“သတိ…..အေရွ႕နားတြင္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ရွိေလသည္”
(အက္ေဆး)
အရင္တုန္းကေတာ့ လူကို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး သတၱ၀ါဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ထပ္ၿပီး ျဖည့္စြက္ရေတာ့မည္။ လူသည္ ေပါင္းကူးသြားလာေရး သတၱ၀ါ လည္း ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ ေရာင္း၀ယ္ေရး၊ ဗဟုသုတရွာေဖြေရး၊ ပညာ ဆည္းပူးေလ့လာေရး၊ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာေရး အက်ိဳးတို႔ကိုေမွ်ာ္ကိုးသည့္ အလို႔ငွာ လူတို႔သည္ တေနရာမွ တေနရာ ကူးလူးသြားလာၾကသည္။ ရင့္က်က္ၿပီးသူတို႔ဆီမွ ျပန္လည္ ေ၀မွ်ယူၾကသည္။ မျပည့္ေသးေသာ အိုးတို႔က ထပ္မံျဖည့္စြက္ ၾကသည္။ မိမိတို႔ ကၽြမ္း၀င္ၿပီးေသာ ေနရာေဒသတစ္ခုမွသည္ ေနာက္တခုဆီသို႔ ဦးတည္ ပ်ံသန္းၾကသည္။ ပထမဆံုး ေျခလွမ္းကို စတင္လိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေအာင္ျမင္ေသာ ခရီးဆံုးကို ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ ထိုသူတို႔အားလံုးသည္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ကို မလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရေတာ့သည္။ ထို႔ၿမိဳ႕ေတာ္သည္ ေအာက္ပါ အဂၤါရပ္တို႔ျဖင့္ မြမ္းထံုလ်က္ရွိေနသည္။ ထိုၿမဳိ႕သည္ သြားေရး လာေရး လြယ္ကူ အဆင္ေျပသည့္ ေနရာတြင္ ရွိသည္။ ေရာက္ဖူးလိုေသာ ဆႏၵရွိသည့္ လူတိုင္းလိုလို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ စြာ ေရာက္ရွိႏိုင္ သည္။ ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ ထိုၿမိဳ႕ေတာ္၏ တည္ေနရာကို တိတိက်က် ေျပာဖို႔ ခက္ေနတတ္ျပန္သည္။ ေက်းလက္ေဒသႏွင့္လည္း နီးသည္။ ေခတ္မွီ ဆန္းျပားေသာ တျခား ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္လည္း မ်ားစြာ အလွမ္းမေ၀း။ မလွမ္းမကမ္းမွ ေငးၾကည့္လိုက္လွ်င္ေတာ့ ထိုၿမိဳ႕သည္ ေတာ္၀င္မင္းသမီး တပါးႏွယ္ ရင္သပ္ရႈ႕ေမာမဆံုးဖြယ္ျဖစ္ၿပီး အနီးကပ္ သြားေရာက္သည့္အခါတြင္ေတာ့ ေမွာ္ေသတၱာတစ္ခုသဖြယ္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ အျဖာျဖာကို လွစ္ဟျပေနပါသည္။ စင္စစ္ေတာ့ ထိုၿမိဳ႕ေတာ္ကို အလႊာ ၂ မ်ိဳး ၂ စားျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ထားေလသည္။ ၿမိ႕တစ္ၿမိဳ႕၏ ၾကြယ္၀မႈကို ျပသႏိုင္သည့္ ျပယုဂ္တခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔။ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ လမ္းေဘး ၀ဲယာ တစ္ဘက္ တစ္ခ်က္စီတြင္ ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံတက္ လုနီးပါး ေကာ့ညႊတ္ေနေသာ အေဆာက္အဦးတို႔ မ်ားစြာ ရွိေလသည္။ ပညာရည္ျပည့္၀ေနေသာ ဗိသုကာ အေက်ာ္အေမာ္တစ္ေယာက္၏ လက္ၾကားမွ ယိုစိမ့္ထြက္ လာေသာ အံ့ခ်ီးဖြယ္ လက္ရာတို႔သည္ ဤအရာတို႔ကို ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။ ေျမျပင္သို႔ ေျခကုပ္ယူဟန္၊ ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံတက္ေတာ့မည္ဟန္ ျပဳေနေသာ ဤအေဆာင္တို႔သည္ မိုးသို႔ ရုတ္ခ်ည္းရုန္းထြက္ေတာ့မည့္ စြန္ရဲတစ္ေကာင္၏ အားမာန္ကဲ့သို႔ တက္ၾကြ လန္းဆန္းေနသည္။ အေဆာက္အအံုမ်ား အတြင္းရွိ အေဆာင္အေယာင္အသီးသီးတို႔သည္ ရာစုႏွစ္၏ ပံုမွန္ ၀င္သက္ ထြက္သက္မ်ားအတိုင္း သစ္လြင္လ်က္ရွိသည္။ ဧည့္ခန္းတြင္ အခန္႔သား တည္ရွိေနေသာ ဆိုဖာခုံတို႔သည္ လင္းေသာ အေရာင္တမ်ိဳးကို ေဆာင္လ်က္ ေျပာင္လ်က္ ၀င္းလ်က္ တည္ရွိေနသည္။ လူတကိုယ္လံုးကို နစ္ျမႈပ္ သြားေအာင္ နူးညံ့အိစက္ေသာ ဆိုဖာခံုတို႔၏ ေအာက္ေျခသည္ တစ္ထြာခန္႔ အထုရွိေသာ အခင္းကဗၺလာတြင္ အိလ်က္ ပံုလ်က္က်ေနသည္။ ထိုဧည့္ခန္းေနရာ တို႔ကို ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းေစရန္အလို႕ငွာ ဖြင့္ဟထားေသာ ျပတင္းတံခါးတြင္ အႏုပညာသက္တမ္းကို ခန္႔မွန္းရ ခက္သည့္ ကႏုတ္ပန္း လက္ရာတို႔သည္ ခန္႔ျငားစြာပင္ တည္ရွိေနသည္။ ေမႊးထံုေသာ ရနံ႕၊ လတ္ဆက္ေနေသာ သခၤါရတို႔သည္ ထိုျပတင္းတံခါးမွသည္ ဥဒဟို ျဖတ္သန္းသြားလာေနသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္ရာမွထၿပီး ထိုျပတင္းတံခါးတို႔ကို ေက်ာ္လြန္ ၾကည့္လိုက္သည္ ရွိေသာ္..။ မည္ကာမတၱ အိမ္ဟုသာ ဆိုၾကပါစို႔။ ေျမစိုက္တဲဟု ဆိုလွ်င္လည္း ပိုၿပီး လိုက္ဖက္ညီပါလိမ့္မည္။ ျပား၀ပ္ေနေသာ အိမ္အမိုးထက္တြင္ အုပ္လ်က္ ကာလ်က္ရွိေသာ သက္ကယ္ သို႔မဟုတ္ ဓနိပ်စ္တို႔သည္ ၾကက္ၿခံတြင္ ကာသည့္ ၀ါးျခမ္းျပားတို႔သဖြယ္ ႀကဲလ်က္ ရွိသည္။ ဇရာ၏ ထုေထာင္း ေမာင္းႏွင္ျခင္းမွာ သက္တမ္းရင့္ခဲ့ရေသာ က်ဴထရံအကာတို႔သည္ တေပါင္းေႏြေအာက္က သစ္ေျခာက္ပင္တို႔သဖြယ္ အပူဒဏ္ကို တြန္းလွန္ႏိုင္စြမ္း ကုန္ခမ္းလုနီးပါး ျဖစ္ေနသည္။ သက္ၾကားအို တစ္ေယာက္၏ အရိုးအဆစ္မ်ားကဲ့သို႔ အေရာင္ေျခာက္ကာ အရိုးေငါထြက္ေနသည့္ အိမ္ရွိအခ်င္တန္းမ်ားသည္ အိုမင္းညစ္ထပ္မႈကို လွစ္ဟာ ျပေနသည္။ ထိုသုိ႔ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့မႈအသြင္ကို ေဆာင္ေနေသာခ်ိနဲ႔နဲ႕ အမိုးၾကားမွ ယုိစိမ့္က်လာေသာ အရြယ္အစားစံု ေနစက္ ေနေျပာက္တို႔သည္ ၀ါးပိုး ၀ါးၾကမ္းခင္း တစ္ေလွ်ာက္ ျဖန႔္က်က္ေနရာယူထားသည္။ တခ်ိဳ႕ ေနေျပာက္တို႔သည္ အနားပဲ့ေနေသာ ေၾကြရည္သုတ္ ခ်ိဳင့္ခြက္အေဟာင္းတြင္းတြင္ ၀င္ေရာက္ေနရာ ယူသေနသကဲ့သို႔ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ရြဲ႕ေစာင္းေနေသာ ဒန္အုိးဖံုးေပၚတြင္ တင္က်န္ေနသည္။ က်ိဳးက်ေနေသာ ၀ါးၾကမ္းခင္း၏ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ အစိတ္အပိုင္း တုိ႔တြင္လည္း ေနေရာင္ေျပာက္က ေနရာယူထားသည္။ အဆံုးစြန္ ဆိုရလွ်င္ တစ္အိမ္လံုးတြင္ ေနေရာင္မခေသာ ေနရာသည္ တေနရာတည္းတြင္သာ ရွိသည္။ အိမ္ၾကမ္းခင္းအထက္ ၂ ေပ ခန္႔ျမင့္ေသာေနရာတြင္ ၀ါးကိုပင္ အသံုးျပဳထားေသာ ဘုရားစင္ရွိၿပီး ထိုဘုရားစင္ေအာက္တြင္ ေနစက္ေနေျပာက္တို႔ ကင္းေ၀း ၾကသည္။ ျမင့္ေသာ ထိုေနရာအထက္တြင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ကားခ်ပ္သည္ တင့္တယ္စြာ စံျမန္းေတာ္မူသည္။ ေျမသားတို႕ျဖင့္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ေျမပန္းအိုးသည္ ညိဳေသာ အေရာင္အဆင္းကို ေဆာင္ေနေသာ္လည္း သူ႔တြင္ရွိသည့္ စိမ္းေသာ၊ ၀ါေသာ ရြက္လွပန္း၊ ေဇာ္ဂ်ီပန္းတို႔သည္ ရွင္ေတာ္ဘုရားအား ဦးခိုက္ၾကည္ညိဳေနၾကသည္။ သို႔ျဖစ္ေလရာ ဤအိမ္မ်ားသည္ ေျခာက္ေနသေယာင္ႏွင့္ စိမ္းစိုေနၾကၿမဲျဖစ္သည္။ ဤတဲအတြင္းမွ လူအမ်ားတို႔သည္ ကိုယ္ကာယကို အားျပဳရာေရာက္သည့္ သို႔တည္းမဟုတ္ ခြန္အားကို အားျပဳရသည့္ အလုပ္အကိုင္တို႕ကို လုပ္ကိုင္ၾကေလသည္။ သူတို႕၏ က်ယ္ျပန္႔လွေသာ ေက်ာျပင္ကို အားျပဳရာမွ ရလာေသာ အခေၾကးေငြတို႔တြင္ ေခၽြးစ ေခၽြးနတို႔ျဖင့္ လိမ္းက်ံေနၿပီး ထုိအဆင္တန္ဆာကပင္ ေျခ၊ လက္ လႈပ္ရွားမႈတိုင္းကို တန္ဖိုးျမင့္တက္ေစသည္။ ျဗက္က်ယ္လွေသာ ဖ၀ါးတို႔ျဖင့္ ဦးတည္ရာ အရပ္ေဒသတိုင္းသည္ ကိုယ့္ခြန္ ကိုယ့္အားကို တိုးပြားေစရန္ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳရာေရာက္သည္။ သို႔ေသာ္ သန္႔စင္ ၾကည္မြတ္ေသာ ထိုေခၽြးစက္မ်ားထဲမွ တခ်ိဳ႕ကမူ မိမိတို႔အရပ္ေဒသကို စြန္႔ခြာၿပီး ညႊတ္ေနေသာ အေဆာက္အအံုတို႔ရွိရာ ဦးတည္ ၿပဳိဆင္းလာၾကသည္။ ထိုေခၽြးစက္တို႔ကို အေျခမဲ့ အေနမဲ့မ်ားဟု သမုတ္ၾကကုန္ေသာ အိမ္ႀကီးရွင္တို႔အတြက္ကေတာ့ ေငြေၾကး ရွာေဖြမႈသည္ ေမွာ္ဆန္လြန္းေနသည္။ ခၽြင္ခနဲ ထိခတ္ လိုက္ေသာ အသံတို႔၏ အဆံုးတြင္ အိမ္ႀကီးရွင္တို႔၏ ဓနဥစၥတို႔သည္ ေဖြးကနဲ၊ လက္ကနဲျဖင့္ တိုးပြားလာၾကသည္။ ယုတ္ေလ်ာ့သြားၾကသည္။ ဘုရင္မသည္ လည္းေကာင္း၊ ညွင္းသည္လည္းေကာင္း ေကာင္းေရာင္း ေကာင္း၀ယ္ျဖစ္သည္။ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္လည္း သူတို႔အဖို႔ရာ ေၾကၽြတစ္လွည့္ ၾကက္တခုန္ျဖစ္ေလ သည္။ ဥာဏ္အကူမသံုးေလသည့္တိုင္ေအာင္ သူတို႔လက္အတြင္း၀ယ္ ပိန္းပိတ္ေအာင္ထူသည့္ ေငြျဖဴတို႔ရွိေနၾကသည္။ သူတို႔လက္ေခါက္မႈတ္ေလရာ က်င္လည္ေနၾကေသာ ဘ၀တို႔သည္ကား မတူညီေလရာ အေဆာက္အအံု ၂ ခုကို လူးလားေခါက္ျပန္ကူး သန္းေနၾကသည္။ အ၇ပ္ ္၂ ခုၾကားတြင္ ပိုင္းျခားထားေသာစည္းတံခါးသည္ လူမႈေရးလိုဘ မျပည့္မႈမ်ားၾကားတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖြင့္အပိတ္လုပ္ေနရသည္။ လွ၍ မျပည့္စံုေသာသူမ်ားသည္ ထိုစည္းရိုးတို႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ခုန္ၾကသည္။ ျပည့္စံုေနလ်က္က ထပ္မံဖူလံုခ်င္သူတို႕ကလည္း စည္းကို ေဖာက္ၿမဲေဖာက္ေနၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ မည္ကဲ့သို႔ပင္ လွေသာ၊ ယဥ္ေသာ စကားလံုးတု႔ိကို ၾကားညွပ္သံုးေနေစကာမူ အလိုက္ဖက္ဆံုးေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ေလာ္လီေဖာက္ျပားမႈသာ ျဖစ္သည္။ သူတု႔ိသည္ ေငြေၾကးလိုအပ္မႈအတြက္ေၾကာင့္ ၿခံခုန္ၾကသည္ဟုဆိုလွ်င္ ျဖဴစင္ေသာ ေခၽြးစက္ကို ရင္းသူတို႔က ရြံြ႕ၾကေပလိမ့္မည္။ မွန္ေသာအက်င့္ကို ေတာင္းတြင္ ထည့္၍ ေနရာတကာလွည့္ကာ ေစ်းေရာင္းသူတု႔ိက ထိုသူတုိ႔ကို ဟားၾကေပလိမ့္မည္။ ၿခံထြက္သီးႏွံတို႔ကို စည္းပိုးခ်ည္ေႏွာင္ၿပီး သမာဓိျဖင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳၾကသူတုိိ႕က ေလွာင္ေျပာင္ၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုသူတို႔၏ အျပဳအမူကို ကေလးငယ္မ်ားကအစ ရြံ႕ေၾကာက္ၾကသည္။ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ သိကၡာတစ္ရားကို တစ္ပိုင္းတစ္စစီ ခုတ္ထစ္ေရာင္းခ်သူမ်ားသည္ ၀မ္းေရးအတြက္ဆိုုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကိုေပးသည့္အခါ ျပာေသာပင္လယ္တို႔က လိႈင္းတံပိုးထကာ ဟားတိုက္ရယ္ေမာၾကသည္။ ထိုသို႔ ကြဲျပားျခားနားေနေသာ ၿမိဳ႕ရွိ လူတိုင္းလိုလိုတြင္ ထိုက္သင့္သည့္ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းမ်ား ရွိသည္ကလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႔က်င္လည္ရာ ပတ္၀န္းက်င္ေပၚမူတည္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္ေသာ အယူအဆတို႕ကို ေမြးျမဴပ်ိဳးေထာင္ႏိုင္ၾကသည္။ သူတို႕မွ ဆင့္ပြားလာေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ သူတို႕က မိရိုးဖလာ အေလ့အက်င့္တို႕ကို ကိုင္းကူးေပးႏိုင္ၾကသည္။ ဘိုးေဘးအစဥ္အဆက္က စရိုက္လကၡဏာတို႕သည္ အေဖမွသား၊ အဘိုးမွ ေျမးဆီသို႕ ဆင္းသက္လာၾကသည္။ မိမိတို႕အေလ့အထ၊ မိေမြ ဖေမြကို ထိန္းသိမ္းေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ထိုၿမိဳ႕ရွိ မြဲေသာအဆင္းရွိသူတို႕တြင္လည္းေကာင္း၊ ေျပာင္လက္ေသာ အဆင္းရွိသူတို႕တြင္လည္းေကာင္း အသီးသီးေတ႔ြၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ အမ်ိဳးဂုဏ္ကို ထိန္းသိမ္းထားျခင္းသည္ သူတို႕မွီတင္းေနထိုင္ရာ အေဆာက္အအံု တို႕ႏွင့္္မသက္ဆိုင္ေခ်။ တစ္စံတစ္ေယာက္၏ တြန္းအားမပါဘဲ ႏွလံုးသား၏ ေစ့ေစာ္မႈအတိုင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ သို႕ေသာ္ ျပည့္စံုျခင္း၊ မျပည့္စံုျခင္းဆိုေသာ အလႊာ ၂ ရပ္လုံး၌ပင္ ေအာက္ကလိအာ၊ အာကလိေအာက္မ်ားလည္း ရွိေနၾကျပန္ေသးသည္ကိုေတြ႕ရလိမ့္မည္။ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုတြင္ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲသြားေသာ ေခတ္ကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ မိေမြ၊ ဘေမြတို႕ကို စြန္႔ခဲ့ၾကသူမ်ား ရွိလာၾကသည္။ ေခတ္ သည္ ေနရာေဒသ မေရြး၊ ႀကီးငယ္ က်ားမမေရြး ျဖတ္သန္းသြားေသာ္လည္း ခံယူလိုက္ေသာ ၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားတုိ႕ အတိမ္အနက္ သေဘာထားမ်ား အေလ်ာက္ ယဥ္ေက်းမႈတို႕ ကမ္းပါး ၿပိဳခဲ့ရသည္။ လြတ္လပ္မႈကို ရွာေဖြလ်က္က သူတို႕သည္ ေစာင့္ထိန္းအပ္သည္တိူ႕ကိ ျပဳတ္ထြက္ေစခဲ့ၾကသည္။ သို႕ျဖစ္ေလရာ ထိုၿမိဳ႕၌ပင္ ေခတ္ကို ေနာက္ခံ ထားလ်က္ မ်ိဳးရိုးဂုဏ္ကို ေစာင့္ထိန္းသူႏွင့္ မ်ိဳးရိုးဂုဏ္စြန္႔သူ ဟူ၍ လူတန္းစား ၂ ရပ္ ရွိေနျပန္သည္။ ဆိုရသည္ရွိေသာ ထိုၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ခ်မ္းသာသူႏွင့္ ဆင္းရဲသူ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ရသူႏွင့္ စိတ္ပင္ပန္းေနရသူ၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းသူႏွင့္ ေလာ္လီေဖာက္ျပားသူ၊ အမ်ိဳးဂုဏ္ကိုေစာင့္သူႏွင့္ စြန္႔ခြာသူ ဟူေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ အလႊာႀကီး ၂ လႊာတို႔က ႀကီးစိုးေနၾကသည္။ မိမိတို႔ လိုရာခရီးကို အတိမ္းအေစာင္း မရွိ ေရာက္ရွိႏိုင္သူမ်ားသည္ ထိုၿမိဳ႕ကို လိမၼာပါးနပ္စြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္စြမ္းရွိဖို႔ကိုေတာ့ အေတာ့ကို သတိထားရေပလိမ့္မည္။
**ႏွင္းႏုလြင္**
“သတိ…..အေရွ႕နားတြင္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ရွိေလသည္”
(အက္ေဆး)
အရင္တုန္းကေတာ့ လူကို ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး သတၱ၀ါဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ထပ္ၿပီး ျဖည့္စြက္ရေတာ့မည္။ လူသည္ ေပါင္းကူးသြားလာေရး သတၱ၀ါ လည္း ျဖစ္သည္။ ကုန္သြယ္ ေရာင္း၀ယ္ေရး၊ ဗဟုသုတရွာေဖြေရး၊ ပညာ ဆည္းပူးေလ့လာေရး၊ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသာေရး အက်ိဳးတို႔ကိုေမွ်ာ္ကိုးသည့္ အလို႔ငွာ လူတို႔သည္ တေနရာမွ တေနရာ ကူးလူးသြားလာၾကသည္။ ရင့္က်က္ၿပီးသူတို႔ဆီမွ ျပန္လည္ ေ၀မွ်ယူၾကသည္။ မျပည့္ေသးေသာ အိုးတို႔က ထပ္မံျဖည့္စြက္ ၾကသည္။ မိမိတို႔ ကၽြမ္း၀င္ၿပီးေသာ ေနရာေဒသတစ္ခုမွသည္ ေနာက္တခုဆီသို႔ ဦးတည္ ပ်ံသန္းၾကသည္။ ပထမဆံုး ေျခလွမ္းကို စတင္လိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေအာင္ျမင္ေသာ ခရီးဆံုးကို ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ ထိုသူတို႔အားလံုးသည္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ကို မလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရေတာ့သည္။ ထို႔ၿမိဳ႕ေတာ္သည္ ေအာက္ပါ အဂၤါရပ္တို႔ျဖင့္ မြမ္းထံုလ်က္ရွိေနသည္။ ထိုၿမဳိ႕သည္ သြားေရး လာေရး လြယ္ကူ အဆင္ေျပသည့္ ေနရာတြင္ ရွိသည္။ ေရာက္ဖူးလိုေသာ ဆႏၵရွိသည့္ လူတိုင္းလိုလို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ စြာ ေရာက္ရွိႏိုင္ သည္။ ထုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ ထိုၿမိဳ႕ေတာ္၏ တည္ေနရာကို တိတိက်က် ေျပာဖို႔ ခက္ေနတတ္ျပန္သည္။ ေက်းလက္ေဒသႏွင့္လည္း နီးသည္။ ေခတ္မွီ ဆန္းျပားေသာ တျခား ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္လည္း မ်ားစြာ အလွမ္းမေ၀း။ မလွမ္းမကမ္းမွ ေငးၾကည့္လိုက္လွ်င္ေတာ့ ထိုၿမိဳ႕သည္ ေတာ္၀င္မင္းသမီး တပါးႏွယ္ ရင္သပ္ရႈ႕ေမာမဆံုးဖြယ္ျဖစ္ၿပီး အနီးကပ္ သြားေရာက္သည့္အခါတြင္ေတာ့ ေမွာ္ေသတၱာတစ္ခုသဖြယ္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ အျဖာျဖာကို လွစ္ဟျပေနပါသည္။ စင္စစ္ေတာ့ ထိုၿမိဳ႕ေတာ္ကို အလႊာ ၂ မ်ိဳး ၂ စားျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ထားေလသည္။ ၿမိ႕တစ္ၿမိဳ႕၏ ၾကြယ္၀မႈကို ျပသႏိုင္သည့္ ျပယုဂ္တခ်ိဳ႕ကို ၾကည့္ၾကပါစို႔။ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ လမ္းေဘး ၀ဲယာ တစ္ဘက္ တစ္ခ်က္စီတြင္ ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံတက္ လုနီးပါး ေကာ့ညႊတ္ေနေသာ အေဆာက္အဦးတို႔ မ်ားစြာ ရွိေလသည္။ ပညာရည္ျပည့္၀ေနေသာ ဗိသုကာ အေက်ာ္အေမာ္တစ္ေယာက္၏ လက္ၾကားမွ ယိုစိမ့္ထြက္ လာေသာ အံ့ခ်ီးဖြယ္ လက္ရာတို႔သည္ ဤအရာတို႔ကို ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။ ေျမျပင္သို႔ ေျခကုပ္ယူဟန္၊ ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံတက္ေတာ့မည္ဟန္ ျပဳေနေသာ ဤအေဆာင္တို႔သည္ မိုးသို႔ ရုတ္ခ်ည္းရုန္းထြက္ေတာ့မည့္ စြန္ရဲတစ္ေကာင္၏ အားမာန္ကဲ့သို႔ တက္ၾကြ လန္းဆန္းေနသည္။ အေဆာက္အအံုမ်ား အတြင္းရွိ အေဆာင္အေယာင္အသီးသီးတို႔သည္ ရာစုႏွစ္၏ ပံုမွန္ ၀င္သက္ ထြက္သက္မ်ားအတိုင္း သစ္လြင္လ်က္ရွိသည္။ ဧည့္ခန္းတြင္ အခန္႔သား တည္ရွိေနေသာ ဆိုဖာခုံတို႔သည္ လင္းေသာ အေရာင္တမ်ိဳးကို ေဆာင္လ်က္ ေျပာင္လ်က္ ၀င္းလ်က္ တည္ရွိေနသည္။ လူတကိုယ္လံုးကို နစ္ျမႈပ္ သြားေအာင္ နူးညံ့အိစက္ေသာ ဆိုဖာခံုတို႔၏ ေအာက္ေျခသည္ တစ္ထြာခန္႔ အထုရွိေသာ အခင္းကဗၺလာတြင္ အိလ်က္ ပံုလ်က္က်ေနသည္။ ထိုဧည့္ခန္းေနရာ တို႔ကို ေလ၀င္ေလထြက္ ေကာင္းေစရန္အလို႕ငွာ ဖြင့္ဟထားေသာ ျပတင္းတံခါးတြင္ အႏုပညာသက္တမ္းကို ခန္႔မွန္းရ ခက္သည့္ ကႏုတ္ပန္း လက္ရာတို႔သည္ ခန္႔ျငားစြာပင္ တည္ရွိေနသည္။ ေမႊးထံုေသာ ရနံ႕၊ လတ္ဆက္ေနေသာ သခၤါရတို႔သည္ ထိုျပတင္းတံခါးမွသည္ ဥဒဟို ျဖတ္သန္းသြားလာေနသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုင္ရာမွထၿပီး ထိုျပတင္းတံခါးတို႔ကို ေက်ာ္လြန္ ၾကည့္လိုက္သည္ ရွိေသာ္..။ မည္ကာမတၱ အိမ္ဟုသာ ဆိုၾကပါစို႔။ ေျမစိုက္တဲဟု ဆိုလွ်င္လည္း ပိုၿပီး လိုက္ဖက္ညီပါလိမ့္မည္။ ျပား၀ပ္ေနေသာ အိမ္အမိုးထက္တြင္ အုပ္လ်က္ ကာလ်က္ရွိေသာ သက္ကယ္ သို႔မဟုတ္ ဓနိပ်စ္တို႔သည္ ၾကက္ၿခံတြင္ ကာသည့္ ၀ါးျခမ္းျပားတို႔သဖြယ္ ႀကဲလ်က္ ရွိသည္။ ဇရာ၏ ထုေထာင္း ေမာင္းႏွင္ျခင္းမွာ သက္တမ္းရင့္ခဲ့ရေသာ က်ဴထရံအကာတို႔သည္ တေပါင္းေႏြေအာက္က သစ္ေျခာက္ပင္တို႔သဖြယ္ အပူဒဏ္ကို တြန္းလွန္ႏိုင္စြမ္း ကုန္ခမ္းလုနီးပါး ျဖစ္ေနသည္။ သက္ၾကားအို တစ္ေယာက္၏ အရိုးအဆစ္မ်ားကဲ့သို႔ အေရာင္ေျခာက္ကာ အရိုးေငါထြက္ေနသည့္ အိမ္ရွိအခ်င္တန္းမ်ားသည္ အိုမင္းညစ္ထပ္မႈကို လွစ္ဟာ ျပေနသည္။ ထိုသုိ႔ က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့မႈအသြင္ကို ေဆာင္ေနေသာခ်ိနဲ႔နဲ႕ အမိုးၾကားမွ ယုိစိမ့္က်လာေသာ အရြယ္အစားစံု ေနစက္ ေနေျပာက္တို႔သည္ ၀ါးပိုး ၀ါးၾကမ္းခင္း တစ္ေလွ်ာက္ ျဖန႔္က်က္ေနရာယူထားသည္။ တခ်ိဳ႕ ေနေျပာက္တို႔သည္ အနားပဲ့ေနေသာ ေၾကြရည္သုတ္ ခ်ိဳင့္ခြက္အေဟာင္းတြင္းတြင္ ၀င္ေရာက္ေနရာ ယူသေနသကဲ့သို႔ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ရြဲ႕ေစာင္းေနေသာ ဒန္အုိးဖံုးေပၚတြင္ တင္က်န္ေနသည္။ က်ိဳးက်ေနေသာ ၀ါးၾကမ္းခင္း၏ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ အစိတ္အပိုင္း တုိ႔တြင္လည္း ေနေရာင္ေျပာက္က ေနရာယူထားသည္။ အဆံုးစြန္ ဆိုရလွ်င္ တစ္အိမ္လံုးတြင္ ေနေရာင္မခေသာ ေနရာသည္ တေနရာတည္းတြင္သာ ရွိသည္။ အိမ္ၾကမ္းခင္းအထက္ ၂ ေပ ခန္႔ျမင့္ေသာေနရာတြင္ ၀ါးကိုပင္ အသံုးျပဳထားေသာ ဘုရားစင္ရွိၿပီး ထိုဘုရားစင္ေအာက္တြင္ ေနစက္ေနေျပာက္တို႔ ကင္းေ၀း ၾကသည္။ ျမင့္ေသာ ထိုေနရာအထက္တြင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ကားခ်ပ္သည္ တင့္တယ္စြာ စံျမန္းေတာ္မူသည္။ ေျမသားတို႕ျဖင့္ ျပဳလုပ္အပ္ေသာ ေျမပန္းအိုးသည္ ညိဳေသာ အေရာင္အဆင္းကို ေဆာင္ေနေသာ္လည္း သူ႔တြင္ရွိသည့္ စိမ္းေသာ၊ ၀ါေသာ ရြက္လွပန္း၊ ေဇာ္ဂ်ီပန္းတို႔သည္ ရွင္ေတာ္ဘုရားအား ဦးခိုက္ၾကည္ညိဳေနၾကသည္။ သို႔ျဖစ္ေလရာ ဤအိမ္မ်ားသည္ ေျခာက္ေနသေယာင္ႏွင့္ စိမ္းစိုေနၾကၿမဲျဖစ္သည္။ ဤတဲအတြင္းမွ လူအမ်ားတို႔သည္ ကိုယ္ကာယကို အားျပဳရာေရာက္သည့္ သို႔တည္းမဟုတ္ ခြန္အားကို အားျပဳရသည့္ အလုပ္အကိုင္တို႕ကို လုပ္ကိုင္ၾကေလသည္။ သူတို႕၏ က်ယ္ျပန္႔လွေသာ ေက်ာျပင္ကို အားျပဳရာမွ ရလာေသာ အခေၾကးေငြတို႔တြင္ ေခၽြးစ ေခၽြးနတို႔ျဖင့္ လိမ္းက်ံေနၿပီး ထုိအဆင္တန္ဆာကပင္ ေျခ၊ လက္ လႈပ္ရွားမႈတိုင္းကို တန္ဖိုးျမင့္တက္ေစသည္။ ျဗက္က်ယ္လွေသာ ဖ၀ါးတို႔ျဖင့္ ဦးတည္ရာ အရပ္ေဒသတိုင္းသည္ ကိုယ့္ခြန္ ကိုယ့္အားကို တိုးပြားေစရန္ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳရာေရာက္သည္။ သို႔ေသာ္ သန္႔စင္ ၾကည္မြတ္ေသာ ထိုေခၽြးစက္မ်ားထဲမွ တခ်ိဳ႕ကမူ မိမိတို႔အရပ္ေဒသကို စြန္႔ခြာၿပီး ညႊတ္ေနေသာ အေဆာက္အအံုတို႔ရွိရာ ဦးတည္ ၿပဳိဆင္းလာၾကသည္။ ထိုေခၽြးစက္တို႔ကို အေျခမဲ့ အေနမဲ့မ်ားဟု သမုတ္ၾကကုန္ေသာ အိမ္ႀကီးရွင္တို႔အတြက္ကေတာ့ ေငြေၾကး ရွာေဖြမႈသည္ ေမွာ္ဆန္လြန္းေနသည္။ ခၽြင္ခနဲ ထိခတ္ လိုက္ေသာ အသံတို႔၏ အဆံုးတြင္ အိမ္ႀကီးရွင္တို႔၏ ဓနဥစၥတို႔သည္ ေဖြးကနဲ၊ လက္ကနဲျဖင့္ တိုးပြားလာၾကသည္။ ယုတ္ေလ်ာ့သြားၾကသည္။ ဘုရင္မသည္ လည္းေကာင္း၊ ညွင္းသည္လည္းေကာင္း ေကာင္းေရာင္း ေကာင္း၀ယ္ျဖစ္သည္။ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္လည္း သူတို႔အဖို႔ရာ ေၾကၽြတစ္လွည့္ ၾကက္တခုန္ျဖစ္ေလ သည္။ ဥာဏ္အကူမသံုးေလသည့္တိုင္ေအာင္ သူတို႔လက္အတြင္း၀ယ္ ပိန္းပိတ္ေအာင္ထူသည့္ ေငြျဖဴတို႔ရွိေနၾကသည္။ သူတို႔လက္ေခါက္မႈတ္ေလရာ က်င္လည္ေနၾကေသာ ဘ၀တို႔သည္ကား မတူညီေလရာ အေဆာက္အအံု ၂ ခုကို လူးလားေခါက္ျပန္ကူး သန္းေနၾကသည္။ အ၇ပ္ ္၂ ခုၾကားတြင္ ပိုင္းျခားထားေသာစည္းတံခါးသည္ လူမႈေရးလိုဘ မျပည့္မႈမ်ားၾကားတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အဖြင့္အပိတ္လုပ္ေနရသည္။ လွ၍ မျပည့္စံုေသာသူမ်ားသည္ ထိုစည္းရိုးတို႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ခုန္ၾကသည္။ ျပည့္စံုေနလ်က္က ထပ္မံဖူလံုခ်င္သူတို႕ကလည္း စည္းကို ေဖာက္ၿမဲေဖာက္ေနၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ မည္ကဲ့သို႔ပင္ လွေသာ၊ ယဥ္ေသာ စကားလံုးတု႔ိကို ၾကားညွပ္သံုးေနေစကာမူ အလိုက္ဖက္ဆံုးေသာ ေ၀ါဟာရသည္ ေလာ္လီေဖာက္ျပားမႈသာ ျဖစ္သည္။ သူတု႔ိသည္ ေငြေၾကးလိုအပ္မႈအတြက္ေၾကာင့္ ၿခံခုန္ၾကသည္ဟုဆိုလွ်င္ ျဖဴစင္ေသာ ေခၽြးစက္ကို ရင္းသူတို႔က ရြံြ႕ၾကေပလိမ့္မည္။ မွန္ေသာအက်င့္ကို ေတာင္းတြင္ ထည့္၍ ေနရာတကာလွည့္ကာ ေစ်းေရာင္းသူတု႔ိက ထိုသူတုိ႔ကို ဟားၾကေပလိမ့္မည္။ ၿခံထြက္သီးႏွံတို႔ကို စည္းပိုးခ်ည္ေႏွာင္ၿပီး သမာဓိျဖင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳၾကသူတုိိ႕က ေလွာင္ေျပာင္ၾကေပလိမ့္မည္။ ထိုသူတို႔၏ အျပဳအမူကို ကေလးငယ္မ်ားကအစ ရြံ႕ေၾကာက္ၾကသည္။ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ သိကၡာတစ္ရားကို တစ္ပိုင္းတစ္စစီ ခုတ္ထစ္ေရာင္းခ်သူမ်ားသည္ ၀မ္းေရးအတြက္ဆိုုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကိုေပးသည့္အခါ ျပာေသာပင္လယ္တို႔က လိႈင္းတံပိုးထကာ ဟားတိုက္ရယ္ေမာၾကသည္။ ထိုသို႔ ကြဲျပားျခားနားေနေသာ ၿမိဳ႕ရွိ လူတိုင္းလိုလိုတြင္ ထိုက္သင့္သည့္ စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္စြမ္းမ်ား ရွိသည္ကလည္း အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႔က်င္လည္ရာ ပတ္၀န္းက်င္ေပၚမူတည္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္ေသာ အယူအဆတို႕ကို ေမြးျမဴပ်ိဳးေထာင္ႏိုင္ၾကသည္။ သူတို႕မွ ဆင့္ပြားလာေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ သူတို႕က မိရိုးဖလာ အေလ့အက်င့္တို႕ကို ကိုင္းကူးေပးႏိုင္ၾကသည္။ ဘိုးေဘးအစဥ္အဆက္က စရိုက္လကၡဏာတို႕သည္ အေဖမွသား၊ အဘိုးမွ ေျမးဆီသို႕ ဆင္းသက္လာၾကသည္။ မိမိတို႕အေလ့အထ၊ မိေမြ ဖေမြကို ထိန္းသိမ္းေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ထိုၿမိဳ႕ရွိ မြဲေသာအဆင္းရွိသူတို႕တြင္လည္းေကာင္း၊ ေျပာင္လက္ေသာ အဆင္းရွိသူတို႕တြင္လည္းေကာင္း အသီးသီးေတ႔ြၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ အမ်ိဳးဂုဏ္ကို ထိန္းသိမ္းထားျခင္းသည္ သူတို႕မွီတင္းေနထိုင္ရာ အေဆာက္အအံု တို႕ႏွင့္္မသက္ဆိုင္ေခ်။ တစ္စံတစ္ေယာက္၏ တြန္းအားမပါဘဲ ႏွလံုးသား၏ ေစ့ေစာ္မႈအတိုင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။ သို႕ေသာ္ ျပည့္စံုျခင္း၊ မျပည့္စံုျခင္းဆိုေသာ အလႊာ ၂ ရပ္လုံး၌ပင္ ေအာက္ကလိအာ၊ အာကလိေအာက္မ်ားလည္း ရွိေနၾကျပန္ေသးသည္ကိုေတြ႕ရလိမ့္မည္။ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုတြင္ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲသြားေသာ ေခတ္ကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ မိေမြ၊ ဘေမြတို႕ကို စြန္႔ခဲ့ၾကသူမ်ား ရွိလာၾကသည္။ ေခတ္ သည္ ေနရာေဒသ မေရြး၊ ႀကီးငယ္ က်ားမမေရြး ျဖတ္သန္းသြားေသာ္လည္း ခံယူလိုက္ေသာ ၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားတုိ႕ အတိမ္အနက္ သေဘာထားမ်ား အေလ်ာက္ ယဥ္ေက်းမႈတို႕ ကမ္းပါး ၿပိဳခဲ့ရသည္။ လြတ္လပ္မႈကို ရွာေဖြလ်က္က သူတို႕သည္ ေစာင့္ထိန္းအပ္သည္တိူ႕ကိ ျပဳတ္ထြက္ေစခဲ့ၾကသည္။ သို႕ျဖစ္ေလရာ ထိုၿမိဳ႕၌ပင္ ေခတ္ကို ေနာက္ခံ ထားလ်က္ မ်ိဳးရိုးဂုဏ္ကို ေစာင့္ထိန္းသူႏွင့္ မ်ိဳးရိုးဂုဏ္စြန္႔သူ ဟူ၍ လူတန္းစား ၂ ရပ္ ရွိေနျပန္သည္။ ဆိုရသည္ရွိေသာ ထိုၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ခ်မ္းသာသူႏွင့္ ဆင္းရဲသူ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ရသူႏွင့္ စိတ္ပင္ပန္းေနရသူ၊ အက်င့္စာရိတၱေကာင္းသူႏွင့္ ေလာ္လီေဖာက္ျပားသူ၊ အမ်ိဳးဂုဏ္ကိုေစာင့္သူႏွင့္ စြန္႔ခြာသူ ဟူေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ အလႊာႀကီး ၂ လႊာတို႔က ႀကီးစိုးေနၾကသည္။ မိမိတို႔ လိုရာခရီးကို အတိမ္းအေစာင္း မရွိ ေရာက္ရွိႏိုင္သူမ်ားသည္ ထိုၿမိဳ႕ကို လိမၼာပါးနပ္စြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္စြမ္းရွိဖို႔ကိုေတာ့ အေတာ့ကို သတိထားရေပလိမ့္မည္။
**ႏွင္းႏုလြင္**
No comments:
Post a Comment