-ေဖေဖ့ႏွယ္ ဘာျဖစ္လို႔ဒီမိန္းမ ယူရသလဲ-
ေလာကတြင္လူေတြ မည္မွ်ဦးေရ မ်ားျပားေသာ္လည္းအက်ဥ္းအားျဖင့္ခြဲျခားလိုက္လ်င္ တရားရွိသူႏွင့္ မရွိသူ၊ သို႔မဟုတ္ တရား ရသူႏွင့္ တရားမရသူ၊ သို႔မဟုတ္ တရားက်င့္သုံးသူႏွင့္ မက်င့္သုံးသူဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးသာ ရွိေတာ့၏။
ယင္းတြင္တရားမရွိသူကကိုယ္ႏႈတ္စိတ္အမူအက်င့္မေကာင္းေသာ္ခြင့္လႊတ္နုိင္ေသး၏၊တရားရွိသူကိုယ္ႏႈတ္စိတ္အမူအက်င့္မေကာင္းေသာ္ခြင့္မလႊတ္နုိင္ေခ်၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ တရားရွိသူ၊ တရားရသူဟူ၍ အမည္ခံထားေသာေၾကာင့္ ယင္းအမည္ႏွင့္ မညီညြတ္မလိုက္ေလ်ာ ၍ ျဖစ္ေပ၏။ယင္းတြင္အျခားသူမ်ားက ခြင့္မလႊြတ္နုိင္ေသာအျဖစ္မ်ိဳးကား ေပါမ်ားလွ၏၊ သားသမီးကပင္ ခြင့္မလႊတ္နုိင္ေသာ အျဖစ္ဆန္းမူကား ရွားေကာင္းရွားလိမ့္မည္၊ယင္းအျဖစ္ဆန္းကို ကိုယ္တုိင္ႀကဳံခဲ့ရ၏။
ေယာဂီတစ္ေယာက္ရိပ္သာသြားတရားအားထုတ္၏၊တရားကားရ၏၊ အိမ္ေရာက္ေသာ္ “ငါကားတရားရသူ” ဆုိၿပီးအိမ္ရွိ က်န္လူမ်ား ကိုအထင္ေသးအျမင္ေသးေတာ့၏၊အေပၚစီးကဆက္ဆံေတာ့၏၊သို႔ႏွင့္အိမ္ရွိလူမ်ားႏွင့္မတည့္ေတာ့၊ရိပ္သာမသြားခင္ကအားလုံးႏွင့္ဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပပါလ်က္ျပန္လာမွမည္သူႏွင့္မွ် မတည့္ ေသာအေျခအေနေရာက္ရေတာ့၏။အမွန္စင္စစ္တရားရခဲ့ေသာ္ဤသို႔ျဖစ္မည္ေလာ။
ယင္းအေတြ႔အႀကဳံမွာ သာမာန္ထဲကမဟုတ္ပါ၊ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါ၏၊တစ္ ခ်ိန္ကမိမိသည္ၿမိဳ႕ ႀကီးတၿမိဳ႕တြင္တရားျပ စဥ္က ျဖစ္ခဲ့၏၊အထိန္းအသိမ္းခံမွ လြတ္ၿပီးစအရာရွိတဦးႏွင့္ အစုတစ္စုေရာက္ရွိကာ ရဟန္းခံ၍ တရားအားထုတ္ေန၏၊ ထုိတြင္မိမိ က ရဟန္းခံေသာဦးပဥၨင္းႀကီးအား ေမးစစ္၏။
“ဦးပဥၨင္းႀကီး အရင္က တရားအားထုတ္ဖူးေသးလား..”
“တပည့္ေတာ္ရိပ္သာတစ္ခုမွာ သီးျခားရယ္လို႔ေတာ့ အားမထုတ္ဖူးပါဘူးဘုရား၊ ေထာင္ထဲမွာ ေနရစဥ္တုန္း ကေတာ့ တျခားအလုပ္ မရွိတာနဲ႔နည္းနည္းအားထုတ္ပါတယ္”
“ဘယ္လုိအားထုတ္သလဲ.. အားထုတ္ပုံအားထုတ္နည္းကို ေျပာျပစမ္းပါ..”
ဦးပဥၨင္းႀကီးသည္တင္ပ်ဥ္ေခြကာကိုယ္ကိုတင္းတင္းေတာင့္ေတာင့္ျပဳ၍ အာနာပါနကိုျပင္းျပင္းထန္ထန္ အားထုတ္ျပပါ၏၊ ၿပီးေသာ္ တပည့္ေတာ္ ဒီလိုအားထုတ္ပါတယ္ဘုရားဟု ေလ်ာက္ထား၏
“ေကာင္းပါတယ္..ကဲဒါျဖင့္ တပည့္ေတာ္ျပသလို အဲဒီအာနာပါနကိုပဲ ဒီမွာ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ အားထုတ္ျပ ပါအုံး” ဟုဆုိကာ ထုိ္င္ပုံထုိင္နည္း၊ ရႈမွတ္ပုံရႈမွတ္နည္းကအစ သင္ေပးလိုက္၏၊၁၅ မိနစ္မွ် အားထုတ္ၿပီး တရားျဖဳတ္ ကာ အားရပါးရ ေျပာ၏၊
“အရွင္ဘုရား.တပည့္ေတာ္ ေထာင္ထဲတုန္းကသာ ဒီလိုစနစ္တက်အားထုတ္ရင္ တရားရခ်င္ရမွာဘုရား၊ ယခု ေတာ့ ပင္ပန္းလိုက္တာဘုရား၊ ဘာတရားမွလဲ မရခဲ့ဘူး..”
“ေစာေစာကတည္းကဒီနည္းကိုသေဘာက်လို႔ကိုယ့္ဘာသာအားထုတ္တာပဲမဟုတ္လား.. ဘာျဖစ္လို႔ပင္ပန္းရတာလဲ ေျပာစမ္းပါဦး..”
“မဟုတ္ပါဘ့ူးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္က တရားလဲအားထုတ္ခ်ိန္မရပါဘူး၊အလုပ္ကမ်ားတယ္ ဘုရား၊ အိမ္က ဒကာမကေတာ့ အားထုတ္တယ္၊ သူအားထုတ္တာျမင္ဖူးေတြ႔ဖူးတာနဲ႔ပဲ ေထာင္ထဲဆုိၿပီး အလုပ္မရွိလို႔ တရားအားထုတ္ရရင္ ေကာင္းမယ္ ဆုိၿပီးရမ္းသမ္းအားထုတ္တာပဲဘုရား..”
“ဦးပဥၨင္းႀကီးက ေစာေစာကတည္းက ဒကာမႀကီးဆီမွာ နည္းမွမခံယူထားတာပဲဟာ..”
“သူ႔ကိုလဲ တပည့္ေတာ္တုိ႔တအိမ္သားလုံးက တရားရွိတဲ့သူရယ္လို႔ အသိအမွတ္မျပဳဘူးဘုရား၊ သူကလဲ တပည့္ေတာ္ တုိ႔တအိမ္ သားလုံးကို တရားမဲ့တဲ့သူေတြ ဆုိၿပီး အားႀကီးအထင္ေသးတယ္ဘုရား၊ တအိမ္သား လုံးနဲ႔ သူတစ္ေယာက္ဟာ အေပးအယူ မတည့္ဘူးဘုရား..”
“တအိမ္သားလုံးနဲ႔ တစ္ေယာက္မတည့္တာဘယ္သူဆုိးသလဲ ဦးပဥၨင္းႀကီး..”
“ဘယ္သူဆုိးသလဲဆုိတာတပည့္ေတာ္အေျဖမေပးပါရေစနဲ႔ဘုရား.တပည့္ေတာ္ရဲ႕သမီးေျပာစကားနဲ႔ပဲ ဆုံးျဖတ္ပါအရွင္ဘုရား..”
“ေနစမ္းပါဦး၊ ဦးပဥၨင္းႀကီးသမီးကလဲ ဒကာမႀကီးသမီးပဲမဟုတ္လား..”
မိမိမွာမရွင္းလင္း၊ ဇနီးေမာင္ႏွံႀကီးခါမွေပါင္းရေသာ္ သားသမီးမ်ားသူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ပါ တတ္၍ေမးျခင္းျဖစ္ ၏၊
“မွန္ပါဘုရား.တပည့္ေတာ္သမီးလဲသူ႔သမီးပဲေပါ့ဘုရား..”
“ကဲဒါျဖင့္ ေျပာစမ္းပါဦး၊ ဦးပဥၨင္းႀကီးသမီးက ဘယ္လုိေျပာသလဲ..”
“ေဖေဖ့ႏွယ္ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီမိန္းမယူရလဲ တဲ့ဘုရား..”
“ေအာ္ ဒီလိုကိုေျပာတာလား..”
“ေအာ္ အဲဒီလိုကို ေျပာတာဘုရား..”
“အင္း..ဒါဆုိရင္ေတာ့ ဒကာမႀကီးဟာ ေတာ္ေတာ္ဆုိးပုံရတယ္..”
“သူကဆုိးေတာ့ သူအားထုတ္တဲ့တရားကိုလဲ တပည့္ေတာ္က အာရုံမက်ဘူးဘုရား၊ သူ႔လဲတရားရွိတယ္ လို႔မထင္ဘူး၊တရား နဲ႔ပက္သက္လု႔ိ အထင္လဲ မႀကီးဘူး..”
“ဦးပဥၨင္းႀကီးရဲ႕ ဒကာမႀကီးက ပင္ကုိယ္စရိုက္ကလဲ ခမ္းၾကမ္းၾကမ္းထင္တယ္..”
“ပင္ကိုယ္စရိုက္က အမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ နည္းနည္းေတာ့ၾကမ္းပါတယ္ဘုရား၊ဒါေပမယ့္ရိပ္သာက ျပန္လာမွ ပိုဆုိး လာတယ္ဘုရား.”
“ဟင္.. ရိပ္သာက ျပန္လာမွ ပိုေတာ္လာရမွာမဟုတ္လား.. ဘယ့္ႏွယ္ ပိုဆုိးရသလဲ..”
“အဲဒါေၾကာင့္မို႔ တပည့္ေတာ္က သူအားထုတ္တဲ့တရားကိုလဲ အထင္မႀကီး၊ သူ႔ကိုလဲ အထင္မႀကီးတာ ေပါ့ဘုရား..”
“တရားကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ ဦးပဥၨင္းႀကီး၊ အဲဒီတရားကို အားထုတ္တဲ့သူ အခ်ိဳးမက်လို႔ တရားအထင္ ေသးခံရတာပါ၊ ကဲ. ဦးပဥၨင္းႀကီးလဲ အားထုတ္တတ္ၿပီပဲ. ကိုယ့္ဘာသာအားထုတ္ဦး၊ ေနာက္ေန႔ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီကုိၾကြခဲ့ေပါ့..”
မွန္ပါဘုရား. ဟုဆုိကာ သူ႔ေက်ာင္းသူျပန္သြားၿပီးတရားအားထုတ္ေန၏၊ေနာက္ေန႔တြင္ ရႊင္ရႊင္ပ်ပ်ႏွင့္ ေရာက္ လာၿပီးေလ်ာက္ထား ၏၊
“အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္အတြက္ အားထုတ္ရတာ အဆင္ေျပပါတယ္ဘုရား..ဒကာမႀကီးကိုလဲ တရားျပေပး ပါလား ဘုရား..”ဟု ေလ်ာက္ထားျပန္၏။
“ဟာ .. မလုပ္နဲ႔၊ မလုပ္နဲ႔. ဦးပဥၨင္းႀကီး..”
“ဘာျဖစ္လို႔လဲဘုရား..”
“သူကသူ႔ကိုယ္သူ တရားရထားၿပီလို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားတာ၊ အဲဒီလိုလူကို တရားျပရတာ သိပ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္..”
“တရားရၿပီးသားလူကိုျပရတာ ပိုလြယ္တယ္မဟုတ္လားဘုရား..”
“အမွန္ဆိုရင္ တကယ္ရတဲ့သူကေတာ့လြယ္တာေပါ့၊ ေနရာတကာမွာ အခ်ိဳးက်အဆင္ေျပတယ္၊ အမွန္မရဘဲနဲ႔ ရတယ္ လုပ္ထားတဲ့သူက ေနရာတကာမွာ အခ်ိဳးမက်တတ္ဘူး၊ တရားေဟာလဲ မနာခ်င္ဘူး၊ မ်က္စိမွိတ္ ေနတာပဲ၊ ေမးၾကည့္ေတာ့လဲ ဘာမွမသိဘူး၊ ၿပီးေတာ့ေနရာတကာမွာ သူမ်ားေရွ႕ကခ်ည္းပဲ၊ အခ်ိဳးလဲ မက် ေတာ့ဘူး..”
“ဒီလိုဆုိ တပည့္ေတာ္ဒကာမႀကီးကို ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ရမလဲဘုရား..”
“ဘယ့္ႏွယ္မွ မလုပ္နဲ႔၊ ဒီအတုိင္းပဲထား၊ သူ႔ဘာသာ သူ႔တရားနဲ႔ သူေနပါေစ..”
“ဒီအတုိင္းထားလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးဘုရား၊ သူတရားမရပဲနဲ႔ ရတယ္ လုပ္ေနေတာ့မွားေနတာေပါ့ဘုရား..”
“ဦးပဥၨင္းႀကီးကသာ မရဘူးေျပာေနတာ၊ သူကရၿပီးသားပဲ၊ သူ႔ဟာနဲ႔သူ အခ်ိဳးကိုက်လို႔..”
“တပည့္ေတာ္တင္မဟုတ္ဘူးဘုရား၊ တစ္အိမ္သားလုံးက သူ႔ကို တရားမရဘူးပဲ တြက္ဆထားတယ္..”
“အဲဒီလိုမရဘဲနဲ႔ ရတယ္ထင္ၿပီး သိပ္စြဲၿမဲေနတာမ်ိဳးဟာေျပာေဟာရတာ ခက္တယ္ ဦးပဥၨင္းႀကီး၊ ဒိ႒ိစြဲလို႔ ေခၚတယ္၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔လို သာမာန္ဘုန္းႀကီးတပါးမေျပာနဲ႔၊ ဘုရားအဆူေပါင္းတစ္သိန္းေလာက္ ခြ်တ္တာ ေတာင္ မကြ်တ္နုိင္ဘူး လို႔ မဃေဒ၀လကၤာမွာ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက လကၤာစီထား ခဲ့တယ္..”
“ဘယ္လုိစီထားခဲ့သလဲ ရြတ္ျပပါအုံးဘုရား..”
“သတၱ၀ါတစ္ေယာက္၊ ယူမွားေမွာက္ကို၊ သိန္းေလာက္ဘုရား၊ လွန္ေသာအားျဖင့္၊ ေဟာၾကားေျခခြ်တ္၊ ေျဖမလြတ္ဘူး၊ အကြ်တ္မရ နိယတျဖင့္၊ ၀ါဒအလုိ၊ ေျမႀကီးၿမိဳ၍၊ ယူကိုစြန္႔ပဲ၊ အက်င့္လြဲ၍၊ ငရဲခံလိမ့္မည္ ေသာေၾကာင့္”
“ဒီလိုဆုိေတာ့ တယ္ေၾကာက္စရာေကာင္းပါလားဘုရား.”
“ေၾကာက္စရာေကာင္းတာေပါ့ ဦးပဥၨင္းႀကီးရဲ႕၊ တရားရဖို႔ရာက အဂၤါေလးပါးညီညြတ္မွ ရနုိင္တယ္၊ အဂၤါေလး ပါးညီညြတ္လို႔ တရားရရင္လဲအားလုံး ေကာင္းသြားတယ္..”
“အဂၤါေလးပါးက ဘာေတြလဲ.. အမိန္႔ရွိပါအုံးဘုရား..”
၁။ သပၸဳရိသူပနိႆယ.သူေတာ္ေကာင္းအမွီရွိရမယ္၊
၂။သဒၶမၼႆ၀န-ဘုရားေဟာၾကား သူေတာ္ေကာင္းတရားအစစ္လဲ နာရမယ္၊
၃။ေယာနိေသာမနသိကာရ- ကိုယ္တုိင္ကလဲ ႏွလုံးသြင္းေကာင္းရွိရမယ္၊
၄။ ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတၱိ- သူေတာ္ေကာင္းတရားအားေလ်ာ္စြာလဲ က်င့္ရမယ္၊
“အဲဒီေလးပါးမွာ သူေတာ္ေကာင္းအမွီအေရးႀကီးတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ထင္တယ္ဘုရား..”
“အင္း.ဟုတ္တာေပါ့၊ သူလြဲရင္က်န္တဲ့အဂၤါေတြ မွန္ကန္ဖုိ႔၊ ျပည့္စုံဖုိ႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ဘုရား ရွင္ကလဲ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္နုိင္တဲ့ ယထာဘူတဥာဏ္ရဖို႔ရာ ဆရာေကာင္းရွာရမယ္ လို႔ခဏခဏ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္”
“ဆရာေကာင္းဆိုတာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္ပညာသင္ရာမွာေတာင္ လိုတယ္ဘုရား၊ ဆရာေကာင္းရင္ သင္ရတာ တတ္လြယ္တယ္၊ သက္သာတယ္၊ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းတယ္၊ ဆရာမေကာင္းရင္ အားလုံး ပင္ပန္း တယ္၊ ဒုကၡေရာက္ရတာပဲဘုရား..”
“အဇာတသတ္ၾကည့္ပါလား၊ ေဒ၀ဒတ္ကိုဆရာတင္လိုက္တာ အေဖကိုသတ္တဲ့အထိ မိုက္သြားၿပီး ယခု ေလာဟကုမၻီငရဲေရာက္ေန ၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ မဃေဒ၀လကၤာမွာ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက လကၤာစီ ခဲ့တယ္..”
“မိန္႔ေတာ္မူပါအုံးဘုရား..”
“မွီ၀ဲသမႈ၊ ဆရာျပဳမူ၊ ဗဟုႆုတ၊ ဂုဏပညာ၀န္၊ သီလ၀န္မွ၊ သားမြန္လည္ရြဲ၊ ဆည္းကပ္ၿမဲေလာ့၊ မွီ၀ဲမ်ားရာ အေလ့ပါ၏၊
စက္နိႆယ၊ ပုဂၢလဟု၊ ပရ၀ါဒီ၊ အမွီမေကာင္း၊ ယွဥ္မိေပါင္းက၊ အေလာင္းတုိ႔လ်က္၊ က်င့္ေကာင္းပ်က္၏”
“တပည့္ေတာ္ ဒီလို အႀကံရတယ္ဘုရား.. ဒကာမႀကီကုိ အရွင္ဘုရားဆီမွာ တရားနာခိုင္းရမယ္..”
“သူ႔တစ္ေယာက္ထဲ ေဟာေပးလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ တဲ့တုိးေဟာလို႔ ဘယ္ရမလဲ..”
“တစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္ပါဘူးဘုရား၊ အမ်ားထဲမွာ နာခိုင္းမွာေပါ့၊ ယခုဆုိအရွင္ဘုရားက ဒကာမႀကီး အေၾကာင္း သိေနမွပဲ၊ ဒကာမႀကီးနဲ႔ သင့္ေတာ္မယ့္တရား ေရြးေဟာေပးေပါ့ဘုရား၊ သူရိပ္မိသြားရင္လဲ အက်ိဳး ရွိတာေပါ့၊ မရိပ္မိေတာ့လဲ သူ႔ကံပဲေပါ့..”
“အင္း.. အဲဒီနည္းအေကာင္းသားပဲ၊ေခၚလာခဲ့၊ နာခိုင္းၾကည့္ေပါ့..”
ေနာက္ေန႔ တရားနာခ်ိန္တြင္ ဒကာမႀကီး တရားနာေရာက္လာသည္၊ သို႔ေသာ္ တရားကိုမနာ၊ မ်က္စိမွိတ္၍ အားထုတ္ေနသည္၊ တေန႔တေန႔ႏွင့္ ၂၁ ရက္သို႔ ေရာက္ခဲ့၏၊ ဦးပဥၨင္းႀကီးကား ျပန္လည္လူထြက္သြားေပၿပီ၊ ဒကာမႀကီးကေတာ့ ထူးမျခားနားပင္..
“ပညာမဲ့ျငား၊ ေမာဟအားျဖင့္၊ တရားမေလ်ာ္၊ မေတာ္က်င့္၍၊ မသင့္ျပဳေထြ၊သေရကင္းဘိ၊ ဘုန္းမရွိေၾကာင့္၊ သိရိလကီၡ၊ နတ္ေဒ၀ီလွ်င္၊ မမွီေရွာင္လႊဲ၊ ကာဋီစြဲလ်က္၊ မိုက္မဲစိတ္မွာ၊ မညစ္ရာဘူး” (မဃေဒ၀) ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ပညာေဇာတ၏ ဗုဒၶဓမၼျပႆနာမ်ား(၁)မွ ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။
posted by ပန္းကမၻာ
-ေဖေဖ့ႏွယ္ ဘာျဖစ္လို႔ဒီမိန္းမ ယူရသလဲ-
ေလာကတြင္လူေတြ မည္မွ်ဦးေရ မ်ားျပားေသာ္လည္းအက်ဥ္းအားျဖင့္ခြဲျခားလိုက္လ်င္ တရားရွိသူႏွင့္ မရွိသူ၊ သို႔မဟုတ္ တရား ရသူႏွင့္ တရားမရသူ၊ သို႔မဟုတ္ တရားက်င့္သုံးသူႏွင့္ မက်င့္သုံးသူဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးသာ ရွိေတာ့၏။
ယင္းတြင္တရားမရွိသူကကိုယ္ႏႈတ္စိတ္အမူအက်င့္မေကာင္းေသာ္ခြင့္လႊတ္နုိင္ေသး၏၊တရားရွိသူကိုယ္ႏႈတ္စိတ္အမူအက်င့္မေကာင္းေသာ္ခြင့္မလႊတ္နုိင္ေခ်၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ တရားရွိသူ၊ တရားရသူဟူ၍ အမည္ခံထားေသာေၾကာင့္ ယင္းအမည္ႏွင့္ မညီညြတ္မလိုက္ေလ်ာ ၍ ျဖစ္ေပ၏။ယင္းတြင္အျခားသူမ်ားက ခြင့္မလႊြတ္နုိင္ေသာအျဖစ္မ်ိဳးကား ေပါမ်ားလွ၏၊ သားသမီးကပင္ ခြင့္မလႊတ္နုိင္ေသာ အျဖစ္ဆန္းမူကား ရွားေကာင္းရွားလိမ့္မည္၊ယင္းအျဖစ္ဆန္းကို ကိုယ္တုိင္ႀကဳံခဲ့ရ၏။
ေယာဂီတစ္ေယာက္ရိပ္သာသြားတရားအားထုတ္၏၊တရားကားရ၏၊ အိမ္ေရာက္ေသာ္ “ငါကားတရားရသူ” ဆုိၿပီးအိမ္ရွိ က်န္လူမ်ား ကိုအထင္ေသးအျမင္ေသးေတာ့၏၊အေပၚစီးကဆက္ဆံေတာ့၏၊သို႔ႏွင့္အိမ္ရွိလူမ်ားႏွင့္မတည့္ေတာ့၊ရိပ္သာမသြားခင္ကအားလုံးႏွင့္ဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပပါလ်က္ျပန္လာမွမည္သူႏွင့္မွ် မတည့္ ေသာအေျခအေနေရာက္ရေတာ့၏။အမွန္စင္စစ္တရားရခဲ့ေသာ္ဤသို႔ျဖစ္မည္ေလာ။
ယင္းအေတြ႔အႀကဳံမွာ သာမာန္ထဲကမဟုတ္ပါ၊ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါ၏၊တစ္ ခ်ိန္ကမိမိသည္ၿမိဳ႕ ႀကီးတၿမိဳ႕တြင္တရားျပ စဥ္က ျဖစ္ခဲ့၏၊အထိန္းအသိမ္းခံမွ လြတ္ၿပီးစအရာရွိတဦးႏွင့္ အစုတစ္စုေရာက္ရွိကာ ရဟန္းခံ၍ တရားအားထုတ္ေန၏၊ ထုိတြင္မိမိ က ရဟန္းခံေသာဦးပဥၨင္းႀကီးအား ေမးစစ္၏။
“ဦးပဥၨင္းႀကီး အရင္က တရားအားထုတ္ဖူးေသးလား..”
“တပည့္ေတာ္ရိပ္သာတစ္ခုမွာ သီးျခားရယ္လို႔ေတာ့ အားမထုတ္ဖူးပါဘူးဘုရား၊ ေထာင္ထဲမွာ ေနရစဥ္တုန္း ကေတာ့ တျခားအလုပ္ မရွိတာနဲ႔နည္းနည္းအားထုတ္ပါတယ္”
“ဘယ္လုိအားထုတ္သလဲ.. အားထုတ္ပုံအားထုတ္နည္းကို ေျပာျပစမ္းပါ..”
ဦးပဥၨင္းႀကီးသည္တင္ပ်ဥ္ေခြကာကိုယ္ကိုတင္းတင္းေတာင့္ေတာင့္ျပဳ၍ အာနာပါနကိုျပင္းျပင္းထန္ထန္ အားထုတ္ျပပါ၏၊ ၿပီးေသာ္ တပည့္ေတာ္ ဒီလိုအားထုတ္ပါတယ္ဘုရားဟု ေလ်ာက္ထား၏
“ေကာင္းပါတယ္..ကဲဒါျဖင့္ တပည့္ေတာ္ျပသလို အဲဒီအာနာပါနကိုပဲ ဒီမွာ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ အားထုတ္ျပ ပါအုံး” ဟုဆုိကာ ထုိ္င္ပုံထုိင္နည္း၊ ရႈမွတ္ပုံရႈမွတ္နည္းကအစ သင္ေပးလိုက္၏၊၁၅ မိနစ္မွ် အားထုတ္ၿပီး တရားျဖဳတ္ ကာ အားရပါးရ ေျပာ၏၊
“အရွင္ဘုရား.တပည့္ေတာ္ ေထာင္ထဲတုန္းကသာ ဒီလိုစနစ္တက်အားထုတ္ရင္ တရားရခ်င္ရမွာဘုရား၊ ယခု ေတာ့ ပင္ပန္းလိုက္တာဘုရား၊ ဘာတရားမွလဲ မရခဲ့ဘူး..”
“ေစာေစာကတည္းကဒီနည္းကိုသေဘာက်လို႔ကိုယ့္ဘာသာအားထုတ္တာပဲမဟုတ္လား.. ဘာျဖစ္လို႔ပင္ပန္းရတာလဲ ေျပာစမ္းပါဦး..”
“မဟုတ္ပါဘ့ူးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္က တရားလဲအားထုတ္ခ်ိန္မရပါဘူး၊အလုပ္ကမ်ားတယ္ ဘုရား၊ အိမ္က ဒကာမကေတာ့ အားထုတ္တယ္၊ သူအားထုတ္တာျမင္ဖူးေတြ႔ဖူးတာနဲ႔ပဲ ေထာင္ထဲဆုိၿပီး အလုပ္မရွိလို႔ တရားအားထုတ္ရရင္ ေကာင္းမယ္ ဆုိၿပီးရမ္းသမ္းအားထုတ္တာပဲဘုရား..”
“ဦးပဥၨင္းႀကီးက ေစာေစာကတည္းက ဒကာမႀကီးဆီမွာ နည္းမွမခံယူထားတာပဲဟာ..”
“သူ႔ကိုလဲ တပည့္ေတာ္တုိ႔တအိမ္သားလုံးက တရားရွိတဲ့သူရယ္လို႔ အသိအမွတ္မျပဳဘူးဘုရား၊ သူကလဲ တပည့္ေတာ္ တုိ႔တအိမ္ သားလုံးကို တရားမဲ့တဲ့သူေတြ ဆုိၿပီး အားႀကီးအထင္ေသးတယ္ဘုရား၊ တအိမ္သား လုံးနဲ႔ သူတစ္ေယာက္ဟာ အေပးအယူ မတည့္ဘူးဘုရား..”
“တအိမ္သားလုံးနဲ႔ တစ္ေယာက္မတည့္တာဘယ္သူဆုိးသလဲ ဦးပဥၨင္းႀကီး..”
“ဘယ္သူဆုိးသလဲဆုိတာတပည့္ေတာ္အေျဖမေပးပါရေစနဲ႔ဘုရား.တပည့္ေတာ္ရဲ႕သမီးေျပာစကားနဲ႔ပဲ ဆုံးျဖတ္ပါအရွင္ဘုရား..”
“ေနစမ္းပါဦး၊ ဦးပဥၨင္းႀကီးသမီးကလဲ ဒကာမႀကီးသမီးပဲမဟုတ္လား..”
မိမိမွာမရွင္းလင္း၊ ဇနီးေမာင္ႏွံႀကီးခါမွေပါင္းရေသာ္ သားသမီးမ်ားသူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ပါ တတ္၍ေမးျခင္းျဖစ္ ၏၊
“မွန္ပါဘုရား.တပည့္ေတာ္သမီးလဲသူ႔သမီးပဲေပါ့ဘုရား..”
“ကဲဒါျဖင့္ ေျပာစမ္းပါဦး၊ ဦးပဥၨင္းႀကီးသမီးက ဘယ္လုိေျပာသလဲ..”
“ေဖေဖ့ႏွယ္ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီမိန္းမယူရလဲ တဲ့ဘုရား..”
“ေအာ္ ဒီလိုကိုေျပာတာလား..”
“ေအာ္ အဲဒီလိုကို ေျပာတာဘုရား..”
“အင္း..ဒါဆုိရင္ေတာ့ ဒကာမႀကီးဟာ ေတာ္ေတာ္ဆုိးပုံရတယ္..”
“သူကဆုိးေတာ့ သူအားထုတ္တဲ့တရားကိုလဲ တပည့္ေတာ္က အာရုံမက်ဘူးဘုရား၊ သူ႔လဲတရားရွိတယ္ လို႔မထင္ဘူး၊တရား နဲ႔ပက္သက္လု႔ိ အထင္လဲ မႀကီးဘူး..”
“ဦးပဥၨင္းႀကီးရဲ႕ ဒကာမႀကီးက ပင္ကုိယ္စရိုက္ကလဲ ခမ္းၾကမ္းၾကမ္းထင္တယ္..”
“ပင္ကိုယ္စရိုက္က အမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ နည္းနည္းေတာ့ၾကမ္းပါတယ္ဘုရား၊ဒါေပမယ့္ရိပ္သာက ျပန္လာမွ ပိုဆုိး လာတယ္ဘုရား.”
“ဟင္.. ရိပ္သာက ျပန္လာမွ ပိုေတာ္လာရမွာမဟုတ္လား.. ဘယ့္ႏွယ္ ပိုဆုိးရသလဲ..”
“အဲဒါေၾကာင့္မို႔ တပည့္ေတာ္က သူအားထုတ္တဲ့တရားကိုလဲ အထင္မႀကီး၊ သူ႔ကိုလဲ အထင္မႀကီးတာ ေပါ့ဘုရား..”
“တရားကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ ဦးပဥၨင္းႀကီး၊ အဲဒီတရားကို အားထုတ္တဲ့သူ အခ်ိဳးမက်လို႔ တရားအထင္ ေသးခံရတာပါ၊ ကဲ. ဦးပဥၨင္းႀကီးလဲ အားထုတ္တတ္ၿပီပဲ. ကိုယ့္ဘာသာအားထုတ္ဦး၊ ေနာက္ေန႔ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီကုိၾကြခဲ့ေပါ့..”
မွန္ပါဘုရား. ဟုဆုိကာ သူ႔ေက်ာင္းသူျပန္သြားၿပီးတရားအားထုတ္ေန၏၊ေနာက္ေန႔တြင္ ရႊင္ရႊင္ပ်ပ်ႏွင့္ ေရာက္ လာၿပီးေလ်ာက္ထား ၏၊
“အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္အတြက္ အားထုတ္ရတာ အဆင္ေျပပါတယ္ဘုရား..ဒကာမႀကီးကိုလဲ တရားျပေပး ပါလား ဘုရား..”ဟု ေလ်ာက္ထားျပန္၏။
“ဟာ .. မလုပ္နဲ႔၊ မလုပ္နဲ႔. ဦးပဥၨင္းႀကီး..”
“ဘာျဖစ္လို႔လဲဘုရား..”
“သူကသူ႔ကိုယ္သူ တရားရထားၿပီလို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားတာ၊ အဲဒီလိုလူကို တရားျပရတာ သိပ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္..”
“တရားရၿပီးသားလူကိုျပရတာ ပိုလြယ္တယ္မဟုတ္လားဘုရား..”
“အမွန္ဆိုရင္ တကယ္ရတဲ့သူကေတာ့လြယ္တာေပါ့၊ ေနရာတကာမွာ အခ်ိဳးက်အဆင္ေျပတယ္၊ အမွန္မရဘဲနဲ႔ ရတယ္ လုပ္ထားတဲ့သူက ေနရာတကာမွာ အခ်ိဳးမက်တတ္ဘူး၊ တရားေဟာလဲ မနာခ်င္ဘူး၊ မ်က္စိမွိတ္ ေနတာပဲ၊ ေမးၾကည့္ေတာ့လဲ ဘာမွမသိဘူး၊ ၿပီးေတာ့ေနရာတကာမွာ သူမ်ားေရွ႕ကခ်ည္းပဲ၊ အခ်ိဳးလဲ မက် ေတာ့ဘူး..”
“ဒီလိုဆုိ တပည့္ေတာ္ဒကာမႀကီးကို ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ရမလဲဘုရား..”
“ဘယ့္ႏွယ္မွ မလုပ္နဲ႔၊ ဒီအတုိင္းပဲထား၊ သူ႔ဘာသာ သူ႔တရားနဲ႔ သူေနပါေစ..”
“ဒီအတုိင္းထားလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးဘုရား၊ သူတရားမရပဲနဲ႔ ရတယ္ လုပ္ေနေတာ့မွားေနတာေပါ့ဘုရား..”
“ဦးပဥၨင္းႀကီးကသာ မရဘူးေျပာေနတာ၊ သူကရၿပီးသားပဲ၊ သူ႔ဟာနဲ႔သူ အခ်ိဳးကိုက်လို႔..”
“တပည့္ေတာ္တင္မဟုတ္ဘူးဘုရား၊ တစ္အိမ္သားလုံးက သူ႔ကို တရားမရဘူးပဲ တြက္ဆထားတယ္..”
“အဲဒီလိုမရဘဲနဲ႔ ရတယ္ထင္ၿပီး သိပ္စြဲၿမဲေနတာမ်ိဳးဟာေျပာေဟာရတာ ခက္တယ္ ဦးပဥၨင္းႀကီး၊ ဒိ႒ိစြဲလို႔ ေခၚတယ္၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔လို သာမာန္ဘုန္းႀကီးတပါးမေျပာနဲ႔၊ ဘုရားအဆူေပါင္းတစ္သိန္းေလာက္ ခြ်တ္တာ ေတာင္ မကြ်တ္နုိင္ဘူး လို႔ မဃေဒ၀လကၤာမွာ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက လကၤာစီထား ခဲ့တယ္..”
“ဘယ္လုိစီထားခဲ့သလဲ ရြတ္ျပပါအုံးဘုရား..”
“သတၱ၀ါတစ္ေယာက္၊ ယူမွားေမွာက္ကို၊ သိန္းေလာက္ဘုရား၊ လွန္ေသာအားျဖင့္၊ ေဟာၾကားေျခခြ်တ္၊ ေျဖမလြတ္ဘူး၊ အကြ်တ္မရ နိယတျဖင့္၊ ၀ါဒအလုိ၊ ေျမႀကီးၿမိဳ၍၊ ယူကိုစြန္႔ပဲ၊ အက်င့္လြဲ၍၊ ငရဲခံလိမ့္မည္ ေသာေၾကာင့္”
“ဒီလိုဆုိေတာ့ တယ္ေၾကာက္စရာေကာင္းပါလားဘုရား.”
“ေၾကာက္စရာေကာင္းတာေပါ့ ဦးပဥၨင္းႀကီးရဲ႕၊ တရားရဖို႔ရာက အဂၤါေလးပါးညီညြတ္မွ ရနုိင္တယ္၊ အဂၤါေလး ပါးညီညြတ္လို႔ တရားရရင္လဲအားလုံး ေကာင္းသြားတယ္..”
“အဂၤါေလးပါးက ဘာေတြလဲ.. အမိန္႔ရွိပါအုံးဘုရား..”
၁။ သပၸဳရိသူပနိႆယ.သူေတာ္ေကာင္းအမွီရွိရမယ္၊
၂။သဒၶမၼႆ၀န-ဘုရားေဟာၾကား သူေတာ္ေကာင္းတရားအစစ္လဲ နာရမယ္၊
၃။ေယာနိေသာမနသိကာရ- ကိုယ္တုိင္ကလဲ ႏွလုံးသြင္းေကာင္းရွိရမယ္၊
၄။ ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတၱိ- သူေတာ္ေကာင္းတရားအားေလ်ာ္စြာလဲ က်င့္ရမယ္၊
“အဲဒီေလးပါးမွာ သူေတာ္ေကာင္းအမွီအေရးႀကီးတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ထင္တယ္ဘုရား..”
“အင္း.ဟုတ္တာေပါ့၊ သူလြဲရင္က်န္တဲ့အဂၤါေတြ မွန္ကန္ဖုိ႔၊ ျပည့္စုံဖုိ႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ဘုရား ရွင္ကလဲ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိျမင္နုိင္တဲ့ ယထာဘူတဥာဏ္ရဖို႔ရာ ဆရာေကာင္းရွာရမယ္ လို႔ခဏခဏ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္”
“ဆရာေကာင္းဆိုတာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္ပညာသင္ရာမွာေတာင္ လိုတယ္ဘုရား၊ ဆရာေကာင္းရင္ သင္ရတာ တတ္လြယ္တယ္၊ သက္သာတယ္၊ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းတယ္၊ ဆရာမေကာင္းရင္ အားလုံး ပင္ပန္း တယ္၊ ဒုကၡေရာက္ရတာပဲဘုရား..”
“အဇာတသတ္ၾကည့္ပါလား၊ ေဒ၀ဒတ္ကိုဆရာတင္လိုက္တာ အေဖကိုသတ္တဲ့အထိ မိုက္သြားၿပီး ယခု ေလာဟကုမၻီငရဲေရာက္ေန ၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ မဃေဒ၀လကၤာမွာ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက လကၤာစီ ခဲ့တယ္..”
“မိန္႔ေတာ္မူပါအုံးဘုရား..”
“မွီ၀ဲသမႈ၊ ဆရာျပဳမူ၊ ဗဟုႆုတ၊ ဂုဏပညာ၀န္၊ သီလ၀န္မွ၊ သားမြန္လည္ရြဲ၊ ဆည္းကပ္ၿမဲေလာ့၊ မွီ၀ဲမ်ားရာ အေလ့ပါ၏၊
စက္နိႆယ၊ ပုဂၢလဟု၊ ပရ၀ါဒီ၊ အမွီမေကာင္း၊ ယွဥ္မိေပါင္းက၊ အေလာင္းတုိ႔လ်က္၊ က်င့္ေကာင္းပ်က္၏”
“တပည့္ေတာ္ ဒီလို အႀကံရတယ္ဘုရား.. ဒကာမႀကီကုိ အရွင္ဘုရားဆီမွာ တရားနာခိုင္းရမယ္..”
“သူ႔တစ္ေယာက္ထဲ ေဟာေပးလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ တဲ့တုိးေဟာလို႔ ဘယ္ရမလဲ..”
“တစ္ေယာက္ထဲ မဟုတ္ပါဘူးဘုရား၊ အမ်ားထဲမွာ နာခိုင္းမွာေပါ့၊ ယခုဆုိအရွင္ဘုရားက ဒကာမႀကီး အေၾကာင္း သိေနမွပဲ၊ ဒကာမႀကီးနဲ႔ သင့္ေတာ္မယ့္တရား ေရြးေဟာေပးေပါ့ဘုရား၊ သူရိပ္မိသြားရင္လဲ အက်ိဳး ရွိတာေပါ့၊ မရိပ္မိေတာ့လဲ သူ႔ကံပဲေပါ့..”
“အင္း.. အဲဒီနည္းအေကာင္းသားပဲ၊ေခၚလာခဲ့၊ နာခိုင္းၾကည့္ေပါ့..”
ေနာက္ေန႔ တရားနာခ်ိန္တြင္ ဒကာမႀကီး တရားနာေရာက္လာသည္၊ သို႔ေသာ္ တရားကိုမနာ၊ မ်က္စိမွိတ္၍ အားထုတ္ေနသည္၊ တေန႔တေန႔ႏွင့္ ၂၁ ရက္သို႔ ေရာက္ခဲ့၏၊ ဦးပဥၨင္းႀကီးကား ျပန္လည္လူထြက္သြားေပၿပီ၊ ဒကာမႀကီးကေတာ့ ထူးမျခားနားပင္..
“ပညာမဲ့ျငား၊ ေမာဟအားျဖင့္၊ တရားမေလ်ာ္၊ မေတာ္က်င့္၍၊ မသင့္ျပဳေထြ၊သေရကင္းဘိ၊ ဘုန္းမရွိေၾကာင့္၊ သိရိလကီၡ၊ နတ္ေဒ၀ီလွ်င္၊ မမွီေရွာင္လႊဲ၊ ကာဋီစြဲလ်က္၊ မိုက္မဲစိတ္မွာ၊ မညစ္ရာဘူး” (မဃေဒ၀) ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ပညာေဇာတ၏ ဗုဒၶဓမၼျပႆနာမ်ား(၁)မွ ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။
posted by ပန္းကမၻာ
No comments:
Post a Comment