတ္ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ...။
ကြင္းထဲမွာကိစၥ ဒိုင္လူႀကီးရွိတယ္။ စည္းၾကပ္ဒိုင္ရွိတယ္။ နည္းျပေတြ ကိုယ္စီရွိတယ္။ လံုၿခံဳေရးရွိတယ္။ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္၊ ယုန္ထင္ထင္ ေၾကာင္ထင္ထင္ ဘြားခနဲ အေျဖေပၚလိုက္ရင္ ရွင္းသြား ၿပီ။ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ေပ်ာက္ ရလဒ္တစ္ခုေရာက္ ...။
မေရာက္ခင္ရယ္ ... ေရာက္ဆဲရယ္ ... ေရာက္ၿပီးစကာလထဲမွာ မသိမသာ မေက်နပ္မႈေတြက သိသိသာသာ ခက္ထန္မႈ ေဒါသအျဖစ္ ၾကမ္းတမ္းမႈေတြ ဆူပြက္လာတဲ့အခါ ကြင္းထဲကကိစၥက ကြင္းျပင္ဆီ ေရာက္သြား ... အားလံုးက ... ဒီအခင္းအက်င္းႀကီးကို ‘ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္’ ျဖစ္ ...။
တူရာစုတဲ႔ ဘက္လိုက္မႈက ထုလိုက္အားၿပိဳင္
ဒီမွာတင္ အနည္းဆံုး ယုန္အုပ္စုနဲ႔ ေၾကာင္အုပ္စု အားၿပိဳင္မႈႀကီး ႀကီးထြားလာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ကြင္းထဲကလို ခ်ဳပ္မရ ထိန္းမရ သာမန္ စည္းကမ္း နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ထိန္းကြပ္ မရတဲ့အခါ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ ဆိုတာေတြပါလာရေတာ့မယ္။
ယုန္မဟုတ္၊ ေၾကာင္မဟုတ္တဲ့ ေတာေၾကာင္အုပ္စု ဆိုတာပါ ထည့္စဥ္းစား ရတာေတြလည္း ရွိတတ္တယ္။
မီးကုိေရနဲ႔ ၿငိွမ္းသတ္သလို ထိန္းသိမ္းဖို႔….
ေရတာ၀န္ ယူသူေတြ ဘက္က ေရလို ေအးေဆး တည္ၿငိမ္သလို ထုထည္ အားေကာင္းတဲ့ ေအးၿငိမ္း ခ်မ္းသာမႈ ေပးႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြး ကို ဆုပ္ကိုင္ ထားႏိုင္ၾကရမယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖ်န္ေျဖသူ၊ ထိန္းသိမ္းသူတို႔မွာ ယုန္ကိုယုန္၊ ေၾကာင္ကိုေၾကာင္ အေကာင္အထည္အလိုက္ အရွိနဲ႔ ပကတိတရား ကို ရွင္းျပႏိုင္စြမ္း ရွိရမယ္။
သံသယ မေဖ်ာက္ႏိုင္ရင္ အစိုင္အခဲ အရည္မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး။ အဖု အထစ္ အၾကမ္းအတမ္းေတြ ေျပျပစ္ ေခ်ာေမြ႕ဖို႔ အမွန္တရား စီးေၾကာင္း ထဲမွာ ေမွ်ာယူႏိုင္ရမယ္။
အရွိန္အဟုန္ႀကီးရင္ ႀကီးတာနဲ႔အမွ် ေထာင့္စံုဘက္ေပါင္းစံုက တာ၀န္ယူထိန္းသိမ္းသူေတြမွာ စုစည္းညီၫြတ္မႈ တစ္သားတည္း ခိုင္မာျပတ္သားစြာ တည္တံ့တည့္မတ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
အဓိကကေတာ့ အားလံုး ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူမွ ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္ မျဖစ္ၾကဖို႔၊ အမွန္တရားကို လက္ေတြ႕ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း ဖို႔။ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔က ပြင့္လင္းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ လူသားအားလံုး ကိုယ္စီယူၾကရမယ့္ ‘တာ၀န္’ ပါ။
**ေဒါက္တာတင္ေမာင္ထြန္း **
-ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္ -
အေျခခံက ျပႆနာ
ျမင္တဲ့အတိုင္း ယူဆဖို႔ အတြက္ပဲ ထင္ထင္၊ ေတြးၾကည့္ဖို႔ပဲ ထင္ထင္၊ စိတ္ထဲက ထင္ရာမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ ကိစၥ စဥ္းစားစရာပါ ...
(၁) ယုန္ကို ေၾကာင္လို႔ထင္တာ၊
(၂) ေၾကာင္ကို ယုန္လို႔ထင္ေနတာ၊
(၃) ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယုန္လို႔ ေၾကာင္လို႔ ထင္လိုက္တာ၊
(၄) ယုန္လို႔ ထင္လိုထင္ ေၾကာင္လို႔ ထင္လိုထင္ ျဖစ္ေနတာ၊
(၅) ယုန္ရယ္ ေၾကာင္ရယ္ ေရာၿပီး ထင္မိတာ ...
ျပႆနာတစ္ခုကို အေျခတည္ၿပီး စဥ္းစားရာက စတဲ့ ထင္ေယာင္ ထင္မွားျဖစ္မႈ၊ ထင္မွတ္မွားမႈ၊ ေ၀၀ါးမႈ၊ မကြဲမျပား ေထြျပားမႈ၊ ႐ႈပ္ေထြးမႈ အက်ဳိးဆက္ေတြ တသီတတန္းႀကီး ေဖာင္းပြလာရတတ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တစ္ဦးတည္း ထင္ျမင္မႈ၊ အမ်ားရဲ႕ ယူဆခ်က္၊ တစ္ခါ အမ်ားထဲက တူညီတဲ့အထင္အေတြး၊ မတူညီတဲ့ ေတြးထင္သူ အုပ္စုတစ္စု ... ဒီထဲကမွ ျခြင္းခ်က္ ကြဲျပားတဲ့ သီးျခားေတြးထင္ ယူဆမႈလို႔ ရွိႏိုင္ျပန္ပါေသးတယ္။
ေနာက္တစ္နည္း ခြဲျခားႏိုင္တာက အမွန္ဘက္က အနီးစပ္ဆံုး ထင္ႏိုင္သူရယ္၊ အမွန္နဲ႔ တျဖည္းျဖည္းကအစ အေ၀းႀကီး ထင္တိုင္း ေတြးတတ္သူရယ္လို႔ စိတ္ျဖာၿပီး ‘သန္႔’ ထုတ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒီအုပ္စုေတြထဲမွာပဲ သတ္သတ္ ပညာဥာဏ္ အေျမာ္အျမင္ရွိသူတို႔ရဲ႕ အေတြးနဲ႔ ဆင္ျခင္တံုတရား နည္းသူတို႔ သံုးသပ္ခ်က္လို႔ အမည္တပ္ လိုက္တဲ့အခါ ေရာယိမ္းလိုက္ ဘသားယိမ္းလိုက္ ေ၀ေလေလ အုပ္စု ရယ္လို႔ ရွိတတ္တာမ်ဳိးက ဘ၀မွာျပႆနာေပါင္းစံု ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳအရ သိသာႏိုင္ပါတယ္။
စည္းနဲ႔မ်ဥ္းနဲ႔ ကြင္းသတ္သတ္ နဲ႔
အေတြ႕အႀကံဳ အရပဲ ကြင္းထဲက ျပႆနာရဲ႕ ‘ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္’ ကိစၥရယ္ ... ကြင္းျပင္ထိ က်ယ္ျပန္႔ထြက္လာတဲ့ ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္ ျဖစ္စရာ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္ ေတြရယ္ ...။
ဟုတ္ၿပီ၊ ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲ က်င္းပၿပီဆိုပါစို႔ ... ဟိုဘက္၊ ဒီဘက္ ဘက္ႏွစ္ဖက္အလိုက္ ေဒသခံ အသင္းလိုက္ အစြဲေတြနဲ႔ ေနာက္ဆံုးရလဒ္ကို ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္နဲ႔ ရင္ခုန္ေနၾကတာ။ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ေတာက္တစ္ေခါက္ေခါက္ အံတႀကိတ္ႀကိတ္ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ...။
ကြင္းထဲမွာကိစၥ ဒိုင္လူႀကီးရွိတယ္။ စည္းၾကပ္ဒိုင္ရွိတယ္။ နည္းျပေတြ ကိုယ္စီရွိတယ္။ လံုၿခံဳေရးရွိတယ္။ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္၊ ယုန္ထင္ထင္ ေၾကာင္ထင္ထင္ ဘြားခနဲ အေျဖေပၚလိုက္ရင္ ရွင္းသြား ၿပီ။ ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ေပ်ာက္ ရလဒ္တစ္ခုေရာက္ ...။
မေရာက္ခင္ရယ္ ... ေရာက္ဆဲရယ္ ... ေရာက္ၿပီးစကာလထဲမွာ မသိမသာ မေက်နပ္မႈေတြက သိသိသာသာ ခက္ထန္မႈ ေဒါသအျဖစ္ ၾကမ္းတမ္းမႈေတြ ဆူပြက္လာတဲ့အခါ ကြင္းထဲကကိစၥက ကြင္းျပင္ဆီ ေရာက္သြား ... အားလံုးက ... ဒီအခင္းအက်င္းႀကီးကို ‘ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္’ ျဖစ္ ...။
တူရာစုတဲ႔ ဘက္လိုက္မႈက ထုလိုက္အားၿပိဳင္
ဒီမွာတင္ အနည္းဆံုး ယုန္အုပ္စုနဲ႔ ေၾကာင္အုပ္စု အားၿပိဳင္မႈႀကီး ႀကီးထြားလာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ကြင္းထဲကလို ခ်ဳပ္မရ ထိန္းမရ သာမန္ စည္းကမ္း နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ထိန္းကြပ္ မရတဲ့အခါ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ ဆိုတာေတြပါလာရေတာ့မယ္။
ယုန္မဟုတ္၊ ေၾကာင္မဟုတ္တဲ့ ေတာေၾကာင္အုပ္စု ဆိုတာပါ ထည့္စဥ္းစား ရတာေတြလည္း ရွိတတ္တယ္။
မီးကုိေရနဲ႔ ၿငိွမ္းသတ္သလို ထိန္းသိမ္းဖို႔….
ေရတာ၀န္ ယူသူေတြ ဘက္က ေရလို ေအးေဆး တည္ၿငိမ္သလို ထုထည္ အားေကာင္းတဲ့ ေအးၿငိမ္း ခ်မ္းသာမႈ ေပးႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြး ကို ဆုပ္ကိုင္ ထားႏိုင္ၾကရမယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဖ်န္ေျဖသူ၊ ထိန္းသိမ္းသူတို႔မွာ ယုန္ကိုယုန္၊ ေၾကာင္ကိုေၾကာင္ အေကာင္အထည္အလိုက္ အရွိနဲ႔ ပကတိတရား ကို ရွင္းျပႏိုင္စြမ္း ရွိရမယ္။
သံသယ မေဖ်ာက္ႏိုင္ရင္ အစိုင္အခဲ အရည္မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး။ အဖု အထစ္ အၾကမ္းအတမ္းေတြ ေျပျပစ္ ေခ်ာေမြ႕ဖို႔ အမွန္တရား စီးေၾကာင္း ထဲမွာ ေမွ်ာယူႏိုင္ရမယ္။
အရွိန္အဟုန္ႀကီးရင္ ႀကီးတာနဲ႔အမွ် ေထာင့္စံုဘက္ေပါင္းစံုက တာ၀န္ယူထိန္းသိမ္းသူေတြမွာ စုစည္းညီၫြတ္မႈ တစ္သားတည္း ခိုင္မာျပတ္သားစြာ တည္တံ့တည့္မတ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
အဓိကကေတာ့ အားလံုး ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူမွ ယုန္ထင္ ေၾကာင္ထင္ မျဖစ္ၾကဖို႔၊ အမွန္တရားကို လက္ေတြ႕ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း ဖို႔။ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔က ပြင့္လင္းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ လူသားအားလံုး ကိုယ္စီယူၾကရမယ့္ ‘တာ၀န္’ ပါ။
**ေဒါက္တာတင္ေမာင္ထြန္း **
No comments:
Post a Comment